آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

ترور یک قاضی و 5 نفر دیگر در تهران

سایت آینده نیوز در تهران:  قاضی فخرایی، رئیس شورای حل اختلاف یكی از شعب تهران امروز كشته شد. روشن، بازپرس شعبه سوم جنایی تهران با تأیید این خبر به فارس گفت: در این حادثه كه به علت یك درگیری خانوادگی و تسویه حساب شخصی رخ داد 5 نفر دیگر نیز كشته شدند. جزئیات بیشتر این حادثه متعاقباً منتشر می‌شود.

حمایت بيات زنجانی از کروبی

ايلنا: آيت‌الله بيات زنجاني هتك حرمت‌هاي اخير نسبت به دبير كل حزب اعتماد ملي را تقبيح كرد.
وی در گفتگويی تلفنی با حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی، ضمن تقبیح حرکات زشت اخیر در جهت تخریب شخصیت ایشان، مقاومت آقای کروبی در برابر نامهربانی‌ها و بی مهری‌های موجود را ستود.
وی در این گفتگو، حجت الاسلام و المسلمین کروبی را شخصیتی مومن، مبارز و غیر قابل حذف خواند و خطاب به ایشان گفت: به هر میزان موثر باشید، در برابرتان ایستادگی می‌کنند و این هتک حرمت ها نشان از موفقیت شما دارد.


جزئیات جدید از حمله ماموران به مراسم دعای کمیل: قصد شرکت‌کنندگان در این مراسم برنامه‌ریزی برای توطئه در 13 آبان بوده!


پارلمان‌نیوز: در پی حمله شب گذشته ماموران به مراسم دعای کمیل که برای آزادی شهاب الدین طباطبایی برگزار شده بود و دستگیری ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم، جزئیات جدیدی از این حمله به دست آمد.
فخرالسادات محتشمی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در این خصوص جزئیات این واقعه گفت:« بر اساس پیگیری‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم زنان و دختران دستگیر شده در این مراسم به ساختمانی در خیابان پاستور منتقل شده‌اند.»
وی ادامه داد:« در میان دستگیر شدگان، خانم برادر آقای رمضان‌زاده، همسر آقای میهمنی و دخترشان، پسر آقای شیرکوند و ریحانه طارمی برادرزاده آقای حسین طارمی که در دفتر رهبری مشغول به فعالیت هستند حضور دارند.»
این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت افزود:«برخی از بازداشت‌شدگان اجازه تماس با خانواده‌هایشان را پیدا کرده‌اند ولی اکثریت آن‌ها خیر، ضمن آنکه پدر و مادر ریحانه طارمی خارج از کشور به سر می‌برند و خواهر ایشان که دچار بیماری قلبی تنها در منزل هستند چشم انتظار ایشان هستند و ما به شدت نگران وضعیت خواهرشان هستیم.»
همسر مصطفی تاج‌زاده تصریح کرد:« خانواده‌های بازداشت‌شدگان با توجه به نوع حمله به این مراسم و هتک حرمت‌های صورت گرفته به شدت نگران عزیزانشان هستند و امیدواریم که مسئولان اجازه دهند تا دستگیرشدگان در تماس با خانواده‌هایشان حداقل خبر زنده بودن خود را به آنها بدهند.»
وی یادآور شد:« گفته شده است که این دستگیری‌ها به دستور و با حکم دادستان بوده و اعلام کردند که این جلسه دعای کمیل نبوده بلکه جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی توطئه برای سیزده آبان بوده است.»
محتشمی‌پور ادامه داد:«نکته جالب اینجاست که هنگامی ماموران به این مراسم دعا حمله کردند که چراغ‌ها خاموش بوده و دعا به نقطه اوج خود رسیده بود و با ذکر یا غیاث المستغیثین، حاضران در حال بیان حاجات خود و ویژه دعا برای آزادی زندانیان سیاسی بودند.»
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت همچنین اظهار داشت:« بر اساس اخبار رسیده به ما متاسفانه بی‌حرمتی و هتک حرمت زیادی نسبت به حاضران و بخصوص همسران آقایان میردامادی و رمضان‌زاده انجام شده و جای تاسف بسیار است که شاهدیم در یک مراسم دعا مردم عادی، فعالان سیاسی، همسران شهدا و جانبازان و ایثارگران و حتی معلمان قرآن همانند خانم زهرا مجردی و فریده ماشینی که از پژوهگشران قرآنی هستند را بدین صورت دستگیر می‌کنند، در مدت حضور ماموران در خانه با توجه به پیش‌بینی جمعیت کمی که آن‌ها داشتند در فاصله اضافه شدن ون‌های دیگر به ون پیش‌بینی شده حتی اجازه دستشویی رفتن نیز به حاضران داده نشد و بعد همگی با دستبند به ون‌ها منتقل شدند.»
وی تاکید کرد:«بسیار باعث تاسف است که در یک مجلس قرآنی حاضرانی را که برای تسلی دادن به خانواده فردی که حکم ناحقی در موردش داده شده حاضر شده‌اند را اینچنین دستگیر می‌کنند و علی‌رغم آنکه در آنجا گفته شد که تا دو ساعت دیگر همگی آزاد می‌شوند خانواده‌های بازداشت‌شدگان را در بی‌خبری گذاشته‌اند.»
محتشمی‌پور افزود:« هر چند که گفته شده این دستگیری‌های فله‌ای و کور که هیچ ادله و سندی پشت آن وجود ندارد به دستور دادستانی صورت گرفته ولی این موضوع برای ما به عنوان خانواده‌های زندانیان سیاسی که در این مدت دادستان را فردی آزاد و دارای استقلال رای دیده‌ایم قابل باور نیست و احتمال می‌دهیم که این کار فتنه‌گرانی باشد که دوست دارند جامعه در التهاب به سر ببرد، چرا که حیاتشان از همین فتنه‌گری‌هاست.»
وی خاطر نشان کرد:« با توجه به تغییرات ایجاد شده در قوه قضائیه ما بعید می‌دانیم این دستگیری‌ها به حکم دادستان صورت گرفته شده باشد، مگر آنکه به صورت رسمی اعلام شود.»

کروبی وارد نمایشگاه مطبوعات شد/مخالفان به کروبی حمله‌ور شدند


پارلمان‌نیوز: لحظاتی پیش مهدی کروبی وارد نمایشگاه مطبوعات شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز»، دبیرکل حزب اعتمادملی در میان تشویق هوادارانش و بازدیدکنندگان از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم‌اکنون وارد نمایشگاه مطبوعات شده است.
گزارش‌های رسیده حاکی از آن است با ورود کروبی به نمایشگاه‌ صدها نفر از بازدیدکنندگان با تجمع مقابل غرفه خبرگزاری فارس شعار مرگ بر دیکتاتور و بسیجی واقعی همت بود و باکری را سر می‌دهند.
گزارش دیگری حاکی از آن است که حامیان احمدی‌نژاد بعد از دقایقی مقاومت مردم موفق شدند خود را به مهدی کروبی برسانند و به او حمله‌ور شدند، به گزارش شاهدان عینی بر اثر این حمله عمامه کروبی را بر زمین افتاده و  قصد ضرب و شتم یار امام را داشتند.
بر اساس اطلاعات دریافتی به دنبال هتک حرمت کروبی، محافظان و همراهان کروبی وی را به خارج از نمایشگاه هدایت کردند تا اغتشاشگران به سوءاستفاده از جنش سبز و حضور کروبی برای ادامه جوسازی‌های خود علیه این حرکت موفق نشوند.

صانعی: حمله به مراسم مذهبی نشانه ضعف حکومت است


سایت نوروز: آیات عظام منتظری و صانعی ضمن ابراز تاسف و انزجار شدید از هجوم ماموران به مراسم دعای کمیل که برای آزادی زندانیان سیاسی در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی برگزار شده بود، خانواده های بازداشت شدگان را به صبر و بردباری دعوت کردند.
خانواده های زندانیان سیاسی و برخی بازداشت شدگان دعای کمیل، شبانه موضوع را به برخی مراجع اطلاع دادند. از سوی دیگر صبح امروز نیز با حضور در دفاتر مراجع عظام همچون، منتظری، صانعی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و تماس با دفتر آیت الله صافی ایشان را در جریان ماوقع قرار دادند.
آیت الله العظمی منتظری در این دیدار ضمن ابراز تاسف شدید از اینکه در جمهوری اسلامی با مراسمی مذهبی همچون دعای کمیل برخورد می شود، هجمه به سوی خانواده های زندانیان سیاسی را به شدت محکوم کردند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه شعارهای ابتدای انقلاب اسلامی و مفاهیم آنها از سوی آقایان به فراموشی سپرده شده است، اظهار داشتند: مهمترین شعار انقلاب ما که همان "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است، به فراموشی سپرده شده است. مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی که همان مردمسالاری است و امام راحل به آن اعتقاد داشتند، امروز نادیده گرفته شده و حق آزادی مردم رعایت نمی شود.
آیت الله العظمی صانعی نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از اتفاق اخیر، خانواده ها را به صبر و استقامت، پیگیری و اطلاع رسانی هر چه بیشتر سفارش کردند.
ایشان هجمه به مراسم دعای کمیل را نشانه ضعف طرف مقابل دانستند و گفتند: وقتی خانواده های زندانیان سیاسی و مردم مومن مورد هجمه قرار میگیرند، آن هم در یک مراسم مذهبی، یعنی ضعف طرف مقابل! یعنی که آقایان تحمل برگزاری مراسم دعای کمیل را هم ندارند.

ایران پیشنهاد غنی سازی اورانیوم را نمی پذیرد

ایران از قبول پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی برای غنی سازی اورانیوم خودداری کرد، و در عوض پیشنهاد متقابلی ارائه داده است.
تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی به نقل از یک مذاکره کننده نامشخص می گوید تهران پیشنهاد کرده است سوخت مورد نیاز رآکتور اتمی خود را بخرد. او می گوید ایران در انتظار پاسخ «مثبت و سازنده» قدرت جهانی به این پیشنهاد است. جزییات پیشنهاد متقابل ایران منتشر نشده است.
برنامه پیشنهادی به ایران امکان خواهد داد به اورانیوم غنی شده در سطحی که برای استفاده های غیر نظامی کافی است، اما از سطح مورد نیاز برای تولید اسلحه پایین تر است، دسترسی داشته باشد.
مذاکره کنندگان در ژنو روز جمعه را برای تایید پیشنهاد تعییین کرده بودند.
برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه گفت علائمی که از تهران می رسد «مثبت» نیست. اما گفت او همچنان امیدوار است ایرانیان طرح را قبول کنند.
تلویزیون جمهوری اسلامی به نقل از یک مذاکره کننده نامشخص ایران می گوید تهران در انتظار پاسخ «مثبت و سازنده» قدرت های جهانی است.
او توضیحی بیشتری نداد، و هنوز معلوم نیست اشاره اش به پیشنهاد متقابل بود یا نه.
آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح را در پی مذاکرات بین ایران، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و روسیه پیشنهاد کرد. هر سه کشور می گویند آنها از طرح، که جزییات آن منتشر نشده است، حمایت می کنند.
روز پنجشنبه، رسانه های ایران به نقل از علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، گفتند تهران قصد ندارد فعایت های غنی سازی اورانیوم را رها کند یا محدود سازد.
در این میان، خبرگزاری جمهوری اسلامی می گوید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه برای بازدید از تاسیسات تازه کشف شده غنی سازی اورانیوم در نزدیکی شهر قم وارد ایران خواهند شد. آژانس می گوید آنها دو یا سه روز در ایران خواهند ماند.

کروبی يک تنه رهبران ايران را به چالش گرفته است

نيويورک تايمز زيرعنوان "آخوندی که يک تنه و با صدائی بلند رهبران ايران را به مبارزه می طلبد" با اين يادآوری که مهدی کروبی درماههای اخير نه تنها شاهد دستگيری دستيارانش، هجوم به دفاترکارش، و توقيف روزنامه اش بوده، بلکه خود نيز به توقيف شدن، و غير مستقيم، به مجازات مرگ تهديد شده است، می نويسد آقای کروبی که درجريان انتخابات ماه ژوئن تحت الشعاع ميرحسين موسوی و در مکان دوم جا داشت، درماههای اخيربه عنوان آخرين و بی محابا ترين مخالفان کادر رهبری کشورظاهر شده است.

نيويورک تايمزمی نويسد مقامات دولتی اتهاماتی را که وی درمورد فساد، تقلب درانتخابات، و شکنجه دادن و تجاوز به معترضين مطرح ساخته است به عنوان جعليات رد کرده اند. اين محرم آيت الله روح الله خامنه ای، و سياستمداربا سابقه محافظه کار، اخيرا توسط دولت به تحريک ناآرامی ها و کمک به دشمنان ايران متهم شده است.

نيويورک تايمز می نويسد چهارماه پس ازاعتراض های گسترده در واکنش به دعاوی حاکی از پيروزی انتخاباتی مشکوک محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، فعاليت های اپوزيسيون، تا حدودی زياد، در نتيجه فشارهای شديد دولت، بازداشت ها، توقيف های طولانی، محکوميت های سنگين و سخت، سانسور، و امتناعی استراتژيک از مصالحه، راکد مانده است. با اينحال دولت برغم تمامی دست آوردهايش در حفظ حاکميت نتوانسته است آقای کروبی پابرجا درمطرح ساختن انتقادهای دردسرآور از جهات گوناگون را، ساکت و يا مرعوب کند. آقای کروبی اکنون و در شرايطی که صدای ديگر چهره های اپوزيسيون، از جمله آقای موسوی، و دو رئيس جمهوری پيشين - محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی - کمتر شنيده ميشود، در انتقاد از دولت، که به نظر او تمامی مشروعيت خود را از دست داده است،به صدائی قاطع و رسا مبدل شده است .  

تعداد بازداشت شدگان شب گذشته تهران به 60 نفر رسید

سایت نوروز: تعداد بازداشت شدگان مراسم دعای کمیل که شب گذشته برای آزادی زندانیان سیاسی برگزار شد، رو به افزایش است. براساس آخرین اخبار رسیده در مراسم دعای کمیل که در خانه پدر همسر شهاب طباطبایی برگزار شد نزدیک به 60 نفر بازداشت شده اند.
به غیر از اسامی 30 نفر از بازداشت شدگان، سایر اسامی رسیده به شرح زیر است:
امین شیرزاد؛ پسر احمد شیرزاد عضو ارشد جبهه مشارکت، محمد شکوهی، سعید قریشی، نسرین اکبری و محدثه مهیمنی؛ همسر و دختر محمدهاشم مهیمنی مدیرکل وزارت کشور و
استاندار گلستان در دولت اصلاحات، ریحانه طارمی؛ برادرزاده حسین طارمی که در دفتر رهبری فعالیت می کند، مریم میراب زاده؛ خواهر همسر شهاب طباطبایی، محمد جواد مظفری، پویا علی پناه، فرزانه قاسمی، محسن پناهی و خواهرش، محمد سلطانی، امیرمحمد مشرف، امین مشرف، سهیل گوهری، پسر و دختر سعید شیرکوند.
احتمال حضور حمزه غالبی نیز در میان بازداشت شدگان وجود دارد. غالبی پیش از این نیز بیش از 60 روز در سلول انفرادی محبوس بود.

ورود گردشگر با خودرو ٨٥٠ يورو گران شد


همشهری گزارشی دارد با عنوان: ورود گردشگر با خودرو ٨٥٠ يورو گران شد. اين روزنامه می نويسد. گردشگران خارجی كه با خودروی شخصی گازوئيلسوز خود وارد كشور ميشوند بايد مبلغ ٨٥٠ يورو به عنوان عوارض مابه التفاوت قيمت سوخت گازوئيل پرداخت كنند. دريافت اين عوارض كه از ابتدای مهرماه آغاز شد. همشهری ادامه می دهد: البته دريافت عوارض ورود به كشور و استفاده از راهها، موضوعی است كه در همه كشورها اتفاق ميافتد اما دريافت مابه التفاوت بهای سوخت شكل جديدی از دريافت عوارض است.

تذکر نماييده مجلس در مورد سدّی که اخيراً در شهر شازند بنا شده است


آفتاب يزد گزارشی دارد با عنوان:  آيا رواست از وزارتخانه رسمی به مردم دروغ بگويند؟ 
اين روزنامه می نويسد: محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در مجلس  تذکری را در مورد سدی که اخيراً در شهر شازند بنا شده مطرح کرد. آقای احمدی بيغش می گويد:  امسال مسئولان استان در ارديبهشت ماه به اتفاق يكی از معاونان وزير نيرو آن سدّ را به اصطلاح افتتاح و آبگيری كردند.  به گفته اين نماينده اولاً قطره ای آب در آن سد  نيست. ثانياً به حق و حقوق اين ٥ روستا يعنی پول خانه ها، مزارع و جاده ها توجه  نشده است  به نوشته آفتاب يزد آقای احمدی بی غش در ادامه به بد قولی معاون وزير اعتراض کرده که باوجود وعده اعزام يک هيئت صاحب اختيار، برای رسيدگی به مشکلات هنوز اقدامی نکرده است. احمدی بی غش می گويد: من از آن تاريخ سه نوبت تذكر كتبی، سه نوبت تذكر مثل امروز دادم و يكنوبت سؤال از وزير وقت آقای فتاح داشتم كه تا امروز هم پاسخ داده نشد. احمدی بيغش تأكيد كرد: چه عيبيی دارد نگذاريد معاون وزيری كه دروغ گفته دوباره روی همين صندلی بنشيند؟

بيانيه سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه


سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احکام زندانِ فعالان سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه را محکوم کرد. شماری از فعالانِ کارگران نيشکر هفت تپه اخيراً از سوی دادگاه به يکسال حبس که شش ماه آن به حال تعليق در می آيد محکوم شدند. به گفته ی سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی اين کارگران بدليل اعتراضاتِ سال ١٣٨٦ به دليل عدم پرداخت حقوق خود با چنين احکامی مواجه شده اند. اين سنديکا همچنين خواستار آزادی منصور اسانلو، ابراهيم مددی، فرزاد کمانگر و مهدی فراحی و همه کارگران شده  است. 

مجلس شورای اسلامی ايران کليات لايحه هدفمند کردن يارانه ها را به تصويب رساند


براساس اين طرح، يارانه ای که همواره دولت به برخی کالاهای کليدی می دهد، بصورت نقدی در ميان برخی از افراد جامعه قرار می گيرد.  دولت محمود احمدی نژاد تأکيد دارد که اين لايحه را بر مبنای عدالت اجتماعی  ارايه کرده است.  حال آنکه، به گفتۀ برخی اقتصاددانان،  وضعيت خاص سياسی و اقتصادی کشور، ايران را در شرايط مالی نامناسبی قرار داده بطوريکه دولت توانايی پرداخت سوبسيد يا يارانه را ندارد.

احمد زيدآبادی، محمد ملکی و کيوان صميمی همچنان در بازداشت بسر می برند


شورای فعالان ملی مذهبی با انتشار بيانيه ای خواهان آزادی همه ی زندانيان سياسي- عقيدتی در ايران شد.  در بخشی از اين بيانيه با اشاره به روندِ بازداشت های پس از انتخابات آمده برخی از روشنفکران و شخصيتهای سياسی و آزاديخواه به جرمِ عقيده و انتقاد به وضع موجود زندانی شدند و ماههاست که در سلولهای انفرادی تحت فشار هستند. شورای فعالان ملی مذهبی در ادامه به احمد زيدآبادی، محمد ملکی و کيوان صميمی اشاره می کند و می نويسد که اين افراد با گذشت ماهها همچنان در بلاتکليفی و در بازداشت غير قانونی بسر می برند.

به تعويق افتادن تغيير ساعت کار ادارات


جام جم از به تعويق افتادن تغيير ساعت ادارات خبر داده است و می نويسد  طرح تغيير ساعات كار اداری و مدارس تهران كه قرار بود از دوم آبان ماه اجرايی شود به مدت حداکثر يک ماه به تعويق افتاده است. جام جم به نقل از اطلاعيه  دبير خانه شورای عالی ترافيك می نويسد: تعويق اجرای طرح ساعات كار در تهران بنا به درخواست برخی دستگاه ها و نهادها جهت هماهنگی بيشتر با آن دستگاه ها و نهادها صورت می گيرد.

سفارت بريتانيا بخش صدور ويزای خود در تهران را دوباره باز خواهد کرد


سفارت بريتانيا اعلام کرد بخش صدور ويزای خود در تهران را دوباره باز خواهد کرد. سفارت بريتانيا روز چهارشنبه با انتشار اطلاعيه ای اعلام کرد بخش صدور ويزا از روز ٤ آبان مجدداً باز خواهد شد. در اين اطلاعيه سفارت بريتانيا، دليل بسته شدن بخش صدور ويزا را مشکلات نيروی کار و فنی توصيف کرده است. بخش صدور ويزای سفارت بريتانيا در سه ماه گذشته بسته بوده است.

روزنامه جمهوری اسلامی: توصيه های مهم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

جمهوری اسلامی در شماره روز پنجشنبه خود گزارشی دارد با عنوان: توصيه های مهم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از فضلای حوزه علميه قم. اين روزنامه می نويسد: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعی از فضلا و مدرسان حوزه علميه قم گفت : توجه حوزه های علميه به مسائل و مشكلات كشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و بدور از ترس و تملق پديده مباركی است كه می تواند زمينه اصلاح اساسی بسياری از معضلات كنونی كشور را فراهم كند.  به نوشته جمهوری اسلامی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ترس و تملق را آفت حيات جامعه اسلام خواند.

روح الله حسينيان: از حضور مخالفانِ دولت در راهپيمايی روز سيزدهم آبان استقبال می کنيم

يک نماينده ی مجلس شورای اسلامی می گويد از حضور مخالفانِ دولت در راهپيمايی روز سيزدهم آبان استقبال می کند. روح الله حسينيان رييس فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به تجمع مخالفانِ دولت در روز قدس و سردادن شعارهايی متفاوت از سوی آنها گفت: تمام راديوهای خارجی و ضد انقلاب و رسانه های داخلی همسو با اين جريان تلاش خود را به کار بُردند اما نتوانستند بيش از چند هزار نفر را جمع کنند و اين افراد در مقابل سيل جمعيتِ حزب اللهی به حساب نيامدند. حسينيان افزود: من خوشحال می شوم که اين جريان ١٣ آبان هم به ميدان بيايد و در مقابل جريان انقلابی که امام آن را انقلاب دوم ناميد شعار سر دهد، تا معلوم شود چه کسانی دنبال آشوب هستند.  اين اظهارات در حالی بيان می شود که پيش تر احمد جنتی، دبير شورای نگهبان  نسبت به احتمالِ حضور مخالفانِ دولت در راهپيمايی روز ۱۳ آبان هشدار داده بود.

قطع موبایل و اینترنت در نمايشگاه مطبوعات

ایسنا: اينترنت شانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها از صبح امروز پنجشنبه قطع شده است. قطعي اينترنت در سومين روز از برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها مانع از اطلاع‌رساني سريع خبرنگاران مستقر در غرفه‌هاي مطبوعات و خبرگزاري‌ها شده است.
اين مشكل صبح روز گذشته هم به‌وجود آمده بود و پس از ساعاتي رفع شد اما پيگيري خبرنگار ايسنا براي مشخص شدن علت اين موضوع تا لحظه مخابره اين خبر به نتيجه نرسيده است. اين درحالي است كه ستاد خبري نمايشگاه پيش از اين اعلام كرده بود كه برقراري شبكه پرسرعت اينترنت از جمله ويژگي‌هاي بارز اين دوره است.
همچنين مشكل ديگري كه در نمايشگاه امسال هم وجود دارد، آنتن‌دهي نامناسب تلفن‌هاي همراه در برخي از ساعات روز است كه موجبات اختلال در برقراري ارتباط را فراهم كرده است كه پس از پيگيري خبرنگار ايسنا از شركت ارتباطات سيار اين طور عنوان شد كه در تاريخ 14 تيرماه سال جاري نامه‌اي از سوي مدير عامل مصلي به شركت ارتباطات سيار ايران ارسال و از آن‌ها خواسته شده بود كه تعداد ايستگاه‌هاي خود را از هفت ايستگاه به سه ايستگاه در مصلي كاهش دهند كه اين كار هم انجام شده است.
علت اين موضوع انجام عمليات عمراني و ساختماني در مصلي عنوان شده بود و اينكه اين آنتن‌ها منجر به بروز مشكلاتي مي‌شود اما پيگيري اين مساله از مسوولان مصلي امكان‌پذير نشد.

وضع بهداشت و درمان مردم در حکومت اسلامی

جام جم آنلاین: يك جوان به علت فقر و ناتواني براي معالجه خود در يك قدمي مرگ قرار گرفته است. او عضو يك خانواده فقير است كه ماهانه 30 هزار تومان از طريق بهزيستي دريافت مي‌كنند. چندي پيش اين جوان پس از سقوط از بلندي و شكستگي لگن، مدتي را در يكي از بيمارستان‌ها بستري مي‌شود و پس از ترخيص از بيمارستان، به
يكباره يكي از پاهايش به طرز غيرمعمول شروع به عفونت شديد مي‌كند و زماني كه او به سراغ بيمارستاني كه در آن بستري شده بود مي‌رود، از وي براي بستري شدن دوباره
درخواست پول مي‌كنند، اما چون قادر به پرداخت هزينه درمان خود نبوده، بناچار به خانه بازمي‌گردد و اكنون نيز در اوج جواني به انتظار مرگ نشسته است.

تیم‌های امداد هلال احمر نیز زنانه –مردانه می شوند


شهرزادنیوز: جمعیت هلال احمر تا پایان سال جاری تیم‌های امداد و نجات ویژه زنان را تشکیل خواهد داد. فاطمه زعفرانی بهروز، مدیر کل دفتر امور زنان در این جمعیت، ضمن تاکید بر لزوم اجرای این طرح به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر، گفت گروهی از زنان بر حسب ضرورت، دوره‌های امداد و نجات تخصصی را فرا می‌گیرند. وی نقش زنان را در ساعات اولیه حادثه "از نظر روانی" نقش حمایتی بسیار مهمی خواند.
گفتنی است که از سال 1385 زنان در شبکه‌ی اورژانس به عنوان پزشک، تکنیسین و پرستار مشغول به کار شده‌اند. دکتر فرزاد پناهی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی، پیش از اجرای این طرح یکی از اهداف آن را "رعایت مسائل شرعی در امدادرسانی به زنان آسیب دیده" ذکر کرده بود.

عقب نشینی دولت در مورد حکم اعدام برای متهمان وقایع اخیر

سایت فردا در تهران: "معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: تا به حال هیچ حکمی مبنی بر اشد مجازات برای اغتشاشگران صادر نشده است. سید ابراهیم رئیسی افزود: تا به حال هیچ گونه حکم اشد مجازات برای اغتشاشگران در دوره انتخابات صادر نشده است و با توجه به جرائم این افراد پرونده‌ها در دست پیگیری است."
این در حالیست که یک مقام دادگستری استان تهران گفته بود که سه تن از متهمان حوادث پس از انتخابات به اعدام محکوم شده اند. زاهد بشیری راد، مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران روز شنبه ۱۸ مهر (۱۰ اکتبر) به خبرگزاری ایسنا گفته بود: (م.ز) و (الف.پ) به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و (ن.ع) به اتهام ارتباط با منافقین (سازمان مجاهدین خلق) محکوم به اعدام شده اند.

دادستانی هامبورگ دفتر اروپایی شرکت کشتی‌رانی ایران را تفتیش کرد

رادیو آلمان: به دستور دادستان شهر بندری هامبورگ، پلیس این شهر یک کشتی شرکت "لئونهارد و بلومبرگ" (Leonhard und Blumberg) و نیز دفاتر این شرکت و شرکت کشتی‌رانی دولتی ایران در هامبورگ را تفتیش کردند. به گزارش خبرگزاری آلمان، ماموران مقدار زیادی از مدارک شرکت "لئونهارد و بلومبرگ" را برای بررسی دقیقتر با خود برده‌اند. حدود سه هفته پیش سربازان نیروی دریایی آمریکا در کانال سوئز هنگام کنترل یک کشتی آلمانی به محموله‌هایی حاوی فشنگ کلاشنیکف برخوردند. به گزارش خبرگزاری آلمان کشتی "هانزا ایندیا" فشنگ‌‌ها را در ایران بار زده و در حال حمل آنها به مصر بوده است. بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران این کشتی را دو سال پیش از شرکت آلمانی اجاره کرده است.  قطعنامه‌ی ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل، ارسال هر نوع جنگ‌افزار به ایران‌، یا از ایران به خارج را ممنوع کرده است.

منتظری: تسلیم در برابر مردم، تنها راه برون رفت از بحران

روز یکشنبه 26 مهر ماه هیئتی از طرف کانون معلمان ایران به ملاقات آیت الله منتظری رفتند.
آیت الله منتظری در این دیدار از وقایع پیش آمده در کشور خصوصا اتفاقات بعد از انتخابات به شدت ابراز نگرانی کرده و گفت : تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی تسلیم در برابر خواست عموم و اکثریت مردم می باشد و تا زمانی که حاکمیت آزادی ابراز وجود به افکار وعقاید گوناگون را ندهد و خود را ملزم به اجرای قانون اساسی ننماید کشور نمی تواند از بحران خارج شود.
آیت الله منتظری در قسمتی دیگر از اظهارات خود گفت : این چگونه آزادی است که مردم را در خیابان و صرفاٌ به علت سؤال در مورد رأی خود می کشند و حاکمیت نمی تواند کمترین انتقادات را تحمل نماید.

آخرين آخبار