آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

انجمن اسلامی دانشگاه تهران با محکوم کردن هتک حرمت به امام راحل: برخی می‌خواهند برای بحران آفرینی مجدد، قرآن سر نیزه کنند

تاریخ انتشار: ٢١ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در بیانیه‌ای با محکومیت شدید هتک حرمت صورت گرفته نسبت به ساحت امام خمینی(ره) هشدار داد:«مستمسک قرار دادن هتک حرمت به امام راحل(ره) برای بحران‌آفرینی مجدد در جامعه، مشابه قرآن‌های برنیزه شده قاسطین است که دست آخر گروه افراطی و جاهل خوارج را به جان امت اسلامی انداخت.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

 بسمه تعالی
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران
پیرامون محکومیت هتک حرمت به ساحت حضرت امام خمینی(ره)

با کمال تاسف و تاثر هتک حرکت به امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، طی چند روز گذشته بار دیگر مستمسک میدان‌داری یک جریان خاص و تندور در کشور جهت رسیدن به اهداف خاص و از پیش تعیین شده گشته است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در این زمینه لازم می‌داند به نکاتی چند اشاره نماید:
1-    ابتدا همانگونه که در نامه قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره)(معتمد و امین قدیمی امام راحل) مطرح شده است: «آنچه از گزارشهای مختلف افرادی که در صحنه‌های تلخ روز دانشجو در دانشگاههای مختلف حضور داشته‌اند، استفاده می‌شود آن است که موضوع بدان گونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته، نبوده و علیرغم آنکه در این روز بعضا شعارهای ساختار شکنانه دیگری، با کمال تاسف مطرح شده، اما هتک حرمتی نسبت به ساحت امام خمینی(س) گزارش نشده است و بر فرض آنکه آنچه که در تصاویر تنظیم شده و نامرتبط نشان داده شده است در گوشه‌ای از تجمعات آن روز توسط فردی مجهول و مغرض انجام یافته باشد، توسعه آن به گونه‌ای که گویی جو غالب چنان بوده است دروغ بیّن و مسلّم می‌باشد. حرمت شکنی بی‌سابقه صدا و سیما در تنظیم تصاویر پخش شده جداً باعث تاسف، تعجب و اعتراض جدی دوستداران امام راحل است. تنها کافی است تصور کنید که این عکس در یکی از روزنامه‌ها یا نشریه‌های دیگر منتشر شده بود. آیا نمی‌توان عکس‌العمل علاقمندان به اصول انقلاب را ترسیم کرد. نکته حائز اهمیت آن است که هیچ‌ یک از شبکه‌های خارجی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری- علی ما نقل- چنین مطلبی را انعکاس نداده‌اند و این اشتباه تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.»

2- تاکنون طیفی که بار دیگر ناجوانمردانه و بر خلاف اصول اخلاقی به عنوان فاعل این هتک حرمت از سوی گروه‌های تندرو و فرصت‌طلب مطرح شده است، اثبات نموده است که جانانه به اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی(ره) عشق می‌ورزد و انتقاد و نگرانی‌ اصلی خود را نیز فاصله گرفتن از ارزش‌ها و آرمان‌های برآمده از اندیشه آن پیر فرزانه می‌داند. این مهم چنان مسجل است که حتی به فرض محال اگر کسی به خود اجازه چنین خیانتی داده باشد و خود را درون این طیف تلقی نماید بی‌شک یا نفوذی جریان‌های خاص برای ضربه زدن به حرکت آگاهانه ملت ایران در جهت احیای اندیشه‌های امام خمینی است و یا خائن به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی. از طرفی همانطور که اینک برای همگان مشخص شده است، در روزهای 16 و 17 آذر ماه سوال اساسی دانشجویان آن است که چگونه تعداد کثیری از غیر دانشجویان بصورت غیرقانونی وارد دانشگاه شده‌اند و با نفوذ در میان دانشجویان عامل رخداد چنین حوادثی گشته‌اند؟ آیا حدوث چنین وقایع تاسف‌انگیزی از جانب کسانی که با قبله اشتباه نماز فتح می‌خوانند محتمل نیست؟ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تاکید می‌نماید؛ یقینا عمل فوق در راستای پروژه خائنانه گسترش نفاق، خشونت و بحران‌آفرینی مداوم از سوی گروه‌های معلوم‌الحالی است که در شش ماه گذشته لحظه‌ای از نفرت‌آفرینی در میان ملت فروگذار ننموده‌اند.

3- مستمسک قرار دادن هتک حرمت به امام راحل(ره) برای بحران‌آفرینی مجدد در جامعه، مشابه قرآن‌های برنیزه شده قاسطین است که دست آخر گروه افراطی و جاهل خوارج را به جان امت اسلامی انداخت. گروهی که از فرط تقلید و تعصب، قرآن ناطق را ندیدند و در برابر اسلام و امت مسلمان قرار گرفتند. در این روزها که وحدت و حفظ آرامش جامعه برای گذر از بحران پس از انتخابات امری ضروریست، سوء استفاده از این حادثه دلخراش و توهین تاسف‌بار توسط گروهی خاص چه معنایی جز استفاده ابزاری از سرمایه‌های انقلاب دارد؟ اینکه توصیه‌های امام راحل در حفظ حقوق ملت را وانهیم و فرمایشات ایشان در باب حفظ انقلاب اسلامی را فراموش کنیم و به تصویر آن بزرگوار بیش از تفسیر او از اسلام بها دهیم آیا همان فتنه خوارجی نیست که از اسلام تنها قرائت عربی آن را فهمیده بودند؟ و جزئی از اسلام را برمی‌گزیدند و جزئی را زمین می‌گذاردند. «... أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاء مَن يَفْعَلُ ذَلِكَ مِنكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ.»( آيا به بخشى از كتاب [آسمانى] ايمان مي‌آوريد و به بخشى ديگر كفر مي ورزيد؟ پس كيفر كسانى از شما كه چنين تبعيضى را [در آيات خدا] روا مي‌دارند، جز خوارى و رسوايى در زندگى دنيا نيست، و روز قيامت به سوى سخت‌ترين عذاب بازگردانيده مي‌شوند، و خدا از آنچه انجام مي‌‌دهيد، بى‌خبر نيست.)- سوره بقره-آیه 85

4- زیر پا گذاشتن حق اعتراض و آزادی بیان در جامعه و دانشگاه، و تلاش برای بیشتر کردن سرکوب و خفقان با مستمسک قرار دادن توهین به امام بزرگوار، قطعا قرار دادن تصویر امام در برابر اندیشه امام است. باید از کسانی که امروز این چنین برآشفته‌اند و حساسیت نشان می‌دهند پرسید آیا در اندیشه علوی و فرزند آن امام راحل حمله سازمان یافته به دانشجویان و ضرب و شتم و به خاک و خون کشیدن فرزندان ملت  در 18تیر 1378، 25خرداد 1388، 16و17آذر 88، اهمیتی کمتر داشته است؟ پس چرا در آن هنگام همه خاموشی گزیدند و راه امام راحل مبنی بر عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی را نپیمودند؟ اعتراضات گسترده کنونی در حالی شکل می‌گیرد که هیچ یک از این جریانات اعتراض جدی به هتک حرمت چندباره فرزندان ملت در دانشگاه ننموده است. آنان که در برابر جنایاتی اینچنین افراط‌گرایانه راه سکوت برگزیدند، اکنون نیز افراط‌گرایانه در جهت سوء‌استفاده از عکس امام در جهت بستن فضا گام برمی‌دارند تا بار دیگر با استفاده ابزاری از نام و حتی تصویر خمینی کبیر، اندیشه و منش او را به حاشیه برانند. اندیشه ناب علوی و اسلامی با دو محور عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی در عرصه اجتماع تعریف شده و فریاد کردن ظلم و ستم را رسالت هر انسان صالح  و دینداری می‌داند. تا آنجا که مولایمان حسین(ع) که در آستانه ایام سوگواریش قرار داریم در باب فلسفه قیام خود می‌فرماید:«در جستجوي اصلاح كار امت جدم بپا خواسته‌ام، اراده دارم امر به معروف و نهي از منكر كرده و به سيرت جد و پدرم رفتار كنم» و مگر فریاد کردن ظلم و ستمی که امروز بر دانشجو و دانشگاه می‌رود جز امر به معروف و نهی از منکر است؟

5- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن محکوم نمودن مجدد این هتک حرمت بزرگ به ساحت حضرت روح‌الله(ره) از عموم دانشجویان و مردم مسلمان درخواست دارد ضمن حفظ آرامش خود، هرگونه فرصت سوء استفاده را از متحجران مقدس‌مابی که حیات خود را در ادامه بحران کنونی می‌دانند دریغ کنند؛ و به یاد داشته باشند خون دلی که امام خمینی(ره) از این دسته‌ متحجر، مقدس‌نما و واپس‌گرا خورد هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار