آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

قطعنامه علیه ایران در آژانس بین المللی انرژِی اتمی به تصویب رسید

قطعنامه پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سارمان ملل بعلاوه آلمان، بر علیه برنامه هسته ای ایران، امروز در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با 25 رای موافق در برابر 3 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب رسید. ونزوئلا، کوبا و مالزی رای مخالف دادند. افغانستان، برزیل، مصر، پاکستان، آفریقای جنوبی و ترکیه رای ممتنع دادند و جمهوری آذربایجان از جلسه رای گیری غایب بود.
در این قطعنامه گفته می شود که "ایران با ساختن مخفیفانه تاسیسات هسته ای قم، قطعنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل را که از این کشور خواسته بود تا همه فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کند، نقض کرده است، و با اینکار اعتماد بین المللی را که جمهوری اسلامی تاسیسات هسته ای پنهانی دیگری در دست ساختمان ندارد، متزلزل کرده است." همچنین از ایران خواسته می شود تا "فورا ساخت تاسیسات هسته ای قم را متوقف کند و اطلاعات کاملی درباره هدف از ساختن این تاسیسات، و تاریخ های دقیق عملیات ساختمانی آن در اختیار آژانس قرار دهد."
این برای اولین بار در چهارسال گذشته است که قطعنامه ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب می رسد. مصوبه شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار