آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

برنامه هايي براي جنبش سبز - لطفاً اطلاع رساني كنيد !!!


مهم
يادمان باشد اگر اتحاد نداشته باشيم كاري از پيش نميرود
پس همه اين متن را با دقت بخوانند و كسي پشت گوش نيندازد
اگر كساني معترضند و تا اكنون كاري نكرده اند ، درانجام اين طرح بدون خشونت كوتاهي نكنند


مهم
 
 
این متن به عنوان یک طرح دست به دست در حال گردش است. به من رسید و بر مبنای وظیفه خدمت شما ارسال شده است:

 
اي دوست،
 
هنگامي که ما، ايرانيان، در فکر روياهاي آزادي و آبادي و صلح هستيم،
هنگامي که ما، بي‌دفاعان بيزار از خشونت، مشغول سوگواري هم‌وطنانمان هستيم،
هنگامي که ما، فقط همه ما، دل شکسته و اميدوار هستيم،
 
هستند کساني که در فکر نابودي ما هستند،
هستند فکرهايي که مشغول برنامه‌ريزي سرکوبي ما هستند،
هستند زبان‌هايي که در حال تهديد ما هستند،
هستند دست‌هايي که مرگ ما را مشق مي‌کنند،
 
براي اينکه نشان دهيم ما بيشماريم،
براي اينکه نشان دهيم ما مي‌توانيم،
براي اينکه نشان دهيم ما رسانه‌ايم،
براي اينکه اراده و هدف والاي خود را نشان دهيم،
بايد فکر کرد،
بايد برنامه داشت،
بايد دانست و توانست،
 
هفته ي
اربعين تا اربعين
از اربعين پدر معنوي، آيت ا... منتظري، تا اربعين "هيهات من الذله" و هم‌وطنان شهيدمان                      
 
هر روز يک برنامه
بدون خشونت، بدون درگيري، با اميد
براي آنکه نشان دهيم
ما بيشماريم
ما رسانه‌ايم
ما هدفمند و با اراده‌ايم
هر شب ساعت 9 در بالاي بامها فرياد الله اكبر سر دهيم.
و روزها :
 
·        روز اول: (جمعه، 9 بهمن)
درست کردن سبزه با روبان  مشکي بهمراه انداختن يک هواپيماي کاغذي کوچک (يا حتي يک برگ کاغذ سفيد) در سطح شهر (بگذار جمعه کاغذهاي سفيد سخن بگويند)
·        روز دوم: (شنبه، 10 بهمن)
سلام کردن به حداقل 10 نفر که نمي‌شناسيم
·        روز سوم: (يک‌شنبه، 11 بهمن)
انداختن حداقل 3 شي سبز رنگ در سطح شهر (کاغذ، خودکار، مداد، پلاستيک، پارچه، شيشه، سنگ و ... )
·        روز چهارم: (دوشنبه، 12 بهمن)
خريد روزنامه‌هاي حکومتي از دکه‌ها و ريختن آن‌ها در سطح شهر (روزنامه‌هايي چون ايران، کيهان، وطن امروز، رسالت و ...)
·        روز پنجم: (سه‌شنبه، 13 بهمن)
همراه بردن يک و فقط يک سبزه به خيابان‌ها و گذاشتن آن در سطح شهر، بدون خشونت،
·        روز ششم: (چهارشنبه، 14 بهمن)
فرستادن يک و فقط يک sms فقط با محتواي "هيهات من الذله، يا حسين" براي هر کس که مي‌شناسيم (بگذار تا محافظه‌کاران نيز با ما همراه شوند، بگذار تا خودمان نيز بدانيم که بيشماريم، بگذار تا از ترس از ما sms قطع شود)
·        روز هفتم (پنج‌شنبه، 15 بهمن):
شرکت در مراسم اربعين سالار ظلم‌ستيزي عالم و هم‌وطنان شهيدمان بازم سبزه با روبان مشکي
 
 
ما با برنامه‌ريزي دلگرم مي‌شويم، آن‌ها با برنامه‌ريزي ما مي‌ترسند، با برنامه‌ريزي ما، جنبش سبز جان تازه‌اي مي‌گيرد، ما با برنامه‌‌ريزي تمرين مي‌کنيم، تمرين خواستن، تمرين با هم بودن، بگذار تا از برنامه‌ريزي ما به ستوه آيند، بگذار بدانند که مي‌توانيم، بگذار بدانيم و بدانند که بيشماريم، بگذار بدانيم و بدانند که رسانه‌ايم.
 
اي دوست،
رسانه منم، رسانه تويي، رسانه‌ماييم. به گوش همگان برسانيد، حتي آن‌هايي که محافظه‌کارترند.

تشکیل پرونده جنایت علیه بشریت در مورد حکومت ایران


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
حمید تکاپو

شبکه جنبش راه سبز(جرس): اکبر گنجی، محقق و فعالِ حامی جنبش سبز که در سفر اروپائی جهت آغاز پروژه " تعقیب مقامات دولت ایران بدلیل جنایت علیه بشریت" به سر می برد، روز سه شنبه ۲۲ دی ماه، طی سخنانی در پارلمان انگلیس ضمن تقبیح حمله نظامی به ایران، خواستار کمکهای جهانی پیرامون پیگیری، شکایت و پیگرد قانونی مقامات کودتاچی ایران شد 
 
شبکه جنبش راه سبز(جرس): اکبر گنجی، محقق و فعالِ حامی جنبش سبز که در سفر اروپائی جهت آغاز پروژه " تعقیب مقامات دولت ایران بدلیل جنایت علیه بشریت" به سر می برد، روز سه شنبه ۲۲ دی ماه، طی سخنانی در پارلمان انگلیس ضمن تقبیح حمله نظامی به ایران، خواستار کمکهای جهانی پیرامون پیگیری، شکایت و پیگرد قانونی مقامات کودتاچی ایران شد.
گنجی در آغاز سخنرانی خود در پارلمان انگلیس ضمن انتقاد از هرگونه حمله نظامی یا تشدید تحریم های اقتصادی ایران، دلیل مخالفت با حمله را "نگرانی مردم از تکرار تجربه افغانستان و عراق"، "ریزش نیرو از طرف جنبش به سمت انفعال یا حکومت"، "تسهیل سرکوب مردم به بهانه جنگ با دشمن خارجی" اعلام کرد و مشکل اصلی تحریم ها را نیز، "فشار مستقیم به مردم ایران" دانست.

تمامی مادران عزادار آزاد شدند


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): بیش از ۳۰ نفر از مادران عزادار و حامیان آنها که عصر شنبه در پارک لاله تهران بازداشت شده بودند، روز سه شنبه آزاد شدند.
به گزارش آینده، این مادران در مدت ۷۲ ساعت در زندان اوین و بازداشتگاه وزرا بودند.
گروه مادران عزادار پس از شهادت «ندا آقا سلطان» و «سهراب اعرابی» در خرداد ماه سال جاری توسط مادرانی که در جریان رویدادهای پس از انتخابات فرزندان خود را از دست داده‌اند، تشکیل شده است.
شماری از اعضای این گروه که روزهای شنبه در ساعت مشخصی با لباس سیاه در پارک لاله‌ تهران گرد هم می‌آیند، در هفته‌های گذشته بازداشت شده بودند.

سوال : آيا ولايت فقيه جز اصول دين اسلام است ؟ و پاسخ آيت اله بيات زنجاني به آن

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت اله بيات زنجاني :

با سلام محضر مرجع عالی قدر چندی پیش از طرف برخی شعار:" اصل ولایت فقیه جزو اصول دین است "شنیده شده بود وبه کرار هم شبکه های تلوزیونی پخش شد. آیا اصول دین جزو احکام ثانویه است؟آیا میتوان چیزی از آن کم ویا زیاد کرد؟آیا این شعار یک ساختار شکنی نیست؟از نظر اسلام چه حکمی درباره اینان باید در نظر گرفت؟وظیفه ما چیست؟ج - 22/10/1388

جواب: با سلام و تحیت ؛ اصل ولایت فقیه امری سیاسی و فقهی و مورد اختلاف بین فقیهان است و اگرچه به نظر صحیح می آید لیکن نه خودش اصل دین و نه انکارش کفرآور و فسق است. کسانی که غیر از این را می گویند نیز اهل بدعت بوده و از باب نهی از منکر باید آنان را طرد کرد و اگر عالمی نیز اینگونه حرف بزند، موجب سلب عدالتش می شود و پشت سر او نمی شود نماز خواند.

دانشجویان دانشگاه اصلی کشور یعنی دانشگاه تهران هم به تحریم امتحانات میپیوندند

نداي ميهن سبز : در پی اعلام تحصن و تحریم امتحانات در برخی دانشگاه های کشور، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز با پخش خبرنامه هایی اولین قدم را در جهت اعلام اعتصاب و تحریم امتحانات را آغاز کردند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشکده فنی با انتشار "خبرنامه اعتصاب سبز" اعلام کردند در اعتراض به بازداشت دانشجویان دست به تحصن خواهند زد.
این دانشجویان اعلام کرده اند که تنها با همراهی همکلاسی هایشان بر سر امتحانات حاضر خواهند شد.
در این نشریه همچنین اسامی ۱۱ دانشجوی دربند دانشگاه تهران عنوان شده است که عبارتند از: سجاد ساده، محمدحسین مشاعی، ادرشیر بانگیان، امین بنی هاشم، زهرا توسلی، علیرضا خالصیان، مهرداد بزرگ، حمید سوزنده، سینا ولایی، خسرو مقصودی و آرش احسان زاده

حباب دروغ در صدا و سیما تَرَک برداشت


چهارشنبه, ۲۳م دی, ۱۳۸۸
کلمه:شب گذشته سیمای جمهوری اسلامی ایران، بعد از ماه‌ها جوسازی و انعکاس حرف‌های یکطرفه و به‌دور از حقیقت، صدای یکی از اصلاح‌طلبان را به گوش ملت رساند تا مردمی که دسترسی به روزنامه و اینترنت ندارند بیش از پیش متوجه حقیقت ماجراهای چندماهه اخیر شوند و مبنای پرونده‌سازی‌های جعلی «دروغ‌گزاری‌»ها و «دروغ»‌نامه‌ها بر ملت عیان شود و حباب دروغین ایجاد شده علیه چهره‌های دلسوز نظام و انقلاب تَرَک بردارد.
به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در ابتدای مناظره تلویزیونی شب گذشته مصطفی کوابیان، دبیرکل حزب و مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری و عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در برنامه «رو به فردا»، این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی را روز اتمام حجت خواندند اظهار داشت:«همه باید فرمایشات ایشان را فصل الخطاب قرار دهیم و از افراط گری‌ها پرهیز کنیم، ضمن آنکه به نظر بنده این روز را نباید منتسب به طرفداران یک جناح کرد چرا که از هر دو جناح در راهپمایی ۹دی ماه حضور داشتند.»

اكبر گنجي : فروپاشی رژیم یا فروپاشی جنبش؟! (تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتیک‌ها)

اشاره: رژیم شاه در عرض چند ماه فروریخت. فروپاشی رژیم شاهنشاهی دلائل و علل بسیار داشت. اما چه کسی شش ماه پیش از آن فکر می‌کرد رژیم به این سرعت شگرف فروپاشد؟

آیت‌الله خمینی ۱۴ مهر ماه ۵۷ وارد پاریس شد. دوران اقامت وی در پاریس، موجب شتاب نهضت شد. هیچکس قادر به پیش بینی وقوع انقلاب و فروپاشی یک رژیم استبدادی نیست. همیشه پس از آن که رژیمی  سرنگون شد، جامعه‌شناسان به تبیین آن پرداخته و  بدین ترتیب دلائل و علل وقوع انقلاب یاد شده را بر می‌شمارند (تحلیل پسینی).

این واقعیت که رژیم‌های استبدادی و توتالیتر پس از سال‌ها حکومت، در یک دوره خاص، در عرض چند ماه فرو می‌پاشند، رهبران و بازیگران سیاسی را به کنش‌های اعتراضی خود امیدوار می‌سازد. با اینکه به هیچ وجه نمی‌توان انقلابی را از قبل پیش‌بینی کرد، اما بازیگران سیاسی باید به متغیرهای زیر به دقت توجه داشته باشند[۱]:

۱. وجود مرکز تصمیم‌گیری در بالا: اگر مرکز تصمیم‌گیری رژیم (رهبری) متزلزل شود و نتواند به موقع تصمیم‌گیری کند، یکی از مهم‌ترین علل فروپاشی متولد شده است. تردید رهبری در «مقابله» یا «عقب نشینی»، به سود مخالفان و به زیان رژیم است. اما اگر مرکز تصمیم‌گیری هنوز برقرار باشد و بتواند به موقع نسبت به وقایع واکنش نشان دهد، فروپاشی نامحتمل و رژیم در کوتاه‌مدت تداوم خواهد یافت.

۲. اراده سرکوب گسترده: اگر علل فروپاشی موجود باشد، اما رژیم مخالفان را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن سرکوب کند، باز هم فروپاشی نامحتمل خواهد شد. جنبش‌های اجتماعی باید کوشش کنند تا رژیم حاکم را به موقعیتی برسانند که در عین داشتن دستگاه وسیع سرکوب نتواند از آن استفاده کند.

به تعبیر دیگر، نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی حاضر به شلیک گلوله به سوی مردم نشوند. مبارزه با رژیم استبدادی، نباید به مبارزه با  نیروهای نظامی- انتظامی- امنیتی تبدیل شود. هر کشوری به نیروهای نظامی- انتظامی- امنیتی نیازمند است. خواست مخالفان، محدود کردن قلمرو فعالیت آنان به وظایف حرفه‌ای است، نه انحلال سازمان‌های نظامی- انتظامی- امنیتی.

۳. بازی رژیم، بازی جنبش: اگر رژیم بتواند سناریویی طراحی کرده و مخالفان را وارد آن بازی از قبل طراحی شده از سوی خود کند، امکان سرکوب مخالفان مهیا می‌شود. به عنوان مثال، به احتمال زیاد اتفاقات روز عاشورا از سوی  سازمان‌های امنیتی رژیم طراحی شده بود.

بخش امنیتی رژیم پس از ماجرای پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی به دنبال طراحی سناریوهای دیگری بود تا به بهانه رویدادهایی که خود طراحی و اجرا کرده، جنبش سبز را سرکوب کند. موضع‌گیری‌های واحد و یک پارچه رهبران و مسئولان رژیم در روزهای  پس از عاشورا حاکی از آمادگی پیشین و خشنودی تمام عیار از حوادث روز عاشورا بود.

شیرین عبادی : بحران در حکومت ایران و سیاست غرب


جفری گدمین، رئیس رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی*، در مجله «فارین پالیسی» و پس از گفت‌وگویی که به تازگی با شیرین عبادی -وکیل و برنده جایزه صلح نوبل- انجام داده، یادداشتی نوشته است که آن را در زیر می‌خوانید:

با شنیدن سخنان شیرین عبادی می توان دریافت که وضعیت سیاسی ایران از زمان انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز چقدر متحول شده است. به اعتقاد این برنده جایزه صلح نوبل رژیم جمهوری اسلامی ایران آخرین روزهای عمر خود را سپری می کند.

در ماه نوامبر ماموران حکومت ایران مدال صلح نوبل شیرین عبادی را از صندوق امانت در بانک وی مصادره کردند. اواخر ماه دسامبر خواهر وی بازداشت شد و چند روز بعد ماموران دولت پاسپورت همسر وی را که هنوز در ایران است ضبط کردند. خانم عبادی که سرشناس ترین چهره مخالف دولت ایران است تردیدی ندارد که در صورت بازگشت به ایران دستگیر خواهد شد.

بحران سیاسی در ایران از اعتراض به نتایج انتخابات و با شعار «رای من کجاست» آغاز شد ولی اکنون جمعیت معترض شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهد. روحانیون اصلاح طلب که در آغاز معتقد به حفظ کامل نظام بودند اکنون خواستار آزادی زندانیان سیاسی، آزادی رسانه ها و آزادی اجتماعات هستند.

اختصاصی جرس / آیت الله صادقی تهرانی: ابقاء رحیم مشایی در هر سمتی ، حرام است‬


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی سخنان رحیم مشایی درباره پیامبران الهی در پانزدهمین جشنوارۀ تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که طی آن گفته بود: "اگر هر پیامبر مدیریت درستی می کرد عدالت برقرار می شد" آیت الله صادقی تهرانی مفسّر قرآن کریم در حوزه علمیه قم نامه ای به این شرح منتشر کرد:
 بسم الله الرحمن الرحیم
دوشنبه 21/10/88 اطلاع یافتم که رحیم مشایی حرفهایی گفته که به ترتیب ذیل پاسخ می دهیم:
1- او می گوید : حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده است!؟
پاسخ :قرآن مجید می فرماید:(سلام علی نوح فی العالمین). (انا کذلک نجزی المحسنین)( صافات/ 80-79) سلامی [ربانی] بر نوح در [میان تمام] جهانیان . براستی ما اینگونه [ با عظمت] نیکو کاران را پاداش [ شایسته] می دهیم.
آری ،این تحسین و تعریف و تأیید وتمجيد خدای متعال نسبت به حضرت نوح علیه السلام است .

ابراهيم نبوي : ریزش و رویش - حتما بخوانيد !!!


اگر قصد گرفتن بلیط برای تهران دارید، زیاد عجله نکنید. و اگر در ایران زندگی می کنید و فکر می کنید در یکی از همین روزها، جنبش به پیروزی می رسد و حکومت تغییر می کند، باز هم خواهش می کنم شتاب نکنید. منظورم این نیست که تغییر دولت یا حتی حکومت ممکن نیست، یا به این زودی اتفاق نمی افتد. مطلقا چنین منظوری ندارم. حکومت می تواند جنبش را رادیکالیزه کند و ریتم شعارهای مردم را تند کند و از این طریق عمر خود را کوتاه تر کند، این یک قانون قدیمی است. همیشه ما نیستیم که تصمیم می گیریم معتدل و منطقی عمل کنیم. در طرف مقابل نیز حکومتی است که می تواند مردم را عصبی کند، با تصمیمات غیرمنطقی خود آنان را به خشم بیاورد و توفانی را بپاکند که هرگز در خیال ما هم نمی گنجد. متاسفانه اراده ما در کنترل مردمی که در خیابان با خشونت مواجه می شوند، اثر محدودی دارد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنم کمی بالاتر بروید، فاصله های زمانی را طولانی تر کنید و به موجودی به نام جنبش سبز فکر کنید. اگر این کار را بکنید، احتمالا با دقت بیشتری آینده را خواهید دید. فرض را بر این بگذارید که جنبش سبز در دراز مدت یک جنبش احقاق حقوق از دست رفته یک ملت است؛ حقوقی که در قانون اساسی بصراحت قید شده، یا حقوق بشر که ایران اعلامیه آن را امضا کرده یا بسیاری از حقوقی که طبیعی است، اما در قوانین ما منظور نشده است. اگر از فاصله نزدیک نگاه کنیم، حتما خواهیم گفت " رای من کو؟" و اگر کمی دور برویم خواهیم گفت " استقلال آزادی جمهوری ایرانی". فرق زیادی نمی کند، فقط مهم فاصله ها و درک فاصله هاست.

طبیعتا جنبش سبز نمی تواند هدف نهایی خود را همین امروز بگوید و همین امروز برآورد، اما آنچه مهم است این است که بدانیم که آنچه ما می خواهیم در فاصله ای کوتاه برآورده نخواهد شد. این موضوع نه فقط بخاطر کج رفتاری چرخ و بد کرداری دولت و بدگفتاری رهبران جنبش، بلکه بخاطر فاصله عظیم جامعه ایران با خواسته هایی است که به این سادگی به آن نخواهیم رسید. برخی از این خواسته ها با مانعی به عنوان دولت مواجه است، برخی از آنها با منافع گروهی از کسانی که خود را صاحب ایران می دانند معارض است، و برخی از این خواسته ها بطور جدی با مخالفت جامعه ایران مواجه است. شاید تغییراتی بزرگ در مردم لازم است تا جنبش سبز به خواسته های نهایی خود نزدیک شود.

اما آنچه مهم است تبدیل یک خواسته ملی به یک جنبش مدنی است، که در جریان انتخابات 88 رخ داد. این یک شانس بزرگ برای ملت ماست. جنبش سبز برخلاف گفته ها و انتظارات و تصورات بسیاری از آنها که عجله می کنند، یک جنبش مذهبی نیست. اگرچه بسیاری از رهبران و بسیاری از حامیان آن افرادی مذهبی هستند. و شاید به همین دلیل است که کسانی که دین ستیز یا اسلامگرا هستند، دائما در تفسیر این جنبش با تناقض مواجه می شوند. اینکه کسی از رهبران جنبش سبز آن را جنبشی مذهبی بداند، یا کسی دیگر از رهبران جنبش آن را سکولار فرض کند، بعید و عجیب نیست. کودکی که با سرعت در حال رویش است، چنان تغییر قیافه می دهد که هر لحظه شبیه یکی از والدین اش می شود، آنها نشانش می دهند و می گویند: " ببین، شبیه من است!"

در هفته گذشته میرحسین موسوی بیانیه ای منتشر کرد که در آن برخی خواسته های جنبش سبز در حال حاضر مطرح شد. این خواسته ها بی تردید جهت بازی را تغییر داد و توپی را که در جریان افتضاح کارناوال 9 دی توسط دولت به سوی سبزها نشانه رفته بود، به زمین بازی آنها انداخت و باعث شد که قاعده بازی بکلی تغییر کند. برخی این بیانیه را گامی برای تثبیت رهبری در داخل و برخی آن را اعلام آمادگی برای مذاکره دانستند. گروهی آن را عقب نشینی قلمداد کردند و گلایه های خود را از موسوی نوشتند و برخی مانند محسن رضایی آنرا پذیرش نتیجه انتخابات دانستند. اما هر چه بود، این بیانیه نشان داد که میرحسین موسوی توانایی بازی سیاسی را به عنوان رهبر جنبش سیاسی دارد.

با فاصله دو روز پس از انتشار بیانیه موسوی، نامه ای از کروبی، یک سخنرانی از خاتمی و یک مصاحبه از هاشمی رفسنجانی منتشر شد. انتشار این نظرات که اگرچه همه آنها موضعی هماهنگ داشتند، اما هر کدام به سویی جهت گرفته بود، برخی سوء تفاهم ها را باعث شد. گروهی بیانیه کروبی را شجاعانه و سخنان خاتمی را محافظه کارانه دانستند. من معتقد نیستم که تفاوتی چندان و مهم میان این بیانیه ها موجود است. بلکه بیش از هر چیز، تفاوت این بیانیه ها در سوگیری آنها به سوی مخاطب است؛ بیانیه موسوی طرحی است پیشنهادی به حکومت برای خروج از بحران کنونی، نامه کروبی بیانیه ای است برای نیروهای جنبش و در حقیقت او را به عنوان فرمانده گروه فشار جنبش سبز مطرح می کند، سخنان خاتمی در حقیقت بیان مواضع بخشی از جنبش است که موضع میانه روانه تر و منطقی تری دارند. و هاشمی از نظر من موضع خود را به عنوان صاحب یک موقعیت در داخل حکومت نشان می دهد. آنچه بارز و آشکار است، این که جنبش سبز، از داخل حکومت تا عمق اپوزیسیون کشیده شده است.

جنبش سبز، یک ائتلاف انتخاباتی نیست که اردیبهشت به دنیا بیاید و تیر ماه از بین برود، این جنبش یک حرکت عمیق و پایدار برای احقاق حقوق یک ملت است. تغییر حکومت می تواند جنبش سبز را تبدیل به یک حزب سیاسی بزرگ و ماندگار بکند. ما سبزها باید خودمان را برای نیم قرن تغییر آماده کنیم. ما باید با این فرض رفتار کنیم که ایران کشوری شیعه است و شیعه هم خواهد ماند، با این فرض باید تعریف مان را برای دموکراسی و حقوق بشر بکنیم.
برای مردمانی که جنبش سبز برای آنان یک شیوه احقاق حق است، آنچه اهمیت دارد، پیشرفت جنبش برای امروز است. جنبش رهبران خود را از میان مردان خود انتخاب می کند، درایت و شجاعت و درک زمان و فضا و استفاده از موقعیت در ساخته شدن رهبران نقش دارد. در حال حاضر آنچه مهم است، یافتن راههاست. آن کسی که می تواند راهی تازه پیش پای مردم بگذارد، به عنوان رهبری قابل شناخته خواهد شد، اما شاید بهتر است فکر کنیم که ما نه با یک رهبر مشخص، بلکه با گروهی از رهبران سروکار داریم. این رهبران نه با قدرت و انتصاب و عوامگرایی و تندروی، بلکه با تیزهوشی و خوب رفتار کردن و فهم مصلحت های جنبش و مردم انتخاب می شوند.

کسانی که جنبش سبز را به عنوان یک جنبش انقلابی که باید بسرعت به نتیجه برسد، می بینند، مطمئنا تا مدتی دیگر از جنبش ناامید شده و از آن کناره می گیرند، زیاد نگران نباشید، تندروها جز زیان و ضرر چیزی به ما نمی دهند، کسانی که می دانند جامعه ایران همچون کالبدی بیمار، سالها به درمان نیاز دارد، تا بتواند توانایی یک جسم سالم و فعال و قدرتمند را به دست بیاورد، آنان همراهان خوب جنبش سبز هستند. تغییر حکومت ممکن است مشکل ما را کم کند، اما آن را حل نمی کند. ما نیاز به سالها تلاش و کوشش داریم، سالها باید رنج بکشیم و سالها باید بدویم تا به نتیجه برسیم. و خواهیم رسید

زهرا رهنورد : اژدهای قدرت را مهار کنیم !


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
هنگامی که از اهانت و ضرب و شتم و دستگیری مادران شهدای به خون خفته جنبش سبز با خبر شدم، شک نکردم که همه انسانهای بیدار، بر حال و روز نظام کشورمان و ملت سرفرازمان اشک خواهند ریخت و در قلب خود بذر سلحشوری خواهند کاشت. هیهات از کجا شروع کرده ­ایم و به کجا رسیده­ اند؟  

کاش آن قدرت­طلبانی که چنین فاجعه­ای را طراحی و عملی کردند می­دانستند که ارکان عرش را لرزانده­ اند؛ کاش می­دانستند که مادر، آنچنان دارای مقام فرهمندی و ایزدی است که در طی هزاره ­ها حتی مورد پرستش بشر بوده است. اینک به قول محتشم کاشانی چه کرده‌اید که سرهای قدسیان همه بر زانوی غم فرود آمده.

