آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

اختصاصی جرس / مهدی کروبی:حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
دولت احمدی نژاد 4 سال نخواهد ماند

جنبش راه سبز (جرس): مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی درباره سخنان امروز دبیرکل اعتماد ملی توضیحاتی ارائه داد. وی در گفتگو با خبرنگار جرس گفت: من با آقای کروبی صحبت کردم و ایشان گفتند که امروز آقای ابوترابی فرد حرف هایی زدند که با واقعیت منطبق نبود و من بدون دعوت پشت تریبون رفتم و توضیح دادم که آقای ابوترابی فرد در جریان مسائل نیست و همه کارهایی که بعد از انتخابات انجام گرفته ، برای ماست مالی کردن قضیه تقلب در انتخابات بوده است.
جنبش راه سبز (جرس): مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی درباره سخنان امروز دبیرکل اعتماد ملی توضیحاتی ارائه داد.
وی در گفتگو با خبرنگار جرس گفت: من با آقای کروبی صحبت کردم و ایشان گفتند که امروز آقای ابوترابی فرد حرف هایی زدند که با واقعیت منطبق نبود و من بدون دعوت پشت تریبون رفتم و توضیح دادم که آقای ابوترابی فرد در جریان مسائل نیست و همه کارهایی که بعد از انتخابات انجام گرفته ، برای ماست مالی کردن قضیه تقلب در انتخابات بوده است.
به گفته واحدی، دبیرکل اعتماد ملی ، سپس نمونه هایی از تقلب و دخل و تصرف در انتخابات را بیان کرده و به نقل قولی از آیت الله العظمی منتظری پرداخته که به نقل از یکی از افراد امین خود گفته بود در یک صندوق که رای کروبی 92 بود تنها یک رای اعلام کردند.
براساس گفته واحدی، مهدی کروبی توضیح داده است: پس از اتمام کنگره در حال خروج بودم که تعدادی از خبرنگاران ، سوالاتی از من پرسیدند و من در پاسخ به انها گفتم که پس از تنفیذ، دولت فعلی دولت مستقر کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام دهد و پاسخگو باشد.
کروبی در توضیح این سخنان خود گفت : در همان مصاحبه بر این نکته تاکید کردم که تقلب های گسترده درانتخابات صورت گرفته و من برهمه مواضع انتخاباتی خود و اعتراضات خود ایستادگی کرده و می کنم و بیدی هم نیستم که با تهدیدها و فحاشی ها و هتاکی ها عقب نشینی کنم اما مردم مسائل روزمره ای دارند که دولت مستقر باید آنها را حل کند و دولت فعلی پس از تنفیذ، دولت مستقر کشور است و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی، تصریح کرد: همین امروز در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی، گفتم مطمئن باشید دولت احمدی نژاد چهار سال نخواهد ماند.
به گفته مجتبی واحدی، سخن آخر کروبی این بود: حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟

تیزهوشی کروبی، موسوی و خاتمی را درک کنیم!


وبلاگ آزاد باشيم : اعتراض به کروبی و موسوی و خاتمی درست نیست. فرض که دولت را به رسمیت شناخته باشند، فرض که برای حفظ امنیت جانی و کم شدن فشارها و باز شدن دست‌شان در فعالیت‌های سیاسی حرفی بر خلاف میل ما زدند. مگر وقتی در تظاهرات خیابانی جنبش سبز گفت جمهوری ایرانی، آن‌ها به جنبش سبز خرده گرفتند که حالا چون آن‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی ما به آن‌ها خرده بگیریم. از ابتدای جنبش سبز تا به حال هیچ‌یک از این عزیزان و یاوران ملت ایران بر حرکات مردم اعتراض نکردند و در همه حال در کنار مردم بودند. حالا ما هم نباید در این شرایط حساس که اتفاقن چنین تیزهوشی‌هایی را می‌طلب از آن‌ها د آن‌ها را حتا یک قدم فاصله بگیریم.
فرض که دولت کودتای دیکتاتور را به رسمیت شناخته باشند، بر حرف خود که تقلب عظیمی در انتخابات رخ داده که پایدارند. فرض که این کودتا را از این پس دولت بنامند، حرف خود که تجاوز شده و شکنجه شده را که پس نگرفتند، زندانی شدن را که محکوم می‌دانند، مردم را که مظلوم می‌دانند، دیکتاتوری را که محکوم می‌دانند و این دولت را هم که دیکتاتور می‌دانند.
رهبران‌ ما هرچه ما خواستیم گفتند، اما ما هرآنچه که آن‌ها خواستند نکردیم! این حقیقت محض است، از حالا هم، سبزهای واقعی و متمدن، مانند قبل و به پاس دلاوری‌ها و مردم‌داری‌های این عزیزان، آن‌ها را تنها نخواهند گذاشت و تا آخرین نفس در کنار این آزادمردان به مبارزه علیه ظلم و جور در حق همه‌ی ملت ایران ادامه خواهند داد.

ابراهيم نبوي : دمپایی لاانگشتی


در راستای اهمیت شرایط کنونی که در آن ملت عزیز ایران دارند خودشان را یواش یواش برای 22 بهمن آماده می کنند و اصولا آماده شدن برای 22 بهمن، نیازمند پاسخ به سووالات مهمی در مورد شرایط کنونی کشور می باشد و با توجه به اینکه فعلا حکومت  دارد در صدا و سیما از دور دل می برد و در قوه قضائیه از نزدیک زهره، برای پاسخ دادن به برخی معضلات نسبتا غیر مهم به ملت عزیز ایران، تا اطلاع ثانوی سووالات نه گانه زیر ارسال می گردد. لطفا به آنها پاسخ داده، اما کاری غیر از پاسخ دادن به سووالات نکنید که فعلا لازم نیست.

سووال اول: احمدی نژاد گفته است " با کت و شلوار معذب هستم." کدام راه حل را برای او انتخاب می کنید؟
گزینه اول: با پیژاما و دمپایی به جلسه هیات دولت برود.
گزینه دوم: با لباس گرم و دمپایی لاانگشتی در جلسه اتحادیه اروپا شرکت کند.
گزینه سوم: دشداشه و چفیه بپوشد و پابرهنه به سفر شهرستانی برود.
گزینه چهارم: همان بالای درخت بماند.

قدم در راه نسل آرمانخواه 57 نگذاریم !


دست نوشته هاي ساده : سپیدمهای تاریخی ایران چون نیلوفر زمستان شکن و خون آلودو کم عمرند،ما چه خوشممان بیاید یا بدمان ،حافظه تاریخی خود را از دست  داده ایم با وجود اینکه کوله باری از تجارب استخوان سوز پدرانمان را به دوش می کشیم.
روزگاری نسل آرمانخواه ۵۷ تمام آرزوی خود را در کتابهای جلد سفید دکتر علی شریعتی و اعلامیه های ممنوع روح الله خمینی جستجو می کردند و همه احزاب و گروههای سیاسی با هر خط و مشی بدان پیوستند .پس از اندک زمانی پس از پیروزی ،زنان در زندانها رفتند و مردان بر سر دار. امروز ما هم برای همراهی همگان قدم در همین راه گذاشته ایم و تمام اقشار در این جنبش حضور دارند. به نظر می رسد که در همین مقطع زمانی لازم است که جنبش سبز یک اشتباه تاریخی را تکرار نکند. اعضای جنبش باید اهداف خود را مشخص کنند و اگر حتی این اهداف با اهداف بزرگان سبزی چون موسوی،خاتمی و کروبی در تناقض بود،از آنها عبور کنند. (فراموش نکنیم که کسانی که دربرابر ظلم و ثار سکوت می کنند و اهداف واقعی مردم را بیان نمی کنند،خائنی بیش نیستند.)نگران از دست دادن افراد جنبش نباشیم جون اعضای جنبش می توانند به صورت تدریجی برای اهداف خود برنامه ریزی و آگاهی بخشی کنند تا جنبش به اهداف عالیه خود برسد.
به طور نمونه هم اکنون در جنبش سبز کسانی هستند که دین را از سیاست به صورت جداگانه مطالبه می کنند و افراد دیگری در همین جنبش اصلاحات را از درون نظام می خواهند،برخی دیگر نگرششان به دین متفاوت شده و تعبیرهای دیگری دارند،عده ای دیگر از اصولگرایان منتقد نیز ابراز همراهی می کنندو برخی ولایت فقیه را قبول ندارند.با این اوضاع و احوال باید مواظب بود که به دام افکار افراط گرایانه و در صورت پیروزی جنبش به دام اعدام های دسته جمعی و سرکوب با خشونت نیفتیم تا  شاهد  اعدام های کسانی که دین را از سیاست جدا می خواهند همراه با سوت و کف نباشیم.
بیایید برای یک بار هم که شده ما به عنوان نسل نواندیش به قول "چاکوتین"بر شانه های پدرانمان بایستیم و از کوله بار تجارب تلخ و شیرنی که بر پشتمان سنگینی می کند، درس بگیریم و تا دیر نشده اهداف جنبش را مشخص کنیم.

به نقل از یک فرمانده سپاه پاسداران : براي 22 بهمن نیروهای پرسنل سپاه از 10 استان به تهران فراخوانده شده اند.


اتحاد براي ايران : سردار رجب زاده و سردارعبداللهی فرماندهی هدایت بحران را بر عهده گرفته اند و نیروهای پرسنل سپاه از 10 استان به تهران فراخوانده شده اند. نکته جالب توجه اینکه پرسنل ارتش نسبت به حمایت از بخشنامه سپاه به ستاد ، ابراز آمادگی نکرده است. در بخشنامه سپاه دستور داده شده کلیه پرسنل سپاه و در صورت لزوم ارتش با یونیفورم نیروی انتظامی در خیابانها ظاهر شوند

=========
یک منبع سپاه پاسداران که در پی روزعاشورا با من در تماس است میگوید: سپاه پاسداران در بخشنامه ای محرمانه خطاب به ستاد مشترک نیروهای مسلح ، تمامی مرخصی های دهم تا سی ام بهمن را لغو کرده است. سردار رجب زاده و سردارعبداللهی فرماندهی هدایت بحران را بر عهده گرفته اند و نیروهای پرسنل سپاه از 10 استان به تهران فراخوانده شده اند. نکته جالب توجه اینکه پرسنل ارتش نسبت به حمایت از بخشنامه سپاه به ستاد ، ابراز آمادگی نکرده است. در بخشنامه سپاه دستور داده شده کلیه پرسنل سپاه و در صورت لزوم ارتش با یونیفورم نیروی انتظامی در خیابانها ظاهر شوند
به گفته این منبع ، جمهوری اسلامی از تمام ظرفیت و توان نظامی و انتظامی خود برای کنترل حرکت سبزها در 22 بهمن استفاده میکند. زیرا معتقد است ادامه جنبش سبز در 22 بهمن ، یک خطر جدی و غیر قابل پیش بینی برای حفظ نظام است
این مقام سپاه پاسدران در ادامه می افزاید: خانواده کلیه پرسنل نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی موظفند در یوم الله 22 بهمن در تظاهرات حمایت از دولت شرکت کنند
به گفته این کادر رسمی سپاه پاسداران ، پرسنل سپاه پیش از 22 بهمن در 3 نوبت جلسه های توجیهی دارند. زیرا حوادث روز عاشورا که بر خلاف پیش بینی فرماندهی سپاه ، تظاهرات گسترده ضد دولتی برگزار شد ، روحیه پرسنل را نسبت به آینده اعتراضات تضعیف کرده است
و آخرین خبر مهم اینکه : منازل میر حسین موسوی و مهدی کروبی در 22 بهمن در کنترل نیروهای لباس شخصی اطلاعات قرار خواهد داشت
========
ایران گلوبال

ماه اضطراب رسيد


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
بهمن ماه رسيد و نمي‌توان التهاب جامعه ايراني را كتمان كرد. هفت ماه از به هم ريختگي فضاي سياسي ايران مي‌گذرد و حالا در آستانه سالگرد انقلاب سال 57، جمهوري اسلامي ایران با عميق‌ترين بحران سياسي اجتماعي عمرش، روبروست. به نظر مي‌رسد مراسم راه‌پيمايي روز 22بهمن براي نظام اسلامي و مخالفان كه تا كنون در تمام مناسبت هاي رسمي به ميدان آمده اند تعيين كننده است.

تبليغات رسانه‌اي جمهوري اسلامي ایران در روزهاي پس از واقعه عاشورا و تظاهرات طرفداران حكومت در 9ديماه تاكيد داشته است كه اوضاع به آرامش برگشته و نهادهاي امنيتي توانسته‌اند كنترل اوضاع را در دست بگيرند. اما تكاپوي دولت، مجلس و به ويژه صدا و سيما نشان مي‌دهد كه مسوولان نظام سعي بسيار دارند تا راهپيمايي جنبش اعتراضي در سالگرد انقلاب را خنثي كنند. بنابر شنيده‌ها مسوولان صدا و سيما به تمام برنامه سازاني كه قرار است براي روزهاي انقلاب برنامه بسازنند، دستور داده‌اند تا از صحنه‌هاي انقلاب كه مردم اماكن عمومي را آتش زده‌اند و كشته داده‌اند، استفاده نكنند.

مريم زندي عكاس قديمي هم خبر داد كه وزارت ارشاد به كتاب عكسهايش از انقلاب سال57مجوز انتشار نداده است و خواسته تا برخي از عكس ها و شخصيت‌ها را سانسور كند. صدا و سيما سعي داشت تا با برگزاري مناظراتي ميان اصولگرايان معتدل و تندرو  و به احتمال زیاد برخي از اصلاح‌طلبان وجهه بي‌طرفي از خود نشان دهد، اما خارج شدن چند مناظره از برنامه‌ريزي مسوولان و تحريم مناظره‌ها از سوي فعالين سياسي عملا برنامه روبه فردا را به بن‌بست رسانيد. به گونه‌اي كه حتي محسن رضايي و اكبر ولايتي در آخرين ساعات از آمدن به تلويزيون انصراف دادند و مجري برنامه اذعان كرد كه بسياري از دعوت‌شدگان حاضر نيستند در اين مناظره ها شركت كنند.

نيروي انتظامي و فرمانده آن سردار احمدي مقدم اعلام كرده است كه تمام ايميل‌ها و اس ‌ام اس‌ها كنترل مي‌شود و آنها كه ديگران را ترغيب مي‌كنند تا در راهپيمايي‌هاي اعتراضي شركت كنند، شناسايي شده و دستگير مي شوند. گرچه به نظر مي‌رسد پليس جمهوري اسلامي از چنين تواني براي كنترل ميليون‌ها كاربر اينترنت و تلفن همراه برخوردار نيست، مي‌توان انتظار داشت تا چند روز آينده دوباره اينترنت و شبكه تلفن همراه كشور دچار اختلالات شديدخواهد شد.

 دولت احمدي نژاد هم براي پيشگيري از موج جديد اعتراضات از تمام توان خود استفاده مي‌كند و در اين ميان معاونت مطبوعاتي ارشاد و محمدعلي‌رامين پركارترين عضو دولت است. هيات نظارت بر مطبوعات تقريبا به تمام مطبوعات منتقد دولت تذكر كتبي داده است و چند روزنامه باقي مانده اصلاح‌طلب عملا درآستانه توقيف هستند. بانك مركزي هم بخش نامه‌اي به تمامي بانك‌ها فرستاد كه بنا بر آن برداشت پول نقد در هر روز بيشتر از 15ميليون تومان نمي‌تواند باشد. دليل اين بخشنامه البته جلوگيري از پولشويي عنوان شد، اما نمي‌توان اين شايعه را در نظر نداشت كه معترضين قصد دارند تا پول‌هاي‌شان را از سيستم بانكي بيرون بكشند  و شايد هم جمهوري اسلامي روزهاي سخت و پرآشوبي را پيش‌بيني مي‌كند كه مردم به واسطه نبود امنيت و ورشكستگي بانك‌ها بخواهند به بانك‌ها هجوم بياورند و حساب‌هايشان را خارج كنند.

هر چه هست ماه بهمن آغاز شده است و تظاهرات سالگرد انقلاب و حضور گسترده مخالفان اگر اتفاق بيفتد مي‌تواند، تمام تبليغات جمهوري اسلامي مبني بر در كنترل داشتن اوضاع را بر باد مي دهد. 

جمعه ساعت 3 بعد از ظهر با حضور سبز خود در چهلم آیت الله منتظری بار دیگر کودتا را لگد مال کنیم

وبلاگ نداي سبز ميهن : به سوگ می نشینیم به یاد آن قلب همیشه تپنده تاریخ، که در برابر تمامی جور و ستمی که بر او می رفت اسوه صبوری و پایمردی و استواری بود، اما تحمل و توان مشاهده کوچکترین ظلمی را در حق هیچ انسانی نداشت، هر انسان با هر مسلک و عقیده و مرام؛ او کرامت انسانی را بسیار ارج می نهاد. به پیروی از مولای خود حضرت علی (ع)، پست و مقام را تا زمانی ارزشمند می دانست که بتواند حق مظلومی را بستاند و پناه بی پناهی باشد یا باطلی را از جامعه بزداید.
زمان : جمعه 9/11/1388 ، ساعت 3 الی 5 بعد از ظهر
مکان : قم، بلوار شهید محمد منتظری، دفتر و بیت فقیه عالیقدر

افشاگری کروبی در کنگره حزب مردمسالاری


زبان سبز : به گفته یکی از دوستان که در کنگره حزب مردم سالاری شرکت کرده بود،  بعد از سخنان تند و شدیدالحن مجید انصاری که اعلام می کند : هویت نظام جمهوری اسلامی از میان رفته و شاخص ها نشان دهنده منسوخ شدن است . ابوترابی نایب رپیس مجلس پشت تریبون قرار می گیرد و می گوید که :شماها آدم های خوبی هستید و به نظام و امام اعتقاد دارید اما برگردید به دامان رهبری و نظام . او از کروبی انتقاد می کند که چرا حکمیت کمیته شورای نگهبان را نپذیرفته است .


بعد ازسخنان او مهدی کروبی بدون وقت قبلی پشت تریبون قرار می گیرد و می گوید :
آقای ابوترابی آدم خوبی است و نیت خیر دارد اما حکمیت را نپذیرفتم چون می خواستند ماست مالی کنند . کروبی در ادامه به تقلب در انتخابات اشاره می کند و می گوید که موارد زیادی وجود دارد که آدم هایی شهادت داده اند در صندوقی ناظر بوده اند و ما در آن مثلاً 90 تا 100 تا رأی داشتیم اما بعداً اعلام کردند صفر یا 1 . وی همچنین به دیدارش با خانواده شهید بهشتی اشاره کرد و گفت :این بنده های خدا به آیت ا… مظاهری هم مراجعه کرده اند اما گفته من هم می ترسم من را بگیرند .

کروبی همچنین به ابوترابی می گوید : برادر من اصلاً مسئله انتخابات نیست .مسئله این است که در این کشور در کهریزک 4 نفر جوان کشته شدند . در زمان شاه ما زندان بودیم و مبارزه می کردیم اگر جریک را که براندازی اش قطعی بود می گرفتند و شکنجه هم که می کردند بعد می بردند بهداری درمانش می کردند . اما الان آنقدر شکنجه می کنند که طرف زیر شکنجه می میرد . اینها مسئله اصلی است .
کروبی همچنین در ادامه این برنامه به موارد دیگری از وقایع بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت برادر من شما آدم های خوبی هستید شما چشمتان را باز کنید و ببینید چه اتفاقی دارد می افتد و با مردم چه می کنند ؟ کروبی همچنین ادامه داد : ما از مردم نخواسته ایم بیایند خیابان و اعتراض کنند . این تصمیم خودشان هست و باید این واقعیت را درک کرد که این تصمیم تصمیم مردم هست نه من مهدی کروبی .

نامه ای درباره اثبات تقلب در انتخابات - حتماً بخوانيد !!!


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
احمد راشدی


با سلام

مسئولین بلند پایه نظام ، نمایندگان مجلس ، مراجع تقلید ، روزنامه نگاران ، صدا و سیما ، سردبیران وب سایتهای اطلاع رسانی و مردمی ، و کلیه اقشار ملت ایران

آنچه این روزها که خیلی ها بوِیژه انسانهای آزادی خواه رنج می کشند و شاهد حوادث تلخ و از دست دادن عزیزان این سرزمین و بوم بعد از نتایج انتخابات هستند کم نیستند . امروز شاهد آن هستیم که اعمال و رفتار برخی افراد که مردم را از خواسته قانونی خود بر حزر داشتند و به خاک و خون کشیدند آیا من و شما مقصران این حوادث نیستیم ، که سکوت کردیم ؟

اینجانب احمد راشدی عضو کمیته فناوری اطلاعات ، در خرداد 88 هستم . بعد از اعلام نتایج تاکنون با 3 کاندید معترض نامه نگاری کردم و قسمتی از تخلفات پیش آمده را بیان کردم و حتی برای سایتهای مختلف ایمیل کردم ولی دیدم جوابی نیامد و شاید بخاطر مسائل کشور بود که سکوت کردند و شاید ایمیل بدستشان نرسید و شایدهای دیگر .....

در تاریخ 30/4/1388 با نامه نگاری به مراجع بزرگ جهت حکم شرعی که اگر کسی مطالبه و یا خواسته ای داشته باشد و یا بخواهد افشا کند جرم است یا نه ؟ محارب با خداست ؟ ضربه زدن به دین و نظام ؟ و ...

که فقط مرحوم آیت الله منتظری (ره) و آیت الله صانعی جواب دادند و دیگر مراجع نمی دانم علت سکوتشان چه بود ؟

جواب این دو مرجع بدین شرح است:
جواب مرحوم آیت الله منتظری (ره) :
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=aad387628c&view=att&th=122ea8f824b2940f&attid=0.1&disp=inline&zw
جواب آیت الله صانعی :
بسمه تعالي
با عرض سلام؛

ج - چنانچه برايتان امكان داشته باشد و احتمال خطر جاني و مالي و... نمي دهيد و احتمال اثر مي دهيد مي توانيد موارد تخلف را به اطلاع مسئولين برگزاري انتخابات و ناظرين برسانيد ولي اگر احتمال تأثير نداشته باشد شرعا وظيفه اي ندارد فقط موارد را مستند به دفاتر كانديدهاي معترض برسانيد و بيش از اين وظيفه اي نداريد.

باز دیدم که مسئولین تاکید بر قانون دارند و بنده به عنوان یک شهروند عادی خواستار آن شدم که کدام قانون می تواند از من حمایت کند ؟ کدام دادگاه می تواند به خواسته من اهمیت دهد ؟ کدام مسئول حاضر است به حرفهای من گوش کند ؟

بنده دوباره به آقای احمدی نژاد نامه نوشتم که مسائل شهرم را اول انتقاد کردم که مصوبات سفر اولت هنوز اجرا نشده چه جوابی دارید ؟ و به جای این جنگ و جدل ها مگر مثل پرونده هسته ای که گفتی تمام شد این پرونده انتخابات هم گفتی تمام شد ولی چرا باز بر حرفهای بی پایه و اساس تکیه زدی ؟

به ایشان اعلام کردم آماده ام برای این بحران با توجه به اینکه من جوان هستم و می دانم نسل جوان چه می خواهد راهکارهایی بدهم که فضای آرام به جامعه برگردد و مدارکی که موجود است بر فضای اینترنت آنها را گذاشتم که برای مردم روشن کنیم و اگر تخلف شده که طبق قانون باید کنار رفت و اگر نشده مردم شما را به رسمیت می شناسند .

که دست اندرکاران سایتش با توجه به اینکه بارها این نامه را ارسال کردم مدعی بودند که فایل نرسیده که در آخر برایشان نوشتم چطور نامه هایی که در 4 سال گذشته مشکلات مردم بود می فرستادم می رسید و جوابشان در آخر بلا تکلیفی بود ، اکنون این نامه نمی رسد .

نامه بصورت سرگشاده بود برای چندین سایت هم ارسال کردم ولی منتشرش نکردند . دلیلش را نمی دانم و هنوز ماندم این چه قانونی است که حقوق ابتدایی من به عنوان شهروند پس کجاست ؟ من که خواستارم قانون اجرا بشه ، پس این قانون را به من نشان دهند ؟!

بنده نتیجه گرفتم این فرصت آخری است که نامه برای همه می نویسم . زمانی که بنیانگذار جمهوری اسلامی در آن زمان اگر رادیوهای بی بی سی و آمریکا ، آلمان ، فرانسه ، اطلاعیه هایش را پخش نمی کردند ، مردم چطور متوجه می شدند ؟

چطور اول دوستان خوب ما بودند اکنون بیگانه ؟ نمی خواهم انحراف افکار عمومی را تشفیش کنم ولی واقعیت است که امروز نه رسانه و نه مکانی وجود دارد که خواسته ابتدایی ما از طریق قانون اجرا شود و آنهایی که مصاحبه با رسانه های خارج از کشور می کنند حق دارند .

که خود آقای احمدی نژاد بارها با خبرگزاری های مختلف از سی ان ان و خبرنگار آمریکایی که به تهران امده بود ، افشین قطبی با صدای آمریکا ، وکلای دادگستری با شبکه های مختلف ، البته هر انسانی آزاد است و حق دارد که با هرکسی ارتباط برقرار کند .

من به این دولت باز می گویم تا فرصت از دست نرفته و بحران روز به روز عمیق تر نشده فرصتی فراهم کنند که خواسته هایی ذیل من که بیشتر خواسته های مردم است طبق نامه های ارسالی گذشته عملی شود و در غیر اینصورت ناچارم با رسانه های خارج ارتباط برقرار کنم و فریادم را بزنم که جهان بشنود .

دولت از طریق قانون ، مکانی مشخص کند که در برابر ملتم آقایان دانشجو ، محصولی پاسخگوی مواردی که در انتخابات برگزار شد و هنوز بی پاسخ مانده جواب دهند .

موارد ذیل همه آنها را با اعضای کمیته فناوری اطلاعات شهرهای سراسر کشور چک کردم و همه چنین مواردی داشتند هر چند که آنها زیاد خبره نبودند ولی اطلاعاتی که به من دادند در طول 20 روز قبل از انتخابات موثر بود .

موارد عبارتند از :
1. دادن اطلاعات بانک ثبت شده رای دهندگان و چرا ساعت 4 دستور پاک کردنش را دادید ؟
2. استفاده همزمان کارت ملی و شناسنامه
3. نداشتن امنیت و ایجاد تخلف در سیستم نرم افزار
4. لوکال بودن و شبکه نبودن سیستم نرم افزار
5. چرا اینترنت پرسرعت بر خلاف انتخابات قبل دروز رای گیری استفاده نشد ؟
6. عمل نکردن به بخشنامه های رایانه ای
7. 45961 نفر کاربر که در بخشنامه تاکید شده بود باید اپراتور باشند و آشنایی با ویندوز و اینترنت ، که اکثریت وارد نبودند و فقط بخاطر مبلغ 580000 ریال بابت همکاری دریافت کنند .
8. نداشتن دانش فنی روسای حوزه و عوامل در خصوص رایانه و آشنایی با آن نرم افزار
9. این سیستم که در وزارت کشور نصب شد و در سراسر حوزه ها بصورت یکسان بود که اکنون در اختیار دارم و بر فضای اینترنت قرار دادم و هر کجا که بخواهید میایم و توضیح می دهم ، چرا با توجه به روز انتخابات در اردیبهشت 88 ، 3 الی 4 بار ویرایش و اعلام کردید سیستم نسخه نهایی است ولی باز هم همان سیستم اولی بود ، علتش چه بود ؟
10. قطعی و وصلی اینترنت در طول روز به خاطر سرعت کم اینترنت باعث شد که ازدهام جمعیت بشه ، بنده فرض را بر این می گیرم که سیستم امنیتش بالا بود چرا در زمانی که اینترنت وصل بود رای دهنده هم با شناسنامه می توانست رای دهد هم با کارت ملی ؟
11. چرا زمانی که اینترنت قطع می شد آن هم در حدود 2 ساعت و یا کاربری که فقط برای 580000 ریال آمده بود یادش می رفت حالت آنلاین را بزند ، رای دهنده از حوزه رای می رفت و در حوزه دیگر رای می داد ؟ که جای یک رای چندین رای می داد .
12. شما می گویید 85 درصد از مردم رای دادند ، میشه بفرمایید آقای مددی رییس مرکز آمار ایران در فروردین ماه 1388 در همایش استانداران کشور آمار واجدین شرایط را اعلام کرد 46 میلیون 400 هزار نفر و در 31 فروردین ریس ستاد انتخابات کشور آمار واجدین شرایط را 46میلیون 200 هزار نفر اعلام کرد ، اصلا 47 میلیون نفر ، چطور مردمی که آمدن پای صندوق رای آمدند اعلام کردید 40 میلیون نفر بودند ، آیا 40 تا 47 باقیمانده آن دسته که شرکت نکردند 15 درصد است ؟
13. می توانم این را بگویم که بخاطر قطع وصلی اینترنت و کندی سیستم نرم افزار که ساعت 4 بعدازظهر بخشنامه آمد و گفتید این رمز را بدهید به خاطر ازدهام جمعیت تا بانک اطلاعاتی پاک شود و اطلاعاتی که از ساعت اولیه رای ثبت کردید تا ساعت 4 بعد ازظهر در بانک وزارت کشور است و ما هم با وارد کردن رمز که من می دانستم پاک می شود و شما اطلاعاتی در وزارت کشور ندارید ، باز می گویم همان بانک را بدهید که مشخص شود آیا واجدین شرایط بودند رای دادند ، آیا رای تکراری نبود ، آیا شناسنامه مردگان استفاده نشد ؟ و آیاهای دیگر و موارد زیادی است که نمی شود در این نامه بگنجانم .

لذا خواهشمندم به دور از هرگونه حاشیه بیایید مکانی را مشخص کنید و برخی از مواردی که به آنها اشاره کردم برای ملت روشن کنید و این سیستم را روی اینترنت در اف تی پی شخصیم گذاشتم و هر کجا که بگویید آماده ام توضیح بدهم .

مگر شما نمی گفتید مهندس میر حسین موسوی و شیخ مهدی کروبی تمام آن گزارشاتشان و آن 300 صفحه همه گفته هایشان بر استدلال گفته های نمایندگانشان است و محکمه پسند نیست من هم قبول می کنم و لی منی که سیستم کل انتخابات در دست دارم آیا باز هم این محمکه پسند نیست ؟ آیا باز هم دورغ است ؟ من که ماهها منتظر فرصت و قانون بودم و این آخرین فرصت است در غیر اینصورت دیگر فکر نکنم کسی بخواهد بگوید چرا با بیگانگان مصاحبه کردم و یا طراحی از قبل بود که به هیچ کدامشان اهمیت نمی دهم و حکم شرعی مراجع مورد قبولم را هم دریافت کردم .

با تشکر
احمد راشدی
خدمتگزار و کوچک تمامی هموطنانم
02/10/1388


عوض شدن جای ظالم و مظلوم در عاشورا


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
کاوه.م


(اگر بنی امیه صدا و سیمای ضرغامی را داشت، اکنون برای مظلومیت یزید بر سر و سینه می زدیم)

حکومت یزید پس از شهادت امام حسین و یارانش در روز عاشورا و به اسارت گرفتن خانواده ایشان و یارانش، در حالی که اسرا را در میان شهرها عبورمی دادند، با تبلیغات حکومتی به بیشتر مردم قبولانده بودند که آنها افرادی بی دین هستند. از مهمترین عبرت این حادثه تاریخی این است که با زر و زور و تزویر حکومتی می توان حتی امام حسین و خانواده ایشان را به مردم بی دین معرفی کرد. حال این سوال مطرح است که چرا نتوان با دستگاه تبلیغات انحصاری و قویتر امروزه و دیگر دستگاههای قدرت یک حکومت، افراد وگروههای منتقد و متدین را بی دین و آزادی خواهان را فاسد معرفی کرد. همچنان که در بسیاری از حکومتهای استبدادی می بینیم که این کار شدنی است. این گروهی که صاحب چنین دستگاههای قدرتی هستند موقتا ممکن است بتوانند به بهانه اظهار خوشحالی چند جوان و نوجوان برای موضوعی دیگر آنرا به کل جنبش سبز تعمیم داده و بی احترامی به ارزشهای عاشورا را به بخشی از مردم بقبولانند.

این فتنه برای بعضی‌ها بد هم نشد!


تاريخ انتشار: 5 بهمن 1388
آينده نيوز : با گذشت هفت ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری و با وجود هزینه‌های سنگین وارد شده به نظام و مردم، التهاب موجود در جامعه موجب شده است تا برخی از ابهامات بدون پاسخ بماند.

یكی از كارشناسان اقتصادی با ارسال فهرست برخی از این تناقضات، به «آینده» خواستار پاسخگویی به آن‌ها شد:
1- قرار گرفتن 47 میلیون ایرانی زیر خط فقر بر اساس آمار رسمی دولت و وعده از بین‌بردن فقر و فساد و تبعیض
2- بر زمین ماندن 75 درصد از اهداف برنامه چهارم در پایان آن  و وعده سرعت دو برابر كشور نسبت به برنامه و چشم‌انداز
3- تورم متوسط 20 درصدی كشور طی چهار سال گذشته و وعده تورم تك‌رقمی در سال اول
4- عبور سود واقعی بانكی از 20 درصد و وعده كاهش آن به كمتر از 10 درصد
5-  عدم ارائه لایحه بودجه سالانه پس از یك ماه از موعد قانونی و وعده افزایش همكاری با مجلس

6- اعلام یارانه نقدی كمتر از 20 هزار تومانی و وعده انتخاباتی یارانه 70 هزار تومانی
7- كسر افزایش حقوق قبل از انتخابات به صورت قسطی پس از انتخابات

8.  تعطیلی رسمی پروژه‌های افتتاح شده قبل از انتخابات نظیر اتوبان پردیس و راه‌آهن تهران – شیراز

9- عدم دادن گزارش اجرای برنامه در چهار سال گذشته و وعده پاسخ‌گویی به دستگاه‌های قانونی
10- عدم افزایش حقوق كارمندان مطابق با نرخ تورم و وعده افزایش سطح رفاهی كارمندان

و...

سخنی با آقای خامنه ای


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
بهروز روزبه


وَلتَکُن مِنکُم اُمَّةٌ یَدعونَ اِلی الخَیر وَ یَأمِرونَ بِالمَعروف وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَر وَ اولئکَ هُمُ المُفلِحون ( آل عمران 104 )
و باید ازمیان شما گروهی باشند دعوتگر به خیر که به نیکی فرمان دهند و از بدی بازدارند و اینان رستگارانند.

جناب آقای سیّد علی حسینی خامنه ای !

به حقِّ حُباب بن مُنذَر که بر سر شیوه نبرد پیرامون چاه های بدر با رسول اکرم (ص) به استدلال پرداخت تا حرف خود به کرسی نشاند؛
به حقِّ  سَعد بِن مَعاذ صحابی نستوه که درخصوص نحوه تقسیم عنائم غزوۀ حنین با رسول گرامی احتجاج نمود؛
به حقِّ آن مجاهدی که در برابر خلیفه دوّم ایستاد و گفت که اگر ناراستی ببیند با شمشیر خمیده اش او را راست خواهد کرد؛
به حقِّ مولایمان علی (ع) که انتقاد خلائق را بر خود می پسندید ؛
به حقِّ امامانی که بازگوکننده کاستی ها را دوست خود خطاب میکردند؛
به حقِّ تمامی آنچه مبانی اسلام راستین می دانیم می خواهم ذکری به میان آورم و بار مسئولیت شما را سنگین تر ساخته و لهیب هاویه ای که برایتان مهیا ساخته اند را شعله ور تر نمایم.

تاکتیک های نیروهای بسیج برای مقابله با مردم در 22 بهمن


از زبان یک بسیجی
از ابتدای بهمن ماه طی دستور العمل ابلاغی از طرف مقامات عقیدتی و امنیتی سپاه پاسداران و بسیج تمام پایگاهای مقاومت بسیج در اقدامی کم سابقه طی مدت 7 ماهی که نیروهای بسیج در شرایط اماده باش به سر میبرن تمام پرسنل نیروهای بسیج اعم از:بسیجی های فعال،نیمه فعال و تدارکاتی طبق دستور العمل اجرایی برای حضور در یک دوره فشرده در دو بخش اصلی:آموزش های عملی(مقابله،سرکوب،دفاع شخصی،دسته بندی،کنترل بحران،پشتیبانی،آموزش استفاده سلاح های سرد و سبک،هماهنگی رسته های عملیاتی با دیگر نیروهای نظامی سپاه،انتظامی و امنیتی،و….) و عقیدتی(بازیابی و بالا بردن شرایط روحی از دست رفته نیروها،مقابله با جنگ روانی،ایجاد جنگ روانی،ایجاد فضای رعب و وحشت،اهمیت حفظ شرایط روانی در در شرایط فشار،بی توجهی به تحریک،تحقیر،تهدید،تشویق و یا فراخوان افراد و گروهای معترض برای پیوستن به گوهای مردمی معترض،استتار و پوشش ظاهری برای جلوگیری از شناسائی و تصویر برداری،بالا بردن اعتماد کاذب با با اتکا به تجهیزات و پشتوانه های نظامی،……)
======================
تقسیم بندی نیروها به 4 رسته اصلی
1-
واحد گروهی نیرو های سد یا مقاومت برای ایجاد گلوگاه ها و خنثی کردن مناطق ویژه
2-
واحد های نیروهای ضربت برای مقابله،سرکوب و متفرق کردن معترضین
3-
نیروهای حامی یا پشتیبان برای در صورت رخ دادن شرایط ویژه و خارج از کنترل و نیز پاک سازی و تثبیت موقعیت عادی برای رسیدن و مستقر شدن واحدهای نیروهای سد
4-
واحد گروهی ستادهای هماهنگی برای ایجاد هماهنگی،اطلاع رسانی،شناسائی
==========
تمامی آموزشها زیر نظر افراد انتخابی و چهره های انتخابی ایست که از طرف ستاد عقیدتی سیاسی شپاه و بسیج برای ضرورت این دوره اموزشی فشرده به تمامی مراکز،مساجد،ارگانها،سازمانها و پایگاه های مقاومت بسیج در سطح تهران فرستاده شده
اما نکاتی که در طی این جلسات و در بین نیروهای بسیج و مقامات و مخصوصا در بین افراد قابل مشاهده و اهمیت بود و این هم وطن بسیجی تاکید زیادی بر عنوان کردن و اطلاع رسانی آن داشت
ریزش وسیع در بین نیروهای بسیج برای امتناع از مقابله و برخورد با توده های عادی مردمی است،تمامی افراد در بسیج بشدت از قدرت توده های گروهی مردم معترض ورویاروئی با انها وحشت دارن،این فضا مخصوصا بعد از اتفاقات روز عاشورا که با دفاع مقابله و خلع نیروهای آموزش دیده و ویژه ضد شورش همراه بود بشدت در بین نیروهای بسیج ایجاد تردید و وحشت کرده،که به همین خاطر در جلسات آموزش های عقیدتی مسئول آموزش با نشان دادن تصاویر فرار،گریز،خلع سلاح و صدمات جسمی نیروهای نطامی و لباس شخصی در روز عاشورا سعی در توجیه این نوع تقابل مردم از دیده ضعف،نادیده گرفتن دستورات و آموزش های داده شده و دائن راه کار برای جلوگیری از وقوع دوباره این اتفاقات از طرف نیروهای نظامی است،نکته ای که قابل توجه بود با تمام تلاشی مقام اموزشی با اوردن دلایل ،استدلال ها برای از بین بردن این فضای ترسی که در بین نیروها به وجود امده تاثیری زیادی در تغییر این فضا به سمت بالابردن اعتماد به نفس و شجاعت در بین نیروها به وجود نیومد!2)تاکید بسیار،بسیار زیاد برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض تصاویر دوربین های موبایل و عکس برداری مخصوصا در شرایط مقابله،علت این عمر رو خدشه دار شدن و انعکاس بسیار بد این تصاویر در بین اذهان مردم و جامعه جهانی خواند!به همین علت پوشیدن لباس نظامی(پوشیدن لباس نطامی در 22 بهمن بین تمامی نیروهای واحد های عملیاتی لباس شخصی الزامیی است رو به چند دلیل دارای اهمیت شمردن
1-
تاثیر روانی و ایجاد حس ترس ذاتی مردم از لباس ها و فرم های نظامی
2-
سلب مسئولیت مستقیم در صورت وقوع برخوردهای مستقیم وحاد فیزیکی از نیروهای بسیج به نیروهای نظامی و امنیتی
زنده باد ایرانی،پاینده و آزاد باد ایران
=========
ایران گلوبال

کروبی : راهی جز پذیرش حاکمیت واقعی رای و خواسته مردم نیست


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس) : حجت الاسلام مهدی کروبی  در دیدار با محمد کیانوش راد تاکید کرد  کسانی که در درون حاکمیت برای حذف مردم نقشه ها می کشند راهی جز پذیرش حاکمیت واقعی رای و خواسته مردم را نخواهند داشت .


محمد کیانوش راد _نماینده اهواز در مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت _ از اسرای دعای کمیل سبز بود که در تاریخ ۸۸/۱۰/۲ پس از ۶۳ روز تحمل زندان انفرادی در زندان اوین آزاد شد.

به گزارش وبلاگ فرزند خوزستان در این دیدار مهدی کروبی با توجه به اوضاع و احوال کنونی و انواع فشارها و تضییعات ایجاد شده برای فعالان سیاسی و مدنی گفت : « اطمینان داشته باشید که ما ایستاده ایم و از حقوق مردم که جزء خواسته های اصلی انقلاب اسلامی بوده است و اصلاحات عقب نشینی نخواهیم کرد ؛ اسلام اجازه عقب نشینی از حقوق مردم را به ما نمی دهد ، من همانطور که بر اصل دفاع از استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی و حاکمیت قانون اساسی پای می فشارم در عین حال پیگیر رفع مظالم از حقوق از دست رفته فعالان سیاسی و نیز دفاع از حقوق تمامی شهروندان در سراسر کشور خواهم بود ؛ کروبی اهل سکوت نخواهد بود . »

وی با اشاره به تاثر و ناراحتی وی از دستگیری و به زندان افتادن بسیاری از چهره های سیاسی، علمی و فرهنگی افزود : « وقتی می شنوم ، با کسانی که در مسیر انقلاب ، نظام و دفاع از حق مردم این گونه ناعادلانه برخورد می شود بسیار متاثر می شوم ؛ من برای پرداخت هزینه های بیشتر ایستاده ام و از سرزنشها و فشارها باکی نخواهم داشت . » وی ضمن آرزوی آزادی سایر زندانیان سیاسی گفت : « اطمینان داشته باشید اوضاع چنین نخواهد ماند و بالاخره ناگزیر خواهند شد حرفها و خواسته های مردم را بشنوند ، و کسانی که در درون حاکمیت برای حذف مردم نقشه ها می کشند راهی جز پذیرش حاکمیت واقعی رای و خواسته مردم را نخواهند داشت . »

در این دیدار محمد کیانوش راد از حساسیت و توجه  کروبی نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی و اظهار تاثر وی ، قدردانی و از پیگیریهای شجاعانه ایشان نسبت به حقوق و مطالبات مردم تشکر نمود. کیانوش راد در ادامه خطاب به آقای کروبی گفت : « دستگیریها و فشارها تاثیری بر عزم فعالان سیاسی در دفاع از حقوق اساسی مردم که در قانون اساسی نیز کرارا مورد تایید و تاکید قرار گرفته است نخواهد داشت و اصول قانون اساسی تنها فصل الخطاب حل مشکلات فعلی و خروج از بحران ایجاد شده خواهد بود . »

ابراهيم نبوي : رو به کدام فردا؟


برنامه تلویزیونی " رو به فردا" هنوز نیامده رفت. شنیده شده است که دیگر این برنامه پخش نخواهد شد. کسانی که در دو هفته گذشته شاهد برخی از بخش های این برنامه بودند، می دانند که تقریبا هیچ تردیدی وجود نداشت که این برنامه متوقف خواهد شد، یا با روالی که در یکی دو برنامه آخر آن پیش رفت، پیش نخواهد رفت.

آنچه به نظر می رسد، بازی دوگانه حکومت با جنبش سبز و حامیان آن است، آنان از یک سو قصد دارند که به هر طریق که می توانند مانع پیشرفت جنبش سبز شوند، اما از سوی دیگر، می دانند که روش های خشونت آمیز، فشار بیشتر، سرکوب جنبش و مصالحه با رهبران آن ممکن نیست. نسخه تندروها این است که در هیچ حالتی عقب نشینی نکنند. چرا که می دانند، اگر یک گام به عقب بگذارند، مجبورند تا پایان بازی را عقب نشینی کنند. پایان این بازی از نگاه تندروها، از دست رفتن قدرت از دست آنهاست و تندروها می دانند که اگر امروز صندلی های قدرت جمهوری اسلامی را ترک کنند، تا سالها و شاید تا ابد نتوانند نقشی در سرنوشت سیاسی ایران داشته باشند.

چهار راه جمهورى شما دو راه بيشتر ندارد


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
ساسان ستبر



بتازكى آقاى كديور در مقاله ى " جنبش سبز در چهار راه جمهورى" [١] ضمن دسته بندى گرايشات سياسى موجود در ميان ايرانيان خواسته هاى "مطلوب" خويش را برشته تحرير در آورده است. به باور آقاى كديور بخشى از مردم ايران ( در بهترين حالت ربع جمعيت كشور) پيرو جمهورى اسلامى واقعا ً موجود است، دسته دوم از تفسير حقوقى از قانون اساسى موجود ( برداشتى همه جانبه و غير فاشيستى از قانون اساسى) پشتيبانى مى كند، دسته سوم خواهان جمهورى اسلامى بروايت پيش نويس اوليه قانون اساسى ( جمهورى اسلامى بدون ولايت فقيه) است و بلاخره بخشى ديگر جمهورى سكولار را ترجيح مى دهد. وى بدرستى گوشزد كرده است كه برآورد نسبت طرفداران سه دسته ى آخر در شرايط موجود و بدون برگزارى رفراندوم امكان پذير نيست.

بانک‌های ایرانی؛ زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آید؟



راديو فردا : اعمال سقف محدودیت برای نقل و انتقال نقدی در شبکه بانکی تا ۱۵ میلیون تومان در روز، که بر اساس ابلاغ قانون مبارزه با پولشویی به اجرا درآمده و بالا گرفتن شایعه ورشکستگی دو بانک ملی و ملت به نقل از یکی از مقامات بانک مرکزی در میان مردم، باعث شده تا از ابتدای هفته برخی شعب بانک‌ها در تهران با هجوم مردمی روبه‌رو باشند، که خواستار خارج کردن سپرده‌ها و وجوه خود از شبکه بانکی ایران هستند.

شلوغی سنتی مراجعه کنندگان به بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال و تقاضای غیرمعمول برای وجوه نقد و اسکناس در این ماه‌ها برخی شعب را با مشکل کمبود وجوه نقد روبه‌رو کرده، تا آنجا که اخبار تایید نشده‌ای از بروز درگیری‌هایی در برخی شعب خبر می‌دهند.

از نقض حقوق بشر تا جنايت عليه بشريت


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
صدرا سبزينه


"پيش به سوي ديوان بين المللي كيفري"

جمهوري اسلامي در شرايطي اعمال خشونت و برخورد با مخالفان خويش را افزايش مي دهد كه تا كنون120 كشور جهان با پيوستن به اساسنامه دادگاه بين المللي كيفري گام مهمي را در راستاي مقابله با جنايات سازمان يافته، نسل كشي، جنايت عليه بشريت و جرائم جنگي برداشته اند.

پيش از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در ايران، صرفا پرونده حقوق بشر ايران در مجامع بين المللي مطرح بود و نقض حقوق اقليتهاي سياسي و مذهبي، نقض آزادي بيان و عقيده و مطبوعات و موارد بي شمار ديگري از قبيل اعدامها و بازداشتهاي غير قانوني مصوباتي را عليه جمهوري اسلامي به همراه داشت اما اين مصوبات هيچ يك از منظر حقوق بين الملل مسئوليت بين المللي را بر دوش جمهوري اسلامي قرار نداده و صرفا جنبه اي حيثيتي و سياسي داشته است. اما پس از انتخابات اخير رياست جمهوري، اتفاقاتي در كشور رخ داده است كه مي تواند از مصاديق روشن ماده 5 اساسنامه ديوان بين المللي كيفري باشد.

هادی غفاری: اتهام فتنه گری انداختن توپ در زمین حریف است


کلمه:نماینده دور اول مجلس گفت:حیات و بقای اصلاح‌طلبان به این است که ضدآشوب هستند.
به گزارش ایلنا‎، ‌حجت الاسلام هادی غفاری در حاشیه کنگره حزب مردم سالاری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مبنای ما این نیست که کشور را به آشوب بکشیم اظهارداشت: حیات و بقای اصلاح‌طلبان به این است که ضدآشوب هستند ما کشور خود را دوست داریم و اتهام بیگانه واجنبی به هر کس بچسبد حداقل به هادی غفاری نمی‌چسبد.
وی ادامه داد: ۱۰۰ بار گفتم که رابطه من با بیگانه مثل آب وآتش است اینکه من را به بیگانه بچسبانند سودی برای آنها نخواهد داشت.
غفاری با بیان اینکه معتقدم بسیاری از کارها از سوی افراطی‌ها انجام می‌شود که می‌خواهند اصلاح‌طلبان را بدنام کنند، افزود: هیچ اصلاح‌طلبی معتقد به انقلاب کرن نیست چراکه اصلاح‌طلبی غیر انقلاب کردن است. آن کس که آتش زده و به اموال آسیب می‌رساند به دنبال انقلاب کردن است و ما نمی‌خواهیم انقلاب کنیم چرا که انقلاب کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در کشورما اصلاح‌طلب واقعی نه اهل آتش شدن است و نه اهل درگیری است ما در روز ۲۵ خرداد بیش از ۵/۲ میلیون حرف هم نزدیم وشخص بنده ازمیدان امام حسین تا میدان آزادی که بیش از ۱۰ کیلومتر است به همراه همسرم پیاده رفتیم و یک کلمه هم حرف نزدیم چرا که نظام، جامعه وسیستم حکومتی خودرا قبول داریم البته به آزادی‌های مدنی، سیاسی و اخلاقی نیز معتقدیم.
نماینده دور اول مجلس ادامه داد: متاسفانه همین لفظ ازادی را بکار می‌بریم برخی ما را به آزادی‌های که به فساد اخلاقی منجر می‌شود متهم می‌کنند. به من آخوند این لکه نمی‌چسبد که از آزدی فساد دفاع کند. بنده از آزادی مطبوعات، ‌آزادی بیان، وآزادی پس از بیان دفاع می‌کنم.
خبرنگاری ایرنا از وی پرسید که چرا سران فتنه صف خود را ازبیگانگان جدا نمی‌کند. فتنه کجاست خانم، فتنه چیست خانم؟ اگر بگویید سران فتنه من دیگر صحبت نمی‌کنم ما فتنه‌گر نیستیم.
غفاری ادامه داد: من در این انقلاب جان کندم و زن وبچه‌ام را قربانی داده‌ام . به من فتنه‌گر نمی‌چسبد این شوت کردن توپ به زمین دیگران است و من این توپ را محکم‌تر به زمین آنها شوت خواهم کرد.
غفاری در خصوص وضعیت مناظره اخیر نیز اظهار داشت: من این مناظره‌ها را نمی‌بینیم مناظره‌ این نیست که دو نفر نشسته و در کنار آن سیبل اصلاحات را گذاشته و مسابقه مشت زنی به اصلاحات برگزار ‌کنند.

عبدالله نوری : گردانندگان امور از تشخیص مصلحت خودشان هم ناتوان شده اند


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
عملکرد اقتدارگرايان موجب سرگردانی بسياری از روحانيون همراه حاکميت گرديده است
شبکه جبش راه سبز (جرس): عبدالله نوری که خود در دوران اصلاحات سه سال را به دلیل بیان نظرات انتقادی در زندان گذراند با حضور در منزل محسن صفایی فراهانی عضو ارشد شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی که به تازگی پس از تحمل هفت ماه زندان به مرخصی آمده است با وی دیدار و گفتگو کرد.
عبدالله نوری در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به صفایی فراهانی از آخرین وضعیت پرونده وی و سایر اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب که با وی هم بند بوده اند، مطلع شد.
وزیر کشور دولت اصلاحات، با ابراز امیدواری نسبت به تداوم آزادی مهندس صفایی فراهانی، در بخشی از سخنان خود با اشاره به بازداشت  علیرضا بهشتی گفت: "اشخاص برجسته جناح راست در دهه های گذشته دائما جناح مقابل و منتقد خود را به دلیل آنچه آنها دوری از مسیر و معیارهای شخصیت هایی همچون شهید بهشتی می دانستند ملامت می کردند اما امروز می بینیم که با فرزند شهید بهشتی که اندیشه های پدرش را پی گیری می کند اینگونه برخورد می کنند".
عبدالله نوری با اشاره به تغییر میدان مبارزات سیاسی در فضای کنونی بخشی از منازعات سیاسی فعلی را در میان جناح اصولگرا دانست و از سردرگمی حاکم بر فعالان این جناح خبر داد.
عبدالله نوری گفت: "یکی از مهمترین اتفاقات و نقاط عطف تحولات هفت ماهه اخیر، تبدیل آقای خاتمی به مهندس میرحسین موسوی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بود، چرا که به دلیل تبلیغات مسموم و دور از انصافی که طی سالهای گذشته و به تناوب صورت گرفته بود، بخش هایی از جریان راست و به اصطلاح اصول گرا و بخش کوچکی از جامعه مذهبی کشور به دلیل حجم گسترده  تبلیغات مخرب و یکسویه علیه جریان اصلاحات توسط رسانه های منتسب به حکومت، نسبت به اصلاحات و جناب آقای خاتمی موضع گیری داشتند اما عملکرد و نحوه  برخورد چند ماه گذشته ی اقتدارگرایان با مهندس موسوی که از محبوبیت و اعتبار قابل توجهی در میان اقشار مذهبی و طیف گسترده ای از جریان راست هم برخوردار است، ماهیت واقعی بسیاری از تخریب کنندگان چهره ی اصلاحات را خصوصا نزد اقشار مذهبی مشخص کرد و آنها اکنون با این تردید جدی مواجه شده اند که آیا هدف اصلی تخریب کنندگان اصلاحات پاسداری از ارزش ها و شعائر مذهبی است و یا کسب منافع سیاسی؟ از این رو سرگردانی و یأس در میان بسیاری از حامیان جناح اصولگرا و همچنین بسیاری از روحانیان همراه با حاکمیت به وضوح نمایان است".
عبدالله نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برخی عملکردهای حاکمیت طی ماه های اخیر عدم وجود معیارهای عقلائی و شرعی و اخلاقی را مهمترین وجه این رفتارها دانست و گفت: "به نظر می رسد گردانندگان امور از تشخیص مصلحت خودشان نیز ناتوان شده اند".
گفتنی است در این دیدارحجج اسلام سید یاسر خمینی (نوه امام خمینی )، سید سراج الدین موسوی و منهاج و همچنین تعدادی از اعضای شورای مرکزی سازمان ادوارتحکیم نیز حضور داشتند.

تکلیف کسر افزایش حقوق قبل از انتخابات به صورت قسطی پس از انتخابات چه شد؟


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:سایت آینده گزارش داده است که با گذشت ۷ماه از انتخابات و با وجود هزینه‌های سنگین وارد شده به نظام و مردم، التهاب موجود در جامعه موجب شده است تا برخی از ابهامات بدون پاسخ بماند.
یکی از کارشناسان اقتصادی با ارسال فهرست برخی از این تناقضات، به «آینده» خواستار پاسخگویی به آن‌ها شد. از جمله: کسر افزایش حقوق قبل از انتخابات به صورت قسطی پس از انتخابات است
۱- قرار گرفتن ۴۷ میلیون ایرانی زیر خط فقر بر اساس آمار رسمی دولت و وعده از بین‌بردن فقر و فساد و تبعیض
۲- بر زمین ماندن ۷۵ درصد از اهداف برنامه چهارم در پایان آن و وعده سرعت دو برابر کشور نسبت به برنامه و چشم‌انداز
۳- تورم متوسط ۲۰ درصدی کشور طی چهار سال گذشته و وعده تورم تک‌رقمی در سال اول
۴- عبور سود واقعی بانکی از ۲۰ درصد و وعده کاهش آن به کمتر از ۱۰ درصد
۵- عدم ارائه لایحه بودجه سالانه پس از یک ماه از موعد قانونی و وعده افزایش همکاری با مجلس
۶- اعلام یارانه نقدی کمتر از ۲۰ هزار تومانی و وعده انتخاباتی یارانه ۷۰ هزار تومانی
۷- کسر افزایش حقوق قبل از انتخابات به صورت قسطی پس از انتخابات
۸٫ تعطیلی رسمی پروژه‌های افتتاح شده قبل از انتخابات نظیر اتوبان پردیس و راه‌آهن تهران – شیراز
۹- عدم دادن گزارش اجرای برنامه در چهار سال گذشته و وعده پاسخ‌گویی به دستگاه‌های قانونی
۱۰- عدم افزایش حقوق کارمندان مطابق با نرخ تورم و وعده افزایش سطح رفاهی کارمندان
و…


تخریب مزار یک مرجع تقلید در قم


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز ( جرس) : قبر آیت الله سید محمد شیرازی از مراجع تقلید مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به گزارش خبرنگار جرس از قم ، قبر مرجع تقلید مخالف حکومت جمهوری اسلامی آیت الله سید محمد شیرازی مورد حمله گروهی ناشناس قرار گرفت. بنا بر گزارشهای دریافتی گروهی ناشناس که در شامگاه روز شنبه با ورود به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به سوی مقبره این مرجع تقلید مخالف حکومت حرکت نموده وبا پتک وچکش اقدام به تخریب آن نمودند. گفتنی است که آیت الله سید محمد شیرازی از مخالفان حاکمیت ایران بشمار می رفت . وی از نخستین مراجعی بود که صراحتاَ در بیانیه ها وتالیفات خویش در برابر اصل ولایت مطلقه لب به اعتراض گشود. وی ابتدا به حصر خانگی در آمد وسپس با دستگیری فرزندان واعضای خانواده وی تلاش نمودند تا او را وادار به سکوت نماید. وی تا سالهای پایانی عمر خویش (1379 شمسی) در حصر خانگی بسر م یبرد. نمونه هایی مانند برخورد اخیر وتخریب قبر وی پیشتر ودر مراسم تشییع جنازه ی این مرجع تقلید برجسته صورت گرفته بود وعده ای از زنان عزادار حاضر در مراسم خاکسپاری وی مورد تهاجم عناصر لباس شخصی ونیروی انتظامی قرار گرفته بودند. 

دروغ های حسینیان یکی پس از دیگری رو می شود


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: سید کاظم اکرمی ، وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی، اظهارات روح الله حسینیان درباره حقوق مادام العمر وزیران دولت موسوی را تکذیب کرد.
حسینیان در سخنرانی هفته گذشته اش در مسجد اهل بیت (ع) قم گفته بود که در زمان میرحسین موسوی بخشنامه شده بود که وزرا به صورت مادام العمر حقوق وزارت بگیرند.
به گزارش جرس ، وزیر آموزش و پرورش دولت موسوی ضمن تکذیب وجود چنین بخشنامه ای گفته است: اگر آقای حسینیان این بخشنامه را دارند در اختیار مطبوعات بگذارند تا حقیقت روشن شود.
اکرمی ادامه داده: در مهر ماه سال ۶۷ که اولین ماه پایان همکاری بنده با کابینه دولت آقای موسوی بود دیگر حقوقی برایم واریز نشد. بنابراین نمی دانم آقای حسینیان بر چه اساسی این مطالب را بیان کرده اند.
وزیر آموزش و پرورش کابینه موسوی در ادامه افزوده است که “در دوره چهار سال حضورم در دولت شاهد نبودم که یک نفر از وزیران مهندس موسوی برای مسافرت های خارجی یک ریال حق ماموریت بگیرد. آقای موسوی بر روی این مسائل حساسیت به خرج می دادند و مدام سفارش می کردند که با حداقل هزینه ها سفرهای خارجی انجام شود.”

خبرسازی در مورد تحرکات بیگانگان القای ناکارآمدی وزارت اطلاعات است


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): در حالی كه رسانه‌های افراطی با هدف افزایش تنش و ارعاب اقدام به خبرسازی درباره حضور و تحركات گسترده گروه‌های تروریستی در كشور می‌پردازند، این موضوع به تخریب چهره و تضعیف اقتدار دستگاه‌های امنیتی نظام به ویژه وزارت اطلاعات دامن می‌زند.
به گزارش «آینده»، مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های امنیتی كشور به ویژه وزارت اطلاعات، ممانعت از ورود و تحركات جاسوسان بیگانه، گروه‌های تروریستی و عوامل ایجاد اغتشاش و ناامنی است و طی 28 سال گذشته سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی كه جزو ده سرویس اطلاعاتی قدرتمند در جهان محسوب می‌شوند، در منطقه پربحران خاورمیانه در بین سه كشور تروریست خیز عراق، پاكستان و افغانستان، سطح امنیتی قابل قبولی را در كشور ایجاد كرده‌اند.
با این وجود، طی ماه‌های اخیر، برخی رسانه‌ها به ویژه جوان، رجا، روزنامه ایران، وطن امروز و... اقدام به انتشار اخبار ساختگی درباره حضور و تحركات گسترده گروه‌های تروریستی مانند گروهك مجاهدین خلق یا جاسوسان بیگانه در كشور به ویژه تهران و حومه آن كرده‌اند.
اگرچه هدف از این اخبار، القای فضای ناامنی به جامعه در جهت تضعیف جایگاه معترضان و منتسب كردن آنان به بیگانه بوده است، اما پیامد دیگر این جنگ روانی القای ناكارآمدی دستگاه امنیتی كشور است، در حالی كه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نظام اشراف مناسبی نسبت به گروه‌های تروریستی و عوامل بیگانه دارند.
نسبت دادن قتل‌های خیابانی به این گروه‌ها از سوی رسانه‌های افراطی در حالی صورت می‌گیرد كه با وجود گذشت ماه‌ها، حتی یكی از عوامل بیگانه یا اعضای گروه‌های تروریستی به عنوان عاملین قتل محاكمه نشده‌اند.
در حالی‌كه اگر این ترورها از سوی عوامل بیگانه اعضای گروه‌های تروریستی و جاسوس صورت گرفته بود، دستگاه امنیتی نظیر ترور امام جمعه موقت سنندج و نماینده خبرگان كردستان، عوامل انفجار‌های خوزستان و مسجد زاهدان یا ترور دادستان خوی به سرعت كشف، دستگیر، محاكمه و مجازات می‌شدند.
نتیجه غیرمستقیم خبرسازی رسانه‌های افراطی برای جنگ‌روانی با معترضان زیرسؤال بردن دستگاه عظیم اطلاعاتی و امنیتی كشور است كه با بودجه رسمی خود، وظیفه اشراف اطلاعاتی و مبارزه با عوامل بیگانه، گروه‌های تروریستی و عوامل ناامنی را برعهده دارد.

قیمت‌ها از ابتدای سال ۸۹ آزاد می‌شوند


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد گفت: پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.
به گزارش ایلنا غلامرضا میرتاج‌الدینی درباره زمان آزادسازی قیمت‌ها اظهار داشت: قیمت‌ها از ابتدای سال ۸۹ آزاد می‌شود و پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد.
وی افزود: مقرر شده تا کسانی که اقدام به پرکردن فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوارها کرده‌اند، درفاصله آزاد سازی تا اولین پرداخت معوقه‌ها نیز به حساب آنها ریخته شود.
میرتاج الدینی با بیان اینکه هنوز رقم دقیق پرداخت‌های نقدی مشخص نیست، تصریح کرد: عددها با توجه به میزان منابعی که آزاد می‌شود، تعیین می‌شوند که این منابع در سال اول ۲۰هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس تصمیم دولت۵۰ درصد این منابع به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود، البته۱۰ درصد نیز به عنوان سهم انعطاف دولت، تعیین شده که دولت می‌تواند به تصمیم خود برخی بخش‌ها را پوشش دهد.
معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که چه زمانی دولت صورت‌های مالی حساب ذخیره ارزی را اعلام می‌کند، گفت: با توجه به آنچه که در سیاست‌های کلی برنامه پنجم به دولت ابلاغ شده، قرار است ۲۰درصد درآمد نفت مستقیما به صندوق وازیر شود.
وی در توضیح تفاوت سازوکار حساب ذخیره‌ارزی با صندوق توسعه ملی گفت: در حساب ذخیره ارزی شیوه کار به گونه‌ای بود که از نیمه دوم سال مازاد درآمد ارزی به حساب واریز می‌شد اما در صندوق توسعه ملی از همان ابتدای سال۲۰درصد از فروش نفت به این صندوق واریز می‌شود تا دولت بتواند آن را در طول سال مدیریت کند.
وی ادامه داد: البته در طول سال منابع مازاد هم به این صندوق واریز خواهد شد.
میرتاج الدینی همچنین گفت: صندوق توسعه مالی به صورت ۱۰۰ درصد جایگزین حساب ذخیره ارزی نخواهد شد.

پدر زلزله شناسی ایران : تهران را زودتر تخلیه کنید


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): پدر زلزله شناسی ایران با تاکید بر احتمال وقوع زمین لرزه در تهران و تبدیل این حادثه به بزرگترین فاجعه تاریخ گفت: به عقیده من برای کاهش خسارات و تلفات انسانی این فاجعه باید با اتخاذ سیاستهای عاقلانه و منطقی و به دور از احساس تهران را تخلیه کرد.
بهرام عکاشه در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به وقوع زلزله در هائیتی و بررسی ابعاد این حادثه در مقیاس تهران به خبرنگار مهر گفت: هیچ راهی نداریم جز اینکه مکان دیگری را به عنوان پایتخت جدید انتخاب کنیم.
موضوع انتقال پایتخت برای اولین بار در سال 1364 و همزمان با دویستمین سال پایتختی تهران مطرح شد و پس از جنگ تحمیلی در سال 1368 بار دیگر این طرح به طور جدی تر مطرح شد. طرحی که با تصمیم دولتمردان وقت مبنی بر ارجحیت ساماندهی تهران کنار گذاشته شد. این موضوع در سالهای نخستین دهه 70 نیز مطرح شد که پیگیری آن بی نتیجه ماند.
عکاشه با عنوان این مطلب که انتقال پایتخت از تهران باید در طولانی مدت صورت بگیرد و با این امید که در این مدت اتفاقی نیفتد گفت: باید به تدریج صنایع، دانشگاهها، سفارتخانه ها و... از تهران خارج شود.
رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد تهران شمال با تاکید بر اینکه انتخاب پایتخت باید با سیاستگذاریهای حساب شده صورت بگیرد ادامه داد: انتقال پایتخت تنها برای ایران موضوعیت ندارد بلکه در حدود 10 کشور دیگر این کار انجام شده و نتیجه هم داده است.

کمیته ویژه:چهارمین قربانی کهریزک هم احتمالا براثرشکنجه فوت کرده است


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:سروری در واکنش به اظهارات روح الله حسینیان در برنامه رو به فردا گفت: قصد پاسخگویی به ایشان را ندارم و نمی‌خواهم موضوع وارد حاشیه شود.
پرویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات روح‌الله حسینیان که گزارش کمیته ویژه مجلس در مورد حوادث کهریزک را در راستای منحرف کردن اذهان عمومی از جرم بزرگ انتخابات خوانده بود گفت: آن چه برای اعضای کمیته ویژه مجلس در این پرونده مهم بود، دفاع از حیثیت نظام و حقوق شهروندان، فارغ از گرایشات سیاسی آنها بود.
سروری با اشاره به تلاش نمایندگان برای دفاع از حقوق قربانیان این حوادث، افزود: سیاسی کردن این گزارش از سوی تندروهای دو جناح موجب دشوارتر شدن پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی خواهد شد.
سروری در واکنش به اظهارات عبدالحسین روح‌الامینی در مورد قربانی چهارم بازداشتگاه کهریزک نیز گفت: رسیدگی به پرونده مرگ «رامین آقازاده» در راستای ماموریت کمیته ویژه مجلس نبوده است با این حال به عنوان نماینده ملت پیگیر این موضوع خواهیم بود.
پرویز سروری نماینده تهران در گفت وگو با «فردا »، اظهار داشت: ماموریت کمیته ویژه مجلس فقط رسیدگی به مسائل داخل بازداشتگاه کهریزک و کسانی که در داخل بازداشتگاه کشته شده‌اند بوده است، در حالی که رامین آقازاده پس از آزادی از کهریزک فوت کرده است.
سروری تصریح کرد: به احتمال زیاد مرگ آقازاده بر اثر عوارض ناشی از حضور در بازداشتگاه کهریزک بوده است که در این زمینه برای دفاع از حق ایشان خود را موظف می‌دانیم.
روح الامینی در گفتگو با هفته‌نامه پنجره اعلام کرده بود، رامین آقازاده قهرمانی چهارمین قربانی وقایع بازداشتگاه کهریزک است که پس از آزادی از بازداشتگاه کهریزک بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است و گزارش آن به دلیل آنکه ممکن بود وجدان عمومی جامعه جریحه دار شود، از سوی مسوولان منتشر نشده است.

موسوی تبریزی: كساني كه به اعتقادات مردم توهين مي‌كنند بايد با حضور هيات منصفه محاكمه شوند


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
اگر در يك تجمع كسي شيشه‌اي را شكست آن فرد متخلف است ولي محارب و باغي نيست و بايد عادلانه محاكمه شود.
جنبش راه سبز (جرس): دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت:كساني كه به اعتقادات مردم تهمت مي‌زنند بايد با حضور هيات منصفه محاكمه شوند.
آيت‌الله سید حسین موسوي تبریزی، رشد و تعالی جامعه را در گرو آزادی ها دانسته و تاكيد كرد: در برخورد با رسانه‌ها حكومت نمي‌تواند به آنها بگويد كه چه بنويسند و چه ننويسند و از سوي ديگر اجتماعات هم بايد آزاد باشد و جامعه اسلامي بدون اين ويژگي‌ها نمي‌تواند پيشرفت كند .

به گزارش سایت امروز، وي با بيان اينكه بيان انتقاد در چارچوب قانون اشكالي ندارد،اظهار داشت: صرف اينكه منتقدان بگويند قانون اساسي را قبول داريم به عنوان يك شهروند قانونمدار كافي است و اين‌كه هر روز بگوييم شما بايد نسبت به فلان مسئله ابراز انزجار كنيد يا به فلان بخش قانون ابراز وفاداري كنيد صحيح نيست.
آيت‌الله موسوي تبريزي در پاسخ به اين سئوال كه چرا برخي افراد معترضين را در كنار محاربين و آسيب‌زنندگان به اموال عمومي قرار مي‌دهند؟ تصريح كرد: كساني‌كه از گفتار و انتقاد آزاد خوششان نمي‌آيد، چنين تهمت‌هايي مي‌زنند كه با وارد كردن اينگونه اتهامات، حتي كساني‌ را كه در ابتداي انقلاب بزرگترين خيانت‌ها را كردند و زمينه خشونت‌هاي بعدي را فراهم كردند تبرئه مي‌كنند.
به گفته وی ، نبايد فقط به نقدهايي كه مي‌پذيريم اجازه انتشار دهيم بلكه همه نقدها آزاد است ولو اينكه برخلاف نظر مسئولان باشد و اگر نقدي بناحق صورت گرفت، بدون جنگ و ستيز بايد پاسخ آن داده شود.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: كساني كه به ديگران تهمت مي‌زنند يا به اعتقادات مردم تهمت مي‌زنند بايد با حضور هيات منصفه محاكمه شوند، ولي نبايد به آنها نسبت باغي و محارب دهيم.
وي ادامه داد: اگر در يك تجمع كه وزارت كشور وظيفه تامين امنيت آن را دارد كسي شيشه‌اي را شكست آن فرد متخلف است ولي محارب و باغي نيست و بايد عادلانه محاكمه شود، اما اگر كسي براي دفاع از خودش و يا از روي عصبانيت به خاطر رفتار مامور دولت اقدام تندي انجام داد هم مامور بايد محاكمه شود و هم به تخلف او رسيدگي شود و همچنين مشخص شود كه عامل آغاز خشونت كداميك از طرفين بوده است.

آیت الله بیات زنجانی:تنها راه حل اصلاح وضع کنونی کشورنهی از منکر صاحبان قدرت است


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:هشتمین کنگره حزب مردمسالاری لحظاتی پیش با پیام آیت‌الله بیات زنجانی آغاز به کار کرد.
به گزارش ایلنا، در کنگره حزب مردمسالاری که در سالن اجتماعات مسجد امیرالمومنین در حال برگزاری است برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله مهدی کروبی،مجید انصاری محمد سلامتی و…. حضور دارند.
گفتنی است در زمان حضور مهدی کروبی، احمد توکلی سالن کنگره را ترک کرد.هرچند در جمع خبرنگاران اعلام کرد خروجش ربطی به حضور مهدی کروبی نداشته است.
در بخشی از پیام آیت‌الله بیات زنجانی آمده است:
روزها و شب‌های ماه صفر هنوز حامل داغ شهادت امام آزادۀ شیعیان، حسین ابن علی علیه السلام است. امام آزاده‌ای که قیام نکرد، جز برای امر به معروف و نهی از منکر و قیام نکرد جز برای زدودن انحرافات و پلیدیهای راه یافته در جامعۀ مسلمین و امت اسلامی. پرسش از اینکه چرا جامعۀ اسلامی فقط چند دهه پس از ظهور اسلام و انقلاب نبوی، درگیر چنان انحرافات و پلیدیهایی می‌شود که رهایی از آنها و بیداری جامعه ،بجز با قیام حسینی و ریخته شدن خون خلف صالح نبی اکرم صلوات‌الله علیه میسر نمی‌شود، پرسشی جدّی و در خور تأمل و تدبّر است.
بر اثر تدبّر در باب این پرسش است که درس‌های عمیقی می‌توان گرفت، از جمله اینکه جامعۀ مسلمانی که در زمان حضور خود معصوم، به بیراهه می‌رود، به طریق اولی ممکن است در عصر غیبت راه را گم کند و به بیراهه رود.
در بخش دیگری از این پیام آمده است:تحزّب، به عنوان محملی نو و امروزی، یکی از ابزارهایی است که اولاً در رساندن جامعه به بلوغ فکری گفته شده ،نقشی در خور و قابل اعتنا دارد و ثانیاً، راهکارهای اصلاح صاحبان قدرت و زعمای سیاسی جامعۀ مسلمین را به خوبی در خود جای داده است. در یک جامعۀ اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر صاحبان قدرت، یک «اصل» اساسی است که مورد تأکید دین است و هنگام «تفریغ» این اصل می‌توان در «منطقۀ فِراغ» گام برداشت و ابزارهایی مانند تحزّب را به کار گرفت و به فرمایشی از معصوم مبنی بر اینکه «انّما علینا ان نُلقِیَ الیکُمُ الأصول و علیکُم اَن تُفرّعُوا» جامۀ عمل پوشاند و حاکمان جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کرد.
لذاست که اگر اینگونه به تحزّب نگریسته شود، بهانه‌هایی مانند غربی بودن راهکار تحزّب و لیبرالی بودن آنها، مسموع نیست و فقط مفرّی است برای حاکمانی که می‌خواهند از پاسخگویی به جامعۀ مخاطب خود طفره روند و بلکه برعکس، تحزّب وسیله‌ای می‌شود برای احقاق حقوق اجتماعی آحاد جامعه، برای ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر حاکمان، برای حاکمیت و غلبۀ رأی مردم بر خواسته‌های خودکامگان و برای دستیابی به زندگی عادلانه.
در ادامه پیام آیت‌الله بیات زنجانی آمده است: اینجانب تنها راه حل اصلاح وضع کنونی کشور را نهی از منکر صاحبان قدرت در این جامعه می‌دانم که هم آنها و هم جامعۀ ما سخت به نهی از منکر صاحبان قدرت و سپس امر به معروف آنها نیازمند است. قاطبۀ دینداران حقیقی حاضر در جامعۀ ایران، آنقدر رشید و آگاه شده‌اند که مرز میان خواسته‌های فرهنگی و مطالبات عقیدتی و سیاسی خود را به خوبی بشناسد و این دو را با هم اشتباه نگیرند. آزادی‌های مشروع سیاسی همان قدر اهمیت دارند که آزادی‌های مشروع فرهنگی مهم هستند و هیچ‌یک جای دیگری را نمی‌گیرد.

معاون سابق وزارت خارجه: اگر با انگلیس قطع رابطه کنیم دیگر توطئه نمی کند؟


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): سیدمحمدصدرمعاون اسبق وزیرخارجه در یادداشتی در روزنامه اعتماد ، طرح برخی نمایندگان مجلس برای قطع رابطه سیاسی با انگلیس را غیرمفید خواند.
وی دربخشی از یادداشت خود با اشاره به اینکه فتنه گری های دوران انتخابات و فعالیت رسانه ای انگلیس،دلیل این اقدام نمایندگان شده، آورده است:
آیا با قطع رابطه این دو مشکل حل خواهد شد؟اگر با انگلیس قطع رابطه کنیم، انگلیس دیگر فتنه گری نمی کند؟ اگر قطع رابطه کنیم دیگر فعالیت رسانه یی ادامه پیدا نمی کند؟
به جای اینکه سعی کنند با بررسی دقیق و کارشناسانه این مسائل راهکاری برای مقابله با آن پیدا کنند، به دنبال ساده ترین و پیش پاافتاده ترین راهکار هستند. باید دید چرا آنها کار رسانه یی می کنند و تاثیرگذارند اما ما نمی توانیم. بزرگ ترین خدمتی که امروز به همین رسانه های خارجی می شود از داخل کشور خودمان است. وقتی رادیو و تلویزیون آن گونه که باید و شاید وظایف خودشان را انجام نمی دهند،اطلاع رسانی به موقع و کافی نمی شود، صدا و سیمای ملی تبدیل به صدا و سیمای جناحی می شود و... طبیعی است که افکار عمومی به سمت رسانه های بیگانه سوق پیدا کند.
محمدصدر در پایان یادداشت خود آورده است:در شرایط کنونی جهانی قطع رابطه راه حل نیست، باید راه حل را در سیاست داخلی جست وجو کنیم و با سر پنجه تدبیر مسائل و مشکلات را حل کنیم و به جای کوبیدن پتک روی آتش، آن را با آب و باران رحمت خاموش کنیم. زمانی که مردم با تمام وجود از نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند دیگر نه جاسوس انگلیس می تواند کاری انجام دهد نه رسانه های خارجی.

قنبری:فراکسیون خط امام وزیر ارشاد را به دلیل فیلتر کردن پارلمان‌نیوز به مجلس فرا می‌خواند


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) مجلس با اشاره به جلسه ظهر یکشنبه این فراکسیون گفت:« در این جلسه قرار شد یک کارگروه تخصصی در فراکسیون تشکیل شود تا درباره این که اولویت با بررسی لایحه‌ بودجه ۸۹ باشد یا لایحه برنامه پنجم، تصمیم‌گیری کند.»
داریوش قنبری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تقدیم لایحه بودجه‌ سال ۸۹ از سوی دولت به مجلس که امروز اتفاق افتاد، اظهار داشت:«اعضای فراکسیون اظهارنظر دقیق در این زمینه را به ارائه کامل لایحه‌ بودجه به نمایندگان موکول کردند و اظهارنظرها فعلا تنها بر اساس صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد در مجلس بوده است.»
قنبری در عین حال تصریح کرد:«البته به این منظور قرار شد یک کارگروه تخصصی در فراکسیون تشکیل شود تا در این زمینه که اولویت با بررسی بودجه باشد یا لایحه برنامه پنجم، تصمیم‌گیری کند، البته در این زمینه نظر اغلب اعضا این بود که با توجه به ضیق وقتی که مجلس با آن مواجه است، هم‌چنین با توجه به ضرورت تدوین قانون بودجه، تصویب لایحه بودجه باید مقدم بر لایحه برنامه باشد، ازسوی دیگر با توجه به این که تا پایان سال فرصتی نیست تا به بررسی لایحه برنامه بپردازیم عموم اعضا معتقد بودند قانون فعلی برنامه به مدت یک سال دیگر تمدید شود؛ چراکه قطعا فرصتی برای بررسی همزمان لوایح برنامه و بودجه باقی نیست.»

بیست و سه درصد قربانیان حوادث هوایی جهان در ایران هستند


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸

16 سانحه هوایی در نه ماه گذشته
جنبش راه سبز (جرس):  با اضافه شدن حادثه مشهد ،تعداد حوادث مرگبار و سوانح هوایی امسال در ایران به 16 مورد رسید.
سقوط هواپیما، سانحه هوایی، نقص فنی و آمار ریز و درشت کشته و رخمی شدن در این حوادث در ایران از شکل متعارف خود خارج شده است و بروز سانحه های هوایی در چند سال گذشته دیگر به جای تعجب توام با تاثر، فقط ناراحتی و نگرانی مردم و کم توجهی مسولان را در پی دارد.
به گزارش خبرآنلاین، مطابق آمار سازمان جهانی هواپیمایی( ایکائو) بیش از یک پنجم قربانیان خوادث هوایی، جان خود را در سوانح شرکت های هوایی ایرانی از دست داده اند. این در حالی است که سهم این شرکت ها از حمل و نقل هوایی جهان، حتی به یک درصد نیز نمی رسد.

تجمع کارگران نساجی بافته کرمان و بستن جاده


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:۱۸۰ نفر از کارگران نساجی بافته‌ها از ساعت ۳۰/۲ تا ۴ بعداز ظهر امروز(یکشنبه) اقدام به بستن جاده کردند. کارگران نساجی بافته‌های کرمان علت تجمع و بستن جاده را انحلال شرکت توسط سهامداران اعلام کردند.
یکی از کارگران به  ایلنا گفت: چندی پیش عده‌ای از مدیران در هیات تشخیص تصمیم به انحلال شرکت و انتقال دستگاه‌ها به شهرستان قزوین گرفتند که در اعتراض به این امر ما ظهر امروز اقدام به بستن جاده کردیم.
وی گفت: مدیران در پایان ۳۰ دی تصمیم به اخراج ۱۸ نفر دیگر از نیروها گرفتند. طبق گفته خود مسئولان قرار است ۳۵ نفر دیگر در پایان بهمن‌ماه و بقیه در آخر سال تسویه حساب شوند.
وی گفت: مسئولان بنا دارند ۱۴ هزار هکتار زمین کارخانه را به صورت آزاد در معرض فروش بگذارند. او گفت: قبلا ۵۵۰ نفر در شرکت مشغول به کار بودند که مسئواین به عناوین مختلف اقدام به اخراج کارگران کرده و در حال حاضر این تعداد ۱۸۰ نفر هستند.
یکی دیگر از کارگران گفت: در سال‌های ۸۱ و ۸۲ مدیران اعلام کردند دستگاه‌های این شرکت مستهلک و قابل استفاده نیست که در این خصوص گویا همین دستگاه‌ها به استان گلستان و تبریز انتقال و درحال حاضر فعال هستند.
یکی دیگر از کارگران گفت: درخصوص طرح طبقه‌بندی مشاغل مدت ۵ سال به سازمان کارکرمان مراجعه کردیم که متاسفانه مسئولین تاکنون اقدامی به عمل نیاوردند.
گفتنی است راس ساعت ۱۶غلام‌رضایی، معاون سیاسی فرمانداری کرمان با حضور در جمع کارگران خواستار متفرق شدن کارگران شد و به آنان قول مساعد داد روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون و جدیدساز مسئول شرکت در محل استانداری کرمان برگزار شود.

دیده بان حقوق بشر: واکنش دولت به اعتراضات مردم ایران به مصیبت تبدیل شده است


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): سازمان ديده بان حقوق بشر، با اشاره به تظاهرات اعتراض آميز ايرانيان به دنبال انتخابات خرداد ماه اعلام کرد: "واكنش دولت جمهورى اسلامى ايران اكنون به مصيبتى در عرصه نقض حقوق بشر در آن كشور تبديل شده است. "

این سازمان حقوق بشری در گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرد افزود: مقام هاى دولتى تائيد كرده اند كه از نوامبر گذشته [كمتر از دو ماه پيش] سى شهروند ايرانى، به علت حمله هاى بسيجيان و پليس ضد شورش، در خيابان ها و يا زندان ها جان باخته اند. دست كم، هفت تن ديگر در برخوردهاى روز بيست وهفت دسامبر [ششم دى ماه] روز عاشورا كشته شده اند و اين در حالى است كه تعداد واقعى كشته شدگان از سوى خشونت گران دولتى بسيار بيش از اين رقم است.

خبر گزاري مهر : اکثر تهرانی‌ها خوشه سومی هستند


گزارش میدانی مهر از قرار گرفتن اکثر مردم تهران جزو خوشه سوم درآمدی در راستای پیاده سازی هدفمند شدن یارانه‌ها حکایت دارد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز آمار، خانوار های 1 تا 2 نفره طی 3 روز از3 تا 5 بهمن ماه سالجاری، خانوارهای 3 نفره نیز از 6 تا 8 بهمن ماه، خانوارهای 4 نفره نیز از 9 تا 11 بهمن ماه، خانوارهای 5 نفره به بالا نیز از 12 تا 14 بهمن ماه سالجاری به سایت مرکز آمار ایران برای اطلاع از وضعیت خوشه بندی خود مراجعه کنند یا از طریق پیامک 300000 از وضعیت خود اطلاع یابند. همچنین خانوارهایی هم که براساس زمانبندی یاد شده موفق به مراجعه نشوند می توانند طی 8 روز 15 تا 22 بهمن ماه سالجاری به سایت مرکز آمار مراجعه کنند.
گزارش میدانی مهر از سطح شهر تهران نشان می دهد که اکثر مردم تهران در خوشه سوم درآمدی قرار گرفته اند، ضمن اینکه اکثر مردم به این نحو خوشه بندی اعتراض دارند و در سایت مرکز آمار ایران نیز گزینه اعتراض را انتخاب کرده اند. برهمین اساس، به نظر می رسد منطقه جغرافیایی محل سکوت نیز در تعیین خوشه بندی‌ها لحاظ شده است.
بر اساس اعلام مسئولان دولتی، براساس پنج معیارغیردرآمدی "خودرو، مسکن، تحصیلات، تعداد افراد شاغلین خانوار و میزان وام اخذ شده از نظام بانکی" دهک بندیها انجام می شود.
البته خوشه‌بندی خانوارها براساس اطلاعاتی که در 3 ماهه ابتدای سال گذشته جمع آوری شده، انجام شده است. در همین حال، محمد مدد رئیس مرکز آمار ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه خوشه اول و دوم در اولویت دریافت یارانه نقدی هستند، افزود: خوشه سومی‌ها هم یارانه تعلق می گیرد مگر آنکه خود از گرفتن یارانه منصرف شوند.

وزیر آموزش و پرورش: به کسی ربطی ندارد چرا حقوق معلمان کم است


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: وزیر آموزش و پرورش گفت: خبرنگاران هر گاه بیکار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند.
به گزارش روزنامه قدس حمیدرضا حاجی بابایی در جمع کارکنان آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد افزود: به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند.
وی خطاب به خبرنگاران گفت: مگر ما از شما سؤال می کنیم که شما چقدر حقوق می گیرید؟
حاجی بابایی ضمن رد خبر منتشر شده مبنی بر اینکه « ۳۰ هزار دانش آموز معتاد در کشور وجود دارد»، گفت: کسی که این خبر کذب را منتشر کرده چرا نگفته است ۳۰ هزار و یک نفر یا ۲۹ هزار و ۹۰۰ نفر.

اختصاصی جرس / جزئیاتی از ترور دکتر علیمحمدی


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
تهدید خانواده و تفتیش منزل و ضبط مدارک این استاد دانشگاه توسط وزارت اطلاعات
جنبش راه سبز (جرس): ماموران وزارت اطلاعات ، یک روز قبل از ترور استاد علیمحمدی، به خانه این استاد دانشگاه رفته و كليه اسناد و جزوات ايشان را ضبط کرده بودند.
به گزارش خبرنگار جرس، تفتیش منزل دکتر علیمحمدی ، درست یک روز قبل از ترور وی و در حالی صورت می گرفت که دكتر عليمحمدي از دو هفته قبل از آن از کليه همكاريهايش با مراكز حساس هسته اي استعفا کرده بود.
پس از ترور این استاد دانشگاه نیز؛ خانواده او از سوی وزارت اطلاعات نسبت به عدم افشای تفتیش منزل این استاد دانشگاه و ضبط مدارک و اسناد او تهدید شده اند.
گزارش خبرنگار جرس حاکیست، حضور ماموران اطلاعات در صحنه ترور و جمع كردن جنازه دكتر پس از وقوع انفجار و همچنین حضور ماموران اطلاعات در مراسم ختم دکتر علیمحمدی بسیار چشمگیر بود.
دکتر مسعود علیمحمدی ، استاد دانشگاه و از هواداران جنبش سبز بود که صبح روز 22 دی ماه بر اثر انفجار یک بمب هدایت شونده در مقابل خانه خود در شمال تهران کشته شد.

حدادعادل؛ مردم نگران حاشیه های ۲۲ بهمن نباشند


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:غلامعلی حدادعادل در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس درباره برخی فضاسازی ها در مورد راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت؛ ماهیت جریان هایی که قصد به حاشیه کشاندن این راهپیمایی را دارند برای همگان مشخص است و جز اینکه مردم فاصله بیشتر با عوامل فتنه بگیرند چیز دیگری عاید آنها نمی شود.
به گزارش ایلنا رئیس مجلس هفتم تاکید کرد؛ این تحرکات در مقابل اقیانوس ملت کاری نخواهد کرد و مردم نباید نگران حاشیه های ۲۲ بهمن باشند.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با چگونگی واکنش دولت در مورد این افراد خاطرنشان کرد؛ مساله در حال حاضر دولت نیست بلکه مساله این است که عده یی در مقابل ملت ایستاده اند که تکلیف کاملاً روشن است.

سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس : سردار رادان و مرتضوی عامل بودند، آمران کیستند؟


هفته‌نامه "ستاره صبح"، یادداشت "داریوش قنبری" عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم و سخنگوی این فراکسیون، درباره گزارش مجلس در باره کهریزک را منتشر کرده است. او دراین یاداشت نوشت:
آمرین جنایاتی که در گزارش مجلس به آن اشاره شده و منجر به قتل‌ها شده و همچنین عاملان ضرب وشتم‌ها و اجرا كنندگان دستورات غیرقانونی باید مجازات شوند.
افكار عمومی در پی آن است که برایش مشخص شود افرادی كه از آنها با عنوان «خودسرها» یاد می‌شود چه كسانی هستند؟ با آنها چگونه برخورد خواهد شد. برای روشن شدن نقش سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی باید تلاش شود.
سرنخ‌هایی در گزارش کمیسیون تحقیق مجلس که پس از 8 ماه ارائه شده داده شده و تا حدودی مشخص شده چه كسانی مقصر بوده اند.
باید مشخص شود بر سر پزشك كهریزك "پوراندرجانی" چه آمد. مرگ او معمائی را در ذهن افكار عمومی ایجاد كرده است.
خوب بود این گونه مسائل در گزارش پیگیری می شد. شایعات راجع به سردار رادان مطرح است كه بلاتكلیف مانده است .
شایعاتی درباره دفن دسته‌جمعی در حوادث پس از انتخابات مطرح است كه در گزارش مجلس مورد اشاره قرار نگرفته است. باید به این شایعات نیز پاسخ داده شود.

کروبی در پاسخ به خبر فارس ؛ در انتخابات تقلب شده و محکم بر حرف خود ایستاده ام


مهدی کروبی گفت: من کاملا بر این عقیده که در انتخابات تقلب روی داده و شبهه انگیز بوده محکم ایستاده ام و اعتقاد دارم در شمارش آراء کاملاً دخالت شده است.

شبکه جنبش راه سبز(جرس): حسین کروبی فرزند مهدی کروبی  به خبر فارس نیوز مبنی بر اینکه دولت محمود احمدی نژاد را به رسمیت می شناسم واکنش نشان داد.
به گزارش سحام نیوز، فرزند ارشد مهدی کروبی  به نقل از پدر خود گفت:" من کاملا بر این عقیده که در انتخابات تقلب روی داده و شبهه انگیز بوده محکم ایستاده ام و اعتقاد دارم در شمارش آراء کاملاً دخالت شده است. لیکن چون آقای خامنه ای حکم آقای احمدی نژاد را تنفیذ کردند به همین خاطر وی(احمدی نژاد) را رئیس دولت این نظام میدانم."
گفتنی است صبح امروز خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در خبری کوتاه مدعی شد که کروبی در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفته بود:"بنده اشكالات خود را همچنان وارد مي دانم اما در خصوص سئوال شما بايد بگويم بله رئيس جمهور را نيز به رسميت مي‌شناسم."

اختصاصی جرس / تله جدید اطلاعاتی برای به دام انداختن هواداران جنبش سبز


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): نهادهای نظامی و امیتی با بهره گیری از احساسات و خشم معترضین و هواداران جنبش سبز نسبت به اقدامات بسیج در سرکوب مردم، تله اطلاعاتی جدیدی را به راه انداخته اند.
به گزارش خبرنگار جرس، اخیرا در برخی از وبلاگهای ناشناس تصاویری از یک یا چند بسیجی به نمایش درآمده و با درج شماره تلفنی از معترضین خواسته شده تا با تماس خود از رفتارهای بسیج انتقاد کنند.
گفتنی است این وبلاگها به گونه ای طراحی شده که مخاطب به اشتباه تصور می کند  با رسانه یکی از شهروندان سبز رو به رو  است. اما پی گیری های خبرنگار جرس حکایت از آن داشت که شماره های درج شده نه تنها متعلق به فرد بسیجی که تصویرش در وبلاگ منتشر شده نیست، بلکه شماره تلفن ها در اختیار نهادهای امنیتی است تا از این طریق به شناسایی و دستگیری معترضین بپردازند.

آخرين آخبار