آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

تشکیل پرونده جنایت علیه بشریت در مورد حکومت ایران


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
حمید تکاپو

شبکه جنبش راه سبز(جرس): اکبر گنجی، محقق و فعالِ حامی جنبش سبز که در سفر اروپائی جهت آغاز پروژه " تعقیب مقامات دولت ایران بدلیل جنایت علیه بشریت" به سر می برد، روز سه شنبه ۲۲ دی ماه، طی سخنانی در پارلمان انگلیس ضمن تقبیح حمله نظامی به ایران، خواستار کمکهای جهانی پیرامون پیگیری، شکایت و پیگرد قانونی مقامات کودتاچی ایران شد 
 
شبکه جنبش راه سبز(جرس): اکبر گنجی، محقق و فعالِ حامی جنبش سبز که در سفر اروپائی جهت آغاز پروژه " تعقیب مقامات دولت ایران بدلیل جنایت علیه بشریت" به سر می برد، روز سه شنبه ۲۲ دی ماه، طی سخنانی در پارلمان انگلیس ضمن تقبیح حمله نظامی به ایران، خواستار کمکهای جهانی پیرامون پیگیری، شکایت و پیگرد قانونی مقامات کودتاچی ایران شد.
گنجی در آغاز سخنرانی خود در پارلمان انگلیس ضمن انتقاد از هرگونه حمله نظامی یا تشدید تحریم های اقتصادی ایران، دلیل مخالفت با حمله را "نگرانی مردم از تکرار تجربه افغانستان و عراق"، "ریزش نیرو از طرف جنبش به سمت انفعال یا حکومت"، "تسهیل سرکوب مردم به بهانه جنگ با دشمن خارجی" اعلام کرد و مشکل اصلی تحریم ها را نیز، "فشار مستقیم به مردم ایران" دانست.
این روزنامه نگار و محقق جنبش سبز، همچنین خاطرنشان کرد که نقش موثری که کشورهای جهان در موقعیت فعلی می توانند ایفا کنند، "فشار جدی در مورد مسئله حقوق بشر" است و نه پرونده اتمی. چرا که حکومت ایران در مورد هسته ای می تواند بهانه های مختلفی چون "توانمندنی کشورهای دیگر منطقه" یا "دفاع مردم ایران از این پروژه" بتراشد و حتی کشورهایی را نیز در جبهه حامیان خود نگاه دارد. گنجی پیرامون مسئله حقوق بشر تصریح کرد "اما در مورد پروژه فوق الذکر، حکومت ایران کمتر کشوری را می تواند دورِ خودش جمع کند و در جبهه حامیان قرار دهد."

اکبر گنجی در ادامه سخنان خود برای نمایندگان پارلمان انگلیس که از هر سه حزب کارگر، محافظه کار و لیبرال دموکرات در جلسه حاضر بودند، دلیل درخواست خود از جامعه جهانی و کشورهای آزاد برای کمک به این پروژه را "عدم ضمانت اجرائی فشارها و قطعنامه های سازمان ملل" و "همراهی تعداد زیادی از کشورها به دلایل مختلف با دولت ایران" ذکر کرد و خاطرنشان ساخت "غرب در این برهه ی تاریخی باید از پروژه ی تعقیب سران دولت ایران بدلیل جنایت علیه بشریت دفاع نماید."
لازم به ذکر است اکبر گنجی و گروهی از فعالان حقوق بشری جهان، در صدد راه اندازی پروژه ای جهت شکایت، تعقیب، پیگرد و مجازات برخی از مقامات و حامیان حکومت کودتا بدلیل "جنایت علیه بشریت" در دادگاهی بین المللی و با شرکت گروهی از وکلای رده بالای جهانی هستند.
در ادامه، یکی از لرد های پارلمان انگلیس از گنجی پیرامون اینکه "چه تضمینی وجود دارد که روند کنونی تغییرات در ایران مانند انقلاب 1979 (۱۳۵۷) نشود" پرسش کرد و گنجی خاطرنشان ساخت هم "مطالبات" این جنبش، هم "دموکراسی و آزادیخواهی" و هم "صلح جویانه و غیر ایدئولوژیک بودن" آن قابل رویت است.
گنجی در پاسخ به پرسشی دیگر پیرامون بازداشت تعدادی از بهائیان ایران و ادعای مقامات امنیتی و قضائی راجع به نقش آنها در "سازماندهی و شرکت" در اعتراضات روز عاشورا گفت "بنظر من آنها فقط بدلیل عقیده شان بازداشت شده اند و نه واقعا پیرامون شرکت در اعتراضات."
این نویسنده و روزنامه نگارِ برنده چندین جایزه جهانی، همچنین خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس پیرامون مسئله سانسور و خفقان رسانه ای در ایران سخن گفت و ضمن اشاره به حملات پارازیتی حکومت به برنامه های ماهواره ای و عدم دسترسی مردم ایران به بسیاری از شبکه های غیر ایرانی، از آزادی کامل PRESS TV در انعکاس متقلبانه و غیرمنصفانه اخبار ایران و همزمان ممنوعیت فعالیت بسیاری از شبکه ها در ایران انتقاد کرد و خواستار شرط گذاری غرب برای ادامه فعالیت این شبکه ارگان دولت کودتا شد.
لازم به توضیح است شبکه خبری PRESS TV، ارگان برون مرزی سیما ، طی ماههای اخیر اخبار انتخابات و جنبش داخل کشور و همچنین سرکوب خونین مردم را بطور کاملا وارونه و دروغ، به افکار عمومی جهان القا کرده و چند شب پیش نیز فیلمی پخش نمود تا نشان دهد ندا آقاسلطان با همدستی خودش و "جهت تخریب چهره نظام" کشته شده است. این شبکه که در لندن مستقر بوده و خبرنگاران و دست اندرکاران آن براحتی به فعالیت تبلیغی مشغول می باشند، وقوع هرگونه تقلب یا خطا در انتخابات ریاست جمهوری، شکنجه، کشتار و ضرب و شتم مردم و بازداشت شدگان را تکذیب کرده و معترضان را نیز آشوبگر و اغتشاشگرانی مانند تماشاچیان خشونت طلب فوتبال خواند.
گنجی بیاینه اخیر مهندس موسوی و همچنین بیانیه خواسته های بهینه جنبش سبز را نیز، پائین ترین سطح مطالبات جنبش سبز و واقع گرایانه ترین گزینه در شرایط فعلی خواند و کل بیانیه های اخیر را نیز دارای یک عصاره و پیام واحد دانست.
وی پیرامون چشم انداز جنبش سبز، به انقلاب های مدنی صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد "تجربه این جنبش ها و انقلاب های اصلاحی نشان داده است که جنبش قدرتمند شده و به نقطه مذاکره و امتیاز گیری از دیکتاتور خواهد رسید و این مقدمه سقوط دیکتاتوری است.
گنجی همچنین دلیل حضور حامیان جنبش در تظاهرات یا گردهمائی های همزمان دولتی و حکومتی (مانند ۱۳ آبان، روز قدس، ۱۶ آذر و ...) را مناسبتهای ملی بودن این روزها و همچنین عدم صدور مجوز جداگانه برای جنبش ذکر کرد.
این فعالِ حامیِ جنبشِ سبزِ مردمِ ایران، در پایان ضمن اظهار تاسف از اینکه "حکومت فعلی، ایرانیان را در جهان بی آبرو کرده است"، خاطرنشان ساخت "محض مثال و بعنوان نمونه، حتی یک ایرانی طی سالیان اخیر در میان تروریست های درگیرشده یا بازداشتی نبوده است؛ اما به خاطر رفتارهای آقایان احمدی نژاد و خامنه ای، ما در لیست شهروندان کشورهای خاص و مظنون وارد شده ایم
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار