آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

دادگاه بهمن احمدی امويی برگزار شد، قاضی پرونده: احتمال آزادی وی با وثيقه وجود نداردکميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - دادگاه بهمن احمدی امويی، روزنامه نگار، امروز، شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۸۸ در شعبه بيست وشش دادگاه انقلاب برگزار شد.بهمن احمدی امويی، از ابتدای بازداشت در خردادماه، قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی را در زندان اوين امضا کرده است و خانواده وی نيز می گويند برای آزادی او حاضر به تامين وثيقه هستند اما بر اساس گفته های قاضی پرونده احتمال آزادی نامبرده با وثيقه وجود ندارد .ژيلا بنی يعقوب، همسر اين روزنامه نگار می گويد: " من را به داخل دادگاه راه ندادند اما توانستم پشت در دادگاه با او صحبتی داشته باشم و بگويم بسياری از دوستانش به فکرش هستند. روحيه بهمن خيلی خوب بود."
بهمن احمدی‌امويی، روزنامه‌نگار زندانی که در شامگاه ۳۰ خردادماه در منزلش بازداشت شده بود، در بند ۳۵۰ به سر می برد و اين در حالی ست که اخبار رسيده از داخل زندان حاکی از افزايش فشارها بر زندانی های سياسی اين بند است.

صدور احکام سنگين حبس برای دانشجويان شيراز، اميرکبير

شنبه 21 آذر 1388
خبرگزاري گويا :  دادگاه انقلاب شهر شيراز صدور احکام قضايی برای ۸ دانشجو و يک استاد در دانشگاه‌های شهر شيراز را اعلام کرد.به گزارش خبرنامه اميرکبير اين احکام پس از بازداشت گسترده دانشجويان شيراز در روز ۱۳ آبان و برگزاری دادگاه اين دانشجويان اعلام شده است.

احکام صادر شده برای دانشجويان دانشگاه‌های شيراز عبارت است از:

ایران پیشنهاد سازمان انرژی اتمی را برای مبادله سوخت اتمی پذیرفت


خبرگزاري ياهو :  بالاخره ایران پیشنهاد سازمان انرژی اتمی را برای مبادله سوخت اتمی پذیرفت. منوچهر متکی این مبادله را منوط به اعمال برخی مکانیسم ها و جدول زمانی از سوی ایران دانست.

گزارش کمیته حقیقت‌یاب علنی نمی‌شود/ ارائه گزارش این هفته به‌نمایندگان

تهران:۱۱:۱۵ ,  ۱۳۸۸/۰۹/۲۱

خبر گزاري مهر : نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیته حقیقت یاب این هفته در جلسه غیرعلنی مجلس و تنها برای اطلاع نمایندگان مطرح می شود.
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: هنوز روز دقیق ارائه این گزارش مشخص نشده اما  گزارش کمیته حقیقت یاب این هفته در مجلس، به احتمال زیاد به صورت غیرعلنی و برای اطلاع نمایندگان مطرح می شود.
عضو کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه، کمیته حقیقت یاب گزارشی در زمینه مسائل مربوط به حوادث پس از انتخابات، مسائل کوی دانشگاه، دستگیری های پس از انتخابات و دیگر مسائل مربوط به این موضوع را به نمایندگان ارائه می دهد.
کمیته حقیقت یاب مجلس پس از اعلام نتایج انتخابات و بازداشت‌های که در ارتباط با این موضوع صورت گرفت از سوی رئیس مجلس ماموریت یافت تا به کند و کاو درباره بازداشتی‌ها و بازداشتگاه‌های که معترضین به نتایج انتخابات در آنجا نگهداری می‌شوند بپردازد.
همچنین پس از حمله گروهی ناشناس به مجتمع سبحان و کوی دانشگاه، محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس از سوی لاریجانی رئیس مجلس ماموریت یافت تا علل بروز این وقایع و افرادی که در این قضیه دخیل بودند را پیگیری کند.


ياران سبز امام ! تنها نمي گذاريمتان هرگز



سئوال سید احمد خاتمی از سید حسن خمینی: به جای تقدیر انتقاد می‌کنید؟

زمان انتشار: شنبه 21 آذر 1388 - 11:17:43
خبر آنلاين : امام جمعه موقت تهران گفت: اهانت امروز به امام مخلوق 16آذر 88 نیست مخلوق جریانی است که گفته‌اند علیه خدا هم می‌شود راهپیمایی کرد و گفته‌اند امامان دوازده‌گانه نیز می‌توان انتقاد کرد و بسیج نیرویی خشونت گراست.

به گزارش خبرآنلاین سید احمد خاتمی که در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم سخن می‌گفت با اشاره به اینکه « در روز قدس و 16 آذر اندک منحرفین شعار می‌دادند استقلال آزادی جمهوری ایرانی» گفت: به موسسه نشر آثار امام می‌گویم جا نداشت بیانیه می‌دادید و این کار ضد امام را محکوم می‌کردید؟

وی افزود: آقایان بیانیه می‌دهند و می‌گویند اهانت به امام در این مراسم نبوده و این را فقط و فقط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش کرده.

وی گفت: من می‌گوییم 7شبکه دارند پحش می‌کنند. شبکه العبریه که نام اولیه‌اش العربیه بوده و والان درد برای صهیونیست‌ها تلاش می‌کند این فیلم را پخش کرده‌اند.

سید احمد خاتمی گفت: از موسسه نشر آثار حضرت امام که توسط حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی مدیریت می‌شود سئوال می‌کنم که این بیانیه در این شرایط به چه معنا است؛ شما به جای اینکه تقدیر می‌کنید انتقاد می‌کنید.

این سخنان خاتمی با شعر «صدا و سیمای ما تشکر تشکر» همراه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعیت انقلاب که اسلام بود مورد هجمه است چرا فریاد برنمی‌آورید؟ این جریان در پی حذف ولایت‌فقیه از حکومت هستند.

وی با اشاره به توهین به عکس امام گفت: جریانی که رخ داده در 10- 12 سال اخیر شکل گرفته این حادثه‌ای مقطعی نیست بلکه جریانی می‌بینیم که مردم باید بشناسند. این جریان اساس اسلام ناب محمدی را هدف قرار دادند و در سال 84 مردم ما این‌ها را ناکام گذاشتند ولی همچنان آتش زیر خاکستر دارند کارشان را انجام می‌دهند.

آنچه امروز در صحنه کشور می‌گذرد معلول جنگی تمام عیار است.

اعتصاب غذا در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۸, ساعت ۷:۱۶ قبل از ظهر
جنبش راه سبز (جرس): دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به حوادث اخیر، بازداشت های گسترده دانشجویان و در راستای حمایت از جنبش سبز دست به اعتصاب غذا زدند.
براساس گزارش خبرنامه امیرکبیر، این اعتصاب غذا که از پنج شنبه شب آغاز شده، خودجوش بوده بدون هیچ اعلام قبلی از سوی دانشجویان این دانشگاه شروع شده است.
تاکنون بیش از 200 نفر از دانشجویان در این اعتصاب شرکت کرده اند.
هنوز اعلام نشده است که این اعتصاب غذا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

رابطه ضعف احمدی‌ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد و حمله به هاشمی - صادق زيبا كلام

زمان انتشار: چهارشنبه 18 آذر 1388 - 17:26:31
ضدیت حامیان احمدی نژاد با هاشمی رفسنجانی پدیده تازه ای نیست گواینکه این افراد با آقای هاشمی از ابتدا مخالف بودند در این میان آقای غلامحسین الهام و همسرشان تنها تخصص خود را در مخالفت با هاشمی و حمله به وی می دانند به ترتیبی که بار دیگر آقای الهام به عملکرد دولت هاشمی تاخت البته ان دوران ضعف ها و نواقصی را داشته است اما به بهانه این مساله نمی توان تمام دستاوردهای عظیم این سالها را نادیده گرفت . 
آقای الهام در سخنان خود به این نکته اشاره کردند که استراتژی دولت سازندگی رفاه بود اما آقای هاشمی در آن سالها بارها تاکید کردند که مردم محروم باید یک دوره ریاضت بکشند و کمربند ها را سفت کنند.زیرا هدف دولت سازندگی آزاد سازی اقتصاد بود همچنانکه ایران به دلیل اقتصاد دولتی آسیب زیادی دیده بود بنابراین تجربه  کشورهای توسعه یافته نسل اول (کشورهای غربی و سرمایه داری  ) و کشورهای نسل دوم که از مدار توسعه نیافتگی خارج شدند ثابت کرد که اقتصاد دولتی بزرگترین مانع رشد است همچنانکه  ایران فقط  به خاطر اقتصاد دولتی با وجود ذخایر بزرگ قبل و بعد از انقلاب نتوانست توسعه پیدا کند به عبارت بهتر نا کار آمدی این اقتصاد فقط در ایران و کشورهای بلوک شرق ثابت نشد بلکه در سراسر دنیا این موضوع مورد اجماع قرار گرفت .همانند کاری  که تورگوت  اوزال در ترکیه و ماهاتیر محمد در مالزی انجام داد.
علت تخریب ایشان از سوی اصولگرایان به خاطر ضعف احمدی نژاد در خصوصی سازی است .
بهانه آنها به دلیل تناقض سیاست آقای هاشمی با عدالت به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا آنان طرفدار اقتصاد دولتی بوده و بر این باور هستند که اقتصاد دولتی بزرگترین سود را به حکومت ایران می رساند. زیرا اگر خصوصی سازی صورت بگیرد کنترل دولت بر منابع کاهش می یابد و اگر چنین چیزی محقق می شد برای حکومت مقدور نیست که اقتدار خود را حفظ کند و به همین دلیل محافظه کاران مانع اجرای این برنامه ها شدند.
به موازات مانع تراشی محافظه کاران برای اجرای این برنامه ها در گذشته و زیر سوال بردن برنامه های دولت سازندگی توسط حامیان احمدی نژاد در مقطع کنونی، این سوال پیش می آید که بدنبال اجرای برنامه های اقتصادی توسط احمدی نژاد و حامیان وی از مرداد 84 که هیچ مانعی بر سر اجرای آن نبوده است آیا اقشار مردم ثروتمند تر شده اند یا اینکه فقر آنها افزون شده است. آیا قدرت خرید مردم افزایش یافته یا کاهش پیدا کرده است. برای پاسخ به این سوالات نیازی به آمار دقیق و پیشرفته نیست زیرا همه مردم به صورت واقعی می توانند این مسائل را درک کنند و به آن پاسخ دهند.
آقای احمدی نژاد که مدعی کمک به فقیران است باید به این سوال پاسخ دهد که آیا فاصله بین دهک ها کاهش یافته یا افزایش یافته است ؟یک کارگر یا یک کشاورز چقدر می تواند گوشت بخرد؟ میزان خط فقر چیست چند درصد مردم زیر خط فقر 750 هزار تومان قرار می گیرند الیته آقای الهام فراموش کردند که آقای هاشمی 12 سال است با قدرت رسمی خداحافظی کردند اما همچنان این گروه اصرار دارند که هاشمی مقصر است اگر تا دیروز انگشت اتهام گرفتن به سمت هاشمی محبوبیت می آورد امروزه کسی نمی تواند هاشمی را به عنوان عامل بی عدالتی به جامعه معرفی کند و مردم را مجاب کند که هاشمی مقصر است  به ویژه آنکه گوش قشر تحصیلکرده دیگر  به این اتهام ها بدهکار نیست .
 

هاشمیان:دور از ذهن نیست که توهین به امام توسط حامیان افراطی دولت صورت گرفته باشد

شنبه, ۲۱م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:رییس فراکسیون خط امام(ره)مجلس در واکنش به حرمت‌شکنی ساحت مقدس امام خمینی (ره)با پخش تصاویر رویدادهای ۱۶ آذر در تلویزیون گفت:«صدا‌و سیما قبح اهانت به امام را شکست.»
حجت‌الاسلام و المسلمین حسین هاشمیان در گفتگو با جماران، اظهار داشت:«دور از ذهن نیست برخی طرفداران افراطی دولت از روی تعمد یا غرض این ندانم‌کاری را انجام داده باشند.»
رییس فراکسیون خط امام (ره)مجلس اضافه کرد:«ممکن است برخی حامیان افراطی دولت اقدام به پاره کردن عکس امام (ره)کرده‌اند تا چهره‌ شخصیت‌هایی همچون میرحسین موسوی و مهدی کروبی را زیر سئوال ببرند اما حقیقتا ندانم‌کاری کردند.»
وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در انتشار اخبار هتک حرمت به تمثال بنیانگذار انقلاب اسلامی، عنوان کرد:«ابدا ضرورتی نداشت که صدا و سیما این اخبار شنیع را منعکس کند؛ چرا که این کار موجب شکستن قبح این اقدام می‌شود.»
نماینده اصلاح‌طلب مردم رفسنجان با تاکید بر این نکته که به هیچوجه نمی‌توان عنوان کرد که حامیان میرحسین موسوی و کروبی چنین اقدامی را انجام داده‌اند، گفت:«اصلا چنین ذهنیتی در این جریان وجود ندارد کمااینکه دانشجویان حامی این دو چهره‌ اصلاح‌طلب نیز به هیچ‌وجه دست به چنین اقدامی نخواهند زد.»
وی عملکرد صدا و سیما را در این زمینه خام توصیف کرد و افزود:« صدا و سیما با عملکرد خود در این رابطه مسئله را سبک جلوه داد و به جای طرفداری از بنیانگذار انقلاب اسلامی، این کار شنیع را عادی‌سازی کرد.»
هاشمیان با تاکید بر اینکه وظیفه‌ همه‌ مسئولان و دلسوزان انقلاب و دوستداران امام (ره)این است که عاملین این اقدام را پیدا کرده و آنها را به مردم معرفی کنند، خاطر نشان کرد:«اصلا دور از ذهن نیست که برخی طرفداران افراطی دولت از روی تعمد یا غرض این ندانم‌کاری را انجام داده باشند.»

طنز : کمیته بین المللی جایزه نوبل هم جلوی احمدی نژاد کم آورد ( نورافکن )

صبح امروز محمود احمدی نژاد در یک کنفرانس خبری اعلام کرد كه به خاطر تلاشهای صلح جویانه اش در راستای حذف اسراییل از نقشه جهان، انکار هولوکاست و همچنین سرکوب و کشتار ملاطفت آمیز مخالفان تقلب در انتخابات اخیر ایران ، بنیاد صلح نوبل در اقدامی نادر ، دومین جایزه صلح نوبل امسال را به ایشان اهدا کرد. وی در حالی كه اصل جایزه خود را به خبرنگاران نشان میداد افزود: متاسفانه به علت سهل انگاری بنیاد نوبلِ تاریخ اشتباها به جای ۲۰۰۹ ، سال ۲۰۰۳ بر روی مدال حک شده است. وی در جواب یک خبر نگار كه چرا بر روی جایزه به جای نام محمود احمدی نژاد، نام شیرین عبادی آمده است گفت به علت شیرینی لبخند من و همچنین عبادت های بسیارم ، مرا در خانه شیرین عبادی مینامند، كه مدارکش هم موجود است و میتوانم به شما نشان بدهم. بنیاد نوبل هم در این راستا اعلام کرد: ما دیگه رسما کم آوردیم

دیکتاتور! تو کمر به قتل یاران خمینی بسته‏ای؛ نمایش خودساخته‏ی آتش زدن عکس خمینی آزرده‏ات کرده؟!

وبلاگ تحليلش كن : دیکتاتور به جوش آمده است؛ این را می‏توان در نمایشی که اخیرا با ناشی‏گری تمام، توسط مزدوران «سیمای دروغ» برپا شد، به وضوح دید. با بررسی دقیق و همه جانبه‏ی آشوبی که عده‏ای به ظاهر دانشجو به رهبری وزارت استخبارات کودتا انجام دادند، نکاتی به چشم می‏خورد که واشکافی آن در این برهه زمانی لازم به نظر می‏رسد. واضح است که دیکتاتور آنچنان در منجلاب خودساخته‏ی خود فرورفته که به هیچ عنوان حاضر به خروج از فاز «تخریب جنبش سبز» نیست. اما پرسش اینجاست که پروژه تخریب جنبش سبز برای چه اهدافی انجام می‏شود؟ وقتی کودتاچیان مرزهای خود را نیز رد می‏کنند و تصویر آقای خمینی را به آتش کشیده و یا پاره می‏کنند تا چهره جنبش سبز را تخریب کنند تنها هدفی که متصور می‏شود این است که دیکتاتور از حل بحران عاجز شده به دنبال طرح تفرقه است، تا مردم را چه از داخل و چه خارج جنبش مقابل سبزها قرار دهد. چراکه تاکنون حدفاصل برخی حامیان رییس جمهور موسوی و کودتاچیان بازپروری اندیشه آقای خمینی بوده است، و اینکه کودتاچیان به دنبال عبور از سی سال گذشته و ساخت نسلی جدید با عقایدی خاص هستند که حتی در برخی موارد با گذشته جمهوری اسلامی در تضاد است.

 از سویی دیگر، جنبش سبز بافته‏ای پیچیده از اقشار مختلف جامعه کنونی ایران است و خانواده شهدا نیز در حال پیوستن به بدنه جنبش می‏باشند. همین خانواده شهدا هنوز به تفکرات و اندیشه خمینی وفادارند و در برخی موارد دیده شده که از عملکرد خامنه‏ای به سطح انزجار رسیده‏اند. اعتراضات این بخش از بدنه جنبش برای دیکتاتور بسیار گران تمام می‏شود. چراکه دیگر نمی‏تواند به راحتی دست به تارومار سبزها بزند. چنانکه حتی حسن خمینی نیز در کمپ موسوی قرار دارد و خانواده خمینی نیز دیگر پشتیبان خامنه‏ای نیستند.

دیکتاتور چنان به عجز افتاده است که به دنبال راهی است تا مردم را مقابل مردم قرار دهد و خود را از هزینه‏های سرکوب جنبش معاف کند. بنابراین نیاز به سناریویی دارد که نه تنها بدنه جنبش را وادار به ریزش کند بلکه با انگ توهین به مقدسات جنبش را به بیرون از جامعه هل دهد. با این تفکر است که به دنبال وجهی از مقدسات می‏گردد که در صورت حتک آن بیشترین میزان تخریب به بارآید. و چه قدیسی بهتر از روح الله خمینی که رهبران کنونی جنبش از یاران اویند!

اما این پرسش را باید از دیکتاتور پرسید که شما اگر دم از خمینی می‏زنید پس چرا تمامی یاران او هم اکنون در زندان به سرمی‏برند؟ چرا خانواده او حتک حرمت می‏شود؟ چرا دوره پیش از احمدی‏نژاد را سیاه‏نمایی می‏کنید؟ چرا نخست وزیر او را به انواع تهمت‏ها می‏آلایید و خانه نشین کرده‏اید؟ چرا به همسر نخست وزیر امامتان مثال وحشی‏ها حمله فیزیکی می‏کنید؟ چرا فرزندان موسسان جمهوری اسلامی و یاران باوفای امامتان همچون آیت الله بهشتی را دربند می‏کنید و پس از آزادی تحت نظر می‏گیرید؟ چرا همسر شهید همت را در خیابان با لگد به پهلویش می‏کوبید و همسر باکری را مورد اهانت قرار می‏دهید؛ مگر اینها سربازان امامتان نبودند؟ و هزاران وقاحت که از آن هیچ دریغ ندارید! حمیدرضا جلایی‌پور، روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در مصاحبه‏ای که با بی‏بی‏سی فارسی داشت گفت: «اوایل انقلاب وقتی بهزاد نبوی از زندان رژیم شاه آزاد شده بود ما همگی از نقاط مختلف کشور جمع شده بودیم ببینیم این چریک پیر، بهزاد نبوی، که می‏گویند این همه سال مبارزه کرده، در زندان بوده و دوام آورده است، کیست و چه شکلی است؟!» حال این بهزاد نبوی به جرم مضحکی مانند ایجاد ترافیک در زندان است!

اما نمایشی که در شانزده آذر توسط اراذل و اوباشی که خود را دانشجو جازدند، به راه افتاد تنها پیش پرده‏ای بود بر نمایش اصلی سیمای دروغ که در بطن آن در حال انجام بود. و پاره کردن عکس خمینی و فیلم گرفتن از آن نیاز به بلوایی داشت که هیچ کس نتواند در آن آشوب و شلوغی متوجه سناریوی سیمای دروغ شود. بنابراین عده‏ای اوباش در لباس دانشجو وارد دانشگاه شدند، بلوا به پا کردند، تصویر جمعیت سیاهشان در سیمای دروغ در بوق شد و در آن گوشه هم لابد جنبش سبز در حال اهانت به خمینی بوده است! و آقایان می‏خواستند بگویند چقدر دلشان از این حتک حرمتی که خودشان کرده‏اند به درد آمده است!
دیکتاتور از این غافل بود که خائنین در هراس دائمند و همین هراس به ناشی گری وادارشان می‏کند. و پس از آن فراموش کرده بود که حتی حوزه هم پشت جنبش سبز است و دیگر نمی‏تواند بر روی تعصبات حوزویان موج سواری کند. نمونه آن تکذیب خبر تعطیلی حوزه از سوی قم است. و همچنین اعتراض مرکز نشر اثار امام خمینی به این حرکت صدا و سیمای دروغ از این دست است. این اواخر استعفای آیت الله جوادی آملی از امامت جمعه قم در اعتراض به سرکوب وحشیانه مردم، نیز مزید بر علت شد.

نکته دیگر اینکه عدم نمایش پایین کشیدن پلاکارد تصویر خامنه‏ای در روز سیزده آبان و همچنین عدم نمایش بارها به آتش کشیدن تصویر احمدی‏نژاد نشان از آن دارد که کودتاچیان می‏دانند که اکثریت جامعه به تنفر از این دو رسیده‏اند و نمایش اینگونه تصاویر بهره‏ای برایشان نخواهد داشت. بنابراین آنچه می‏خواهند به زور قشون‏کشی و گاز اشک‏آور نشان دهند مبنی بر اینکه جمعیت حامی آنان بسیارند، حتی مورد قبول خودشان هم نیست!
اما ضربه آخر را فقط و فقط جنبش سبز می‏تواند بزند و بس؛ پیشنهاد راه‏پیمایی اعتراضی که اخیرا مطرح شده است بسیار کارساز خواهد بود. چراکه از سمتی اعتراض جنبش سبز را به افترای کودتاچیان نشان می‏دهد و از سویی دیگر بهانه‏ای مجدد برای حضور در خیابان‏هاست. و هدف نهایی اینکه درسی برای کودتاچیان می‏شود که دیگر از این روش‏های نخ‏نما برای تخریب جنبش سبز استفاده نکنند.

یك سؤال مهم:چرا ضرغامی توهین به رهبر انقلاب را پخش نكرد؟


تاريخ انتشار: 21 آذر 1388 ساعت 15:40

آينده نيوز : در حالی‌كه پس از اقدام صداوسیما در پخش تصویر پاره شده رهبر كبیر انقلاب اسلامی، این رسانه از روز گذشته فضاسازی رسانه‌ای گسترده‌ای را در این زمینه آغاز كرده، اقدام صداوسیما با یك پرسش مهم در افكار عمومی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، البته واكنش علما، روحانیون و كلیه دوستداران امام راحل(ره) به اهانت به ایشان، امری طبیعی است، هرچند ممكن است برخی از این افراد فیلم صداوسیما را ندیده باشند و به صرف شنیدن خبر اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی انزجار خود را نشان دهند.

با این حال بررسی مجدد فیلم پخش شده در سیما، یك عكس پاره شده افتاده بر زمین از امام(ره) را نشان می‌دهد كه فرد مشخصی كنار آن نیست و پس از آن فیلم كات خورده و تصاویر شماری از دانشجویان سبزپوش پخش می‌شود.

این در حالی است كه شبیه این صحنه، متأسفانه بارها به ویژه در راهپیمایی‌های با شكوه ملی نظیر 22 بهمن و روز قدس كه برخی ارگان‌ها تصاویر و پوسترهایی از امام را پخش كرده و گاه بر اثر بی‌توجهی، بعضی از این تصاویر روی زمین افتاده یا حتی بر اثر رفت و آمد مردم، غیرعامدانه پاره می‌شوند، رخ داده است.

در روز حادثه هم شماری از دانشجویان با در دست داشتن تصویر امام با طرف مقابل درگیر بودند كه در این میان پاره شدن تصویر امام امری كاملاً محتمل است، اما نمی‌توان مطمئن بود كه كسی یا گروهی از روی عمد چنین اقدامی انجام داده باشند.

این گزارش می‌افزاید: در عین حال در چند ماه اخیر پدیده تلخ دیگری در جامعه رخ داد كه قطعاً عامدانه بود و آن جسارت به رهبر معظم انقلاب، آیت‌ا... خامنه‌ای بود كه در قالب‌های مختلف از سردادن شعار گرفته تا دیوارنویسی و یا جسارت به تصویر ایشان توسط برخی افراد انجام شد كه با وجود عامدانه بودن این اقدامات كه دل بسیاری از مردم ولایت‌مدار را شكست و وجود تصاویر این اقدامات در آرشیو صداوسیما، هیچ‌گاه چنین صحنه‌هایی پخش نشد.

به نظر نمی‌رسد از نظر مسئولان صداوسیما كه عامل اصلی تلخ شدن كام مردم از موضوع اهانت به امام هستند، حرمت آیت‌الله خامنه‌ای، ولی‌فقیه و رهبر كنونی انقلاب با حرمت امام خمینی(ره)، پایه‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر قبلی انقلاب متفاوت باشد و اهانت به آیت‌الله خامنه‌ای از نظر آنان امری محكوم نباشد. بلكه قاعدتاً آنان با یك استدلال درست یعنی جلوگیری از شكسته شدن حرمت رهبری انقلاب و عدم اشاعه امری شنیع و موهن از پخش تصاویر مذكور خودداری كرده‌اند، اما اكنون پرسش این‌جاست كه آیا حضرت امام(ره) از این قاعده مستثناست.

در این حال برخی تحلیلگران معتقدند این تناقض با تحلیل پشت ذهن عوامل این سناریو قابل حل است. آنان با توجه به ادعای طرفداری برخی سران معترضین از امام راحل(ره)، تلاش كرده‌اند این‌گونه نشان دهند كه طرفداران آنان با امام(ره) هم مشكل دارند، اما آیا این تحلیل و غرض ساده، توجیه حرمت‌شكنی از امام را می‌كند؟

در پایان این گزارش آمده است: متأسفانه نكته مهمی كه در میان هیاهوهای سیاسی برخی اهالی قدرت مظلوم واقع شده، خمینی كبیر(ره) است كه با دستمایه نمودن ایشان در دعواهای سیاسی نسل جدید كه آن بزرگوار را از نزدیك درك نكرده‌اند، در پس این مجادلات برداشت درستی از ایشان نخواهد داشت.

جنبه هاي مثبتي براي جنبش سبز در تظاهراتهاي آتي در ماه محرم

از وبلاگ گذري و نظري

محرم سبز نزدیک  است . کودتاچیان در هراس افتاده اند و سعی در ایجاد رخنه و شکاف بین سبزها دارند  و هر روز صدای تشت رسوایی شان بیش از پیش به گوش می رسد . برای محرم بایستی به چند نکته ی مثبت و منفی توجه نمود . نکات مثبت محرم سبز :

۱- در تداوم روزهای آن است و این امر انرژی کودتاچیان را تحلیل می برد . همانگونه که دیدیم آنها توانایی برخوردهای هر روزه را ندارند و نیرویشان تحلیل می رود . ضمن اینکه گستردگی و پخش حرکت سبزها به سطح شهرهای مختلف ، کودتاچیان را وادار به تقسیم شدن در گروههای کوچکتر خواهد نمود و نیرو و اعتماد به نفس آنان را خواهد کاست .
۲-نیروهای مزدبگیر ، خیلی هم تمایل به کار نشان نمی دهند و با توپ و تشر حاجی رئیس شان است که به هیجان می آیند و برای قطع نشدن دستمزد به مردم یورش می برند . شبهای محرم کنترل حاجی ها را بر چماقداران کمتر خواهد ساخت و در آنسوی ما به دلیل عدم امکان شناسایی و نیز پیوستن افرادی که روزها بناچار درگیر کار  هستند منسجم تر و قوی تر خواهیم بود .
۳- بدلیل دیدار هر شب با دوستان ، با یافتن نکات مشترک  در اثر هم فکری ، برنامه ریزی قوی تری تدارک خواهیم دید برای نهم و دهم محرم .
۴- محرم سبز را امثال من در شهر خود خواهیم ماند و همانند روزهای ابتدایی پس از انتخابات ، مجبور نیستیم به تهران بیاییم . کودتاچیان هم ناچارند چماقداران محدودشان را بین شهرها پخش کنند و از قدرتشات حسابی کاسته خواهد شد .
۶- برخی گمان می کنند که بسیجی ها در نزد افراد مذهبی نفوذ دارند و ممکن است در ایام محرم از میان آنها یارگیری نمایند ، اما به نظر من اینطور نیست . لااقل در محل زندگی من ، افراد مذهبی بسیجی ها را بعنوان آدم مومن قبول ندارند و در تصمیمات مذهبی به هیچ وجه اجازه دخالت به آنها نمی دهند .
 ۵ فرصت مناسبی است تا افراد مذهبی سنتی هم با مشاهده حضوری رفتار ما و توحش کودتاچیان ، پی به ماهیت آنها برده و به یاری ما بشتابند.
۷- بسیج نیروی مزدبگیری است که با تکیه بر شتیبانی دولتی و پول ، در ادارات و پایگاه ها و کارخانه ها اعمال قدرت می کند و به هیچ عنوان پایگاه مقبول مردمی و مذهبی ندارد . ....

نکته منفی خاصی به ذهن من نمی رسد . شاید تنها این نکته باشد که ولایت وقیح بخواهد حضور پرشور مردمی را با تصاویر جعلی و دست چین شده ، در راستای حمایت از تاج و تخت ملوکانه مذهبی خویش مصادره نماید که البته این حنا مدتهاست رنگش را باخته است . در این محرم سبز است که دمار از روزگار دیکتاتور کودتاچی در خواهیم آورد تا عبرتی باشد برای یزیدهای آینده .

اعتراض استادان دانشکده فنی دانشگاه تهران نسبت به وقایع روزهای اخیر



شورای اساتید پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به مناسبت وقایع 16 و 17 آذر در دانشگاه ها بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

در روزهای 16 و 17 آذرماه جاری، دانشگاه تهران و پردیس دانشکده های فنی بار دیگر شاهد وقایع بسیار ناگواری بود. در هر دو روز جمع کثیری که دانشجو یا کارمند دانشگاه تهران نبودند با عبور از درهای تحت مراقبت انتظامات وارد صحن دانشگاه شدند و مقابل ساختمان اصلی پردیس دانشکده های فنی تجمع کردند.

پیامد هجوم این عده در دو روز متوالی به داخل ساختمان پردیس فنی، ضرب و شتم دانشجویان، ارعاب و اذیت کارکنان و اساتید با پرتاب گاز اشک آور و آفریدن فضای آکنده از تشنج و رعب و وحشت بود.

این وقایع که در پی بی توجهی به رخدادهای تلخ حمله به دانشگاه و ساختمان دانشکده فنی در 24 خرداد 88 و کوی دانشگاه در همان شب اتفاق می افتد، به تکرار غیرقابل باوری رسیده است و ورود افراد غیرمسئول به محوطه دانشگاه برای چندمین بار به مسامحه گرفته می شود. گویی که قرار است نابودی نظم و امنیت و انضباط، هتک حرمت دانشگاه، تخریب اموال عمومی و ایجاد محیط رعب و وحشت یک موضوع پیش پا افتاده تلقی شود.

با توجه به موارد مذکور شورای پردیس اعلام می دارد که این وقایع به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و علت اصلی بروز این اختلالات، تشنج ها و رخدادهای ناگوار صرفا ورود پر تعداد و غیرمسولانه افرادی غیر از دانشجویان دانشگاه تهران به محیط مقدس دانشگاه است که مسئولیت آن علی القاعده با ریاست محترم و سایر مسئولین ذیربط دانشگاه تهران می باشد.

بدیهی است عدم رسیدگی جدی به این امر و پیامدهای آن باعث تداوم به خطر افتادن امنیت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه شده و به صدمه دیدن جدی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و کاهش اعتبار علمی دانشگاه تهران می انجامد. با در نظر گرفتن نکات فوق، شورای پردیس دانشکده های فنی ضمن سلب مسئولیت از عواقب بروز این وقایع اسفبار، خواهان حفظ نظم و حرمت دانشگاه، رعایت مقررا و تامین امنیت دانشگاهیان می باشد.


نوروز

وال استريت ژورنال: لحظه دمكراتيك ايران

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۲۱
12 نوامبر 2009- به قلم امير طاهري- يك ماه پيش پاسدار محمد علي عزير جعفري, فرماندة سپاه پاسداران عهد كرد كه جلوي تظاهرات ديگر ضد رژيم در ايران را بگيرد و آنچه را كه از نظروي ”زنجيره يي از توطئه“ است را بشكند. ليكن اين هفته نشان داد كه اين “زنجيره“ با دانشجوياني در سراسر كشور با ساماندهي تظاهرات متعدد در داخل و بيرون صحن دانشگاه, بيش از پيش قويتر شده است.
گروههاي اپوزيسيون گوناگون كه جنبش طرفدار دمكراسي را تشكيل مي دهد, هم اكنون فراخوان به يك سري تظاهرات ديگر در 27 دسامبر, در روز مقدس در تقويم مسلمانان شيعي داده است.
در اين اثنا, تقويم رسمي جمهوري اسلامي شامل 22 روز مي شود كه طي آن روزها رژيم درصدد برگزاري تظاهرات عمومي براي زورآزمايي خواهد بود.…
در روز قدس, 18 سپتامبر كه رسماً روز ضديهوديت است, اپوزيسيون نشان داد كه مخالف يهوديها يا اسرائيل نيست. يك شعار محبوب “نه حماس, نه حزب الله, جان فداي ايران بود.“ “فلسطين را فراموش كند, به مردم ايران فكر كن,“ شعار ديگر بود.
در 4 نوامبر در سالگرد اشغال سفارت آمريكا در تهران در 1979, اپوزيسيون خود را از لفاظيهاي ضدآمريكايي رژيم فاصله گرفت و در عوض خشم خود عليه روسيه و چين نشان را داد كه پنداشته مي شود كه متحدين جمهوري اسلامي هستند. “روسيه خانة جاسوسي است,“ نيز شعار ديگري بود.…
شعارهاي تظاهرات كنندگان ديگر در مورد تقلبات انتخابات نيست. اكنون شامل “مرگ بر ديكتاتور,“ و “ مرگ بر جمهوري ايران, و نه جمهوري اسلامي“ مي باشد. يك شعار به طور مستقيم پيامش به پرزيدنت باراك اوباما بود: “اوباما, با مايي يا با اونها؟“
نتيجه اين كه از نظر تظاهرات كنندگان رژيم ديگر مشروعيت ندارد.
با استناد به منبعي نزديك به اپوزيسيون , هر دو آقايان موسوي و كروبي, كانديداهاي شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري تلاش مي كردند, تا با اين اميد از حمله به “ولي فقيه,“ آيت الله علي خامنه اي جلوگيري كنند كه نهايتاً مي توانند به توافقي با آنها برسند. در چنين سياستي, آنها وعده دادند تا از برنامة هسته يي جمهوري اسلامي دفاع كنند.
جمعيت با شعارهاي “غني سازي را رها كن, كاري براي فقير كن,“ آن را رد كردند.… 


اعتراض به 20:30 در دانشگاه تهران/ تصاویر امام خمینی(ره) در دست دانشجویان

زمان انتشار: شنبه 21 آذر 1388
سیاست > احزاب و تشکل ها  - جمعی دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به اقدام بخش خبری 20:30 امروز در مقابل درب اصلی این دانشگاه تجمع کردند.
به گزارش خبرآنلاین این تجمع حدود ساعت 14:30 امروز برگزار شد که طی آن دانشجویانی با نماد سبز و در دست داشتن تصویرهایی از امام خمینی (ره)، شعار می دادند: «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما» و «20:30 حیاکن، اصلاحات را رها کن» و ...
در حالی که درهای دانشگاه بسته بود، برخی از مردمی که از مقابل این تجمع می گذشتند نیز با این دانشجویان همراهی کرده و شعار «حمایت، حمایت» سر می‌دادند. البته برخی هم که از علت این اعتراض دانشجویان بی‌اطلاع بوده و یا قصد همراهی با آن را نداشتند، پیاده رو محل عبور خود را تغییر داده و یه سمت مقابل می‌رفتند.
دانشجویان پارچه سبز بزرگی را بالای سر در دانشگاه نیز نصب کرده بودند.
پیش از حضور ماموران نیروی انتظامی، یک نفر با لباس شخصی در مقابل دانشگاه ایستاده بود و از دانشجویان و واکنش مردم به آنها فیلم برداری می‌کرد که به نظر نمی‌رسید از فیلم‌برداران صداو سیما باشد. چون دوربین وی عادی بوده و تناسبی با دوربین‌های حرفه‌ای صداو سیما نداشت.
پس از حضور ماموران نیروی انتظامی، دانشجویان به آرامش دعوت شده و از آنها خواسته شد تا به این تجمع پایان دهند. به این ترتیب، تجمع مذکور تا پیش از ساعت 16 به کار خود پایان داد.

علی مطهری: دولت احمدی نژاد هاشمی را در راس مخالفان خود می داند و به دنبال حذف هاشمی است


دستان هاشمی برای مقابله با دولت خالی نیست
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی مطهري از تز افراطيون مبني بر حذف هاشمي از انقلاب خبر داد و افزود: به نظر مي‌رسد افراطيون به جاي اجراي عدالت و ترميم دلخوري‌هاي گذشته، قصد عذرخواهي ندارد و در قالب پروژه‌اي به دنبال حذف هاشمي از انقلاب است.
این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات شدید ترین انتقاد ها را به هاشمی رفسنجانی وارد کرد، مصلحی در این باره گفت:ايشان در سفر اخير خود به مشهد اعلام کرد که مواضع من همان است که در نمازجمعه تهران بيان کردم و تکان دهنده اين است که مباحثي را که دربيانيه هاي سران فتنه مطرح مي شود، بيان مي کند.
اما مطهری نظر دیگری دارد، به گزارش "ایلنا" نماينده تهران تاكيد بر اينكه بدون اجراي عدالت نمي‌توان آرامش را به فضاي سياسي كشور بازگرداند، خاطرنشان كرد: طرفين بايد زير بار عدالت بروند، اما متاسفانه حاضر به قبول چنين چيزي نيستند.
افراطيون اصولگرا، در اقليت هستند

به اعتقاد وي در حال حاضر افراطيون اصولگرا حاكم هستند و چون دولت در دست آنهاست، قدرت دارند. چراكه دولت مظهر قدرت است. مطهري با اعتقاد بر اينكه افراطيون اصولگرا، در ميان طيف گسترده اصولگرايان در اقليت هستند، خاطرنشان كرد: البته من دولتمردان را گروهي مستقل مي‌دانم كه نه اصلاح‌طلب هستند و نه اصولگرا.

شخصيت‌هاي موجه بدون ملاحظات سياسي وارد ميدان شوند

نماينده تهران ادامه داد: متاسفانه در شرايط كنوني شاهد آن نيستيم كه افرادي از خودگذشتگي كرده و با فداكاري وارد عرصه شوند. كساني هم كه گاهي تصميم به ورود به اين عرصه مي‌يابند، بيشتر به فكر جايگاه و محبوبيت خودشان هستند و نگرانند كه طرح آشتي آنها به نتيجه نرسيده و به جايگاه آنها لطمه‌اي وارد شود.
او كه پيش از اين به دنبال محوريت آيت‌الله مهدوي‌كني براي ايجاد آشتي ملي بود، افزود: شخصيت‌هاي موجه بايد بدون ملاحظات سياسي و توجه به اينكه حرفشان شنيده مي‌شود يا نه، وارد ميدان شوند و جامعه را از حالت اختلاف، تنش و بحران خارج كنند. در غير اينصورت به وحدت ملي دست نخواهيم يافت.
هاشمي در جريان انتخابات، مظلوم واقع شد

مطهري در پاسخ به سوالي كه به اظهارات اخير وزير اطلاعات در مورد هاشمي‌رفسنجاني اشاره داشت كه طي آن گفته شده بود ”سخنان هاشمي هم راستا با سران فتنه است“، گفت: منظور وزير اطلاعات صحبت‌هاي اخير آقاي هاشمي بود كه از نظر ايشان منجر به تحريك به اعتراض در آستانه 16 آذر شد.
وي با بيان اينكه شايد نظر وزير اطلاعات درباره هاشمي درست باشد، خاطرنشان كرد: البته بايد به آقاي هاشمي حق داد. چون در جريان انتخابات، ايشان مظلوم واقع شدند و اگرچه از آقاي احمدي‌نژاد انتظار عذرخواهي داشتند، اما چنين نشد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس به استناد آيه‌اي از قرآن تاكيد كرد: هيچگاه مجاز نيستيم صدايمان را بلند كرده و دشنام بدهيم مگر آنكه حقي ضايع شده باشد. در حال حاضر نيز حق هاشمي ضايع شده است.
تز افراطيون براي حذف هاشمي

مطهري از تز افراطيون مبني بر حذف هاشمي از انقلاب خبر داد و افزود: به نظر مي‌رسد افراطيون به جاي اجراي عدالت و ترميم دلخوري‌هاي گذشته، قصد عذرخواهي ندارند و در قالب پروژه‌اي به دنبال حذف هاشمي از انقلاب است.وي با بيان اينكه دستان هاشمي نيز براي برخورد با آنها بسته نيست و متقابلا اقداماتي خواهد داشت، افزود: در نتيجه همين كش و واكش‌هاست كه اين فتنه خاموش نمي‌شود.
به گفته وي اگر عدالت اجرا شود اين مسائل رفع خواهد شد. در چنين وضعيتي است كه نقش قوه قضائيه بسيار مهم است چراكه قوه قضائيه مي‌تواند موثر باشد و دوطرف اين ماجرا را مجبور به اعتراف به اشتباهات خود و عذرخواهي كند.
نماينده تهران با بيان اينكه قوه قضائيه بايد به اتهامات هر دو طرف رسيدگي كند، تاكيد كرد: عدالت بايد درباره هر دو طرف اجرا شود، در غير اين صورت اين مسائل خاتمه نخواهد يافت.
مطهري در پاسخ به اينكه آيا افراطيون تنها پروژه حذف هاشمي را در دستور كار خود دارد يا اينكه به دنبال حذف چهره‌هاي ديگري نيز هست؟ اظهار داشت: دولت، هاشمي را در راس مخالفان خود و صاحب قدرت مي‌داند، به همين دليل معتقد است اگر هاشمي را حذف كند راه براي جولان دادنش باز مي‌شود، مضاف بر اينكه به اين ترتيب كسان ديگري كه زير سايه هاشمي هستند، خودبه‌خود تضعيف مي‌شوند.

آيت الله موسوی اردبیلی: نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساکت کرد

شبکه جبش راه سبز (جرس): آيت الله عبدالکريم موسوی اردبيلی در ديدار با برخی از اعضای شورای نگهبان از رويکرد به کار گرفته شده برای پاسخ به معترضان به انتخابات انتقاد کرده و گفته است:« نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساکت کرد».
به گزارش وب سايت آيت الله موسوی اردبيلی در اين ديدار که روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام عبدالله کعبی و آقايان عباسعلی کدخدايی و مغيثه نيز حضور داشته اند، اين روحانی بلند پايه در قم «ضمن ابراز ناراحتی از خشونت‌های رخ داده» تاکيد کرده است:« پاسخ‌ها بايد به گونه‎ای باشد که مردم را قانع سازد نه اين که بدون تفاهم و با قوه قهريه بخواهيم اعتراض را ساکت نماييم.»
پس از آن که وزارت کشور ايران در روز شنبه ۲۳ خرداد ماه محمود احمدی نژاد را پيروز انتخابات رياست جمهوری اعلام کرد. تجمع های اعتراضی در تهران و برخی شهر های ايران رخ داد. به گفته مقام های دولتی ايران تاکنون ۱۷ نفر دراين تجمع های اعتراضی کشته شده اند.
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوری، می گويند شورای نگهبان در انتخابات بی طرف نيست و خواهان ابطال نتيجه اين انتخابات شده اند.
آيت الله موسوی اردبيلی همچنين در ديدار با اعضای شورای نگهبان گفته است: «اتفاقاتی که در اين انتخابات رخ داد متأسفانه موجب تضعيف نظام شد در حالی که به راحتی امکان آن وجود داشت که قضايا حل شده و در يک مسير منطقی قرار گيرد.»
آيت الله موسوی اردبيلی همچنين گفته است:« «راه جلوگيری از کشانده شدن اعتراضات به خيابانها اين است که مجرايی جهت بيان اعتراضات معترضين قرار داده شود. بايد اجازه داد که مطالب از طريق صدا و سيما يا اجتماعات قانونی مطرح شود و پاسخ آنها نيز از طريق وسائط ارتباط جمعی به سمع و نظر مردم رسانده شود. مطمئن باشيد که کلام منطقی از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و کسی که بدون منطق صحبت کند مقبوليت نخواهد يافت.»
ستادهای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از روز های پس از انتخابات خواهان دريافت مجوز راهپيمايی از وزارت کشور شده اند، ولی تاکنون با هيچ کدام از اين در خواست ها موافقت نشده است.
در همين زمينه دفتر ارتباطات مردمی ستاد مير حسين موسوی در روزهای اخير در نامه ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی خواستار صدور مجوز تجمعی برای «پاسداشت ياد شهيدان روزهای گذشته و تأکيد بر حقوق قانونی مردم» شده بود، ولی اين ستاد می گويد که هنوز چنين مجوزی صادر نشده است.
بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، « تشکيل اجتماعات و راهپيمايی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»

پیشنهاد راهپیمایی ‌سبزها علیه توهین‌ به ‌امام

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۸, ساعت ۲:۵۱ بعد از ظهر
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سایت آرمان ایران نزدیک به محسن رضایی، با ارائه یک پیشنهاد، یکی از بهترین راه حلها را دادن مجوز به جریان سبز برای شرکت در یک راهپیمایی برای محکوم نمودن چنین حادثه ای دانست، راهپیمایی که می تواند تنها با حمل عکسهایی از حضرت امام و بدون شعارهایی انحرافی برنامه ریزی شود.
این سایت با اشاره به مواضع مختلف درباره اهانت به امام و پخش آن از سیما نوشت:
آنچه که در جمع بندی حوادث می توان ذکر نمود آنکه علی رغم انکارهای موجود در صف معترضین به دولت در وقوع چنین حادثه ای و همچنین همراه شدن موسسه تنظیم و نشر آثار امام درانتقاد به اقدام صدا و سیما، همچنان طرفداران احمدی نژاد اصرار دارند وجود چنین حادثه ای را اثبات نموده و با استفاده از موج آن احتمالا دست به افشاگری‌هایی بر علیه برخی شخصیت ها بزنند.
البته در این بین هنوز عزت الله ضرغامی شخصا عکس العملی به انکارهای موجود نشان نداده و بیان نمی کند چگونه افرادی حاضر شده اند جلو دوربین فیلمبرداری رسمی صدا و سیما دست به چنین اقدام احمقانه ای بزنند، بی آنکه نگران تشخیص هویت خود بوده و از عواقب آن بترسند، و همچنین بیان نمی کند چگونه تنها فیلمبردار صدا و سیما موفق شده از این صحنه فیمبرداری نموده و آن هم در این بین تنها از انگشت دستهای آشوبگران فیلم بردارد، بدون آنکه بخواهد کمی لنز دوربین خود را بر محیط یزرگتر و جمعیت اطراف آن بازتر نماید!
در مجموع وقوع حادثه بشدت مورد شبهه اهل نظر بوده و روز به روز بر احتمال وجود نقشه و انگیزه های برنامه ریزی شده ای در تهیه و پخش این فبلم افزوده می شود.
برخی صاحبنظران با توجه به احترامی که همه مردم بویژه جریان های معترض به انتخابات، برای شخصیت حضرت امام قائلند،یکی از بهترین راه حلها را دادن مجوز به جریان سبز برای شرکت در یک راهپیمایی برای محکوم نمودن چنین حادثه ای می دانند، راهپیمایی که می تواند تنها با حمل عکسهایی از حضرت امام و بدون شعارهایی انحرافی برنامه ریزی شود.
مسلما با چنین برنامه ای شیطنت و نقشه پدید آوردندگان این حادثه ( چه واقع شده باشد و چه صحنه سازی) به نتیجه عکس خواست آنها خواهد انجامید.

سازمان گزارشگران بدون مرز بیلان سرکوب گسترده آزادی بیان در ایران را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۸, ساعت ۲:۵۸ بعد از ظهر

١٠٠ روزنامه نگار زندانی، ٣ میلیارد تومان وثیقه و بیش از ٦٥ سال زندان
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سازمان گزارشگرا بدن مرز با صدور اطلاعیه ای به "بیلان سرکوب گسترده آزادی بیان در ایران" پرداخت.
به گزارش جرس در این بیانیه امده است: شش ماه پس از آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ٢٢ خرداد در ایران، مسوولان جمهوری اسلامی همچنان به سیاست سانسور گسترده در رسانه و سرکوب روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهند. در این مدت بیش از ١٠٠ روزنامه‌نگار بازداشت و بیش از ٥٠ روزنامه‌نگار مجبور به ترک کشور شده‌اند. ١٢ نشریه توقیف و هزاران صفحه سایت های اینترنتی مسدود شده است.

١٠٠ روزنامه نگار زندانی، ٣ میلیارد تومان وثیقه و بیش از ٦٥ سال زندان
چند ساعت پس از اعلام انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری، بازداشت روزنامه‌نگاران از سوی وزرات اطلاعات، سپاه پاسداران و اطلاعات نیروهای انتظامی اغاز شد، بازداشت‌شدگان به بندهای مختلف زندان اوین انتقال یافتند. همچون استادیوم ورزشی سانتیگو شیلی در بعد از کودتای ١٩٧٥، اوین نیز به زندانی خونین تبدیل شد که خودسری در آن حکومت می‌کند. بسیاری از روزنامه‌نگاران زندانی تحت فشارهای شدید روحی و مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند. پس از ٢٢ خرداد، در ایران دست‌کم ١٠٠ روزنامه‌نگار و وب‌نگار بازداشت شده‌ است، تعدادی از آنها با سپردن وثیقه‌های سنگین به شکل موقت آزاد و در انتظار محاکمه خود بسر می‌برند، برخی دیگر به احکامی از ٥ تا ٩ سال زندان محکوم شده‌اند. احضار و بازجویی مدام روزنامه‌نگاران همچنان ادامه دارد. بسیاری از حرفه‌کاران رسانه‌ها در شهر مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز از سوی دادگاه‌های انقلاب و یا وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته‌اند. گزارشگران بدون مرز یادآور می‌شود ایران با ٢٧ روزنامه‌نگار و وب‌نگار زندانی یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران است.



سانسور همه جانبه رسانه های داخلی و خارجی
از فردای "پیروزی" رئیس جمهور، از سوی دولت کارزار سانسور گسترده مطبوعات داخلی و خارجی به راه افتاد. برای نخستین بار پس از انقلاب ١٣٥٧ ماموران قضایی – امنیتی در تحریره‌های روزنامه‌ها حضور یافتند و راسا اقدام به سانسور کردند. از انتشار چندین نشریه با مقالات مخالف با روایت رسمی جلوگیری شد. ده‌ها نشریه دیگر توقیف شدند : کلمه سبز در ٢٣ خرداد ، اعتماد ملی در ٢٧ مرداد و روزنامه اقتصادی سرمایه در تاریخ ١١ ابان توقیف شدند. سیاست توقیف مطبوعات همجنان ادامه دارد. روزنامه حیات نو در ١٧ آذر به دلیل انتشار گزارشاتی در باره تظاهرات مخالفان در ١٦ آذر روز دانشجو، توقیف شد.
کارزار ضد رسانه‌ای جمهوری اسلامی با تخریب رسانه‌های خارجی و به ويژه رسانه‌های غربی با اتهام "سخنگوی آشوبگران" ادامه دارد. در تاریخ ٢٦ خرداد محمد صفار هرندی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار بخش‌نامه‌ای به خبرنگاران خارجی اعلام کرد که اجازه " شرکت و یا تحت پوشش خبری قرار دادن تظاهرات غیر قانونی را ندارند." ده‌ها روزنامه‌نگار خارجی که شاهدان سرکوب بودند پس از تهدید و بدرفتاری و یا بازداشت، مجبور به ترک کشور شدند، آن عده نیز که در کشور مانده‌اند تحت کنترل و فشار‌های دائمی برای انجام وظایف خود با محدویت‌های متعدد رو در روی هستند. در آستانه ١٦ آذر مجوز فعالیت بسیاری از آنها به مدت ٧٢ ساعت در تهران و برخی از شهرهای بزرگ لغو شد.

دولت جمهوری اسلامی در تهاجم خود به رسانه‌ها، اینترنت و رسانه‌های مدرن را نیز بی نصیب نگذاشت. از روز ٢١ خرداد بسیاری سایت‌هایی اطلاع‌رسانی متعلق به مخالفان مسدود شدند. و در روز بعد هر سایتی که ممکن بود به "پیروزی" محمود احمدی نژاد اعتراض کند، تعطیل شد. پیشبرد این سیاست به ویژه در استانه هر دعوت به تظاهرات مخالفان همچنان ادامه دارد. از جمله در روزهای ١٣ ابان و ١٦ آذر سرعت اتصال به اینترنت از جمله در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز به شدت کاهش یافت و یا کاملا قطع شد. برای روز ١٦ آذر، این اقدامات باگستردگی بیشتر و از چند روز پیش آغاز مراسم روز دانشجو آغاز شد، که عملا مراجعه به سایت‌ها اطلاع رسانی و ارسال ای میل را با مشکل مواجه کرده بود. یکی از کاربران اینترنتی به گزارشگران بدون مرز در این باره گفت " صفحه اصلی جی‌میل یا یاهو باز می‌شوند ولی برای ارسال ای میل دکمه " ارسال" ظاهر نمی‌شود."

از سوی دیگر ماموران حکومتی با کمک برخی از شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی با بکار گیری برگردان آدرس، کاربران برخی از سایت‌ها را به صفحات تبلیغاتی سایت‌های حکومتی هدایت می‌کردند. از جمله بازدید کنندگان سایت بالاترین یکی از دژهای اطلاع رسانی آنلاین جنبش اعتراضی، برای چندین ساعت قربانی این شگرد شدند. سایت‌های یوتیوب و فیس‌بوک همچنان با مشکل دسترسی مواجه هستند. کاهش سرعت اتصال، استفاده از فیلترشکن‌ها را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند. در این روزها به ویِژه در شبکه تلفن‌های همراه نیز اختلال ایجاد می‌شود، هدف حکومت جلوگیری از ارسال تصویربرداری از این طریق و ارسال آن بر روی شبکه اینترنت است. در روز ١٦ آذر پلیس اقدام به کنترل و بازرسی شدید کسانی کرد که با تلفن و یا دوربین خود در حال تصویر برداری بودند و یا بر روی حافظه تلفن خود عکس و تصویر تظاهرات داشتند، تعدادی از این افراد بازداشت شدند.
گزارشگران بدون مرز ياد آور مي شود که ايران یکی از سرکوبگرترین کشورهای خاورمیانه در عرصه اينترنت است و در ليست کشورهای "دشمنان اينترنت" در جهان قرار دارد. در این کشور سیستم مسدودسازی و کنترل شبکه اینترنت مشابه با سایبرسانسور چین بکار گرفته می‌شود. اخیرا سپاه پاسداران بخش عمده سهام شرکت مخابرات اصلی‌ترین شرکت خدمات دهنده اینترنت در کشور را خریداری کرده است، این شرکت قراردادهای بین المللی و تعهدات جمهوری اسلامی برای گردش آزادی اطلاعات را نادیده می‌گیرید.


مصونیت از مجازات پایان نایافتنی
در تاریخ ٢٢ تیر ماه پیکر علیرضا افتخاری، ٢٩ ساله به خانواده اش تحویل داد شد. وی که از روزنامه نگاران ارشد روزنامه ابرار اقتصادی و به مدت ٥ سال با این روزنامه همکاری داشته است. در تاریخ ٢٥ خرداد، در اثر ضربات خونریزی مغزی کشته شد، اما چگونگی کشته شدن این روزنامه نگار تا به امروز مشخص نشده است. اینگونه نام وی نیز به لیست روزنامه نگاران به قتل رسیده اضافه شد.
گزارشگران بدون مرز در یازدهمین سالگرد جنایات سیاسی معروف به " قتل های زنجیره ای" اعلام می‌کند برای روشن شدن چگونگی و دلایل به قتل رسیدن علیرضا افتخاری، روشن شدن همه حقیقت در باره مرگ وبلاگ‌نویس جوان امیدرضا میرصیافی، محاکمه و مجازات عاملان و آمران قتل مجید شریف، محمد مختاری، محمد جعفر پوینده، پیروز دوانی، زهرا کاظمی تلاش می‌کند.


خروج از کشور بی سابقه روزنامه نگاران ایران
از تاریخ ٢٢ خرداد بیش از ٥٠ نفر از حرفه‌کاران رسانه‌ها از کشور خارج شده‌اند. گزارشگران بدون مرز، هر روز درخواست تازه ای برای همیاری با روزنامه‌نگارانی که از وحشت زندان و شکنجه مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، دریافت می‌کند. این موج خروج از کشور از سال ١٣٥٧ بی سابقه است. گزارشگران بدون مرز همگان را دعوت به همیاری و همبستگی با روزنامه نگاران و وب‌نگاران ایران می کند. بسیاری از شاهدان سرکوب و شکنجه امروز در انتظار انتقال به کشوری امن در شرایطی نابسامان بسر می‌برند

اختصاصی جرس / حسن اسدی زیدآبادی آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم، امروز با قرار کفالت از زندان آزاد شد.
به گزارش خبرنگار جرس ، این فعال دانشجویی 12 آبان ماه بازداشت شده بود.
برای محمد صادقی، دیگر عضو دربند شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم نیز قرار کفالت صادر شده است.

ابراز تاسف شديد موسسه تنظيم و نشر آثار امام از حرمت شكني صداو سيما

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما از "حرمت‌شکنی بی‌سابقه صدا و سیما" نسبت به آیت‌الله خمینی، در تصاویر پخش شده از برنامه‌های خبری روز 16 آذر ابراز تاسف کرد.


در نامه حمید انصاری تصریح شده است: آن‌چه از گزارش‌های مختلف افرادی که در صحنه‌های روز دانشجو در دانشگاه‌های مختلف حضور داشته‌اند، استنباط می‌شود آن است که موضوع بدان‌گونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته، نبوده و در این روز اهانتی نسبت به آیت‌الله خمینی نشده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی افزوده است: علیرغم آنکه در این روز بعضا شعارهای ساختار شکنانه دیگری با کمال تاسف مطرح شده، اما هتک حرمتی نسبت به ساحت امام خمینی گزارش نشده است.

حمید انصاری پخش فیلمی حاوی صحنه سوزاندن تصویر آیت الله خمینی را اقدامی غیرقابل قبول دانسته و تاکید کرده است که بر فرض آنکه آنچه که در تصاویر تنظیم شده و نامرتبط نشان داده شده است، در گوشه ای از تجمعات آن روز، توسط فردی مجهول و مغرض انجام یافته باشد، توسعه آن به گونه ای که گویی جو غالب چنان بوده است، دروغی بیّن و مسلم می باشد.

به گفته او، حرمت شکنی بی سابقه صدا و سیما در تنظیم تصاویر پخش شده جدا باعث تاسف، تعجب و اعتراض جدی دوستداران آیت الله خمینی است. این نامه تصریح کرده است که اگر چنین عکسی در یکی دیگر از نشریه های کشور منتشر می شد، واکنش شدید علاقمندان به انقلاب اسلامی را در پی می آورد.

  بر اساس این نامه ، نکته حائز اهمیت آن است که هیچیک از شبکه های خارجی و رسانه های دیداری و نوشتاری - علی ما نقل - چنین مطلبی را انعکاس نداده و این اشتباه تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی پیش از درگذشت آیت‌الله خمینی با هدف جلوگیری از تحریف نوشته و ثبت سخنرانی‌ها و نامه‌های بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. در حال حاضر ریاست این موسسه را حسن خمینی، فرزند احمد خمینی بر عهده دارد.

عکس امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۸
سید عطاالله مهاجرانی
وقتی سیمای جمهوری اسلامی ایران، تصویر پاره شده عکس امام خمینی(ره) را نشان داد، آشکار بود که پرده تازه ای ساز شده است. انتشار چنین تصویری بدون آگاهی و اجازه مقامات عالی نظام و بدون برنامه ریزی نا محتمل به نظر می رسد. البته پیش از این تصاویر رهبری هم پاره شده بود و یا موجی از جمعیت پلاکارد بزرگ مصور به عکس ایشان را از جای کندند و پاره کردند، بدیهی بود که  هیچگاه چنان تصاویری از سیما پخش نشد و البته نمی شود. پرسش این است که تصویر پاره شده امام خمینی کار چه کسانی است و چرا از سیمای جمهوری اسلامی در ساعت پر بیینده خبر هشت و سی منتشر شده است؟

اطلاعیه آقای شیخ محمد یزدی که به عنوان اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده است، اعلام برخی طلاب در تعطیلی درس حوزه  علمیه قم، که به عنوان تعطیلی حوزه علمیه قم مطرح شده است و لابد از این پس اطلاعیه های گوناگون و رنگارنگ که پی در پی صادر می شود، تماما نشانه های یک اقدام محاسبه شده و سنجیده است. اصلا اطلاعیه آیه الله یزدی را ببینید، درست رنگ و ریتم سرمقاله های کیهان را دارد.

بگذارید نمونه ای را برایتان یادآوری کنم. کنفرانس برلین با اقدام خانمی که در میانه کنفرانس نیمه برهنه شد، تبدیل به یک ابزار خبری درجه اول برای حذف اصلاح طلبان و محاکمه آنان شد. همان فیلم رقص زن نیم برهنه را سیمای جمهوری اسلامی در همان سالها بارها پخش کرد و دادگاه انقلاب هم شرکت کنندگان را به بهانه های مختلف محاکمه کرد. همان وقت هم جمله ای را شکار کردند و برساختند که اصلاح طلبان معتقدند: امام خمینی را بایست به موزه تاریخ سپرد...

این بار هم سناریو نویسان و کارگردانان پاره کردن عکس امام، می خواهند جنبش سبز ملت ایران و نهضت ضد استبداد دینی دانشجویان را به عنوان حرکتی علیه امام خمینی وانمود کنند.

 اما چند نکته بسیار مهم:

اول: در این سال ها به روشنی شاهد بوده ایم که مهمترین میراث امام خمینی یعنی جمهوری اسلامی تبدیل به یک نظام حکومتی یکه سالار استبدادی شده است. در واقع روح و هویت اصلی انقلاب اسلامی  و پیام رهبری امام خمینی دگرگون شده است.

دوم: یاران امام در این دو دهه اخیر از صحنه مدیریت کشور حذف شده اند. میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی نسبت نزدیکتری با امام داشتند تا این نو رسیدگانی که به رویش های بی ریشه انقلاب معروفند. یادمان نرفته که آیه الله توسلی در یاد آوری سخن امام در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از شدت اندوه قلبش ایستاد.

سوم: امام برای سپاه و بسیج هویت مردمی قائل بود. چه کسانی سپاه و بسیج را تبدیل به ابزار سرکوب ملت ایران کردند؟

این همه دگرگونی و دگردیسی که پیش آمده است، در مقایسه با پاره شدن عکس امام خمینی که اقدامی به شدت مشکوک است- پیش از همه آقای کروبی در نامه به رییس صدا و سیما از این فتنه سخن گفت- چه نسبتی دارد؟ هویت انقلاب و جمهوری اسلامی تغییر یافته، و نیروی نظامی که بایست فراتر از احزاب سیاسی و امواج سیاسی قرار بگیرد، به ابزار سرکوب و رانت خوار اقتصاد و صنعت و نفت تبدیل شده است.

این رفتار ها خطرناک نیست ؟

 صدا و سیما با کدام مجوز و دلیل عکس پاره شده امام خمینی را نشان می دهد؟

به نظرم همه رهبران و سخنگویان جنبش سبز ملت ایران  ضرورت دارد هم پاره شدن عکس امام توسط هر کس و با هر انگیزه ای را محکوم کنند و هم اقدام سیاسی فتنه انگیزانه سیمای ضد ملی جمهوری اسلامی را. پیداست آقایان برای روزهای تاسوعا و عاشورا خواب تازه ای دیده اند. می دانند که دیگر نمی توانند از مشروعیت خویش برای جذب و اقناع مردم استفاده کنند. نوبت استفاده از نام امام و عکس امام برای تداوم سرکوب ملت ایران و دانشجویان رسیده است. عکس امام پرچم تازه ای است برای سرکوب مردم و دانشجویان، فتنه  و مکری که پنهان نمی ماند. والله خیر الماکرین.
به نقل از جنبش راه سبز


انجمن اسلامی دانشگاه تهران با محکوم کردن هتک حرمت به امام راحل: برخی می‌خواهند برای بحران آفرینی مجدد، قرآن سر نیزه کنند

تاریخ انتشار: ٢١ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید هتک حرمت صورت گرفته نسبت به ساحت امام خمینی(ره) هشدار داد:«مستمسک قرار دادن هتک حرمت به امام راحل(ره) برای بحران‌آفرینی مجدد در جامعه، مشابه قرآن‌های برنیزه شده قاسطین است که دست آخر گروه افراطی و جاهل خوارج را به جان امت اسلامی انداخت.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

 بسمه تعالی
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران
پیرامون محکومیت هتک حرمت به ساحت حضرت امام خمینی(ره)

با کمال تاسف و تاثر هتک حرکت به امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، طی چند روز گذشته بار دیگر مستمسک میدان‌داری یک جریان خاص و تندور در کشور جهت رسیدن به اهداف خاص و از پیش تعیین شده گشته است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در این زمینه لازم می‌داند به نکاتی چند اشاره نماید:
1-    ابتدا همانگونه که در نامه قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره)(معتمد و امین قدیمی امام راحل) مطرح شده است: «آنچه از گزارشهای مختلف افرادی که در صحنه‌های تلخ روز دانشجو در دانشگاههای مختلف حضور داشته‌اند، استفاده می‌شود آن است که موضوع بدان گونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته، نبوده و علیرغم آنکه در این روز بعضا شعارهای ساختار شکنانه دیگری، با کمال تاسف مطرح شده، اما هتک حرمتی نسبت به ساحت امام خمینی(س) گزارش نشده است و بر فرض آنکه آنچه که در تصاویر تنظیم شده و نامرتبط نشان داده شده است در گوشه‌ای از تجمعات آن روز توسط فردی مجهول و مغرض انجام یافته باشد، توسعه آن به گونه‌ای که گویی جو غالب چنان بوده است دروغ بیّن و مسلّم می‌باشد. حرمت شکنی بی‌سابقه صدا و سیما در تنظیم تصاویر پخش شده جداً باعث تاسف، تعجب و اعتراض جدی دوستداران امام راحل است. تنها کافی است تصور کنید که این عکس در یکی از روزنامه‌ها یا نشریه‌های دیگر منتشر شده بود. آیا نمی‌توان عکس‌العمل علاقمندان به اصول انقلاب را ترسیم کرد. نکته حائز اهمیت آن است که هیچ‌ یک از شبکه‌های خارجی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری- علی ما نقل- چنین مطلبی را انعکاس نداده‌اند و این اشتباه تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.»

2- تاکنون طیفی که بار دیگر ناجوانمردانه و بر خلاف اصول اخلاقی به عنوان فاعل این هتک حرمت از سوی گروه‌های تندرو و فرصت‌طلب مطرح شده است، اثبات نموده است که جانانه به اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) عشق می‌ورزد و انتقاد و نگرانی‌ اصلی خود را نیز فاصله گرفتن از ارزش‌ها و آرمان‌های برآمده از اندیشه آن پیر فرزانه می‌داند. این مهم چنان مسجل است که حتی به فرض محال اگر کسی به خود اجازه چنین خیانتی داده باشد و خود را درون این طیف تلقی نماید بی‌شک یا نفوذی جریان‌های خاص برای ضربه زدن به حرکت آگاهانه ملت ایران در جهت احیای اندیشه‌های امام خمینی است و یا خائن به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی. از طرفی همانطور که اینک برای همگان مشخص شده است، در روزهای 16 و 17 آذر ماه سوال اساسی دانشجویان آن است که چگونه تعداد کثیری از غیر دانشجویان بصورت غیرقانونی وارد دانشگاه شده‌اند و با نفوذ در میان دانشجویان عامل رخداد چنین حوادثی گشته‌اند؟ آیا حدوث چنین وقایع تاسف‌انگیزی از جانب کسانی که با قبله اشتباه نماز فتح می‌خوانند محتمل نیست؟ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تاکید می‌نماید؛ یقینا عمل فوق در راستای پروژه خائنانه گسترش نفاق، خشونت و بحران‌آفرینی مداوم از سوی گروه‌های معلوم‌الحالی است که در شش ماه گذشته لحظه‌ای از نفرت‌آفرینی در میان ملت فروگذار ننموده‌اند.

3- مستمسک قرار دادن هتک حرمت به امام راحل(ره) برای بحران‌آفرینی مجدد در جامعه، مشابه قرآن‌های برنیزه شده قاسطین است که دست آخر گروه افراطی و جاهل خوارج را به جان امت اسلامی انداخت. گروهی که از فرط تقلید و تعصب، قرآن ناطق را ندیدند و در برابر اسلام و امت مسلمان قرار گرفتند. در این روزها که وحدت و حفظ آرامش جامعه برای گذر از بحران پس از انتخابات امری ضروریست، سوء استفاده از این حادثه دلخراش و توهین تاسف‌بار توسط گروهی خاص چه معنایی جز استفاده ابزاری از سرمایه‌های انقلاب دارد؟ اینکه توصیه‌های امام راحل در حفظ حقوق ملت را وانهیم و فرمایشات ایشان در باب حفظ انقلاب اسلامی را فراموش کنیم و به تصویر آن بزرگوار بیش از تفسیر او از اسلام بها دهیم آیا همان فتنه خوارجی نیست که از اسلام تنها قرائت عربی آن را فهمیده بودند؟ و جزئی از اسلام را برمی‌گزیدند و جزئی را زمین می‌گذاردند. «... أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاء مَن يَفْعَلُ ذَلِكَ مِنكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ.»( آيا به بخشى از كتاب [آسمانى] ايمان مي‌آوريد و به بخشى ديگر كفر مي ورزيد؟ پس كيفر كسانى از شما كه چنين تبعيضى را [در آيات خدا] روا مي‌دارند، جز خوارى و رسوايى در زندگى دنيا نيست، و روز قيامت به سوى سخت‌ترين عذاب بازگردانيده مي‌شوند، و خدا از آنچه انجام مي‌‌دهيد، بى‌خبر نيست.)- سوره بقره-آیه 85

4- زیر پا گذاشتن حق اعتراض و آزادی بیان در جامعه و دانشگاه، و تلاش برای بیشتر کردن سرکوب و خفقان با مستمسک قرار دادن توهین به امام بزرگوار، قطعا قرار دادن تصویر امام در برابر اندیشه امام است. باید از کسانی که امروز این چنین برآشفته‌اند و حساسیت نشان می‌دهند پرسید آیا در اندیشه علوی و فرزند آن امام راحل حمله سازمان یافته به دانشجویان و ضرب و شتم و به خاک و خون کشیدن فرزندان ملت  در 18تیر 1378، 25خرداد 1388، 16و17آذر 88، اهمیتی کمتر داشته است؟ پس چرا در آن هنگام همه خاموشی گزیدند و راه امام راحل مبنی بر عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را نپیمودند؟ اعتراضات گسترده کنونی در حالی شکل می‌گیرد که هیچ یک از این جریانات اعتراض جدی به هتک حرمت چندباره فرزندان ملت در دانشگاه ننموده است. آنان که در برابر جنایاتی اینچنین افراط‌گرایانه راه سکوت برگزیدند، اکنون نیز افراط‌گرایانه در جهت سوء‌استفاده از عکس امام در جهت بستن فضا گام برمی‌دارند تا بار دیگر با استفاده ابزاری از نام و حتی تصویر خمینی کبیر، اندیشه و منش او را به حاشیه برانند. اندیشه ناب علوی و اسلامی با دو محور عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی در عرصه اجتماع تعریف شده و فریاد کردن ظلم و ستم را رسالت هر انسان صالح  و دینداری می‌داند. تا آنجا که مولایمان حسین(ع) که در آستانه ایام سوگواریش قرار داریم در باب فلسفه قیام خود می‌فرماید:«در جستجوي اصلاح كار امت جدم بپا خواسته‌ام، اراده دارم امر به معروف و نهي از منكر كرده و به سيرت جد و پدرم رفتار كنم» و مگر فریاد کردن ظلم و ستمی که امروز بر دانشجو و دانشگاه می‌رود جز امر به معروف و نهی از منکر است؟

5- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن محکوم نمودن مجدد این هتک حرمت بزرگ به ساحت حضرت روح‌الله(ره) از عموم دانشجویان و مردم مسلمان درخواست دارد ضمن حفظ آرامش خود، هرگونه فرصت سوء استفاده را از متحجران مقدس‌مابی که حیات خود را در ادامه بحران کنونی می‌دانند دریغ کنند؛ و به یاد داشته باشند خون دلی که امام خمینی(ره) از این دسته‌ متحجر، مقدس‌نما و واپس‌گرا خورد هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورد!

دریافت روزی دو میلیون تومان وام توسط سرپرست وزارتخانه

سایت آینده نیوز: در حالی‌كه جوانان كشور برای دریافت یك‌میلیون تومان وام ازدواج با كارشكنی‌های سیستم بانكی مواجه هستند، سرپرست یكی از وزارتخانه‌های دولت نهم درطول دوران مسئولیت خود روزانه به طور متوسط دو میلیون تومان وام بانكی دریافت می‌كرده است.
فرد مذكور كه كمتر از سه ماه سرپرستی یكی از وزارتخانه‌های دولت نهم را به عهده داشته است، مجموعاً اقدام به دریافت 150 میلیون تومان وام بانكی كرده كه با گذشت مدت‌ها از موعد بازپرداخت اقساط آن، از این كار سرباز زده است.
جناب آقای سرپرست كه ایام كاری مسئولیت وی كمتر از 3 ماه بوده، به طور متوسط روزانه حدود دو میلیون تومان وام دریافت كرده است.
عدم تداوم مسئولیت آقای سرپرست موجب شد تا سقف وام وی به 150 میلیون تومان محدود بماند، چرا كه با تداوم این روند احتمال رسیدن وام‌های دریافتی وی به ارقام میلیاردی وجود داشت.

تبلیغ برنج‌ های سمی در صدا و سیما

خبرآنلاین: : یکی از شرکت‌های وارد کننده برنج‌های هندی بی‌کیفیت که نامش از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی هم به عنوان عامل واردات برنج‌های بی‌کفیت و آغشته به سم آرسنیک اعلام شد، دوباره از رسانه ملی سر درآورده است.
تبلیغات تلویزیونی این برند برنج حدود 3 ماه پیش و در بهبوهه افشای برنج های سمی با نامه ای که نمایندگان مجلس،خاصه نمایندگان شمال کشور به عزت الله ضرغامی،رئیس سازمان صدا و سیما نوشتند،با دستور مستقیم رئیس رسانه ملی ممنوع شد،اما با آرام شدن اوضاع و انتشار گزارش موسسه استاندار مبنی بر آلودن نبودن این برنج ها،تبلیغات این برند معروف برنج دوباره آغاز شده است.
این درحالی است که نمایندگان مجلس در نامه خود به ضرغامی نوشته بودند که برای حفظ سلامتی مردم نباید برنج های بی کیفیت هندی در قالب شرکت های ایرانی از سوی شبکه های تلویزیونی به صورت آشکار تبلیغ شوند،و سازمان صدا و سیما باید جلوی تبلیغ برنج های آلوده و سمی را بگیرد.
وزارت بهداشت نیز به عنوان مرجع رسمی اعلام غذاها و محصولات آلوده بر آلوده بودن این برنج ها به سموم مصر است،و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گزارشی در خصوص آوده بودن برنج ها وارداتی بر خلاف گزارش موسسه استاندارد مبنی بر آلوده نبودن برنج ها،منتشر کرده است،که تناقض ها در این دو گزارش به ابهامات و عوامل اقتصادی پشت پرده موضوع برنج های آلوده دامن می زند.
اما با گذشت چند ماه از ماجرای واردات برنج های آلوده به سم آرسنیک که تا کنون جان چند تن از هموطنان را نیز گرفته است،مشخص نیست چرا دوباره برنج های آلوده به جام جم راه پیدا کرده اند.

جان مادرت بی‌خیال شو، بگذار مردم زنده‌گی سبزشان را بکنند

جان مادرت بی‌خیال شو، بگذار مردم زنده‌گی سبزشان را بکنند

این حرکت آزادی‌خواهانه‌ی مردم ایران به قول حضرات، این جنبش اعتراضی به قول دوستان، این اعتراض‌های مدنی به قول یقه سفیدها، این جنبش مقاومت به قول پای‌گاه نشین‌ها، این حرکت ضد استبدادی به قول افسانه‌های سال‌های دور میهن، این حرکت‌های اجتماعی و طبقاتی  سرخ به قول رفقا، این ضدیت با جمهوری اسلامی به قول کاخ نشینان دیروز، این قیام مردم به قول اجنبی‌ها، این خروش همه‌گانی به قول دور مانده‌گان، این فتنه به قول کیهان، این اغتشاش‌ها به قول احمد خاتمی، این تجمع خس و خاشاک به قول رئیس دولت کودتا، این وابسته‌گان به صهیونیست بین‌الملل به قول آقای عظما،  و این جنبش مردمی ایران که به قول طیف وسیعی از گرداننده‌گان‌اش که خود مردم هستند «جنبش سبز» نام دارد، دارد راه خودش را می‌رود. خیلی قشنگ و پرحوصله و فکورانه هم دارد راه خودش را می‌رود.
اول رای‌اش را می‌خواست، کشتندنش، قاتلان را هم خواست. کتکش زدند، عامرانش را هم خواست. هی این‌ها را خواست و آمد به خیابان، هی حکومت هم زد و خشونت به خرج داد. خواسته‌های‌اش تندتر شد، از احمدی‌نژاد گذشت و به رفقای‌اش هم رسید. بسیج را بی‌خیال شد، یقه‌ی سپاه را چسبید. باز زدند و زندانی‌اش کردند، احمدی‌‌نژاد و رفقای‌اش را بی‌خیال شد، رفت رهبری و بیت‌اش را نشانه گرفت. باز کتک‌اش زدند و زندانی‌اش کردند، رفت و یقه‌ی رهبر را گرفت و ول کن ماجرا هم نیست. از اول‌اش هم گفت موسوی و کروبی رهبرش هستند. گفت که موسوی رئیس‌جمهوری است و کروبی  قابل احترام‌ترین فرد. حالا به این دو رای داده بود یا نداده بود هم برای‌اش فرقی نداشت.
اگر نیروی انتظامی کتک‌اش زد و گاز اشک‌آور به خوردش داد، گفت مرگ بر دیکتاتور، نیروی انتظامی لب‌خند تحویل‌اش داد یا فقط نظاره‌گرش بود گفت نیروی انتظامی تشکر تشکر. هر جا با او خوب تا کردند، مهربانی کرد، هر جا با او بد تا کردند فقط اعتراض کرد. اول‌اش تهران بود و دو سه شهر دیگر. بعد شد تهران و چند شهر دیگر، بعد شد چند شهر دیگر که تهران هم بود جزوشان. بعد شد شهرهای دیگر و تهران و اصفهان و مشهد و تبریز. انقدر آمد و آنقدر رفت تا ۱۶ آذر شد تمام ایران.
او ایستاده در خیابان و جلوی گلوله و گاز اشک‌آور و باتوم و زندان و تجاوز و شکنجه و این‌که در زندان لباس زنانه سرش بکشند، شعار علیه شخص اول مملکت هم می‌دهد، خانم می‌رود مصاحبه می‌کند و می‌گوید «وظیفه‌ی» من و رفقای‌ام این است که این جنبش را «رادیکال‌تر» کنیم! عجب! حالا این شغل و این وظیفه را چه کسی به ایشان و رفقای‌اش داده الله اعلم.!
او می‌گوید موسوی رهبر من است و می‌خواهم رئیس‌جمهوری ام باشد. موسوی می‌گوید از شعارهای تند بپرهیزید. او می‌رود سینه به سینه‌ی کودتاچی‌ها شعارهای تند هم می‌دهد و باز هم می‌آید و می‌گوید موسوی رئیس‌جمهوری من است. بعد آقا می‌نشیند و علیه موسوی و کروبی سخن می‌گوید که این‌ها چون به مردم چیز دیگر می‌گویند و فلان و بهمان، رهبر نیستند و این جیره‌خواران سی ساله‌ی ولایت باید بروند و…! عجب! حال چه کسی گفته شما قد و قواره‌ی این هستی که برای یک ملت تعیین تکلیف کنی الله اعلم!
او می‌رود شبانه‌ روز کلیپ می‌سازد و پوستر می‌سازد و تبلیغ این را می‌کند که یک روز دیگر را «سبز» کند و شاخ به شاخ نظامیان مسلح بایستد. حضرات می‌نشینند کلیپ سرخ و قهوه‌یی و فلان می‌سازند و از آواره‌گی مردم دومینیکن در آمریکای جنوبی عکس می‌گذارند و از «گریگوری» گلوله خورده در «دن آرام» شولوخوف و بعد می‌گوید با این رنگ پرچم بروید یک روز دیگر در خیابان! عجب! حالا چه کسی به آن‌ها گفته‌ها مردم به این نوع دعوت احتیاج دارند الله اعلم!
او می‌رود در خیابان و کتک می‌خورد و زندانی می‌شود و شکنجه می‌شود و شعار می‌دهد مرگ بر اصل ولایت فقیه، آقایان مصادره به مطلوب کن می‌گویند «شعار انحرافی» ندهید چرا که جنبش شما ادامه‌ی ۱۰ سال راه ما بود. زندانی‌های سیاسی را آزاد کنید، بعد نام‌شان را هم می‌گوید که جمعا حدود ۳۰ نفر می‌شوند. البته که ضد انقلاب که نمی‌شود سیاسی باشد. حالا یک نیست بگوید مملکتی که ۳۰ زندانی سیاسی دارد دیگر چه احتیاج به اعتراض و این‌ جنبش‌ها دارد. قصه‌ی آن ۳۰ نفر را کدخدامنشانه هم می‌شود حل کرد. حالا این‌که از کجا درآورده‌اند کسی که در خیابان  باتوم می‌خورد و شعار می‌دهد مرگ بر خامنه‌ای راه او را می‌رود، الله اعلم!
این صحبت‌ها بگویی نگویی مثل نوشته‌های کیهان است به خدا؛ این که ۶ ماه است دارد می‌نویسد و خودش را از شش جهت کش می‌دهد که بگوید جنبش سبز از بی بی سی و صدای آمریکا و اسرائیل و فلان جا خط می‌گیرد و هدایت می‌شود. ۶ ماه هم هست که به هیچ جا نرسیده و هر روز وضع‌اش خراب‌تر از دیروز می‌شود. حال تو هم خانمی کن، آقایی کن انقدر خودت را کش نده، نه برای سلامتی خوب است نه برای جنبش سبز مردمی ایران. بیا یک بار که شده به خود این مردم اعتماد کن. ۶ ماه است دارند می‌روند و پرچم‌شان هم بالا است، حالا تو هی نیا گیر بده، آن پرچم سبز را بیاور پایین سرخ  و زرد و بنفش مرا ببر بالا، هی گیر نده به شیر و خورشید و آفتاب و مهتاب. هی نگو تند برو و هی نگو کند برو. خب چه اشکال دارد که تو هم همراه باشی. بنشین گزارش‌گری‌اش را بکن، خبرهای‌اش را پخش کن، هر جا که هستی دنیا را بسیج کن. خوش‌ات می‌آید هی فکت کیهان بشوی؟ نشو دیگر عزیز من.
می‌خواهی زندانی سیاسی نباشد، این جنبش سبز همین را می‌خواهد، آزادی می‌خواهی همین را می‌خواهد، انتخابات آزاد می‌خواهی همین را می‌خواهد، ولایت فقیه را نمی‌خواهی همین را نمی‌خواهد، حالا پرچم تو و رنگ تو هم نباشد توفیری ندارد. انقدر گیر نده برادر، انقدر برای خودت وظیفه تعریف نکن خانم. به قول موسوی جنبش سبز را باید زنده‌گی  کرد، ملت دارند زنده‌گی‌شان را می‌کنند دیگر، جان مادرت بی‌خیال شو.

  • این هم قصه‌ی رسوایی چادر سر کشیدن بر سر مجید توکلی در زندان که دنیا آن را دیگر می‌داند. تا آبروی‌ دیگر نداشته‌شان را سر مجید نبریم عقب نمی‌نشنیم. مطلب من و گزارش‌های دیگر در نیویورک تایمز

تصویری از دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر بر روی صفحه اول نیویورک تایمز



افشای گوشه دیگری از دزدی علمی برخی از مقامات ایران


رادیو آلمان: خبرنامه‌ی اینترنتی نیچر نیوز که به نشریه‌ی علمی و معتبر نیچر وابسته است، روز پنج‌شنبه، ۱۰ دسامبر (۱۹ آذرماه)، نوشت،‌به موارد جدیدی از سرقت علمی وزرا و مقام‌های جمهوری اسلامی دست یافته است.
نیچر در ابتدا به یافته‌های پیشین خود و افشای تقلب و کپی‌برداری در مقالاتی با قلم حمید بهبهانی‌، وزیر راه و ترابری، و کامران دانشجو، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد، اشاره می‌کند و می‌نویسد افشای این موضوع بازتاب وسیعی در رسانه‌های ایران و وبلاگ‌ها یافت و دانشمندان داخل و خارج از ایران خواستار تحقیق در این موارد شدند.
نیچر با اشاره به این موضوع که کامران دانشجو رئيس ستاد انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری و حمید بهبهانی استاد راهنمای دوره‌ی دکترای محمود احمدی‌نژاد بود، می‌نویسد، مجلس کمیسیونی را مسئول بررسی ۴ مقاله‌ی دانشجو کرد، اما هیچ نتیجه‌ی رسمی در انتها گرفته نشد. دانشجو مبرا شد و مجید شهراوی، از دیگر نویسندگان مقالا‌ت مورد نظر، و برخی از اعضای این کمیسیون ادعا کردند که این مقالات حاوی مطالب جدیدی هم هستند. در مورد مقاله‌ی بهبهانی نیز تحقیقی صورت نگرفت و وی گفت، به این دلیل که تنها قسمت‌هایی از این مقاله مشابه مقالاتی از دیگر نویسندگان بوده این مقاله تقلبی علمی نبوده و این اتهام «نامشروع» است.
نیچر مواردی جدید از تقلب را افشا می‌کند
نیچر به مقاله‌ای در مورد "مقاومت جاده‌های آسفالته" یا Asphalt-road resistance اشاره می‌کند که به قلم حسن زیاری، معاون وزیر راه و محمد خبیری، یکی از دانشجویان مقطع PHD در دانشگاه علم و صنعت، در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است. نیچر می‌گوید بخش‌های بسیاری از این مقاله از روی مقاله‌ای از دانشمندان پاکستانی کپی‌برداری شده که در سال ۲۰۰۵ به چاپ رسیده است.
حسن زیاری اخیراً از سوی کامران دانشجو به ریاست دانشگاه پیام نور تهران منصوب شده است.
مورد دیگر مربوط به دو مقاله می‌شود که موضوع آنها "تقویت استحکام جاده‌های آسفالته" یا strenghthening asphalt roads است. نویسنده‌ی این دو مقاله آقایان بهبهانی، زیاری و شمس نوبخت، دانشجوی مقطع "پی اچ دی" هستند که این مقالات را در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسانیده‌اند. نیچر ضمن ضمیمه‌کردن لینک‌های مربوطه می‌گوید، هر کدام از این دو مقاله در بخش‌های متعدد و زیادی از روی سه مقاله‌ای که پیش از این از سوی نویسندگانی دیگر به چاپ رسیده‌اند کپی‌برداری شده‌اند.
یک کارشناس که خواست نامش فاش نشود به نیچر گفت،‌نتایج مقاله‌ی کپی‌برداری شده با نتایج مقالات اصلی هیچ فرقی ندارد و این موضوع که در هر دوی این موارد «رشته‌نتایج کاملا شبیه هم باشند غیر محتمل است».
نیچر تصریح می‌کند که بهبهانی و زیاری به درخواست نیچر برای ارائه‌ی توضیح تا کنون پاسخ نداده‌اند.
محمد عطیف رامای، سردبیر ژورنال Applied Science Research که هر دو مقاله‌ی مؤلفان ایرانی در آن به چاپ رسیده است، گفت، هر دوی این مقالات را از وب‌سایت مربوطه حذف کرده و در حال تحقیق در این مورد است.
«مورد دیگر، تقلب یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی»
مورد دیگر مربوط به مقاله‌ای می‌شود که در آن شبیه‌سازی‌های آلودگی هوا در ایران بررسی شده است. این مقاله در سال ۲۰۰۸ چاپ شد و یکی از نویسندگان آن محمدعلی کی‌نژاد، یکی از ۳۷ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مهندس محیط زیست در دانشگاه سهند صنعتی تبریز است. به گفته‌ی نیچر، این مقاله نیز «تقریبا به طور کامل از روی مقاله‌ای در مورد شبیه‌‌سازی آلودگی هوا از کنفرانسی در مجارستان» کپی‌برداری شده است.
نیچر تصریح می‌کند که در مقاله‌ی کپی‌برداری شده منابع اصلی ذکر شده‌اند و مؤلفان ایرانی می‌گویند، از طریق همانندسازی یک اپیزود اکسیدانت نوری ـ شیمیایی این موضوع را در سال ۲۰۰۷ در تبریز بررسی کرده‌اند. اما آلیسون توملین، یک شبیه‌ساز زیست‌محیطی در دانشگاه لیدز انگلستان و یکی از نویسندگان مدل چاپ شده در مجارستان، می‌گوید، «هیچ نتیجه‌ی جدیدی» در این مقاله نمی‌بیند و این مقاله «قطعا یک کپی» است.
نیچر می‌افزاید، مقاله‌ی نامبرده شامل همانندسازی رایانه‌ای داده‌های ایرانی‌ها است، اما آنها این داده‌ها را با تصاویری که در مجارستان بوده تطبیق داده‌اند و همچنین نقشه‌ای که در زمینه‌ی متن دیده می‌شود نقشه‌ی مجارستان است نه ایران.
نویسنده‌ی اول مقاله‌ی ایرانی اسماعیل فتحی‌فر، مهندس محیط زیست در دانشگاه صنعتی سهند تبریز است. وی به نیچر گفته است، مسئولیت این موضوع را دیگر اعضای تیم بر عهده دارند. فتحی‌‌فر می‌گوید، این اطلاعات، اطلاعات اندازه‌گیری شده در مجتمع پتروشیمی تبریز بوده و او چون تصور کرده آن نویسنده‌ی دیگر «راست می‌گوید» این موضوع را قبول کرده است. او افزود، عضویت فرد دیگر را که در برنامه‌ی "پی اچ دی" عضو این گروه است، لغو می‌کند. فتحی‌فر می‌گوید، کی‌نژاد «این مقاله را ندیده»، اگر چه که اسم او در مقاله ذکر شده است.
محمد علی کی‌نژاد خود تا کنون به درخواست نیچر برای روشن شدن ابهام تقلب پاسخی نداده است.
علیرضا علی احمدی، ‌وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد، متهم به تقلب مورد دیگر مربوط به مقاله‌ای است که یکی از مؤلفان آن علیرضا علی‌احمدی، وزیر آموزش و پرورش در دولت قبلی محمود احمدی‌نژاد، است. نیچر می‌گوید،‌جملات و پاراگراف‌های زیادی از مقاله‌ای که علی‌احمدی از جمله نویسندگان آن در سال ۲۰۰۶ بود و موضوع آن مربوط به شبکه‌های ذخایر یا supply networks می‌شود با سه مقاله‌‌ای که در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ از سوی نویسندگانی دیگر نوشته‌شده‌اند همخوانی دارد.
میکا اوجالا، مؤلف یکی از مقالاتی که از روی آن کپی‌برداری شده از دانشگاه تمپر فنلاند می‌گوید، به نظر او این موضوع اتفاقی نبوده است.
نیچر می‌نویسد، تلاش این مجله برای تماس با علیرضا علی احمدی تا کنون بی‌نتیجه مانده است.
اما بابک امیری، یکی از نویسندگان مقاله‌ی نامبرده از دانشگاه علم و صنعت تهران در واکنش به سئوال نیچر پاسخ می‌دهد، این مقاله قبل از آنکه از سوی او یا علی‌احمدی کنترل شود به صورت اتفاقی به ژورنال ارسال شده است. بابک امیری به نیچر گفت:«بابت این اشتباه معذرت می‌‌خواهم».
مورد دیگر: حسن ظهور، دبیر فرهنگستان علوم
نیچر می‌نویسد، اوایل سال جاری آکادمی ملی علوم آمریکا یکی از بخش‌های کتابی در یک کارگاه علمی آمریکایی ـ ایرانی، منتشره در سال ۲۰۰۳ را به دلیل تقلب و کپی‌برداری حذف کرده است. این بخش را حسن ظهور، دبیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، نوشته که عنوان آن "تأثیر ارزش‌های اخلاقی در ارتقای علم" یا The impact of moral values on the promotion of science بوده است.
نیچر می‌نویسد،‌این مقاله حذف شد چون «به طور اساسی» از روی مقاله‌ی لاس آلچین، تاریخ‌نگار و فیلسوف دانشگاه مینه‌سوتا در مینیاپولیس، کپی‌برداری شده است.

اختصاصي از فرداي ايران : گول تفرقه افكنها را نمي خوريم !

اين كه كسي عكس امام را پاره كرده يا نه موضوعي نيست كه بشود به راحتي آن را به جنبش سبز نسبت داد . به واقع بايد ديد كه اين كار تنها از عهده بسيجيان غيور يا برادران سپاهي اي بر مي آيد كه براي مظلوم نمايي خويش در قبال جنايتي كه در سركوب و شكنجه و قتل مردم انجام دادند صورت مي گيرد . جنبش سبز بزرگ تر و عظيم تر از اين هجمه ها است كه به اراجيف گويي هاي صدا و سيما يا رسانه هاي كودتا كم بياورد . ما در اين شش ماه ثابت كرديم كه با تمامي مردان و زنان اين آب و خاك در سراسر گيتي كه دست دوستي دراز كردند همصدا شديم و يك رنگ . و هر كسي كه وارد اين جنبش ملي و آسماني شد فراموش كرد كه پيش تر چه خواسته هايي داشته يا دارد و همصدا با آحاد مردم در استيفاي حقوق مردم قدم برداشت . من به عنوان عضو كوچكي از اين جامعه چند صدايي خوب به خاطر دارم كه در 18 تيرماه 1378 نيز برادران غيور سپاهي و بسيجي با پاره كردن عكس آقاي خامنه اي و راديكال كردن تظاهراتي كه تنها با تحصن و در خيابانهاي اطراف كوي صورت مي گرفت ، با آتش زدن چند ماشين و شكستن شيشه چند مغازه ، گناه بي شرفي و ددمنشي خويش را به گردن دانشجوياني انداختند كه تنها مي خواستند حقشان يعني احترام به دانشگاه ادا شود . من شاهد آن روزهاي پر از دردي بودم كه چگونه مشتي وحشي و كور و كر كه بازيچه دست عاليجنابان پشت پرده اند چگونه دانشجويان قهرمان و آزاده را به خاك و خون كشيدند و در آخر نيز نه كسي محاكمه شد و نه هيچ مقام مسئولي مؤاخذه .


برادران و خواهران ، چه تفاوت دارد كه از چه تفكر يا آرماني حمايت مي كنيم ؟ اين موج سبز خروشاني را كه دستهاي سبز ما پديد آورده را ياراي باز ايستادن نيست . و ترس در اندام حاكمان چنان انداخته اين خيزش سبز ما كه هر روز دست به حربه هاي كثيف ديگري مي زنند . گاه ما را وصل مي كنند به سلطنت طلبان و مجتهدين خلق ، آخر كدام از ما در اين سانسور شديد و اين خفقان اطلاعاتي آگاه بوديم با تفكرات آنها ؟ كه گيرم اگر هم مي شنديم سخنانشان را جز به خنده كاري بر نمي آمد از حرفهاشان . روزي ديگر مي خواهند از قول موسوي ، كروبي را خطاب قرار دهند و روزي ديگر از قول كروبي ، موسوي را شماتت كنند كه به حق و انصاف اين دو ابرمرد ، راست قامت و در كنار هم ايستاده اند در كنار ما و تا كنون هر چه بر مي آمده از دستشان دريغ نكرده اند از جنبش سبزي كه خود را نيز جزئي از آن مي دانند . ما را آشوبگر خطاب مي كنند و اغتشاشگر و اراذل و اوباش ، فردايش كتمان مي كنند و مي گويند بي بي سي چنين ناميده مردم ايران را و هنوز روزنامه ها روي پيشخوان دكه ها باز توسط افرادي ديگر مردم را به نامهايي كه خود برازنده اش هستند خطاب مي كنند . در حالي كه چه بسيارند شاهداني با چشمهايي باز و ساعتها كليپ و تصوير كه چه كساني بودند كه شيشه ها را شكسته اند و به تخريب اموال عمومي و حتي خصوصي مردم پرداخته اند .  امروز نيز فتنه اي ديگر را افراشته اند كه بي گمان براي گسسته كردن دستهاي سبزمان از هم . اين كه پوششي يابند براي توجيه كردار پليدشان در اين چند ماهي كه با شكنجه و سركوب و تجاوز و ارعاب چه ها كه با مردمان كشور خودشان كردند . آن هم در توجيه و دفاع از كسي يا شخصي كه بسيار سوال است درباره او كه خود آن عزيزان كوردل و ناشنوا نيز جوابي ندارند براي آنها .

و ما گول اين تفرقه افكنها را نمي خوريم  ، براي ما جنبش سبز تفاوت نمي كند كه طرفدار كدام عقيده يا مسلك يا كدام شخص هستيم ، نقطه مشترك ما ايران است و آزادي كه حق تمامي ايراني ها است . حرف همه ما اين است :

- احترام گذاشتن به مردم با هر ايده و تفكري

- آزادي مطيوعات و بيان و انديشه بدون كوجكترين ترسي

-اصلاح قانون اساسي و همان نكاتي كه مهندس موسوي در بيانيه هاي خود گفته ، يعني اصول فراموش شده و اجرا نشده قانون اساسي كنوني

-كوتاه شدن دست سپاهيان و نظاميان از سياست

-توزيع عادلانه ثروت به نفع تمامي مردم به خصوص مردمان محرومي كه كم هم نيستند در سراسر ايران

-ارتقاي سطح اقتصادي ، فرهنگي ، سياسي مردم با استفاده از مديران مجرب كشور كه در اين بوروكراسي و خاندان هزارفاميل سياست جايي براي انها نيست .

اينها چيزي بيرون از عقيده من يا شما است و حقوقي است حداقلي براي  هر زن و مرد و پير و جوان كه فرزند اين خاك است و تا استيفاي آنها باز نمي نشينيم از راه . كاري كه تا كنون ادامه داده ايمش و به پاسداشت خون شهدا و حرمت نفس بازداشت شدگانمان ادامه مي دهيمش باز .


فرداي ايران

88/08/21

سرکوب، هدیه دولت به دانشجویان


پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۸
در حالی که هنوز 16 آذر، روز دانشجو فرا نرسیده بود، آقای اژه ای دادستان کل کشور به خانواده ها هشدار داد که اگر اجازه دهند فرزندانشان در مراسم 16 آذر شرکت کنند، پس از بازداشت آنها حق گلایه ندارند؛ بعلاوه، دولت برای خبرنگاران خارجی ایجاد محدودیت کرد و مجوز آنها را برای سه روز به حالت تعلیق درآورد؛ همزمان، شبکه اینترنت و خطوط تلفن هم دچار اختلال شدید شدند. با همه اینها، هزاران دانشجو در سرتاسر کشور در مراسم 16 آذر شرکت کردند و علیه دولت و مسئولان حکومتی شعار دادند و در نهایت، در جریان 16 آذر و روزهای قبل و بعد از آن،  دهها دانشجو در سرتاسر کشور دستگیر شدند و همچنین شماری از دانشجویان از سوی نیروهای شبه نظامی وابسته به بسیج مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
نیروی انتظامی اعلام کرد که در روز 16 آذر حدود 204 تن در شهر تهران بازداشت شده اند.
در تهران، مجید توکلی، فعال دانشجویی پس از سخنرانی در دانشگاه امیر کبیر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و رسانه های حکومتی از همان لحظه آغاز بازداشتش شروع به پرونده سازی برای او کردند و مدعی شدند که این فعال دانشجویی با لباس زنانه در صدد بوده که از دانشگاه بگریزد. در همین حال برخی گزارشات از احتمال شکنجه این فعال دانشجویی حکایت داشتند.
رسانه های خبری اسامی شماری از بازداشت شدگان را به این ترتیب اعلام کردند: محمدجعفر طهماسبی، از اعضای ستاد دانشجویی میرحسین موسوی، جاوید حاج همتی و عباس قادری دو تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، نويد سلطان پور، مجتبی هاشمی، نیلوفر اثباتی، بردیا نجار، طاهر دهخوارقارنیان و مهدی بلخاری از دانشجویان دانشگاه تهران، فرزاد کلبعلی، سهراب کریمی و امجد کردنژاد از دانشجویان کرد دانشگاه تهران، میثم حسنی دانشجوی دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، غلام محمدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و عضو فعلی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و محمدجعفر طهماسبی عضو انجمن اسلامی دانشکده فنی، میثم هاشمی فعال دانشجویی دانشکده حقوق و و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مهدی الهیاری دانشجوی فوق لیسانس شیمی دانشگاه صنعتی شریف، طاهر دهخوارقارنیان دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران. همچنین در شیراز سعید آگنجی و راضیه جعفری، سید محمد محسن موسوی، سبحان حیدری، نجما رنجبر، سید محمد حسینی، سعید لطفی و مسعود مهدوی فر دستگیر شدند.
علاوه بر این افراد، کامران آسا، برادر کیانوش آسا، دانشجویی که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به قتل رسیده بود پس از خروج از دانشگاه علم و صنعت، به همراه بیژن رضایی، از دوستان کیانوش آسا دستگیر شدند. در اصفهان هم، هایده تابش، از اعضای کمپین یک میلیون امضا دستگیر گردید.
سایر گزارشات رسیده حاکی از بازداشت هفت تن از اعضای انجمن اسلامی و فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور تهران بود. از سایر شهرستانها هم خبر رسید که شماری از دانشجویان در جریان اعتراضات 16 آذر بازداشت شده اند.
اما همه این اسامی تنها بخشی از بازداشت شدگان این هفته می باشند. اوایل هفته نیز، نیروهای امنیتی حدود 15 تن از مادران عزادار را در پارک لاله تهران بازداشت کردند.
آنسوتر، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران از ارسال احکام قطعی ۲۲ نفر از دستگیر شدگان حوادث بعد از انتخابات به واحد اجرای احکام دادگاه انقلاب خبر داد. به گزارش رسانه های نیمه دولتی، 18  نفر به حبس از 4 ماه تا چهار سال و نیم محکوم شده اند. برای 4 نفر نیز رای برائت و برای عده ای جزای نقدی و مجازات شلاق نیز صادر شده است.
و در همین حال، محمد پور عبدالله، فعال دانشجویی به تحمل شش سال حبس محکوم گردید.
آنطرفتر، روزنامه حیات نو در این هفته توقیف شد و گزارشگران بدون مرز هم به صدور حکم 9 سال حبس برای سعید لیلاز، اعتراض کرد.
نهضت آزادی هم خبر داد که وزارت اطلاعات، فعالیت سایت های وابسته به این گروه را ممنوع اعلام کرده است.
و در چنین اوضاعی بود که نوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از تشديد سرکوب مخالفان دولت ایران توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، عميقا ابراز نگرانی کرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواست به حق مخالفان برای انجام تظاهرات احترام بگذارند.
بازداشتهای گسترده این هفته در حالی بود که سردار فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران گفته بود:"قصد داريم در اين روز به دانشجويان در دانشگاه‌هاي سراسر کشور، بخصوص استان تهران گل هديه دهيم"..

برادرم تفنگت را زمین بگذار... دعوت از نیروهای مسلح به پیوستن به مردم در محرم


به نقل از وبلاگ راه سبز آزادي
انتشار نامه گروهی از فرماندهان و افسران ارتش به مردم ایران نشان دهنده پیروزی دیگری بود برای جنبش سبز.مسلما پایداری جنبش و طولانی شدن مبارزه سبب شده تا نظامیان با وجود تهدیدات بسیار دست به چنین کاری بزنند. نظامیان با وجدانی که حاضرند از جان خود در دفاع از میهن بگذرند هرگز در برابر خواست ملت قرار نمی گیرند؛ مطمئنا همین وضعیت در سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز وجود دارد. این نکته را نباید فراموش کرد که یگانهای نظامی محدودترین ارگانها در یک نظام استبدادی هستند، و با کوچکترین انحراف از دستورات، حتی به مرگ محکوم  می شوند. از طرفی پیروزی یک جنبش ضد کودتا تنها با پیوشتن نیروهای نظامی وانتظامی و رویگرداندن آنان از حکومت ممکن است. اما اعلام این همراهی نیاز به گذر زمان و شرایط مناسب دارد.
یکی از بهترین موقعیتها برای نیروهای نظامی مراسمی است که حداکثر مردم در آن شرکت می کنند، چون در صورت مواخذه دلیل قانع کننده ای برای آن خواهند داشت.
محرم یکی از آن موقعیتهای طلایی است؛ شرکت در مراسم مذهبی به هیچ بهانه ای نیاز ندارد؛ در کنار مردم بودن و شنیدن صدای اعتراض و دعوت آنان از نزدیک، آنها را بیشتر و بیشتر به پیوستن به مردم تشویق خواهد کرد.

10روز محرم بهترین فرصت برای رساندن پیام حقانیت خواست مردم به نظامیان است و باید به اولویت اصلی ما تبدیل شود؛با نوشته های وبلاگی، پخش دعوتنامه، درست کردن پوسترو نوشتن شعاراز آنان می خواهیم به ما بپیوندند.
برادرم تفنگت را زمین بگذار...

جنبش اعتراضی در ایران؛ « شعارهایی که مشروعیت حکومت را به چالش کشیده اند»


۱۳۸۸/۰۹/۲۰ 
وال استريت جورنال، روزنامۀ چاپ نيويورک، در شمارۀ روز پنجشنبۀ خود طی مقاله ای با عنوان «جنبش دمکراتيک ايران، خواهان جمهوری ايرانی است نه جمهوری اسلامی» نوشته است که شعارهای اخير تظاهرکنندگان در ايران، مشروعيت حکومت را به چالش کشيده است.

مقالۀ مشروح وال استريت جورنال به قلم نويسنده و روزنامه نگار ايرانی، امير طاهری اين چنين آغاز می شود که يک ماه پيش، سردار پاسدار محمدعلی عزيز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تهديد کرد که تظاهرات بيشتر ضد رژيم که وی آن را «زنجير توطئه» ناميده بود، درهم کوبيده خواهد شد؛ هفتۀ گذشته اما، تظاهرات دانشجويان ايران در سراسر کشور، با ناديده انگاشتن تهديدهای اين سردار پاسدار و مرشدان سياسی اش، نشان داد که ظاهرا «زنجير» همچنان محکم است.

گروه های مخالف که مجموعۀ جنبش دمکراسی خواهی در ايران را تشکيل می دهند، از هم اکنون تظاهرات ديگری را برای روز يکشنبه، ششم دی ماه که با روز عاشورا مصادف است، تدارک ديده اند.

تقويم جمهوری اسلامی، بيست و دو روز تعطيلی دارد که طی آن، رژيم با سازماندهی تظاهرات عمومی، قدرت خود را به نمايش می گذارد و به دنبال انتخابات بحث انگيز خرداد ماه گذشته، جنبش دمکراسی خواهی از اين تعطيلات رسمی برای به تحليل بردن رژيم بهره گرفته است.

وال استريت جورنال پس از برشمردن مواردی از اين تظاهرات در ماه های اخير، با تاکيد بر دگرگون شدن ماهيت شعارهای تظاهرکنندگان از آغاز تا کنون و يادآوری اين نکته که يکی از شعارها، پيامی هم برای باراک اوباما [ریيس جمهور آمريکا] داشت، می نويسد: «امروزه، شعارها شامل «مرگ بر ديکتاتور» و  «جمهوری ايرانی – نه جمهوری اسلامی» می شود و به کوتاهی می توان گفت که تظاهرکنندگان، ديگر رژيم فعلی را حکومت مشروع کشور نمی دانند.»

وال استريت جورنال از قول يک منبع نزديک به مخالفان، به تلاش های ميرحسين موسوی و آيت الله مهدی کروبی برای جلوگيری از حملۀ تظاهرکنندگان عليه آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با اميد دستيابی به معامله ای با وی اشاره می کند و اين وعده که آنان از برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی پشتيبانی خواهند کرد، ولی انبوه مردم [تظاهر کننده] آن را رد کرده و فرياد برآوردند که «غنی سازی را رها کن – فکری به بينوا کن.»

وال استريت جورنال می افزايد: «روشن است که جنبش دمکراسی خواهی [ايران] در حال وهوای هيچ نوع معامله ای با آيت الله خامنه ای نيست؛ رهبری که به گفتۀ مخالفان، مقام خود در چارچوب قانون اساسی را زيرپا نهاده و پيش از اعلام نتيجۀ انتخابات، به جانبداری از محمود احمدی نژاد برخاسته است. باتوجه به چنين فضائی است که موسوی و کروبی، خواستۀ پيشين خود برای اجرای کامل قانون اساسی را به کناری نهاده اند.»

يکی از مشاوران ميرحسين موسوی به نويسندۀ وال استريت جورنال گفته است که آنها بدون شکستن تخم مرغ، می خواستند املت بپزند.

روزنامۀ آمريکائی در بخش ديگری از اين مقاله نوشته است که سرکوبی خشن تظاهرکنندگان توسط ماموران و عوامل رژيم، جنبش [دمکراسی خواهی] را راديکاليزه کرده و به اين انجاميده که فعالان اين جنبش تغيير رژيم را خواستاراند و مير حسين موسوی و مهدی کروبی نيز، اکنون دريافته اند که مردم بسيار سريع تر از آنان حرکت کرده اند. شايد مهمتر از آن اين نکته باشد که به نظر می رسد آقای موسوی برنامه های خود برای سازمان موسوم به «سبز» را که تعريفی ناقص دارد، کنار گذاشته است. او اينک در می يابد که جنبش ضد رژِيم بسيار گسترده تر از آن است که بتوان آن را از طريق يک چارچوب مرکزی کنترل کرد.

وال استريت جورنال در بخش ديگری پس از پرداختن به موج بازداشت ها و کشتارهای خيابانی و تداوم ايستادگی مردم به رغم وعده های سردار جعفری به سرکوب [آنان] به ناخشنودی روحانيان شيعه از اوضاع و فاصله گرفتن آنها از رهبری دو جانبۀ خامنه ای – احمدی نژاد تاکيد کرده و با ذکر نارضائی عميق برخی از آيات عظام مانند منتظری، بيات، صانعی، بروجردی و زنجانی، از قول يک روحانی مقيم قم نوشته است که پشتيبانی خامنه ای از احمدی نژاد، رژيم را به سوی فنا سوق داده است.

وال استريت جورنال تصریح می کند: آقای احمدی نژاد مدعی است که ظهور امام غائب، قريب الوقوع است و او به عنوان يکی از کوشندگان برگزيدۀ «امام زمان» برای فراهم ساختن زمينۀ «ظهور» ماموريت دارد که «کافران» را از سرزمين های مسلمانان بيرون کند و فلسطين را از دست «اشغالگران صهيونيست» آزاد سازد. هفتۀ گذشته، وی طی نطقی در اصفهان ادعا کرد که جنبش دمکراسی خواهی در ايران، ساخته و پرداختۀ آمريکاست.

يک آيت الله ساکن قم می گويد: سخنان احمدی نژاد، يک فرد بيمار را تداعی می کند و پشتيبانی خامنه ای از چنين فردی، رژيم را به سوی فنا سوق داده است.

وال استريت جورنال در پايان به اين نکته اشاره می کند که سرداران سپاه، تقريبا هر شب به عنوان پاسداران سيستم، در برابر دوربين های تلويزيون قرار می گيرند و سردار جعفری [فرمانده سپاه پاسداران انقلاب] می گويد که او به مدل ترکيه علاقمند شده است؛ مدلی که در آن، نظاميان به عنوان حاميان جمهوری عمل می کنند، ولی ممکن است که اين ژنرال پاسدار، زمان چندانی در اختيار نداشته باشد، چرا که جنبش دمکراسی خواهی، ريشه های عميق تر می يابد و بيشتر رشد می کند. 

وقايع روز: تايمز لندن ميگويد مقامات امنيتی ايران بيش از ٧٠ بازداشتی را ٥٨ روز در يک کانتينر حمل کالا محبوس کرده بودند


روزنامه تايمز لندن در گزارشی مصوّر با عنوان «گزارش عفو بين الملل: شرم آوری دخالت مقامات دادستانی» می نويسد: «براساس گزارش عفو بين الملل، مسئولان امنيتی ايران بازداشتی ها را مورد تجاوز جنسی قرار داده، شکنجه کرده اند، و تهديد به اعدام کردند. افزون بر قتل چندين نفر در زندان، بنا به اظهار بازداشتی ها، مقامات امنيتی بيش از ٧٠ تن از بازداشتی ها را به مدت ٥٨ روز در يک کانتنير حمل کالا محبوس کرده بودند. براساس اين پژوهش مقامات ايران نيز نه تنها همه اين موارد را رد کردند، بلکه تهديد کردند سرکوب تظاهرکنندگان را ادامه خواهند داد. 


بیانیه شدید اللحن وزرای خارجه اتحادیه اروپا علیه جمهوري اسلامي


پنجشنبه، 19 آذر ماه 1388

ایسنا: وزیران خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای شدیداللحن، جمهوری اسلامی را به اعمال تحریم های جدید تهدید و به نقض حقوق بشر متهم کردند.
وزير امور خارجه اتريش در اين باره گفت اتحاديه اروپا قطعنامه اي را براي تحريم هاي جديد علیه ایران در برابر شوراي امنيت سازمان مل قرار خواهد داد.
خبرگزاري اتريش به نقل از مايکل اشپيندگر، افزود: اگر اين قطعنامه تصويب نشود، اتحاديه اروپا مي تواند به طور يکجانبه در خصوص تحريم ها عليه ايران تصميم گيري کند.
وزير امور خارجه اتريش ادامه داد: شکيبايي جامعه بين الملل هم اکنون به مويي بند است.

ضرورت اعمال تحريمهاى جديد عليه رژيم تهران

مسئول جدید سياست خارجی اتحاديه اروپا بر ضرورت اعمال تحريمهاي جديد عليه رژيم تهران تاكيد كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، كاترين اشتون طی یک سخنرانی گفت اتحادیه اروپا بايد اعمال تحريمهاي جديد را عليه رژيم تهران به خاطر برنامه هسته ای اش در نظر بگيرد.

رژيم تهران به بمب اتمى نزديكتر مى شود

روزنامه فاينشنال تايمز در گزارشی نوشت، رژيم تهران به بمب اتمى نزديكتر مى شود. این رژیم اعلام كرده كه مى خواهد ده مرکز غنى سازى اورانیوم ديگر شبيه به تاسیسات نطنز بسازد. ديپلماتهاى غربى اين ادعا را مردود دانسته و اعلام كردند كه اين يک هدف خيالى است و رژيم تهران هرگز نمى تواند به ‌طور جدى به آن دست يابد. اما اين موضوع، باعث ترس و بيم از آن شده كه رژيم تهران در آستانه برداشتن يک گام بزرگ بسوى توليد اورانيوم با درجه تسليحاتى است.
این روزنامه به نقل از يک ديپلمات غربى نوشت، رژيم تهران ظرف چند ماه قادر خواهد بود كه اورانيوم غنی شده با غلظت پائین را به اورانیوم با غلظت 20 درصد برساند.
يک كارشناس هسته ای در موسسه مطالعات استراتژيک گفته است، پرش بسوی غنی سازی اورانیوم 20 درصد در واقع آنها را در شرف دستیابی به اورانيوم با درجه تسليحاتى قرار مى دهد. دليل آن اين است كه هر چه سطح غنى سازى را بالاتر ببرند، تلاش تكنيكى كمترى لازم است تا گامهاى بيشترى در غنى سازى تا رسيدن به 90 درصد بردارند.

 

آخرين آخبار