آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

بیانیه شماره یک مهدی کروبی در اعتراض به نتایج آراء

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران
۲۲ خرداد ماه که از حیث مشارکت کم سابقه شما مردم عزیز می توانست جشنواره بزرگ جمهوریت در نظام امام خمینی (ره) باشد به سوگواری تبدیل شد ،‌ و در سوگواری جز مرثیه چه می توان خواند ،‌ مرثیه ای برای اعتبار و آبروی رای فردی که به عشق و ایمان برای تغییر اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنین تخلف در امانت دیدند . نتایج اعلام شده برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چنان مضحک و شگفت است که در بیان و بیانیه نمی آید و باید فکر دیگری کرد . این شیوه رای گیری و شمارش آرا یادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رایی که آن مرحوم به خویش داده بود دریغ کردند و تکرار دروغ پردازی های تلویزیونی یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره هاست . شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل شد ،‌ واز دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد . بدیهی است که نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست . من به پیشگاه ملت شکایت می برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجویان ،‌روشنفکران ،‌زنان محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگر اندیشان ،‌اقلیت های حقوقی و مذهبی ،‌دراویش ،‌اهل حق را می بوسم و حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فکری و سیاسی خاص خود و بر اساس مواضع و بیانیه هایی که منتشر کرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بیانیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رساند . این تازه اول داستان است .
مهدی کروبی

فرمول نمودار نتایج انتخابات !

لوگوی گوگل (لوگوی سبز میر حسین موسوی)

حیف که نشد!

آخرین گزارش از ستاد انتخابات کشور

 آخرین گزارش از ستاد انتخابات کشور از مجموع تعداد 37420 صندوق‌ شمارش شده (81.85 درصد کل صندوق‌ها)، 30 میلیون و 506 هزار و 422 رای شمارش شده که نتایج آن به این شرح است:

 
محمود احمدی نژاد: 19,761,433 رای، 64.77 درصد

 محسن رضایی: 
633,048 رای، 2.07 درصد

مهدی کروبی: 270,885 رای، 0.88 درصد

میرحسین موسوی: 9,841,056 رای، 32.25 درصد


 
آخرین گزارش از ستاد انتخابات کشور: تعداد کل آرای شمارش شده تا ساعت 13:34 برابر است با
34,377,493 رای 


محمود احمدی نژاد: 21,781,391 رای

محسن رضایی: 
587,913 رای

مهدی کروبی: 298,798 رای

مهندس میرحسین موسوی:  11,709,391 رای

*** نکته جالب در آخرین گزارش رسیده از ستاد انتخابات کشور که بر خروجی سایت شبکه خبر و جام جم آنلاین قرار گرفت، آن است که با وجود شمارش حدود 5 میلیون رای جدید، آراء دکتر محسن رضایی از  
633,048 رای به  587,913 رای تقلیل یافته است!!!

نتیجه انتخابات بر مبنای دو دو تا ده تا

قلم - آنچه به عنوان نتیجۀ شمارش آراء از جانب وزارت کشوراعلام شده و می شود ربطی به انتخابات و آرائی که مردم به صندوق ها ریخته اند ندارد. 
به گزارش قلم نیوز، دکتر شکوری راد در یادداشتی نتیجه انتخابات دهم را نتیجه ای ار مبنای دو دوتا ده تا عنوان کرد و نوشت: آنچه به عنوان نتیجۀ شمارش آراء از جانب وزارت کشوراعلام شده و می شود ربطی به انتخابات و آرائی که مردم به صندوق ها ریخته اند ندارد. مردم ظرف روزهای گذشته شاهد رقابت های انتخاباتی و غلبۀ خواستاران تغییر بر طرفداران وضع موجود بوده اند و حضور گستردۀ آنان در پای صندوق های اخذ رأی جز برای تغییر نبوده است. کسانی که برای حفظ قدرت، در مناظره ها دروغ های آشکار و مکرر تحویل مردم داده اند معلوم است امانت رأی مردم را پاس نمی دارند و باز به دروغ پناه برده و نتایجی غیر واقعی اعلام کرده اند. بنظر می رسد آراء موسوی و احمدی نژاد جابجا اعلام شده و آراء رضایی و کروبی به نحو شگفت آوری نادیده گرفته شده است. جز آمار تعداد کل شرکت کنندگان، هیچ چیز نتایج اعلام شده قابل باور نیست مگر اینکه باور کنیم دو دو تا ده تا می شود. اگر این نتیجه به تایید شورای نگهبان رسیده و رهبری نظام آن را بپذیرد، باید این انتخابات را آخرین بار دانست که مردم در آن حضور گسترده داشته اند و پس از آن ما دیگر شاهد انتخابات مردمی نخواهیم بود. به شورای نگهبان هیچ امیدی ندارم اما هنوز نمی توانم بپذیرم که ممکن است رهبری نظام مهر تأیید خود را پای نتایج اعلام شده بزنند. دولت بازی باختۀ خود را سه بر هیچ به نفع خود اعلام کرده است. اگر بنا باشد مردم در بازی انتخابات شرکت بکنند ولی در هر صورت سه برهیچ بازنده معرفی شوند از این پس ترجیح خواهند داد در بازی شرکت نکنند چرا که نتیجه ای بد تر از این برای آنها نخواهد داشت. این را همه باید بدانند. به هر حال همه منتظر واکنش و اقدام مهندس موسوی هستند تا با هدایت او اعتراض خود را پیگیری کنند

پیام بسیار مهم میرحسین به ملت ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

نتایجی که برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، بهت آور است. مردمی که در صف های طولانی اخذ رای شاهد ترکیب آرا بودند و خود می دانند که به چه کسی رای داده اند با حیرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می کنند. آنان اینک بیش از همیشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح این بازی بزرگ ریخته شده است.اینجانب ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات هشدار می دهم که تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهیم شد. نتیجه آنچه که از عملکرد متصدیان بی امانت دیده ایم و می بینیم جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جاکمیت دروغ و استبداد نیست. اینجانب طبق وظیفه شرعی و ملی خویش به افشای رازهای پشت سر این روند پر مخاطره خواهم پرداخت و آثار نابودکننده آن را بر سر سرنوشت کشور توضیح خواهم داد.و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نیروهای موثر در نظام را به توجیه گرانی دروغگو در مقابل مردم تبدیل کند و دنیا و آخرت آنان را در معرض لطمه های جبران ناپذیر قرار دهد.

به مسئولان توصیه می کنم پیش از آن که دیر شود این روند را فورا متوقف کنند و همگی به خط قانون و امانتداری از آرای ملت بازگردند و بدانند که خروج از عدالت مشروعیت زداست. آنان بیش از هر کس دیگر از این حقیقت باخبرند که در این کشور انقلابی بزرگ و اسلامی صورت گرفته است. کمترین پیام انقلاب ما این است که مردم آگاهند و در برابر کسانی که با تقلب روی کار بیایند تمکین نخواهند کرد.

اینجانب از همین فرصت استفاده می‌کنم و ضمن تشکر از عواطف ملت بزرگوار ایران به آنان تذکر می‌دهم که ایران این موجود انسانی متعلق به آنان است و نه متقلبان. این آنان هستند که باید با هوشیاری خود از آنان محافظت کنند. خائنین به آرا مردم ابایی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود. ما موج عقلانیت سبز خود را که بر گرفته از تعالیم دینی و علایق ملت ما به اهل بیت پیامبر (  ص ) است با تمام شور ادامه می دهیم و با شورش دروغ که در کشور طغیان کرده و چهره آنرا آلوده است، مبارزه می کنیم، اما اجازه نخواهیم داد که حرکت ما شکل کور به خود بگیرد.

جا دارد از یکایک شهروندانی که برای رساندن این پیام سبز هر کدام ستادی بودند و تمام ستاد های مردمی و رسمی که در انتخابات فعالیت می کردند سپاسگذاری کنم و تاکید نمایم که تا رسیدن به نتیجه ای که کشورما لایق آن است همچنان به حضور و تلاش آنان نیاز است.

و ما لنا الا نتوکل علی الله و قد هدانا سبلنا و لنصبرن علی ما آذیتمونا و علی الله فلیتوکل المتوکلون

میر حسین موسوی

جديدترين نتايج شمارش آرا دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري

ستاد انتخابات كشور جديدترين نتايج شمارش آرا دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را اعلام كرد.

بر اساس نتایج شمارش 37420 صندوق اخذ رای ، 

احمدی نژاد 18 میلیون و 787 هزار و 766 رای(64/98% )

میرحسین موسوی 9 میلیون و 269 هزار و 998 رای معادل(32/06%)

محسن رضایی 594 هزار و864 رای معادل(2.05%)

مهدی کروبی 257 هزار و 61 رای معادل(0.88%).

اصلاحات: بای بای


ما مرغ سحر خوان شگفت آوائیم
خونین پر و بالیم و شفق سیمائیم

در معبر تاریخ چو کوهی به شکوه
صد بار شکسته ایم و پابرجائیم

جديدترين نتايج شمارش آرا در ساعت 8:45 بامداد 23 خرداد

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس ستاد انتخابات جديدترين نتايج شمارش آرا در ساعت 8:45 بامداد 23 خرداد را به اين شرح اعلام كرد: 

از مجموع تعداد 37,420 صندوق‌ شمارش شده (81.85 درصد كل صندوق‌ها)،
30 ميليون و 506 هزار و 422 راي شمارش شده:

محمود احمدي‌نژاد 19,761,433 راي معادل 64.77 درصد
ميرحسين موسوي با 9,841,056 راي معادل 32.25 درصد
محسن رضايي 633,048 راي معادل 2.07 درصد
مهدي كروبي با 270,885 راي معادل 0.88 درصد

حائز آراي راي‌دهندگان شدند.

اعلام نتايج انتخابات؛ اعتراض موسوي به رهبري

در نتايجي كه وزارت كشور ايران از شمارش آراي انتخابات رياست جمهوري منتشر كرده، محمود احمدي نژاد پيشتاز اعلام شده است، اما يكي از اعضاي ستاد انتخاباتي آقاي موسوي مي گويد كه او در نامه اي به آيت الله خامنه اي به روند موجود اعتراض كرده است.

وزير كشور ايران گفته بود اعلام تدريجي نتايج انتخابات رياست جمهوري اين كشور پس از اذان صبح (حدود ساعت چهار صبح به وقت تهران) آغاز خواهد شد، اما رئيس ستاد انتخابات كشور كمي پس از نيمه شب اعلام نتايج را آغاز كرد.

كامران دانشجو گفت كه احتمالا تا پيش از ساعت هشت صبح به وقت تهران، نتيجه نهايي انتخابات مشخص خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت كشور تا حدود ساعت ۳ و ۵۰ دقيقه بامداد روز شنبه ۲۳ خرداد (به وقت تهران)، ۲۴ ميليون و ۱۲۲ هزار و ۷۷۷رأي شمارش شده است كه نتايج آن را در جدول زير مي بينيد.

(اين جدول به تدريج تكميل خواهد شد. طول نوار افقي در جدول زير نشان دهنده ۴۶ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر كل واجدان شرايط است، نام نامزدها در اين جدول بر اساس حروف الفبا آمده است)

در اين حال سعيد شريعتي عضو ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي به بي بي سي فارسي گفت كه آقاي موسوي در اعتراض به روند انتخابات و شيوه اعلام نتايج شمارش آرا، نامه اي به آيت الله خامنه اي نوشته است.

او از جزئيات اين نامه اظهار بي اطلاعي كرد.

كامران دانشجو، رئيس ستاد انتخابات كشور به هنگام اعلام نتايج گفت كه آراي اعلام شده مربوط به كل كشور از جمله تهران است، اما شمارش آراي "صندوق هاي بزرگ كه تراكم بيشتري دارند" بيشتر طول مي كشد.

آمار اعلام شده توسط وزارت كشور نشان مي دهد كه تاكنون ۶۵.۹۶ درصد آرا به آقاي احمدي نژاد (با ۱۵۹۱۳۲۵۶ راي)، ۳۱.۱۹ درصد به آقاي موسوي (با ۷۵۲۶۱۱۷ راي)، ۱.۹۵ درصد به آقاي رضايي (با ۴۷۰۵۴۹ راي) و ۰.۸۸ درصد به آقاي كروبي (با ۲۱۲۸۵۵ راي) تعلق داشته است.

مجموع تعداد آراي اعلام شده براي چهار نامزد انتخاباتي در آمار اعلام شده توسط وزارت كشور دقيقا با مجموع آرا برابر است.

اين مسئله به اين معنا است كه آراي باطله در صندوق هاي شمارش شده وجود نداشته است.

ساعتي پيش شهاب الدين طباطبايي، رئيس ستاد حاميان ميرحسين موسوي به بي بي سي فارسي گفت كه آمار اعلام شده، به حاشيه شهرها و روستاها مربوط مي شود كه پيش بيني ما هم از رأي آنها تقريبا همين بود.

او گفت كه طبق پيش بيني او، آراي آقاي احمدي نژاد در حدود ۱۴ ميليون رأي متوقف خواهد شد.

آقاي طباطبايي با اشاره به بيانيه منتشر شده توسط ميرحسين موسوي كه در آن خود را برنده قطعي انتخابات اعلام كرده بود، گفت: "تحليل ما اين است كه وزارت كشور مي خواهد از تاكتيك "قورباغه پخته" استفاده كند".

او به عنوان نمونه گفت كه بر اساس اطلاعاتي كه او دارد، در استان يزد پيش از شمارش آراي مناطق شهري، آراي شمرده شده ۶۰ به۴۰ به نفع آقاي احمدي نژاد بوده است اما پس از شمارش آراي مناطق شهري ۶۰ به ۴۰ به نفع آقاي موسوي شده است.

سعيد رضوي فقيه، سخنگوي ستاد مهدي كروبي هم به بي بي سي فارسي گفت كه اين ستاد نمي تواند به آمار اعلام شده اعتماد كند.

او گفت: "مشغول گفت و گو و رايزني هستيم و آقاي كروبي فعلا قصد سكوت دارد تا اصل مسئله روشن شود".

آقاي رضوي فقيه گفت كه شيوه فعلي اعلام نتايج شمارش آرا را "زمينه سازي ذهني براي اعلام سه برابر عين همين نتيجه در صبح فردا" مي داند.

مهدي مقيمي، سخنگوي ستاد انتخاباتي محسن رضايي هم گفت كه نسبت به عدم اعلام جزء به جزء آرا در حوزه هاي انتخابيه مختلف اعتراض دارد.

آخرین نتایج رای گیری ریاست جمهوری ایران - دوره دهم تا ساعت 06:52 صبح 23 خرداد

Abadgaran


65% 

18,787,766 vote
****************************

Mir Hossein Mousavi
Independent Reformist

32% 

9,269,998 votes
****************************

Mohsen Rezaee
Independent Conservative

2% 

594,864 votes

****************************

Mehdi Karroubi
Etemad-e-Melli

1% 

257,061 votes
***************************************

آخرين آخبار