آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

زیمنس معاملات خود با ایران را قطع کرد


دويچه وله :

کنسرن آلمانی زیمنس اعلام کرد که دیگر قراردادهای جدید تجاری با ایران را قبول نمی‌کند، اما در عین حال به تعهدات گذشته‌اش عمل خواهد کرد. صدراعظم آلمان نیز از کاهش فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های آلمانی با ایران خبر داد.

 

پتر لوشر، رئیس هیئت مدیره زیمنس، روز سه‌شنبه (۲۶ ژانویه / ۶ بهمن) در نشست سهام‌داران این کنسرن در جواب سئوال یکی از سهامداران گفت: «ما به حساسیت معاملات خود با ایران واقف هستیم و به آن به نگاهی انتقادی می‌نگریم».
وی افزود: «به همین دلیل هم فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران را کاهش داده‌ایم. هیات مدیره در اوائل ماه اکتبر سال۲۰۰۹ تصمیم گرفت که دیگر قرارداد تجاری با ایران را قبول نکند. معاملات ما با ایران سرشتی غیرنظامی داشته و بیشتر در زمینه زیرساخت‌ها، ترابری و تکنولوژی پزشکی بوده است».
به گزارش کنسرن زیمنس، معاملات تجاری این شرکت با ایران نیم میلیارد یورو است که کمتر از یک درصد کل فروش این کنسرن را تشکیل می‌دهد.

کروبی به زودی با مردم سخن می گوید


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:مهدی کروبی گفت: به زودی مواضع تفصیلی خود را در باره آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد به اطلاع ملت شریف و بزرگوار ایران خواهم رساند.
به گزارش سحام نیوز دبیرکل حزب اعتماد ملی در دیدار با جمعی از چهره های برجسته و نخبگان سیاسی کشور ازجمله رهبران برخی از احزاب اصلاح طلب ضمن تشکر از حضور، احساس مسوولیت و اظهارات نخبگان سیاسی حاضر در این دیدار و جمع بندی اظهارات حاضران در باره وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و تضعیف جایگاه ایران در عرصه بین الملل گفت: “در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و من بر خود وظیفه می دانم که یاد شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی و رهبر بزرگوار این انقلاب باشکوه را گرامی بدارم.”

ده سال پس از نامه تاریخی دکتر سحابی به رهبر: نصایحی که شنوده نشد!


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
سعید زندگانی

شبکه جنبش راه سبز (جرس) - ده سال از انتشار نامه ای می گذرد که دکتر یدالله سحابی مبارز دیرین راه آزادی، همراه دکتر مصدق در نهضت ملی شدن نفت وکسی که بر او در احمد آباد نماز خواند و به خاکش سپرد، بنیانگذار نهضت آزادی با مهندس بازرگان و آیت الله طالقانی، اولین دکترای علوم ایران، استاد برجسته زمین شناسی دانشگاه تهران، وزیر مشاور دولت مهندس بازرگان و اولین رئیس سنی مجلس پس از انقلاب، به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نوشت. دکتر سحابی در آن تاریخ 94 سال داشت. تاریخ نامه 23 مرداد 1378 است و تاریخ انتشار آن در روزنامه "نشاط" که موجب تعطیلی این روزنامه اصلاح طلب هم شد، چهار شنبه دهم شهریور همان سال.



در آن هنگام، حدود دو سال از دوم خرداد 1376 و انتخاب سید محمد خاتمی اولین رئیس جمهوری اصلاح طلب ایران می گذشت. اما او در همین زمان اندک، بحرانهای زیادی همچون قتلهای زنجیره ای، حمله به کوی دانشگاه، بستن روزنامه های حامی دولت و دستگیری چهر های تغییر خواه را پشت سر گذاشته بود. پس از حمله به کوی دانشگاه در 18 تیر، جامعه ملتهب و آشفته بود و از رئیس جمهوری می خواست بر علیه استبدادگران دست به کار شود. آیت الله خامنه ای برای رهائی از این بحران، چاره را در این دید که به نماز جمعه 8 مرداد در دانشگاه تهران بیاید و قتلهای زنجیره ای را با عنوان "قتلهای مشکوک" و حمله به کوی دانشگاه و کشتن و مجروح کردن دانشجویان بی گناه را با عنوان "بعضی خشونتها" بپذیرد و حمایت صد درصدی خویش را از رئیس جمهوری محبوب و منتخب مردم اینگونه اعلام کند که "مواضع روسای کشور –بخصوص رئیس جمهوری محترم- در این قضایا مواضعی بود که صد در صد مورد تائید و حمایت من بود...من بطور قاطع از شخص رئیس جمهوری حمایت می کنم."

مروری بر مواضع هفت ماهه؛ آیا هاشمی رفسنجانی به حمایت از سبزها ادامه خواهد داد؟


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
حمید تکاپو

شبکه جنبش راه سبز(جرس): طی هفته ای که گذشت، رهبر جمهوری اسلامی در کلامی دو پهلو، از "دو پهلو بودن مواضعِ خواصّ کشور در برابر سخنان و اقدامات دشمن" ابراز ناخرسندی کرد و به همۀ جریان‌ها و گرایش‌های سیاسیِ داخل نظام هشدار داد "خط و مرز خود با دشمن را به صورت شفاف مشخص کنند."



هشدارهای سه شنبه گذشته (۳۰ دی) رهبر جمهوری اسلامی به چیزی که وی آنرا "موضع‌گیری های دوپهلوی خواص" می نامد بار اول نبوده؛ چرا که وی در اواخر تیرماه امسال و در جریان سرکوب خونین اعتراضات مردم به کودتای انتخاباتی نیز، به "نخبگان و بزرگان کشور" هشدار داده بود که "باید مراقب گفتار، رفتار، مواضع و حتی نگفتن‌های خود باشند."

با اینکه آقای خامنه ای مصداق سخنان خود از "خواص" را بوضوح اعلام نمی کند، اما صاحبنظران معتقدند روی سخن وی محمد خاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و بویژه اکبر هاشمی رفسنجانی است که دولتِ کودتا و رسانه‌های حامیِ آن، طی ماههای گذشته آنها را "سران فتنه" نامیده اند. آقای خامنه‌ای در میان هواداران خود، بارها خواصِ مورد اشاره را نواخته و اظهار داشته "باید مشخص شود افرادی که داخل نظامند، چه موضعی دارند و حاضرند از دشمن تبری بجویند." رهبری با حمله به منتقدان و معترضان به نتایج انتخابات و ضمن حمایت از نتیجۀ انتخابات پُر تقلب ریاست جمهوری، خاطرنشان کرده است "هنگامی که عده‌ای در فضای فتنه و غبارآلودگی، با زبان اسلام را نفی و در عمل جمهوریت نظام را نفی می‌کنند و انتخابات را زیر سوال می‌برند، انتظار از خواص این است که مرز و موضع خود را شفاف مشخص کنند."

کیهان ازقول موسوی،خاتمی برای۲۲بهمن بیانیه داد


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:سایت آینده نوشت روزنامه کیهان در اقدامی هدفدار و برای منفعل کردن موسوی و خاتمی اقدام به پیش گویی حرکت بعدی آن دو کرد ونوشت: خاتمی و موسوی بمناسبت ۲۲ بهمن بیانیه منتشر می کنند. این روزنلمه تاکیدکردصدوراین بیانیه فرمولی است که به این افراددیکته شده و سران فتنه ملزم به اجرای آن هستند.
کیهان افزود:
براساس فرمول، موسوی و خاتمی باید در بیانیه خود اولا؛ بر ضرورت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید وخود را بخشی از مردم قلمداد کنند.
ثانیاً موسوی و خاتمی باید در بیانیه خود وانمود کنند که حرکتی به نام «جنبش سبز» هنوز وجود دارد و از هواداران فراوانی برخوردار است
ثالثاً؛ موسوی و خاتمی در بیانیه ای که اکنون وقت انتشار آن است، سردادن یکی از شعارهای مخصوص انقلاب را توصیه می کنند. این شعار احتمالا شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خواهد بود
رابعاً موسوی و خاتمی- مطابق فرمول یاد شده- باید در بیانیه خود اعلام کنند کسانی که شعار ساختارشکنانه سرمی دهند از ما نیستند.
خامساً احتمالا در بیانیه خود اعلام می کنند هر کس روز ۲۲ بهمن شعار ساختارشکنانه سرداده و یا دست به آشوب بزند، وابسته به حاکمیت است.
به نظر می رسد کیهان با این خبر خود از احتمال برخورد های افراطی و ساختار شکنانه دوستان خود  در روز ۲۲ بهمن هم پرده برداشته است که جای تاسف دارد.

افشای زمین خواری۱۸میلیاردی مدیران دولتی


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:چند تن از مدیران دولتی به اتهام زمین خواری دستگیر شدند.
به گزارش جهان چند مدیر دولتی به همراه یک شرکت خصوصی با سوء استفاده از مسئولیت خود ،اراضی دولتی را تصرف می کردند و پس از ساخت و ساز مشغول آنرا به مردم عادی می فروختند.
این مدیران دولتی با استفاده از امکانات دولتی در شهرستان سبزوار و بر خلاف ضوابط و مقررات، توانستند ۱۸ هکتار از اراضی دولتی واقع در حریم شهر را تصرف کنند . ارزش تقریبی این اراضی ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.
این افراد اخیرا توسط مقامات قضایی و نظارتی شهرستان دستگیر شدند و در حال حاضر پرونده تخلفات آنها در حال رسیدگی است.

اختصاصی جرس / همبستگي جنبش سبز با مراجع ومساجد سبز همزمان با چهلمين روزدرگذشت آيت الله العظمی منتظري


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): همانطور كه انتظار مي رفت مقامات جمهوري اسلامي اجازه برگزاري آزادانه مراسم هاي سومين روز و همفتمين روز درگذشت آيت الله منتظري را ندادند. از اين رو فعالان جنبش سبز و علاقمندان به اين مرجع سبز در حال برنامه ريزي براي برگزاري چهلمين روز درگذشت اين مرجع سبز در روز پنج شنبه 8 بهمن در سراسر كشور هستند.
جنبش راه سبز (جرس): همانطور كه انتظار مي رفت مقامات جمهوري اسلامي اجازه برگزاري آزادانه مراسم هاي سومين روز و همفتمين روز درگذشت آيت الله منتظري را ندادند.
از اين رو فعالان جنبش سبز و علاقمندان به اين مرجع سبز در حال برنامه ريزي براي برگزاري چهلمين روز درگذشت اين مرجع سبز در روز پنج شنبه 8 بهمن در سراسر كشور هستند.

به گزارش خبرنگار جرس،  مردم در سراسر كشور در شب جمعه هفته جاري با حضور در مساجد نزديك به جنبش سبز و بيوت مراجع سبز ياد آن مرجع آزاده را گرامي داشته و براي شادي روح كليه شهداي سبز اقدام به فاتحه و قرآن خواني و برگزاري مراسم دعاي كميل خواهند كرد.

حضور مردم با نمادهاي سبز؛ عكس آيت الله منتظري و پوستر هاي شهداي سبز در نماز جماعت مغرب و عشاي روزپنج شنبه و قرآن خواني پيش از نماز مغرب و عشا و سر دادن الله اكبر بين دو نماز و دعا براي شادي روح مرجع سبز و شهداي جنبش سبز و برگزاري دعاي كميل پس از نماز مغرب و عشا در محل مسجد از ديگر برنامه هاي اين روز هستند.
اين مراسم در 10 مسجد شهر تهران و در 1 مسجد سبز ديگر شهرهاي ايران به طور همزمان برگزار خواهد شد. اسامي مساجد و اخبار تكميلي اين مراسم به زودي از سوي شبكه جنبش سبز اطلاع رساني خواهد شد.

