آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

رضا انبوهی از گلوله های ساچمه ای را در سر دارد (عکس رادیولوژی)

وضعیت تاسفبار رضا، جوانی که به همت شیخ اصلاحات برایمان آشناست،

javan_sachmeh_02

ماموران با اسلحه پرتاب ساچمه، که برای متفرق کردن جمعیت که از فاصله حدود 50 متری باید شلیک بشه، به جای جمعیت، به سر رضا شلیک کردند، اون هم از فاصله نیم متری. درست سر کوچه شون.

پدرش که خواسته با ماشینش رضا رو به بیمارستان برسونه، جلوشون رو گرفتن، و ماشینی که با قرض و قسط خریده رو خرد میکنن، در حالی که رضا داشته پرپر میزده.
رضا نیمی از تنش فلج شده. یک چشمش تخلیه شده، و چشم دیگرش ده درصد بینایی داره، که به علت عفونت اون هم امید چندانی بهش نیست.
رضا همیشه داره میسوزه
رضا نمیتونه آب و غذا بخوره. از طریق یه شلنگ، مستقیم به معده ش غذا میرسه
رضا اما زنده ست…. امید داره و امیدش به من و شماست…

کروبی نیز در پی ارتکاب این جنایت ساکت نموند و در جواب شاهمرادی برادر ترانه موسوی قلابی گفت:

“همچنین به دیدار خانواده ای از سادات رفتم که جوان آنها در تخت بیماری افتاده بود که شکمش را سوراخ کرده و از این طریق به او غذا می دادند و یک چشمش را نیز تخلیه کرده اند و نابینا شده است و چشم دیگرش نیز در معرض نابینایی قرار دارد. این جوان سرش پر از ساچمه است و چندین بار مورد جراحی قرار گرفته و مجددا نیز باید جراحی شود. وقتی این خانواده ها شرح می دادند که چگونه مورد آزاد و اذیت قرار گرفته اند من متاسف شدم از اینکه این اتفاقات تحت لوای نظام جمهوری اسلامی روی داده است .”

javan_sachmeh_01

javan_sachmeh_02

به راستی چه تعداد از جوانان غیور ما در زیر شکنجه یا تخت بیمارستان بستری هستند و کسی از آنها خبر ندارد؟

دیوار نویسی یک هنرمند سبز اندیش

دیوار نویسی یک هنرمند سبز اندیش که نمیدونم در کجای ایران به این زیبایی نوشته شده و متن آن این است : رای سبز من نام سیاه تو نبود ...

تصویر زیبا از یک دیوار نویسی سبز …

fvsp5

چهارمین جلسه محاکمه شخصیتهای سیاسی ایران برگزار شد

چهارمین جلسه محاکمه شماری از شخصیت های معترض به نتیجه انتخابات همراه با قرائت اعترافنامه سعید حجاریان برگزار شده و دادستان درخواست انحلال حزب مشارکت را مطرح ساخته است.

صبح روز سه شنبه، 25 اوت (3 شهریور)، رادیو دولتی جمهوری اسلامی گزارش کرد که چهارمین جلسه دادگاه جمعی از شخصیت ها و فعالان سیاسی ایران که در ارتباط با اعتراضات عمومی به نتیجه مناقشه برانگیز انتخابات دوره دهم بازداشت شده بودند در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب تهران واقع در مجتمع قضایی امام خمینی آغاز شده است.

رادیو جمهوری اسلامی در خبر اولیه خود جزئیان بیشتری در این زمینه نداد اما خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - از مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی، محسن میردامادی، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده و محسن صفایی فراهانی از اعضای ارشد حزب مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عنوان برخی از متهمان حاضر در دادگاه نام برد.

این افراد پس از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات دوره دهم در کنار چند صد تن دیگر از معترضان بازداشت شده اند.

آلبوم عکس از چهارمین جلسه محاکمه شخصیت های سیاسی ایران

مقامات قضایی جمهوری اسلامی بازداشت شدگان را به ارتباط با تجمع های گسترده پس از انتخابات در داخل و خارج ایران متهم کرده اند که در اعتراض به آنچه که تقلب وسیع در این انتخابات خوانده شده برگزار شد هر چند برخی از متهمان کوتاه مدتی پس از اعلام نتیجه رای گیری و قبل از اعتراضات خیابانی دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در جلسه روز سه شنبه دادگاه، سعید حجاریان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی هم به عنوان متهم با یک ساعت تاخیر حضور یافت.

اعضای خانواده سعید حجاریان گفته بودند که از آنجا که آقای حجاریان از نظر سخن گفتن با دشواری مواجه است، اعترافاتی از زبان وی توسط فرد دیگری در جلسه دادگاه قرائت خواهد شد.

فارس اسامی برخی دیگر از متهمان این جلسه را گزارش کرده است که عبارتند از فیض الله عرب سرخی، سعید شریعتی، کیان تاجبخش، صادق نوروزی، شهاب طباطبائی، هدایت آقایی، مسعود باستانی، حمزه غالبی، سعید لیلاز، علی تاجرنیا، احمد زیدآبادی، محمد قوچانی و محمد رضا جلایی پور.

مصطفی تاج زاده زمانی معاون وزارت کشور، بهزاد نبوی، وزیر، محسن میردامادی، نماینده مجلس، محسن امین زاده، معاون وزارت امور خارجه و عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت بوده اند که همگی به جناح اصلاح طلب در جمهوری اسلامی تعلق دارند.

کیفرخواست دادستان

در جلسه روز سه شنبه، کیفرخواست دستجمعی توسط شخصی که از او با نام سپهری، معاون دادستان تهران، یاد شده قرائت شد که در آن متهمان پرونده، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به انجام "کودتای نرم" از طریق تحریک و طراحی تظاهرات مردم علیه تقلب در انتخابات متهم شده اند.

آقای سپهری گفت که انتخابات اخیر دستاوردی عظیم برای جمهوری اسلامی بوده و به همین دلیل هم "جریانات قدرت طلب و منحرف در صدد تقابل با آرای ملت" برآمدند و اظهار داشت که در این ماجرا، "رسانه های معاند و سفارتخانه های خارجی در تهران با سوء استفاده از احساسات طرفداران نامزدها، صحنه انتخابات را به آشوب کشیدند."

معاون دادستان تهران در مورد تظاهرات مردم، که بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه انتخابات آغاز شد، گفت که ممکن است "برخی تصور کنند که این حوادث واکنشی طبیعی و احساسی بوده" اما افزود که گروه های محرک و طراحان حوادث، برای ایجاد رعب و وحشت از این اجتماعات سوء استفاده کردند.

آقای سپهری گفت که اگرچه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین و حزب کارگزاران می دانستند امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد، با ایجاد کمیته های صیانت از آرا، شایعه تقلب را ترویج کردند.

در حالیکه در اکثر کشورهای جهان، حضور ناظران بین المللی انتخابات متدوال است و دولت های غربی معمولا از حضور آنان استقبال می کنند، معاون دادستان تهران گروه های سیاسی را متهم کرد که از سخن گفتن از حضور ناظران خارجی "که مخدوش کننده حاکمیت ملی است ابایی نداشتند."

معاون دادستان در ادامه کیفرخواست خود عمدتا مطالب مندرج در کیفرخواست های سه جلسه قبلی دادگاه، از جمله ارتباط متهمان با نهادها و موسسات فرهنگی خارجی، انتقاد از جنبه های غیر دموکراتیک نظام سیاسی ایران و اعلام مغایرت روند دو دهه اخیر با اهداف آیت الله خمینی را علیه این گروه از متهمان تکرار کرد و مواردی مانند فعالیت در ستادهای انتخاباتی و وعده صیانت از آرای مردم را از موارد زمینه سازی برای خرابکاری و انجام کودتای مخملی دانست.

وی به خصوص حزب مشارکت را متهم کرد به ایجاد گروه های ثبت نشده مبادرت کرده و در توضیحات خود اظهار داشت که چون این حزب فاقد پشتوانه مردمی بود، کوشید از ناخرسندی مردم از نتیجه انتخابات برای کشاندن آنان به صحنه بهره برداری کند و افزود که در جستجوی منازل متهمان، اسنادی "حاکی از انحرافات این حزب از ارزش های اسلامی و حتی مخالفت آنان با قوانین موضوعه کشور" به دست آمده که، به گفته وی "اعضای شورای مرکزی از این سند راهبردی ابراز ندامت و برائت کرده اند و می توان گفت که نود در صد اعضای شورای مرکزی محتوای آن را نمی دانند اما آن را امضا کرده اند."

آقای سپهری گفت که به اظهارات محسن صفایی فراهانی، استناد می کند که در تحلیل علل انحرافات حزب، گوش دادن به شبکه های تلویزیونی و رادیویی خارجی، بهره گیری از افراد مجعول، تماس با اساتید خارج از کشور، دریافت متون از دانشگاه های خارجی و مطالعه برخی کتاب ها را مقصر دانسته است.

آقای سپهری خواستار انحلال حزب مشارکت ایران اسلامی شد.

حجاریان: از مردم عذرخواهی و از حزب مشارکت استعفا می کنم

در این جلسه، مطابق روال قبلی، تعدادی از متهمان به اعتراف علیه خود پرداختند و به گزارش خبرگزاری فارس، اعترافات سعید حجاریان "تئوریسین برجسته اصلاح طلبان" توسط سعید شریعتی قرائت شد.

براساس این گزارش، آقای حجاریان گفت که حوادثی که در جریان انتخابات اخیر و پس از آن روی داد قلب همه دلسوزان سرنوشت کشور را به درد آورده و اعلام کرد که شعارهای وهن آلود، قانون شکنی و صدمه به اموال و حتی قتل و جرح در این روند "دشمنان این مرز و بوم را به طمع انداخت که شاید بتوانند از این آب گل آلود ماهی مراد صید کنند."

براساس این اعترافنامه، سعید حجاریان از "این همه جور و عدوان که بر مردم و نظام اسلامی" رفته ابراز انزجار کرده و گفته است که "مرتکب خطاهای سهمگین شده ام و از خطاها اظهار تبرئه و ندامت می کنم."

در این متن، آقای حجاریان خود را به ارائه تحلیل های ناصواب متهم می کند و با عذرخواهی از ملت ایران، می افزاید که به واکاوی علل موضعگیری های خود در خلال ده پانزده سال اخیر پرداخته که نتیجه این واکاوی را در این اعتراف نامه مطرح می سازد.

براساس اعترافنامه قرائت شده در دادگاه، سعید حجاریان تدریس علوم انحرافی در دانشگاه ها، دسترسی دانشگاهیان به کتب و منابع علمی متنوع، استخدام اساتید تحصیل کرده به خصوص تحصیلکردگان در دانشگاه های خارج را از جمله دلایل آشنایی ایرانیان با دستاوردهای جدید در علوم انسانی می داند و آن را عامل رواج دیدگاه هایی توصیف می کند که با شرایط ایران سازگاری ندارد.

آقای حجاریان سپس به شرح سابقه فعالیت خود به عنوان یک نظریه پرداز سیاسی می پردازد و با انتقاد از نظریه های سیاسی ماکس وبر، آنها را بی ارتباط با شرایط ایران توصیف می کند و می افزاید که "نظام ولایت فقیه، مشروعیت خود را از ناحیه امام زمان (عج) می گیرد."

احتمالا انتخاب ماکس وبر برای انتقاد در این اعترافنامه به دلیل نظریه او در باب منشار اعتبار و مشروعیت نظام های سیاسی بوده که در ایران کاملا شناخته شده است.

در این اعترافنامه، از شورای انقلاب فرهنگی و مسئولان آموزش عالی جمهوری اسلامی نیز به دلیل جلوگیری نکردن از دسترسی دانشگاهیان به متون علمی خارجی و تدریس آنها انتقاد و نتیجه گیری شده است که تدریس نظریه های علوم انسانی در دانشگاه های ایران یکی از عوامل ضایعات و صدمات به اموال عمومی در جریان انتخابات اخیر بوده است.

سعید حجاریان در این متن اعلام می دارد که از مراجع فکری حزب مشارکت بوده که به انحراف حزب از "مشی حضرت امام و قانون اساسی و مرامنامه حزب" منجر شده و در نتیجه حزب را جایگاه مناسبی برای خود نمی داند و از آن استعفا می دهد.

براساس اعترافنامه قرائت شده در دادگاه، آقای حجاریان گفته "لازم می دانم التزام عملی خود را به قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری" اعلام دارم و می افزاید که "اگر از سر تقصیر یا قصور به ارکان نظام جسارتی روا داشته ام، حلالیت بطلبم."

محاکمات بی سابقه

پیش از این، سه جلسه محاکمه دستجمعی که پدیده ای بی سابقه در ایران بوده، برگزار شده و شماری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی، همراه با تعدادی دیگر از شهروندانی که به اتهام اعتراض به نتیجه انتخابات بازداشت شده اند، در آنها حضور داشته اند.

این محاکمات در برابر دوربین های تلویزیونی اما بدون حضور خبرنگاران مستقل داخلی و خارجی برگزار شده و بخش اعظم جلسه به قرائت کیفرخواست دستجمعی و سپس اظهارات فردی برخی از متهمان اختصاص دارد.

برخلاف معمول، متهمان این دادگاه در اظهاراتی که می کنند به جای دفاع در برابر اتهامات، معمولا به ایراد شهادت علیه خود و متهم کردن دوستان و همفکرانشان به انواع تخلفات و ابراز رضامندی و قدردانی از مقامات قضایی، زندانبانان، بازجویان و سایر ماموران بازداشتگاه می پردازند.

نمایش جلسات قبلی این دادگاه از شبکه تلویزیون دولتی ایران و انتشار جزئیات آن در رسانه ها با انتقاد گسترده و در مواردی استهزا در سطح داخلی و بین المللی مواجه بوده و حتی باعث صدور بیانیه های چند تن از مراجع تقلید در مذمت این نوع محاکمه و بی اعتباری دادگاه شد.

به همین دلیل، برخی از ناظران گفته بودند ممکن است مقامات قضایی به منظور جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار جمهوری اسلامی و قوه قضائیه از ادامه این محاکمات خودداری ورزند هر چند این نظر هم مطرح شده بود که هدف مقامات ارشد جمهوری اسلامی اجرای عدالت و حتی مجازات مخالفان خود نیست بلکه ارعاب معترضان و مخالفان است و در نتیجه، محاکمات ادامه خواهد داشت.

البته مقامات قضایی و دولتی و رسانه های وابسته به دولت از برگزاری این محاکمات حمایت کرده و محاکمه شوندگان را به آنچه که انقلاب نرم یا مخلمین خوانده اند متهم ساخته اند.

خبرگزاری ایرنا در گزارش خود از "چهارمین جلسه محاکمه برخی دستگیر شدگان در آشوب های اخیر" نوشته است که صلواتی، قاضی پرونده، در آغاز جلسه گفت که قاضی دادگاه در رسیدگی به اتهامات بی طرف است.

وی گفت که طبق ماده 188 قانون آیین دادرسی کشوری، دادگاه به طور علنی برگزار می شود و افزود که طبق ماده 192 همین قانون، متهمان باید در جریان محاکمه "خلاف حقیقت، وجدان، قوانین، ادب و نزاکت سخن نگویند و از بیان اسامی افراد و شخصیت هایی که در پرونده متهمین نیستند خودداری" کنند و افزود اینگونه مطالب باید در جلسه غیرعلنی دادگاه مطرح شود.

در حالیکه برخی از طرفداران دولت خواستار بازداشت و محاکمه برخی رهبران مخالف دولت بوده اند، اظهارات قاضی صلواتی باعث این نگرانی شده که ممکن است برای پیگرد این شخصیت ها، موضوع اعترافات متهمان در جلسات غیرعلنی مطرح شود.

در عین حال، در جلسه روز سه شنبه، برخی از متهمان در اعترافات خود بدون مداخله و ممانعت قاضی، اشخاص دیگری را به ارتکاب تخلفات گوناگون متهم ساختند.

پیش از این، برخی از شخصیت های اصلاح طلب هشدار داده بودند که حکومت در نظر دارد با از میان بردن تمامی گروه های منتقد، صحنه سیاسی ایران را، به گفته آنان، به تک صدایی مبتلا کند.

افطار کنار دیوار اوین


خانواده های اسرای دریند، روزه اول ماه رمضان خود را کنار دیوارهای زندان اوین و در فراق عزیزانشان افطار کردند. به گزارش موج سبز آزادی، پیش از 100 نفر از خانواده‏هایی که عزیزانشان اسیر حامیان کودتا هستند، با تجمع در مقابل زندان اوین با سردادن فریادهای الله‏اکبر، نسبت به ادامه این بازداشت‏های غیرقانونی اعتراض کرده و سپس همانجا روزه‏های خود را افطار کردند



