آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

«الحَربُ خُدعِه» بجای «النَصرُ بِالرُعب»

سهرابستان : مردم در روز عاشورا تاکتیک دیرینه نظام مبتنی بر «النصر بالرعب» را به شکست کشاندند و حکومت را با واقعیت تلخی مواجه ساختند که دیگر با رعب و وحشت و در سایه شمشیر نمی توان موج اعتراضات را مهار کرد.
حکومت اینک ناچاراً تاکتیک دیگری را برگزیده، «الحرب خدعه» بمعنای این است که «جنگ» در حقیقت «فریب و نیرنگ» است. این حدیث، برگردان جمله «سون تزو» فیلسوف و جنگاور بزرگ چینی است که سه هزار سال پیش گفته و همانند بسیاری از ضرب المثل ها و جملات قصار پیشینیان، توسط حکام بنی امیه و بنی عباس به عربی ترجمه و بعنوان حدیث جعل شده است.
الحرب خدعه تاکتیکی بسیار کثیف و غیر انسانی است و انجام آن فقط از عهده شریران و پلیدان برمی آید. نسبت دادن این حدیث به پیامبر، توهینی آشکار به ایشان و ایجاد تزلزل و بدبینی در نگرش مردم به دین است. در جنگ علی با معاویه، این معاویه بود که با سر نیزه بردن قرآنها، به «سون تزو» لبیک گفت. و در ماجرای کربلا، هنگامی که یکی از سران کوفه، حاکم این شهر را به خانه اش میهمان نمود تا مسلم بن عقیل از پس پرده به او حمله آورده و کارش را تمام کند، با امتناع مسلم مواجه شد، لابد مسلم بن عقیل این حدیث جعلی «الحرب خدعه» را نشنیده بود.
انسان شرافتمند نمی تواند حتی به دشمنش «خدعه» را روا دارد. در ظاهر به او بگوید که از جنگ خسته شده و مایل به صلح است و دست دوستی بسمت او دراز نماید در حالیکه با دست دیگرش شمشیری را در پشت سر خود پنهان نموده است. آنگاه که با فریب و نیرنگ یا همان «خدعه» موفق به فریفتن حریف گردید و طرف مقابل هم با اعتماد به ابراز دوستی وی، شمشیرش را غلاف و دستش را جلو آورد تا دست دوستی او را بفشارد، ناگاه در کمال خباثت و پستی، شمشیری که در پشت خود پنهان نموده بود را در قلب دشمن فرو کند.
رهبر حکومت پس از آنکه سلاح «رعب» را از دست داد، به سلاح «خدعه» پناه برد. گرچه اکثریت 80 درصدی بدنه حکومت از اعتدالیون هستند و در طرح «آشتی ملی از طریق حذف احمدی نژاد» که به رهبر پیشنهاد داده اند صداقت داشته و قصد آرام نمودن اوضاع و نجات حکومت، و نه فریب مردم را دارند، ولی شخص خامنه ای فاقد هرگونه حسن نیتی بوده و برای مؤثرتر کردن «خدعه» خود به طرح پیشنهادی ایشان مجال و میدان داده است.
حکومت با یک دست گلی را بسمت مردم دراز نموده و همزمان با دست دیگرش، با تمام قدرت در حال خرید و وارد نمودن مدرن ترین ادوات زرهی ضد شورش و توسعه ابزار شنود و کنترل و همچنین طراحی ترور رهبران جنبش سبز، چه از طریق قرصهای مرگ زا و چه از طریق «انفجار از راه دور» و گلوله، و شناسائی مبارزین و آماده کردن لیست دستگیریها و اعدامها می باشد. متأسفانه آن دستی که گل را تعارف می کند، دستی «علیل» و بدهیبت است.
جنبش سبز تا کنون نشان داده که جنبشی متکی بر شعور و عقلانیت است و همین ویژگی مانع از این می شود که چنین جنبش مدرنی را بشود با تئوریهای مندرس 3 هزار ساله «سون تزو» فریب داد. نمی توان با یک دست به این مردم گل تعارف کرد و با دست دیگر خنجر را در پشت سر مخفی نمود.
میرحسین موسوی، کروبی و دیگر رهبران و حامیان جنبش آزادیخواهی مردم ایران، خوش قلبی و صداقت خویش را به حکومت هدیه می کنند، و با وجود اینکه این حکومت لیاقتش را ندارد ولی این موضوع از ارزش انسانی این رهبران چیزی کم نمی کند. ولی جنبش سبز از ابتدا تا کنون در دو لایه متفاوت با حکومت مواجه شده است، لایه سران و لایه بدنه. ابزار و امکانات و بالطبع وظیفه هر یک از این لایه ها با دیگری متفاوت ولی هدف، «مشترک» است. نحوه و روش مبارزه میرحسین با استبداد، الزاماً نمی تواند و نیازی نیست که مشابه نحوه و روش بدنه جنبش سبز باشد. از طرفی آنچه این جنبش را مهارناپذیر ساخته این است که بدنه جنبش سبز هم در راهبری و هدایت جنبش نقش داشته و تک تک افراد، احساس می کنند که در مقام رهبر جنبش سبز بوده و در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارند.
ویژگی منحصربفرد جنبش سبز سبب شده تا این جنبش در مقابل «خدعه» نظام آسیب پذیری نداشته و توجه کامل خود را بر شمشیری که مخفی شده است متمرکز نماید. همانگونه که این توسل حکومت به «خدعه»، نتیجه ماهها مقاومت و پرداخت هزینه از سوی مردم بوده، ادامه مقاومت سبب خواهد شد تا این حکومت «خدعه» را نیز همچون «رعب» کنار گذاشته و بین «سقوط» یا «برسمیت شناختن مردم» دست به انتخاب بزند.
جنبش سبز به 22 بهمن بعنوان روز پایان کار خود نگاه نمی کند ولی برای حکومت 22 بهمن می تواند روز تعیین سرنوشت باشد. تجربه عاشورا نشان داده که «پایتخت» بی دفاع است و جمعیت خشمگین از سرکوب می تواند ظرف چند ساعت مهمترین مراکز حکومت را به تصرف خود درآورد و نیروهای سرکوبگر نیز فاقد انگیزه لازم برای قربانی نمودن خود بپای حکومت هستند. حکومت بین راه حل «تیان آن منی» و «خدعه»، روش دوم را برگزیده تا بتواند از یک «تیان آن من» پرهیز کند. و جنبش سبز با اصرار بر حضور میلیونی مسالمت آمیز در 22 بهمن می خواهد بگوید نه «این» و نه «آن». دوران عدم توجه به وجود ملت ایران و خودسری و استبداد در این سرزمین بپایان رسیده است. خورشید و مردم ایران، واقعیتهایی غیر قابل انکار هستند.

ورود حامیان احمدی‌نژاد به بازی خطرناک افشای روابط خانوادگی


مـشروح دادگـاه مـتهمان حـوادث روز عـاشـورا


دوشنبه, ۲۸م دی, ۱۳۸۸
کلمه: جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از متهمان حوادث عاشورا صبح امروز به صورت علنی و با حضور خبرنگاران در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور نماینده مدعی‌العموم و وکلای متهمان برگزار شد.
خبرگزاری ها گزارش داده اند:قاضی صلواتی در آغاز جلسه دادگاه اظهار کرد: اولین جلسه محاکمه برخی از عناصر ضد انقلاب‌ که در آشوب‌های روز عاشورا شرکت داشتند امروز در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به صورت علنی و با حضور وکلای تسخیری شروع می‌شود.
وی تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری قاضی باید فقط خدا و قانون را در نظر بگیرد.
وی مواد ‌۱۹۲ ، ‌۱۸۸ از قانون مجازات اسلامی و بند ج ماده ‌۱۴ قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قرائت کرد.
قاضی صلواتی همچنین از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست اسامی متهمان را در گزارش‌هایشان قید نکنند.
پس از قرائت مقدمه کیفرخواست توسط نماینده دادستان، فیلمی از وقایع و حوادث روز عاشورا پخش شد.
دادستان تهران نیز ساعت ‌۱۱ و ‌۱۰ دقیقه در جلسه رسیدگی به اتهامات این متهمان حضور پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، اکبری در ادامه جلسه به قرائت کیفرخواست انفرادی متهم ردیف اول پرداخت و گفت: متهم ردیف اول لیسانس،‌مجرد، شیعه، بدون سابقه کیفری بازداشت با صدور قرار بازداشت موقت متهم به ۱- محاربه از طریق هواداری و ارتباط با گروهک منافقین ۲- اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور با همکاری سارا، ریحانه و محسن ۳- فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع معاندین،‌ منافقین و تروریست‌ها ۴- خروج غیرقانونی از کشور.

مارتین لوترکینگ: عطش ما به آزادى نباید با نوشیدن جام بیزارى و نفرت سیراب شود


تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۸
حمید تکاپو

شبکه جنبش راه سبز(جرس):" با هم برای آزادی قَد علم کنیم با یقین به روزی که آزاد خواهیم شد..." این عبارت از دکتر مارتین لوترکینگ رهبر جنبش مدنی ایالات متحده و یکی از رهبران پرنفوذ جنبش حقوق مدنی جهان بود که آنرا حدود ۴۷ سال پیش در سخنرانی معروف «رویائی دارم» ایراد کرد و بدلیل پیگیری مبارزات منفی و غیرخشونت آمیز، نامش در تاریخ مبارزات مدنی جاودانه شد . 
 
با اینکه روز ۱۵ ژانویه سالروز تولد این رهبر مقاومت مدنی می باشد، اما سومین دوشنبه از ژانویه هر سال در ایالات متحده «روز مارتین لوترکینگ» نامیده می‌شود و تعطیل رسمی است.
مارتین لوترکینگ جونیور متولد ۱۹۲۹، کشیش باپتیست مبارزی بود که بارها در راه مقاومت مدنی و گرفتن حقوق رنگین پوستان به زندان افتاد. او بدلیل آنکه در تمام طول مبارزات خویش، راهکار غیرخشونت آمیز را مانند مهاتما گاندی –رهبر انقلاب هند- پیشه خود ساخته و دیگران را به پایداری در مبارزه تشویق می کرد، اکنون بعنوان یکی از رهبران جنبش جهانی در راه آزادی و عدالت شناخته می شود. راهی که نلسون ماندلا آن را "راه دشوار آزادی" نام نهاده است.

اختلافات آماری چند میلیارد دلاری در وزارت نفت


دوشنبه, ۲۸م دی, ۱۳۸۸
کلمه: در حالی کمتر از ۳ ماه از آغاز برنامه پنجم در صنعت نفت زمان باقی مانده است مسئولان وزارت نفت هنوز درباره میزان دقیق حجم منابع مالی و سرمایه‌گذاری در این صنعت به یک جمع‌بندی واحد دست نیافته‌اند و آمارهای متفاوتی نیز در این باره ارائه می‌شود.
به گزارش مهر در حال حاضر کمتر از سه ماه تا به پایان رسیدن مهلت قانونی اجرای برنامه چهارم باقی مانده که تاکنون گزارشی در مورد نتایج و دستاوردهای اجرای این برنامه چهارم از سوی دستگاههای دولتی همچون وزارت نفت ارائه نشده است.
از سوی دیگر، با توجه به تحریم نظام بانکی و مالی کشور از سوی کشورهای غربی، هم اکنون جذب منابع مالی و سرمایه ای برای اجرای طرحهای مختلف صنعت نفت با محدودیتهایی مواجه شده است.
تولید روزانه ۷ میلیون بشکه نفت، افزایش تولید روزانه گاز به ۱٫۱ میلیارد متر مکعب، ایجاد ۵۰ میلیون تن ظرفیت جدید تولید محصولات پتروشیمی و افزایش ظرفیت پالایش نفت به ۲٫۵ میلیون بشکه بخشی از برنامه های وزارت نفت برای اجرای برنامه پنجم توسعه است اما به نظر می رسد که مسئولان وزارت نفت تاکنون درباره میزان دقیق جذب منابع مالی و سرمایه ای برای اجرای این برنامه به یک جمع بندی واحد دست نیافته اند.
در این میان، در ۱۰ روز گذشته گزارشهای متعددی درباره میزان جذب منابع مالی و سرمایه ای در برنامه پنجم توسعه توسط شرکت ملی نفت ایران، پایگاه خبری وزارت نفت و مدیران عامل شرکتهای تابع وزارت نفت اعلام شده است که میزان رقم نهایی جذب منابع مالی در هر یک از این گزارشها با یکدیگر اختلافات چندین میلیارد دلاری دارند.
فاصله ۲۶ میلیارد دلاری جذب منابع مالی در صنعت نفت
در این باره سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت شهریور ماه امسال به عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت دهم گزارشی در مورد جذب منابع مالی ارائه کرد که با گزارشهای موجود اختلافات زیادی دارد.
مسعود میرکاظمی در گزارش خود به عنوان وزیر پیشنهادی نفت ( ۳ شهریور ۸۸) از ضرورت جذب نزدیک به ۱۹۶ میلیارد دلار سرمایه برای اجرای برنامه پنجم توسعه دربخشهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت خبر داده بود، اما شرکت ملی نفت ایران (۲۶ دی ۸۸) با انتشار گزارشی اعلام کرده است که برای اجرای این برنامه در صنعت نفت به ۱۷۰ میلیارد دلار جذب سرمایه نیاز دارد.
در همین حال پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (۲۲ دی ماه ۸۸) اعلام کرده است: ” بر اساس برنامه تنظیم شده صنعت نفت در۵ سال آینده (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳)، این صنعت نیازمند ۱۵۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری است که از این مبلغ، ۹۰ میلیارد دلار آن به صورت بیع متقابل، فاینانس و ۶۵ میلیارد دلار دیگر از محل منابع داخلی تأمین می‌شود.”
شکاف بیش از ۴۰ میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری بین وزارت و شرکت نفت
بر اساس اعلام کارشناسان با توجه به افت سالانه ۳۰۰ هزار بشکه ای نفت ایران و توسعه میادین جدید نفت و گاز سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز نسبت به سایر بخشها از اولویت برخوردار است.
مسعود میرکاظمی وزیر نفت پیشتر از ضرورت جذب حدود ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه ( ۸۷٫۳ میلیارد برای توسعه میادین گازی – ۵۲٫۷ میلیارد دلار توسعه میادین نفتی) برای توسعه میادین، نگهداشت توان تولید نفت و گاز در برنامه پنجم خبر داده بود اما شرکت ملی نفت در گزارش اخیر خود با اشاره به ضرورت جبران افت سالانه ۷ درصدی تولید نفت، اعلام کرده است: برای تحقق برنامه های بخش بالادست نفت و گاز در مجموع به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
اما سیف الله جشن ساز مدیرعامل شرکت ملی نفت در این باره از نیاز به ۱۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به تنهایی بخش بالادستی صنعت نفت در برنامه پنج ساله پنجم خبر داده است.
اختلاف از حجم سرمایه گذاریها برای خودکفایی از واردات بنزین
در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی خودکفایی کشور از واردات فرآورده های نفتی و به ویژه بنزین و گازوئیل محوری ترین هدف وزارت نفت است.
در این باره مسعود میرکاظمی در حالی از جذب ۱۲٫۶ میلیارد دلار سرمایه برای ساخت پالایشگاههای جدید، توسعه و بهینه سازی پالایشگاههای موجود نفت و طرحهای بنزین سازی خبر داده که سایت شرکت ملی نفت ایران از نیاز به حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای اجرای برنامه ها در این بخش سخن به میان آورده است.
در بخش گاز هر چند وزیر نفت برنامه جذب ۲۳٫۳ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه بخش پایین دستی صنعت گاز را در سالهای ۸۹ تا ۹۳ در قالب ساخت پالایشگاههای جدید گازی، توسعه پالایشگاههای موجود، افزایش ظرفیت خطوط انتقال گاز و توسعه شبکه گاز در شهرها و روستاها ارائه کرده است که شرکت نفت از نیاز به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در این بخش خبر داده است.
در این باره اخیرا جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی با حضور خبرنگاران از نیاز به جذب ۳۵ میلیارد دلار سرمایه در بخش پایین دستی صنعت گاز در برنامه پنجم توسعه خبر داده است.
نامشخص بودن سرمایه گذاریها در صنعت پتروشیمی
عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا (۲۲ دی ۸۸) با اشاره به افزایش ۵۰ میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در برنامه پنجم توسعه، گفته است: برای تحقق این برنامه با ساخت ۴۶ مجتمع جدید به ۲۵ میلیارد دلار منابع سرمایه ای نیاز داریم.
سید مسعود میرکاظمی هم در برنامه پیشنهادی خود شهریور ماه امسال از ضرورت جذب ۲۰ میلیارد دلار سرمایه در بخش صنایع پتروشیمی در برنامه پنجم خبر داده است.
در همین حال شرکت ملی نفت جذب با انتشار گزارشی از ضرورت جذب حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنایع پتروشیمی تا سال ۱۳۹۴ خبر داده است.
بدین ترتیب، ارائه آمارهای متفاوت از میزان منابع مالی و سرمایه گذاری مورد نیاز برای صنعت نفت نشان می دهد این مشکل همیشگی اقتصاد ایران ( نبود اطلاعات دقیق آماری ) همچنان پابرجاست و ظاهرا برای حل آن نیز عزمی وجود ندارد.

بیشترین بدهکاران به سیستم بانکی آقازاده‌ها و مدیران دولت هستند


تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس) : رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در واکنش به درخواست برخی برای محاکمه 1000 بدهکار سیستم بانکی گفت:یک فضای بد بینانه ای نسبت به فعالان اقتصادی در خصوص مطالبات معوق بانکی وجود دارد که این نوع نگاه باید اصلاح شود.

به گزارش "خبرآنلاین"،محمد نهاوندیان در بیست و نهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت:وقتی وامی به یک فعال اقتصادی داده می شود،این وام باید بازگشت پیدا کند به سیستم بانکی و قراری بر این نیست که وام اعطا شده بر نگردد،اما اینکه از همان ابتدا و بدون هیچگونه کار کارشناسی فعالان اقتصادی را محکوم کنیم،ضرر دارد و به زیان اقتصادی کشور است.

وی افزود:برخی از مطالبات معوقه که برای مدیران و فعالان اقتصادی به وجود آمد دستوری بوده است و خارج از محدوده اختیارات آنها بوده است،مثل "بحران اقتصاد جهانی"،"تحریم های بین المللی" و "تغییر سیاست های اعتباری بانک مرکزی و سایر بانک ها".

رئیس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از گفتار برخی در خصوص کشیدن پای مدیران و فعالان اقتصادی به میز محاکمه دادگاه گفت:گفتن این جمله که باید به وضعیت هزار نفر از مدیران اقتصادی که مطالبات معوق دارند از راه های قضایی رسیدگی شود هیچ دردی را درمان نمی کند،ضمن آنکه اگر بررسی شود در لیست این هزار نفر مشاهده می شود که عمده وام گیرندگان کلان و میلیاردی آقازاده ها و مدیران دولتی هستند که باید به جد با مدیران متخلفی که این وضعیت را به وجود آورده اند برخورد شود به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز گفت:ما دوست داشتیم لایحه پیشنهادی و قانون مصوب تولید گرا باشد و تولید را هدفمند کند اما به هر حال این لایحه به قانون تبدیل شد و در حال اجراست که نگرانی های بخش خصوصی در همین بخش یعنی شکل اجرای این قانون است.