آیا آنان نمی­دانستند که اصل 27 قانون اساسی را که تجمعات را آزاد اعلام کرده، به کاغذپاره تبدیل می­کنند و بر این ضرب­ المثل صحه می‌گذارند که «زباله­ دان­های کشورهای تحت ستم، پر است از اجساد قانون اساسی­ها.»
کاش آنقدر شعور و سواد و احساس داشتند که بدانند حداقل طی پانزده­ هزارسال تاریخ به دست آمده از اسناد باستان­شناسی و حفاری های پی در پی در نقاط مسکونی زمین، مادر، اسطوره ابدی و مینوی بشری و سمبل بقای انسان و نماد حیات و شادابی بوده است و نه­تنها در ایران و ایلام و سیلک کاشان، بلکه در بین­النهرین، مصر و هند و اروپا و آفریقا و آمریکا، «الهه مادر»، اسطورة لایزال و جاودان عواطف و جانفشانی بشری بوده است.

یا کاش آنقدر دین و ایمان و شناخت داشتند تا تکریم دین دربارة فاطمه ام الأئمه، مریم أم عیسی، مادر موسی، خدیجه کبری و زینب عقیله بنی­هاشم را تکرار کنند و مادران شهدای جنبش سبز را حداقل تا حدودی که جایز است مصداق‌های آن بانوان قدسی بدانند.

اگر دین داشتید قرآن­شناس بودید با سخنان سرشار از عاطفه و احترام قرآن کریم نسبت به مادر آگاه بودید که (نقل به مضمون) می­فرماید: «مادر، او را با سختی حمل نمود و شیر داد» و آنگاه می­فرماید: «ای انسان برای من و والدینت شکر گو». ای کاش می­فهمیدید که کلام وحی، شکر برای خداوند و والدین را در یک مسیر قرار می­دهد.

اما، شما! ای شمایان قدرت­طلب! راستی «هابز» چه خوب گفت که «قدرت اگر مهار نشود یک اژدها (لوایتان) خواهد بود». قانون و مردم برآنند که قدرت را مهار کنند و از آن یک خدمتگزار بسازند، اما شما قدرت را به سان اژدهایی دمان به جان مردم، می­پسندید.

اینک شما، بی­پروا، سبعانه و مغرورانه، خنجری را که با پرپر کردن جوانان این مادران داغدار بر قلبهایشان فرو کرده­اید، بار دیگر بر پهلوهای آنان می­کوبید؛ و فکر می­کنید قلبشان را که شکستید، قامتشان را نیز خمیده و مچاله خواهید کرد؛ اما بدانید این مادران، راست‌قامتان همیشه تاریخ ملت ایران خواهند بود و از عرش اعلا، نداها و سهراب­ها و اشکان­ها و سید علی ها، به شما نظاره می­کنند و نفرین ابدی خود را به بدرقة راهتان می­فرستند و این چه بد توشه­ای است برای شما.

حائری شیرازی؛ از فرمان به کشتار تا استادی اخلاق دولت


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس): "نباید با دستگیری معترضین، سبب عزیز شدن آنها شوید؛ فقط آنها را بکُشید." آنچه در بالا نقل شد، بخشی از سخنان محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه موقت شیراز، نماینده مجلس خبرگان، استاد اخلاق کابینه دولت کودتا و بعلاوه عضو جدید هیئت رئیسه فدراسیون تیراندازی، در رسانه ملی کشور بود.  

شاید اگر این استاد اخلاق کابینه دولت کودتا یک گام فراتر از امامان جمعه تهران (خاتمی و جنتی) و مشهد (علم الهدی)، صراحتاً از بلندگوی رسمی کشور دستور قتل مخالفان و رهبران جنبش سبز را را صادر نمی کرد و رسانه ملی را به تریبونی جهت دعوت به قتل و کشتار منتقدین و معترضین نمی کرد، پرداختن به این نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان، ضرورت امروز ما نبود. آنچه جای بحث گشوده، اینست که شیپور ترور و جنگی که امثال حائری دائما در آن می دمند و به کمتر از مرگ منتقد رضایت نمی دهند، تا کجا پیش خواهد رفت؟

بیانیه ادوار تحکیم وحدت درخصوص دور جدید فشارها به این سازمان و حمایت از راهکارهای کروبی و موسوی


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در واکنش به موج جدید بازداشت و اعمال فشار به اعضای این سازمان و سایر احزاب منتقد و همچنین راهکارهای ارائه شده از سوی رهبران جنبش اصلاحی، بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به این شرح است:
تبلیغات و دروغ پراکنی گسترده رسانه های حکومتی، بازداشت های گسترده و برگزاری تجمعات دولتی با بکارگیری همه ترفندهای بسیج نیرو، همگی کوششی بی حاصل در قلب واقعیات سرکوب خونین معترضان در عاشورای حسینی است که نتوانسته پاسخی برای خون های به ناحق ریخته فراهم کند و علیرغم جنجال خبری اقتدارگرایان، یکبار دیگر سناریویی یکسره کردن کار مخالفان و تثبیت دولت نامشروع با شکست مواجه شده است.

مرتضوی درباره حکم دستگیری چهره های سیاسی ۴ روز قبل از انتخابات جواب دهد


چهارشنبه, ۲۳م دی, ۱۳۸۸
کلمه: روزنامه اعتماد گفت و گویی با صالح نیکبخت وکیل دادگستریی درباره گزارش کمیته ویژه مجلس درباره حوادث کهریزک انجام داده است که البته بخش انتهایی این گفت و گو درباره اقدامات دیگر سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در رابطه با دستگیری چهره های سیاسی است.

-ارزیابی شما از گزارش کمیته ویژه مجلس درخصوص بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات چیست؟
ابتدا باید از کمیته ویژه مجلس که این گزارش را تهیه کرده تشکر کنیم. پیش از ورود به این مساله ذکر یک نکته ضروری است. از آنجا که بیشترین اعضای نخستین مجلس خبرگان بررسی قانون اساسی در سال ۵۸، خود از زندان رفتگان و شکنجه دیدگان بودند در دو اصل ۳۸ و ۳۹ اولاً هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار یا کسب اطلاع و اجبار شخص به شهادت، اقرار و سوگند را ممنوع و چنین شهادت و اقراری را فاقد ارزش و اعتبار قانونی اعلام کردند. اصل ۳۹ همین قانون هتک حرمت و حیثیت حتی کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده به هر صورتی که باشد ممنوع و در هر دو اصل عوامل این کار و شرکای آنها را محکوم به مجازات دانسته است.
بنابراین اولین مساله یی که مردم از نهادهای مختلف به ویژه مراجع انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی انتظار درند این است که چنین حوادثی که نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز و در قانون اساسی آن را به شدت محکوم کرده هرگز به وجود نیاید. بنده به عنوان سخنگوی انجمن دفاع از حقوق زندانیان و وکیل پدر مرحوم امیر جوادی فر، اولین فرد کشته شده در بازداشتگاه کهریزک با صراحت می گویم با توجه به اطلاعاتی که در همان آغاز از وضعیت کهریزک به انجمن رسیده بود، متوجه شده بودیم حوادث غیرعادی در آنجا صورت می گیرد.

فرمانده ناجا: پليس‌هاي كشورهاي غربي با خشونت به دنبال بقاي نظامات خود هستند


اين متن را به عنوان جوك سال بخوانيد !

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس):نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با امضاي تفاهم‌نامه‌اي همكاري و تعامل خود را با دفتر تبليغات حوزه عليمه قم گسترش مي‌دهد.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به‌همراه معاونان و مديران كل اين دفتر  با سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي ديدار و گفتگو كردند.
احمدي مقدم در اين ديدار با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي نياز شديد به همكاري و تعامل با حوزه علميه و علماء دارد، تأكيد كرد: تنها حوزه‌اي كه در كشور توليد علم آن متعلق به كشورمان و بومي است حوزه عليمه قم است.
وي به تغيير نگرش نيروي انتظامي از تهديد‌محوري به جامعه‌محوري اشاره كرد و گفت: منظور ما جامعه‌محوري كه مد نظر غربي‌ها است نيست، چراكه جامعه‌محوري و دموكراسي در غرب دروغ بزرگ است و يك ديكتاتوري كامل در كشورهاي غربي با ويترين زيبا حاكم است و پليس‌هاي آنها بسيار خشن هستند و بيشتر به‌دنبال بقاي نظامات خودشان هستند.
احمدي‌مقدم، خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي يك دستگاه هشداري است و مي‌تواند آسيب‌ها را شناسايي كند و بگويد چه حوادثي در حال اتفاق افتادن است.
فرمانده نيروي انتظامي نقش آموزش در افزايش بصيرت كاركنان اين نيرو را ياد آور شد و گفت: ما براي تمامي فرماندهان و مديران ارشد كلاس‌هاي آموزشي در قالب دوره بصيرت در قم با حضور علما برگزار مي‌كنيم كه اين دوره‌ها با استقبال خوب آنها همراه است.

شکایت رئیس‌جمهور از علی مطهری؟


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی معتقد است که حق رئیس‌جمهور برای شکایت از علی مطهری که به وی توهین کرده محفوظ است، هرچند شاید بتوان به دلیل خانواده شهید بودن از این اشتباه مطهری گذشت.
علی شاهرخی در گفتگو با ایرنا در خصوص ادعاهای اخیر علی مطهری مبنی بر معرفی احمدی‌نژاد به عنوان یکی از سران فتنه اظهار داشت: من و تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این برداشت را نداریم و بیانیه اخیر تعداد زیادی از نمایندگان در خصوص محاکمه سران اغتشاشگران بر این مسئله صحه می‌گذارد.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که نظرات شخصی افرادی مانند مطهری ذره‌ای از اهمیت و اعتبار برخوردار نیست، تأکید کرد: به طور قطع اگر این سخنان استمرار پیدا کند مجلس برخورد لازم را می‌کند و تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

علی مطهری در نامه ای سرگشاده خطاب به صادق لاریجانی :مصونیت قضایی مرتضوی را لغو کنید


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس به صادق لاریجانی،‌ رئیس قوه قضاییه نامه ای سرگشاده نوشت. وی‌ در نامه خود به انتصاب قاضی مرتضوی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرده است.
به گزارش «تابناک»، نماینده مردم تهران، در نامه خود به انتصاب قاضی مرتضوی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرده و خواستار انجام اقداماتی علیه وی شده است.
بنا بر این گزارش، متن کامل این نامه به این شرح است:
آیت‌الله صادق لاریجانی دامت برکاته
ریاست محترم قوه قضائیه
با اهداء سلام و آرزوی توفیق برای جناب عالی، همان گونه که استحضار دارید آقای سعید مرتضوی، قاضی دادگستری و دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران به موجب گزارش هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی دوره هفتم از قوه قضائیه در خرداد ماه سال 1387 و همچنین گزارش اخیر کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی، متهم به ارتکاب جرایمی گردیده است که طبق قانون باید در یک مرجع قضایی ذی‌صلاح و خارج از نوبت رسیدگی شود.
با توجه به اینکه نامبرده با حفظ سمت قضایی خود متأسفانه از سوی ریاست محترم جمهوری، علی رغم اطلاع از اتهامات ایشان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب گردیده است و رسیدگی به اتهامات منتسب به مشارالیه مندرج در دو گزارش فوق الذکر مستلزم تعلیق ایشان از سمت قضایی و لغو مصونیت قضایی وی می‌باشد، مستدعی است دستور فرمایید اقدامات لازم قانونی در این باره به دقت و سرعت معمول گردد و نتیجه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام شود.
ضمنا در گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی آمده بود که غیر از بازداشتگاه تعطیل شده کهریزک، بازداشتگاه‌های دیگری نیز وجود دارد که خارج از نظارت و مدیریت سازمان زندانهاست. خواهشمند است در این زمینه نیز دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید. قبلا از حسن توجه و لطف جناب عالی سپاسگزارم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

برادرحسین! شما بازجو نبوده‌اید؟!+سند


چهارشنبه, ۲۳م دی, ۱۳۸۸
کلمه: سایت آینده به نقل از یکی از بینندگان خود نوشته است:دیشب در جریان مناظره آقایان شریعتمداری و کواکبیان، در پاسخ به شوخی کواکبیان که وی را بازجو خطاب کرد، وی پاسخ داد که متاسفانه هیچ وقت توفیق و ثواب بازجو بودن در جمهوری اسلامی را نداشته است .
این در حالی است که ایشان بارها خود به “گفتگو” هایی که با کیانوری، از سران حزب توده در زندان داشت، اشاره کرده است که البته احتمالا معنای آن بازجویی نبوده است.
اما عزت الله سحابی در کتاب ” اقتصاد سیاسی جهموری اسلامی ” که در سال ۸۱ منتشر شده است، در صفحه ۵۳ به صراحت بیان می کند که در سال ۶۹ هنگامی که در بازداشت بوده است بازجویش حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان بوده است و حتی بخشی از بازجویی هایش را بیان کرده است .
لازم به ذکر است کتاب فوق الذکر مجموعه ای از مصاحبه با روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بعد از انقلاب از جمله آقایان سحابی, عادلی , روغنی زنجانی و نجفی می باشد که توسط بهمن احمدی امویی که اکنون در زندان است، جمع آوری شده و توسط انتشارات گام نو منتشر شده است.
البته اینجانب همانند جناب شریعتمداری معتقدم که بازجو بودن در جمهوری اسلامی امری مذموم نیست اما سوال این است که دلیل تکذیب ان توسط مدیر مسئول متعهد کیهان چیست؟
بخشی از کتاب صفحه ۵۳
در سال شصت ونه که بازداشت شدم حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان بازجوی من بود.بازجویی من تمام شده بود ویکی دو ماه هم گذشته بود که یکباره ایشان من را احضار کردند.با چشم بسته به اتاق بازجویی رفتیم.ایشان گفت جریان این که گفته ای ولایت فقیه کار آمریکاست چیست؟
من گفتم بنده چنین حرفی نزده ام.گفت موضوع آیت وبقایی چیست؟من هم آن تحلیلی را که به آن رسیده بودیم تعریف کردم.خود شریعتمداری در تایید صحبتهای من حرفهای زیادی زد.در آن زمان آیت رابطه اش با بقایی را انکار می کرد و می گفت: من با بقایی بوده ام اما دو سه سالی است که با او قهر هستم. اما شریعتمداری می گفت دروغ می گوید او چنان مرید بقایی یود که حتی اصلاح سرش را هم مانند بقایی انجام می داد. یعنی تا این حد شیفته بقایی بود.
آن زمان من نا مه‌های آیت را ندیده بودم. بعدها در آن کتابی که منتشر شد آن هارا دیدم و فهمیدم چقدر به بقایی ارادت داشته است. اما خودش رابطه با حزب زحمتکشان را پنهان می کرد . شریعتمداری گفت تحلیل شما از گردش ۱۸۰ درجه ای بقایی در سه ماه بعد چیست؟ گفتم ما عقیده داشتیم او یک رند سیاسی بوده است . او این مسئله را مطرح کرده تا ما را یعنی تیپ روشنفکران مذهبی را که زیر بار ولایت فقیه نمی رفتند از صحنه کنار بزند. مثل قماربازها که یکباره ورقی را رو می کنند و همه را کنار می زنند. به این ترتیب فقط خودش می ماند و سپس به طریقی سلطنت را باز می گرداند .
شریعتمداری گفت شما سیاسی ها می خواهید همه کارها را تحلیل کنید و اطلاعات لازم را ندارید. گفتم آن اطلاعات چیست ؟ گفت در این فاصله سه ماهه , ارتشبد اویسی دو بار به بقایی تلفن کرده است .

اختصاصی جرس / سندی دیگر در اثبات سبز بودن استاد ترور شده دانشگاه تهران


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
علیمحمدی جمع آوری کننده امضاء اساتید در اعتراض به فجایع کوی دانشگاه پس از انتخابات بود
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی رغم  خبرهای جهت دار رسانه های دولتی به ویژه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران که سعی دارد "مسعود علی محمدی" استاد ترور شده  را از جمله حامیان دولت نشان دهد اما شواهد تازه، سبز بودن این استاد دانشگاه را بیشتر اثبات کرده است.
به گزارش جرس، علاوه بر آنکه روز گذشته جرس و برخی سایتها  سند حمایت این استاد دانشگاه تهران را از میرحسین موسوی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند، امروز نیز خبرنگار جرس موفق شد تا به سند دیگری دست پیدا کند.
بر طبق این سند مسعود علی محمدی استادی بود که در واکنش به حمله نیروی انتظامی و لباس شخصی ها به کوی دانشگاه در شب 24 خرداد، نامه ای را خطاب به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نوشت و امضاهای اساتید دیگر را نیز خود وی جمع آوری کرد.

رضوی فقیه در گفتگو با جرس : نسل های آینده در خصوص فجایع دستگاه قضایی داوری خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سعید رضوی فقیه سخنگوی ستاد مهدی کروبی با اشاره به برگزاری دادگاه امروز خود و مطالبی که وکیلش با خبرگزاری فارس در میان گذاشت، در خصوص وضعیت پرونده خود گفت:در آذر ماه سال هشتاد و یک در پی گسترش اعتراضات دانشجویی به صدور حکم اعدام برای دکترهاشم آغاجری بازداشت شدم و متعاقب آن پرونده ی اتهامی در شعبه ی 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد تشکیل شد
 یکبار هم با دریافت احضاریه و اعلام زمان دادرسی در زمستان همان سال به شعبه ی مزبور مراجعه کردم که قاضی حداد به بهانه ی دسترسی نداشتن به پرونده! ، دادرسی را به زمانی دیگر موکول کرد و اظهار داشت تاریخ جدید دادرسی کتبا به من ابلاغ خواهد شد که تا زمان سفر به فرانسه در تابستان سال هشتاد و دو هیچگاه چنین احضاریه ای دریافت نکردم و شعبه ی 26 دادگاه انقلاب در آذر ماه هزار و سیصد و هشتاد و شش و در زمانی که من در فرانسه اقامت داشتم جلسه ی دادرسی را غیابا برگزار و حکم قطعی چهار سال زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق را صادر کرده است.

رضوی فقیه در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار جرس افزود: بار دوم در تابستان هشتاد و دو بازداشت شدم که پرونده در شعبه ی پانزده دادگاه انقلاب تشکیل شده به ریاست قاضی صلواتی متعلق به همان دوران بازداشت است و پس از آزادی در پاییز هشتاد و دو تا هنگام خروج از کشور در تابستان هشتاد و سه هیچگاه احضاریه ای برای مراجعه به دادگاه و اطلاع از پرونده ی اتهامی در شعبه15 دریافت نکردم. طی سال هشتاد و سه تا هشتاد و هفت که در پاریس ساکن بوده ام چهار بار به ایران بازگشتم که هیچگاه مشکلی به هنگام ورود و خروج نداشتم جز در بار چهارم که در بدو ورود گدرنامه را توقیف کردند و خودم نیز پس از مراجعه به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی بازداشت شدم و پس از شانزده روز زندانی با تودیع وثیقه آزاد شدم اما همچنان ممنوع الخروج مانده ام و گذرنامه ام نیز در توقیف است. در زمان دادرسی نیز به رغم حضور بنده در زمانهای مکرر جلسه دادرسی چهار بار به تعویق افتاده و برای روز بیست ودوم دی ماه نیز هیچگونه احضاریه ی کتبی دریافت نکردم.

عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: پس از آزادی از آخرین بازداشت در اسفند هشتاد و هفت قاضی صلواتی اعلام داشت به جهت تکرار عین عناوین اتهامی ، دو پرونده با هم تجمیع شده و در شعبه 15 به ریاست خودش بررسی خواهد شد و این نکته در همه ی مصاحبه های خودم و وکیلم با رسانه های داخلی و خارجی منعکس شد.حکم صادره در شعبه ی 26 غیابی بوده و به همین جهت با درخواست واخواهی از جانب وکیلم موافقت شد و قرار شد که دادرسی تجدید شود و بنابراین من تنها یک پرونده دارم در شعبه ی پانزده دادگاه انقلاب که حکم غیابی برای آن صادر شده و به سبب موافقت با تقاضای واخواهی باید مجددا دادرسی "بدوی" برگزار شود.

وی افزود: هرگونه اظهار نظر دیگری که حاکی از غیابی نبودن احکام صادره یا تعدد پرونده های مورد بررسی باشد خلاف اظهارات سابق رئیس شعبه  پانزده دادگان انقلاب است که متاسفانه به شکل آشکاری فاقد صداقت می باشد و حتی در محتویات پرونده این جناب را مکررا دست برده و مواردی از آن را تغییر دادند.

رضوی فقیه تاکید کرد: چنانچه لازم باشد تمام مستندات را اعلام خواهم کرد و باید برای دستگاه قضایی کشورمان که به نام شریعت و قضای اسلامی این همه تخلفات آشکار با مقاصد سیاسی و جناحی انجام می دهد تاسف خورد در دستگاه قضایی که امثال مرتضوی به مقام دادستانی پایتخت برسند طبیعتا صلواتی ها هم بر مسند قضاوت تکیه می زنند. نسل های آینده در مورد فجایعی که در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی رخ می دهد داوری خواهند نمود.

فایل صوتی صحبتهای استاد شهید و بیانیه دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران


چهارشنبه, ۲۳م دی, ۱۳۸۸
کلمه:دانشجویان دانشکده ی فیزیک دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای شهادت استاد مسعود علی محمدی را تسلیت گفته و تاکید کردند:برائت‌جویی استاد علی‌محمدی از گروه‌های سیاسی متنفذ حکومت در روزهای اخیر، شک و شبهه‌‌های زیادی را در رابطه با ترور مشکوک ایشان در میان جامعه دانشگاهی پدید آورده است.‌
به گزارش کلمه متن این بیانیه به همراه فایل صوتی سخنرانی این استاد شهید به شرح زیر است:
هوالباقی
شهادت استاد بزرگوار، مسعود علی‌محمدی، در جریان ترور روز ۲۲ دی‌ماه از سوی دانشجویان ایشان به شدت محکوم می‌شود. جای تاسف است در زمانی که دوستان و شاگردان دکتر علی‌محمدی در شوک خبر ترور ایشان به سر می‌برند، خبرگزاری‌های وابسته به جناح‌های مختلف، شروع به شایعه‌پراکنی در رابطه با ابعاد ترور ایشان کردند.
خبر ترور دکتر علی‌محمدی در اولین ساعات صبح روز سه‌شنبه ۲۲/۱۰/۸۸ از سوی دانشگاه مادر، با مضمون تصادف دکتر علی‌محمدی با یک دستگاه خودروی سواری به دانشکده فیزیک اعلام شد. ساعاتی بعد خبر ترور ایشان بدون ذکر جزئیات دهان به دهان منتشر و پس از پخش این خبر، به دانشکده اعلام شد که بمبی در یک دستگاه موتور سیکلت در کنار خودروی شخصی ایشان منفجر شده است. خبری که ساعاتی بعد از سوی رسانه‌ها و سایت‌های خبری هم به همین شکل انتشار یافت. هرچند که همسر دکتر علی‌محمدی در صحبت با شاهدان عینی واقعه، اعلام کردند که موتور سیکلت مذکور از سه روز قبل جلو منزل ایشان پارک شده بود.
جهت‌گیری‌های سیاسی ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. دکتر علی‌محمدی در سخنرانی ۱۵ دی‌ماه سال جاری، به دنبال ارائه راه‌کارهایی آماری و علمی برای حل بحران‌های کنونی جامعه بودند که فایل صوتی این سخنرانی در بین دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران موجود است. این سخنرانی همگام با دیگر فعالیت‌های ایشان در ماه‌های اخیر بود. چنان‌چه در روز ۲۵ خرداد، مشوق دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی سکوت اعتراض‌آمیز به نتایج انتخابات بودند.
او از معدود اساتیدی بود که در اعتراض به حمله لباس شخصی‌ها به خوابگاه کوی دانشگاه در بامداد ۲۵ خرداد ماه سال جاری که منجر به کشته شدن تعدادی از همکلاسی‌های ما شد، عکس‌العمل نشان داد و با حضور در دفتر ریاست دانشگاه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شد.
برائت‌جویی استاد علی‌محمدی از گروه‌های سیاسی متنفذ حکومت در روزهای اخیر، شک و شبهه‌‌های زیادی را در رابطه با ترور مشکوک ایشان در میان جامعه دانشگاهی پدید آورده است.‌
آن‌چه مسلم است نظرات و دیدگاه‌های سیاسی ایشان شفاف و واضح است و سخنرانی‌های ایشان در وقایع پس از انتخابات، تاییدی بر این امر است.
ما دانشجویان این استاد فقید وظیفه خود می‌دانیم که با اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف، پی‌گیر حقیقت این فاجعه باشیم. این درسی است که در کلاس‌های آن استاد بزرگ آموخته‌ایم و برای ادای دین به او، خواسته‌ها و راه او را ادامه می‌دهیم. در این میان هر خبری که به دروغ در رسانه‌ها و افواه منتشر شود، با مدرک از سوی دانشجویان مرحوم علی‌محمدی محکوم خواهد شد.
سایت کلمه فایل صوتی سخنرانی ۱۵ دی‌ماه استاد شهید علی محمدی که  راه‌کارهایی آماری و علمی برای حل بحران‌های کنونی جامعه  پیشنهاد کرده بود را برای مخاطبین خود منتشر می کند.فایل صوتی این سخنرانی در بین دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران موجود است.

رد پای حزب الله لبنان در ترور دانشمند ایرانی


روز سه شنبه، 12 ژانویه (22 دی)، در بین عکسهای خبرگزاری فارس از صحنه انفجار در قیطریه که به کشته شدن مسعود علی محمدی استاد متعهد و انقلابی دانشگاه تهران مغرفی شده است عکسی از "ابوناصر" دستیار "حسین منیف اشمر" دیده می شود. این دو تن از اعضای ارشد "حزب الله لبنان" در تهران هستند که در جریان سرکوب جنبش سبز بارها و بارها دیده شدند. این بمب گذاری که "اقدام تروریستی عناصر ضد انقلاب و استکبار" اعلام می شود با حضور تروریستهای حزب الله در صحنه بیشتر به "دپینگ انفجار" توشط باند خامنهای شبیه است که در سالهای اول انقلاب از این حربه بسیار بهره می گرفتند. واحد مرکزی خبر در گزارش های بعدی قربانی این انفجار را استاد پنجاه ساله دانشگاه معرفی کرده و افزوده که گفته می شود وی "دانشمند فیزیک هسته ای" بود. ممنون از محسن شمس که در شناسایی چهره "ابوناصر" نقش کلیدی داشت. جالب اینکه صحنه های این انفجار بسیار شبیه به انفجارهای جنوب لبنان است.

آخرين آخبار