محمود رضاییان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا برکنار شد
محمود رضاییان از مدیرعاملی بهشت زهرا برکنار شدبه گزارش خبرنگار نوروز به نقل از یک منبع موثق، محمود رضائیان مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران پس از 18 سال، ساعاتی پیش از سمت خود برکنار شدگفتنی است در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر دفن دسته جمعی کشته‌شدگان حوادث بعد از انتخابات توسط سایت نوروز، بهشت زهرا را در کانون اخبار رسانه‌ها قرار داده استرضائیان بعد از انتشار این خبر با عجله نسبت به تکذیب این خبر اقدام نمود. با اینحال پس از انتشار تصاویر و مستندات این خبر توسط سایت نوروز، به نظر می رسد پروژه تکذیب کارآمدی خود را از دست داده استبا پیگیری خبرنگار نوروز، احتمالا شهردار منطقه 11تهران، مهندس فاضلی جایگزین رضائیان خواهد شدهیچیک از مسئولین بهشت زهرا حاضر به گفتگو با خبرنگار نوروز نشدند. با اینحال پیگیریها برای پیدا کردن دلایل این برکناری ادامه خواهد داشت و به محض کسب اخبار، به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رسید
تجری عضو اصولگرای کمیته پیگیری مجلس، دفن مخفیانه اجساد در بهشت زهرا را تکذیب کردافشای جزیات بیشتری از این واقعه در سایت نوروز
تجری عضو کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشتگاه‌ها و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات خبر منتشره دفن دسته جمعی کشته شدگان حوادث اخیر در بهشت زهرا را فقط پس از چند ساعت از انتشار آن و بدون هیچگونه تحقیق و بررسی تکذیب کرد.
این عضو اصولگرای راهیافته به مجلس هشتم به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس "پارلمان‌نیوز" ، در حالی که رسوایی رفتارها در بازداشتگاهها گوش فلک را کر کرده است و حتی جنتی هم بر بدرفتاریها صحه گذاشته، با تاکید گفته است:"آنچه که ما در این مدت دیده‌ایم شفافیت در نحوه بازداشت‌ها و برخوردها بوده است"

پایگاه اطلاع رسانی نوروز در روزهای گذشته خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه در روزهای 21 و 24 تیرماه پیکر دهها نفر از هموطنانمان بدون شناسائی و بدون درج مشخصات شخصی و صرفا با یک شماره جواز دفن در قطعه 302 بهشت زهرا به خاک سپرده است که این خبر بطور شتابزده از سوی آقای تجری راهیافته به مجلس هشتم ، که ظاهرا خود مسئولیت پیگیری و تحقیق در این باره را دارد ، تکذیب شد .
آقای تجری از آنجا که بر دفاع از حقوق مردم سوگند یاد کرده است خوب بود قبل از تکذیب این خبر برای حمایت از مردمی که با رای آنها به مجلس راهیافته و برای دفاع از حقوقشان سوگند شرافت خورده اند لااقل چند دقیقه ای وقت می گذاشتند و تا بهشت زهرای تهران قدم رنجه! می فرمودند تا دریابتد در قطعه 302 قبور دهها نفر از هموطنانمان را که بدون نام و صرفا بر اساس شماره جواز دفن به خاک سپرده شده اند ! حالاهم دیر نشده و جهت اطلاع ایشان و هر مسئولی که خود را نسبت به حقوق شهروندان ایرانی مسئول می داند و خواهان پیگیری و تحقیق پیرامون این موضوع می باشد بر آن شدیم تا شماره جوازهایی راکه برای دفن این عزیزان جانباخته صادر شده و در بالای سر این قبور تا این ساعت نصب بوده است منتشر نماییم تا شاید آقای تجری و دیگر دوستانشان کمی هم به وظایف اصلیشان که دفاع از حقوق و منافع این مردم است بیاندیشند.
21/4/88
خبر مربوط به قبل , که در ارتباط با خبر جدید دفن مخفیانه میباشد.
نوروز: پیکر پاک صدها شهید اعتراضات مردمی یک ماه اخیر در سردخانه ای در جنوب غربی تهران نگهداری می شود.
در حالی که بسیاری از خانواده های زندانیان در بند همچنان نگران عزیزانشان از این نهاد به آن سازمان و از این زندان به آن دادگاه سرگردان و حیران بازی داده می شوند و هیچ مقام مسئول و غیر مسئولی در کشور حاضر به پاسخگویی به این خانواده های نگران نیست، برخی از خانواده ها را به محل نامعلومی دعوت می کنند و بعد از توجیه و تهدید آنها به آسیب دیدن دیگر اعضای خانواده و همچنین گرفتن تعهد مبنی بر عدم اطلاع رسانی در مورد مرگ فرزندانشان و امضاء اوراقی با اینمضمون که تائید می کنند عزیزانشان بر اثر تصادف و یا دیگر حوادث طبیعی جان سپرده اند جنازه های آنها را تحویل خانواده های داغدار می دهند.
به گزارش خبرنگار نوروز به نقل از یکی از این خانواده ها که نخواست نامش فاش شود، وی را به سردخانه ای در جنوب غربی تهران که مخصوص نگهداری میوه و محصولات لبنی بوده است برده اند و آلبومی در اختیارش گذاشته اند که تصویر صدها کشته در آن بوده است تا جنازه فرزندش را از بین آنها پیدا کند. به گفته وی دیدن تصاویر کشته سدها نزدیک به نیم ساعت به طول انجامیده است.وی افزود در زمان خروج از این سردخانه پیکر صدها شهید را دیده است که در آنجا روی هم گذاشته شده بودند. این مادر داغدار می گوید با آنکه جنازه فرزندم را پیدا نکردم اما با دیدن آنهمه جنازه که رو هم دپو شده بود از هوش رفته ام و وقتی به هوش آمدم که در بیرون سرخانه و در ماشین بوده ام.
همه اینها در حالیست که تمامی مقامات نظامی کشور در هفته های اخیر استفاده از سلاح گرم را در درگیری های تهران رد کرده اند و مشخص نیست این همه شهید و کشته که هر روز تنها نام برخی از آنها منتشر می شود به چه صورت کشته و شهید شده اند.

قطعه 302 بهشت زهرای تهران


























این تصویر پیکر پاک شهید بهزاد مهاجر است که بطور کاملا منجمد تحویل این خانواده داغدار و فرهیخته شده است.

قطعه ای از بهشت زهرا سبز شده است بیست و یکم و بیست و چهارم تیرماه در بهشت زهرای تهران چه خبر بوده است؟
پیکر دهها نفر از شهروندان تهرانی در تاریخ های 21 و 24 تیرماه بدون اسم و مشخصات فردی در قطعه 302 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است.
نوروز:یکی از پرسنل زحمت کش بهشت زهرای تهران به خبرنگار نوروز گفت:"در روزهای 21 و 24 تیرماه جنازه هایی بدون نام و مشخصات و تحت تدابیر شدید امنیتی، به این قبرستان آورده شده و با صدور اجباری جواز دفن برای آنها در قطعه 302 به خاک سپرده شده است.
با پیگیرهای خبرنگار نوروز از بهشت زهرای تهران، روز بیست و یکم تیرماه از بین جوازهای دفن صادر شده در آن قبرستان، 28 جواز بدون ذکر نام و نام خانوادگی صادر شده و همگی در قطعه 302 به خاک سپرده شده اند. 24 تیرماه نیز 16 جواز دفن با شرایط فوق صادر شده است.
گفتنی است سایت نوروز در تاریخ 24 تیرماه نیز به نقل از خانواده یکی از شهدای حوادث اخیر، از وجود دهها جنازه در سردخانه ای در جموب غربی تهران خبر داده بود، که با تحویل جنازه های منجمد به خانواده ها در روزهای بعدی این خبر تا حدودی مورد تائید قرار گرفت.
لازم به ذکر است، اجساد در سردخانه های پزشکی منجمد نمی شود اما به دلیل اینکه این جنازه های در سردخانه های صنعتی نگهداری شده بودند، اجساد منجمد شده و به فرم خود را از دست داده بودند.
به نظر می رسد پس از دیده شدن جنازه های شهدا در سردخانه های صنعتی و وحشت از انتشار اخبار آن توسط خانواده ها، جنازه ها بدون شناسائی به بهشت زهرا برده شده و به خاک سپرده شده اند.
پی گیری خبرنگار سایت نوروز از مسئولین بهشت زهرا در روزهای اخیر بی نتیجه بوده است و هیچکدام از آنها حاضر به پاسخگویی در مورد این اجساد نبوده اند. با اینحال با همکاری برخی از پرسنل آ سازمان با خبرنگار نوروز، شماره جواز دفن شهدایی که بدون نام در قطعه 302 به خاک سپرده شده اند در اختیار سایت نوروز قرار گرفته است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

آخرين آخبار