آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

ضرب و شتم يك بسيجي اصلاح طلب در همايش تقدير از بسيجيان

خبرگزاری هرانا- حقوق شهروندی: راه علي تقي پور 44 ساله از جانبازان و فرماندهان جنگ و بازنشسته سپاه خوزستان كه توسط بسيج براي حضور در اين مراسم دعوت شده بود از سوي عوامل بسيج در مسجد جامع این شهر، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به گفته شاهدان عيني به هنگام ورود اين پاسدار بازنشته اصلاح طلب، فرمانده سپاه رامهرمز با مشاهده وي، او را با الفاظي چون ضد انقلاب، ضد ولايت فقيه و مزدور بيگانه مورد فحاشي قرار داد.
لازم به ذكر است تقي پور از اعضاي مركزي ستاد مير حسين موسوي در رامهرمز بود و هم اكنون از فعالان جنبش سبز است كه  در جريان روز قدس بازداشت و به 6 ماه حبس و 75 ضربه شلاق محكوم شد و با توجه به  شرايط جسمي و جانباز شيميايي بودن وي، اين حكم به پرداخت جزاي نقدي تبديل شد. 

طرحي از گلرخ براي بسيجيان





مهندس میرحسین موسوی در نخستین روز از آزادی بهزاد نبوی با حضور در بیمارستان خاتم الانبیا با وزیر صنایع سنگین کابینه خود دیدار کرد.
ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد از جمله چهره هاي سياسي بودند كه روز پنجشنبه براي عيادت بهزاد نبوي به بيمارستان خاتم الانبيا رفتند.
بهزاد نبوي، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي هم‌اكنون در بيمارستان خاتم‌الانبياء تحت درمان پزشكان معالج قرار دارد.
صالح نيكبخت، وکیل مدافع بهزاد نبوی در گفت‌وگو با ايلنا درباره آزادی موکل خود گفت: با تبديل قرار بازداشت به وثيقه موافقت شد و قانونا نبوي آزاد مي‌باشد و امروز(5شنبه) نيز گروه كثيري از مردم و دوستان وي براي عيادت از او به بيمارستان خاتم‌الانبياء آمدند.
وكيل نبوي در خصوص علت ماندن موكلش در بيمارستان خاطر نشان كرد: پزشكان معالج نبوي براي موكلم يك عمل جراحي در اوايل هفته آينده تجويز كردند و طبق نظر پزشكان وي از بيمارستان خارج نشده تا در اين مركز درماني تمهيدات لازم براي جراحي او صورت گيرد و به همين دليل در بيمارستان خاتم‌الانبياء مانده است و هرگونه اظهارنظر ديگر در خصوص علت ماندن وي در بيمارستان خلاف واقع است.
صالح نيكبخت درباره ميزان وثيقه نبوي نيز گفت: ميزان وثيقه براي آزادي نبوي 8ميليارد ريال است.
چریک پیر یکروز پس از کودتای انتخابات بازداشت شد. وی روز یکشنبه برای بار دوم تحت عمل جراحی قلب قرار میگیرد.
به نقل از نوروز

سردار علایی : بسیج دیروز مردمی تر و امروز دولتی تر است


تاریخ خبر:  02/09/1388
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران- به راستی این بسیجی کیست که امامش به خلوص و صفای او غبطه می خورد و افتخارش در این است که خود را نیز بسیجی بداند. به راستی بسیجیان زمان جنگ که بودند و چه کردند ، که شیرینی نام و یادشان در کنار خاطرات تلخ روزهای جنگ و بمباران، با خود حلاوت به همراه دارد. گفته اند وبارها نوشته ایم که بسیجی آن روزها مفتخر بود به گمنامی و بی نشانی. بسیج، جایگاهی بود برای حضوری خالصانه و با نام او امنیت و شور با شعور، تداعی می شد. ایثار سلاحی بود که  از طریق آن توانست قلب های مردم را فتح کند و بسیجی دیروز گرچه میدان دار عرصه جهاد و دفاع بود اما به سلاح و تفنگش شناخته نمی شد، بلکه خلوص و صفا وصمیمیت سلاح همیشه همراهش بود.هفته بسیج بهانه ای دوباره است  تا به سراغ برخی از بسیجیان دیروز و امروز برویم  و راه رسم شان را جویا شویم .سردار حسین علایی که پس از تشکیل نیروی دریایی سپاه در سال 64 اولین فرمانده این نیرو شد .او سابقه  ریاست ستاد مشترک سپاه و قائم‌مقامی وزارت دفاع و ریاست سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع را نیز دارد ، در آستانه هفته بسیج از بسیجیان دیروز و امروز و چالش ها و آسیب های این نهاد مردمی می گوید.وی معتقد است :بسیج دیروز مردمی تر و بسیج امروز دولتی تر است .او تاکید دارد که  مردم و بسیجیان باید یکبار دیگر بررسی کنند که بسیجیانی که امام به آنها افتخار می کرد چه کسانی بودند و چه مشخصه ها و ویژگی هایی داشتند. باید با مقایسه خود با بسیجیان دیروز به این سوال پاسخ دهیم که آیا امروز در همان مسیر قرار داریم؟

علی رغم مواقفت مقامات قضایی ؛ فریبا پژوه همچنان دربند است


ميليونها نفر به خيابان آمدند و ديگر به خانه باز نخواهند گشت

6 آذر ماه 1388 

ميليونها نفر به خيابان آمدند و ديگر به خانه باز نخواهند گشت

رفسنجانى اعلام كرد سه و نيم ميليون نفر از مردم برای تظاهرات علیه رژیم به خيابانها آمدند و ديگر به خانه هايشان بر نمى گردند.
اين مطلب را زاكانى از نمايندگان مجلس رژیم و از اعضاى كميته شش نفره كه با رفسنجانى و نامزدهای انتخابات اخير به منظور چاره جويى بحران ملاقات كرده اند، فاش كرده و از جمله در سايت آينده نیوز متعلق به پسر رفسنجانى منعكس شده است.
زاكانى گفت، هاشمى در آن جلسه چنين گفت كه شرايط جامعه سخت شده است و اكنون دانشجويان به جاى روحانيت به گروههاى مرجع جامعه تبديل شده ‌اند، اين سه و نيم ميليونى كه به خيابان آمده‌ اند، دیگر به خانه‌ هايشان بر نمى‌ گردند و بهتر است كه خودمان به خواسته ‌هاى آنها عمل كنيم.

آخرين خطبه نماز جمعه آيت‌الله جوادي‌آملي قرائت شد

خبرگزاري فارس: آيت‌الله جوادي‌آملي امروز آخرين خطبه نماز جمعه‌اش در قم را قرائت كرد و گفت: از تمامي مردم و نمازگزاران كه در طول اين سال‌ها به آنها زحمت داده‌ام عذر خواهي مي‌كنم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: بنده از ادامه حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذورم و از تمامي نمازگزاران در طول اين سال‌ها كه نتوانستم به وظيفه خود به خوبي عمل كنم عذرخواهي مي‌كنم.
وي تصريح كرد: ائمه جمعه دو مسئوليت مهم روحانيت را بر عهده دارد كه اگر به آنها نتواند عمل كند نزد خداوند مسئول خواهد بود.
آيت‌الله جوادي‌آملي افزود: يكي از وظايف ائمه جمعه سير و سفر در من الاخلق الي الحق است و ماموريت دوم نيز پيام آوري دستورات الهي است.
امام جمعه قم اظهارداشت: اگر تقصيري در طول اين برنامه‌ها از بنده بوده است، از همه عذرخواهي مي‌كنم.
وي با اشاره به ماموريت اول گفت: در اين سفر وقتي كسي امام جمعه شد ديگران ساكت هستند و امام به محراب عبادت رفته و به خداوند عرض مي‌كند كه اياك نعبد و اياك نستعين يعني خداوندا من و اين نمازگزاران تو را مي‌پرستيم و از تو مدد مي‌جوييم.
آيت‌الله جوادي‌آملي تصريح كرد: خداوند فرموده است كه اگر مردم مشكلي داشتند به نماز پناه برده و مشكل خود را برطرف كنند، مردم صدها مشكل دارند كه بايد اين را امام جمعه بيان كند و اگر بيان كرد و مشكل مردم رفع شد، نشانه اين است كه خوب بيان كرده اما اگر مشكل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بيان كند.
امام جمعه قم گفت: اگر در اقامه نماز جمعه بنده اين مشكل نيز بوده است از همگان عذرخواهي مي‌كنم.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر نيز امام جمعه بايد در خطبه‌هاي خود آيات و روايات را بيان كند و يقينا و عالمانه به آن بپردازد و از نظر علمي و با اخلاص بيان كند و بايد در گفته‌هايش طهارت و قداست وجود داشته باشد.
آيت‌الله جوادي‌آملي افزود: بايد اين آيات و روايات به گونه‌اي مطرح شود كه بر دل مردم بشيند و چون حرف از دل طبيب بيرون آيد دل‌ها را طيب مي‌كند.
وي ضمن تقدير و تشكر از مسئولان اجرايي برگزاري نماز جمعه گفت: بايد از مقام معظم رهبري، شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه، ائمه جمعه قم، نمازگزاران قمي و... تقدير و تشكر مي‌كنم. 

آيت الله جوادی آملی از امامت جمعه موقت قم کناره گيری کرد

آيت‌الله جوادی ‌آملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم اعلام کرد که از امامت موقت نماز جمعه اين شهر کناره گيری می کند. او بدون آنکه بصراحت علت کناره گيری خود را بيان کند، تنها گفت که بعد از اين، از حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذوراست و اگر نتوانسته است به وظيفه خود به خوبی عمل کند، از نمازگزاران عذرخواهی می ‌کند.
آيت الله جوادی آملی پس از انتخابات رياست جمهوری اسلامی در خطبه های نماز جمعه خود از آنچه که او آن را برخوردهای غير اخلاقی در مناظرات کانديداها در تلويزيون خوانده بود، انتقاد کرده بود. در پی آن خطبه ها، عده ای از هواداران محمود احمدی نژاد بر عليه او در قم تظاهرات کرده بودند. همچنين آستانه حضرت معصومه در قم نام آيت الله جوادی را از فهرست سخنرانان مراسم شب های احيا ، حذف کرده بود. آيت الله جوادی آملی از اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز هست.

قطعنامه علیه ایران در آژانس بین المللی انرژِی اتمی به تصویب رسید

قطعنامه پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سارمان ملل بعلاوه آلمان، بر علیه برنامه هسته ای ایران، امروز در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با 25 رای موافق در برابر 3 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب رسید. ونزوئلا، کوبا و مالزی رای مخالف دادند. افغانستان، برزیل، مصر، پاکستان، آفریقای جنوبی و ترکیه رای ممتنع دادند و جمهوری آذربایجان از جلسه رای گیری غایب بود.
در این قطعنامه گفته می شود که "ایران با ساختن مخفیفانه تاسیسات هسته ای قم، قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل را که از این کشور خواسته بود تا همه فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کند، نقض کرده است، و با اینکار اعتماد بین المللی را که جمهوری اسلامی تاسیسات هسته ای پنهانی دیگری در دست ساختمان ندارد، متزلزل کرده است." همچنین از ایران خواسته می شود تا "فورا ساخت تاسیسات هسته ای قم را متوقف کند و اطلاعات کاملی درباره هدف از ساختن این تاسیسات، و تاریخ های دقیق عملیات ساختمانی آن در اختیار آژانس قرار دهد."
این برای اولین بار در چهارسال گذشته است که قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب می رسد. مصوبه شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد شد.

آخرين آخبار