طنز/ وزارت راه و ترابری و کشتار جمعی


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: شکیبا، شهرام  در ستون طنز خبر نوشت:چندوقتی است که سازمان هواپیمایی کشور یک دستورالعمل جدید به دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی داده است. مطابق این دستورالعمل دیگر دفاتر حق ندارند نام و نوع هواپیما را به مشتریان و مسافران اعلام کنند.
۱- بنده به شدت با دستورالعمل مذکور مخالفم. بالاخره بنده حق دارم بدانم که قرار است با چه هواپیمایی سقوط کنم. مردم حق دارند نوع مرگشان را بدانند. بالاخص وقتی که دارند پولش را هم می‌پردازند.
۲- این عمل سازمان هواپیمایی کشور مصداق غش در معامله است که کافة علما آن را حرام می‌دانند. برای روشن‌تر شدن موضوع مجبورم مثال بزنم. شما کلی پول، وقت و هزینه و احساسات صرف می‌کنید تا همسر محترمه‌تان را با توپولف بفرستید مشهد (در واقع آن دنیا) اما می‌بینید او را با بوئینگ صحیح و سالم در مشهد پیاده کرده‌اند و همه‌چیز بر باد رفته.
۳- تازه اخیراً توپولف‌ها هم درست و دقیق عمل نمی‌کنند. نمونه‌اش همین توپولف آخری که عوض آتش گرفتن بالای ابرها و سقوط افتخارآمیز، در مشهد به زمین نشست و آنجا آتش گرفت و کلی امید و آرزو را بر باد داد. به قول «ه‍.. ا. سایه»:
یکدم نگاه کن که چه بر باد می‌دهی
چندین هزار امید بنی‌آدم است این
۴- البته جور سازمان هواپیمایی کشور در کشتن مسافران را راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران کشید و قطار «تهران- مشهد» به شکل موفقیت‌بار و افتخارآمیزی از خط خارج شد و جماعتی را به کشتن داد.
۵- خواهشمندم اگر تغییری در وظایف سازمان‌های زیرمجموعة وزارت راه صورت گرفته، جهت شفاف‌سازی و روشنایی اذهان عموم، ‌هرچه سریع‌تر به اطلاع مردم قهرمان برسانید تا مردم برای یک مردن ساده، سفیل و سرگردان نمانند بین انتخاب سفر با هواپیما و قطار.
۶- نکتة خوشمزة ماجرای آتش گرفتن توپولف این بود که فردای روز حادثه همة روزنامه‌ها صدایشان درآمده بود، ولی تنها «وطن‌امروز» بود که با دیدی کاملاً ماوراء‌الطبیعی به ماجرا نگریست و تیتر زد: «معجزه در فرودگاه مشهد» و نمردن مردم را در توپولف معجزه (!) دانست. بدین وسیله از ایشان بسیار ممنونیم و از قوة‌قضائیه می‌خواهیم که به طور کلی و با جدیتی خاص با همه‌چیز برخورد قاطع نماید.
۷- با توجه به اینکه در شرایط کنونی هواپیما و قطار به گونه‌ای وسیلة کشتارجمعی به حساب می‌آید، تقاضا می‌کنم نام «وزارت راه و ترابری» به وزارت «راه و ترابری و کشتار‌جمعی» تغییر یابد.

توکلی:دولت قوه مقننه را به استهزا گرفته است


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:رئیس مرکز پژوهشهای مجلس پیشنهاد درآمد ۴۰هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها را لجبازی غیرمنطقی دولت ارزیابی و تاکید کرد: مجلس قطعا ” اجازه اصلاح قیمتها بیش از سقف قانون را نخواهد داد.
احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد هدفمند کردن در لایحه بودجه ۸۹ نسبت به پیش‌بینی‌های قانون مصوب مجلس اظهار داشت: متاسفانه دولت در لایحه بودجه سال ۸۹ درآمدی که قصد دارد از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها کسب کند را ۴۰هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است، در واقع این جدیدترین مصداق بی‌اعتنایی دولت به قانون است؛ زیرا پس از یکسال زحمت مشترک مجلس و دولت، اخیرا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب و ابلاغ شده است.
توکلی ادامه داد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دارای دو نکته برجسته است، نخست اینکه مجلس تصویب کرد دولت در سال اول و شروع اجرای طرح می‌تواند قیمتها را در حدی افزایش دهد که حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.
وی گفت: این بدان معناست که کسب درآمد دولت از این محل دارای سقف است، اما دولت این رقم را ۴۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد کرده که ۲ برابر سقف مجاز است.

اعلام آمادگی مجدد مصطفی تاج زاده برای حضور در مناظره تلویزیونی


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): سید مصطفی تاجزاده در ملاقات هفتگی خود با خانواده اش بار دیگر انجام مناظره های تلویزیونی و اختصاص فرصت ها و امکانات برابر به دو جناح را برای رفع بحران های موجود ضروری دانسته و اقدام همسرش را برای اظهار نظر در این زمینه مبنی بر آمادگی کامل او برای مناظره مورد تأیید قرار داد.
وی در نامه ای که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیمان مقدس ازدواجشان که در ششم بهمن در جماران به دست امام راحل بسته شد، برای همسرش نوشته است، از نامردمی هایی که به او و دوستانش شده گله کرده و لطف خدا و آگاهی ملت را تنها پشتوانه خود برای گذران سختی های دوران حبس دانسته است.وی در این نامه تأکید کرده که در برنامه های صداو سیما افرادی آن چه در شأن خودشان است متوجه او کرده اند در حالی که امکان دفاع را از او سلب کرده اند.
همسر تاجزاده با اشاره به مظلومیت آزادگان دربند گفت: ما حق پیگرد حقوقی را از همه یاوه گویان اتهام زننده برای خود محفوظ می دانیم اما در عین حال برای برخی رسانه های ارتزاق کننده از بیت المال حتی ارزش شکایت کردن هم قائل نیستیم و حاضر نیستیم با شکایت از آنان خدای ناکرده این تصور پیش آید که اهمیتی برای خودشان و اراجیف منتشر شده قائلیم. وی در مورد شکایت های پیشین خود از خبرگزاری دولتی ایرنا و فارس نیز گفت که ظاهرا در حال پیگیری است و امیدوارم رانت های دولتی مانع اجرای قانون نشود.

طائب:دولت احمدی نژاد مقدمه ظهور امام زمان است


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:مهدی طائب شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی روحانیون و ائمه جمعه استان قزوین میرحسین موسوی را لیدر دشمنان در ایران خواند.
به گزارش روزنامه جوان، طائب گفت: دشمن مشاهده کرد اگر احمدی نژاد چهار سال دیگر روی کار آید بسیار برای آنها مشکل‌ساز می‌شود بنابراین وارد عمل شد و لیدر میرحسین موسوی بود و راهکار «یا رئیس جمهوری و یا تقلب» عنوان شد و به او گفتند که فقط در تبلیغات علیه احمدی نژاد حرف بزن و سیاه‌نمایی کن و احمدی نژادی را معرفی کن که ایران را به لبه پرتگاه آورده است.
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: آنها گفتند اگر رأی نیاوردی تو احمدی نژادی معرفی کردی که مردم به او رأی نمی‌دهند پس تقلب در انتخابات صورت گرفته است.

اعتراف عضو شورای نگهبان به اشتباه در تبلیغ برای احمدی نژاد


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
الهام پس از هشت ماه پذیرفت که نباید در مصلی سخنرانی می کرد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامحسین الهام سخنگوی سابق دولت  وعضوشورای نگهبان بر اشتباه خود درحمایت از احمدی نژاد اعتراف کرد.

وی بعد از گذشت هشت ماه از حضورش در میتینگ تبلیغاتی محمود احمدی نژاد در مصلای تهران ، پذیرفت که حضورش در آن مراسم به عنوان یک عضو حقوقدان شورای نگهبان برخلاف قانون بوده است . این در حالی است که یکی از اشکالات عمده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عدم بیطرفی اعضای شورای نگهبان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه « اعتراف می کنم که اشتباه کردم »‌، در این باره گفت :‌من خیلی جاها برای سخنرانی دعوت شده بودم اما نپذیرفتم و در ضمن آن روز من برای سخنرانی به آنجا نرفته بودم. موج مردم مرا روی دست به سمت جایگاه کشاند که با نرسیدن آقای احمدی نژاد به جایگاه، ترس از آن داشتیم که کسی در آن ازدحام بمیرد. در آنجا من اعلام کردم که آقای احمدی نژاد نتوانستند خودشان را به جایگاه برسانند و چند دقیقه‌ای هم در مورد مسائل کلی صحبت کردم. البته اگر آن اضطرار هم نبود بنده سخنگوی ایشان بودم و مردم مرا نیز با این سمت می‌شناختند اما من اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم، ولی اضطرار بود.

به گزارش فارس، غلامحسین الهام سه‌شنبه شب در نشست سیاسی بصیرت که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از خطراتی که نظام اسلامی را پس از رحلت امام خمینی(ره) تهدید می‌کند استحاله درون قدرتی است که این جریان از دوم خرداد شکل گرفت و به دنبال تخریب قدرت از درون خود قدرت بود.

الهام همچنین تصریح کرد: رسالت دولت خاتمی عبور از نظام اسلامی و تغییر ماهوی در انقلاب و نظام بود و خود دولت به یک اپوزیسیون برای نظام تبدیل شده بود و تبدیل اسلامیت به جمهوریت را به شدت دنبال می‌کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی پس از دوم خرداد به دنبال تبدیل و تغییر مفاهیم برای انتقال فکری جامعه و نیز تغییر ساختارها برای انتقال قدرت و به چالش کشیدن نظام اسلامی بود، تصریح کرد: وی در این دوره بود که مسئله شورای رهبری و شورای فقاهت را به شدت دنبال می‌کرد، زیرا این شورا در حقیقت خلع ید ولی‌فقیه و خارج کردن نظام اسلامی از رهبری ایشان است.

الهام با بیان اینکه هر اندازه که با سران فتنه با مماشات برخورد شود تندروی آنها بیشتر خواهد شد خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با فتنه‌گران شد و گفت: اگر مقام معظم رهبری عفو کنند، مشکلی نیست، ولی ایشان مطالبه برخورد قانونی دارند و امروز قوه قضائیه باید با درک شرایط جدید با افراد خاطی به شدت برخورد کرده و تا دیر نشده عمق مسائل را مورد پیگیری قرار دهد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ممکن است که مسئولان قضایی تصور کنند که با برخورد با سران فتنه مشکلی پیش آمده و اغتشاشات بیشتر شود، ولی آنها باید بدانند که در صورت برخورد قاطع با فتنه‌گران، نه تنها بحرانی ایجاد نخواهد شد بلکه همه آشوب‌ها پایان می‌پذیرد.

ابوترابی فرد:گزارش کوی‌ مثل کهریزک شفاف است


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:رییس کمیته ویژه مجلس در مورد حادثه کوی دانشگاه با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه نگرانی در مورد ارائه این گزارش در صحن مجلس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گزارش کوی دانشگاه تهران همانند گزارش بازداشتگاه کهریزک صریح و شفاف است و پس از نتیجه‌گیری بهتر در صحن مجلس قرائت خواهد شد.
نایب رییس مجلس گفت:اراده جدی نظام برخورد با مسببان حادثه کوی دانشگاه تهران است.
سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته ویژه رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران در گفت وگو با «فردا »اظهار داشت: با توجه با تاکیداتی که مقام معظم رهبری در مورد رسیدگی به حادثه کوی دانشگاه دانشگاه و برخود با عاملان این فاجعه داشتند، اراده جدی در بین مسولین برای این مسئله وجود دارد و پیگری‌های کمیته ویژه مجلس نتایج بسیار مثبتی در پی داشته است.
نماینده مردم قزوین درمورد علت تاخیر قرائت گزارش کمیته ویژه رسیدگی به مسائل کوی دانشگاه در صحن علنی مجلس گفت:با توجه به اینکه گزارش کمیته ویژه مجلس در مورد وقایع بازداشتگاه کهریزک در مجلس قرائت شد، گزارش کوی دانشگاه در فرصت بهتری به سمع و نظر نمایندگان خواهد رسید.
رییس کمیته ویژه مجلس در مورد حادثه کوی دانشگاه با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه نگرانی در مورد ارائه این گزارش در صحن مجلس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گزارش کوی دانشگاه تهران همانند گزارش بازداشتگاه کهریزک صریح و شفاف است و پس از نتیجه‌گیری بهتر در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

هشدار بخش خصوصی آمریکا علیه تحریم ایران


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:تعدادی از نهادهای بازرگانی آمریکا به کاخ سفید هشدار داده اند که تحریم های “گسترده” مد نظر کنگره علیه ایران، منافع ملی ایالات متحده را به خطر خواهد انداخت و جلب حمایت بین المللی علیه برنامه اتمی ایران را دشوار خواهد کرد.
به گزارش آینده ۹ سازمان از جمله اتاق بازرگانی، انجمن ملی تولیدکنندگان و نیز شورای تجارت خارجی آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید، درباره پیامدهای این تحریم های یکجانبه که کنگره با تصویب آن چندان فاصله ای ندارد، “عمیقا” ابراز نگرانی کرده اند.
آن ها نوشته اند: “تحریم های پیشنهاد شده اختلاف های اقتصادی، دیپلماتیک و حقوقی با کشورهای متحد آمریکا بوجود خواهد آورد و امکان دارد که اقدام مشترک علیه ایران را دشوار کند.”

علی مطهری: در 22بهمن، هم مقامات بیایند، هم سران معترضین

تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): نماینده مردم تهران تصریح کرد: ضمن اینکه رسیدگی به اتهامات تمام افرادی که در اغتشاشات نقش داشته اند به جای خود محفوظ است، باید تلاش کنیم تا 22 بهمن امسال خاتمه ای بر تمام حوادث اخیر کشور باشد .

به نوشته ایسکا نیوز، علی مطهری درخصوص 22 بهمن امسال و جلوگیری از اغتشاشات در این روز خاطرنشان کرد: 22 بهمن امسال با سال های گذشته کاملا متفاوت بوده زیرا شرایط کشور یک شرایط خاصی است، من معتقدم که این راهپیمایی باید همراه با وحدت و آشتی ملی صورت گیرد.

وی ادامه داد: هم مردم و هم معترضان باید به صورت قانونی در کنار هم به راهپیمایی بپردازند، مردم ما رشد اسلامی خود را در این راهپیمایی نشان دهند و همچنین به اعتقاد من سران معترض نیز باید همراه با مقامات عالیرتبه کشورمان در این راهپیمایی حضور یابند.

رسالت خبر داد:‌احتمال تسخیر سفارت انگلیس در تهران


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:روزنامه رسالت از احتمال تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان خبر داد .
این روزنامه نوشت : موضوع نقش خصمانه دولت انگلیس در جلوگیری از پیشرفت ایران بویژه در مورد دستیابی به فناوری هسته ای و نقش تخریبی در حوادث بعد از انتخابات و مدیریت جنگ روانی توسط رسانه های تحت کنترل بویژه رادیو و تلویزیون بی بی سی و خارجکردن منافقین از فهرست تروریستها و استخدام آنها در آشوبهای خیابانی و مشارکت در تحریمها شکی باقی نمی گذارد که رفتار دولت انگلیس با ملت ایران خصمانه تر شده است .

انتقاد شدیداللحن احمدی نژاد از قوه قضاییه


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
اين بگير و ببندها را قبول ندارم، زيرا برخلاف صريح قانون است
جنبش راه سبز (جرس): یک روز پس از آنکه محمدجعفر بهداد، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا و معاون سیاسی دفتر محمود احمدی‌نژاد، از محکومیت خود در دادگاه ، به جرم نگاشتن مقاله‌ای خبر داد، احمدی نژاد در سخنانی که در مراسم تودیع و معارفه وی و علی اکبر جوانفکر، از رویه در پیش گرفته شده از قوه قضاییه، انتقاد کرد.
انتقادات احمدی نژاد از قوه قضائیه به دلیل محکومیت معاون سیاسی اش و همچنین توقیف نشریه همت در حالی صورت می گیرد که از زمان روی کار امدن او صدها نشریه توقیف شده و بیش از صد روزنامه نگار فقط به دلیل طرح انتقاد به زندان افتاده اند.

این توقیف ها از سوی دولت او و وزارت ارشاد متبوع او صورت گرفته و در حال حاضر نیز بیش از 40 روزنامه نگار در زندان به سر می برند و لذا این اظهارات احمدی نژاد از سوی ناظران ، تنها در راستای دلجویی از معاونش ارزیابی شده است.
در حالی که دهها تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات تنها به جرم اهانت به رئیس جمهوری محکوم شده اند، احمدی نژاد می گوید:   متاسفانه دستگاه هاي مسئول قانون را رها كرده اند و سراغ ديگران مي روند كه چرا به فلان نماينده مجلس يا عضو قوه قضائيه يا گروهي خاص انتقاد كرده ايد، بنابراين بايد محاكمه شويد و زندان هم برويد.

دم خروس ۱۲هزار میلیاردی درتکذیبیه بانک ملی؛اوضاع برگترین بانک کشور خوب نیست


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:“دولت توان پرداخت بدهی‌های بانک ملی را ندارد اما به جای آن بانک مرکزی خط اعتباری می‌دهد.” این صحبت مدیرعامل بانک ملی ایران درباره بدهی ۵۰ هزار میلیارد ریالی دولت به این بانک در گفت‌وگو با ایسنا آنچنان جنجالی آفرید که در نهایت منجر به تکذیب آن از سوی شخص محمودرضا خاوری شد.
به گزارش خبرمدیرعامل بانک ملی که رویه‌ای محافظه‌کارانه در بزرگ‌ترین بانک دولتی کشور در پیش گرفته با بیان ناخواسته این جملات، خشم دولت را برانگیخت تا جایی که روابط عمومی این بانک را مجبور به ارسال تکذیبیه این خبر برای رسانه‌ها کرد و روز پس از آن هم در یک گفت‌وگوی دیگر با ایسنا متذکر شد: ” ارائه خط اعتباری معادل بدهی دولت به بانک‌ها کاری است که باعث تسریع در پرداخت بدهی‌ تولید به بانک‌ها می‌شود و هر میزان که سازمان حسابرسی از میزان بدهی دولت را شناسایی و اعلام کند بانک مرکزی به همان میزان خط اعتباری در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد و بدین ترتیب بانک‌ها مشکلی در زمینه وصول مطالباتشان ندارند.”

نامه رایزن پیشین جمهوری اسلامی در تبری از حکومت ظلم و جور


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): رایزن پیشین جمهوری اسلامی در ژاپن به انتشار نامه ای به جنبش سبز مردم ایران پیوست.
 متن نامه ابولفضل اسلامی، رایزن سفارت جمهوری اسلامی در ژاپن که در سایت امروز منتشر شده به شرح زیر می باشد:
با عرض ادب و احترام، امروز دیگر همه شما اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص پرونده کهریزک و اعتراف حکام جائر به شکنجه و کشتار جوانان بی گناه را خوانده اید.
مفاد این اطلاعیه گوشه ای از جنایاتی است که آیت الله منتظری عمری گفت و ما وزارت خارجه ایها نشنیدیم!!!
تا اینکه خداوند این جنایتکاران را چنان رسوا کرد که خودشان اطلاعیه رسوایی خودشان را صادر کردند.
آیت الله منتظری عمری حبس و اهانت متحمل شد تا مفاد همین اطلاعیه را به ما کور باطنان بفهماند. ولی ما هزلیات ساخته جنایتکاران در باره ایشان را شنیدیم و خندیدیم و نقل کردیم.

دلجویی سید محمد خاتمی ازخانواده محمد نوری زاد


چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه : سید محمد خاتمی  ،رییس جمهوری پیشین ، شب گذشته به دیدار خانواده محمد نوری زاد رفت. در این دیدار وی با خانواده ی این نویسنده  دربند اظهار همدردی کرد و ساعاتی را با حضور در منزل ایشان ،به گفت و گو با همسر و فرزندان این روزنامه نگار در بند پرداخت.
به گزارش کلمه ، پیش از این نیز مهدی کروبی ،کاندیدای معترض انتخابات  به دیدار خانواده  محمد نوری زاد رفته بود.
محمد نوری زاد، نویسنده و فیلمساز ایرانی روز یکشنبه، ۲۹ آذر به اتهام توهین به “مسئولین و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” بازداشت شده است .
محمد نوری زاد یک روز پیش از بازداشت در وبلاگ خود نوشت که کسی از پلیس امنیت با او تماس گرفته و او را فراخوانده است، اما وقتی آقای نوری زاد از او دلیل این احضار را می پرسد، پاسخ می شنود: “به جرم توهین به رئیس قوه قضائیه”.
آقای نوری زاد در پی اظهارات صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه که  به مخالفان دولت هشدار داد که دستگاه قضایی به اندازه کافی از آنها پرونده دارد، نوشته ای در وبلاگ خود با عنوان “سقوط قاضی القضات شهر” در انتقاد از گفته های آقای لاریجانی منتشر کرده بود .
محمد نوری زاد که سالها قبل از نویسندگان روزنامه کیهان بود و موضعی نزدیک به اصولگرایان داشت، در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به نقد اصولگرایان پرداخت.

آخرين آخبار