آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

اعتراض بسيجيان و پاسداران به نامه كروبي

انجمن اسلامي دانشجويان 10 دانشگاه كشور با صدور نامه‌‌اي سرگشاده‌ به مهدي كروبي، نسبت به نامه اخير وي به هاشمي‌رفسنجاني واكنش نشان دادند.

سقوط یک فروند هلیکوپتر نیروی انتظامی

فرماندهی انتظامی کرمان از سقوط یک فروند هلی‌کوپتر نیروی انتظامی در منطقه خبر داد.
سردار محمدرضا اسحاقی، فرماندهی انتظامی استان کرمان با اعلام این خبر اعلام کرد این هلی‌کوپتر از نوع 205 بوده و حوالی ساعت 16 امروز با کوه‌های منطقه "سیرچ" برخورد کرده است.
تیم‌های انتظامی و اورژانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

چه کسانی رفسنجانی را به ایجاد درگیری تهدید کرده‌اند؟

سایت موج آزادی: در حالی که دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از منتفی شدن حضور وی در نمازجمعه به خاطر «جلوگیری از درگیری‌های احتمالی» خبر داده، این سؤال در افکار عمومی مطرح شده است که چه کسانی هاشمی را به ایجاد درگیری تهدید کرده‌اند؟
متن اطلاعیه دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بدین شرح است:
با توجه به تماس‌های بی‌شمار مردمی مبنی بر صحت و سقم اقامه نماز‌جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اطلاع می‌رساند ؛رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطر جلوگیری از درگیری‌های احتمالی در مراسم سیاسی- عبادی نماز جمعه اقامه نماز نخواهند داشت.
بدین ترتیب این سؤال در افکار عمومی مطرح شده است که دفتر هاشمی از کدام درگیری احتمالی صحبت می‌کند و چه کسی او را به ایجاد چنین وضعیتی در نماز جمعه تهدید کرده است.

نگرانی وزارت اطلاعات رژیم از درز اخبار سری به بیرون

روابط عمومی وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از اصحاب رسانه و سایت‌های خبری خواست از انتشار اطلاعات این وزارتخانه که طبقه‌بندی بوده و نشر آن‌ها موجب افشای اطلاعات محرمانه می‌شود، خودداری کنند.

متن این اطلاعیه به این شرح است: با عنایت به این ‌که در روزهای اخیر مشاهده می‌شود بعضا اخبار نادرستی نسبت به وزارت اطلاعات منتشر می‌شود که موجب نگرانی و تشویش اذهان عمومی است، نظر به این که اطلاعات مربوط به وزارتخانه از قبیل اسناد، هویت پرسنل، ساختار وزارت اطلاعات و ... جزء موارد طبقه‌بندی شده محسوب می‌شود، بنابراین ضروری است کلیه اشخاص به ویژه اصحاب رسانه و وسایل ارتباط جمعی من جمله روزنامه‌ها و سایت‌ها نسبت به عدم درج اسامی و سمت آن‌ها که موجب افشای اطلاعات محرمانه گردیده و اختلال در وظایف و اداره امور وزارت ایجاد می‌کند و مصالح کشور را مخدوش می‌نماید، خودداری کنند.

بدیهی است عدم توجه به قوانین و مقررات موضوعه در این زمینه، این حق را برای وزارت اطلاعات ایجاد می‌کند که متخلفان را تحت پیگیرد قانونی قرار دهد.

ماجرای رفتن احمدی نژاد به بهارستان







گرچه دفتر ریاست جمهوری، انتقال محمود احمدی‌نژاد توسط بالگرد به مجلس را در مراسم تحلیف تکذیب کرد، اما چند تن از نمایندگان مجلس امروز همچنان تاکید کردند که محمود احمدی‌نژاد در مراسم روز تحلیف توسط بالگرد به مجلس آورده شده بود.

 مراسم روز تحلیف محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه گذشته در شرایط امنیتی - نظامی شدید برگزار شد.

از ساعت‌ها قبل، نیروهای لباس شخصی،بسیجی ،انتظامی و گارد ویژه تمامی خیابان‌های منتهی به بهارستان را در کنترل خود داشتند، اما در نهایت تجمعات پراکنده‌ای که شکل گرفته بود با شعارهابی که از سوی مردم سر داده شد منجر به دخالت این نیروها و استفاده آن‌ها از گاز اشک‌آور شد.

در چنین شرایطی بود که محمود احمدی‌نژاد با یک فروند بالگرد در محوطه بهارستان برای حضور در صحن علنی به مجلس منتقل شد.

اما دفتر ریاست‌جمهوری با صدور جوابیه‌ای حضور احمدی‌نژاد با بالگرد در مجلس را تکذیب کرد، با این‌حال امروز چند تن از نمایندگان مجلس، ورود احمدی‌نژاد با بالگرد به بهارستان را تایید کردند.

داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس که به نشانه اعتراض به نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن در مراسم تحلیف شرکت نکرده بود گفت:«بنده به همراه چند تن از نمایندگان که در مراسم تحلیف حاضر نشدند، در کمیسیون عمران نشسته بودیم که صدای نشستن بالگرد در محوطه بهارستان توجه همه را به خود جلب کرد.»

این نماینده ورود و خروج احمدی‌نژاد با بالگرد را تایید کرد.

حمید رضا حاجی بابایی عضو هیات رییسه در مورد تعبیه مکانی برای نشستن بالگرد در محوطه بهارستان گفت که این مکان برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری ساخته نشده بلکه در همان زمان که ساختمان بهارستان را ساختند مکانی هم برای فرود بالگرد در نظر گرفتند.

این عضو هیات رییسه حاضر به پاسخگویی در مورد نحوه ورود و خروج احمدی‌نژاد به مجلس شد و گفت من بی اطلاعم.

اما علی مطهری نماینده تهران هم گفته که شنیده است احمدی‌نژاد را با بالگرد آورده‌اند و با ماشین از مجلس خارج شده است.

برخی از نمایندگان نیز تصاویر پخش شده از تلویزیون از صحنه ورود احمدی‌نژاد به مجلس توسط خودرو را مربوط به گذشته دانستند.

منبع: پارلمان نیوز

نمازجمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه می‌شود






نماز جمعه ٢6 تیرماه با حضور گسترده مردم و به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و از این رو این احتمال وجود دارد كه نماز جمعه ی این هفته نیز با حضور گسترده مردم مواجه شود.

نمازجمعه این هفته تهران به امامت رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه خواهد شد.

سایت شخصی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر داد كه نماز جمعه این هفته تهران در تاریخ بیست و سوم مرداد ماه در دانشگاه تهران به امامت آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری اقامه خواهد شد.

گفتنی است نماز جمعه ٢٦ تیرماه با حضور گسترده مردم و به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و از این رو این احتمال وجود دارد كه نماز جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مواجه شود.

دسترسی كامل به آثار استاد شجریان از طریق اینترنت







مدیر برنامه‌های هنری استاد شجریان خبر داد:

دسترسی كامل به آثار استاد شجریان از طریق اینترنت

با ارتقا و گسترش سایت دل‌آواز در تلاش هستیم تا دسترسی علاقه‌مندان استاد شجریان به آثار وی ساده‌تر باشد/هم‌اكنون متن سه آلبوم بیداد، آستان جانان، صدای عشق ، دعای ربنا و همچنین دعای مثنوی روی سایت اینترنتی قرار گرفته است 
مدیر برنامه‌های هنری استاد شجریان خبر داد:

آثار و اطلاعات آلبوم‌های محمدرضا شجریان از طریق اینترنت قابل دسترس می‌شود.

محمدعلی رفیعی مدیر برنامه‌های هنری محمدرضا شجریان و مدیر روابط عمومی موسسه دل‌آواز ضمن اعلام این مطلب افزود: با ارتقا و گسترش سایت دل‌آواز در تلاش هستیم تا دسترسی علاقه‌مندان استاد شجریان به آثار وی ساده‌تر باشد.

وی ادامه داد: در مرحله اول مشخصات و متن اشعار آلبوم‌های محمدرضا شجریان به روی سایت قرار می‌گیرد و در مرحله بعد كه در اواخر تابستان راه‌اندازی خواهد شد علاقه‌مندان می‌توانند مجموع آثار محمدرضا شجریان را از طریق سایت تهیه كنند.

رفیعی ادامه داد: هم‌اكنون متن سه آﻻبوم بیداد، آستان جانان، صدای عشق ، دعای ربنا و همچنین دعای مثنوی روی سایت اینترنتی قرار گرفته است.

منبع: ایلنا

نامه تکان دهنده کروبی به هاشمی 18/ 5/ 88




حسین كروبی فرزند مهدی كروبی می گوید: پدرم این نامه را حدود 10 روز پیش خطاب به آقای هاشمی نگاشت و آن را برای ایشان به‌طور خصوصی ارسال كرد. ایشان تاكید داشت آقای هاشمی حتما به این نامه پاسخ دهد و اقدام لازم را انجام دهد. متاسفانه آقای هاشمی پاسخی به نامه ایشان نداد. پدرم تاكید كرده بود اگر تا 10 روز پاسخی به نامه داده یا اقدامی صورت نگیرد، نامه را منتشر می‌كند.

حضور محترم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی 
ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری
با سلام و احترام

بعد از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری، حوادث تلخی به وجود آمد كه به طور مفصل در خصوص آن، هم از سوی جنابعالی، هم از سوی افراد، گروه‌ها و رسانه‌های مختلف به آن پرداخته شد.

از دستگیری‌های بی‌حساب و كتاب، از ضرب و شتم و وارد كردن جراحات تا شهادت فرزندان این كشور، از حمله به خانه‌های مردم تا فاجعه خونین كوی دانشگاه و برخوردهای خشن و وحشت‌انگیز حتی با خانم‌ها در سطح خیابان‌های شهر- كه تاكنون سابقه نداشته است- رخ داد كه بسیار قابل تامل و پیگیری است. آنچه در این میان مطرح است در خصوص برخی از رفتارهای شناعت‌آمیز است كه اگر به طور متواتر از افراد مختلف كه در روزهای اخیر آزاد شده‌اند، نشنیده بودم، باورشان حداقل برای من و شما كه در طول قریب به نیم قرن سردی و گرمی روزگار را چشیده‌ایم سخت بود.

از برخوردهای خشن و بی‌محابا، بر سر مردم باتوم را خرد كردن، آنچنان كه بعد از گذشت قریب به 40 روز همچنان اوضاعشان غیرعادی است و عوارض آن روی بدنشان قابل مشاهده است.

هتاكی و ابراز دشنام و فحاشی ركیك به افراد و نثار نوامیس بازداشت‌شدگان و مردمی كه برای نماز جمعه آمده بودند صورت گرفت. رفتارهایی كه در فرهنگ دینی و اسلامی هیچ یك از گروه‌ها جایی ندارد و نشان‌دهنده آن است كه افرادی برای این كار استخدام شده‌اند كه حتی با اصول بدیهی اسلام آشنایی ندارند و البته شایعاتی نیز مطرح شده كه فعلا به آن نمی‌پردازم.

احتمالا همانطور كه مطلع هستید در این خصوص چندی پیش نامه‌ای خطاب به ریاست محترم قوه قضائیه ارسال كردم و جمعه هفته جاری همین نكات را به وزیر معزول اطلاعات یادآور شدم كه روز شنبه در مطبوعات منتشر شد.

اما موضوعی را شنیده‌ام كه هنوز از آن بر خود می‌لرزم. در دو روز اخیر كه این خبر را شنیده‌ام خواب از سرم ربوده شده است.
حدود ساعت دو كه خود را برای خواب آماده می‌كردم. به بسترم رفتم ولی خدا شاهد است كه بدون ذره‌ای مبالغه، خوابم نبرد، تا ساعت 4 بامداد كه مجددا بلند شدم كمی قرآن خواندم، دوش گرفتم تا آب كمی آرامم كند، حتی نماز صبح را نیز خواندم و تا نزدیكی‌های طلوع آفتاب خوابم نبرد.

افرادی این مطالب را به من گفته‌اند كه دارای پست‌های حساس در این كشور بوده‌اند. نیروهای نام و نشان داری كه تعدادی از آنها نیز از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند. این افراد اظهار داشته‌اند، اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است كه چنانچه حتی اگر یك مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی كه تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع را تبدیل به ماجرای سیاه و ننگین می‌كند كه روی بسیاری از حكومت‌های دیكتاتور از جمله رژیم ستمشاهی را سفید خواهد كرد.

گمان نمی‌كنم زندانیان دوران 15 ساله مبارزات قبل از انقلاب كه از افراد توده گرفته تا گروه‌های مسلح مبارز التقاطی تا اعضای نهضت آزادی و موتلفه و حزب ملل اسلامی كه در زندان با هم زندگی كرده‌اند، دیده یا شنیده باشند.

اینجانب این مطالب را برای شما می‌نویسم و مصرانه می‌خواهم روی این قضیه اقدام و به صورتی كه صلاح می‌دانید با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطرح فرمایید و با جدیت پیگیر شود تا روشن گردد اگر چنین اتفاقی نیفتاده كه ان‌شاءالله هم نیست و بعید می‌دانم باشد، اعلام شود، چرا كه در همین جامعه امروز و توسط خود بچه‌های بازداشتی در رسانه‌ها و سایت‌ها در حال مطرح شدن است و معلوم نیست آیندگان چه قضاوتی با شاخ و برگ دادن آن خواهند كرد. همچنان كه جمهوری اسلامی و روحانیت مظلوم نیز مسوول آن شناخته خواهند شد. اگر هم خدای ناكرده رخ داده باشد، سریع با عوامل آن در هر جایگاهی برخورد و اعلام شود تا در شرایط فعلی كه بازار شایعات داغ است، فرصت به فرصت‌طلبان داده نشود، همچنان كه لازم است ترتیبی اتخاذ گردد تا این اقدام از سوی هیاتی عالیرتبه صورت گیرد تا افراد مورد بحث جرات بیان حقایق را داشته باشند چرا كه شنیده‌ام تهدید شده‌اند كه اگر مطلبی در این خصوص بیان نمایند، نابود خواهند شد.

جناب آقای هاشمی 
اینجانب به خاطر اسلام و در رأس آن امام راحل و این همه فداكاری‌ها و شهادت‌ها و به قصد قربت الی الله، به‌رغم آنكه در شأن من نیز نمی‌باشد و به رغم همه مشغله‌ها و گرفتاری‌ها و به‌رغم آنكه می‌دانم به حیثیت اینجانب لطمه خواهد خورد، آماده‌ام مسوولیت تحقیق و بررسی جهت تعیین صحت و سقم این حوادث و اخبار رسیده را بر عهده گیرم و تعهد شرعی می‌نمایم بدون حب و بغض و با رعایت كمال انصاف به بررسی و ارائه گزارش بپردازم.

اما موضوع مطرح شده از این قرار است:
عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند كه برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند كه منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز كرده‌اند به طوری‌كه برخی دچار افسردگی و مشكلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در كنج خانه‌های خود خزیده‌اند.
با توجه به اهمیت مساله انتظار است این اقدام توسط هیاتی بی‌غرض و شفاف از طرف رئیس مجلس خبرگان رهبری مورد بررسی و پیگیری تا حصول نتیجه قرار گیرد. تا درسی برای آیندگان شود و فرصت به اراذل و اوباشی از این دست ندهد تا آبروی نظام و امام و جمهوری‌اسلامی را بر باد ندهند و خدمات هزار ساله روحانیت را مخدوش نمایند. به عنوان آخرین مطلب نیز یادآور می‌شوم از این نامه دو نسخه تهیه گردیده كه یكی مهر و موم شده برای جنابعالی ارسال و دیگری نزد بنده قرار دارد.

با آرزوی توفیق 
مهدی كروبی
7/5/1388

منبع: سهام نیوز

فوت جانبازی که خود را مقابل بنیاد جانبازان قم به آتش کشید

فوت جانبازی که خود را مقابل بنیاد جانبازان قم به آتش کشید

ایسنا: به دنبال مرگ فردی که گفته می‌شود چندی پیش خود را در مقابل بنیاد جانبازان قم به آتش کشیده بود، پرونده‌ای پیش‌روی بازپرس ویژه‌ی قتل تهران گشوده شد.

ساعت 19 روز گذشته مسوولان بیمارستانی طی تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مرگ فردی را که بر اثر سوختگی فوت کرده بود اعلام کردند که بلافاصله قاضی محمدحسین شاملو بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان این حادثه قرار گرفت و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

بازپرس شعبه‌ی اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، در این زمینه به ایسنا، گفت: متوفی که 48 سال داشته و اکبر نام دارد بنا به گفته‌ی خانواده‌اش جانباز بوده و ظاهرا پس از مراجعه به بنیاد جانبازان در قم و عدم پاسخ به خواسته‌اش خود را در همان محل به آتش کشیده است.

وی با بیان این‌که مسوولان بنیاد بلافاصله این شخص را به بیمارستانی در قم منتقل کرده‌اند، افزود: ظاهرا تلاش پزشکان در قم نتیجه نداده و این فرد به تهران منتقل شده است.

شاملو تاکید کرد: من ادله‌ی خاصی مبنی بر جانباز بودن این شخص در پرونده ندیدم اما خانواده‌اش اظهار می‌کنند که وی جانباز بوده و ضمن آن هیچگونه اعلام شکایتی نکرده‌اند.


ماجرای مدرک جعلی تحصیلی مدیران دولتی

مخدوش شدن مدرک تحصیلی یک مقام دولتی، ‌فقط اعتبار دولت را زیر سؤال نمی‌برد بلکه به اعتبار کشور در سطح بین‌المللی آسیب می‌رساند.

مرحوم سیدرضا زواره‌ای عضو سابق شورای نگهبان در معرفی خود می‌گفت: «من دکترای حقوق قضایی دارم البته دکترای قبل از انقلاب» طنز نهفته در سخنان او به یک بیماری فراگیر اشاره داشت که سال‌هاست در بین برخی صاحبان سرمایه و مسئولان دولتی مشاهده می‌شود و آن چیزی نیست جز بیماری «مدرک‌گرایی» کسانی که برای حفظ موقعیت خود به مدرک دانشگاهی احتیاج دارند اما فرصت، حوصله و شاید هم چندان استعداد آن را ندارند. این افراد یک راهکار میانبر در اختیار دارند: «خرید مدرک». چندی پیش که نمایندگان مجلس پیگیر مدرک تحصیلی جعلی برای برخی دولتمردان شدند، ماجرا به ظاهر با استیضاح وزیر کشور وقت و خروج وی از دولت خاتمه یافت.

در همان گیر و دار استیضاح وزیر سابق کشور بود که احمدی‌نژاد در نامه‌ای به وزیر علوم خواهان ارزیابی مدارک تحصیلی برخی مدیران اجرایی شد. وزارت علوم در اجرای این دستور احمدی‌نژاد با ارسال نامه‌ای از مدیران دولتی تقاضا کرد مستندات مدارک تحصیلی خود را به این وزارتخانه ارائه دهند. زاهدی وزیر علوم ماه‌ها پس از این دستور، به گفتن یک جمله ناامیدکننده بسنده کرد: «80 درصد مدیران دولتی مدرک مورد نظر را به وزارت علوم ارائه نکرده‌اند».

هشداری که جدی گرفته نشد 
همان روزهایی که نمایندگان مجلس و افکار عمومی سرگرم بررسی مدرک تحصیلی وزیر سابق کشور بودند، محمدرضا رحیمی معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور، با شدت با جریان‌های افشاگر به مقابله پرداخت. حتی شایع شد یکی از معاونان او چک‌های چند میلیون تومانی در بین نمایندگان منتقد توزیع می‌کرد و خود او نیز به شکایت از سایت الف وابسته به احمد توکلی نماینده تهران پرداخت. دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در واکنش به این شکایت گفت: «علت این موضع‌گیری معاون رئیس‌جمهور آن است که مدرک تحصیلی وزیر کشور دوقلوست و قل دوم آن نزد آقای رحیمی است.... خود آقای رحیمی نیزچنین مدرکی دارد.... ما تاکنون این دو نفر را پیدا کرده‌ایم و ممکن است از این افراد بیشتر هم باشند».

در آن روزها نمایندگان معتقد به برکنار کردن وزیر کشور خرسند بودند و کسی از میان آنها، زاکانی را در بررسی مدرک غیرمعتبر سایر اعضای کابینه نهم همراهی نکرد. گواینکه درباره مدرک خود زاکانی نیز پرسش‌هایی مطرح شد. در این مدت محمدرضا رحیمی معاون رئیس‌جمهور از مسکوت ماندن پرونده مدرک تحصیلی خود راضی بود تا آنکه چند روز پیش، عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، بار دیگر ماجرای مدرک این دوست قدیمی رئیس‌جمهور را مطرح کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: «در گفت و گویی که بنده با وزیر علوم داشتم، وی تأکید کرد که طبق گزارش جالبی، مدرک دکترای حقوق آقای رحیمی جعلی است و هیچ پایه و مبنای علمی ندارد». حیدرپور تأکید کرد: «بنده به مدرک فوق‌لیسانس وی نیز مشکوک هستم به همین دلیل در این خصوص از وزیر علوم سؤال کردم که براساس نظر کمیسیون امنیت ملی، این سؤال به عنوان یک سؤال ملی در دستور کار مجلس قرار گرفت». این نماینده مجلس افزود: «استفاده و جعل عناوین علمی برای ارتقای سمت از سوی برخی افراد، فریب دادن مجلس و مردم است. مجلس و دولت باید با این فریبکاری برخورد کنند. متأسفانه رحیمی با جعل مدرک دکترا چندین سال عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بوده و با این مدرک در سمت‌هایی همچون ریاست دیوان محاسبات و استانداری کردستان حضوریافته است».

مدرک یک مدیر دیگر 
علی سعیدلو معاون اجرایی دولت نهم و یکی از گزینه‌های جدی ریاست سازمان تربیت‌بدنی در دولت نهم است. او در چهار سال اخیر مسئولیت ساماندهی سفرهای استانی هیأت دولت را برعهده داشت. سایت خبری رخداد در روزهای اخیر مدرک دانشگاهی این مقام دولتی را زیر سؤال برد.

به گزارش این سایت «علی سعیدلو ادعا کرده که دکترای مدیریت استراتژیک خود را در سال 82 از دانشگاه هارتفورد دریافت کرده است. رخداد طی مکاتبه‌ای با مسئولان این دانشگاه، از نادرستی این ادعا مطلع شد». رخداد در ادامه گزارش داد: «آقای کارول نویز که معاون نام‌نویسی این دانشگاه است در پاسخ به این ادعای سعیدلو گفته که من در پیگیری پرونده‌های دانش‌آموختگان دانشگاه، به هیچ شخصی به عنوان آقای سعیدلو برخورد نکردم و اساساً چنین فردی در دانشگاه هارتفورد تحصیل نکرده است.

آقای کارول نویز در پایان گفت که این رفتار از سوی یک مقام دولتی دور از انتظار است و امیدوارم هر چه زودتر تکذیبیه‌ای در این مورد صادر کند». خبرنگار ما برای کسب توضیحات احتمالی سعیدلو در مورد این خبر با او تماس گرفت اما موفق به مکالمه با او نشد. وی نیز تاکنون پاسخی به این ابهامات نداده است. سعیدلو پیش از این مسئولیت‌هایی چون مشاور رئیس کل دیوان عالی کشور و معاون اداری مالی شهرداری تهران در دوره احمدی‌نژاد را برعهده داشته است.

هاوایی دیگر تنها نیست
اواخر دولت خاتمی بود که رسانه‌های گروهی از یک رسوایی علمی در بین مسئولان رده‌های مختلف 3 قوه خبر دادند. بر این اساس، دانشگاه هاوایی با فروش مدارک کاغذی بی‌آزمون به مدیران حکومتی و برخی افراد دیگر، ‌سود هنگفتی را به دست آورده بود. در فهرست دانش‌آموختگان این دانشگاه تخیلی، اسامی مدیران اصلاح‌طلبی همچون مرتضی حاجی، رضا ویسه، محمد ملاکی، سیدحسن الحسینی، حسن جاهد و علی رئوف به چشم می‌خورد.

همچنین برخی نمایندگان اقلیت و اکثریت مجلس ششم و تعدادی از مدیران ارشد قوه قضائیه در این فهرست قرار می‌گیرند. ماجرای مدارک غیرمعتبر یا جعلی در دولت نهم نیز ادامه پیدا کرد. تا چندی پیش برخی رسانه‌ها از منوچهر متکی وزیر خارجه با عنوان دکتر منوچهر متکی یاد می‌کردند اما این‌روزها این عنوان علمی کمتر در مورد وی به کار می‌رود و عمدتاً به لیسانس که او از هندوستان اخذ کرده، اشاره می‌شود. چنین تردیدهایی در مورد مدرک دکترای عبدالرضا مصری وزیر رفاه، صفارهرندی وزیر ارشاد و محمد عباسی وزیر تعاون نیز مطرح می‌شود.

غلامحسین نوذری وزیر نفت نیز مهندسی نفت خود را طی دو ترم تابستانه سال‌های 63 و 64 در دانشکده صنعت نفت اخذ کرده است. او در آن زمان رئیس حراست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بود. حدود یک سال است سیدمصطفی تاج‌زاده سرپرست وزارت کشور دولت خاتمی از سیدمحمد جهرمی وزیر کار دولت احمدی‌نژاد پرسیده است که مدارک تحصیلی لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای خود را درچه سال‌هایی و چگونه اخذ کرده است. شاید بهتر است این نوع سؤال‌ها را نمایندگان مجلس هنگام رأی اعتماد به وزرای دولت دهم مطرح کنند.

این اقدام هرچند ممکن است مانع راهیابی برخی افراد مورد نظر رئیس‌جمهور به کابینه شود ولی می‌تواند از بحران‌های احتمالی دولت دهم در مسیر فعالیت‌های آن بکاهد. توجه به این نکته نیز ضروری است که مخدوش شدن مدرک تحصیلی یک مقام دولتی، ‌فقط اعتبار دولت را زیر سؤال نمی‌برد بلکه به اعتبار ایرانیان در سطح بین‌المللی آسیب می‌رساند.

امتیازهای اداری یا جایگاه اجتماعی
هیچ‌ قانون یا آیین‌نامه‌ای وجود ندارد که وجود مدرک دکترا را برای عضویت در هیأت دولت الزامی کرده باشد. اما داشتن مدرک دکترا، جایگاه اجتماعی حاصل از آن را ارتقا می‌دهد. هرچند این جایگاه با لو رفتن شیوه اخذ مدرک، می‌تواند به راحتی مانند یک قلعه شنی فروریزد. متأسفانه روحیه مدرک‌گرایی از سال‌های پایانی دهه 60 آغاز شد. برخی مدیران دولتی چه در دوره سازندگی و چه در دوره اصلاحات،‌ همزمان با اشتغال در مسئولیت‌های سنگین و وقت‌گیر، مشغول گذراندن دوره‌های تحصیلی فوق‌لیسانس و دکترا نیز بودند. طبیعی است این افراد در یکی از دو مشغله خود (تحصیل و کار) ناموفق بودند. از سوی دیگر شأن کاذب اجتماعی ناشی از کسب مدرک تحصیلی و تب داغی که از این ناحیه گریبانگیر جامعه شد، بنیان رفتارهای نادرستی را پی‌ریخت که پیامدهای آن همچنان ادامه دارد.

در هر حال به نظر می‌رسد موضوع مدرک تحصیلی مدیران، آنگونه که در رسانه‌ها منعکس شده، آگراندیسمان و بزرگ‌نمایی شده است و در میان خیل مدیران دستگاه‌های مختلف، تعداد نادری هستند که چنین مشکلاتی را می‌آفرینند. اما انتظار می‌رود با تدابیری که اندیشیده می‌شود، این پرونده برای همیشه بسته شود.


یک سرکرده سپاه خواستار محاکمه موسوی، کروبی و خاتمی شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، یکی از سرکردگان سپاه پاسداران خواهان محاکمه و مجازات محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی به اتهام دست داشتن در ناآرامی های اخیر در ایران شد.

بنابراین گزارش، پاسدار یدالله جوانی در آخرین شماره هفته نامه صبح صادق (ارگان رسمی دفتر سیاسی سپاه پاسداران) نوشته است: با توجه به روشن شدن پشت صحنه حوادث انتخابات و افشای نیت یک جریان برای براندازی نرم به شیوه کودتای مخملی در ایران، سوال این است که طراحان اصلی و عواملی اصلی این کودتا چه کسانی بودند؟ نقش خاتمی، موسوی، خوئینی ها، کروبی و... در این کودتا چه نوع نقشی است؟ اگر آنان از عوامل اصلی به شمار می آیند که این گونه است، انتظار این است که دستگاه قضایی و مسئولان اطلاعاتی امنیتی برای روشن شدن هر چه بیشتر پشت صحنه این حوادث و خاموش کردن آتش فتنه به سراغ این عناصر اصلی رفته و آنان را دستگیر، محاکمه و براساس قانون مجازات نمایند. نظام اسلامی، نظامی است که حضرت امام (ره) حفظ آن را از اوجب واجبات دانسته و تاکنون برای حفظ این نظام الهی هزینه های سنگینی ملت مسلمان و انقلابی ایران پرداخت کرده است. بنابراین هر جریان و هر فرد با هر سابقه و موقعیتی که بخواهد در همراهی با آمریکا این شیطان بزرگ، نظام اسلامی را تغییر دهد و به جای آن یک نظام غیردینی مستقر سازد، باید به عنوان یک جریان برانداز و خیانتکار مجازات گردد.

بازداشت یکی دیگر از فعالان ستاد موسوی

فعالان حقوق بشر در ایران

خبرگزاری هرانا : مهدی (سهیل ) یادگاری دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه بین الملل قزوین و از فعالان ستاد میرحسین موسوی یکی دیگر از بازداشت شده‌گان روزهای اخیر است.

وی که 33 ساله است، پنج روز پیش در محل کارش که با محل سکونت‌اش یکی است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و تا کنون از وی هیچ خبری در دست نیست.

علیرغم اعتراض‌های زیاد نسبت به بازداشت‌های دو ماهه‌ی اخیر و گفته‌های برخی مسئولان که روند گسترده‌ی بازداشت‌ها متوقف شده است، این چندمین بازداشت در روزهای اخیر است و بازداشت فعالان سیاسی هم‌چنان ادامه دارد.


جان بهروز جاوید تهرانی در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی برای چندمین بار مورد شکنجه وحشیانه قرار گرفت،شدت شکنجه علیه او به حدی بود که شکنجه گران ناچار به انتقال وی به بهداری زندان شدند.
روز چهارشنبه 14 خرداد ماه تعدادی از زندانیان بند 1 زندان گوهرداشت کرج که پاسداربندها به آن بند آخر خطیها می گویند در اعتراض به شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی اقدام به اعتصاب غذا نمودند. فردی بنام بخشی که در قتل زنده یاد زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی –کانادائی نقش داشت.آقای جاوید طهرانی را از سلول خود بیرون برد و به سلولی که محل شکنجه زندانیان است انتقال داد. به دستان ، پاها و چشم او پابند،دست بند و چشم بند زدند و همراه با خادم رئیس بند 1 و چند پاسدار بند دیگر او را آماج باتون های خود قرار دادند ،که در اثر ضربات باتون چند نقطه از بدن او دچار خونریزی می شود و شرایط جسمی او به وخامت می گرایید. بخشی همراه با 2 پاسداربند دیگر سراسیمه او را به بهداری زندان منتقل کردند. شاهدان عینی که در بهداری زندان، زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی را دیده بودند .او از ناحیه دست ،پشت و پا بشدت مورد شکنجه قرار گرفته بود و از ناحیه پا دچار خونریزی شده بود. افسر پاسدار بخشی از تماس زندانیان با او بشدت ممانعت می کرد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی مدتهاست که در این بند تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار دارد تا به حال در اثر شکنجه های وحشیانه دچار صدمات جدی شده است. دستها و پاهای او کبود و زخمی هستند،کتف راست او در رفته است،کلیه های او دچار آسیب جدی شده است،زانوی وی در اثر ضربات باتون آسیب دیده است و به سختی قادر به راه رفتن است. وضعیت کلی جسمی او در شرایط بسیار بدی است. شکنجه های مستمر و پایان ناپذیر در بند مخوف1 زندان گوهردشت چیزی جزء قصد حذف فیزیکی او نمی تواند باشد.
کسانی که در شکنجه و اذیت و آزار او نقش دارند و او را به سوی مرگ تدریجی سوق میدهند عبارتند از علی حاج کاظم رئیس زندان که بدستور وی به این شکنجه گاه منتقل شده است،علی محمدی معاون زندان ، کرمانی و نبی الله فرج نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان،خادم رئیس بند 1 زندان همراه با تعدادی از پاسداربندها صورت می گیرد. علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج خطاب به آقای بهروز جاوید طهرانی گفته است: که در این شرایط از شر تو هم راحت خواهیم شد. 
از طرفی دیگر فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان شدت یافته است. یکی از شیوه های غیر انسانی که علیه زندانیان بکار برده می شود. زندانیان بی دفاع از ساعت 09:30 از سلولهای خود به محوط زندان برده می شوند و آنها را تاساعت 12:00 در زیر آفتاب شدید و گرمای زیاد نگهداری می شوند که هر روز تعدادی از آنها دچار گرما زدگی می شوند. زندانیان در طی مدتی که به محوطه برده می شوند از نوشیدن آب محروم هستند و همچنین امکان استفاده از دستشوئی را ندارند. آخریان رئیس فعلی بند 6 و افسر پاسدار حسن کرد همراه با تعدادی پاسداربند هنگام انتقال زندانیان به این محوطه آنها را با باتون مورد ضرب وشتم قرار میدهند. 
در بند 4 زندان گوهردشت کرج که در حال حاضر محل تجمع زندانیان سیاسی سرشناس می باشد. چندین برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده اند در حالیکه بر امکانات این بند چیزی افزوده نشده است و زندانیان از حداقل حقوق انسانی خود محروم هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی را مورد تهدید قرار میدهد هشدار میدهد.و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

18 مرداد 1388 برابر با 09 اگوست 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر 
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا 
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

بازداشت دو استاد دیگر دانشگاه

روزنامه اعتمادملی: ماموران امنیتی چهارشنبه گذشته به منزل مسعود نیلی اقتصاددان مراجعه می‌کنند اما وی در سفر زیارتی به‌سر می‌برد.دکتر کرمانشاه استاد دانشگاه شریف که همسایه مسعود نیلی است نیز به علت اعتراض به ماموران بازداشت می‌شود. از وضعیت نیلی و علت مراجعه به منزل وی اطلاعی در دست نیست، این در حالی است که این اقتصاددان بارها اعلام کرده است که به هیچ گروه و جریان سیاسی وابستگی نداشته و در دوره انتخابات از نامزد خاصی حمایت نکرده است.

آمریکا: ایران سالها تا سلاح اتمی فاصله دارد

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا ایران تا سال ۲۰۱۳ نمی تواند اورانیم بسیار غنی شده مورد نیاز برای تولید بمب اتم را بدست آورد.

تحلیلگران اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا معتقدند با وجود پیشرفتهایی که ایران از سال ۲۰۰۷ تاکنون در زمینه غنی سازی اورانیم کرده است، این کشور هنوز سالها تا کسب فناوری اتمی لازم برای تهیه سلاح هسته ای فاصله دارد.

این گزارش که به درخواست فدراسیون دانشمندان آمریکایی و با استناد به قانون آزادی اطلاعات از طبقه بندی محرمانه کنگره آمریکا خارج شده می افزاید تحلیلگران اطلاعاتی معتقدند سیاستمداران ایران هنوز تصمیمی قطعی برای تولید اورانیم بسیار غنی شده و دستیابی به سلاح اتمی نگرفته اند.

گزارش یاد شده تاکید می کند مادامی که فشارهای جهانی بر ایران ادامه دارد بعید است چنین تصمیمی اتخاذ شود.

دیدگاه های مندرج در گزارش وزارت خارجه آمریکا در نشست کمیته اطلاعات سنا با دنیس بلر رئیس اداره اطلاعات ملی درفوریه گذشته مطرح شد.

ایران همواره اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را رد کرده و گفته است تنها بدنبال انرژی اتمی است.

با وجود برآوردهای وزارت خارجه آمریکا برخی گروه ها و افراد دست راستی در این کشور همچنان معتقدند حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران یکی از گزینه های محتمل است.

حمایت از طالبان

چارلز والد ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه طی مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت اگر اقدامات دیپلماتیک و تحریم های شدیدتر نتواند سیاست اتمی ایران را تغییر دهد، ارتش آمریکا قادر خواهد بود به تاسیسات اتمی و نظامی ایران صدماتی جدی بزند.

وی این نگرش را که ارتش آمریکا بدلیل مشکلات موجود در عراق و افغانستان نمی تواند با ایران درگیر شود رد کرد و افزود حمله به ایران بر عهده نیروهای هوایی و دریایی آمریکا خواهد بود نه نیروی زمینی.

گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین ایران را متهم کرده که با وجود حمایت های علنی از دولت افغانستان به شورشیان این کشور سلاح می دهد.

این گزارش می افزاید سیاست ایران در افغانستان هم اکنون متکی بر "حمایت مرگبار" از طالبان است و این در حالیست که ایران می داند افشای چنین اقداماتی تاثیراتی منفی بر روی روابط تهران و کابل می گذارد.

ایران اتهام حمایت از طالبان را که در گذشته نیز مطرح شده رد کرده است.

بازداشت ده نفر در مراسم چهلم کیانوش آسا

مراسم چهلمین روز قتل کیانوش آسا، یکی از قربانیان خشونتهای اخیر ایران، یکشنبه/ 18/ 5/ 88 در کرمانشاه به خشونت کشید و ماموران دستکم ده نفر را بازداشت کردند.

به گفته شاهدان عینی، این مراسم از ساعت پنج و نیم بعد از ظهر پنجشنبه در تالار عباسی مراسم برگزار شد ولی بعد از آن که شرکت کنندگان بر سر مزار آقای آسا رفتند، ماموران برای متفرق کردن آنها به زور متوسل شدند.

خانواده کیانوش آسا می گویند او دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی بوده و در جریان اعتراضهای بعد از انتخابات در 25 خرداد به ضرب گلوله به قتل رسید.

هرچند دولت ایران مرگ بیش از 20 نفر را در اعتراضهای پنجاه روز اخیر تایید کرده، ولی تاکنون اسامی آنها را منتشر نکرده، و گروه های مدافع حقوق بشر شمار واقعی قربانیان را بیش از یکصد نفر می دانند.

کاوه قاسمی کرمانشاهی، فعال حقوق بشر در کرمانشاه به بخش فارسی بی بی سی گفت که از یکی دو ساعت پیش از شروع مراسم چهلم، ماموران امنیتی حضوری پررنگ در اطراف تالار عباسی داشتند.

به گفته آقای کرمانشاهی، مراسم با خواندن پیام تسلیت میرحسین موسوی آغاز شد و بعد یکی از شعرای کرمانشاه مرثیه ای برای کیانوش آسا خواند. سپس کامران آسا، برادر مقتول بر حق خانواده خود برای دادخواهی تاکید کرد.

بعد از پایان این مراسم، شماری از شرکت کنندگان تصمیم گرفتند خانواده آسا را تا منزلشان همراهی کنند. ابتدا با مخالفت ماموران مواجه شدند ولی خانواده آسا بعد از صحبت با فرمانده نیروی انتظامی توانستند مجوز راهپیمایی تا منزلشان را که در همان نزدیکی بود، بگیرند.

آقای کرمانشاهی می گوید بعد از مدتی، جمعیت که شمارش به صدها نفر می رسید، بصورت خودجوش بر آن شد که به سمت مزار کیانوش آسا برود.

به گفته این فعال حقوق بشر، عزاداران هیچ شعاری نمی دادند و تنها عکسهای کیانوش آسا و شاخه های گل در دست داشتند. همچنین برخی از آنها روی کاغذ شعارهایی نوشته بودند، از جمله "سکوت سرشار از ناگفته هاست" و "زندگی نکن برای مردن، بمیر برای زندگی".

عزاداران باز با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شدند ولی گروهی خود را بر سر مزار کیانوش آسا رساندند. همچنین سایر کسانی که برای فاتحه خوانی به قبرستان آمده بودند، به این جمع پیوستند.

آقای کرمانشاهی می گوید چون خانواده آسا از کردهای اهل حق کرمنشاه هستند، بر سر مزار یک مراسم تنبورنوازی برگزار کردند. همچنین گروهی نیز فریاد الله اکبر سر دادند و سرود "یار دبستانی" خواندند.

ماموران نیروی انتظامی در محل حاضر بودند، ولی ابتدا با شرکت کنندگان برخورد نکردند. اما در پایان مراسم هنگامی که برادر کیانوش آسا داشت از حضار تشکر می کرد و اسم سایر کشته شدگان درگیریهای اخیر را می گفت، چند نفر از ماموران به او حمله کردند تا او را بازداشت کنند، اما مردم و بستگان مانع از این کار شدند.

کاوه کرمانشاهی، فعال حقوق بشر می گوید در نتیجه این درگیری جو متشنج شد و مردم شروع به شعار دادن کردند. ماموران با باتوم و اسپری فلفل کوشیدند آنها را متفرق کنند و بیش از ده نفر را بازداشت کردند.

'پیروان خط امام و رهبری' به احمدی نژاد هشدار داد

جبهه اصولگرای پیروان خط امام و رهبری در بیانیه ای محمود احمدی نژاد را به مشورت با رهبر و مجلس برای انتخاب کابینه فراخواند و نسبت به تبعات انجام ندادن این کار هشدار داد.

این جبهه که مهمترین و فراگیر ترین تشکل احزاب اصولگرا محسوب می شود و در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران حمایت خود از محمود احمدی نژاد را اعلام کرد، در نامه خود به آقای احمدی نژاد حوادثی که پس از انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور رخ داد و در نهایت به کناره گیری او از این سمت منجر شد را یادآوری کرده و آن را باعث ایجاد "نگرانی جدید و مهمتری در افکار عمومی" دانست.

بیانیه این تشکل حدود 10 روز پس از آن منتشر می شود که جامعه اسلامی مهندسین، یکی از تشکل های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، که دبیر کل آن محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس ایران است، خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته بود: "ظاهرا امروز شما تمایل دارید متکلم وحده باشید و صدای کسی را نشنوید، لذا به عنوان وظیفه شرعی، انقلابی و قانونی، خود را موظف می‌دانیم که صدای مردم را به شما برسانیم."

در بیانیه جبهه پیروان خط امام و رهبری به آقای احمدی نژاد نسبت به "غره شدن به رای مردم به خودتان" هشدار داده شده و نه تنها چنین مسئله ای باعث "ریزش اعتماد مردم به مواضع اصولی" آقای احمدی نژاد قلمداد شده، بلکه عنوان شده که چنین رفتاری به ایجاد "خلل جبران ناپذیر" در ادامه حرکت سه قوه منجر خواهد شد.

جبهه پیروان خط امام و رهبری که از 14 تشکل اصولگرا تشکیل شده، هشدار داده که در گذشته کسانی که بدون اتکا به "روحانیت، مراجع، مجلس و دیگر نهادهای حکومتی و مدنی" قصد داشتند "با توطئه ها و دسیسه ها مقابله کنند" موفق نبوده اند.

جامعه اسلامی مهندسین هم خطاب به آقای احمدی نژاد هشدار داده بود: "ما جدا نمی‌خواهیم حضرتعالی خدای ناکرده از ریشه‌های آرا خود غافل شده و ماجرای آقای مصدق در رویارویی با روحانیت، توهم استظهار به رای ملت که در اوان انقلاب نیز توسط بنی‌صدر تکرار شد برای شما هم پیش آید."

جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآوری سوگند آقای احمدی نژاد در مراسم تحلیف، "رعایت قانون اساسی و مصالح کشور" را وظیفه غیرقابل اجتناب او دانسته و او را فراخوانده در تعیین کابینه از نظر رهبر و مجلس استفاده کند.

در نهایت در این بیانیه هر چند بر همراهی جبهه پیروان خط امام و رهبری با "رئیس جمهور پیرو ولایت" تاکید شده اما از نمایندگان مجلس هم خواسته شده که در بررسی رای اعتماد به وزرا از جمله "با دقت و حساسیت بالا و حفظ آهنگ ولایت، و صمیمیت با رئیس جمهور" عمل کنند.

انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاون اول رئیس جمهور که پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی نژاد صورت گرفت انتقادهای فراوانی را از سوی طیف اصولگرا باعث شد و با وجود آنکه آیت الله خامنه ای نامه ای به محمود احمدی نژاد برای برکناری آقای رحیم مشایی نوشت، هدف این نامه تا یک هفته پس از نوشته شدن آن محقق نشد.

آخرين آخبار