آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

جوابیه مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور در پی عدم صدور مجوز راهپیمایی


یکشنبه, ۲۹م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: مجمع روحانیون مبارزدر اطلاعیه‌ای به جوابیه مدیرکل سیاسی وزارت کشور مبنی بر درخواست مجوز این تشکل پاسخ داد.
به گزارش کلمه متن این جوابیه که به امضای مجید انصاری دبیر مجمع روحانیون مبارز رسیده است و خطاب به وزیر کشور می‌باشد، در ادامه می‌آید:
احتراما، پیرو نامه شماره ۱۷۲۱ مورخ ۸۸/۹/۲۴ و شماره ۱۷۲۳ مورخ ۸۸/۹/۲۵ و عطف به پاسخ اخیر مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب به شماره ۱۶۲۴۶۸/۴۳ مورخ ۸۸/۹/۲۶ ، با تاسف شدید اعلام می‌داریم که با این پاسخ گمان قبلی ما مبنی بر بهانه جویی و کارشکنی مسؤولین ذی ربط در صدور مجوز راهپیمایی علیه هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی(س) تبدیل به یقین گردید؛ لذا بدین وسیله نکات زیر به استحضار می رسد:

پدر معنوی جنبش سبز، آخرین سفارش‌ها را گفت و رفت


خود نويس : فرزندان دیرین و نوین او اکنون عهد و امانتی با او دارند. او گفت پای حق‌تان بایستید و این یعنی که بر حقی پا نگذارید و این انگار عصاره‌ی همه عمر او در راه دین بود.
رفت! رفت پیش خدا. پیش او که همه عمر دل در گروی او داشت. رفت و در این وانفسا فرزندانش را تنها گذاشت.

رفت تا صدای‌اش زین پس در جان‌ها شنیده شود. رفت تا شاید دشمنان‌اش دمی بیاسایند. چه باک اگر صدا و سیما و رسانه‌های رژیم اشغالگر نفس بریده‌اند وعقده و حناق در گلو دارند و دم بر نمی‌آورند؟ چه باک اگر از بدرقه‌ی پر شکوه پیکرش می‌ترسند؟ راستی چه باک؟ مگر نه این‌است که او در همین چند ماه فرزندان سبز بیشماری یافته؟ مگر نه اینکه هم‌اینان امروز داغ‌دار اویند؟ مگر نه اینکه در همین دوران چه بسیار شنیدیم که او را بسی دیر دریافتیم؟ مگر نه اینکه او آنقدر ماند تا بگوید آنچه را باید که با این نسل نو می‌گفت؟

آری . . . او به عشق این فرزندان سبزاش ماند تا بگوید ناگفته‌هایش، تا بنویسد از رنج و فراقش، تا بایستد همچون همیشه پای این سرو جوانش.

منتظری مرد خدا بود، نشانه‌ای از آیینی خدایی، آیینی که به راستی و درستی بیش از هر چه ارج مینهد، و ما چه مسلمان باشیم و چه نباشیم، او آبروی مسلمانی بود. او اعتبار دینش بود.

فرزندان دیرین و نوین او اکنون عهد و امانتی با او دارند. او گفت پای حق‌تان بایستید و این یعنی که بر حقی پا نگذارید و این انگار عصاره‌ی همه عمر او در راه دین بود. آری، این پدر معنوی این نسل سبز، پدر معنوی جنبش سبز، آخرین سفارش‌ها را گفت و رفت. گرچه همیشه می‌ماند در یاد ما، در جان این دنیای ما.


او که همه عمر سرخم نکرد،

چشمی به غفلت یا طمع هرگز نبست

او که همه عمرایستاد پای حق،

رُخ در رُخ زر، رُخ در رُخ زور

اکنون سربلند و سرفراز است، در درگاه نور
یادش گرامی، تنش آسوده، روحش بر بلندای آسمان.

اختصاصی جرس / استقرار تیمی از وزارت اطلاعات در چاپخانه روزنامه ها


تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
مطالب مربوط به آیت الله العظمی منتظری سانسور شد
جنبش راه سبز (جرس): تیمی از سوی وزارت اطلاعات در چاپخانه روزنامه ها مستقر شده است.
به گزارش خبرنگار جرس، این تیم امروز با حضور در چاپخانه ها اقدام به سانسور مطالب مربوط به درگذشت آیت الله العظمی منتظری کرده است.

مرجع آزاده! آزادی‌ات مبارک !


 فاطمه شمس
نوروز : حالا دیگر هر چقدر تلاش کنند در کوچه‌های منتهی به خانه‌ات پرنده هم پر نزند، هر چقدر تلاش کنند آن حسینیه کوچک، مثل همه این سال‌ها آرام بماند، هر چندتا باجه سیاه و نیروی امنیتی سر کوچه‌های منتهی به حسینیه کوچکت بگذارند، هر چقدر تلاش کنند مردم نامت را بلند در خیابان‌های شهری که تو را سال‌ها از زندگی اجتماعی در آن محروم ساخته بودند فریاد نزنند، فایده‌ای نخواهد شد. حالا دیگر همه شهر یکپارچه نام تو را فریاد می‌زند. حصرت شکسته‌ شده است آیت‌الله وارسته!
عمری نام تو را از کوچه‌های شهربرچیدند. امشب اما نام تو آزادترین نام برای تلفظ کبوترهاست. همه با مرگ می‌میرند. اما نام تو تازه با رفتنت در کوچه‌های شهر زنده شده است. شهری که سال‌ها تو را در آن حصر کرده بودند. آن‌ها می‌خواستند تو را در حصر و سکوت، روانه قبر کنند. آن‌ها سال‌ها آرزوی مرگ بی‌سروصدای تو را داشتند. اما مانده‌ام در کار خدا که چه روزهایی را برای رفتنت برگزید.
هم‌‌نام مولایت حسین بودی، هم‌سفر روزهای شهادتش هم شدی. سالیان عمرت نیز در تاسی به شیوه و راه حسین‌بن‌علی (ع) گذشت. اصلاح‌گری و حق‌طلبی. و خداوند هم تو را اینچنین خواست و فرا خواند. تو را چنان نزد خود خواند که هفتمین روز رفتنت با غوغای عاشورا هم‌زمان شود. تویی که زنده بودنت باری بود بر دوش حق‌کشان و متجاوزان و مرگت هراسی در دل آنان. حالا از پیکر بی‌جان تو هم می‌ترسند. و چنین است شیوه زیستن مردان خدا که پیوسته موجی در دل ناآرام جائران زمان خویشند. متبرک باد نام تو که اینچنین وارسته و آزاد سر بر شانه‌های خدا گذاشتی و رفتی.
آزادی‌ات مبارک مرجع آزاده!

آیت‌الله طاهری اصفهانی: آیت‌الله منتظری همواره بر استیفای حقوق مردم پافشاری کرد


تاریخ انتشار: ٢٩ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: امام جمعه مستعفی و محبوب اصفهان و از یاران فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله منتظری ارتحال این مرجع تقلید  را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، آیت الله طاهری اصفهانی چندی پیش و به مناسبت فرارسیدن عید فطر در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله العظمی منتظری، از مواضع شجاعانه و روشنگرانه ایشان درخصوص وقایع پس از انتخابات تقدیر کرده بودند.
در پیام تسلیت امام جمعه سابق اصفهان كه خطاب به احمد منتظری نوشته شده است،آمده:
روح بلند مجاهد نستوه و فقیه عالی قدر مرجع مظلوم و آزادیخواه جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی منتظری رضوان‌الله تعالی علیه در ایام شهادت اسوه مظلومان و آزادگان جهان سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) به ملكوت علی پیوست و عالم اسلام را غرق در عزا و ماتم نمود.
آن بزرگ مرد كه استوانه فقاهت، تقوی، زهد، مجاهدت و عرفان بود سراسر عمر خویش را در ترویج معارف حقه قرآن و اهل بیت و نمایاندن چهره ناب اسلام محمدی(ص) سپری نموده و همواره بر استیفای حقوق حقه مردم پافشاری نمود.
نوای دلنشین تفسیر نهج‌البلاغه‌اش همواره فریاد امام علی(ع) را در گوش انسان‌ها نوا در می‌دهد.
اینجانب این ضایعه عظمی را به ساحت مقدس امید مستضعفان جهان حضرت بقیه‌الله امام زمان(عج) امت اسلام به ویژه حوزه‌های علمیه تشیع و مراجع عظام تقلید، فضلا و شاگردان آن مرحوم و جنابعالی و فرزندان و بیت مكرم و عموم علاقه‌مندان تسلیت عرض نموده از حضرت احدیت علو درجات و غفران الهی و صبر و اجر جمیل برای بازماندگان و دوستداران مسئلت می‌نمایم.

زندگی‌نامه آیت‌الله منتظری - پدر معنوی جنبش‌های مردمی ایران

حسینعلی منتظری در سال 1301 شمسی در نجف‌آباد اصفهان در خانواده‌ای کشاورز متولد شد و در سن 12 سالگی وارد حوزه علمیه اصفهان شد.
حسینعلی منتظری که در سن 19 سالگی وارد قم شد فقه و فلسفه را نزد آیت‌الله محمد‌حسین بروجردی، آیت‌الله روح‌الله خمینی و علامه محمدحسین طباطبایی فرا گرفت و به درجه اجتهاد رسید.
اهمیت این روحانی در پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج مرجعیت روح‌الله خمینی به اندازه‌ای است که آیت‌الله خمینی در زمان تبعید، او را به عنوان نماینده خود در ایران تعیین کرد و در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مسایل فقهی و سیاسی را به او ارجاع می‌داد.
آیت‌الله منتظری که پس از انقلاب اسلامی ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده گرفت نقش مهمی در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی و گنجاندن اصل ولایت فقیه در آن ایفا کرد.
مجلس خبرگان رهبری در سال 1364 آیت‌الله منتظری را به عنوان جانشین روح‌الله خمینی برای ادامه رهبری انقلاب اسلامی پس از مرگ او برگزید.

بازداشت و اعدام مهدی هاشمی، برادر داماد آیت‌الله منتظری که در افشای ماجرای «ایران – کنترا» نقش داشت و اعدام هزاران زندانی سیاسی دیگر در سال 67 اختلافاتی میان آیت‌الله خمینی و آیت‌الله منتظری را رقم زد چنان‌چه در سال 68 آیت‌الله خمینی با انتشار نامه‌ای برکناری آیت‌الله منتظری از قائم مقامی خود را با عنوان استعفای او اعلام کرد.
ماجرای «ایران – کنترا» که به ماجرای «مک – فارلین» نیز معروف است، به معامله تسلیحاتی ایران با آمریکا و اسراییل در اواسط دهه 60 شمسی باز می‌گردد که به رسوایی بزرگی در هر سه کشور منجر شد.
سال‌های مبارزه با رژیم پهلوی
آیت‌الله منتظری در فاصله سال‌های 1345 تا 1357 به دلیل مبارزات سیاسی خود با حکومت پهلوی و ترویج اندیشه‌های اسلامی بارها دستگیر و تبعید شد و سال‌ها در زندان به سر برد.
وی که در تبعید و زندان نیز از مبارزات خود دست نکشید و با اقامه نمازهای جمعه در شهرهای مختلف و در زندان به یک مبارز سیاسی خطرناک برای حکومت پهلوی تبدیل شده بود در سال 54 به تحمل 10 سال زندان محکوم شد.
بسیاری از روحانیون و فعالان سیاسی مخالف حکومت پهلوی در آخرین دوره محکومیت منتظری با او در زندان بودند و در مجالس بحث او و نماز جمعه‌هایی که به امامت وی در زندان برگزار می‌شد حاضر می‌شدند.
در پی شدت گرفتن مبارزات مردمی و عقب‌نشینی حکومت پهلوی، آیت‌الله منتظری در هشتم آبان 1357 از زندان آزاد شد و به دیدار آیت‌الله خمینی که در نوفل‌ لوشاتو در حومه پاریس به سر می‌برد رفت و نظرات او را درباره شکل‌گیری حکومت اسلامی دریافت کرد.
سال‌های حذف آیت‌الله منتظری از صحنه سیاسی
در پی برکناری آيت‌الله منتظری از جانشینی آیت‌الله خمینی، نام منتظری از کتاب‌های درسی،خیابان‌ها و مکان‌های عمومی حذف شد، رساله‌ها و تالیفات وی جمع‌آوری شد و مطالب زیادی در اهانت به شخصیت این روحانی منتشر شد.
در سال 76 پس از اعلام خطر آیت‌الله منتظری درباره مساله مرجعیت شیعه و حکومتی شدن آن و دخالت ارگان‌های دولتی در مرجعیت، نیروهای دولتی به خانه و حسینیه اش حمله کردند و چند سال او را در حبس خانگی نگه داشتند.
حبس خانگی آیت‌الله منتظری با پایان دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی شکسته شد، اما نظارت‌ نیروهای امنیتی بر زندگی وی تا آخرین لحظه‌های عمرش ادامه داشت.
در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم و اعتراض‌های گسترده مردمی به نتایج آن، آیت‌الله منتظری یکی از روحانیان حامی حقوق مردم بود و ضرب و شتم و کشتار مردم را نشانه آشکار مخالفت با قانون اساسی مبنی بر حاکمیت ملت بر سرنوشت خود دانسته و آن را حرام اعلام کرده بود.
بر اساس فتوای آیت‌الله منتظری که از او به عنوان پدر معنوی جنبش مردمی ایران یاد می‌شود، عاملان و مباشران اعترافات ساختگی که با شکنجه و تهدید گرفته شده‌، گناهکارند و مستحق مجازات خواهند بود.
او در آستانه سی‌امین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام، گفت که اشغال سفارت آمریکا کار درستی نبوده است.
کانون مدافعان حقوق بشر روز 19 آذر ماه برابر با روز جهانی حقوق بشر آیت‌الله منتظری را به عنوان برنده «تلاشگر حقوق بشر» در سال 88 برگزید.
آیت‌الله منتظری در پی جنجال‌سازی رسانه‌های وابسته به دولت درباره پاره شدن عکس آیت‌الله خمینی در بوق و کرنا کردن این مساله را کار صحیحی ندانسته و گفته بود: آیت‌الله خمینی مرد بزرگی بودند اما معصوم نبودند و خود ایشان هم هیچ‌گاه ادعای عصمت نکردند.
حسینعلی منتظری 28 آذر ماه 1388 به دلیل کهولت سن در منزل خود در شهر قم درگذشت.

بازداشت گسترده خانواده های زندانیان سیاسی


هم ميهن : ماموران امنیتی با حمله به اتوبوس حامل خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری عازم قم بود، گروهی از همسران زندانیان سیاسی را بازداشت کردند.
اتوبوس حامل خانواده های زندانیان سیاسی ساعت 21:30  عازم قم برای شرکت در مراسم درگذشت آیت الله منتظری بود که در میدان انقلاب تهران توسط نیروهای لباس شخصی که خود را ماموران پلیس امنیت می نامیدند متوقف شد.
ماموران امنیتی پس از 45 دقیقه معطلی با بیسیم از مقامات مافوق خود کسب تکلیف کردند و در نهایت با گرفتن کارت شناسایی و تلفن های همراه مسافران اتوبوس، برخی از آنان را از اتوبوس خارج کردند.
گفتنی است در این اتوبوس همسران عبدالله مومنی، پیمان عارف، فیض الله عرب سرخی (به همراه دو دختر او)، مصطفی تاج زاده، بهمن احمدی عمویی، مسعود باستانی، علی تاجرنیا و نیز زهره آغاجری و شیوا نظرآهاری و .. حضور داشتند.

شیرین عبادی خطاب به آیت الله العظمی منتظری: تو پدر “حقوق بشر” در ایران هستی‌

همه ما در حق تو کوتاهی کردیم و مقصریم
جنبش راه سبز (جرس): شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل با انتشار پیامی خطاب به آیت الله العظمی منتظری اعلام کرد: تو پدر "حقوق بشر" در ایران هستی‌ و میلیون‌ها چون من فرزند و مرید داری. نیازی هم به قدر دانی‌ و سپاس ما نداری. اما همه ما در حق تو کوتاهی کردیم و مقصریم.

به گزارش خبرنگار جرس، شیرین عبادی در این پیام ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت این مرجع عالیقدر خطاب به ایشان نوشته است: ترا پدر می‌‌خوانم، زیرا حمایت از زندانیان سیاسی را از تو فرا گرفتم که بخاطر آنان از کلیه مناصب دولتی و حتی رهبری حکومت جمهوری اسلامی ایران چشم پوشیدی- ترا پدر می‌‌خوانم زیرا از تو آموختم چگونه از مظلوم دفاع کنم بدون آن‌ که علیه ظالم دست به خشونت زنم- از تو یاد گرفتم که سکوت مظلوم یاری رساندن به ظالم است و نباید که ساکت بنشینیم- پدر فراوان از تو آموختم، هر چند که رسم شاگردی و فرزندی را به جا نیاوردم.

متن کامل پیام شیرین عبادی بدین شرح است:

سید عطاالله مهاجرانی : تو در نماز عشق چه خواندی؟

 تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
آیه الله العظمی منتظری درگذشت.  چراغ عمری سرشار از افتخار و مهر و مردم دوستی و آزادیخواهی به ظاهر خاموش شد. صدای گرم و صمیمانه ای که از جنس صداقت و وفا بود، دیگر به گوش نخواهد رسید.  مرجعی که پناهگاه مردم بود و ملجا آنانی که بر تن و روح خود زخمی از استبداد داشتند، دم فرو بست.

با اطمینان می توان گفت که کارنامه عمر آیه الله العظمی منتظری، کارنامه ای بی نظیر است. او عدالت و حقیقت خواهی و حق گویی را به عنوان محور و مدار زندگی خویش انتخاب کرد و همه عمر او هزینه های سنگینی بود که با روی باز و تبسم تحمل کرد. هیچگاه تسلیم ستم نشد، اما تحمل کرد. حکیم بود و استطاعت صبر داشت.

مسيح علي نژاد : نسلی که برای منتظری، منتظر اعلام عزای عمومی آقایان نماند برای مرگ خود آقایان چه خواهد کرد؟

88/09/29
به گزارش رسانه های آزاد، مستقل و غیر مجیز گوی دولت ایران ، آیت الله منتظری منتظر دستور شکستن حصر خانگی اش از سوی حاکمان نماند و دیشب حصر شکست و از بند رهید و آزاد شد. آنگاه که حماسه سبز یک ملت برای آزادی را دید، آرام پلک برهم گذاشت و آزاد شد. درست در روزهایی که شایعه مرگ کسی خانه به خانه می رود و مردم در به در دنبال یک سرنخ ساده می گردند تا شایعه مرگ سلطان را تایید کنند، خبر واقعی مرگ منتقد سلطان را کسی اما باور نمی کند و همه دنبال بهانه و سرنخی بودند تا خبر را تکذیب کنند.

محسن كديور : در سوگ استاد


من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا

شیخنا الاستاد آیت الله العظمی حسینعلی منتظری نجف آبادی پس از عمری پربار و حیاتی پرعزت و کارنامه ای درخشان به رحمت ایزدی پیوست و روح بلندش از عالم خاک به ملکوت اعلی رهسپار شد. جهان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) یکی از بزرگترین عالمانش را از دست داد. حوزه های علمیه تشیع در سوگ یکی از استوانه های فقاهت سوگوار شدند. اسلام سیاسی بزرگترین نظریه پرداز معاصر خود را از کف داد. ملت ایران پدر مهربان خود را از دست داد. جنبش سبز ملت ایران در عزای رهبر معنوی خود عزادار است.

انتقاد علی مطهری از عملکرد شورای نگبهان و نیروهای نظامی


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
احمدی نژاد میل به استبداد دارد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی مطهری نماينده مردم تهران در گفتگویی که امروز از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد به شدت از عملکرد و رفتار شورای عالی امنیت ملی، صداوسیما و نیروهای نظامی و انتظامی انتقاد کرد.

به گزارش جرس، مطهری با انتقاد از عدم دعوت از رهبران جنبش سبز برای حضور در تلوزیون گفت: بهتر اين بود كه آقايان موسوي و كروبي با حضور در صدا و سيما با مسئولان اجرايي انتخابات مثلاً آقايان محصولي و دانشجو مناظره مي‌كردند تا فضا براي مردم شفاف‌تر و بسياري از ابهام ها رفع شود. من خودم با آقاي ضرغامي در اين خصوص گفتگو كردم و اين پيشنهاد را به ايشان ارائه دادم.

پیام تسلیت مهدی کروبی به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری

ايلنا: مهدی کروبی با صدور اطلاعیه درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت گفت .
در بخشي از اين پيام آمده است: ارتحال تاسف‌انگیز فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری (رحمه‌الله‌علیه) را به ساحت مقدس ولی‌الله‌الاعظم و علما اسلام و ارواحنا فداه ، حوزه‌های علمیه، امت اسلامی به ویژه بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می‌گویم . از خداوند منان خواستارم در برابر این ضایعه بزرگ به همه علاقه مندان ، مقلدان و وابستگان معظم له صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرماید.
كروبي در ادامه پيام خود به سوابق آيت‌الله العظمي منتظري اشاره كرده و آورده است: مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری از معدود علما و فقهای بزرگواری بود که همواره با تدریس و پرورش طلاب و اساتید و مجتهدان بزرگ از نخستین روزهای نهضت اسلامی در خدمت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ملت مبارز و در برابر رژیم سیاه پهلوی چون کوهی استوار ایستادگی کرد و سالها رنج سیاه چالهای ستم شاهی و تبعید و سایر محدودیت‌ها را به جان خرید .
آن فقیه عالی مقام به پیروی از امام راحل (ره) حکومت اسلامی را با قرائت مردم سالاری دینی متکی به آرای مردم از متن کتاب و سنت استنباط و استخراج نمود و تا آخرین لحظه حیات در دفاع از آزادی و استقلال کشور و از حریم دین و مذهب درنگ نکرد .
آیت الله العظمی منتظری در سالهای آغازین انقلاب اسلامی سخاوتمندانه فرزندی رشید ، مجاهد و اندیشمند چون حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد منتظری را در راه خدا تقدیم كرد.آری آن فقیه مجاهد سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی و تصویب قانون اساسی دارد . امید است که دستاوردهای حضرت امام خمینی (ره) و سایر مجاهدین فی سبیل الله و دسترنج ملت شهید پرور و انقلابی از گزند و آسیب بدخواهان و بدسیرتان مصون و محفوظ بماند .

احمد قابل بازداشت شد!

جنبش راه سبز (جرس): احمد قابل، پژوهشگر دینی و از شاگردان آیت الله العظمی منتظری بازداشت شد.
حوالی ساعت چهار بعد از ظهر یکشنبه 29 آذر احمد قابل که به اتفاق خانواده و برخی دوستان خود از مشهد به سمت قم در حرکت بود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مشهد بازگردانده شد.

احمد قابل یکی از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی منتظری بود و عازم سخنرانی ایام محرم بود.

این مجتهد منتقد جمهوری اسلامی بارها به زندان افکنده شده بود او چندی پیش با انتشار نامه ای انتقادی به رهبر جمهوری اسلامی ، از استبداد دینی و سوء تدبیر وی در اداره کشور به شدت انتقاد کرده بود.

هادی قابل ، برادر وی بعد از تحمل چهار سال زندان، ماه گذشته آزاد شده است.
از بازداشتگاه احمد قابل و دستگیرکنندگان وی اطلاعی در دست نیست.

"محمد نوري‌زاد" بازداشت شد


تابناك : "محمد نوري‌زاد" به اتهام توهين به مسوولين و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي بازداشت شد.

به گزارش ايسنا روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران شامگاه يكشنبه در اطلاعيه‌اي با اعلام اين مطلب افزود: متعاقب اعلام جرم مدعي‌العموم عليه نوري‌زاد، نامبرده احضار و پس از تفهيم اتهام از سوي داديار شعبه رسيدگي كننده، براي وي قرار وثيقه صادر شد كه متهم به دليل عجز از توديع وثيقه به زندان معرفي شد.

عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيش از اين اعلام كرده بود: دادستاني با كساني كه به مقامات رسمي كشور توهين كنند، برخورد خواهد كرد.

اختصاصي جرس/تماس تهديد آميز وزارت اطلاعات؛ در مراسم “آيت الله العظمي منتظري” شركت نكنيد


شبكه جنبش راه سبز(جرس): ماموران وزارت اطلاعات عصر امروز(يكشنبه) در تماس تلفني با گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي آنها را تهديد كردند در صورت حضور در مراسم تشييع پيكر"آيت الله العظمي منتظري" بازداشت خواهند شد.
تاكنون چندين نفر از فعالان سياسي در گفت و گو با خبرنگار "جرس"، خبر تلفن تهديد آميز وزارت اطلاعات را تاييد كرده اند.

يكي از اين افراد به جرس گفت كه ماموران او را تهديد كرده اند اگر قصد شركت در تشييع پيكر آيت الله العظمي منتظري را داشته باشد پيش از رسيدن به شهر قم بازداشت خواهد شد.

پيش از اين نيز در آستانه راهپيمايي 13 آبان گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي از سوي وزارت اطلاعات تهديد شده بودند كه اگر قصد شركت در تجمع را داشته باشند بازداشت خواهند شد.

در پی درگذشت آیت الله منتظری : برگزاری مراسم سوگواری در میدان محسنی تهران

یکشنبه ۲۹ آذرماه ۱۳۸۸
شبكه های اجتماعی جنبش سبز در عزای مرجع عالیقدر شیعه،آیت الله العظمی حسینعلی منتظری از هواداران این جنبش دعوت كرده اند تا پس از غروب آفتاب با حضور در میدان محسنی مراسم سوگواری برگزار كنند.

به گزارش  رویداد پیشنهاد برگزاری مراسم سوگواری آیت الله العظمی منتظری در میدان محسنی از ساعاتی پیش در شبكه های اجتماعی جنبش سبز طرح شده و تا این لحظه استقبال خوبی از آن شده است.

گزارشهای دریافتی دیگر نیز حاكی از تجمع های پراكنده در برخی از نقاط دیگر تهران است.

پيام تسليت خاتمي و رفسنجانی به مناسبت درگذشت آيت الله منتظري





سیدمحمد خاتمی، رييس جمهور پیشین كشورمان با صدور پيامي در گذشت آيت الله العظمي منتظري را تسليت گفت.

متن كامل اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
هو الباقي

رحلت عالم زاهد ومجتهد والاقدر، مجاهد نستوه، فقيه، كلامي، جامع معقول و منقول حضرت آيت الله العظمي منتظري رضوان اله عليه را به ساحت مبارك حضرت ولي الله الاعظم، به حوزه هاي علميه، به همه ارادتمندان، دوستداران آن فقيد سعيد و بيت شريف و بستگان و فرزندان محترمشان از صميم قلب تسليت عرض مي كنم.

عالم و متفكر و فقيه بزرگواري رخ در نقاب خاك كشيد كه در عرصه علم و عمل همه عمر پربركت خود را در مسيري كه رضايت خداوند را در آن مي دانست مصروف كرد و براي خدا و خدمت به بندگان او و دفاع از ميهن و مردم،رنجها،در به دري ها و زندانها و شكنجه ها را با سينه اي گشاده تحمل كرد و عزيز ترين سرمايه اش يعني فرزند عزيز و مجاهدش حجه الاسلام والمسلمين محمد منتظري را نيز تقديم انقلاب و راه خدا كرد.

آن بزرگ از ارادتمندان حضرت امام و از سردمداران و پايه هاي انقلاب بزرگي بود كه به رهبري ممتاز حضرت امام بالمال به پيروزي رسيد.

بدون ترديد فقدان اين عالم رباني براي اسلام و تشيع و بخصوص حوزه هاي علميه خسارتي بزرگ است و از خدا مي خواهم كه آنرا به لطف بيكران خود جبران نمايد و روان پاك اين عزيز را در بحبوحه رضوان و بهشت خود متنعم گرداند.

سيد محمد خاتمي
پیام تسلیت هاشمی
آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس مجلس خبرگان رهبري با صدور پيامي درگذشت آيت‌الله حسينعلي منتظري را تسليت گفت.
متن این پیام به شرح زیر می باشد:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت حضرت آیت الله منتظری باعث تاسف و تالم خاطر گردید.
فقدان این فقیه برجسته، مجاهد نستوه و مبارز ،عالم و بزرگوار ثلمه ای برای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی است كه انشاء الله مجموعه آثار گرانقدر، خلاء وجودی ایشان را برای دوستداران، علما، فضلا، روحانیون و طلاب جبران می نماید.
با تسلیت این مصیبت به آیات عظام و شاگردان ایشان و حوزه های علمیه، مقلدان و مردم شریف استان اصفهان و شهرستان نجف آباد، و مخصوصا به بیت مكرمشان علو درجات آن فقیه سعید را از درگاه احدیت خواستارم.
اكبر هاشمی رفسنجانی
 رئیس مجلس خبرگان رهبری
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
،حجج اسلام نوری شاهرودی و علمی حسینی رئیس دفتر ریاست خبرگان ومشاور امور روحانیون مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا به نمایندگی از آیت الله هاشمی در تشییع پیكر آیت الله منتظری شركت خواهند كرد.

مهدي كروبي فردا ضمن سفر به قم در مراسم تشيع پيكر آيت الله منتظري حضور مي يابد


یکشنبه، 29 آذر 1388

ادوار نيوز : در پی درگذشت ناگهانی آیت الله العظمی منتظری، حسین کروبی در گفتگو با خبرنگار تغییر اعلام کرد، آقای کروبی فردا صبح در مراسم تشیع پیکر آن فقیه عالیقدر شرکت خواهند نمود.
حسین کروبی در ادامه خاطر نشان کرد که آقای کروبی ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت این عالم جلیل القدر، در جمع مردم عزادار حضور خواهند یافت.

موسوی و کروبی دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند

يکشنبه, 29 آذر 1388

نوروز : رهبران جنبش سبز در بیانیه مشترکی ضمن اعلام عزای عمومی در روز دوشنبه 30 آذر 1388(فردا) از عموم ایرانیان در خواست کردند در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری، فقیه عالیقدر که فردا ساعت 9 صبح از مقابل بیت معظم ایشان در قم (بلوار شهید محمد منتظری، کوچه دوازدهم) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود شرکت کنند.
گفتنی است تعدادی از مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام صانعی و بیات زنجانی فردا را عزای عمومی اعلام کردند.
به گزارش نوروز، متن کامل اطلاعیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی از این قرار است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
پیرو فراخوان تعدادی از مراجع عظام تقلید، برای سوگ‌یاد درگذشت مرجع گرانپایه تشیع، فقیه عالیقدر و مجاهد آزاده، حضرت آیت الله العظمی حسینعلی منتظری فردا - دوشنبه 30 آذر 1388- را عزای عمومی اعلام می کنیم و از مومنان عزادار آن فخر جهان تشیع دعوت می نماییم در مراسم تشییع پیکر پاک آن اسطوره مجاهدت، فقاهت و معنویت شرکت نمایند.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی

اختصاصي از فرداي ايران : براي تو ( آيت اله العظمي حسينعلي منتظري )


اين دستهاي سبز ما
اينك
حضورتان را
كم دارد آقا

كاشكي
فرصتي مي يافتيم
براي ديدارتان آقا

آن نفسهاي قدسيتان را اين روزها
كم داريم آقا

آن كلام بي دروغ و تزويرتان را اين روزها
كم داريم آقا

آن دستهاي لرزانتان را آقا
آن حضورت روشنتان را
كم داريم آقا

آقا
اسطوره ها
پر نمي گيرند
به خيال
در باور مردم
آنگاه كه در لمحه اي مانده تا آرمانهايت
همه را
فروختي
براي انسانيت و آزادي
ما
براي فرداهايمان
وجود سبزتان را
كم داريم آقا
 
تكيه گاهي بود
آن دستهاي مهربان و گرم
مي دانيم نيالودي اش
به خون هر كس و ناكس
ما براي صبح آزادي
گرماي پرمهرتان را
كم داريم آقا

آن گاه
كه مردانه پذيرفتي
ره به خطا رفتي و نادمي از آن
ما فهميديم
براي پذيرش دردهاي اين دنيا
چون تو
يگانه باوري را
كم داريم آقا

بي صدا رفتي
اما غوغايي بر مي خيزد
از نبودنت آقا

حرفهايت هميشه
آتشي بود به خرمن طاغوت
و مرهمي براي ما
براي رفتن و خواندن
حرفهاي نافذت را اين روزها
چقدر كم داريم آقا

در زميني كه مردگانش
بيشتر مي ارزند
تا زندگاني كه مرده اند انگار
تو
در زندگي
اسطوره سبز ما بودي آقا


روحت شاد و جاودانه !
و آن گونه كه وعده كرده بود قرآن با تو مي گويم :
يا ايتها النفس المطمئنه ، ارجعي الي ربك راضيه مرضيه ، فادخلي في عبادي ، وداخلي جنتي

فرداي ايران
29 آذر 88

انا لله و انا الیه راجعون

انا لله و انا الیه راجعون
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا
بزرگ پاسبان تشیع علوی، رادمرد قهرمان و شجاع اسلام و ایران ، اسطوره مقاومت ، مجاهدت، فقاهت و دینداری، سرمایه کم یاب مسلمانی و آزادگی فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه آیت الله العظمی منتظری حاج شیخ حسینعلی منتظری(قدس الله نفسه الزکیه )، شربت وصال نوشید و روی در حریم یار نهاد. آن پیکر رنجور و دردکشیده اینک آرام یافته و آن روح خدایی اینک در جوار رحمت رب قرار گرفته است. آن دل دردمند که عمری در غم اسلام و مردم و حقوق آنان تپید و پروای حق داشت، دیگر از تپش افتاده است. فقیه بزرگ شیعه و اسلام شناس بی بدیل و روح ربانی امت اسلام امروز در جوار پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت مطهر(علیهم السلام ) اوست.
منتظری رفت اما خاطره مبارزات او برای تحقق جمهوری اسلامی باماست. منتظری رفت اما حق گویی و آزادگی او چراغ راه کسانی است که حلاوت سیره علوی را از درس نهج البلاغه او می جستند و در زندگی و روش او می یافتند. سالها زندان، شکنجه، تبعید، شهادت و جانبازی و تحمل مصائب در دوران ستمشاهی، خیرخواهی و سخت کوشی در رشد و بالیدن نهال انقلاب و جمهوری اسلامی و تلاش مسؤولانه و صادقانه همراه با رهبر فقید انقلاب(ره) از او الگویی بی نظیر برای روحانیت شیعه ارائه کرد. زندگی او همه به تعلیم و تحقیق و تلاش برای عملی ساختن حقایقی که یافته بود، گذشت . مرگ او نیز بی شک جانها و دلها را بیدار، و یاد او برای همیشه خاطره معطر انسان علوی(ع) و حسینی(ع) را تداعی خواهد کرد.
این مصیبت جانکاه را به ولی اعظم خدا و امید جهان نور و عدالت ، به همه حق طلبان و آزادگان به همه مبارزان راه خدا در سرتاسر جهان به همه عالمان و فقیهان و به حوزه های علمیه و خصوصا شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت می گوییم.
قم المقدسه – سوم محرم الحرام 1431 ق
1388/9/29

ااطلاع رسانی کنیدآدرس هایی برای تجمع محرم سبز به شرح زیر

درس هایی برای تجمع محرم سبز به شرح زیر است شایان ذکر است نقاط ستاره دار توسط میر حسین موسوی ، طراحی و ساخته شده است

تهران:
آدرس: جنتآباد، بالاتر از همت، نبش برج طوبی، خیابان دانش، روبروی پارک شبنم
آدرس: سعادتآباد، میدان کاج، سمت جنوب، رو به روی رستوران اپاچی

کانون توحید

هر ساله مراسم جبهه مشارکت و سایر احزاب اصلاح طلب در کانون توحید که تحت مدیریت آیت الله موسوی اردبیلی است برگزار میشود. امسال هم همشهریان سبز ساکن در غرب تهران میتوانند برای شرکت در یک مراسم سبز به کانون توحید بروند. مراسم این کانون از ساعت هشت شب آغاز میشود.
آدرس : میدان توحید - خیابان پرچم - کانون توحید


مسجد الجواد

امام جمعه مسجد الجواد حاج علی اکبر آشتیانی، از اعضای مجمع روحانیون مبارز است. سخنران دهه اول این مسجد هم حجت الاسلام سلیمانی، از روحانیون حامی موسوی است. پس می توان یک مراسم سبز را در مسجد الجواد برگزار کرد. مراسم دهه اول محرم در شبستان مسجد الجواد و پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد .
آدرس: میدان هفت تیر، مسجد الجواد

حسینیه دارالزهرا
مراسم عزاداری در حسینیه دارالزهرای ولنجک از شب چهارم محرم شروع میشود. حتی باید انتظار حضور آیتالله صانعی در این حسینیه را هم بکشید. اعضای سرشناس مجمع روحانیون مبارز و جبهه مشارکت به همراه سیاست مداران سبزاندیش را در شبهای محرم میتوانید در این حسینیه پیدا کنید .
آدرس: ولنجک، خیابان بیضاوی غربی، کوچه کیوان

مسجد فخریه
مسجدی که سالیان سال میزبان سید محمد خاتمی در شب های عزاداری بوده است. هنوز هم این مسجد سبز است. معمولا در شبهای عزاداری میتوانید وزرای دولت سید محمد خاتمی و حجت الاسلام موسوی لاری را در اینجا پیدا کنید. پیش از این حجت الاسلام محتشمی پور هم در این جا دعا میخواند. با این حال هنوز هم باید مسجد فخریه را به عنوان فخر جنبش سبز به شمار آورد.
آدرس: خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان منیریه

حسینیه ارشاد
دیگر نیازی به معرفی حسینیه ارشاد نیست! لیست سخنرانها و مراسمهای عزاداری متعاقبا اعلام میشود.
آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه ضرابخانه

دفتر آیت الله صانعی
دفتر آیت الله صانعی در تهران هم شبهای محرم مراسم عزاداری را برگزار می کند. در آنجا دیگر میتوانید مطمئن باشید که از منبر و تریبون یاوه نخواهید شنید.
آدرس: خیابان کارگر جنوبی، بین آذربایجان و جمهوری، کوچه کامیاب، پلاک 17

امامزاده صالح
آنجا هم معمولا میعادگاه سبزپوشان در مناسبتهای مذهبی بوده است. هنوز از سخنرانان مراسم امامزاده صالح اطلاعی در دست نیست. لطفا اطلاعات تکمیلی را در نظرات این پست قرار دهید. اما معمولا مراسم های سبزی با سخنرانی آیت الله امجد در آنجا برگزار می شده است.
آدرس: میدان تجریش، امامزاده صالح

دفاتر آیت الله موسوی اردبیلی
آدرس: میدان فردوسی، کوچه گلپرور، پلاک 3 و 5
آدرس دفتر شماره ۲: خیابان خیام، کوچه مزیّنی (بازار عباس آباد)، کوچه حمام قبله، پلاک 3



تهران ***:

خیابان میرداماد ، میدان مادر

تهران *** :

خيابان ستارخان - ميدان توحيد -نرسيده به خيابان آزادي -خيابان پرچم - بين رودكي و خوش شمالي - كانون توحيد

تهران: تهران پارس ، فلکه صادقیه

: هیاتهای سبز شیراز

دفتر آیت الله العظمی صانعی
زمان برگزاری مراسم از روز شنبه ۲۸ آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح به مدت ۱۲ روز.
آدرس: شاهچراغ، بلوار شهید آیت الله دستغیب (ره)، دفتر آیت الله العظمی صانعی

مسجد قبا:
هر ده شب ماه محرم به علاوه روزهای عاشورا و تاسوعا، با سخنرانی آیت الله سیدعلی محمد دستغیب و در مسجد قبا (آتشیها) برگزار میشود.
آدرس: مسجد قبا (آتشیها)، رو به روی حرم مطهر حضرت شاهچراغ، در كوچه رستوران میلاد واقع شده كه در مقابل بازار زرگرهای شیراز قرار دارد.



اهواز :

کیانپارس فلکه سوم تا بازار مرو


قم:

دفتر آیت الله بیات زنجانی
مراسم دهه اول محرم هر روز از ساعت ۴ بعد از ظهر در دفتر این مرجع حامی جنبش سبز برگزار میشود.
آدرس: میدان روح الله، معلم نوزده (کوچه بیت حضرت امام)، بن بست آل یاسین، پلاک ۲۱

طرح ۸ روز اول محرم در این لینک قابل دسترسی میباشد




ما پیروزیم
محرم سبز
V

پیش‌بینی کیهان از نزدیکی زمان محاکمه موسوی و کروبی

روزنامه دنیای اقتصاد: روزنامه کیهان نوشت: حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در جمع بسیجیان در مسجد نوریان تهران سخنرانی کرد و در پاسخ به اين پرسش مكرر كه چرا به‌رغم خيانت موسوي و كروبي و خاتمي دستگاه قضايي آنها را محاكمه و مجازات نمي‌كند؟ گفت؛ طي چند ماه گذشته غبارها فرو نشسته و محكوميت سران فتنه در افكار عمومي قطعي شده است؛ بنابراين به نظر مي‌رسد كه نوبت محاكمه و پيگرد قضايي سران فتنه فرا رسيده است و افزود، اظهارات اخير رييس قوه‌قضائيه از نزديكي زمان محاكمه آنان خبر مي‌دهد.

مانع تراشی برای دفن پيكر آيت الله منتظری در حرم قم

سایت جنبش راه سبز: برخي خبرهاي رسيده از قم حكايت از مانع تراشي شوراي تامين اين استان برای دفن پيكر "آيت الله العظمی حسينعلي منتظري" در حرم حضرت معصومه دارد.

شوراي تامين استان قم قصد رايزني با بيت  آيت الله منتظري براي انصراف آنان از دفن پيكر وي در حرم حضرت معصومه را دارند.
در همين حال برخي شنيده ها نيز حاكي از تلاش نهادهاي امنيتي درمتقاعد كردن بيت آیت الله منتظري براي دفن وي در آرامگاه بهشت فاطمه در قم است.
مراسم تشييع پيكر آيت الله منتظري قرار است فردا(دوشنبه)راس ساعت 9 صبح از روبروي  بيت ايشان آغاز شود.

استقرار نیروهای نظامی در شهر قم

از صبح امروز و بدنبال درگذشت آیت الله منتظری قم محل استقرار بی سابقه نیروهای نظامی و سپاه گشته است. نیروهای اطلاعاتی بیت و دفتر آیت الله را زیر نظر دارند ضمن اینکه دقایقی قبل چند اتوبوس حامل نظامیان سپاه پس از توقف در پارکینگ حرم حضرت معصومه وارد خیابانهای مرکزی شهر و نزدیک دفتر آیت الله شدند. بنابر اخبار واصله بدنبال انتشار خبر فوت آیت الله و ترس حکومت از سرازیر شدن سیل مقلدان این مرجع تقلید از اصفهان و نجف آباد راههای مواصلاتی قم و این دو شهر مسدود شده است.
مراسم تشییع پیکر آیت الله صبح فردا راس ساعت 9 از دفتر ایشان واقع در خیابان شهید محمد منتظری ( بلوار بهار) بسوی حرم حضرت معصومه صورت خواهد گرفت.

حرکت مردم به سوی بیت آیت ‌الله منتظری

پارلمان‌نیوز: اخبار رسیده از قم حاکی از آن است که خیل عظیمی از دوستداران آیت‌الله العظمی منتظری در حال حرکت به سمت بیت وی می‌باشند.
بعد از انتشار خبر درگذشت این مرجع تقلید دوستداران ایشان در قم در بیت ایشان حاضر شده‌اند، همچنین برخی از مراجع تقلید از جمله آیت الله موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، بیات زنجانی، صانعی و امینی در بیت آیت‌الله منتظری حضور یافته‌اند.
علاقمندان به این مرجع تقلید از شهرهای تهران، اصفهان، نجف آباد و... در حال حرکت به سمت قم هستند.

جمع آوری کمک مالی برای امام زمان

خبرآنلاین: در اولین شب از برپایی مراسم دهه اول محرم در یکی از هیئت ها شنیده است که مداح جلسه بعد از اتمام عزاداری در حالیکه سعی داشته جمعیت ر ااحساسی کند از حاضران خواسته وجهی را به عنوان کمک به ذخیره مالی امام زمان(عج) ! به هیئت کمک کنند. به گزارش سایت البرز این فرد گفته است با سخنانی که برخی مسئولین مملکتی زده اند ان شاالله ظهور امام زمان نزدیک است اما شما می دانید به محض معلوم شدن ظهور آقا دشمنان در صدد محاصره و تحریم ایشان بر خواهند آمد و ایشان نیازمند کمک مالی من و شما هستند ! تا بتوانند امور خود واطرافیانشان را رتق و فتق کنند.

انا لله و انا الیه راجعون -آيت‌الله منتظري درگذشت!

حجت الاسلام احمد منتظري با تاييد خبر فوت آيت‌الله منتظري گفت:‌شب گذشته (شنبه/ 28/ 9 / 88 ) آيت‌الله منتظري بر اثر بيماري درگذشت.

 اين مرجع تقليد كه هشتاد و هفتمين سال عمرش را مي‌گذراند، شب گذشته بر اثر بيماري دار فاني را وداع گفت.
دفتر آيت‌الله منتظري ضمن تاييد اين خبر اعلام كرد كه تاكنون زمان مراسم تشييع پيكر وي مشخص نشده است.
آيات اميني و صانعي هم اكنون در بيت آيت‌الله منتظري حضور دارند.


چه خوب از قدرت که حق مسلمش بود کناره گرفت و نام نیک از خود به جا گذاشت .روحش شاد

اخبار تکمیلی:
خبرگزارى فرانسه در گزارشی از تهران نوشت، چندین خبرگزاری در ایران روز يكشنبه گزارش كردند كه مخالف ايرانى آیت الله ارشد حسينعلى منتظرى شب گذشته فوت كرده است. منتظری مدتى جانشين خمينى و يک منتقد جدى رژيم تهران بود.

تلویزیون دولتی در خبری اعلام کرد، آيت الله حسينعلي منتظري به علت بيماري و کهولت سن در87 سالگي در قم دارفاني را وداع گفت.  وي در سال 1301 هجري شمسي در نجف آباد چشم به جهان گشود و ديشب درگذشت. دکتر باهر از پزشکان معالج وي در تشريح علت فوت آيت الله منتظري اعلام کرد، وي به علت کهولت سن مدت ها با بيماري هاي مختلف از جمله تنگي عروق، آسم و مشکلات تشنجي روبرو بود.

خبرگزارى سپاه پاسداران (فارس) نیز با اعلام خبر فوت آیت الله منتظرى، او را به خاطر مخالفتش با خمينى مورد حمله قرار داد و نوشت، حسينعلى منتظرى پس از انقلاب به توصيه هاى حضرت امام كه خواستار پاک كردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نكرد و در نهايت بعد از ارتحال امام اجازه داد نيروهاى مخالف امام راحل خاطراتى را براى او تنظيم كنند. در اين خاطرات نسبتهاى ناروايى به امام وارد شد.

شبكه جهانی تلوزیون بی بی سی نیز در گزارشی گفت، منتظرى در سال 1988 میلادی به خاطر انتقاد از سیاست رسمی دولت در مورد حقوق بشر و ديگر مسائل از رهبرى فاصله گرفت. وى اين موضع مخالف را تا لحظه فوت خود حفظ كرد.

پیشنهاد: از عصر دوشنبه تا عصر تاسوعا، دسته عزاداری، از سمت دانشگاه امیرکبیر، به سمت دانشگاه تهران



پیشنهاد : با توجه به ادامه بازداشت دانشجویان و تقارن ایام محرم، از روز دوشتبه تا عصر تاسوعا، هر روز ساعت 7 عصر، با داشتن عکس دانشجویان زندانی، طی دسته عزاداری از سمت دانشگاه امیرکبیر به سمت دانشگاه تهران حرکت نماییم

باید از امشب تا شب تاسوعا و عاشورا شدت الله اکبر گفتنمان را هر شب قوی تر کنیم و بعد، ضربه نهایی



دوستان باید شدت الله اکبر گفتنمان را هر شب قوی تر کنیم و تا شب های تاسوعا و عاشورا آن را به اوج خود برسانیم. در آن زمان (9 و 10 ماه محرم) است که باید راهپیمایی های عظیم خود را به راه بیندازیم. همه اینها نیازمند یک اطلاع رسانی بسیار قوی از جانب اعضای جنبش میباشد و باید هر چه سریعتر و با قدرت بیشتر با تمام وسایل ممکن اطلاع رسانی کنیم. باید از تمام امکاناتمون مثل پخش اعلامیه و پوستر هم استفاده کنیم و به قول آقای محسن سازگارا، دانشجوها نقش بسیار مهمی رو در این برهه زمانی دارند. پس بجنبید. رسانه شمایید.

پیشنهاد: پنج شنبه و جمعه شب هفت تیر تا ولیعصر / تاسوعا و عاشورا انقلاب تا آزادی / شام غریبان میرداماد



پیشنهاد : پنج شنبه و جمعه شب هفت تیر تا ولیعصر/ تاسوعا و عاشورا انقلاب تا آزادی/ شام غریبان میرداماد ( فرصت کم است زودتربرنامه را مشخص کنیم) - نظر بدهید و اطلاع رسانی کنید

تاسوعا و عاشورا ؛ انقلاب تا آزادی . شام غریبان ؛ میرداماد



تمرکز در یک منطقه و نشان دادن قدرت این موج آزادیخواهی ، بزرگترین ترس حاکمیت است . پیشنهاد میکنم در روزهای تاسوعا و عاشورا ، همه دسته های محرم سبز ، حرکت خود را از انقلاب آغاز کنند به قصد فتح آزادی . مردم نظاره گر هم که علاقه ای به حضور مستقیم در این دسته جات را ندارند ، حاشیه خیابان را پر نمایند . با هر یا حسین دسته عزاداری ، غریو میر حسین برخیزد و شیشه نازک تنهایی سید علی را بلرزاند . شام غریبان را نیز ، مطابق معمول سالیان پیش ، میدان محسنی و خیابان میرداماد را به عنوان محل تجمع انتخاب نماییم . فرصت کم است . بشتاب و همراه باش عزیز کین درد مشترک ، هرگز جدا جدا درمان نمیشود
آنان که افکار حسین (ع) رو کشتند و به او گریه کردند ظالم ترند از آنان که حسین(ع) را کشتند وبه او خندیدند. .

علیه شعار روی لباس پاس همدان به فیفا گزارش تخلف رد کنیم!




طبق قوانین فیفا درج شعار سیاسی روی لباس بازیکنان جرم است. درج شعار((سبز ........... سید علی)) هم سیاسی است! به آدرس : http://www.fifa.com/contact/form.html رفته و فرم را مانند
آنچه در زیر مشاهده می کنید پر کنید.
During the whole game via Perspolis - Pas Hamedan on friday 18/12/2009 in the Iranian Premier League, the players of Pas Hamedan wore shirts having political and religious slogans. The slogan "Sabz faghat Sabz e Ali, rahbar faghat Seyyed Ali " is not only a religious slogan but is a political statement against the Iranian Green Movement, and against the whole Iranian nation. According to the PAGE 4 of the booklet "Law's of the game 2009/2010" Authorised by the International Football Association Board, Decision of the International F.A. Board , Decision 1 : The team of a player whose basic compulsory equipment has political, religious or personal slogans or statements will be sanctioned by the competition organiser or by FIFA.
The Iranian people, having full faith of your wisdom and justice, would like you to sanction Pas Hamedan, because of using political and religious slogans on the shirts of their players.
Thank you for your consideration of this matte

شنبه 28 آذر



سلام،

شنبه 28 آذر 88، 19 دسامبر 2009 میلادی

امروز درباره ی شش موضوع صحبت می کنیم.



شکست مفتضحانه ی تظاهرات کودتاچیان

روز گذشته (جمعه) کودتاچیان به بهانه ی پاره شدن عکس آقای خمینی تظاهراتی را ترتیب دادند تا بلکه بتوانند به نیروهای خود سر و سامانی داده و با ایجاد جو رهبران جنبش سبز را دستگیر کنند و هم اینکه در میان صف معترضان اختلاف ایجاد کنند، اما این تظاهرات با شکست افتضاح آمیزی مواجه شد.

برخی خبرگزاری ها همچون بی بی سی تعداد تظاهرات کنندگان را بین 7 تا 10 هزار نفر اعلام کردند اما بچه های جنبش سبز که در محل حضور داشتند گفتند که جمعیت حاضر در یک محدوده ی 300 متری جمع شده بودند و برآوردها در خوش بینانه ترین حالت تعداد تظاهرات کنندگان در تهران را بین 4000 تا 5000 نفر نشان می داد.

به گفته ی یکی از دوستان، به ادعای خود حکومت دست کم 200 هزار عضو بسیج و سپاه در تهران وجود دارند، هر چند که حکومت معتقد است 12 میلیون بسیجی و سپاهی فعال هستند، اما اگر همان 200 هزار عضو بسیج و سپاه در تهران به همراه خانواده هایشان به تظاهرات می آمدند باید جمعیتی بالغ بر یک میلیون را در تظاهرات می دیدیم که البته این گونه نشد. این موضوع نشان می دهد که بسیاری از اعضای سپاه و بسیج هم دیگر به کودتاچیان جنایتکار، رانت خوار و دزد اعتمادی نداشته و خود را کنار کشیده اند.

تاکید بر عکس آقای خمینی در میان آقایان نشان دهنده ی این بود که خود نیز آگاهند که آقای خامنه ای دیگر در میان نیروهای خودشان هم محبوبیتی ندارند و از این رو کودتاچیان بر این شدند که از آقای خمینی و عکس ایشان استفاده کنند اما نتیجه به گونه ای رقم خورد که مشخص شد حتی آقای خمینی هم دیگر جذابیتی در میان هواداران حکومت ندارد.

به زبان ساده باید گفت، هر کس که اندکی عرق ملی، عرق دفاع از این ملت، عرق دفاع از آزادی، حق و عدالت را داشته باشد دیگر از کودتاچیان حمایت نمی کند و با هیچ بهانه ای حاضر نیست که برای آقایان پا به خیابان بگذارد.

از برخی شهرها مانند اصفهان، شیراز و تبریز خبرهایی که رسید این بود که حتی جمعیت عادی که برای نماز جمعه می آمدند نیز اینبار در این مراسم شرکت نکرده و تعداد حاضران به بیش از نصف هفته های گذشته کاهش پیدا کرد.

یکی از دوستان از نیشابور نوشته بودند که آقایان برای تشویق مردم به حضور در تظاهرات همراه با وعده ی غذا وعده ی دادن لامپ کم مصرف نیز داده بودند. حتی تلویزیون هم این جرات را پیدا نکرد که تظاهرات روز جمعه را مستقیم پخش کند و تنها عکس هایی را نشان داد تا شاید بعدا بتوانند با به هم چسباندن و مونتاژ کردن تصاویری سرهم کرده و به بینندگان نشان بدهند. روزنامه ی کیهان هم عکس های فتوشاپ شده ای را در شماره ی امروز خود چاپ کرده است.

دیروز در بیت رهبری جلسه ای برگزار شد و گفته می شود در میان شرکت کنندگان اختلافات شدیدی وجود داشته و آقای خامنه ای هم بسیار عصبانی بوده است. باید گفت که ایشان به درستی هم باید عصبانی باشند، چرا که نوابغی که دور ایشان جمع شده اند باعث رقم خوردن افتضاحاتی همچون تظاهرات ناموفق روز جمعه هستند. برای کودتاچیان عاقلانه تر این کار بود و هست که خود را در معرض آزمون اقبال عمومی قرار ندهند.

الله اکبرهای شبانه، آمادگی برای حرکت های بزرگ

نکته ی دوم این که الله اکبر گفتن های شبانه از دیشب در برخی مناطق تهران آغاز شده است و مردم خود را رفته رفته برای آکسیون های ویژه ی ماه محرم آماده می کنند. خواهش من به ویژه از دانشجویان دانشگاه های آزاد و دولتی که با همت خود در روز 16 آذر دامنه ی اعتراض ها را به تمام شهرهای کشور رساندند در شب های ماه محرم نیز آکسیون الله اکبرهای شبانه را نیز آرام آرام به شهرهای مختف ببرند و مردم را برای تظاهرات بزرگ روزهای تاسوعا و عاشورا آماده کنند که این تظاهرات می توانند قدرت جنبش را با دیگر به خوبی نشان دهد.

به باور من رهبران جنبش سبز بسیار سیاستمدارانه عمل کردند که تقاضای تظاهرات جداگانه را مطرح کردند و البته خود هم می دانستند که با این درخواست آنان موافقت نخواهد کرد و به بعد هم اعلام شد که مردم در تظاهرات حکومتی روز جمعه شرکت نکنند. این تصمیم راه را باز کرد تا قدرت واقعی جنبش در روزهای تاسوعا و عاشورا بهتر دیده شود.

البته ستادهای بحران که در شهرهای مختلف توسط کودتاچیان دایر شده اند به مردم ابلاغ کرده اند که از 9 شب به بعد حق به راه انداختن دسته جات را نداشته و از ابراز حرف های سیاسی نیز می بایست پرهیز کنند اما ما باید در این میان با هر شکل ممکن از قبیل اطلاع رسانی و درست کردن پوستر و فعالیت های دیگر، دو هدفی که دیروز به آن اشاره کردیم را دنبال کنیم. 1) فلج سازی اقتصادی دولت کودتا و آماده شدن برای اعتصاب های عمومی و بزرگ در بعد از عاشورا و تاسوعا، 2) ریزش نیروهای مسلح—شکست تظاهرات دیروز نشان داد که اختلاف ها در سپاه جدی است—و با علم به اینکه ارتش در کنار ماست می توان گفت که حرکت میلیونی ما در روزهای تاسوعا و عاشورا جنبش ما را به مرحله ی تازه ای وارد خواهد کرد.

طنز آقای احمدی نژاد

نکته ی بعدی بیشتر به طنز شبیه است اما به هر حال واقعیت دارد. آقای احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی در دانمارک گفته اند که ما مدارکی را آماده کردیم تا بر اساس آنها خسارت های وارده شده از سوی متفقین—آمریکا، روسیه و انگلیس—را مطالبه کنیم! یکی نیست به ایشان بگوید که اول خسارت های ما را از عراق بگیرید. یا به دولت افغانستان بگویید که آب رودخانه ی هیرمند را به روی ما نبندند و یا این که دریای خزر را پس بگیرید و گرفتن خسارت های جنگ اول، جنگ دوم و حمله ی اسکندر مقدونی به ایران پیشکشتان.

روی گردانی گروه های منطقه از کودتاچیان

آقای وحیدی، وزیر دفاع دولت کودتا سفری به لبنان داشت و در مصاحبه ای که با ایرنا کرد گفته بود که روابط ما با دوستانمان در منطقه به دلیل ظهور جنبش سبز دچار صدمه و زیان شده است. مسلما منظور ایشان حزب الله لبنان است. در لبنان از حکومت ایران گلایه شده است که چرا لبنانی هایی را که برای دوره دیدن به ایران اعزام شده بودند را برای سرکوب مردم به خیابان ها بردند. لبنانی ها گفته اند که تصاویر این اشخاص در لبنان پخش شده و چهره ی حزب الله را در لبنان بسیار خدشه دار کرده است. باید گفت که گروه های دیگر منطقه که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می شدند که با توجه به شرایط پیش آمده در ایران دیگر از خواسته های تهران حمایت نمی کنند. آقای سعید جلیلی و آقای وحیدی پیشتر از حزب الله لبنان خواسته بودند که برای منحرف کردن افکار عمومی از مسایل ایران حزب الله دست به حرکتی زده و افکار متوجه لبنان کند اما مقامات حزب الله زیربار این خواسته ها نرفتند.

شعار ضد ایرانی در تظاهرات جمعه

موضوع پنجم امروز این است که پاره ای از آقایانی که در تظاهرات روز گذشته شرکت کرده بودند شعار "هم غزه، هم لبنان، جانم فدای اسلام" سر می دادند. به نظر من کسانی که چنین شعارهایی را سر می دهند عمق ضد ایرانی بودن خود را نشان می دهند و انصافا شاید نمی توانستند بهترین از این نشان دهند که چه دشمنی با منافع ملی و ایرانی بودن ما دارند.



مصاحبه ی آقای کروبی با بی بی سی

نکته ی آخر، اشاره به مصاحبه ی آقای کروبی با شبکه ی جهانی بی بی سی است اصلی ترین نکات آن تاکید ایشان بر سقوط حتمی دولت کودتا، تاکید مجدد بر تجاوزهای صورت گرفته بر روی زندانیان، افزایش فشاربر روزنامه ها و بستن آنها از سوی کودتاچیان است. آقای کروبی همچنین بر ضرورت مقاومت در برابر دولت کودتا تاکید کرده و بار دیگر یادآور شده اند که خود ایشان آماده ی رفتن به زندان و دادن هزینه برای جنبش ملت ایران را دارند.



تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

متن کامل نامه کروبی : سخنی با مردم در باب افاضات رئیس قوه قضائیه

سايت شخصي مهدي كروبي  
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و آزاده ایران
اینجانب پس از انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری اخیر نامه ای خطاب به ریاست قوه قضائیه آیت الله صادق لاریجانی نوشتم و برخی نکات و انتقادات را مصلحانه با ایشان در میان گذاشتم، باشد که اصلاحی صورتی بگیرد. متاسفانه اما آن نامه در بایگانی ماند و نه تنها هیچ تاثیری در روند حاکم بر کشور و عملکرد دستگاه قضایی نگذاشت که امروز می بینم آقای لاریجانی قضاوت را رها کرده و در کار سیاست شده و به جای رسیدگی به امور قضایی نطق های سیاسی ایراد می کند. اینچنین بود که تصمیم گرفتم با شما مردم شریف ایران سخن بگویم و نکاتی را در خصوص گفته های سیاسی رئیس قوه قضائیه بیان کنم؛ باشد که آقای لاریجانی گمان نکند که با این شاخ و شانه کشیدن ها مهدی کروبی به کنجی می خزد و از میدان به در می رود.

احضار ۸۰ دانشجو معترض دانشگاه آزاد مشهد به کمیته انضباطی


در پی برگزاری تجمعات با شکوه هزاران تن از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در روزهای 13 آبان و 16 آذر در اعتراض به کودتای انتخاباتی و سرکوب گسترده مردم، بیش از هشتاد تن از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از فعالین دانشجویی مشهد، مسئول کمیته انضباطی این دانشگاه با تهدید دانشجویان و نشان دادن حکم اخراج به دانشجویان به آنها اعلام کرده است که احکامشان را برای امضا به دفتر رئیس دانشگاه فرستاده و به هیچ کس اجازه تنظیم دفاعیه داده نشده است.

احضار این دانشجویان در حالی صورت گرفته است که با افرادی که اجازه ورود عوامل لباس شخصی به دانشگاه را دادند برخوردی صورت نگرفته است.

در تجمع روز 13 آبان نیروهای امنیتی و لباس شخصی با حمله به داخل صحن دانشگاه آزاد مشهد دانشجویان را به شدت ضرب و شتم کرده و بیش از 20 تن از دانشجویان معترض این دانشگاه را بازداشت کردند.

در انتهای تجمع 16 آذر نیز گارد یگان ویژه مستقر در اطراف دانشگاه به داخل دانشگاه گاز اشک آور پرتاب کرد که منجر به زخمی شدن برخی از دانشجویان شد. در آن روز هم تعدادی از دانشجویان معترض دانشگاه آزاد مشهد بازداشت شدند.

علیرغم یورشها نیروهای سرکوبگر مادران عزادار راه پیمائی خود را برگزار کردند

نابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،با وجود بازداشت بازجویی و تهدید مادران و دختران در پارک لاله امروز ده ها نفر ازمادران و دختران در پارک لاله به نشانه اعتراض به بازداشت ها و کشتارها و شکنجه ها در مقابل ضلع جنوبی پارک لاله ( ورودی جنوبی ) مقابل بلوار کشاورز تجمع کردند.
همزمان با تجمع مادران در ساعت 17:10 پنج مامور نیروی انتظامی با 4 لباس شخصی به سمت مادران آمدند و قصد داشتند با تهدید و فریاد مانع حرکت مادران شوند و آنها را متفرق کنند مادران به سمت وصال حرکت کردند که ماموران جلوی مادران ایستادند و مانع حرکت آنها به سمت وصال شدند اما مادران مصمم و با اراده به سمت امیر آباد حرکت کردند. ماموران در پشت و کنار مادران حرکت می کردند و دو لباس شخصی دائما از مقابل و پشت سر از مادران فیلم و عکس می گرفتند و با هر فیلم و عکسی که می گرفتند مادران لفظ مزدور و دیکتاتور را برای آنها به کار می بردند و می گفتند هر چقدر دوست دارید عکس و فیلم بگیرید تا خسته شوید ما نمی ترسیم .
یک روز هم ما از شما و جنایت های شما فیلم تهیه می کنیم فیلمی که در تاریخ ثبت خواهد شد.به راحتی خستگی و کلافگی ماموران را می شد در لحن صحبت کردن و فریاد زدنشان دید.به طوری که حتی خود اظهار کلافگی می کردند و می گفتند خسته شدیم تمام بعد از ظهر شنبه شما ما را از کار و زندگی انداخته اید چی می خواهید؟
مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی چند بار اقدام به متفرق کردن مادران نمودند ولی هر بار باز هم مادران به هم پیوستند و به اعتراض خود ادامه دادند.
مادران در سکوت به حرکت خود ادامه می دادند و در راه مردم را از این حرکت خود آگاه می کردند وقتی ماموران می دیدند مادران با مردم صحبت می کنند جلو می آمدند و می گفتند با اینها کاری نداشته باشید اینها آمریکایی هستند اما در جواب مردم به مادران می گفتند آفرین باز هم ادامه دهید .ماموران لباس شخصی که می دیدند مادران مصمم هستند و با فحاشی و داد و فریاد متفرق نمی شوند دائما با بی سیم می گفتند اگر اجازه می دهید با باتوم آنها را بزنیم و یا 10 نفر از آنها را بازداشت کنیم .
اینجا هم تضادو درگیری لفظی بین لباس شخصی ها و نیروی انتظامی عیان بود که ماموران نیروی انتظامی ولباس شخصی سر بازداشت و عدم بازداشت و همچنین ضرب و جرح مادران در طی مسیر مشهود بود .حرکت مادران در سکوت تا ساعت 17:35 ادامه داشت .

آیا سپاه پاسداران به خودکشی دست خواهد زد؟

وبلاگ انقلاب سبز مردم ایران: همه آثار و شواهد حکایت از تدارک سران خائن سپاه برای یک کودتای خونین دارد . اینها که همه ترفندهای سرکوب را آزموده اند و نتیجه ای از آن ندیده اند اکنون به خیال خود میخواهند آخرین تیر ترکش را از آستین به در آورند و آن همان کود تای خونین از قماش کودتای شیلی در سال 1973 است . این کودتا با آن که ما سبزها کودتایش مینامیم و مقصودمان در آوردن احمدی نژاد از صندوق رای در 22 خرداد است فرق دارد . این یک کودتای فیزیکی است که در دو جبهه انجام خواهد شد . در یک جبهه برنامه دستگیری گسترده و ناگهانی تمام سران جنبش سبز قراردارد . به رسم معمول همه کودتاها ، لیستها از هم اکنون آماده است ، آدرسها را دارند و فقط منتظر فرمان صدور کودتا هستند تا همه را یکباره دستگیر کنند .در جبهه دیگر سرازیر کردن تانکها و مسلسلها به خیابانها با آمادگی برای یک کشتار و خونریزی گسترده است تا با ایجاد رعب و وحشت در جامعه جنبش سبز را سرکوب کنند . نزدیک شدن محرم ، گسترش هرچه بیشتر مخالفت و مبارزه در بدنه جامعه و همه اقشار اجتماعی ، به نتیجه نرسیدن همه ترفندهایی که تا کنون به کار برده اند آنان را درمانده و هراسان ساخته است . روش معمول همه دولتهای دیکتاتور

اختصاصی جرس / شواهدی دیگر در اثبات کودتای انتخاباتی 22 خرداد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): اخبار و گزارش‌های جدید و موثقی در مورد «کودتای انتخاباتی 22 خرداد» از برخی شخصیت‌های مرتبط با نظام سیاسی در روزهای اخیر منتشر شده است.
به گزارش جرس،  برمبنای این اخبار، یکی از شخصیت‌های ارشد دستگاه قضایی کشور که ازجمله منتقدان احمدی ‌نژاد نیز محسوب می‌شود، به برخی از مقام‌های ارشد نظام گزارش داده که در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری دهم، بیش از 7 میلیون رأی به نفع احمدی ‌نژاد به صندوق‌‌های رأی تزریق شده است.
این مقام ارشد قضایی با توجه به شناختی که از رهبری نظام دارد و پیش‌بینی واکنش وی، حاضر نشده (و به عبارتی خود را فاقد این جرأت و جسارت دانسته) که گزارش خود را مستقیم به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کند.
همچنین به گزارش خبرنگار جرس،  محمدی ری‌ شهری، تولیت آستان عبدالعظیم حسنی و مسئول رسمی کاروان جمهوری اسلامی در حج، در برخی محافل خصوصی از حجم عظیم تقلب و جابجایی آرا و دستکاری کلان در نتیجه انتخابات 22 خرداد، به‌خصوص در منطقه جغرافیایی تحت پوشش او (یعنی شهر ری) گزارش‌ها و مستندات مهمی ارائه کرده است.

براي تو مي نويسم ( يادداشتي براي مريم صبري )

وبلاگ يادداشتهاي خودموني : این روز‌ها همه از مجید می‌نویسند. همه با او همراه شدند. هر کسی کمپینی راه انداخته و میگه «من هم یک مجید هستم» «او تکثیر شد و نه تحقیر» اما من از تو می‌نویسم. تو خواهر خوبم. تویی که در این غائله بی‌سرانجام به قول برخی «مصونیت خود را از دست رفته» می‌بینی.

آری! خواهر من! مریم صبری عزیز.

این روزها کم‌تر جایی مرام و معرفت پیدا میشه. یاد جوونمردی‌ها با مرگ قهرمانان جوونمرد  فیلم‌های فارسی مرده. این روزها اخبار سخنرانی فلان شخصیت تاریخ مصرف گذشته که در صحبت‌هایش فقط یک‌بار گفته «جنبش سبز» از خبر حمله و ضرب و جرح تو مهم‌تره.

برای تو می‌نویسم ...
نمی‌دونم اگه شخص من این اتفاق برایش می‌افتاد تاب تحمل داشت یا نه
این روزها همه در حمایت از زنان سرزمینم روسری بر سر می‌کنند
اما همه یادشون رفته که «مرد ترین زن» در گوشه‌ای از این کره خاکی توسط یک مشت مزدور مورد ضرب و جرح قرار می‌گیره. اون هم توی بدترین فشارهای روحی.

چقدر حس کثیف بودن بهم دست داد از مردی خودم وقتی این خبر رو خوندم.

مریم عزیز
دوست دارم بنویسم و بکوبم و هر چه که گفتنی هست رو بگویم
اما چه گویم که بعضی حرفا رو باید زد بعضی حرفا گفتنی نیست.
فقط با نوشتن این چند خط خواستم بگم فراموش نشدی

دفتر تحکیم وحدت: اقتدارگرایان در سرکوب اعتراض های دانشجویی شکست خوردند

۱۳۸۸/۰۹/۲۸
دفتر تحکيم وحدت، بزرگترين تشکل مستقل دانشجويی در ايران، با صدور بيانيه ای به مناسبت هفته دانشجو، با اشاره به ادامه مبارزات ضد استبدادی جنبش دانشجويی و پيوند عميق جنبش دانشجويی و جنبش سبز، بر اعتراض مسالمت‌آميز و عاری از خشونت تأکيد کرد.

به گزارش «خبرنامه امير کبير»، اين تشکل دانشجويی، همچنين اعلام کرد نيروهايی که آنها را «اقتدارگرا» ناميد، در سرکوب اعتراض‌های دانشجويی در روز ۱۶ آذر، شکست خورده‌اند.

دفتر تحکيم وحدت که بسياری از فعالان آن در هفته‌های اخير بازداشت و يا احضار شده‌اند، با قدردانی از حضور دانشجويان در تظاهرات روز دانشجو  گفته است که «حجم گسترده اعتراضات دانشجويی و ادامه آن در روزهای بعدی با وجود سرکوب چند ماهه مردم و دانشجويان سبب اميدواری بيشتر مردم به آينده شد».

افروغ: ضرغامی باید از دولت مدال بگیرد

پايگاه خبري فرارو : عماد افروغ گفت: باید بگویم آقای ضرغامی الحق والانصاف رسالت جناحی خود را تا به امروز خیلی خوب ایفا کرده است و باید از دولت مستقر مدال افتخار دریافت کند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس هفتم معتقد است عملكرد سال‌هاي اخير سازمان صدا وسيما در حوزه سرگرمي و توجه به دغدغه‌هاي واقعي مردم بسيار نامطلوب بوده است.

عماد افروغ افزود: عطف به این مطلب که صداوسیما رسانه ملی نامیده شده است و باید اهداف ملی و اندیشه‌های متعالی حضرت امام(ره) و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را دنبال کند، متاسفانه امروز باید بگویم صداوسیما در دوره آقای ضرغامی به هیچ وجه ملی نبوده است.

وی گفت: صداوسیما دستخوش دیدگاه‌های خاص وجناحی قرار گرفته است و در سیر این روند روزبه‌روز از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته تا جایی که ابزار استیلای یک جناح خاص شده و در این خصوص و با توجه به تلقی خاص از مخاطبان خود به صورتی بسیار شفاف وآشکار عمل کرده و با مخاطبان به مثابه خمیری برخورد می‌کند که استعداد هرگونه شکل‌پذیری را دارد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من صداوسیما نه تنها به رسالت ملی خود پایبند نبوده است بلکه این روزها آشکارا عامل تحریک سیاسی، نمایش‌های کاذب و انشعاب و اختلاف بین طبقات مختلف جامعه براي سست کردن حمایت‌های مردمی از جمهوری اسلامی و ارکان رکین آن شده است و عملکرد آن به هیچ وجه با اندیشه‌های متعالی بنیانگذار انقلاب اسلامی همسو نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سمت وسوی سازمان صداوسیما در محور سیاسی، ملی نیست قطع یقین این نگرش در حوزه‌های دیگر مانند سريال و برنامه‌هاي نمايشي نیز اثرگذار خواهد بود، به نحوی که امروز شاهد آن هستیم که سازمان در محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... نیز به تعهدات ملی خود عمل نمی‌کند.

وی افزود: ما فکر می‌کردیم آقای ضرغامی بعد از دریافت حکم مشروط، دوره جدید ریاست خود را با اعتدال و توجه بیشتری آغاز می‌کند ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که ایشان در دوره جدید ریاست خود با شتاب و پافشاری بیشتری بر مواضع سابق خود تاکید می‌کند.

افروغ گفت: باید بگویم آقای ضرغامی الحق والانصاف رسالت جناحی خود را تا به امروز خیلی خوب ایفا کرده است و باید از دولت مستقر مدال افتخار دریافت کند.

وی اضافه کرد: البته گاهی از سوی طرفداران دولت انتقاداتی هم به سازمان صداوسیما وارد شده که آشنایان به مسایل سیاسی و نظریه‌های مربوط به صنعت فرهنگ با چنین اقداماتی غریبه نیستند.

نماینده مجلس هفتم ادامه داد: ما در مجلس هفتم یک شورای سیاست‌گذاری به منظور تدوین مستمر استراتژی‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی صداوسیما متشکل از نظریه‌پردازان فرهنگی و صاحب‌نظران حوزه رسانه پیشنهاد کردیم که با مخالفت شدید مسوولان رسانه ملی روبرو شد و امروز شدیدا به چنین شورایی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد شورای نظارت یا به وظیفه خود خوب عمل نمی‌کند و یا اهرم‌های لازم را که می‌تواند یکی از این اهرم‌ها شورای سیاست‌گذاری باشد، در اختیار ندارد و در چنین شرایطی امکان مانور فردی ریاست صداوسیما تشدید می‌شود.

گزارش تصویری؛ استفاده ابزاری از زنان در ام القرای اسلامی!

خواهان صلح : استفاده ابزاری از زنان تنها این نیست که بیکینی تن شان بکنی و آنها را بگذاری در کنار بی ام و یا عورشان کنی و یک یوزی بدهی دست شان.
استفاده ابزاری از زنان این هم است که حکومتی که ادعای معنویت و رهبری دنیای اسلام را دارد، عکس رهبران دینی اش را بیاویزد بر گردن زنان زیبارو.
کدام ابلهی نمی داند که همین زنان در روزهای عادی بخاطر لباس یا حتی چهره زیبای شان با حاکمیت، نیروی انتظامی، سپاه و… مشکل دارند.
این طرح نیز قدیمی است که نشان دهید که حکومت در میان تمام اقشار جامعه نفوذ دارد و محبوب است. اگر به خودتان مطمئن بودید اینچنین نمی کردید.

دعاگو: کسانی‌که بر طبل خشونت می‌کوبند سربازان مناسبی برای امام زمان نیستند


تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: امام جمعه شمیرانات گفت: کسانیکه بر طبل خشونت می‌کوبند سربازان مناسبی برای امام زمان نیستند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسن دعاگو در خطبه دوم نماز جمعه شمیرانات، به مبحث «اهانت» باعنوان «اهانت گرایی تقابل با آفریدگار هستی» پرداخت و اظهار داشت: اهانت، کوچک شمردن و خوار کردن است. با بدزبانی و بدرفتاری شکل می‌گیرد، اهانت به انگیزه‌های کوچک شمردن دیگران، کاهش نفوذ و توان دیگران، تخریب‌گرایی، تحریک به ارتکاب ناهنجاری برای بهره‌برداری‌های سیاسی اجتماعی، فتنه‌سازی و شیطنت سیاسی، جبهه‌سازی علیه رقبای سیاسی، کنترل افکارعمومی در بسترهای تعیین شده سیاسی، بی‌دینی و ناهنجارگرایی، مزدوری برای دشمنان، اعلام بیزاری از فرد، جمع و یا جبهه سیاسی، خصومت ورزی، انتقام جویی و بدمنشی صورت می‌گیرد.
وی حوزه اهانت را بستر گناهکاری و بسترساز طغیانگری توصیف كرد و گفت: توهین به لحاظ گستره، توهین به فرد، جمع، خاندان، قوم و قبیله، تبار، ملت، امت، مقدسات دینی و ملی «خدا، پیامبران، امامان، پیامهای دینی، شخصیت‌ها و ارزشهای ملی» و انسانیت را شامل می‌شود و براساس آموزه های دینی، پیام های آسمانی و منش برآمده از سرشت انسانی، ناهنجار، ناروا، ناپسند، جرم‌گرایی و معصیت کاری است. اهانت درهیچ مکتب و مذهبی و در فرهنگ هیچ ملت و امتی شایسته و پسندیده نیست. نوعاً اهانت با دروغ، تهمت، غیبت و ناسزاگویی همراه می شود و در ساختارش از گناهان کبیره استقبال می کند.
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تصریح كرد: همه ادیان آسمانی و همه فرهیختگان و خردورزان در مجموعه‌های انسانی اهانت را تقبیح می‌کنند و اهانت کنندگان را سزاوار توبیخ می‌دانند. خداوند دعای گرفتاران در عذاب جهنم را بدلیل به مسخره گرفتن مؤمنان و به فراموشی سپردن یاد آفریدگار انسان نمی پذیرد و ستمکاران اهانتگر را از سخن گفتن نهی می فرماید.
دعاگو اضافه کرد: خداوند در سفر معراج پیامبر(ص) اهانت به ولی‌اش را آغاز جنگ با ذات اقدسش می‌داند، از شتاب در یاری اولیاءاش سخن می‌گوید و آزار ولی‌اش را کمین نشینی برای جنگ با آفریدگار هستی می‌داند رضایتش را در عبادت، خشمش را در معصیت و ولی‌اش را در بین مردم قرار داده است برای جلب رضایتش بر عبادت و برای دوری گزینی از خشمش ترک معصیت و برای حرمت داری و نگهداری از ولی‌اش بر ترک اهانت تکیه فرموده است.
خطیب جمعه شمیرانات رفتار منطقی در برابر اهانت اشخاص حقیقی و جبهه‌های سیاسی را گوناگون و ناهمگون و رفتار معصومین پاک با اهانت کنندگان را راهنما و راه‌گشا نامید و گفت: پاسخ اهانت افراد حقیقی مقابله به مثل یا عفو آلوده به گناهکاری است. علی(ع) به جمعی که با دیدن زنی زیبا هیجان زده شدند توصیه فرمود به همسرانشان توجه کنند و از این فضای زشت خارج شوند فردی از خوارج به علی(ع) دشنام داد و با شگفتی دانا و باهوشش خواند، اصحاب حضرت قتلش را جایز شمردند و برای کشتنش بسیج شدند تجسم عدالت علوی از زیاده روی بازشان داشت و پاسخ مرد جسور را مقابله به مثل یا بزرگواری و گذشت دانست.
وی اهانت جبهه‌های سیاسی به مقدسات دینی و ملی را نگران کننده و فضای خداباوری و میثاق گرایی را از این ناهنجاری پاکیزه دانست و افزود: اهانت جبهه‌های سیاسی به مقدسات دینی و ملی خطرساز، تحریک کننده و نیازمند روشنگری و پاسخگویی مناسب سیاسی است. اگر جبهه سیاسی به مقدسات دینی و ملی تعرض کند با محکومیت اندیشه همگانی و وفاداران به میثاق‌های دینی و ملی روبرو م‌ شود. هنجارگرایان دیندار و میثاق گرایان وفادار و فداکار و ایرانیان وطن دوست هرگز به هنجارشکنی و اهانت به مقدسات دینی و ملی نمی‌‌گرایند و از تعادل به تندروی و تغافل روی نمی‌آورند.
دعاگو از حضرت امام(ره) بعنوان شخصیتی انقلابی، مرجع برجسته دینی، برخوردار از انگیزه الهی و رویکرد ملی، جهان اسلامی و جهانی، رهبر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی یاد كرد و گفت: هیچ دانشجوی خردمند و ارزش‌گرا و هیچ جبهه وفادار به میثاق‌های دینی و ملی و منافع و مصالح جمهوری اسلامی توهین به امام(ره) را بر نمی‌تابد. اهانت کنندگان به رهبر بزرگ انقلاب اسلامی عناصر مزدور و ضدانقلاب و دشمنان اسلام ناب هستند. امروز رهبری معظم نظام، مسئولیت آرامش آفرینی و وحدت و امنیت ملی را برعهده دارد، در شأن مقدس ولایت فقیه حفظ حریم و حرمتش در مبانی اعتقادی و قانون اساسی ریشه دارد و در هیچ شرایطی تعرض به حوزه رهبری با مبانی دینی و منافع و مصالح ملی سازگار نیست.
وی تفرقه گرایی، تنش آفرینی، اهانت به شخصیت‌های دینی و ملی و بسترسازی خشونت و رفتارهای مغایر با دیانت و مدنیت را منافی با پیامهای مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: کسانیکه بر طبل خشونت می‌کوبند حفاظت نظام را در جوسازی‌های سیاسی، برخوردهای غیرمنطقی، اتهام پراکنی می‌دانند افسران و سربازان مناسبی برای امام زمان و نایب برحقشان نیستند، آبروی اسلام و نظام و رهبری را با سایش و فرسایش روبرو می‌کنند، بذر کینه می‌پاشند و محصول خصومت‌ورزی و پراکندگی برداشت می‌کنند. امروز نیاز کشور ما گفتگوی منطقی، قانون گرایی، وحدت و امنیت ملی در پرتو خردورزی سیاسی و مهرورزی آراسته به راستی و شایسته گرایی است.


بنیان های لرزان حاکمیت در بعد رسانه ای


آرش سيگارچي : با کنار هم قراردادن چند خبر رسمی ، می توان پی برد که بنیان های رسانه ای دولت و حاکمیت بشدت متزلزل است.
راهپیمایی دیروز همزمان شد با اول محرم. می شد حدس زد که ستاد کودتا با یک برنامه ریزی همجانبه از هفته پیش ، تدارک این روز را دید. نمی توان گفت کسی به خیابان نیامد چون طیف حامیان دولت و طرفداران دو آتشه نظام ولایی آمدند اما واقعا کم بودند. این را می توان با یک مقایسه ساده فهمید. به حجم تبلیغات صدا و سیما برای تشویق مردم پیش ازجمعه توجه کنید. حالا ببینید چقدر از این تبلیغ محصول به دست آوردند. معمول است که وقتی فراخوانی اینچنین داده می شود با توجه به حضور مردم تا مدتها و تقریبا یک هفته صدا و سیما به آن می پردازد. اما اکنون علیرغم اینکه دیروز تمام برنامه های صدا و سیما مربطو به راهپیمایی جمعه بود اما می توان درک کرد ، که صدا و سیما دستش بسته است.
دو خبرگزاری ایرنا و فارس ، همه توان ستاد کودتاست که گاه برای صدا و سیما برنامه می نویسد. کیهانیان هم که با کوچ به جام جم ، عملا خط دهنده هستند اما مگرمی توان نادیده گرفت بدنه صدا و سیما را. بدنه ایرنا را.   همین زاکانی نماینده اصولگرا بود که گفت از هشتصد رای صندوقی در صدا و سیما ، ۷۵۵ رای مال موسوی بود. منبع / مگر می شود این را نادیده گرفت.
هیچ برای من تعجب ندارد که این روزها همه فشار بر مطبوعات داخل ایران است. محمد علی رامین به روزنامه فرهیختگان می رود و به روزنامه نگاران توهین می کند (منبع)  ، بخشنامه می کند که خامنه ای را امام بنامید(منبع) ، یا امروز که به مطبوعات اخطار می دهد چرا “حرکت عمومی ملت ایران” را در روز جمعه در روز شنبه در رسانه های شان منعکس نکرده اند. (منبع)
آیا این ترس نیست. حاکمیت با یک رسانه صدا و سیما ، چند خبرگزاری و ده ها روزنامه ، هنوز نگران چند روزنامه باقیمانده است. روزنامه هایی که شاید کل تیراژ شان به یک میلیون نرسد اما حاکمیت می خواهد آن ها هم حرف او را بزنند. بگویند ، مردم روز جمعه راهپیمایی کردند. بگوید مردم خیلی بودند ، بگویند جنبش سبز مورد نفرت قرار گرفت و …. چقدر شما حقیرید آقایان کودتا چی !
————-
بیشتر بخوانید :
“صدا و سیما” گزارشهای شانزده آذر را تکمیل کرد / کاظم نیکخواه

بي بي سي : تذکر وزارت ارشاد به روزنامه ها بخاطر 'پوشش نامناسب' تظاهرات روز جمعه


وزارت ارشاد ایران به چند روزنامه این کشور به دلیل "سانسور" راهپیمایی روز جمعه ۲۷ آذر در محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی تذکر قانونی داده است.
در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران آمده است که این معاونت به روزنامه های "اندیشه نو" و "جهان اقتصاد" به دلیل "سانسور کامل" این راهپیمایی در شماره روز شنبه ۲۸ آذر و به روزنامه های "اعتماد" و "مردم سالاری" به دلیل "تحریف تصویری حرکت مردم" تذکر داده است.
این معاونت بر اساس بند ۲ قانون مطبوعات و تبصره این ماده، "تحکیم ارزش ها و وحدت ملی" را وظیفه روزنامه ها، و خودداری مطبوعات از انجام این وظیفه را "موجب از دست رفتن فلسفه وجودی آنها" دانسته است.
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین نوشته است که راهپیمایی روز جمعه، "در تمام رسانه های ضد ایرانی غرب مطلقا سانسور شد تا افکار عمومی جهان از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران بی اطلاع بمانند."
روز جمعه و بعد از برگزاری نماز جمعه، تظاهراتی در تهران و تعداد زیادی از شهرهای ایران به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که نهادی حکومتی است و در واکنش به "اهانت" به عکس آیت الله خمینی برگزار شد.
مخالفان دولت ایران از جمله میرحسین موسوی و مجمع روحانیون مبارز که ریاست آن را محمد خاتمی بر عهده دارد اعلام کرده بودند در این راهپیمایی شرکت نخواهند کرد و منتظر صدور مجوزی برای یک راهپیمایی جداگانه ربای محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی خواهند ماند.
در روزهای منتهی به جمعه، صدا و سیما و رسانه های نزدیک به دولت تبلیغات گسترده ای برای تشویق مردم به شرکت در این راهپیمایی انجام دادند، اما گزارش های رسیده از استقبال نه چندان زیاد مردم تهران از این راهپیمایی حکایت دارد.
اگر چه خبرگزاری های نزدیک به دولت حضور مردم را "میلیونی" خوانده اند، اما وب سایت خبری "جنبش راه سبز" (جرس)، از وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان که عطاءالله مهاجرانی و محسن کدیور از جمله گردانندگان آن هستند، از حضور ۷ تا ۱۰ هزار نفر در اهپیمایی شهر تهران خبر داده است.

مطهری:اشتباهات دولت و نظام موجب زنده ماندن جنبش موسوی شده است/ اگر این اتفاقات در دولت خاتمی می‌افتاد کفن‌پوشان، کیهان و یالثارات چه کارها که نمی‌کردند‌


تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: یکی از نمایندگان شاخص اصولگرای منتقد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه«اگر جنبش حامیان موسوی در چارچوب قانون اساسی باشد، باید بگوییم كه همه ملت ایران عضو این جنبش است»، گفت:«اشتباهاتی كه در دولت صورت می‌گیرد به عاملی برای پیشرفت جنبش سبز تبدیل می‌شود.»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، علی مطهری در گفتگویی تفصیلی که با فارس انجام داده به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه‌های مختلف پرداخته است.

ابراهیم یزدی: جنبش سبز از کنترل موسوی و کروبی خارج شده است/پیشنهاد آیت الله مکارم مناسب است


پارسینه - دکتر ابراهیم یزدی، فعال سیاسی در مصاحبه ای با رادیو زمانه اظهار داشت: جنبش سبز از کنترل موسوی و کروبی خارج شده است.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند با این امر ستیز کند. در مقطعی می‌شد. یعنی چنان‌چه بعد از انتخابات مسئولان ایران با درایت گونه‌ی دیگری عمل می‌کردند، شاید می‌شد مهارش کرد؛ولی الان دیگر نمی‌توانند.

وزیر خارجه دولت موقت همچنین گفته است: مگر آن که حاکمیت بیاید، همان‌طور که آقای مکارم شیرازی یا دیگران به‌درستی پیشنهاد کرده‌اند، مثل همه جای دنیا با رهبران این جنبش به مذاکره بنشینند و در مواردی باهم توافق کنند.

یزدی درمورد احتمال دستگیری موسوی و کروبی نیز گفته است: این احتمال وجود دارد، ولی ضعیف است و فقط تهدید است.
منبع خبر : عصر ایران
به نقل از سحام نيوز

جایگاه زنان در جنبش سبز چیست ؟


دمكراسي : چرا زنان در ایران از جایگاه مناسب برخوردار نیستند .حکومت سی سال با هر نوع ازادی زنان جنگید وتا جائی که در توان داشت زنان را تحقیر کرد .در نهایت همه داریم می بینیم که حکومت اساسا برای انسان ارزشی قائل نیست وتنها یک نفر را دارای ارزش میداند واو همان دیکتاتور حاکم است .اولین درس .این است که تمام کسانی که با ازادی زن مخالفند با ازادی همه مخالفند ومبارزه با زنان در واقع نوعی تفرقه افکنی برای سرکوب کل مردم است .ابتدا از بخش متحجر نهفته در ته ذهن مردان برای سرکوب زنان استفاده کردند ومردان نیز که ذهنیت تاریخی شان تحریک شده بود از این مبارزه استقبال کردند وشاید هم به نوعی به ان پیوستند .اما بعد دیدند که حکومت زن ستیز حکومت مرد ستیز نیز هست .وبا ازادی همه مخالف است .اما سئوال اینجاست ایا جنبش سبز زن ستیز است ؟ در جنبش سبز زنان با شکوهی وجود دارند مانند زهرا رهنورد .وشیرین عبادی و...

آقای رامین! دلقک آن کسی است که شکلک واقعیت را در می آورد


شنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۸۸
ثمینا رستگاری

رويداد :  محمد علی رامین از آن دسته افرادیست است که 4 سال پیش با به قدرت رسیدن احمدی نژاد سیاستمدار شدند، همان کسی که  انکارهولوکاست را روی میز احمدی نژاد گذاشت.
اولین دیدار من با ایشان در سمینار هولوکاست بود سمیناری که  نئونازی ها و کوکلس کلانهای نژاد پرست را در ایران جمع کرده بودند. در ملاقات بعدی من خبرنگار شرق شدم و ایشان مشاور آقای احمد ی نژاد.
چند روز پیش ایشان به روزنامه ما آمد این بار در کسوت مشاور مطبوعاتی دولت "بعد از نهم "!!.و با دیدن من گفت هنوز هم در روزنامه شرق کار میکنید؟ گفتم روزنامه شرق 2 سال پیش توقیف شد. پرسید چرا هر روزنامه ای که شما میروید توقیف میشود؟ این سوال خود من هم بود.

ایشان در روزنامه ما با خوشرویی تمام شیرینی به دست وارد تحریریه شد ؛ اما با عصبانیتی زیاد روزنامه ما را ترک کرد. اما روز بعد دوباره برگشت تا به دوستان من بگوید به آنها هیچ توهینی نکرده و مخاطب حرفهایش فقط من بوده ام . چرا؟ میخواست دوستانم را از درد توهینی که به آنها شده بود برهاند ؟ میخواست سوء تفاهم آنها را برطرف کند ؟ اما حرفهای من به  او چه بود ؟

او در تحریریه ما که سردبیر ش 4 ماه است در زندان است ایستاد و برای ما از آزادی سخن گفت و اینکه چرا تیراژ روزنامه های ما فقط چند هزار است و چند میلیون نیست. او به ما گفت مردمی که به میرحسین رای دادند به این دلیل بود که او با بی صداقتی خود را سرباز ولایت معرفی کرد، در حالیکه اینگونه نبود. 
رامین به ما گفت که او اولین اصلاح طلب ایرانی است و زمانی که خاتمی غربزده بوده او اصلاح طلب بوده است. او در چشمان ما نگاه کرد و گفت حکومت باید امنیت و معیشت شمارا تضمین کند و روزنامه های ما فقط آنگاه توقیف میشوند که قانون را زیر پا گذاشته باشیم. 

او از ما خواست فرهیخته باشیم چرا که ایرانی فرهیخته است به این دلیل که اسلام آورده است و اگر ما حرف دل این مردم مسلمان را نزنیم  تیراژهایمان همیشه پایین خواهد ماند .

رامین همه این حرفها را زد. ما چه باید میگفتیم؟
باید میپذیرفتیم مشاور مطبوعاتی وزیر ارشاد دولتی که همه چیزش مورد پرسش است بیاید و با لبخندی بر لب ازوجود آزادی  در ایران حرف بزند؟ همانطور که احمدی نژاد در کلمبیا  از آزادی حرف زده بود اما نه ! ما روی صندلی های کلمبیا ننشسته بودیم و بر خلاف پندار آقای رامین نه از غرب پول میگیریم و نه قصد مهاجرت به غرب را داریم .

باید سکوت میکردیم ؟ آن وقت تکلیف اصولمان چه میشد؟ تکلیف باورهایی که سبزمان کرده است. اگر سکوت میکردیم به خود وفادار مانده بودیم؟ میایستادیم و شیرینی هایی که رامین آورده بود میخوردیم و کام تلخمان را شیرین میکردیم ؟

نه ما سکوت نکردیم و گفتیم و پرسیدیم آقای رامین از کجا آمده ای که از هیچ چیز خبر نداری خبر نداری در خیابانها  چه گذشته است؟ خبر نداری روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در زندانند ؟
آقای رامین  چگونه میتوانی  کنار دیواری بایستی که روی آن عکس سردبیر سابق ما هنوز هست و برای ما از آزادی  و قانون حرف بزنی آقای رامین کجا ایستاده ای ؟

در این پرسش ها جز تلخی و درد هیچ نبود اما رامین روبه سر دبیر ما کرد و گفت آقای رییس شما در اینجا یک مشت دلقک جمع کرده اید! خانم! شما به جرم توهین به نظام باید محاکمه شوی هرکس در مقابل نظام بایستد گردنش را خرد میکنیم .

این همان رامینی بود که 15 دقیقه  پیش به ما شیرینی تعارف کرد ه بود! او با ناراحتی  رفت و فردا یش دوباره آمد تا  تاکید کند این حرفها را فقط به یک نفر زده و  نه به همه .
اما آقای رامین  خوب میدانی که این سوالها  فقط سئوال آن یک نفر نیست خوب  میدانی که این درد در دل میلیونها ایرانی خانه کرده اما فقط میتوانی توهین کنی و تهدید کنی چرا که از سیاست فقط همین دو را میدانی . 

آقای رامین  تو از بغض من خنده ات گرفت؟ 
عالیجناب چگونه توانستی درد ما را ببینی و بگویی شما یک مشت دلقکید؟ دلقک ماییم که ایستاده ایم و برای آزادی کشورمان مبارزه میکنیم یا آن کسی که ما را به بند میکشد توهین میکند و در مقابل روح بیدار شده یک ملت رجز میخواند ؟
دلقک آن کسی است  که حقارتش را در برابر این همه جوانه سبز نمیبیند و نمیفهد آنجایی که ایستاده جای او نیست. 
دلقک آن کسی است که ایرانی را در مقابل دنیا شرمسار میکند .

دلقک آن کسی است که انقلاب بزرگ 57 را در قاب تنگ خیال خودش تفسیر میکند و نمی فهمد و نمی داند که  ایرانی  میخواهد آزاد باشد .
دلقک آن کسی است که نجابت یک ملت شرمسارش نمیکند،  گستاخش میکند. 
دلقک آن کسی است که  16 آذر دیوار های دانشگاه تهران را باند پیچی میکند .

دلقک آن کسیست که روز قدس مردم را کتک میزند و همزمان پشت تریبونها میگوید در فلسطین مردم بی دفاع را میزنند! 
دلقک آنکسی است که  پول نفت را به جای آنکه وسیله رفاه مردم کند ابزار تهدیدشان کرده است .
آقای رامین به ما  گفتی و فردایش تاکید کردی که فقط به من گفتی که باید محاکمه شوم و گردنم خرد شود .

اشکالی ندارد آقای رامین! مگر خون من از دوستانم که در دادگاه نشاندید و  میخواهید 6 سال و 8 سال و 9 سال در زندان نگه دارید رنگینتر  است ؟
اشکالی ندارد آقای رامین ! مگر فکر کردی که ما در قدرت!! شما شک داریم؟

مگر من نمی دانم 2 فرزند عبداالهک مومنی  ماههاست که منتظر پدرشان هستند و وقتی  به آنها میگویم پدرتان خیلی زود بر میگردد؛ به من میگویند  زود یعنی 8 سال؟ 

آقای رامین فکر کردی کسی مشکوک است به  توانایی شما در برگزاری محاکمه های نمایشی؟ نه آقا تلویزیون همه اش را نشان داد !
همه دیدیم که نبوی را و تاجزاده و امین زاده و رمضانزاده را چگونه محاکمه کردید ما که یکه و تنهاییم و به قول شما هر روزنامه ای که میرویم توقیف میشود.  

آقای رامین ما از تهدیدهای شما نترسیدیم از اینکه محاکمه شویم و گردنمان خرد شود اما شما از سوالهای ما ترسیدید و به همین دلیل  اینگونه عنان صبرتان از کف رفت.
اما نترس آقای رامین در پیروزی ما شما هم شکست نمیخوری شما هم میتوانی بمانی و در جایی یهودکشی نازیها را انکار کنی.

آقای رامین نگو که ما  در مقابل نظام ایستاده ایم؛ همین امروز فرزندان امام و نظام میگویند شما در مقابل نظام ایستاده اید نه ما روزنامه نگاران، نه ما آزادیخواهان. 
آقای رامین اشتباه نکن ما نه از غربی ها پول میگیریم نه به آنها پناه خواهیم برد. باور کن که ما میمانیم ،صاحب این خانه ماییم ،ما میمانیم حتی  اگر گردنهایمان خرد شود. 
میمانیم "میمیریم اما ذلت نمیپذیریم ". میمانیم تا کسی فرزندانمان  را از خانه بیرون نکند .

آقای رامین اندکی در خیابان راه بروید به مردم نگاه کنید دیوار ها را ببین و بخوان شاید هنوز بتوانی حرف مرا باور کنید تا فرصت هست باور کن . میدانم خنده ات میگیرد تا فرصت هست بخند.

محکوميت حکومت جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد


حقيقت نيوز :  روز جمعه ٢٧ آذر ماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک قعطنامه پيشنهادی کميته سوم اين سازمان مبنی بر محکوميت مقامات جمهوری اسلامی در نقض مستمر و فاحش اساسی ترين حقوق مردم ايران با اکثريت قاطع به تصويب رسيد.
با ٧٤ رأی مثبت ، ٤٩ رأی منفی و ٥٩ رأی ممتنع به اين قطعنامه، کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی عميق خود نسبت ادامه نقض مستمرو جدی حقوق بشر، جمهوری اسلامی ايران را محکوم نمودند.
قعطنامه محکوميت جمهوری اسلامی ايران که به ابتکار دولت کانادا و حمايت بيش از ٤٢ کشور ازجمله کشورهای عضو اتحاديه اروپا و ايالات متحده آمريکا تهيه شده بود ماه گذشته در کميته سوم به تصويب رسيد وبرای تصويب نهايی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد.

چگونه راه های جدید و نو آورانه برای جنبش سبز پیدا کنیم؟

حرف حساب :
1. بی هدف فکر نکنید. بکوشید فکر کردنتان برای پیدا کردن جواب به یک سئوال مشخص باشد (مثلا چگونه می توانم حراست اداره را از ایجاد رعب و وحشت باز دارم؟). سپس در جایی ساکت قلم و کاغذ دست بگیرید و احتمالات مختلف را بررسی کنید.


2. هر راه پیش پا افتاده و یا ظاهرا غیر ممکن را بررسی کنید. گاهی ساده ترین کارها و یا سخت ترین آن ها را کودتاچیان پیش بینی نمی کنند. (مثلا ریختن چسب قطره ای در قفل جاهایی که هدف شماست و یا ...)

3. اگر به صورت گروهی کار می کنید جلساتی را با سئوال مشخص تشکیل دهید و در باره ی آن هم اندیشی کنید. سعی کنید از موضوع منحرف نشوید و هدفتان را فقط پیدا کردن راه حلی برای حل مشکل قرار دهید.

4. اگر در محیطی که هستید با مشکل خاصی مواجه هستید و خودتان راه حلی برایش ندارید آن را با دوستانتان (واقعی و مجازی) در میان بگذارید و تقاضای هم اندیشی و کمک فکری کنید.

5. شجاعانه و خطرپذیرانه فکر کنید ولی بعد از پیدا کردن راه حل خردمندانه و زیرکانه برای کم کردن خطر راه های تازه بیاندیشید. اگر از ابتدا با ترس و نگرانی فکر کنید راه جدیدی به ذهنتان نمی رسد.

6. خود را جای حریف بگذارید و بکوشید تجسم کنید از چه چیزهایی وحشت دارد و یا با چه چیزهایی ذهنش منحرف می شود و گول می خورد. حریف را خوب بشناسید.

7. صورت مسئله را بدون جزییاتی که شما از آن با خبر هستید برای دیگران بگویید و بخواهید آن ها از دیدگاه خود راه حل ارائه بدهند. حتما شگفت زده خواهید شد که چرا بعضی از آن راه ها به ذهن شما نرسیده بود.

8. همیشه دنبال پیدا کردن راهی برای انجام کارهای خیلی بزرگ نباشید. کارهای کوچک اما شدنی ارزش بیشتری از کارهای بزرگ و ناشدنی دارند.

9. یک مشکل بزرگ را به مشکلات کوچک تر تقسیم کنید و جداگانه برای هر یک راه حل پیدا کنید. مثلا نگویید چکار کنم که همه ی بچه های پایگاه بسیج با این پایگاه همکاری نکنند. تعداد کمی از آن ها (حتی فقط یک نفر) را هدف قرار دهید و در باره ی آن بیاندیشید.

10. هنگام فکر کردن سعی کنید از قید و بند قوانین و مقرارت معمول خود را رها کنید وغیر معمول باشید. بعدا فرصت پالایش راه حل ها را خواهید داشت.

سبز و نو آورانه بیاندیشید و این این نوشته را برای دیگران هم بفرستید.
25 عکس های زیر هم تقدیم به ذهن های خلاق و سبزاندیشتان. عکس اولی مربوط است به 25 شرکتی که در سطح دنیا نوآورترینند. (روی عکس ها کلیک کنید تا آن ها را در اندازه ی بزرگتر ببینید).

مصاحبت با فقيه رضوي : مهار جنبش سبز هم بحران حکومت را پایان نخواهد داد


دويچه وله : تظاهرات و تجمعات رسمی روزهای اخیر تا چه حد جناح حاکم را در پیشبرد حملاتش به مخالفان تقویت کرده است؟ این جناح چه اهرم‌های دیگری برای مهار اعتراض‌ها دارد؟ جنبش سبز در چه حال و وضعیتی است؟


با تظاهرات حکومتی دیروز در تهران و برخی از شهرهای دیگر کشور علیه "پاره‌کردن عکس آیت‌الله خمینی" یک هفته حمله و تهدید و اتهام‌زنی به معترضان به انتخابات ریاست جمهوری و رهبران اوج خود را پشت سر گذاشت. معترضان پاره شدن عکس آیت‌الله خمینی در حاشیه مراسم ۱۶ آذر را اقدامی مشکوک دانسته‌ و آن را زمینه‌سازی از سوی جناح مقابل برای اعمال فشار و ارعاب بیشتر علیه خود ارزیابی کرده‌اند.

مصاحبت با فقيه رضوي : مهار جنبش سبز هم بحران حکومت را پایان نخواهد داد


دويچه وله : تظاهرات و تجمعات رسمی روزهای اخیر تا چه حد جناح حاکم را در پیشبرد حملاتش به مخالفان تقویت کرده است؟ این جناح چه اهرم‌های دیگری برای مهار اعتراض‌ها دارد؟ جنبش سبز در چه حال و وضعیتی است؟


با تظاهرات حکومتی دیروز در تهران و برخی از شهرهای دیگر کشور علیه "پاره‌کردن عکس آیت‌الله خمینی" یک هفته حمله و تهدید و اتهام‌زنی به معترضان به انتخابات ریاست جمهوری و رهبران اوج خود را پشت سر گذاشت. معترضان پاره شدن عکس آیت‌الله خمینی در حاشیه مراسم ۱۶ آذر را اقدامی مشکوک دانسته‌ و آن را زمینه‌سازی از سوی جناح مقابل برای اعمال فشار و ارعاب بیشتر علیه خود ارزیابی کرده‌اند.

آخرين آخبار