آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

همسر زیدآبادی: بازجو نمی‌گذارد احمد را ببیینم


ادوارنیوز: مهدیه محمدی همسر احمد زیدآبادی دبیرکل دربند سازمان دانش آموختگان ایران، پس از گذشت 43 روز بی خبری مطلق از وضعیت همسرش بار دیگر امکان ملاقات با همسر خود را نیافت. مهدیه محمدی در این مورد به ادوارنیوز گفت: "امروز دوشنبه با در دست داشتن نامه موافقت دادستان تهران مبنی بر ملاقات با همسرم همراه با فرزندانم به زندان اوین رفتیم، اما پس از آنکه 5 ساعت در سالن ملاقات من و کودکانم را معطل کردند در نهایت به ما گفتند که بازجو پرونده آقای زیدآبادی را ممنوع الملاقات کرده است".
همسر احمد زیدآبادی با تاکید بر اینکه روز گذشته شخص دادستان مستقیما موافقت مکتوب خود را مبنی بر ملاقات به زندان ارسال کرده
است، افزود: "علنا و در روز روشن یک بازجو دستور دادستان را زیرپا می‌گذارد". گفتنی است، احمد زیدآبادی که از روز 23
خردادماه بازداشت شده است، به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی‌اش به ویژه نگارش نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای تحت فشار و شکنجه است تا از مقام رهبری عذرخواهی کند.
اکنون 43روز است که خانواده و وکیل زیدآبادی هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت او در زندان ندارند.

اردوغان: احمدی نژاد یک دوست واقعی به شمار میآید




به گزارش سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل (hamdami.com)، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، ساعاتی پیش از آن که برای انجام دیدار رسمی از ایران، در راس یک هیات بلندپایه مقامات و بازرگانان آن کشور وارد تهران شود، کشورهای غربی را متهم ساخت که سیاست "ظالمانه ای" نسبت به برنامه های اتمی رژیم تهران در پیش گرفته اند. اردوغان در مصاحبه ای که امروز در روزنامه انگلیسی "گاردین" انتشار یافت، این اتهام را که جمهوری اسلامی قصد ساخت بمب اتمی دارد، "یک فضولی و شایعه بی اساس" نامید. رجب طیب اردوغان در این مصاحبه به تمجید از احمدی نژاد پرداخت و گفت: «بی تردید او یک دست واقعی است». در گزارش ها گفته شده که اردوغان پس از دیدار از ایران، رهسپار ایالات متحده می شود و قرار است با پرزیدنت باراک اوباما نیز دیدار کند. ترکیه تا کنون چند بار پیشنهاد کرده که بین رژیم تهران و ایالات متحده میانجیگری کند. ولی هیچ یک از دوکشور هنوز چنین پیشنهادی را نپذیرفته است.در تهران، محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس روز گذشته گفته بود که خامنه ای با انجام گفتگوهای مستقیم با ایالات متحده مخالفت می ورزد

معتمدآریا: گفتند اجازه فعالیت برون ‌مرزی ندارم


ایسنا: فاطمه معتمدآریا به دلیل عدم امکان همراهی با نمایش «شاهنامه فردوسی» در آلمان، از حضور در این گروه انصراف داد.
این بازیگر گفت: دوسال پیش این پروژه‌ براساس طرحی از محمد چرمشیر و کارگردانی «استفان ویلند» برنامه‌ریزی شد و تمرین
کار طی دو ماه گذشته درتالار وحدت آغاز شد که قرار است تمرینات از 12 آبان در آلمان ادامه داشته باشد.
وی افزود: پیرو تماسی که حراست وزارت ارشاد با مرکز هنرهای نمایشی داشته است به من اعلام شد اجازه‌ی فعالیت برون‌مرزی ندارم و به همین دلیل از حضور در این نمایش انصراف دادم.
معتمد‌آریا تصریح کرد: در پی اعلام انصرافم کارگردان کار طی تماس‌هایی اصرار مکرر داشتند تا به هرجا که لازم هست نامه
بنویسند و درخواست حل مشکل را داشته باشند که با توجه به این‌که تضمینی برای گرفتن پاسپورت و خروج از کشورم وجود ندارد،
پیشنهاد دادم بازیگر دیگری را جایگزین کنند که در نهایت مائده طهماسبی انتخاب شد و من از انتخاب ایشان استقبال کردم.

نامه پدر یک زندانی سیاسی به بان کی مون: به داد ما برسید


نامه محمد حسین پناهی پدر انور حسین پناهی فعال مدنی دربند به دبیرکل سازمان ملل

جناب آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد

اینجانب محمد حسین پناهی پدر انور حسین پناهی فعال مدنی ایرانی هستم که دو سال قبل به جرمی ناکرده محکوم به اعدام شد! اما به
واسطه ی حمایت های بین المللی نهادهای حقوق بشری و همین طور اتحادیه ی اروپا از پسرم حکم اعدام وی در دادگاه تجدید نظر
جمهوری اسلامی لغو و به شش سال زندان تبدیل شد.
در همین حال برادر کوچکتر انور به نام اشرف نیز که تنها پی گیر پرونده به شمار می آمد سال گذشته به طرز مشکوکی به قتل رسید .
از سوی دیگر ماموران وزارت اطلاعات حکومت جمهوری اسلامی در هفته ی گذشته پسر هجده ساله من را نیز به خاطر دنبال کردن پرونده ی انور و نه اتهام دیگری در منزل بازداشت کرده و به مکان نا معلومی منتقل کرده اند. اینها همه در حالی رخ داده که بارها و
بارها من که در آستانه ی هفتاد سالگی قرار دارم و همسرم و حتی دخترانم به اداره ی اطلاعات فراخوانده شدیم و مورد بازجویی و
تهدید قرار گرفته ایم.عالی جناب پرسش من از جنابعالی به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد آن است که در کجای دنیا فردی را به خاطر فعالیت های فرد دیگر دستگیر می کنند؟ تمام اتهام من، همسر، دختران و پسرانم که در ایران هستیم این است که دو فرزندم به
خاطر اعتقاداتی که داشتند در راه مبارزه ی سیاسی با حکومت جمهوری اسلامی قرار گرفته اند و برای ادامه ی فعالیت هایشان در خارج ازایران زندگی می کنند . در این شرایط و با فرض اینکه دو فرزندم خطایی هم مرتکب شده باشند آیا می شود دیگر اعضای خانواده را محاکمه و مجازات کرد؟ حال در این شرایط سخت که بر من و خانواده ام روا داشته اند ما فریاد مظلومیت و داد خواهی خود را به گوش شما می رسانیم، چرا که بر این باوریم سازمان ملل متحد با سیاست هایی که دارد همواره جانب کسانی را داشته که از بیداد به تنگ آمده و به این نهاد بین المللی پناه آورده اند. باشد تا این ندای مظلومیت من و خانواده ام که در چند سال اخیر لحظه ای آرامش و آسایش را به خود ندیده ایم به گوش جهانیان برسد.
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

با احترام
محمد حسین پناهی
رونوشت:
دیدبان حقوق بشر
به خانم ناوی پیلای
کمیته گزارشگران بدون مرز
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

صدور حكم برای 64 متهم حوادث پس از انتخابات

سایت آینده نیوز در تهران: شنیده‌های خبرنگار ما حاكی از آن است كه دستگاه قضایی تا كنون برای 64 متهم حوادث پس از انتخابات
حكم بدوی صادر كرده است.
بنابر این گزارش، با تغییر مسئولان دستگاه قضایی و دادستانی تهران و اصلاح برخی اقدامات خلاف قانون نظیر پخش دادگاه در
صداوسیما و بردن اسامی افراد، طبق دستور مقامات قضایی كیفرخواست‌های خاص متهمان تنظیم و مورد بررسی قرار گرفته است.همچنین طی این مدت چندین مورد جلساتغیرعلنی دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات مذكور برگزار شده و بر اساس آن‌ها تا كنون
در خصوص 64 تن نیز حكم صادر شده است.
این در حالی است كه طی روزهای اخیر احكام صادره در خصوص برخی از متهمان نظیر مازیار بهاری و شهاب‌الدین طباطبایی از سوی وكلای مدافع آنان اعلام شد. بر اساس اطلاعات رسیده، مسئولان دستگاه قضایی اعلام آمادگی كرده‌اند در صورت وجود نقایص در روند دادرسی اولیه شرایط متهمان، سطح ناكافی دسترسی به وكیل و شرایط خاص حاكم بر دادگاه، این قوه در مرحله تجدیدنظر فرصت و مكان كافی را برای دفاع قانون متهمان و وكلای آن‌ها و اصلاح احكام به آن‌ها خواهد داد.

کار بازرسان سازمان ملل در ایران 'تمام شد'


یک عضو ارشد مجلس شورای اسلامی از پایان کار بازرسان آژانس اتمی سازمان ملل، که برای بازدید از تاسیسات غنی سازی فردو در اطراف قم به ایران رفته بودند، خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: "بازرسان آژانس کار خود را در فردو انجام داده‌اند."

او افزود: "بازرسان کارشان را انجام دادند و با توجه به اینکه کارشان فقط در حد بازدید از فردو بوده و این مساله انجام شد بنابراین ترک تهران پس از بازدید امری عادی است."

چهار بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه به ایران سفر کردند و روز یکشنبه از این تاسیسات غنی سازی موسوم به "فردو" بازدید کردند.

یک منبع آگاه "نزدیک به سازمان انرژی اتمی ایران" به خبرگزاری فرانس پرس گفت که بازرسی ها پایان یافته و این تیم "امشب (دوشنبه شب) تهران را ترک می کند."

وجود تاسیسات فردو به طور رسمی در روز جمعه 25 سپتامبر (سوم ماه مهر) از سوی ایران اعلام شد، اما آمریکا می گوید از قبل از وجود آن خبر داشته است.

جان لاین گزارشگر بخش ایران بی بی سی می گوید ایران به این دلیل وجود تاسیسات جدید را علنی کرد که متوجه شد دستگاه های اطلاعاتی غربی از وجود آن آگاه شده اند.

این گزارشگر همچنین معتقد است از زمان اعلام وجود این تاسیسات و تعیین زمان بازرسی آژانس از آن تا کنون ایران فرصت کافی در اختیار داشته است تا هرگونه تجهیزات یا شواهدی که احتمالا می توانست ایران را مصمم به دستیابی به تسلیحات هسته ای نشان دهد را از این مکان خارج کند.

منبع: بی بی سی فارسی

اقدام اعتراضی دانش آموزان مشهدی!

روزنامه مردمسالاری: مدرسه راهنمايي امام رضا در مشهد وابسته به آستان قدس رضوي که زير نظر مستقيم واعظ طبسي اداره مي شود، شاهد رويدادي بي نظير بود. به گفته يکي از معلمان، اين مدرسه 630 نفري براي انتخاب شوراي دانش آموزي حال و هوايي ديگر داشت که با يک نتيجه غير قابل باور، اولياي مدرسه را غافلگير کرد.
در جريان اين راي گيري دانش آموزان اين مدرسه راهنمايي در ميان بهت مربيان به جاي اينکه به همشاگرديان خود راي دهند; 452 برگه از مجموع 598 راي ماخوذه را به نام ميرحسين موسوي پر کرده و تحويل دادند. اين اقدام دانش آموزان واکنش منفي مسوولين مدرسه را به همراه داشت تا جايي که برخي گزارش ها از برخورد فيزيکي با دانش آموزان و احضار والدين آنها به مدرسه خبر مي دهند.

احمدی نژاد در نمایشگاه مطبوعات حاضر نشد

روزنامه اعتماد: محمود احمدي نژاد امسال برخلاف سال هاي گذشته بازديدي از نمايشگاه مطبوعات نداشت. احمدی نژاد هر سال به طور مفصل از نمايشگاه بازديد مي کرد ولي امسال نه تنها او بلکه معاون اول و بسياري از اعضاي کابينه نيز در مصلي حضور نيافتند. گفتني است شانزدهمين دوره نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها ظهر ديروز و چند ساعت زودتر از موعد مقرر به پايان رسيد.

جمهوری اسلامی توافقنامه وین را امضا نخواهد کرد

روزنامه جمهوری اسلامی: درحالي كه آمريكا ابراز اطمينان مي كند كه ايران توافق نامه وين درباره تحويل اورانيوم به روسيه را امضا خواهد كرد منابع مطلع مي گويند اين توافق مردود است و قطعا امضا نخواهد شد. وزير خارجه فرانسه نيز براي آنكه ايران را وادار به امضاي اين توافق نامه كند تهديد كرده است كه اگر امضا نشود اسرائيل به ايران حمله خواهد كرد! نه اين تهديد توخالي و نه آن ابراز اطمينان آمريكائي ها هيچكدام در اراده مسئولان عالي نظام جمهوري اسلامي خللي وارد نخواهند كرد و ايران اين توافق نامه را امضا نخواهد كرد.

مهدی کروبی: آنهایی توبه کنند که جمهوری اسلامی را منحرف کردند

مهدی کروبی در پیامی ویدئویی که روز دوشنبه، ۴آبان در سایت تغییر که سایت اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی است، منتشر شد، از جمله اعلام کرد: «کسانی باید توبه کنند که جمهوری اسلامی را منحرف کردند، تلاش می‌ کنند اسلامش را بی ‌محتوا و پوچ کنند و جمهوریتش را از بین ببرند و به جز نام از آن چیز دیگری باقی نگذارند.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود که صحبت از توبه زمانی که یک جریان حاکم است و  هر چیز که می‌خواهد می گوید و جریان دیگر هیچ چیز در اختیار ندارد  بی ‌معنا است.

این سخنان آقای کروبی در واکنش به حمله به وی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات ایراد می شود. او روز جمعه هنگام خروج از نمایشگاه مطبوعات مورد حمله افراد مهاجم قرار گرفت.

مهدی کروبی در روز دوشنبه خود، درباره جزئیات حمله می گوید مطابق معمول به بازدید از نمایشگاه رفته بود و مردم محبت زیادی به او نشان دادند. به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی هنگام حضور او عده ای شروع کردند به دادن شعار «مرگ بر منافق» و این شعار موجب تحریک مردم شد که سعی کردند در مخالفت با این گروه شعار بدهند. آقای کروبی می افزاید هنگام خروج از سالن نمایشگاه «برخی افراد» مسیر را طوری قرار دادند که مردم نتوانند دنبال او حرکت کنند و در طول مسیر «آنها تندی بیشتری کردند».

آقای کروبی می گوید این نخستین مورد از این دست نیست و وقایع مشابهی در جریان زیارت حرم حضرت معصومه و مراسم وفات امام صادق هم، علیه او رخ داده است. او افزود: «این طور حرکت ها دارد شروع می شود اما مردم به طور خودجوش جواب آن را می دهند.»

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین در مورد حمله به وی در نمایشگاه مطبوعات گفت: «این حرکت ها شروع شده تا ما را خانه ‌نشين کنند، ولی ما از هيچ کس نمی‌ترسيم و از اين پس به دوستان می‌گویيم کجا می‌ رويم.»

پيشتر برخی چهره های سیاسی و مذهبی محافظه کار نزدیک به حاکمیت از جمله آیت الله نوری همدانی، به دنبال وقایع پس از انتخابات گفته بودند اگر افرادى که در جريانات اخير بوده ‌اند توبه کنند، مى‌شود ائتلاف برقرار کرد.

به گزارش پارلمان‌ نيوز، پايگاه اينترنتی فراکسيون اقليت مجلس، با ورود مهدی کروبی به نمايشگاه، صدها نفر از حامیان او در مقابل خبرگزاری فارس گرد آمده و شعار سر دادند.

طبق اين گزارش «تعدادی از طرفداران محمود احمدی ‌نژاد بعد از دقايقی مقاومت مردم، خود را به مهدی کروبی رساندند و به او حمله ‌ور شدند». در این حمله عمامه آقای کروبی بر زمین افتاد و پیشانی او زخمی شد.

آخرين آخبار