فرد با درآ مد۱۳۰هزارتومان یارانه نمی گیرد!


دوشنبه, ۲۸م دی, ۱۳۸۸
کلمه:جزئیات حداقل درآمد خانوارهای ایرانی که بر اساس آن در خوشه های اول و دوم دریافت یارانه قرار می گیرند منتشر شد.
به گزارش فارس، بر اساس اظهارات محمد مدد رئیس مرکز آمار ایران که اعلام کرد، در خوشه یک، درآمد سرانه هر نفر ۷۸۸ هزار و ۳۸۱ ریال و در خوشه دو درآمد سرانه هر نفر یک میلیون و ۳۰۳ هزار و سه ریال است، درآمد خانوارهای یک تا ده نفره که بر اساس آن در خوشه های یک یا دو قرار می گیرند و به آنها یارانه تعلق می گیرد، به شرح زیر محاسبه شده و آمار و ارقام آن هنوز از سوی مراجع رسمی تائید نشده است.
بنابراین گزارش، در خانوارهای دو نفره، اگر مجموع درآمد خانوار پایین تر از ۱۵۷ هزار و ۶۷۶ تومان باشد در خوشه اول و اگر درآمد آنها کمتر از ۲۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان باشد در خوشه دوم قرار می گیرند. همچنین خانوارهای دو نفره با مجموع درآمد بالاتر از ۲۶۰ هزار تومان یارانه نمی گیرند.
خانوارهای سه نفره ای که مجموع درآمد آنها کمتر از ۲۳۶ هزار و ۵۱۴ تومان باشد در خوشه اول جای می گیرند و اگر درآمد آنها کمتر از ۳۹۰ هزار و ۹۰۰ تومان باشد در خوشه دوم قرار می گیرند و به بالاتر از این رقم یارانه تعلق نمی گیرد.

اظهارات مهم پدر شهید علی موسوی درباره شهادت فرزندش


تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): پدر شهید سید علی موسوی، که فرزندش در روز عاشورا هدف گلوله راننده یک پاترول مشکلی قرار گرفت و به شهادت رسید، در دیدار با برخی از معلمان که برای دلجویی از این خانواده شهید در خانه آنها حضور یافته بودند، درخصوص کشته شدن پسرش گفت: شاهدان به ما گفتند که نیروهای {… } کوچه را برای ورود آن پاترول باز کرده بودند!
به گزارش کلمه، پدر شهید موسوی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران و اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان ایران، در پاسخ به این سوال که مسئولان تاکنون برای شناسایی قاتلان چه تحقیقاتی انجام داده و یا به نتایجی رسیده اند، گفت: تنها پاسخ آن ها این بوده که این مساله عمدی بوده است!
وی همچنین گفت: پسرم را چند بار تهدید کرده بودند؛ و افزود: من و پسرم در انتخابات برای آقای میرحسین فعالیت می کردیم.
برادر شهید موسوی نیز در این نشست در نقل ماجرای شهادت برادرش گفت: "روز عاشورا در خیابان آزادی تقاطع شادمان که البته خانه شهید موسوی در همان خیابان است در راه پیمایی بودند که به گفته شاهدان یک پاترول مشکی که از قبل او را شناسایی کرده بودند با تیر مستقیم راننده پاترول علی را به شهادت می رسانند. وقتی که برادرم تیر می خورد مداوای اولیه توسط خانمی صورت می گیرد و برادر خانم ایشان که همراه او بودند سعی می کنند که علی را به بیمارستان برسانند. هر طرف که حرکت می کنند بسته بود و سرانجام او را از طریق اتوبان یادگار به بیمارستان ابن سینا می رسانند و البته موثر نمی افتد.
وی افزود: "پدر و مادر من در تمام صحنه های انقلاب شرکت داشتند و از روی خلوص نیت و احساس تکلیف در آن حضور پیدا می کردند. حتی موقعی که ما در تظاهرات به صورت خانوادگی شرکت می کردیم پدرمان مشخصات ما را روی قمستی از بدنمان می نوشت تا در صورت بروز حادثه ای بتوانند ما را شناسایی کنند! الان هم راضی به رضای خدا هستیم.
برادر شهید موسوی که یکی دیگر از برادران خود را نیز در جبهه های جنگ از دست داده است، ادامه داد: پدر و مادر من دعا می کنند که این خون ها برای مردم و انقلاب مفید و مثمر ثمر باشد و بر اساس چیزهایی که از سید الشهدا آموخته ایم می دانیم که این خون ها پایمال نخواهند شد."
در ابتدای این جلسه علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران گفت: پس از حوادث تلخ ۲۲ خرداد یکی از کارهای ما این بود که با خانواده های شهدا و کسانی که سختی دیده بودند، ملاقات کرده و با آن ها ابراز همدردی و همراهی کنیم که متاسفانه این نشست های خیلی ساده و با اهداف انسانی را مورد آزار و اذیت قرار داده و حتی برخی از ما را بازداشت هم کردند! با این حال تصمیم گرفتیم که خدمت خانواده بزرگ و محترم موسوی برسیم.

اختصاصی جرس/ فوری؛ استمداد از مجامع بین المللی: جان ابراهیم یزدی در خطر است


تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): دوستان و نزدیکان دکتر یزدی نسبت به وضعیت سلامت وی  ابراز نگرانی کرده، از مجامع بین المللی برای آزادی وی درخواست کمک نمودند.




"به گزارش خبرنگار جرس از تهران این عضو شورای انقلاب، اوائل هفته گذشته با سر و وضع بسیار آشفته ای در دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم در لباس زندان دیده شده که برای تمدید قرار بازداشت او را به آنجا آورده بودند. خبرنگار جرس می افزاید چند روز قبل هم از نزدیکان این وزیر خارجه دولت موقت خواسته شده بودبرای ایشان از منزل دارو و وسائل بهداشتی به زندان اوین ببرند. دکتر یزدی هفتاد و نه ساله از بیماری های متعددی رنج می برد و دو سال قبل جهت شیمی درمانی به خارج از کشور عزیمت کرد و چند ماه قبل نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است. خانواده و دوستان دکتر یزدی به شدت نگران حال وی هستند. یکی از اعضای نهضت آزادی - که نخواست نامش فاش شود - به خبرنگار جرس در تهران گفت: ما از همه بشردوستان جهان و مجامع بین المللی حقوق بشر برای آزادی فوری دبیر کل بیمارمان جهت معالجه استمداد می کنیم.

ما نگران جان دکتر یزدی هستیم". این جمله ای است که خبرنگاران جرس در تهران گزارش کرده اند. گفتنی ست دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران، ساعت سه بامداد هفتم دی (فردای عاشورای خونین تهران) در منزل خود برای بار سوم در سال جاری بازداشت شد.

جمهوری اسلامی ایران دو هفته قبل بر خلاف قانون اساسی کلیه فعالیتهای قدیمی ترین جزب اسلامی ایران را بطور مطلق متوقف کرد، بسیاری از اعضای آنرا دستگیر کرد، حتی سه عضو خانواده دبیر دفتر سیاسی نهضت نیز بازداشت شده اند
  
گفتنی است دکتر ابراهیم یزدی 7 دی ساعت سه بامداد توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

پیش از این نیز یزدی در جریانات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در حالی که در بیمارستان بستری بود برای 72 ساعت بازداشت شده بود. از وی بعنوان مسن ترین زندانی ایرانی یاد می شود.

آخرين آخبار