آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

موسوی: جنبش حق‌طلبانه مردم کوچکترین ارتباطی با خارج ندارد/ سرشت جنبش مردم،جنبه مسالمت‌آمیز دارد

قلم - میرحسین موسوی تاکید کرد: شعار کلیدی مردم در راه سبزی که برگزیده‌اند، "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر" است.
مهندس میرحسین موسوی روز شنبه در گفت‌وگویی کوتاه با قلم‌نیوز، درباره شعارهای نهضت سبز در در اجتماعات اظهار کرد: شعارهایی مورد حمایت راه سبز میلیونی مردم است که فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی نرود. خواسته مردم دفاع از جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن است و شعار جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد در بیان این جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردی دارد. موسوی همچنین با تاکید بر ظرفیت‌های قانون اساسی افزود: ما به دنبال آزادی، عدالت و کرامت انسانی هستیم و اینها اهدافی هستند که تحققشان با اجماع و تاکید گسترده و تحول‌آفرین مردم بر چارچوب قانون اساسی و مطالبه‌شان برای اجرای کامل و دقیق آن امکان‌پذیر است. ما باید بدانیم برای آن که تغییر به سمت مطلوب صورت گیرد، اجماعی در مورد چنین چارچوبی جنبه سرنوشت ساز دارد و گرنه وارد یک دوران هرج و مرج خواهیم شد. وی درباره ماهیت مطالبات مردم افزود: سرشت جنبش مردم جنبه مسالمت‌آمیز دارد و متکی به خواست عمومی برای استیفای حقوقشان است که در انتخابات گذشته پایمال شده است. موسوی با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های رسانه غیرملی و برخی افراد و تریبون‌ها تاکید کرد: به‌رغم ادعای مخالفان، این جنبش حق‌طلبانه و معنوی کوچکترین ارتباطی با خارج ندارد و کاملا داخلی است و ملت ما به خوبی نسبت به اهمیت این فاصله‌گذاری با بیگانگان آگاه است و بر اساس تجربیات دویست‌ساله خود نسبت به نیات اجانب با سوءظن برخورد می‌کند. وی همچنین افزود: در حرکت عظیمی که در سراسر جهان از سوی ایرانیان مقیم خارج در دفاع از مردم داخل کشور صورت گرفت، به طور محسوسی این فاصله‌گذاری نمایان بود و جا دارد از همه این هموطنان سپاس‌گزاری و تقدیر شود.

مشایی دوم از راه رسید

رئیس دفتر ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد روز شنبه نشانی محل‌های استجابت دعا در حرم رضوی را برای فعالان قرآنی کشور تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی خواجه‌پیری که حکم سرپرستی او برای وزارت ارشاد از سوی رئیس‌جمهور پس از عزل محمدحسین صفار هرندی صادر شد، صبح دیروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی آموزشی خبرگزاری قرآنی ایران که در در مشهد برگزار شد خطاب به شرکت‌کنندگان در این گردهمایی گفت: یک رازی را به شما یاد می‌دهم که یکی از «اهل حال‌های خراسانی» به من گفته است و چون نگفته است که نگو می‌توانم آن را برای شما بگویم.

خواجه‌پیری که رئیس دفتر ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد و مشاور قرآنی صفار هرندی بود در این گردهمایی با نشانی دادن مکانهایی در حرم امام رضا (ع) و برشمردن شرایطی برای طلب حاجت کردن و دعا با بیان اینکه «او گفت و ما عمل کردیم و نتیجه هم گرفتیم، و بقیه هم که به این مسئله عمل کردند، نتیجه گرفته‌اند» شرایطی را برشمرد و با هشدار دادن نسبت به عنوان نکردن موضوعاتی گفت: قطعاً حاجتتان برآورده می‌شود و هر مشکلی هم که داشته باشید حل می‌شود.

وی با اشاره به مکان دیگری در حرم رضوی (ع) تصریح کرد: اگر در آنجا بایستید قطعاً حاجت می‌گیرید.

این سخنان معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی بیان می‌شود که اظهاراتی اینگونه در سالهای اخیر به شدت مورد انتقاد علما و مراجع قرار گرفته است و در سال‌های اخیر بحث مبارزه با خرافه‌گرایی در حوزه دین دغدغه تمامی مراجع عظام تقلید است.

با این اوصاف باید دید آیا دکتر احمدی‌نژاد سکان هدایت فرهنگ کشور و مبارزه با تهاجم فرهنگی و خرافات را به دست محمد علی خواجه‌پیری خواهد سپرد؟

آخرين آخبار