آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

حضور دیدنی سبزها

http://mytasvir.com/photo/gallery/14ab337605939f.jpg


http://i32.tinypic.com/5wl57a.jpg
صحنه ای که نیروی انتظامی بین مردم و بسیجی ها ایستاده

http://i29.tinypic.com/nobyhw.jpg

حمله به سید محمد خاتمی در روز قدس

روزنامه حیات نو اجنماعی در شماره 1850 خود که امروز شنبه 28 شهریور ماه 88 منتشر شده است نوشته است:در راهپیمایی روز قدس عده ای به سوى سیدمحمد خاتمى حمله ور شدند .

به گزارش این روزنامه، از ساعات پیش از ظهر روز جمعه، رئیس جمهور سابق، سید محمد خاتمى در میان هزاران نفر از مردم حامى جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد.

در حالى‌که حضور سیدمحمد خاتمى با استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود عده ای از مسیر عبور خاتمى ناگهان به او حمله کردند،این گروه در لحظات ابتدایى عمامه سید محمد خاتمى فرزند فاضل و باتقواى امام راحل را بر زمین انداختند و قصد ضرب و شتم رئیس دولت اصلاحات را داشتند اما بلافاصله مردم در برابر این گروه تندرو ایستادند و جواب این تعرض را به خوبى دادند.

همچنین پلیس ضدشورش مانع از ادامه تحرکات غیراخلاقى و آشوب طلبانه این گروهک شد.

موج سبز مانع از حمله گروه فشار به موسوی، کروبى و خاتمى شد

موج سبز مانع از حمله گروه فشار به موسوی، کروبى و خاتمى شد

نکته جالب آنکه مردم حامى جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر مى‌دادند یکصدا و با صدایى بسیار بلند شعار مرگ بر روسیه را سر مى‌دادند.

خبرهاى رسیده از راهپیمایى دیروز تهران حاکى از آن است که میر حسین موسوى و مهدى کروبى نیز در میان استقبال پرشور مردم و در میان حلقه‌اى که مردم براى جلوگیرى از هرگونه تعرضى به دور آنها زده بودند در بین تظاهر‌کنندگان حاضر شدند.

گزارش راهپیمایی روز قدس

این رزنامه همچنین در گزارشی از راهپیمایی روز قدس نوشته است : راهپیمایى روز جهانى قدس دیروز در سراسر ایران برگزار شد. در این مراسم که از ساعت 10 صبح به صورت رسمى آغاز شد طیف‌هاى سیاسی، اقشار اجتماعى و مسئولان مختلف نظام حضور یافتند.

به گزارش خبرنگاران حیات نو با وجود حضور گسترده نیروهاى لباس شخصى در خیابان‌هاى اطراف دانشگاه تهران و زد و خوردهاى پراکنده‌اى که میان آنها و تعدادى از راهپیمایى کنندگان به وقوع پیوست.

صدها هزار تن از حامیان موسوى با در دست داشتن عکس‌هایى از میرحسین و نمادهاى سبز ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آزادى قدس شریف اعلام کردند.


در راهپیمایى دیروز میرحسین موسوی، مهدى کروبی، سید محمد خاتمى و برخى دیگر از چهره‌هاى سرشناس اصلاح‌طلب از یکسو و مسئولان رسمى عالى‌رتبه از جمله‌هاشمى رفسنجانى با حضور در بین مردم این روز را گرامى داشتند.

به گزارش خبرنگار حیات نو با حضور خاتمی، موسوى و کروبى در بین مردم تعدادى از نیروهاى لباس شخصى تلاش کردند با سردادن شعارهایى به مخالفت با آنها بپردازند که با حضور مردم و حامیان آنها در اطراف ایشان این تلاش به نتیجه نرسید.

بررسی راهپیمایی روز قدس 88/06/27

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) در گزارشی با عنوان "خیابان های تهران کاملاً آرام است" ، ضمن اغتشاشگر نامیدن تظاهرکنندگان مخالف دولت ، به بررسی وضعیت خیابان های تهران پس از ناآرامی های پراکنده پرداخته است.

گزارش خبرنگاران ایرنا حکایت از آن دارد که با حضور نیروهای انتظامی و درایت در برخورد با اغتشاشگران، فضای تمامی میادین و خیابان های شهر تهران آرام شد از جمله میدان فت تیر و میدان ونک کاملاً آرام شد و به وضعیت عادی بازگشت.

ناآرامی در تقاطع مطهری ولی عصر فروکش کرد

ناآرامی هایی که پس از پایان مراسم روز قدس در خیابان ولی عصر بین دکتر فاطمی و مطهری شکل گرفته بود، دقایقی پیش با استقرار نیروهای یگان ویژه در این منطقه فروکش کرد.

نیروهای یگان ویژه با ورود به این منطقه از شهر تهران، اقدام به پراکنده کردن جمعیتی کردند که ساعت حدود 14 طول این مسیر را طی کرده و شعار داده بودند.
با ورود این نیروها، افرادی که در این حوالی حضور داشتند، رفته رفته محل را ترک کردند.

برخورد نیروهای یگان ویژه در خیابان ولی عصر تهران، شدت عمل زیادی نداشت ، به طوری که برخی ناظران گفتند به همین دلیل، مردم هم نسبت به قبل با سرعت بیشتری محل را ترک کردند.

نیروهای یگان ویژه و نیروی انتظامی در محل مستقر شدند.

متفرق شدن اغتشاشگران در چهارراه جمالزاده

به گزارش ایرنا، نیروهای انتظامی در حوالی چهارراه جمالزاده، آشوبگران را به سوی خیابان های فرعی متفرق کردند.

به گزارش خبرنگارن ایرنا، در این درگیری ها پلیس با پرتاب گاز اشک آور آنها را متفرق کرد.

پیش از متقرق شدن تظاهرکنندگان ابتدا اغتشاشگران با پرتاب سنگ و چوب به طرف نیروهای انتظامی به درگیری با آنها پرداختند که نیروهای نظامی نیز با آنها درگیر شدند.
این خیابان در حال حاضر کاملاً آرام شده است.

اغتشاشگران از آزادی به سمت صادقیه حرکت کردند

جمعیت چندصد نفری اغتشاشگران بعد از درگیری با نیروی انتظامی به سمت میدان صادقیه حرکت کردند.

این افراد با حمل پرچم هایی سبزرنگ به سمت میدان صادقیه حرکت کردند و تعدادی موتور سواریگان ویژه برای حفظ امنیت و جلوگیری از درگیری ها پشت سر آنها بودند.
این جمع پس از طی مسافتی متفرق شدند.

تجمع اغتشاشگران در آزادی

در پایان راهپیمایی روز قدس، اغتشاشگران در دوطرف چهارراه نواب به سمت آزادی تجمع کردند و به بیان اعتراضات خود ادامه دادند.

این افراد با شعارهایی ضمن توهین به رئیس جمهور شعار "منتظری صانعی مجتهد واقعی" و "به جای غزه و فلسطین بیا به فکر ما باش"، "مقاومت نمرده این دولت که مرده" و " ایران شده فلسطین مردم چرا نشستید" سرمی دادند.

روز قدس


اغتشاشگران با شنیدن صدای مرگ بر آمریکا ، شعار مرگ بر روسیه را سر دادند.

بر اساس این گزارش، ترافیک سنگینی در خیابان نواب به طرف آزادی در جریان بود.

استقرار نیروهای انتظامی و پلیس ضد شورش در چهار راه قریب

تعدادی از نیروهای انتظامی و پلیس ضد شورش با استقرار در چهار قریب حوالی میدان انقلاب، سعی در متوقف کردن حرکت طرفداران اغتشاشگران به سمت دانشگاه تهران کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در حالی که گروهی از این تظاهرکنندگان متوقف ماندند، گروههای دیگری با عبور از مسیرهای اطراف، به سمت دانشگاه تهران در حرکت کردند.

لباس و نمادهای سبز در روز قدس

ثانیه نیوز نیز که از سایت های حامی دولت به شمار می رود در گزارش خود از روز قدس آورده است امواج میلیونی مردم روزه‌دار تهران که یک صدا علیه رژیم صهیونیستی شعار می دادند، تفرقه افکنانی را به حاشیه راند به طوری که طرفداران منافقین جدید مجبور بودند مسیرهای خود را به کوچه‏های فرعی تغییر دهند.

به گزارش خبرنگاران ثانیه نیوز، مقارن ساعت 13 روز (جمعه) حدود 500 نفر از تفرقه‌افکنان که قصد ایجاد اخلال در صفوف به‌هم فشرده ملت را در بلوار کشاورز تهران داشتند، با مواجهه با جمعیت گسترده و با نشاط مردم روزه‌دار تهران مجبور به تغییر مسیر شدند و از با حرکت به سمت میدان فاطمی، طول خیابان ولی عصر(عج) را به سمت بالا به حرکت افتادند.

تعدادی از این افراد که اغلب با لباس و نمادهای سبز حاضر شده اند، به روزه خواری و استعمال دخانیات در ملأ عام پرداختند.

همچنین عده ای از افراد که صورت های خود را با پارچه های سبز رنگ پوشانده اند،‌ با کف زدن شعارهایی مانند "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سرمی دهند.

عده ای نیز شاخه سبز درخت،‌ بادکنک ، مچ بند و پرچم های سبز دردست و کفش های سبز رنگ نیز به پا کرده اند.

همچنین حدود 800 نفر از افرادی که در مقابل جمعیت پرشور مردم در مسیرهای اصلی راهپیمایی کاری از پیش نبرده و در مسیرهای انحرافی اقدام به شعارهای تفرقه افکنانه می کردند، با حضور در مقابل خبرگزاری جمهوری اسلامی، علیه صداوسیما شعار دادند.

به گزارش خبرنگاران ثانیه نیوز، حدود 800 نفر در برابر ایرنا که از سمت میدان ولی عصر به خیابان مطهری در حال حرکت بودند و با ماسک و همچنین پارچه های سبز رنگ در حمایت از یکی از نامزدهای شکست خورده انتخابات شعار می دادند، در برابر ایرنا تجمع کردند.

این افردکه گویا تفاوت خبرگزای جمهوری اسلامی با واحد مرکزی خبر و صداوسیما را نمی دانستند، با شعارهای "ننگ ما، ننگ ما صداو سیمای ما"، "‌خس و خاشاک تویی دشمن این خاک تویی"، و "مرگ بر دیکتاتور" سر می دادند.

در ابتدای خیابان شهید مطهری زمانی که نیروهای انتظامی قصد پراکنده کردن این افراد را داشتند بین آنان این درگیری پیش آمد و در پی آن برخی از حامیان موسوی متفرق شدند.

برخی از این افراد که اصرار بر درگیری داشتند، نسبت به پرتاب سنگ به ماموران نیروی انتظامی اقدام کردند که این اقدام، سبب ترافیک سنگین در خیابان مطهری و خیابان های مجاور آن شده است.

موسوی،رفسنجانی، کروبی، خاتمی و لاریجانی در راهپیمایی روز قدس

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بسیاری از شحصیت های ملی و سیاسی در راهپیمایی روز قدس همگام باسایر مردم حضور یافتند

تصاویری را که در زیر می بینید مربوط به حضور 4 تن از شخصیت های سیاسی کشور است که در راهپیمایی روز جمعه 27 شهریور ماه 1388 در میان مردم حضور دارند.

راهپیمایی روز قدس

حضور کروبی در راهپیمایی روز قدس-سال 88

راهپیمایی روز قدس

حضور کروبی در راهپیمایی روز قدس-سال 88

راهپیمایی روز قدس

حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس-سال 88

راهپیمایی روز قدس

حضور میر حسن موسوی در راهپیمایی روز قدس-سال 88

راهپیمایی روز قدس

حضور رییس قوه قضائیه در راهپیمایی روز قدس-سال 88

راهپیمایی روز قدس

حضور هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس-سال 88

اخرین اخبار 26 / 6 / 88

هشدار سپاه پاسداران ایران در مورد روز قدس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید با کسانی که در راهپیمایی روز قدس "شعارهای انحرافی" بدهند یا نماد سبز همراه داشته باشند، "برخورد قاطع" خواهد کرد.

سپاه پاسداران روز پنجشنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: "برخی اخبار و گزارشات دریافتی حکایت از برنامه ریزی شبکه های بیگانه، به ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، در ایجاد اختلاف و انحراف در حرکت توفنده و یکپارچه شما مردم عزیز و آگاه علیه رژیم اشغالگر قدس دارد".

این نهاد نظامی، "شکست خوردگان در عرصه انتخابات اخیر" را متهم کرده است که تلاش دارند با "شعارهای انحرافی" و "استفاده از نمادهای فریبنده رنگین"، در راهپیمایی روز قدس "اخلال" ایجاد کنند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای معترض به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، از هواداران خود خواسته اند با شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس "قدرت مردم" و اعتراض خود را نشان دهند.

ابتدا گفته می شد که اکبر هاشمی رفسنجانی، بر اساس سنتی ۳۰ ساله، خطبه های نماز جمعه روز قدس را در تهران خواهد خواند، اما ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد که امسال احمد خاتمی امامت نماز جمعه روز قدس را به عهده خواهد داشت و سخنران پیش از خطبه ها هم محمود احمدی نژاد خواهد بود.

با این حال رسانه های اینترنتی جنبش اعتراضی مخالفان دولت ایران بر حضور مخالفان در راهپیمایی روز قدس تأکید می کنند و از هواداران این جنبش می خواهند که برای حضور همراه با با نشانه های سبز و شعارهای "ضد استبدادی" در این راهپیمایی تبلیغ کنند.

اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: "به اشخاص و جریان هایی که در صدد ریختن آب به آسیاب دشمن صهیونیستی هستند هشدار می دهیم چنانچه قصد هرگونه اخلال و بی نظمی در راهپیمایی با شکوه روز قدس را داشته باشند، با برخورد قاطع فرزندان شجاع و غیور ملت مواجه خواهند شد".

پیش تر حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در سرمقاله این روزنامه نوشته بود: "تمامی کسانی که در روز قدس با شعار و نشانه های تفرقه انگیز در صحنه حاضر شوند، چه بدانند و چه ندانند و چه بخواهند و چه نخواهند، مزدور اسرائیل هستند... و برخورد با آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر است".

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هم در نماز جمعه روز ۲۰ شهریور گفت: "مراقب باشید در روز قدس کسانی نخواهند از این اجتماعات برای ایجاد تفرقه استفاده کنند، از تفرقه باید ترسید، با تفرقه باید مقابله و معارضه کرد".

نیروهای سپاه پاسداران و بسیج در برخورد با اعتراضات پس از انتخابات در ایران که به کشته شدن ده ها تن از معترضان انجامید، نقشی تعیین کننده داشتند.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری کشته شد

ماموستا ملا محمد شیخ الاسلام، نماينده مردم استان كردستان در مجلس خبرگان رهبری توسط افراد مسلح ناشناس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای شیخ الاسلام پنجشنبه شب هنگام خروج از منزل در سنندج مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و در دم کشته شده است.

جسد آقای شیخ الاسلام به بیمارستان بعثت سنندج منتقل شده است و در سردخانه این بیمارستان نگهداری می شود.

در طول یک هفته گذشته سه نفر دیگر از مقامهای رسمی کردستان در سنندج مورد سوءقصد قرار گرفتند که یکی از آنان کشته شد.

کامیابی، دادستان دادسرای انقلاب استان کردستان و حسن داوطلب، قاضی شعبه چهار دادیاری سنندج توسط هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفتند و رخمی شدند شدند.

اما برهان عالی، از روحانیون اهل سنت و امام جمعه موقت، در منزل شخصی خود به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

پس از ترور برهان عالی که رسانه های جمهوری اسلامی از او به عنوان یکی از مدافعان انقلاب و نظام نام برده اند، به نقل از برخی منابع گفته شد که او قربانی توطئه تندروهای سلفی شده است اما در این مورد اطلاعات بیشتری در دست نیست.

سلفی ها از شاخه های بنیادگرای مسلمانان اهل سنت هستند که اعضای سازمان القاعده عموما پیرو این آیین هستند.

مشخص نیست که آیا سوء قصد به جان این چهار نفر در خلال یک هفته گذشته ارتباطی با هم دارد و یا توسط افراد مختلف با انگیزه های متفاوت صورت گرفته است.


برادر همسر محمد علی ابطحی بازداشت شد

بنا بر گزارش هایی از ایران مهدی موسوی‏نژاد، بردار همسر محمد علی ابطحی، معاون پیشین محمد خاتمی در منزل خود بازداشت شده است. یکی از بستگان آقای موسوی نژاد خبر بازداست او را تائید کرده است.

او طلبه ای 27 ساله است که در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است. هنوز خبری از علت دستگیری او یا توسط چه کسانی بازداشت شده در دست نیست.

محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و از مشاوران مهدی کروبی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد و همچنان در زندان به سر می برد.

روز گذشته نیز مهدی محمودیان و حسین نورانی نژاد دو عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و همچنین مهدی میردامادی، فرزند محسن میردامادی، دبیر کل این جبهه که همچنان در زندان به سر می برد، بازداشت شده اند.

به گزارش وبسایت های نزدیک به اصلاح طلبان خانواده میردامادی گفته‌اند که مهدی میردامادی در ساعت سه صبح روز پنجشنبه در منزل شخصی اش با حکم دادستانی بازداشت شده و ماموران منزل او را تفتیش کرده اند.

گفته می شود که حسین نورانی نژاد، رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی چهارشنبه شب در منزل یکی از دوستانش بازداشت شده است.

بیشترین تعداد بازداشت شدگان پس از انتخابات در میان گروه های اصلاح طلب به جبهه مشارکت ایران اسلامی مربوط می شود.


آمریکا: ایران به سفیر سوئیس اجازه ملاقات با شهروندان زندانی شده را نمی دهد

واشنگتن تهران را متهم کرده به سفیر سوئیس اجازه نداده با شهروندان دستگیر شده آمریکایی در ایران ملاقات کند.

فیلیپ کراولی دستیار وزیر خارجه آمریکا در روابط عمومی روز جمعه گفت سفیر سوئیس یکبار دیگر در تماس با مقام های ایرانی با استناد به کنوانسیون ژنو خواستار تماس کنسولی با این شهروندان شده است.

سارا شورد، جاشوا فتال و شان باوئر در ژوئیه گذشته در حالیکه برای گردش در طبیعت به مناطق مرزی عراق وایران در نزدیکی شهر حلبچه رفته بودند، وارد ایران شدند و توسط نیروهای مرزی این کشور بازداشت شدند.

ایران و آمریکا بیش از سه دهه است که روابط دیپلماتیک ندارند.

سفارت سوئیس در تهران مسئول حفاظت از منافع آمریکا در ایران است.

فیلیپ کراولی گفت واشنگتن به فشارهای خود برای ایران برای تماس با این گردشگران ادامه خواهد داد.

او افزود مقام های ایرانی حتی اطلاعی از محل نگهداری این سه گردشگر در اختیار آمریکا قرار نداده اند.

مسئولین ایرانی گفته اند همچنان در حال بررسی علت ورود این سه شهروند آمریکایی به داخل خاک ایران هستند.

دولت منطقه ای کردستان عراق و آمریکا نیز ورود این افراد را به خاک ایران غیرعمدی می دانند.

پیش از این هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده خواستار آزادی این افراد شده بود.

شان باوئر که ۲۷ سال دارد، یک روزنامه نگار آزاد است که برای پوشش خبری انتخابات کردستان عراق به این منطقه سفر کرده بود.

سارا شورد که ۳۱ سال دارد، دوست دختر شان است و به همراه او در سوریه زندگی می کند و به تدریس زبان انگلیسی مشغول است.

جاشوا فتال، دوست ۲۷ ساله این دو نفر است برای دیدن آنها به خاورمیانه سفر کرده بود.

هر سه گردشگر دانش آموخته دانشگاه کالیفرنیا در برکلی هستند.

سارا شورد، جاشوا فتال و شان باوئر روز سی و یکم ژوئیه پس از سفر به منطقه خوش آب و هوا و جنگلی احمد آوا در نزدیکی شهر حلبچه وارد ایران شدند.

اما تلویزیون ایران در گزارشی عنوان کرد این سه تن پس از بی اعتنایی به هشدارهای ماموران مرزی وارد خاک ایران و بازداشت شدند.

یکی از نمایندگان مجلس ایران هم از تحقیق مسوولان درباره احتمال جاسوس بودن آنها خبر داده است.

دولت آمریکا این اتهام را رد کرده است.


اهود باراک: ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل نیست

وزیر دفاع اسرائیل ایران را تهدیدی جدی برای موجودیت کشور خود ندانسته است.

روز پنجشنبه، 7 سپتامبر (16 شهریور)، متن سخنان اهود باراک، رهبر حزب کارگر و وزیر دفاع در دولت ائتلافی اسرائیل، در مورد برنامه های هسته ای ایران انتشار یافت که در آن، با اتخاذ موضعی متفاوت از برخی دیگر از مقامات اسرائیلی گفته است که ایران را تهدیدی علیه موجودیت کشور اسرائیل تلقی نمی کند.

آقای باراک در مصاحبه ای که در یدیعوت آهرونوت، روزنامه پر تیراژ اسرائیلی منتشر شده، اعلام کرده که "من از جمله کسانی نیستم که معتقدند مساله ایران، مساله مرگ و زندگی برای موجودیت اسرائیل است."

وزیر دفاع اسرائیل افزود که "اسرائیل کشوری نیرومند است و کسی را نمی بینم که خطری عینی را متوجه این کشور کند."

در همانحال، اهود باراک، با تکرار این اتهام که جمهوری اسلامی در صدد دستیابی به اسلحه اتمی است، حکومت ایران را "جالشی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای تمامی جهان" توصیف کرد که جامعه جهانی باید با آن برخورد کند.

در مورد نحوه برخورد با برنامه هسته ای ایران، آقای باراک گفت که اکنون، زمان روی کردن به اقدامات دیپلماتیک اما همراه با تشدید تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی است و افزود "بهتر است مذاکره و تشدید تحریم ها همزمان دنبال شود."

آقای باراک همچنین به جامعه جهانی توصیه کرد که موضعی قاطع در برابر کره شمالی اتخاذ کند و افزود که نباید اجازه داد حکومت ایران در عمل، کره شمالی را سرمشق خود قرار دهد و از روش های آن کشور تقلید کند.

اهود باراک اظهار داشت که رژیم کره شمالی پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای - ان پی تی - را بی پروا نقض کرده و در صدد تولید موشک هایی است که برد آنها کشورهای اروپایی و آمریکا را تحت پوشش قرار دهد تا با تهدید جهانیان، امنیت و ثبات خود را تضمین کند.

موضع متفاوت

وزیر دفاع اسرائیل افزود "من به مقامات دولت آمریکا در بالاترین سطوح اعلام می کنم که دولت ایران از نزدیک تحولات و تصمیمات مربوط به کره شمالی را زیر نظر دارد و اگر شما این مشکل را حل نکنید، ایران از این وضعیت نتیجه گیری خود را خواهد کرد."

اظهارات وزیر دفاع اسرائیل با موضعگیری شمار دیگری از مقامات ارشد این کشور در قبال پی آمدهای برنامه های هسته ای ایران برای اسرائیل تفاوت دارد.

اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر از حزب راستگرای لیکود، این نظر را تکرار کرد که از نظر اسرائیل، جمهوری اسلامی "بزرگترین تهدید را در طول تاریخ اسرائیل" متوجه این کشور می کند.

در چند سال اخیر، مقامات اسرائیلی به خصوص با تاکید بر سخنان محمود احمدی نژاد در مورد محو اسرائیل از نقشه جهان، بر آنچه که خطر نابودی این کشور معرفی می کنند تاکید نهاده و به این ترتیب، کوشیده اند حمایت افکار عمومی جهان را از سیاست های خود به دست آورند.

گفته می شود اسرائیل در حال حاضر تنها کشور منطقه خاورمیانه با زرادخانه اتمی است.

اگرچه دولت اسرائیل هرگز داشتن کلاهک های اتمی و امکانات پرتاب آنها را رسما تایید نکرده، اما منابع مختلف اتمی بودن اسرائیل را تایید کرده و زرداخانه اتمی این کشور را عاملی بازدارنده در برابر تهدیدی دانسته اند که از سوی دهها کشور عرب و اسلامی متوجه خود می داند.

در مقابل، برخی منابع اسرائیلی گفته اند که دولت جمهوری اسلامی به قواعد بین المللی پایبند نیست و با ساخت تسلیحات اتمی خواهد کوشید بر کشورهای منطقه تسلط یابد و صلح جهانی را به مخاطره اندازد.

دولت جمهوری اسلامی اتهام تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در پوشش برنامه های صلح آمیز هسته ای را رد کرده و گفته اند که فعالیت های اتمی این کشور از جمله در زمینه غنی سازی اورانیوم صرفا جنبه غیرنظامی دارد و از جمله حقوق مسلم ایران است.


روسپی گری، زیر پوست شهرهای ایران

براساس آخرین تحقیقات که در رسانه های رسمی در ایران به چاپ رسیده، سن آغاز روسپی گری در این کشور به ۱۲ سال تقلیل یافته است .

روسپی گری زنان از قدیمی ترین شغل های جهان محسوب می شود که قدمت چند هزار ساله دارد، اما مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۴۹ میلادی به قطعنامه ای رای داد که در آن روسپیگری خلاف کرامت انسانی نامیده شد. با این همه، این شغل در برخی از کشورها آزاد است و در کشورهای دیگری نیز ممنوع است و جرم محسوب می شود. ایران در زمره همین کشورها است.

سعید مدنی پژوهشگر اجتماعی شایع ترین سن روسپی گری در ایران را ۱۸ تا ۲۵ سال عنوان می کند و می گوید هر قدر سن شروع روسپی گری پائین باشد خطر برای زنان و دختران بیشتر می شود.

آقای مدنی اضافه کرد "طی یک دهه اخیر به تدیج مسئله شیوع تن فروشی در ایران مورد توجه وزارت بهداشت ودرمان قرار گرفت. علت آن هم نگرانی از تغییر الگوی شیوع ایدز در ایران است. اقدامات درمانی و تشخیصی هم انجام می شود. مانند انجام تست اچ آی وی رایگان، مشاوره، توزیع سرنگ و کاندم رایگان. به هرحال حجم خدمات بسیار کمتر از میزان مورد نیاز است."

دختر شانزده ساله ای که از ۱۴ سالگی روسپی گری می کند، می گوید خانواده های این افراد اکثرا از هم پاشیده اند. او ادامه می دهد "ساعت کار ما متفاوت است، صبح کاری، شب کاری که درآمدش هم بیشتر است و ما "وسط کار" یعنی غروب ها هم کار می کنیم.. پوشش هم به سبک کار بستگی دارد و آنهایی که بیشتر دنبال مشتری هستند، لباس مارک دار می پوشند، البته ما پول لباس مارک دار نداریم، مارک رو از بیرون می خریم، رو کفش می زنیم."

این دختر در مورد افرادی که به او مراجعه می کنند می گوید "مشتری ها هم فرق دارند، پولدار و بی پول، اونهایی که من سروکار دارم، اکثرا مجرد و فروشنده یا کفاش هستند. خونه های آنها هم تو مرکز شهر است، ونک، سرسبیل، بهارستان."

برخی کارشناسان بر این باورند که این پدیده در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی است، اما آقای مدنی نظری متفاوت دارد و می گوید "به تدریج گروه دیگری هم به این زنان افزوده شدند آن هم کسانی هستند که به دلیل دست یابی به شرایط زندگی بهتر به روسپی گری روی می آورند. "

"م "یکی دیگر از روسپی ها در تهران است که ۲۱ سال دارد و هفت سال است که به این کار مشغول است و توضیح می دهد "من روزها از سالمندان پرستاری و شب ها کار می کنم. الان اکثرا همه از روی ماهواره هر خدماتی که اونجا می دهند را می خواهند. راه جلب مشتری از طریق تلفن و یا در خیابان و پاساژ است. آنهایی که در خیابان می روند تازه کارند، اما تلفنی ها امن تر و هم گرونتر هستند. خانم هایی هم هستند که محلی دارند که برای حفظ امنیت آنها است."


روسپیگری در ایران جرم است اما مجازاتی که برای آن در نظر گرفته می شود در موارد مختلف متفاوت است به اعتقاد کارشناسان باید برای این پدیده در ایران راهکاری اندیشیده شود، چون حتی در شرایطی که فرد مجرم محسوب می شود، یک انسان و نیازمند دریافت خدمات است.

سعید مدنی در این مورد می گوید "نگاه قانون گزار ایرانی به این پدیده نگاه جرم انگارانه است. رویکرد مقابل آن هم جرم زدایانه است. به این معنی که در بعضی کشورها جرم تلقی نشده است. رویکرد میانه ای هم وجود دارد که در عین جرم بودن خدماتی به این زنان ارائه شود تا وضعیت آنها و مشتریانشان وضعیت پر خطری نباشد."

خانم ۳۸ ساله ای که دو سال است تن فروشی می کند، می گوید "شبها برای کار موقعیت خوبی است. قیمت هم براساس زیبایی، هیکل و بلد بودن فرق دارد. داشتن مکانی برای زنان بسیار مهم است چون احساس امنیت می کنند. ضمنا در مبلغ و کلاس کار هم تاثیر دارد. ولی اگر شرایط اقتصادی بد باشه تاثیرش هم منفی خواهد بود، از وقتی ماهواره و فیلم سکسی آمده تقاضا بالاتر رفته. مردان متاهل بیشتر متقاضی هستند محل سکونتشان را هم نمی دونیم، چون اکثرا جاهایی می برند که خطر نداشته باشد."

روسپی گری پدیده ناهنجار اجتماعی است و کارشناسان برای رسیدگی به شرایط و وضعیت این افراد به دلیل قوانین مختلف و نگاه های سنتی با مشکلاتی روبرو هستند. گروهی از کارشناسان بر این باورند که باید به این زنان خدماتی ارائه شود تا بتوان به نوعی از پیشرفت این پدیده جلوگیری کرد اما در عین حال برخی دیگر معتقدند که هر نوع خدماتی به این افراد به منزله تشویق به فعالیت آنهاست.

حضور گسترده معترضان در روز قدس در ایران

بر اساس گزارش ها در جریان راهپیمایی روز قدس در تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران ده‌ها هزار نفر از معترضان در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی شعار داده اند.

تصاویری از راهپیمایی گسترده مخالفان دولت در شیراز و اصفهان در اینترنت منتشر شده و برخی گزارش ها از تجمع مخالفان در شهرهای اهواز، مشهد، تبریز، کرمانشاه و رشت حکایت دارد.

