آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

بیانیه شدید اللحن وزرای خارجه اتحادیه اروپا علیه جمهوري اسلامي


پنجشنبه، 19 آذر ماه 1388

ایسنا: وزیران خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای شدیداللحن، جمهوری اسلامی را به اعمال تحریم های جدید تهدید و به نقض حقوق بشر متهم کردند.
وزير امور خارجه اتريش در اين باره گفت اتحاديه اروپا قطعنامه اي را براي تحريم هاي جديد علیه ایران در برابر شوراي امنيت سازمان مل قرار خواهد داد.
خبرگزاري اتريش به نقل از مايکل اشپيندگر، افزود: اگر اين قطعنامه تصويب نشود، اتحاديه اروپا مي تواند به طور يکجانبه در خصوص تحريم ها عليه ايران تصميم گيري کند.
وزير امور خارجه اتريش ادامه داد: شکيبايي جامعه بين الملل هم اکنون به مويي بند است.

ضرورت اعمال تحريمهاى جديد عليه رژيم تهران

مسئول جدید سياست خارجی اتحاديه اروپا بر ضرورت اعمال تحريمهاي جديد عليه رژيم تهران تاكيد كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، كاترين اشتون طی یک سخنرانی گفت اتحادیه اروپا بايد اعمال تحريمهاي جديد را عليه رژيم تهران به خاطر برنامه هسته ای اش در نظر بگيرد.

رژيم تهران به بمب اتمى نزديكتر مى شود

روزنامه فاينشنال تايمز در گزارشی نوشت، رژيم تهران به بمب اتمى نزديكتر مى شود. این رژیم اعلام كرده كه مى خواهد ده مرکز غنى سازى اورانیوم ديگر شبيه به تاسیسات نطنز بسازد. ديپلماتهاى غربى اين ادعا را مردود دانسته و اعلام كردند كه اين يک هدف خيالى است و رژيم تهران هرگز نمى تواند به ‌طور جدى به آن دست يابد. اما اين موضوع، باعث ترس و بيم از آن شده كه رژيم تهران در آستانه برداشتن يک گام بزرگ بسوى توليد اورانيوم با درجه تسليحاتى است.
این روزنامه به نقل از يک ديپلمات غربى نوشت، رژيم تهران ظرف چند ماه قادر خواهد بود كه اورانيوم غنی شده با غلظت پائین را به اورانیوم با غلظت 20 درصد برساند.
يک كارشناس هسته ای در موسسه مطالعات استراتژيک گفته است، پرش بسوی غنی سازی اورانیوم 20 درصد در واقع آنها را در شرف دستیابی به اورانيوم با درجه تسليحاتى قرار مى دهد. دليل آن اين است كه هر چه سطح غنى سازى را بالاتر ببرند، تلاش تكنيكى كمترى لازم است تا گامهاى بيشترى در غنى سازى تا رسيدن به 90 درصد بردارند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار