آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

اظهارات بی سابقه نماینده مجلس اصلاحات در یک برنامه زنده تلویزیونی/ کشتن مردم هتک حرمت عاشورا نیست؟


پنج‌شنبه، 24 دی 1388
 ادوارنیوز: دکتر جواد اطاعت، نماینده دور ششم مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، به شکل بی سابقه ای علیه سیاست های جاری حاکمیت و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت. به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، دکتر اطاعت در ابتدای این برنامه در حالی که طی ماه های گذشته آقایان موسوی و کروبی در صداوسیما به عنوان "سران فتنه" معرفی شده اند، صراحتا خود را "حامی" مهندس موسوی و "ارادتمند" حجه الاسلام مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز معرفی کرد.
جواد اطاعت با طرح این پیشنهاد که "از مردم به صورت اس ام اسی در مورد صحبت های دو طرف نظرسنجی کنیم" گفت: "دائما از انقلاب مخملی سخن می گویند، و تالی فاسد این سخن یعنی اینکه عملا پذیرفته ایم که حکومت جمهوری اسلامی یک نظام استبدادی است و گرنه مردم تا کارد به استخوانشان نرسیده باشد انقلاب نمی کنند".
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی همچنین این سوال را طرح کرد که "کف زدن در روز عاشورا هتک حرمت است یا کشتن مردم در خیابان؟"
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید به علت ها پرداخت نه معلول ها، اعتراضات مردمی را بسیار فراتر از چند میلیون نفر دانست که به خیابان ها آمده اند و گفت: "اعتراضات صرفا محصول نتایج انتخابات هم نیست و مردم به سیاست های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اصولگرایان طی 5 سال گذشته اعتراض دارند".
نماینده مجلس اصلاحات با اشاره به ردصلاحیت گسترده در مجلس هفتم و هشتم نمایندگان حاضر در مجلس را نمایندگان غیرواقعی مردم دانست و گفت: "وقتی متخصصان ردصلاحیت می شوند افرادی به مجلس می روند که برنامه ندارند و کار به اینجا می رسد، ما با آنکه شعار اقتصادی ندادیم تورم را از 18 درصد به 11درصد رساندیم و اکنون می پرسیم پس از دو دوره مجالس هفتم و هشتم وضعیت معشیت مردم را چه کرده اید".
جواد اطاعت که سخنان خود را بارها به اصول قانون اساسی و سخنان حضرت علی (ع) مستند می کرد، فاصله رفتارهای حکومت با مخالفان را با حکومت امام علی بسیار بعید توصیف کرد.
این نماینده ردصلاحیت شده در مجلس هفتم، همچنین اعتقاد خود را به نامه بیش از 120 نماینده دور ششم به مقام رهبری ابراز داشت و با نام آوردن از آقایان بهزاد نبوی، مصطفی تاجزاده، محسن میردامادی و ... به بازداشت های گسترده فعالان سیاسی انتقاد کرده و تنها جرم آنها را شرکت در انتخابات و انتقاد عنوان کرد.
جواد اطاعت همچنین با انتقاد جدی از وابسته معرفی کردن هواداران اصلاحات به استکبار، نسبت به عملکرد صداوسیما اعتراض کرد و "کراهت" خود از حضور در این رسانه را اعلام داشت.
وی به تعطیلی روزنامه های منتقد، انحصار صداوسیما، عدم صدور مجوز تجمع برای منتقدان و رفتارهای فریبنده دولت نهم از جمله راه اندازی راه آهن شیراز در ایام قبل از انتخابات اشاره کرد و این اقدامات را توهین به شعور مردم خواند.
***از نکات جالب توجه این مناظره کم سابقه، مورد خطاب قرار دادن دکتر اطاعت از سوی علیرضا زاکانی با عنوان "آقای امام" بود که بارها تکرار شد که با توجه به اینکه "جواد امام" عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اخیرا از زندان آزاد شده است و پیش از این به طور علنی هیچ مناظره ای با زاکانی نداشته است، علت اشتباه مکرر زاکانی در خطاب قراردادن جواد اطاعت مشخص نیست!

آخرين آخبار