در تصاویر اینترنتی، در شیراز تظاهر کنندگان شعارهای "مرگ بر چین" و "مرگ بر روسیه" سر داده اند و در فیلم های مربوط به تجمع های اصفهان شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" شنیده می شود.

تهران هم صحنه برگزاری بزرگترین گردهم آیی معترضان در سه ماه اخیر بود.

پارلمان نیوز، سایت فراکسیون اقلیت مجلس از حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در بخشی از مسیر راهپیمایی و حمله به او از سوی گروهی از افراد لباس شخصی خبر داده است.

پارلمان نیوز نوشته است هجوم ناگهانی این گروه باعث به زمین افتادن عمامه این روحانی شد.

این منبع خبری نوشته است که حمله این عده ابتدا با واکنش افرادی که در اطراف آقای خاتمی حضور داشتند و سپس پلیس ضد شورش مواجه شد و پس از آن آقای خاتمی راهپیمایی را ترک کرد.

پارلمان نیوز همچنین از حضور مهدی کروبی در راهپیمایی "در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هرگونه تعرضی به دور او زده بودند" خبر داد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران با تایید خبر پرتاب گاز اشک آور در میان معترضان، "یکی از محافظان دبيرکل حزب اعتماد ملی" را متهم کرد که با پرتاب این کپسول گاز اشک آور به ميان مردم، کوشیده است جو راهپیمایی را "مغشوش" نشان دهد و "درگيري ايجاد کند."

ایرنا همچنین تایید کرد که میرحسین موسوی در ساعت دوازده در چهار راه ولی عصر تهران حضور یافته و قصد داشته در راهپیمایی حضور یابد اما به گفته این منبع خبری "پس از مشاهده اعتراض گسترده مردم" و در حالی که اتومبیل "پاترول" او مورد هجوم افرادی قرار گرفته بود که علیه او شعار می دادند و او را "منافق" می خواندند "مجبور شد به سرعت محل راهپيمايي روز قدس را ترک کند."

این خبرگزاری که از معترضان با عنوان "تفرقه افکنان" یاد کرده برخی از این افراد را به "روزه خواري و استعمال دخانيات در ملأ عام" متهم کرده است.

ایرنا همچنین از تجمع معترضان در خیابان ولی عصر مقابل دفتر این خبرگزاری و شعار دادن آنها علیه این سازمان خبر داده است.

تجمع و درگیری

برخی منابع از حضور گسترده مخالفان آقای احمدی نژاد در حد فاصل میدان هفت تیر و ولی عصر تهران خبر داده اند.

یک شاهد عینی به بی بی سی گفت خیابان های اطراف دانشگاه تهران مسدود شده و به جمعیت معترض اجازه نزدیک شدن به محوطه برگزاری محوطه نماز جمعه داده نمی شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدی عینی گزارشی از ضرب و شتم معترضان توسط نیروهای امنیتی داده است و به نقل از این شاهد نوشته "بیش از 10 نفر توسط این نیروها دستگیر شدند."

این خبرگزاری همچنین از درگیری میان 'طرفداران محمود احمدی نژاد' و معترضان خبر داده و گزارش هایی پراکنده از شلیک گاز اشک آور در میدان ولیعصر و بلوار کشاورز در تهران منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه شمار طرفداران میرحسین موسوی در این راهپیمایی را "ده ها هزار نفر" گزارش کرده و نوشته در میدان ولیعصر طرفداران هر دو سو حضور داشتند.

به گزارش این منبع خبری طرفداران آقای موسوی شعار "مرگ بر دیکتاتور" سرداده بودند و طرفداران محمود احمدی نژاد هم که در همین مکان اقدام به برگزاری اجتماع کرده بودند، مطابق شعارهای معمول روز قدس "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" می گفتند.

این خبرگزاری نوشته طرفداران دو طرف با مشت به یکدیگر حمله ور شدند و از یک شاهد عینی نقل کرده است که پلیس در ابتدا تلاشی برای خاتمه دادن به درگیری انجام نداد.

ماموران پلیس در آستانه این راهپیمایی در شهر تهران مستقر شدند.

روز گذشته سپاه پاسداران در اطلاعیه ای در مورد سر دادن "شعارهای انحرافی" و همراه داشتن نماد سبز در جریان راهپیمایی روز قدس هشدار داد، اما هنوز گزارشی از نحوه حضور ماموران بسیج وابسته به این نهاد نظامی در خیابان ها مخابره نشده است.

آخرين آخبار