آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

محمد قوچانی، سردبیر اعتماد ملی، از زندان آزاد شد

محمد قوچانی، سردبیر اعتماد ملی، از زندان آزاد شد

محمد قوچانی

محمد قوچانی پس از چهار ماه زندان با سپردن وثیقه آزاد شد

سردبیر روزنامه اعتماد ملی از زندان آزاد شد.

روز جمعه، 30 اکتبر (8 آبان)، وبسایت "تغییر"، متعلق به حزب اعتماد ملی، گزارش کرد که محمد قوچانی، روزنامه نگار و سردبیر روزنامه اعتماد ملی، در ساعات اولیه روز جمعه از زندان اوین آزاد شده است.

در خبر وبسایت تغییر آمده است که ماموران دولتی آقای قوچانی را "پس از 131 روز اسارت" در ساعت 2 پس از نیمه شب جمعه روبروی یک آژانس رها کردند.

این وبسایت می افزاید که محمد قوچانی بامداد روز شنبه، 30 خرداد، یک هفته پس از برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و "تمام مدت اسارت خود را در بند 209 زندان اوین سپری کرد."

خبرگزاری کار ایران - ایلنا - در گزارشی در همین زمینه می افزاید که آقای قوچانی با سپردن وثیقه یکصد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده است.

محمد قوچانی در دو دادگاه دستجمعی متهمان حوادث بعد از انتخابات حضور داشت اما اتهاماتی علیه او عنوان نشد.

آقای قوچانی هنگام بازداشت سردبیر روزنامه اعتماد ملی، ارگان حزب اعتماد ملی به رهبری مهدی کروبی، بود و پیش از آن سردبیری نشریه هایی مانند روزنامه های شرق و هم میهن و هفته نامه شهروند امروز را برعهده داشت.

انتشار روزنامه اعتماد ملی در روز 26 مرداد ماه سال جاری متوقف شد هرچند در ابتدا مقامات قضایی توقف انتشار آن را ناشی از مشکلات فنی روزنامه و سپس حکم توقیف موقت اعلام کردند.

ظاهرا علت توقیف اعتماد ملی انتشار نامه سرگشاده مهدی کروبی خطاب به امامان جمعه حاوی اظهاراتی در مورد سوابق برخی از آنان بود هرچند متن این نامه در روزنامه دیگری به چاپ رسید.

اعتماد ملی از آن زمان تا کنون منتشر نشده است.

آمار رو به رشد ایدز بین زنان ایرانی


خبرگزاری حکومتی فارس: مسئول مبارزه با بيماري‌هاي غير واگيردار استان اصفهان گفت: در حال حاضر هفت درصد زنان كشور به بيماري ايدز مبتلا هستند و اين در حالي‌است كه نسبت به سال‌هاي گذشته دودرصد افزايش داشته است.
رضا فدايي در كارگاه كشوري ايدز و رسانه درجمع خبرنگارن افزود: 93 درصد مرد به HIV مثبت مبتلا هستند كه بيشتر در سن فعال 15 تا 24 سال و تا 45 سال مشاهده مي‌شود.
وي بيان داشت: راه انتقال ايدز در ايران نسبت به ساير كشورها متفاوت است، به گونه‌اي كه 70 درصد از بيماران مبتلا به HIV
مثبت بر اثر اعتياد تزريقي، هشت درصد از نظر جنسي و 20 درصد آنها اطلاعات درستي ثبت نشده است.
مسئول مبارزه با بيماري‌هاي غير واگيردار استان اصفهان با اشاره به اينكه در دنيا راه غالب انتقال ايدز از راه جنسي است،خاطرنشان كرد: اعتياد و ايدز با هم دست به گريبان هستند به صورتي كه نمي‌توان ايدز را بدون اينكه فكري براي كنترل اعتياد كرد، به كنترل در آورد.

( کنترل دوربین عکاسان پس از مراسم معارفه )


هفته نامه محلی حدیث در استان قزوین به نقل از وبلاگ «کلوزآب» نوشته است: در مراسم تودیع و معارفه رییس صدا و سیمای مرکز
قزوین ... در آخر که قرار بود از صدا و سیما خارج بشیم، تمام عکس های ما عکاسان رونگاه کردن و عکس هایی که از نظر اون ها مشکل داشت روپاک کردن. این کار هیچ جای دنیا انجام نمی شه به جز ایران که دیگه داره به یه چیز معمولی تبدیل می شه! نمی دونم چه کسی می خواد پاسخگوی این همه بی احترامی به ما باشه؟ هیچکس! چون اگه قرار باشه پیگیری کنن، همه به همه پاس می دن. ....»

صدور حکم زندان برای کارمند سفارت انگلستان


خبرگزاری حکومتی فارس: وكيل مدافع حسين رسام از صدور حكم براي موكل خود از سوي دادگاه خبر داد.
عبدالصمد خرمشاهي وكيل مدافع حسين رسام در خصوص صدور حكم موكل خود گفت: در مورد رسام دادگاه حكم صادر كرده ولي هنوز به بنده به عنوان وكيل مدافع وي ابلاغ نشده است لذا تا زماني كه رسما حكم صادره از سويدادگاه ابلاغ نشود نمي‌توانم
در خصوص اين حكم اظهار نظرم كنم.
وي افزود: البته در مورد حكم صادره در خصوص رسام با بنده به صورت شفاهي صحبت شده است. وكيل مدافع رسام تصريح كرد: مشخص نيست كه چه زماني اين حكم به بنده ابلاغ خواهد شد ولي معمولا حكم پس از صدور به وكيل مدافع متهم ابلاغ مي‌شود ولي اين حكم هنوز به بنده ابلاغ نشده است. خرمشاهي در خصوص خروج رسام از كشور نيز اظهار داشت: رسام اخيرا از زندان آزاد شده
بود و تا هفته‌هاي اخير خبر داشتم كه در ايران حضور دارد ولي در حال حاضر به طور دقيق نمي‌دانم كه آيا در كشور حضور دارد
يا خير. وي در ادامه با اشاره به آزادي رسام از زندان تاكيد كرد: رسام با تبديل قرار بازداشت به وثيقه از زندان آزاد شده بود كه
در اين تبديل قرار هيچ‌گونه منعي براي خروج از كشور هم نداشت.
اين در حالي است كه برخي رسانه‌‌هاي خارجي از صدور حكم 4 سال حبس براي حسين رسام از سوي دادگاه خبر داده‌اند.

آموزش و پرورش بايد تحت نظارت مستقيم ولي فقيه اداره شود

خبرگزاري پانا: معاون پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش بر لزوم اداره آموزش و پرورش به عنوان يک نهاد اعتقادي تحت نظارت مستقيم ولايت فقيه تاکيد کرد. حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا
تصريح کرد: سياست گذاري هاي کلان وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر توسط مقام معظم رهبري صورت مي گيرد و از طريق مجلس شوراي اسلامي و دولت اجرا مي شود.
وي در ادامه با تاکيد بر عدم تناسب سازمان مديريتي حاکم بر نظام آموزش و پرورش با فعاليت هاي جاري اين نهاد اضافه کرد: وزارت
آموزش و پرورش در زمينه فعاليت هاي فکري و فرهنگي بايد زير نظر مقام معظم رهبري اداره شود و در بخش لجستيک و پشتيباني مالي
از طريق دولت حمايت شود.

سرقت میلیاردها تومان پول و اطلاعات محرمانه


سایت آینده نیوز در تهران: شنیده‌های خبرنگار ما، از اختلاس میلیاردی كارمند یكی از مؤسسات مالی‌اعتباری مشهور وابسته به یك نهاد حكایت دارد. بنابراین گزارش، كارمند مذكور كه در شعبه‌ای در شمال‌غرب تهران فعالیت می‌كرده، حدود هشت میلیارد تومان از حساب این مؤسسه خارج كرده و متواری شده است. از میزان دقیق این اختلاس خبری در دست نیست، اما ارقامی بین 3 میلیارد تا 14
میلیارد تومان در این‌باره ذكر شده است.
با توجه به این كه حقوق مسئولان و مقامات این نهاد هم از طریق همین مؤسسه پرداخت می‌شده، گفته می‌شود فرد مذكور لیستی از حقوق دریافتی شماری از این مسئولان نیز به عنوان یك عامل فشار با خود برده است. با وجود فعالیت شدید دستگاه‌های تجسس و امنیتی برای یافتن این مجرم، ظواهر حاكی از خارج شدن این فرد از كشور دارد.

پدر در مقابل پدر، پسر در برابر پسر

روزنامه اعتماد: در خبرها آمده است سايت منتسب به فرزند احمدي نژاد براي بازگشت فرزند هاشمي رفسنجاني روزشمار گذاشته است. سایت شفاف نوشت اختلافات انتخاباتي احمدي نژاد و هاشمي به خاندان آنها رسيده است وثانيه نيوز منتسب به مهدي احمدي نژاد
اتهام به خانواده هاشمي را دنبال مي کند. شفاف نوشته است؛ «آقازاده احمدي نژاد بايد به صراحت پاسخ دهد. او نيز بايد مشخص کند
هزينه سايت منتسب به او چگونه تامين شده است و اساساً هزينه اين سايت به چه ميزان است؟ او بايد مشخص کند چرا آگهي بهينه سازي
مصرف سوخت تنها به سايت کم خواننده او داده شده است؟ او بايد مشخص کند چرا برخلاف قوانين کشور و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سايت تحت مديريت خود را به ثبت نرسانده است؟ او بايد پاسخ دهد آيا پاسخگوي تمامي مطالب مندرج در اين سايت هست و حاضر است در دستگاه قضايي حضور يابد و به عنوان مسوول سايت پاسخگو باشد؟»

بستن دست و پای زندانی سیاسی با زنجیر به تخت بیمارستان

عباس خرسندی زندانی سیاسی، کارشناس ارشد اقتصاد و استاد پیشین دانشگاه، متهم به اقدام علیه امنیت که محکوم به 9 سال حبس
تعزیری می باشد روز شنبه ساعت 1 بعد از ظهر در اثر وخامت بیماری همراه با مامورین زندان به بیمارستان طالقانی منتقل و سپس
به بخش جراحی برده شد و نیاز به عمل جراحی دارد.
مامورین زندان در برخورد نخست با خشونت زیاد با خانواده او رو به رو شدند و آنها را تهدید به بازداشت کردند.زیرا آنها به بستن
دست و پای بیمارشان بوسیله زنجیر به تخت اعتراض کرده بودند. عباس خرسندی در بیمارستان ملاقات ممنوع است و حق استفاده
از تلفن را ندارد و در اثر بسته شدن به تخت به شدت عصبی است. خانواده او به شدت نگران وضعیت سلامتی او هستند زیرا او بیمار قلبی است و پزشکان قلب توصیه کردند که او از هرگونه اضطراب و خشم و ناراحتی دوری نماید زیرا خطر حمله قلبی برای او وجود دارد و این در صورتی است که دست و پای به تخت بسته شده یک بیمار در نظر هر بیننده ای شکنجه را به خاطر می آورد.
پرونده او هم اکنون در دادگستری تهران در دست قضات است تا برای استفاده از ماده 18 مورد بررسی قرار گیرد. آیا قضات دادگستری می دانند که عباس خرسندی 55 ساله بیمار قلبی و کبدی و کلیوی است و سرپرست خانواده و صاحب همسر و دو فرزند و پدری بیمار است که همگی نگران وضعیت سلامتی او هستند. هم اکنون با دست و پای بسته و درد جسمانی شدید و خانواده نگران واقعا حق خود را گرفته؟ و این رای عادلانه درباره او صادر شده؟ و نباید شکسته شود؟

یک فعال دانشجويی دانشگاه رازی بازداشت شد


کرمانشاه پست – سیامن غیاثی دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه پیش از ظهر چهارشنبه توسط اداره اطلاعات شهرستان کرمانشاه بازداشت و تاکنون از سرنوشت وی خبری در دست نیست . غیاثی اخیراً از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه احضار و به دوترم تعلیق محکوم شد .
وی یکی از فعالان دانشجویی در دوران انتخابات دهم ریاست جمهوری و از هواداران کاندیداهای اصلاح طلب بشمار می رفت . درچند روز اخیر فشار بر فعالان دانشجویی دانشگاه رازی و خانواده های آنها افزایش یافته و بارها مورد تهدید قرار گرفته اند .

آخرين آخبار