آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

آيت الله موسوی اردبیلی: نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساکت کرد

شبکه جبش راه سبز (جرس): آيت الله عبدالکريم موسوی اردبيلی در ديدار با برخی از اعضای شورای نگهبان از رويکرد به کار گرفته شده برای پاسخ به معترضان به انتخابات انتقاد کرده و گفته است:« نبايد با استفاده از قوه قهريه اعتراضات مردم را ساکت کرد».
به گزارش وب سايت آيت الله موسوی اردبيلی در اين ديدار که روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام عبدالله کعبی و آقايان عباسعلی کدخدايی و مغيثه نيز حضور داشته اند، اين روحانی بلند پايه در قم «ضمن ابراز ناراحتی از خشونت‌های رخ داده» تاکيد کرده است:« پاسخ‌ها بايد به گونه‎ای باشد که مردم را قانع سازد نه اين که بدون تفاهم و با قوه قهريه بخواهيم اعتراض را ساکت نماييم.»
پس از آن که وزارت کشور ايران در روز شنبه ۲۳ خرداد ماه محمود احمدی نژاد را پيروز انتخابات رياست جمهوری اعلام کرد. تجمع های اعتراضی در تهران و برخی شهر های ايران رخ داد. به گفته مقام های دولتی ايران تاکنون ۱۷ نفر دراين تجمع های اعتراضی کشته شده اند.
ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب در انتخابات رياست جمهوری، می گويند شورای نگهبان در انتخابات بی طرف نيست و خواهان ابطال نتيجه اين انتخابات شده اند.
آيت الله موسوی اردبيلی همچنين در ديدار با اعضای شورای نگهبان گفته است: «اتفاقاتی که در اين انتخابات رخ داد متأسفانه موجب تضعيف نظام شد در حالی که به راحتی امکان آن وجود داشت که قضايا حل شده و در يک مسير منطقی قرار گيرد.»
آيت الله موسوی اردبيلی همچنين گفته است:« «راه جلوگيری از کشانده شدن اعتراضات به خيابانها اين است که مجرايی جهت بيان اعتراضات معترضين قرار داده شود. بايد اجازه داد که مطالب از طريق صدا و سيما يا اجتماعات قانونی مطرح شود و پاسخ آنها نيز از طريق وسائط ارتباط جمعی به سمع و نظر مردم رسانده شود. مطمئن باشيد که کلام منطقی از جانب مردم مقبول واقع خواهد شد و کسی که بدون منطق صحبت کند مقبوليت نخواهد يافت.»
ستادهای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از روز های پس از انتخابات خواهان دريافت مجوز راهپيمايی از وزارت کشور شده اند، ولی تاکنون با هيچ کدام از اين در خواست ها موافقت نشده است.
در همين زمينه دفتر ارتباطات مردمی ستاد مير حسين موسوی در روزهای اخير در نامه ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی خواستار صدور مجوز تجمعی برای «پاسداشت ياد شهيدان روزهای گذشته و تأکيد بر حقوق قانونی مردم» شده بود، ولی اين ستاد می گويد که هنوز چنين مجوزی صادر نشده است.
بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، « تشکيل اجتماعات و راهپيمايی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار