آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

جلسه غيرعلني روز يکشنبه مجلس لغو شد

ه گزارش روز شنبه 30/3/88، ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، "حميد رضا حاجي بابايي" عضو هيات رييسه مجلس اعلام کرد: قرار بود نمايندگان مجلس روز يکشنبه در جلسه‌اي ‌غير علني غير رسمي با حضور وزراي کشور و اطلاعات و فرمانده نيروي انتظامي انتخابات و وقايع اخير را بررسي کنند. 
وي افزود: اما براي بررسي هاي دقيق‌تر موضوع، جلسه به آينده موکول شد. 

عظيمي: عواقب تجمع غيرقانوني امروز به پاي عوامل پشت صحنه خواهد بود

"محمد عظيمي" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا افزود: عواقب تجمع غيرقانوني امروز به پاي عوامل پشت صحنه آن خواهد بود و مسووليت آن متوجه گردانندگان اين آشوب ها است. 
وي افزود: امروز عوامل پشت صحنه آشوب ها بايد پاسخگو باشند که چرا اقدام به تحريک اقشار طرفدار خود مي کنند و در اين راستا برنامه ريزي کرده و آسايش و امنيت مردم را سلب کرده اند؟ 
وي اظهار داشت: بايد قوه قضاييه و دستگاه هاي امنيتي به گوش باشند، و با عوامل اغتشاش برخورد جدي داشته باشند. 
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي ادامه داد: عوامل پشت صحنه از روز اول پس از انتخابات، بايد جلوي اين تشنجات را مي گرفتند اما آنان به جاي اين کار، دست به رفتارهاي تحريک آميز زدند. 
وي به اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب دو بار خطاب به آنان فرمايشاتي داشته اند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان نامزدها فرمايشاتي داشتند اما آنان دست از تحريک برنداشتند و براي بار دوم نيز در نماز جمعه روز گذشته به آنان تذکر دادند، که به ظاهر همچنان به خطاهاي خود ادامه مي دهند. 
عظيمي خاطرنشان کرد که رهبر معظم انقلاب با فرمايشات روز گذشته خود، راه را بر همگان روشن و مسير صحيح حرکت را به همه نشان دادند و بايد کانديداها و طرفدارانشان از فرمايشات ايشان درس بگيرند. 

اعلام برگزاري و لغو تجمع غير قانوني، نشانه سوء نيت است

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري، اقدام برخي احزاب و گروه ها در اعلام انصراف از برگزاري تجمع غيرقانوني در تنها چند ساعت از برگزاري آن را نشان دهنده سوء نيت اين گروه ها دانست.
مجمع روحانيون مبارز هفته گذشته اعلام کرد که براي برگزاري تجمعي در تهران درخواست صدور مجوز کرده است اما امروز (شنبه) تنها دو ساعت مانده به زمان برگزاري اين تجمع در اطلاعيه اي اعلام کرد که قصد برگزاري هيچ تجمعي را ندارد. 
در حالي که رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در خطبه هاي نماز جمعه تهران از همه خواسته بودند که به اين روش غلط خاتمه دهند و در غير اين صورت، مسووليت تبعات و هرج و مرج آن بر عهده آنها خواهد بود، مجمع روحانيون مبارز در بيانيه خود مسووليت هرگونه پيامد احتمالي را متوجه دستگاه هاي انتظامي کشور کرده است. 
"کمال سجادي" روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با انتقاد از چنين روشي اظهار داشت: چنين اقداماتي از سوي گروه ها کم لطفي آنها به نظام را نشان مي دهد و به مردم ثابت مي کند که حسن نيتي نسبت به مردم ندارند. 
اين فعال سياسي از همه گروه هاي سياسي خواست، در حالي که نامزدها در حال پيگيري شکايات خود از طريق شوراي نگهبان هستند، از تحرکات غير منطقي پرهيز کنند. 
سجادي چنين اقداماتي در راستاي فشار بر شوراي نگهبان دانست و گفت: شوراي نگهبان هرگز تحت تاثير چنين فشارهايي قرار نمي گيرد و به خوبي از آراي ملت پاسداري خواهد کرد. 
وي با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي در نماز جمعه تهران ادامه داد: ايشان ضمن بررسي جامع موضوع انتخابات رياست جمهوري، حجت را بر همگان تمام کرد. 
دبير کل جامعه اسلامي کارمندان اظهار داشت: بيانات رهبر انقلاب فصل الخطاب همه ملت ايران است و اگر گروه هايي بخواهند بر برگزاري حرکت هاي غيرقانوني در خيابان ها اصرار کنند، مسووليت هر حادثه اي که رخ مي دهد، بر عهده آنان است. 
سجادي يادآور شد: احزاب و فعالان سياسي بايد مراقب باشند که بي توجهي به ابعاد برگزاري اين تجمعات موجب وارد شدن خسارت به خود آنان و کل کشور مي شود. 
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطر نشان کرد: کساني که بخواهند لجبازي کنند، بايد مسووليت حوادث احتمالي را به عهده گيرند. 

فوری. فوری. آخرین اخبار

بر اساس آخرین گزارشات دریافتی، 30/3/88 ، ساعت 15:00

  • نیروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی ها، با هجوم به ماشینهای پشت چراغ قرمز درتقاطع کارگر-بلوار کشاورز، مسافران را با باطوم مورد هجوم قرار داده و آنها را از ماشینها پیاده کرده، و پس از بازرسی بدنی،رها می کنند.
  • نیروهای گارد ضد شورش، در محدوده ی میدان هفت تیر مستقر شده اند .
  • نیروهای گارد ضد شورش و سربازان، در حال حرکت به میدان آزادی هستند.

نامه احمدي مقدم به موسوي

ناجا درصورت تداوم رويه کنوني با قاطعيت با اقدامات غيرقانوني برخورد مي کند

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران درنامه اي خطاب به ميرحسين موسوي از نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نوشت:ناجا درصورت تداوم رويه کنوني براي حفظ نظم و امنيت جامعه و مردم با قاطعيت با اقدامات غير قانوني براساس وظايف ذاتي خود برخورد مي کند.
به گزارش روز شنبه ايرنا، متن اين نامه که يک نسخه آن در اختيار خبرگزاري جمهوري اسلامي قرار گرفته به اين شرح است. 
جناب آقاي ميرحسين موسوي 
سلام عليکم 
ايجاد امنيت کم‌ترين وظيفه نيروهاي انتظامي است که تاکنون بنا به ملاحظاتي، با همه بي قانوني‌هايي که تحت لواي هواداري از شما صورت گرفته، ناگزير از کنار وظائف ذاتي خود با غمض عين عبور کرده‌ايم و تازه مورد اتهام هم قرار مي‌گيريم‌! 
آنان‌که انتظار اين همه خويشتن داري را از پليس نداشتند تا اين‌جا خواب‌هاي خود را بي‌تعبير ديده‌اند. مجروح شدن حدود 400 نفر از نيروهاي خدوم ناجا، گر چه دل را به درد مي‌آورد ولي‌ از آن دردآورتر تهمت حمله و تهاجم به صفوف مردم است. 
از اين رو لازم مي‌دانم نکاتي را خدمت جنابعالي عرض نمايم: 
1- نيروي انتظامي به واسطه برآوردهايي که به صورت مستمر از فضاي عمومي جامعه دارد سعي نموده است که همواره مقتضيات زمان و مکان را با درايت و هوشمندي در تأمين حفظ نظم و امنيت، مدنظر داشته و بر اين اساس با کم‌ترين هزينه بيش‌ترين بهره‌وري را کسب نمايد و در اين فضا، تعامل منطقي با جامعه بعنوان يک راهبرد اساسي فراروي ناجا قرار دارد. 
2- بر مبناي برآوردهاي اجتماعي از فضاي ايام انتخابات، نيروي انتظامي سعي کرد با درک شرايط و احساسات قطبي شده ايام تبليغات انتخاباتي، فضاي مساعد را براي طرح ديدگاه‌هاي هواداران و شادابي بخشيدن به فضاي جامعه فراهم سازد و با تمام توان با کنترل احساسات طرفين از بروز هرگونه درگيري جلوگيري کند. 
3- گرچه در ايام تبليغات انتخاباتي بسياري از رفتارها چون ايجاد ترافيک سنگين، اختلال در روند عادي زندگي مردم و راهپيمايي هاي خياباني که عمدتا مغاير با قانون بود و نيروي انتظامي وظيفه قانوني ممانعت را داشت، با خويشتن داري و بردباري تحمل کرد که اين امر مورد تقدير ستادهاي انتخاباتي کانديداي محترم قرار گرفت. 
4- در روز انتخابات، ناجا با تمام توان، فضاي امن را در اقصي نقاط کشور فراهم ساخت و در سايه رعايت ضوابط قانوني بستر امن حماسه 22 خرداد فراهم گرديد. 
5- پس از اعلام نتايج انتخابات، هواداران جنابعالي در يک اقدام غيرقانوني با هجوم به خيابانها و برهم زدن نظم و امنيت عمومي فضاي جامعه را به هم ريختند و در سايه اين بي نظمي و بي قانوني عده اي سودجو و اراذل و اوباش به تخريب اموال عمومي، مزاحمت براي مردم، آتش زدن خودروها و موتورسيکلت هاي مردم، شکستن شيشه بانک ها، مغازه هاي هموطنان پرداختند و در اين ميان خود شما و هوادارانتان ديديد که ناجا منطبق با وظيفه ذاتي و قانوني، با اراذل و اوباش و اغتشاشگران با اقتدار برخورد کرد و با هوادارانتان مدارا و مماشات کرد. اين مدارا تاکنون راهبرد پليس بوده است و خود خوب مي دانيد که از اين حيث ناجا مورد شماتت و عتاب برخي سايت‌ها نيز قرار گرفته است. 
6- اگر چه جنابعالي در پيامي حساب خود و هوادارانتان را از اغتشاشگران جدا نموديد و ناجا هم همواره اعلام کرده است که حساب اغتشاشگران و اراذل و اوباش از هواداران جداست و نحوه برخوردهاي پليس اين را به اثبات رسانده است ولي واقعيت اين است که حداقل اغتشاشگران و اراذل و اوباش در سايه فضاي غيرقانوني ايجاد شده توسط شما، به اقدامات تخريب گرانه مي پردازند و در طول سه شب 23، 24، 25 خردادماه در تمام موارد، اغتشاشگران به تخريب و ناامن سازي فضاي عمومي پرداختند. 
7- جنابعالي خوب مي دانيد که ناجا حتي در برخورد با اراذل و اوباش و اغتشاشگران نيز از اختيارات قانوني مقتدرانه استفاده نکرد و با اتخاذ رويکرد تحمل و بردباري و بدون شليک حتي يک تير به کنترل اوضاع پرداخت و شاهد اين مدعا مجروحيت و بستري شدن حدود چهارصد نفر از ماموران جان برکف ناجا مي باشد. 
8- بپذيريد که تجمعات و راهپيمايي هاي غيرقانوني، مشکلات جدي را براي مردم فراهم ساخته و ايجاد ترافيک هاي سنگين و سرگرداني مردم، مزاحمت براي کسبه و مغازه داران، راهبندان هاي طولاني، شائبه دست آويز و ملعبه بودن قانون را توسط هوادارانتان ايجاد مي کند و اين امر برخلاف شان و روحيه قانون گرايانه مورد ادعاي شماست که همواره در تبليغات انتخاباتي بر آن تاکيد مي کرديد. 
در پايان اعلام مي نمايم که در صورت تداوم رويه کنوني ناجا در راستاي حفظ نظم و امنيت جامعه و مردم، بصورت قاطع با اقدامات غيرقانوني براساس وظايف ذاتي خود برخورد خواهد کرد و جاي هيچ گله اي وجود نخواهد داشت. 
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران 
سرتيپ پاسدار دکتر اسماعيل احمدي مقدم 

نامه کمیسیون حقوق بشر اسلامی به رییس کل دادگستری تهران درباره برخورد با لباس شخصی‌ها

قلم - کمیسیون حقوق بشر اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس کل دادگستری استان تهران خواستار ورود این مرجع قضایی برای رعایت حقوق مردم پس از انتخابات شد.

به گزارش قلم نیوز، کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران اعلام کرد: در مورخ 26/ 3/ 88 امور حقوقی و پیگیری گزارشات مردمی کمیسیون، برابر روال جاری که عریضه‌های مختلف واصله را مورد بررسی قرار می‌دهد، ابعاد مهم رویدادهای سه روز گذشته در تهران را از منظر نگرانی‌های رعایت حقوق انسانی مورد پیگیری قرار داد و مکاتباتی با مسوولان مختلف قضائی از جمله رییس کل دادگستری استان تهران انجام داد که نظر به اهمیت موضوع، عین مکاتبه انجام شده با رییس کل دادگستری استان تهران به اطلاع عموم مخاطبان می‌رسد:

رییس کل محترم دادگستری استان تهران

با سلام و تحیت

احتراماً همانگونه که مستحضرید متعاقب مشارکت عظیم و بی سابقه مردم شریف در انتخابات ریاست جمهوری، اعتراضات و انتقاداتی در سطح شهر تهران و برخی از شهرهای دیگر کشور نمود پیدا کرد که بررسی علل و عوامل بروز این پدیده و آثار و نتایج آن خود نیازمند بررسی‌های عمیق کارشناسان و دلسوزان کشور است. معهذا موردی که موجب تصدیع حاضر شد بخشی از رویدادهای سه روز و سه شب گذشته است که به حیطه صلاحیت مرجع محترم قضائی استان تهران و مسوولیت نظارت بر اجرای قانون حفظ آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی و خصوصاً حیطه نظارت بر عملکرد ضابطین دادگستری مربوط می‌شود. بدینوسیله موارد مزبور بشرح زیر به استحضار می‌رسد:

1-طی روزهای اخیر در کنار نیروی انتظامی و در مواردی به جای آنها تعداد زیادی لباس شخصی با باتوم یا چوب‌های معمولی 2متری در دست، در مناطق مختلف شهر ایستاده یا با موتور تردد می‌کنند و نسبت به خودروها یا شهروندان پیاده امر و نهی داشته و در خیلی موارد با شهروندان برخورد فیزیکی پیدا کرده‌اند. بدیهی است این وضعیت با نظام قانونمند حفظ نظم جامعه تعارض پیدا می‌کند و مردم نمی‌دانند این افراد از چه مرجعی هستند و بعلاوه اگر تخلفی از ناحیه آنها صورت پذیرد چه مرجعی پاسخگوست و آیا افراد مزبور با هدایت و نظارت مرجع محترم قضائی عمل می‌کنند یا خیر و مجوز قانونی اقدامات آنها چه مقرراتی است؟

2-طی روزهای گذشته موارد مختلفی خبرهای مربوط به ضرب و جرح شهروندان، تخریب درب منازل و ورود به خانه‌ها و وارد ساختن آسیب‌های وسیع، دستگیری‌های گسترده و حتی مرگ افراد مختلف اعم از شهروندان یا مأموران انتظامی، تخریب اموال عمومی و... در سطح داخل و خارج کشور انعکاس یافته و مرتباً نیز شایعات متنوعی در این خصوص پخش می‌شود حال آنکه قبل از هر نهادی از مرجع محترم قضایی انتظار می‌رود که در این زمینه اطلاع رسانی عمومی داشته و حدود وظائف و مأموریت‌های ضابطان تابعه خود را برای جامعه توضیح دهد و متقابلاً از مردم بخواهد که هرگونه شکایت و تظلم خواهی را به کجا منعکس کنند و چه مرجع واحدی پاسخگوی خانواده‌های دستگیرشدگان است. شایان ذکر است که طی دو روز گذشته موارد مختلفی خانواده‌ها مراجعه داشتند که نمی‌دانند فرزندان یا بستگان آنها توسط چه مرجعی دستگیر شده و در چه وضعیتی به سر می‌برد و به کجا باید مراجعه کنند.

3-واقعه پریشب کوی دانشگاه تهران را لابد شنیده‌اید و آثار وحشتناک انسانی و مالی ایجاد شده ناشی از حمله به کوی دانشگاه تهران احتمالا به جنابعالی منعکس شده است. جالب است روز گذشته از مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی هیاتی را به کوی دانشگاه فرستادند و رییس دانشگاه تهران نیز طی بیانیه‌ای رسمی ضمن محکوم کردن حمله به کوی دانشگاه و اعلام بی اطلاعی از نیروهای حمله کننده، دانشجویان را به آرامش فراخوانده و اعلام کرده‌اند که به امید پیگیری و بررسی جناب دکتر لاریجانی باشید.

در این میان طبیعتا این پرسش مطرح می‌شود که مرجع محترم قضایی در قبال واقعه مزبور چه نظارتی داشته و متعاقب آن برای پیگیری نقض حق‌ها چه اقداماتی انجام شده و چرا باید مراجع سیاسی که مسوولیتی حقوقی و قانونی همانند مرجع قضایی ندارند، هیات بررسی تشکیل دهند و وارد عمل شوند ولی خبری از مرجع قضایی در سطح جامعه برای تظلم خواهی آسیب دیدگان منعکس نشود.

علیهذا با عنایت به مراتب فوق و تأکید بر اینکه در این فضای احساسی و هیجانی جامعه، به دلیل عدم تدبیر شایسته از سوی مسوولان مختلف متأسفانه امکان سوء استفاده برای برخی عناصر اخلالگر و یا بی‌توجه به چارچوب‌های قانونی و اخلاقی نیز فراهم شده تا آسیب‌های زیادی به اموال عمومی وارد سازند و خشک و تر در این میان بسوزد، از جنابعالی انتظار می‌رود بعنوان رییس کل دادگستری استان تهران تدابیری اتخاذ فرمائید که هرچه سریع‌تر امور در مجاری قانونی خود جریان پیدا کند و جامعه احساس نماید که مرجع قضایی با بی‌طرفی کامل از حقوق آنها دفاع می‌کند و نیاز به برخوردهای احساسی و نسنجیده برخی شهروندان نیست وهم چنین در سطح بین المللی نیز شوونات کشور عزیزمان بیش از این آسیب نبیند.

با آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی و دیگر خدمتگزاران صدیق کشور.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز:

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به تجليل مقام معظم رهبري از خدمات و مبارزات آيت‌الله هاشمي در نماز جمعه ديروز تهران،خطاب به كساني كه طي يكي دو هفته گذشته اهانت‌هاي بسياري را به ايشان داشتند، اظهار داشت: اين افراد بايد به درگاه خدا توبه كنند و از پروردگار بخواهند تا از تقصيرات آنها بگذرد. 
نماينده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، ادامه داد: اين افراد از اين پس هر بار شايعه و مطلبي را در مورد آيت‌الله هاشمي مي‌شنوند، تا تحقيق نكنند، نبايد آن را باور كرده و به آن دامن بزنند. بايد به ياد داشته باشند كه در گذشته نيز چنين حرف‌هايي نسبت به ايشان زده شد اما از آنجا كه اثبات نشده است بايد جامعه را از گزند چنين شايعاتي مصون نگه داشت. 
اكرمي با اشاره به آشنايي 45 ساله‌اش با آيت‌الله هاشمي خاطر نشان كرد: بنده از سال 43 كه خدمت امام مي‌رفتم از نزديك شاهد گفت‌وگوي امام خميني (ره) با آيت‌الله هاشمي كه لباس سربازي به تن داشتند، بودم. 
وي هاشمي را چهره‌اي مبارز و مجاهد عليه نظام شاهنشاهي و خادم به امام و انقلاب دانست كه طي 30 سال گذشته در پست‌هاي مختلف اعم از شوراي انقلاب، وزارت كشور، مجلس، رياست جمهوري، مجمع تشخيص مصلحت نظام و امام جمعه تهران همواره به خوبي از عهده وظايف خود برآمده است و نشان داده كه انساني آگاه، توانا، وظيفه‌شناس، بصير و شجاع است. 
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت با اشاره به اينكه پس از پيروزي انقلاب افرادي كه نسبت به نظام و انقلاب اسلامي ضديت داشته و يامخالف آن بودند و يا به شخصيت آيت‌الله هاشمي حسادت مي‌كردند؛ همواره مطالبي را عليه ايشان به زبان آورده‌اند، ادامه داد: هيچ‌گاه دراين 30 سال نديده‌ام كه نسبت به ايشان عيب‌جويي و بدگويي نشود البته گاهي اين موارد كم‌رنگ شده و گاهي رنگ و لعاب بيشتري گرفته است. 
به اعتقاد وي، هر كسي كه خدمت بيشتري كند، انتقاد و اعتراض به وي بيشتر مي‌شود. اين افراد بيش از كساني كه منزوي و تماشاچي هستند در معرض اتهامات قرار مي‌گيرند. اتهاماتي كه يا از سر انتقاد و عيب‌جويي است و يا از روي حسادت، چون نمي‌توانند ببينند كه يك روحاني در تمام پست‌هايي كه حضور داشته با كفايت عمل كرده است. 
نماينده تهران با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران اظهار داشت: ايشان نيز از آقاي هاشمي به عنوان يك فرد صاحب‌نظر و كارشناس در مسائل سياست خارجه، اقتصاد و فرهنگ ياد كردند. از اين رو كساني كه منصف باشند با توجه به سخنان روز گذشته رهبري، بايد نسبت به تبليغات سوئي كه بر اثر جهل و ناآگاهي‌شان عليه آقاي هاشمي مطرح كردند، توبه كنند. البته كساني كه منصف نيستند مطمئناَ باز هم قانع و ساكت نمي‌شوند و به بهانه‌جويي‌ و عيب‌‌جويي‌هايشان ادامه مي‌دهند. 

اعلام آمادگي مجدد شوراي نگهبان براي نشست مشترك با موسوي و كروبي

ایلنا: در پي برگزاري جلسه مشترك محسن رضايي،‌ يكي از سه كانديداي معترض به انتخابات رياست جمهوري با شوراي نگهبان، يك مقام مسئول در روابط عمومي شوراي نگهبان از اعلام آمادگي اين نهاد براي برگزاري نشست مشترك با موسوي و كروبي خبر داد. 
وي در گفتگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به اينكه ظهر امروز نشست عمومي شوراي نگهبان با حضور كليه اعضا و كارشناسان برگزار شد، گفت: در اين جلسه محسن رضايي حضور يافت و سوالات و درخواست‌هاي خويش را مطرح كرد كه مقرر شد در زمان قانوني بررسي و پاسخ داده شود. 
اين مقام مسئول در روابط عمومي شوراي نگهبان خاطرنشان ساخت: از كروبي و موسوي نيز براي حضور در اين جلسه دعوت شده بود كه نيامدند و دليلي نيز براي عدم حضور خويش اعلام نكرده‌اند. 
وي افزود: شوراي نگهبان در مهلت قانوني، يعني پنجشنبه هفته جاري مسائل مربوط به انتخابات را بررسي و نظر قانوني را اعلام كرد. 

انتشار اطلاعيه‌اي از سوي دفتر هاشمي رفسنجاني در خصوص وقايع اخير تكذيب شد

خبر انتشار اطلاعيه‌اي منتسب به دفتر آيت الله هاشمي رفسنجاني تكذيب شد. 
به گزارش خبرنگار ايلنا،مديركل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن بيان اين مطلب‏ فوق، تاكيد كرد: هيچ اطلاعيه‌اي از سوي دفتر آيت الله هاشمي رفسنجاني در خصوص وقايع اخير منتشر نشده و نمي‌شود. 
گفتني است، برخي خبرگزاري‌ها خبر از انتشار اطلاعيه‌ رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره اتفاقات يك هفته گذشته داده بودند. 

بیانیه مهم میرحسین موسوی خطاب به ملت شریف ایران تا ساعتی دیگر منتشر می‌شود.

شنبه/30/3/88 14:00 :

به گزارش ايلنا ، سايت خبري متعلق به دفتر ميرحسين موسوي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: بیانیه مهم میرحسین موسوی خطاب به ملت شریف ایران تا ساعتی دیگر منتشر می‌شود. 

از سه نامزد معترض فقط "رضايي" در جلسه شوراي نگهبان حضور يافت

از بين سه نامزد معترض به انتخابات رياست جمهوري که شبهات خود را به شوراي نگهبان ارائه کرده اند، تنها "محسن رضايي" در جلسه عمومي فوق العاده شوراي نگهبان که صبح امروز شنبه برگزار شد، حضور يافت.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، شوراي نگهبان در راستاي تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي، از نامزدهاي اين دوره از انتخابات دعوت کرده بود تا در جلسه روز شنبه اين شورا حضور يافته و نقطه نظرات خود را ارائه کنند. 
با اين وجود، تنها رضايي در جلسه امروز شوراي نگهبان حاضر شد. 
نمايندگان "محسن رضايي"، "مهدي کروبي" و "ميرحسين موسوي" هفته گذشته ضمن حضور در جلسه عمومي شوراي نگهبان، به بيان نقطه نظرات و موارد اعتراضي خود پرداخته بودند. 
بر اساس اصل 99 قانون اساسي شوراي نگهبان مسئول نظارت بر همه انتخابات کشور بجز انتخابات شوراي هاي اسلامي شهر و روستا است. 
بر اساس قانون انتخابات رياست جمهوري، شوراي نگهبان ظرف يک هفته و در صورت ضرورت حداکثر 10 روز پس از دريافت نتيجه انتخابات نظر قطعي خود را نسبت به انتخابات برگزار شده به وزارت کشور اعلام مي کند. 

مجمع روحانیون: راهپیمایی امروز لغو شد/مجوز ندادند/برای تامین خواست منطقی و مشروع مردم اقدام می‌کنیم

قلم - مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ای برای راهپیمایی در روز شنبه (امروز) نخواهد داشت.

به گزارش قلم‌نیوز، در این بیانیه آمده است: مجمع روحانیون مبارز در اجابت پیشنهاد گسترده مردم درخواست مجوز راهپیمایی برای روز شنبه ‌٣٠/٣/٨٨ کرده بود که با کمال تاسف مراجع ذیربط از صدور مجوز خودداری نمودند. بنابراین مجمع برنامه‌ای جهت راهپیمایی امروز نخواهد داشت.

در ادامه این بیانیه همچنین مسوولیت حفظ امنیت مردم برعهده دولت و مسوولان امنیت کشور دانسته شده است.

مجمع روحانیون مبارز هم‌چنین خاطرنشان کرده است: از همه طرق ممکن برای تامین خواست‌های منطقی و مشروع اقدام خواهیم کرد و همواره خود را در کنار مردم می‌دانیم.

سه نامزد رياست جمهوري امروز در جلسه شوراي نگهبان حضور مي يابند

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، نمايندگان " محسن رضايي" ، " مهدي کروبي" و " ميرحسين موسوي" نيز هفته گذشته ضمن حضور در جلسه عمومي شوراي نگهبان، به بيان نقطه نظرات و موارد اعتراضي خود پرداختند. 
"عباسعلي کدخدايي" سخنگوي شوراي نگهبان اعلام کرده است که اين شورا به عنوان مرجع اصلي رسيدگي کننده به شکايات انتخابات رياست جمهوري، از هفته گذشته کار رسيدگي به روند برگزاري انتخابات و فرآيند نظارت بر اجراي انتخابات و نيز بررسي شکايات نامزدهاي دهمين دوره رياست جمهوري را آغاز کرده است. 
با توجه به تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با نمايندگان نامزدها، شوراي نگهبان از نامزدهاي اين دوره ازانتخابات دعوت کرده است تا در جلسه عمومي اين شورا حضور يافته و نقطه نظرات خود را ارايه کنند. 
بر اساس اصل 99 قانون اساسي شوراي نگهبان مسوول نظارت بر همه انتخابات کشور بجز انتخابات شوراي هاي اسلامي شهر و روستا است. 
بر اساس قانون انتخابات رياست جمهوري، شوراي نگهبان ظرف يک هفته و در صورت ضرورت حداکثر 10 روز پس از دريافت نتيجه انتخابات نظر قطعي خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت کشور اعلام مي کند. 

پاسخ دبیرخانه شورای امنیت کشور به نامه میرحسین موسوی

قلم - دبیرخانه شورای امنیت کشور به نامه مورخه ‌٨٨/٣/٢٧ میرحسین موسوی پاسخ داد.

به گزارش قلم نیوز، متن این نامه به شرح زیر است:

" «بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای میرحسین موسوی

با سلام

نامه مورخه ‌٢٧ /‌٣ /‌٨٨ جنابعالی خطاب به شورای امنیت کشور حاوی مسائلی است که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

‌١- انتساب اعمال مجرمانه همانند تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم به نیروی انتظامی.

‌٢- حمایت از اجتماعات غیرقانونی که منجر به برهم زدن نظم و امنیت، تخریب اموال و اضرار به مردم و نقض حقوق شهروندان عزیز گردیده است که جنابعالی از آن اجتماعات به عنوان اجتماعات خودجوش و مسالمت‌آمیز نام برده‌اید.

‌٣- با تأکید جنابعالی بر این‌که موارد مذکور را مشاهده کرده‌اید، لازم است، مشاهدات خود را در اختیار دبیرخانه شورای امنیت کشور بگذارید.

البته به نظر ما این یک شبکه سازمان یافته است که به احتمال زیاد توسط گروهک‌های وابسته به بیگانگان سازمان یافته‌اند و با اراده و تصمیم قبلی نظم و آرامش و امنیت عمومی را بهم می‌زند و به حقوق شهروندان تعرض می‌نماید که البته قبلاً دستور رسیدگی لازم توسط فرماندهی نیروی انتظامی به موضوع صادر شده است.

متقابلاً وظیفه و مسوولیت ملی جنابعالی اقتضاء می‌کند که به جای انتساب اتهام به نیروهای انتظامی و یا نظامی که فرزندان این کشورند و شبانه‌روز جهت امنیت شهروندان تلاش می‌کنند، از تحریک و تلاش برای تشکیل چنین اجتماعات غیرقانونی پرهیز نموده و از این اجتماعات حمایت ننمایید.

قطعاً به این نکته مهم توجه دارید که در صورت دعوت و تحریک به این اجتماعات غیرقانونی مسوولیت عواقب ناشی از آن بر عهده جنابعالی خواهد بود.

عباس محتاج

دبیر شورای امنیت کشور»"

 

مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در نامه‌ای به میرحسین موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره روند رسیدگی به تخلفات احتمالی پیش و در حین انتخابات، توضیحاتی داد، که به شرح زیر است:

"برادر بزرگوار جناب آقای مهندس موسوی

سلامٌ علیکم؛

اینجانب به‌دلیل مسئولیتم در سازمان بازرسی کل کشور مایل نبودم درباره مسائل انتخابات و روند عملیات رأی‌گیری اظهارنظر کنم، چون سازمان بازرسی و نمایندگان آن در هیأت‌های اجرایی و نظارت و شعب اخذ رأی حضور رسمی نداشته و به‌همین دلیل هرگونه داوری و اعلام نظر بدون داشتن اطلاعات دقیق و جزئی آن‌هم از موضع سازمان بازرسی نادرست و غیرواقع‌بینانه است.

اما با توجه به شرایط جاری کشور و وضعیت خطیر آن و حوادث پیش‌آمده و در خطربودن جان و مال و آبروی بسیاری از شهروندان و بیم وقوع پیامدهای ناگوار برای کشور و نظام، ناچار از بیان و یادآوری مطالبی هستم. امیدوارم مورد توجه جناب‌عالی قرار گرفته و در راستای حفظ جایگاه و منافع و امنیت کشور و ملت عزیزمان و اقتدار نظام اسلامی و رفع نگرانی‌ها مؤثر باشد.

1ـ انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و حضور گسترده و بی‌نظیر ملت بزرگ ایران نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور است؛ لذا باید با تمام توان، آثار آن را ماندگار کرد و از نتایج مثبت و ارزشمند آن بهره برد.

2ـ برگزاری انتخابات از سه بخش تشکیل می‌شود:

الف ـ فعالیت و تبلیغات انتخاباتی

ب ـ انجام عملیات رأی‌گیری

ج ـ اعلام نتایج آرا

در رابطه با بخش اول یعنی فعالیت و تبلیغات انتخاباتی، گزارش‌ها و شکایات دایر بر تخلف یا سوء استفاده و اقدام غیرقانونی به مراجع قانونی و سازمان بازرسی واصل شده است که بخشی از آنها مستند و وارد است و لازم است در خصوص آنها اتخاذ تصمیم شود اما تأثیر آنها در نتیجه آرا مستلزم اثبات در شورای محترم نگهبان است که باید پیگیری گردد.

در رابطه با بخش دوم و سوم یعنی انجام عملیات رأی‌گیری و اعلام نتایج آرا، بر اساس سابقه حضورم در وزارت کشور و اطلاعات گذشته و ارزیابی اجمالی و اولیه و بررسی آرای مناطق و پیش‌بینی‌های قبلی معتقدم با توجه به مکانیزه‌بودن سیستم انتخابات و درگیری عوامل فراوان و ساز و کار موجود و جاری امکان سوءاستفاده و تخلف گسترده امری دشوار و امکان وقوع آن ضعیف است و در نتیجه نهایی آرا اثرگذار نیست. با این وجود مراتب اعتراض با تأکید مقام معظم رهبری در شورای محترم نگهبان با حضور نمایندگان حضرت‌عالی در حال بررسی است. پس باید به‌جای دامن‌زدن به التهابات کنونی در انتظار نتیجه این اقدام قانونی ماند.

3ـ آنچه در این شرایط مهم است پیگیری مطالبات از طریق قانونی و تقویت فرهنگ قانون‌مداری و التزام به آن است. اگر شما به قانون‌شکنی دیگران معترضید انتظار می‌رود در این مرحله حساس نیز در عمل پایبندی خود را به قانون نشان دهید.

4ـ در صورت عدم اثبات تخلفات در شورای نگهبان یا عدم رضایت شما از نحوه رسیدگی آن شورا مجال دیگری برای رسیدگی به شکایات شما در رابطه با سوء‌استفاده و نقض مقررات و قوانین وجود دارد و از طریق مجاری قضایی عملی است. باید تلاش کنیم و مصرّانه بخواهیم که نهادهای قانونی به وظایف خود عمل کنند و خواسته‌های خود را نیز از همان راه‌ها تعقیب کنیم تا مدنیت فاخر اسلامی و ایرانی و مردم‌سالاری دینی محقق شود. البته این راه همراه با سختی‌های فراوانی است و نیازمند حوصله، تدبیر، پیگیری و خستگی‌ناپذیری است.

5ـ بیان اعتراض و مخالفت آن‌هم به‌شکل توده‌ای و مردمی چنان‌که در چند روز گذشته شاهد بوده‌ایم با مخاطرات فراوانی همراه است و تداوم و تکرار آن پیامدهای امنیتی ناگواری دارد و برای شهروندان نیز خطرآفرین است. متأسفانه حرکات تند و خسارت‌بار برخی معترضان یا سوء استفاده‌کنندگان در تخریب اموال عمومی و اقدامات غیرقانونی و خلاف عده‌ای دیگر در آسیب به اموال و حقوق مردم و تعلل برخی دست‌اندرکاران در پیشگیری آن همان‌گونه که در چند دانشگاه و خوابگاه دانشجویی و مجتمع‌های مسکونی و معابر اتفاق افتاده نگران‌کننده است و باید به سرعت کنترل و متوقف شود. اعتراضات و حرکت‌های مردمی هرچند آرام ولی در این حجم و به‌صورت پیوسته غیرقابل مدیریت و هدایت است و پیامدهای آن دامن‌گیر همگان خواهد شد و مسئولیت آن بیشتر متوجه دعوت‌کنندگان است.

در پایان با توجه به دل‌نگرانی‌های موجود و انتظار ملت عزیزمان به ایجاد فضای وحدت، همدلی، رشد، شکوفایی و عزت و از طرفی طمع دشمنان و توطئه پیوسته آنان همه باید از بروز عواقب ناگوار و تشدید وضعیت جاری جلوگیری نموده و با درایت و متانت نظام اسلامی و کشورمان را از این فتنه و بحران به سلامت و سرافرازی عبور دهیم. به ویژه از جنابعالی که یار وفادار امام راحل و همراه صادق و خدمتگزار انقلاب، رهبری و مردم هستید انتظار بیشتری می‌رود.

و من یتق الله یجعل له مخرجا... و من یتوکل علی الله فهو حسبه...صدق‌الله العلی العظیم.

مصطفی پورمحمدی"

امتناع وزیر کشور از ارایه آمار صندوق های انتخابات به ستاد کروبی

۲۸ خرداد ۱۳۸۸
مهدی کروبی در نامه ای به وزیر کشور خواهان ارایه آمار صندوق های سراسر کشور شد. علی رغم گذشت ٣ روز از این در خواست وزارت کشور در اقدامی شبهه ناک اقدام به ارایه آمار استانی کرد و از ارایه آمار صندوق ها خودداری نمود که این اقدام شبهات انتخابات ٢٢ خرداد را افزایش می دهد

موسوی : ما برای اغتشاش نیامده ایم برای احقاق حقمان امده ایم

به گزارش سحام نیوز صدها هزار نفر از هواداران کروبی و موسوی عصر پنج شنبه در حالی که در غم شهادت برادرانشان سیاهپوش بودند، تظاهرات آرام دیگری در میدان امام خمینی(ره) برپا کردند و با سکوت و بانگ الله اکبر از نگرانی هایشان برای سرنوشت کشور گفته و صیانت از آرای شان و بازپس گیری جمهوریت انقلاب اسلامی را خواستار شدند.
این گردهمایی چند صد هزار نفری همچنین به مناسبت به شهادت رسیدن شهروندانی که در جریان برگزاری راهپیمایی آرام 25 خرداد از میدان انقلاب تا آزادی جان خود را از دست دادند برگزار شد. در این راهپیمایی سکوت برخی از چهره ها و هنرمندان از جمله هما روستا نیز شرکت داشتند. 
با این همه درپی اقدامات خود جوش مردمی گردهمایی آنها به منظور همدردی با خانواده شهدا این بار به میدان امام خمینی (ره) کشیده شد و صدها هزار نفر در حالی که لباس سیاه بر تن، شال های سبز بر گردن و نوارهای سبز بر دست داشتند،در سکوت پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود:«برادر شهیدم، رایت را پس می گیرم»،« دوباره می سازمت وطن، اگرچه با خشت جان خویش»،«صدا و سیما ، رسانه ضد ملی» ، « آقای حداد عادل عدالت این بود؟»، « می دانیم بی بی سی و صدای آمریکا بد است اما صدایمان را از کدام رسانه داخلی به گوش شما برسانیم ؟» ،«تا جمعه ما ملت فهیم بودیم ؟» و«آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟» ... مردم همچنین در این تجمع شمع های سیاهی را به یاد شهدا در دست داشتند. 
این گردهمایی که با تحصن در میدان امام خمینی (ره) آغاز شده بود با حضور میرحسین موسوی شور دیگری یافت و صدها هزار نفر از مردم دقایقی در سکوت بدون اینکه شعار بدهند مشت های گره کرده خود را با روبان های سبز و سیاه بالا می بردند.میرحسین موسوی پس از حضور در جمع چند صدهزار نفری مردم در میدان امام خمینی(ره) با حرکت آرام در میان جمعیت و پس از آنکه با بانگ تکان دهنده «الله و اکبر» و شعارهای «برادر شهیدم، رایت را پس می گیرم» «موسوی حمایتت می کنیم»،«موسوی رای ما را پس بگیر» بدرقه شد ، به سمت میدان فردوسی حرکت کرد و پس از آن جمعیت با حرکت به سمت میدان فردوسی راهپیمایی ارام خود را به سمت میدان انقلاب ادامه دادند. 
طبق شنیده ها برخی از سخنان میر حسین موسوی که با بلندگویی دستی ایراد شد و به سختی به گوش می رسید عبارتند از: 
" ما برای اغتشاش نیامده ایم" 
"ما برای پاسداشت خون شهدا آمده ایم" 
"ما برای پاسداشت نظام هرگونه فداکاری انجام خواهیم داد" 
" ما برای احقاق حقمان آمده ایم" 
"ما فقط رای خودمان را میخواهیم" 
به گزارش شاهدان عینی میرحسین موسوی مانند هوادارانش لباس تیره بر تن کرده بود و از روی یک ماشین سخنرانی کرد. 

در این راهپیمایی آرام که بدون هیچ درگیری و در نهایت آرامش برگزار شد علاوه هواداران موسوی،بسیاری از هواداران مهدی کروبی نیز حضور داشتند و بازنگری در شمارش آرا و پاسخ های منطقی از سوی مراجع قانونی را خواستار بودند. 

در راهپیمایی عصر امروز اگرچه جوانان حضوری پر رنگ و بسیار چشمگیر داشتند اما بسیاری از آنها را خانواده هایشان همراهی می کردند. پدران ومادرانی که نه تنها برای حمایت از فرزندانشان که برای پیگیری مطالبات خودشان به میدان امام خمینی آمده بودند. 

دختر جوانی که در ضلع جنوبی میدان امام خمینی(ره) ایستاده بود با انتقاد از تداوم قطع تلفن های همراه به ساختمان بلند مخابرات اشاره کرد و گفت : چرا باید زیر ساختمان مخابرات بیاستیم اما تلفن های همراه ما کار نکند ؟ اگر این دولت با رای مردم سر کار آمده چه نیازی به قطع تلفن های همراه و رسانه ها هست؟ 
برادر بزرگ تر او پلاکاردش را که حاوی شعاری اعتراض آمیز به صدا و سیماست بالا می گیرد و صحبت های او را ادامه می دهد : دیشب تلویزیون به نقل از مردم پیامک می خواند و پیامک های مردم را زیر نویس می کرد یک نفر هست به من بگوید که این پیامک ها در شرایطی که یک هفته است سرویس پیام کوتاه ایران از کار افتاده چطور به صدا و سیما می رسد ؟ چگونه این حرف ها را باور کنیم ؟ 

پریسا دختر جوان دیگری که از نخستین ساعات گردهمایی در میدان امام خمینی حضور داشت با دیدن میانسالان در میان جمعیت جوانان ، گفت : آنها پشتوانه های ما هستند ما به پشتوانه آنها در این گردهمایی ها شرکت می کنیم و باید بیایند و از ما و از رایی که دادیم حمایت کنند. 

او با بیان اینکه از هر کسی که می پرسم می گوید خودم و خانواده ام به موسوی رای داده ایم ، ادامه می دهد: ما خس و خاشاک نیستیم مهمترین مطالبه ما این است که رای هایی که به نام موسوی نوشتیم به نام چه کسی خوانده شده است. ما متوجه هستیم چه اتفاقی افتاده است. 

دانشجویی دیگر در حالی که بغضش را فرو می خورد ، می گوید : به کدام گناه کشته شدند ؟ چه کسی پاسخ خانواده های داغدارشان است امروز آمده ام که به دنیا بگویم نمی گذارم خون این ها پایمال شود مگر ما چه گفتیم ؟ چه خواستیم جز اینکه بگویند رای ما کجاست ؟ 

ترانه یکی دیگری از حاضران در میدان توپخانه می گوید : ما هنوز در حوزه های رای گیری بودیم که به ما خبر دادند احمدی نژاد انتخاب شده ، چطور ممکن است ؟ رای خبرگان رهبری را سه روز بعد از انتخابات اعلام کردند اما نتیجه رای گیری ریاست جمهوری تازه با این همه مشارکت بالای مردم همان شب اعلام شد ، چه کسی به این ابهام های ما پاسخ می دهد؟ 

در میان جمعیت چند صد هزار نفری که میدان امام خمینی(ره) و همه خیابان های منتهی به ان را احاطه کرده بودند، پیرمردی میانسال در حالی که آرام آرام گریه می کرد ، شعر اخوان ثالث را می خواند و می گفت : در همه عمر ندیدم این چنین سیل خروشانی را. 

هواداران  کروبی و موسوی با حرکت منظم در مسیر شمال میدان امام خمینی (ره) حرکت کردند و زمانی که به میدان فردوسی رسیدند با مجسمه سبزپوش فردوسی مواجه شدند. در طول مسیر برخی از هواداران شربت ، آب معدنی و نوشیدنی های خنکی توزیع می کردند که می گفتند نذر آنها برای آزادی و توسعه دموکراسی در ایران است. 

راهپیمایی آرام عصر مطابق آنچه پیش از این در بیانیه ها اعلام شده بود ساعت 19 به پایان رسید.

با ابطال اين انتخابات اراده ملت را بپذيريد و بقاي نظام را تضمين كنيد

۳۰ خرداد ۱۳۸۸ (30/3/88) ساعت ۳:۱۸ :
سحام نيوز : مهدي كروبي با نگارش نامه اي سر گشاده به شوراي نگهبان خواستار ابطال انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و برگزاري مجدد آن شد . كروبي در اين نامه خطاب به اعضاي شوراي نگهبان نوشت : "‌ با راي عادلانه درباره انتخابات و ابطال آن و برگزاري انتخابات مجدد اراده ملت را بپذيريد و بقاي نظام را تضمين كنيد كه اين به عدالت نزديكتر است. " متن كامل اين نامه به شرح زير است :‌ 

بسمالله الرحمن الرحيم

اعضاي محترم شوراي نگهبان قانون اساسي
سلام عليكم
شما فقها و حقوقدانان گرامي در جايگاهي قرار گرفتهايد كه برآمده از مجاهدت ملت شريف ايران و ابتكار رهبر فقيد انقلاب و اجتهاد علما و روشنفكران منتخب مردم در مجلس خبرگان قانون اساسي است. نمايندگان ملت در اين مجلس به شرحي كه در مشروح مذاكرات آن آمده است - و برخي از ايشان در قيد حيات و از مراجع تقليد هستند – از اين حيث نظارت بر انتخابات را به شوراي نگهبان واگذار كردند كه نگران تكرار تجربه دخالت دربار و ساواك در انتخابات در رژيم گذشته بودند و گمان ميكردند با امكان تكرار تجربه ديكتاتوري در نهاد رياستجمهوري بايد نظارت بر انتخابات را به جمعي از فقها و حقوقدانان مستقل و بيطرف واگذار شود تا به نام دموكراسي، ديكتاتوري بهوجود نيايد. در سي سال گذشته هرگز اهميت اين نكته كليدي در تدوين و تفسير قانون اساسي تا اين حد مورد توجه قرار نگرفته بود كه امروز مورد توجه قرار گرفته است چراكه اكنون زمان انتخاب شوراي نگهبان است. متاسفانه به هر دليل انتخاباتي برگزار شده است كه در اثر كمدقتيها و سوءاستفادهها و باوجود فيلترهاي متعدد، اكثريت قاطعي از ملت ايران نسبت به نتيجه اعلام شده براي انتخابات معترض هستند و براي بطلان اين انتخابات دهها دليل دارند كه برخي از اين ادله از حد سند و مدرك (كه توسط نامزدهاي سهگانه به شوراي نگهبان ارائه شده) گذشته و به حد شياع رسيده است. سوءاستفاده برگزاركنندگان انتخابات از موقعيت خود در دولت، دخل و تصرف در راي صندوقها و وعده و وعيدهاي غيرقانوني و شبهقانوني، اتهامپراكني و پردهدري تنها پردههايي از اين اتهامات هستند كه تفصيل آنها در شكايت اينجانب به شوراي نگهبان آمده است. اگر شوراي نگهبان به سياق گذشته خود عمل كند كه به بهانه يك شام و ميهماني و يا دادن چند قلم جنس از سوي يك نامزد راهيابي به مجلس در يك حوزه انتخابيه كوچك يا دخالت يك فرماندار، انتخابات را باطل اعلام ميكرد اكنون با اين وعدههاي بزرگ و سوءاستفادههاي بزرگتر و توزيع پول از سوي مقامات بزرگتر اگر شوراي نگهبان كاري كمتر از ابطال كند در حقيقت مرتكب اشتباه بزرگي شده است.
قصد من تحت فشار قرار دادن شوراي نگهبان نيست. من به قانون عمل ميكنم و باوجود برخي باورها درباره عدم بيطرفي نهادهاي داوريكننده انتخابات هنوز اميدوارم شوراي نگهبان به وظيفه قانوني خود عمل كند و اين انتخابات را باطل اعلام كند.
اعضاي محترم شوراي نگهبان
اين نه خواست يك فرد كه خواست يك ملت است. كساني كه در روزهاي گذشته در اجتماعات ميليوني در خيابانهاي تهران و برخي شهرستانها حضور يافتند و با كمال نجابت و صداقت با سكوت فرياد خود را به گوش شما ميرسانند نه خس و خاشاك كه همان امت هميشه در صحنه هستند. چگونه است كه تا روز قبل از انتخابات به اين جمعيت افتخار ميشد و از اجتماع ملت به شور انتخاباتي ياد ميشد و اكنون يا به الفاظ زشت از آنان ياد ميشود يا به عوامل بيگانه نسبت داده ميشوند؟ حتما به ياد داريد كه محمدرضا پهلوي هم قيام مردم تبريز را در آستانه انقلاب اسلامي به توطئه بيگانگان نسبت ميداد و ميگفت اينان از خارج وارد ايران شدهاند. حتما به خاطر داريد كه محمدرضا پهلوي مخالفانش يعني ما و شما را ارتجاع سرخ و سياه ميناميد و BBC را عامل انقلاب اسلامي ايران ميخواند. من به عنوان فردي كه از سال 1341 به عنوان يكي از ياران امام خميني براي جمهوريت و اسلاميت و آزادي در راه انقلاب اسلامي زندان رفتهام و شكنجه شدهام هشدار ميدهم كه توهين به ملت آتش خشم آنان را شعلهور ميكند. آنان كه اين روزها در خيابانهاي تهران تجمع ميكنند اتفاقا عصاره ملتند و هيچ نيازي به نيروي خارجي ندارند و از اموال عمومي مانند اتوبوسهاي دولتي و تبليغات تلويزيوني هم براي تجمع بيبهرهاند و هيچ حزب و گروهي هم توان گردآوري اين همه جمعيت را ندارد. اين مردم نه خواستار تغيير نظام هستند و نه اجازه هر نوع آشوبي را ميدهند. من خود در ميان جمعيت شاهد بودم چگونه نظم خودجوش اين ملت اجازه سر دادن هيچ شعاري را نميداد و با خشونتطلبان مرزبندي داشت. اينان تنها يك خواسته دارند و آن ابطال انتخابات رياستجمهوري 22 خرداد 88 و برگزاري يك انتخابات سالم و آزاد بدون سوءاستفاده از امكانات دولتي است. اين انتخابات زير نظر همين نهادهاي فعلي برگزار خواهد شد و در آن هيچ چيزي جز يك رئيسجمهور تعيين نخواهد شد و معناي آن نيز هيچ چيزي جز تمكين نظام به راي ملت نخواهد بود.
اعضاي محترم شوراي نگهبان
شما مهمترين ظرفيت قانوني در اصلاح اين وضع هستيد كه ميتوانيد با كمترين هزينه، خواست ملت را برآورده سازيد. مبادا با نااميدي ملت از شوراي نگهبان آن نگراني تاريخي امام خميني محقق شود كه فرموده بود: مبادا روزي ملت عليه شوراي نگهبان به خيابانها بريزند.
اعضاي محترم شوراي نگهبان
متاسفانه تخلفات اين دولت در برگزاري انتخابات 22 خرداد 88 در اين روز نهتنها تمام نشد بلكه پس از آن با وجود جو التهاب و اعتراض در جامعه بر روي آتش خشم ملت نفت ريختند. مردم را خس و خاشاك خواندند، با چماق و قمه به اجتماعات مسالمتآميز و آرام آنان حمله كردند، با مهندسي آشوبها آنها را به نام ملت نوشتند، به كوي دانشگاه حمله كردند، به شكل لباسشخصيها وارد خانههاي مردم شدند، اعتراض ملت به دولت را اعتراض به نظام خواندند و در پناه سانسور رسانهها و محدوديت سايتها و قطع موبايلها و پيامكها و ايجاد جو رعب و وحشت به بازداشت گسترده نخبگان و روشنفكران پرداختند تا جايي كه فردي كه نيازمند مراقبتهاي مستمر پزشكي است و جانش در خطر است را بازداشت كردند يا پيرمرد هفتادوچندسالهاي را از بيمارستان به زندان بردند يا فرزند شهدا و جانبازان را بازداشت كردند و در ميدان آزادي هم افرادي را كشتند و هم با گرفتن زير تابوت اين شهدا از آن براي خاموشي ملت استفاده كردند و اين همه در حق ملتي است كه در تجمعات هفته گذشته خود با تكبير و صلوات و سكوت اعتراض خود را اعلام كردهاند. اگر شما بخواهيد به عدالت رفتار كنيد همين رفتارهاي هفته گذشته دولت خود در ابطال انتخابات مهمترين سند است. دولتي كه برپايه انتخابات مشروع به قدرت برسد به اين جو رعب و وحشت چه نيازي دارد؟
اعضاي محترم شوراي نگهبان
با راي عادلانه درباره انتخابات و ابطال آن و برگزاري انتخابات مجدد اراده ملت را بپذيريد و بقاي نظام را تضمين كنيد كه اين به عدالت نزديكتر است.

مهدي كروبي

29 خرداد 88

ذکر "الله اکبر" یاران میرحسین برای هفتمین شب متوالی در اعتراض به نادیده گرفتن رای و حقوقشان

قلم - "الله اکبر"های یاران میرحسین موسوی آسمان هر محله و شهر ایران را فراگرفته و آنها که در عرصه سیاسی تنها مانده اند برای مدد گرفتن از خدای بزرگ هر شب او را یکصدا با هم می خوانند و به یاری اش امید بسته اند.

به گزارش خبرنگاران قلم نیوز، یاران میرحسین موسوی که با حضور خود در انتخابات دهم ریاست جمهوری حضوری استثنایی و بی نظیر را رقم زده بودند پس از اجحاف آشکار در حقشان به شکل خودجوش تصمیم گرفتند تا هر شب با ذکر مبارک الله اکبر اعتراض خود را به مدنی ترین شکل ممکن اعلام کنند اگرچه این اعتراض مدنی را هم برنتابیدند و سیل انتقادات به سوی آنها روان است.

این هفتمین شبی است که حامیان میرحسین موسوی در اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات و بی پناهی شان ندای الله اکبر سر می دهند تا شاید خدای بزرگ به یاری شان بیاید.

الله اکبر آنها معنای بسیاری دارد برای آنها که می اندیشند و امید که نتیجه بخش باشد.

یاران موسوی که علاوه بر رایشان روزهایی را می بینند که نمادهایشان را هم به یغما می برند برای آنکه معنای الله اکبرشان قلب نشود میان ذکر "الله اکبر" شعار می دهند: "یا حسین میرحسین".

در لحظه ارسال خبر هنوز صدای الله اکبر یاران موسوی در محلات مختلف تهران شنیده می شود.

رويترز: موسوي خواستار راهپيمايي در روز شنبه نيست

تهران - خبرگزاري رويترز به نقل از يکي از افراد نزديک به مير حسين موسوي گزارش داد که موسوي از حاميان خود خواستار برگزاري راهپيمايي تازه اي در روز شنبه نشده است.
به گزارش ايرنا اين متحد موسوي که خواست نامش ذکر نشود اين مطلب را پس از آن بيان کرد که آيت الله علي خامنه اي رهبر ايران از نامزدها خواست به تجمعات خياباني طرفدارانشان پايان دهند. 

وزارت کشور: هيچ گروهي تابحال براي انجام راهپيمايي به وزارت کشور مراجعه نکرده است

"محمود عباس زاده مشکيني " در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : از آنجا که هيچ گروهي به وزارت کشور براي اخذ مجوز جهت راهپيمايي مراجعه نکرده ،بنابراين هيچ مجوزي نيز تا زمان حاضر از سوي اين وزارتخانه براي انجام هر گونه راهپيمايي صادر نشده است . 
عباس زاده با اشاره به ماده 30 آيين نامه قانون احزاب مصوب 3/1361/30 هيات وزيران اظهارداشت : براساس اين ماده تقاضاي برگزاري راهپيمايي و تشکيل اجتماعات بايد يک هفته قبل از انجام راهپيمايي، "کتبا" و "حضورا" توسط نماينده رسمي و معرفي شده گروه ، به وزارت کشور تسليم شود. 
وي با تاکيد براينکه مدارک براي انجام هر گونه راهپيمايي و يا تشکيل اجتماعات در تهران ، بايد به وزارت کشور تحويل داده شود، اظهارداشت : اين در حالي است که برخي گروه ها تقاضاي راهپيمايي خود را به فرمانداري ها نمابر مي کنند که قابل قبول نيست . 
عباس زاده ، اظهار داشت : براساس ماده 31 آيين نامه قانون احزاب ،همچنين گروه موظف است براي انجام راهپيمايي و تشکيل اجتماعات ، تعهدي مبني بر "عدم حمل سلاح" و يا "عدم اخلال نسبت به مباني اسلام" و " امنيت" به وزارت کشور تسليم نمايد. 
دبير کميسيون ماده 10 احزاب همچنين به ماده 32 آيين نامه قانون احزاب نيز اشاره کرد و گفت: موضوع راهپيمايي يا اجتماع ، هدف از برگزاري آن ، تاريخ برگزاري ، ساعت آغاز و پايان آن ، مسير راهپيمايي و ابتدا و انتهاي آن ، محل سخنراني و قطعنامه از جمله مواردي است که گروه موظف است بر اساس اين ماده ، مدارک خود را به وزارت کشور براي راهپيمايي ارايه دهد . 
عباس زاده افزود : مشخصات کامل مسوولان اجرايي و انتظامي مراسم ، سخنران و موضوع سخنراني ، شعارهاي راهپيمايي، يک نسخه از قطعنامه تهيه شده و يک نسخه از طرح و شيوه انتظامات داخلي راهپيمايي از جمله ديگر مواردي است که بايد يک گروه متقاضي راهپيمايي يا تشکيل اجتماعات براساس ماده 32 آيين نامه قانون احزاب به وزارت کشور به صورت حضوري و کتبي به وزارت کشور ارايه دهد. 
وي در ادامه همچنين به انجام هر گونه راهپيمايي و تشکيل اجتماعات در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: طبق ماده 36 آيين نامه قانون احزاب ، مدارک لازم براي راهپيمايي و يا تشکيل اجتماعات در شهرستان ها بايد به فرمانداري محل ارايه شده و فرمانداري نيز همراه با اظهارنظر در خصوص آن ، تقاضاي ياد شده را به استانداري و استانداري نيز پس از اعلام نظر صريح ، به منظور اتخاذ تصميم نهايي آن را به وزارت کشور ارايه دهد. 

پس از اتمام حجت رهبر انقلاب، با هر تجمعي بايد برخورد شود

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت : با پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي در نماز جمعه تهران و اتمام حجت کاملا شفاف ايشان ، هر تجمع يا راهپيمايي بدون مجوز، توجيهي نداشته و نيروي انتظامي بايد با آن برخورد قاطع داشته باشد.
مراسم توديع وزير سابق وزارت بهداشت و درمان برگزار شد
"علي رضا مرندي " ،در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:هرکس که فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي را شنيده باشد بايد از اين فرمان اطاعت کند، مگر آنکه مدعي شود اين پيام را نشنيده است. 
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس ، ادامه داد: براي هرتجمع يا راهپيمايي گرفتن مجوز از وزارت کشور الزامي است و راهپيمايي بدون مجوز اين وزارتخانه غير قانوني است و بايد با آن برخورد شود. 
اين نماينده تصريح کرد: اگر تاکنون هم برخورد تندي با اين افراد صورت نگرفته به دليل اين بوده است که سو برداشتي در داخل يا خارج مطرح نشود ولي از اين پس و با توجه به آخرين فرمايشات آيت الله خامنه اي ديگر جايي براي هيچ چون و چرايي نيست و با هر حرکت غير قانوني برخورد مي شود.

پاسخ به هشت شبهه انتخاباتي

خبرگزاري جمهوري اسلامي : تمسک رقيب غير پيروز به روش‌هاي غيرقانوني اعتراض نسبت به اشکالات موردنظرش به روندبرگزاري انتخابات،پايتخت وبعضي شهرهاي کشور راطي هفته گذشته دستخوش تحرکات قانون گريزانه وفرصت طلبي عناصر علاف واوباش ساخت و خسارات زيادي به اموال و فرصت هاي مردم ودولت واردکرد.
ميرحسين موسوي که بيشترين نقش را در انجام اين تحريکات خسارت بار داشته در اصلي ترين شکوائيه اش نسبت به نتايج انتخابات شکوهمند 22 خرداد به نکاتي اشاره کرد که در ذيل به مرور اين شبهات و پاسخ به آنها مي پردازيم: 

1- تعداد واجدين شرايط راي دادن کمتر از ميزاني بوده که وزارت کشور اعلام کرده است؟ 
پاسخ : تعداد واجدين شرايط براساس محاسبات آماري برپايه سرشماري عمومي نفوس و مسکن مرکز آمار ايران مي باشد. به اين مفهوم که سرشماري هر 10 سال يکبار در ايران توسط مرکز آمار انجام مي گيرد و بر پايه نتايج سرشماري و با برآوردهاي سالانه از جمعيت کل کشور ميزان واجدين شرايط با محاسبات آماري تخمين زده مي شود که به واقعيت جامعه بسيار نزديک است. قابل ذکر است که اين روال در تمام انتخابات ملاک عمل بوده و کارشناسان و خبرگان آماري نيز شبهه اي براين امر ندارند. 

2- چرا درحالي که 46ميليون و 200هزار راي دهنده وجود دارد 58ميليون تعرفه راي چاپ شده است؟ 
پاسخ: چاپ تعرفه هاي راي گيري با نظارت شوراي نگهبان صورت مي گيرد ودر هر انتخابات به علت تسريع در عملکرد اجرايي و توزيع مناسب تعرفه هاي راي گيري در شعب شهري و روستايي سراسر کشور تعدادي تعرفه اضافه چاپ مي شود. اصل همترازي درتعداد تعرفه - يعني چاپ تعرفه ها به تعداد دقيق واجدين شرايط - از آن جهت امکان پذير نيست که جمعيت در گردش ومسافر قابل تخمين مکاني نيستند. 
با چاپ تعرفه به تعداد بيشتر ، ضريب امکان حضور مردم و مشارکت اجتماعي بالاتر خواهد رفت. نکته دوم اينکه موضوع تازگي ندارد و در تمام دوره هاي انتخابات برگزار شده در کشور اين اصل رعايت گرديده است و تعدادي تعرفه اضافي چاپ شده است. نکته سوم اينکه اين کار يکي از امور اجرايي معمول در عرصه انتخابات است و در تمام کشورهايي که از سيستم راي گيري کاغذي استفاده مي کنند رايج و عرف است . 

3- چرا براي برخي از نمايندگان کانديداها براي رفتن پاي صندوق کارت صادر نشده است؟ 
پاسخ: تنها دليل عدم صدور کارت براي نمايندگان کانديداها براي حضور پاي صندوق هاي راي 
عدم تکميل مدارک آنها بوده است. برخي کانديداها سعي دارند قصور و کوتاهي خود را به پاي وزارت کشور بگذارند، چرا که مهلت تحويل مدارک نمايندگان جهت صدور کارت تا 3/88/17 بوده ليکن وزارت کشور حسن نيت به خرج داده و حتي تا روز 3/88/18 نيز مدارک نمايندگان کانديداهاي معترض را به صورت دستي از ستادهاي کانديداهاي معترض پذيرفته است. 
قابل ذکر است که در شهر تهران براي نمايندگان آقاي موسوي به علت نقص مدرک و پايبندي به قانون کارت تنها 300نماينده صادر نشده است که علت اصلي آن هم نقص مدارک بوده است ولي براي کانديداي پيروز انتخابات 700 کارت به علت نقص مدارک صادر نشده است. 
بنابراين تعداد نمايندگان کانديداي معترض بيش از نمايندگان کانديداي پيروز پاي صندوق هاي راي بوده است. 
نکته قابل قابل توجه ديگر اين است که براساس آمار تعداد کارت هاي صادر شده آقاي موسوي در 89 درصد صندوق هاي راي کل کشور نماينده داشته است. اين درحالي است که احمدي نژاد در 72درصد، کروبي 29/5درصد و رضايي 12درصد صندوق ها نماينده داشته اند. 
قابل قبول است که آقاي موسوي در مورد صندوق هايي که ناظر نداشته اند داراي شک و شبهه باشد. اين شک کاملا معقول ومنطقي است اما راه حل برطرف شدن آن اين است که ايشان خواستار بازشماري تعدادي از اين صندوق ها بصورت تصادفي شوند و نتايج آنها را با صندوق هايي در همان منطقه و شهر مقايسه کنند که در آنجا ناظر داشته اند و ببينند که آيا چنان تفاوت فاحشي وجود دارد يا خير. قطعا ايشان مي دانند که براي انکه 10 ميليون راي جابجا شود بطور متوسط 10 هزار صندوق مي بايست کاملا داراي آرا واژگون شده باشد. 
شناسايي و پيدا کردن اين 10 هزار صندوق اصلا کار دشواري نيست خصوصا براي جناب آقاي محتشمي رييس کميته صيانت آقاي موسوي که خود در زمينه تخلف انتخاباتي در مقام وزير کشور داراي سوابق قابل توجه هستند. 
براي اينکه درباره آقاي محتشمي بيشتر بدانيد يادآوري مي کنيم که در انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي جناح حامي دولت مهندي موسوي با سوار شدن بر موج تبليغاتي بر محور دو تايي "اسلام ناب - اسلام آمريکايي" که بطور کلي توسط حضرت امام ره بيان شده بود جمع کثيري از روحانيون باسابقه انقلاب را به داشتن "اسلام آمريکايي" متهم کردند تا بتوانند فهرست مجمع روحانيون مبارز تازه تاسيس را بجاي فهرست جامعه روحانيت مبارز به مجلس بفرستند. 
در اين انتخابات که آقاي محتشمي - وزير کشور - مجري انتخابات بود گزارش هاي فراواني مبني بر تخلف در صندوق هاي راي وجود داشت. شوراي نگهبان از تاييد انتخابات خودداري کرد و به بازشماري برخي صندوق ها پرداخت که در موارد زيادي تخلف مجريان محرز شد. 
دولت آقاي موسوي با مراجعه به رهبر انقلاب خواستار مداخله ايشان در انتخابات و استفاده از حکم ولايي جهت تاييد انتخابات شد. 
با توجه به "شرايط حساس کشور" در نهايت امام راحل ره با صدور حکمي خواستار پايان يافتن بازشماري آرا شده و پرونده رسيدگي قانون شوراي نگهبان به تخلفات انتخاباتي مختومه شد. به دنبال حکم حضرت امام (ره) آيت الله صافي گلپايگاني دبير وقت شوراي نگهبان که امروز از مراجع تقليد هستند، از مقام خود استعفا داده و به قم مراجعت نمودند. اينکه امروز آقاي موسوي در اعتراض به نتيجه انتخابات به مراجعي چون آيت الله صافي نامه مي نويسد، اما پاسخي نمي شنود شايد چندان بي نکته نباشد. 

4- چراي برخي کانديداها پيش از شمارش آرا اعلام پيروزي کردند؟ 
پاسخ: خوشبختانه چند سالي است نظر سنجي در ايران جا افتاده است و بعد از افتضاح بعضي ها از جمله آقاي عباس عبدي که اين مقوله را به ابزاري براي جاسوسي تبديل کرده بودند، امروزه کارکردهاي اين موضوع براي مسوولان و عموم مردم آشکار شده است. 
نتايج نظر سنجي هاي معتبر و علمي برخي مراکز دولتي و خصوصي تا 24 ساعت قبل از انتخابات حاکمي از اختلاف شديد آراي کانديداي پيروز انتخابات با کانديداي معترض داشت که هم اکنون نيز اين موضوع به خوبي آشکار گرديد. 
علاوه بر نظرسنجي هاي موسسات داخلي چندين موسسه خارجي از جمله نتايج انتخابات را پيش بيني کرده بودند و در روزنامه واشنگتن پست نيز اين نتايج را منتشر نمودند. 
ذکر اين نکته ضروري است که اعلام پيروزي در انتخابات به عنوان يک ترفند جنگ رواني از سوي آقاي موسوي و به سفارش بعضي اطرافيانش در روز انتخابات به کار گرفته شد تا جايي که آقاي موسوي ساعت 10 صبح از پيروزي خود به صورت قاطع خبر داد. 
علاوه بر اين سايت هاي قلم نيوز، کلمه و ياري ساعت 20:30 از پيروزي قاطع ايشان خبر دادند و کار به جايي رسيد که آقاي خاتمي ساعت 21 شب پيروزي آقاي موسوي را از طريق همين سايت ها به وي تبريک گفت. 
ضمنا آقاي موسوي فراموش نکرده اند که ساعت 23 شب تاريخ 3/88/22 در جمع خبرنگاران چه گفتند. وي گفته بود که اگر تقلب نشود پيروز انتخابات است و در همان ساعت تقلب گسترده در انتخابات را پيشگويي کرده بود همان گونه که خانم "عفت مرعشي" همسر آقاي هاشمي رفسنجاني اين موضوع را هنگام انداختن راي خود در صندوق اعلام کرده بود. 

5- چرا وزارت کشور تجميع را به صورت رايانه اي انجام داد و نتايج را به صورت آنلاين اعلام مي نمود؟ 
پاسخ: براي اولين بار در تاريخ انتخابات ايران و با توجه به پيشرفت علم روز تجميع نتايج انتخابات رياست جمهوري دهم رايانه اي انجام شد. 
به اين مفهوم که شعب راي گيري نتايج خود را براساس فرم شماره 22 به صورت آنلاين براي ستاد انتخابات کشور ارسال نموده و در ستاد نيز اين نتايج به صورت آنلاين روي سايت ستاد قرار مي گرفت. 
نتايج بر اساس آراي شعب سراسر کشور و به صورت تجميع شده در خروجي قرار مي گرفت و ساعت 30 دقيقه بامداد 3/88/23 رييس ستاد انتخابات کشور از تجميع 5 ميليون راي خبر داد ضمن اينکه نتايج رايانه اي با نتايج حاصل از فرم 22 / فرم شعبه ها / تطبيق داده مي شد و سپس بر روي سايت قرار مي گرفت. سوالي که از کانديداي معرتض مي کنيم اين است که جرا نمايندگان شما ساعت 2 و 30 دقيقه بامداد 3/88/23 با شنيده نتايج حاصل از تجميع که خبر از شکست قاطع شما داشت، محل ستاد را با عصبانيت ترک کردند و شبهه عدم اعتماد به تجميع رايانه اي را مطرح کردند؟ 

6- چرا در برخي شعبه ها تعرفه راي کم آمده است؟ 
پاسخ : مشارکت بي سابقه 85 درصدي مردم در سراسر کشور بي سابقه بود و برنامه ريزي براي توزيع تعداد تعرفه ها با ديگر دوره ها کاملا متفاوت بود. شعبه ها موظف بودند که کمبود تعرفه خود را با در دست گرفتن آخرين دسته صد برگي تعرفه راي به مسوولان ذيربط اعلام نمايند تا اين کمبود جبران گردد. با توجه به تمهيدات صورت گرفته توسط ستاد انتخابات کشور هيچ شعبه اي به خاطر تمام شدن تعرفه راي گيري را متوقف نکرده است و در اسرع وقت ممکن تعرفه مورد نياز شعبه ها در اختيار آنها قرار گرفته است و شوراي نگهبان نيز ناظر بر اين موضوع بوده است. 

7- چرا از ساعت 9 تا 14 روز 23 خرداد وزارت کشور آمار جديدي ارائه نکرد؟ 
پاسخ: تجميع نتايج انتخابات براساس 2 فرم صورت مي گيرد فرم شماره 22 که مخصوص شعب اخذ راي مي باشد و فرم شماره 28 که مخصوص فرمانداري ها و تجميع آمار شهرستان ها مي باشد تا ساعت 9 بامداد روز 3/88/23 تجميع به صورت آنلاين و براساس فرم شماره 22 صورت گرفت. از ساعت 9 تا 13 روند اعلام نتايج براساس فرم 22 متوقف گرديد چرا که نتايج شهرستان ها ي مختلف در قالب فرم 28 به ستاد انتخابات کشور ارسال گرديده بود و تجميع نتايج به جاي شعبه به شعبه به صورت شهرستان به شهرستان صورت گرفت تا هم دقت کار بيشتر شود هم سرعت تجميع و در نتيجه جمع بندي نهايي زودتر صورت گيرد. 
در همين حين طرفداران آقاي رضايي مي گويند چطور شده است که در ساعت 9:47 دقيقه و با شماره 30506422 راي آراي وي 633048 بوده و در ساعت 13:53 دقيقه و با شمارش 34377493 راي تعداد آراي ايشان 587913 راي بوده است. 
پاسخ اين شبهه نيز با تشريح روش تجميع داده مي شود. تا ساعت 9 تجميع براساس فرم 22 صورت گرفته و در ساعت 13 آمار بر اساس فرم شماره 28 بوده است که نتيجه ساعت 13 بر اساس فرم هاي شهرستان ها بوده است که ممکن است نتايج برخي صندوق ها در تجميع شهرستانها محاسبه نگرديده باشد . 
در نهايت آراي آقاي رضايي 681851 راي بوده است اگر تعداد آراي نهايي آقاي رضايي کمتر از ساعت 9 بود اين شبهه وارد بود ليکن الان فقط ملاک شمارش تغيير يافته است و شبهه اي درباره اين موضوع مطرح نمي باشد. 

8 - چرا در انتخابات "تقلب گسترده" شده است؟ 
واژه تقلب گسترده را آقاي موسوي در نامه 7 بخشي خود به شوراي نگهبان بکار برد در حالي که هيچگونه استدلالي براي اين موضوع مطرح نکرد. 
در باره اين موضوع تنها به 2 جمله از آقاي موسوي و آقاي تاج زاده / از عوامل هدايت اغتشاشات کنوني و اغتشاشات سال 78 و رييس ستاد انتخابات کشور در دوره اصلاحات / اشاره مي کنيم. 
مگر نه اينکه آقاي موسوي پس از انتخابات سال 65 گفته بود جابجايي راي ها و تقلب در انتخابات توسط دولت با حضور شوراي نگهبان امکان پذير نيست. پس امروز چه چيزي تغيير کرده است. 
پس از انتخابات مجلس ششم زماني که بحث تقلب در انتخابات مطرح شد، تاج زاده رييس وقت ستاد انتخابات کشور گفته بود "همه حرف من اين است که بايد به راي مردم احترام گذاشت و اين بزرگترين خيانت است که چون دوستان من به مجلس نرفته اند اصل انتخابات را مخدوش اعلام کنم و راي مردم را به هيچ بگيرم". 
وي همچنين تاکيد کرد خدشه دار بودن انتخابات تهران و تقلب انتخاباتي در آن هرگز پذيرفتني نيست زيرا جفا به همه مردم است. 
تاج زاده که امروز دم از تخلف در انتخابات توسط ستاد انتخابات کشور مي زند، پس از انتخابات مجلس ششم در مصاحبه خود در مشهد در باره امکان تقلب توسط ستاد انتخابات کشور گفته بود به بررسي اهم وظايف ستاد انتخابات کشور به نحو مختصر مي پردازد تا معلوم شود که ستاد مذکور از لحاظ اجرايي اصولا در امر انتخابات دخالت ندارد تا بتواند مرتکب تخلف يا جرم گردد . 
ستاد انتخابات کشور که با دستور وزير کشور آغاز به کار مي کند، نهادي است فاقد شخصيت حقوقي مستقل و تنها به طور موردي به عنوان يک ستاد به منظور هماهنگي و پشتيباني ستادهاي انتخابات استان ها و مراکز حوزه هاي انتخابيه فعاليت مي کند و به هيچ ترتيبي واجد مسئوليت اجرايي يا نظارتي نيست. اصلاح طلبان به مردم گفتند که اگر مشارکت در انتخابات بالاي 70 درصد باشد امکان هرگونه تقلب در آن سلب مي شود، چه شده است که امروز آنها حرف سابق خود را پس گرفته اند؟ 

نامه امروز مهدي كروبي به شوراي نگهبان: آنان كه در خيابان‌هاي تهران تجمع مي‌كنند عصاره ملتند



 


بسم‌الله الرحمن الرحيم
اعضاي محترم شوراي نگهبان قانون اساسي
سلام عليكم
شما فقها و حقوقدانان گرامي در جايگاهي قرار گرفته‌ايد كه برآمده از مجاهدت ملت شريف ايران و ابتكار رهبر فقيد انقلاب و اجتهاد علما و روشنفكران منتخب مردم در مجلس خبرگان قانون اساسي است. نمايندگان ملت در اين مجلس به شرحي كه در مشروح مذاكرات آن آمده است - و برخي از ايشان در قيد حيات و از مراجع تقليد هستند – از اين حيث نظارت بر انتخابات را به شوراي نگهبان واگذار كردند كه نگران تكرار تجربه دخالت دربار و ساواك در انتخابات در رژيم گذشته بودند و گمان مي‌كردند با امكان تكرار تجربه ديكتاتوري در نهاد رياست‌جمهوري بايد نظارت بر انتخابات را به جمعي از فقها و حقوقدانان مستقل و بي‌طرف واگذار شود تا به نام دموكراسي، ديكتاتوري به‌وجود نيايد. در سي سال گذشته هرگز اهميت اين نكته كليدي در تدوين و تفسير قانون اساسي تا اين حد مورد توجه قرار نگرفته بود كه امروز مورد توجه قرار گرفته است چراكه اكنون زمان انتخاب شوراي نگهبان است. متاسفانه به هر دليل انتخاباتي برگزار شده است كه در اثر كم‌دقتي‌ها و سوءاستفاده‌ها و باوجود فيلترهاي متعدد، اكثريت قاطعي از ملت ايران نسبت به نتيجه اعلام شده براي انتخابات معترض هستند و براي بطلان اين انتخابات ده‌ها دليل دارند كه برخي از اين ادله از حد سند و مدرك (كه توسط نامزدهاي سه‌گانه به شوراي نگهبان ارائه شده) گذشته و به حد شياع رسيده است. سوءاستفاده برگزاركنندگان انتخابات از موقعيت خود در دولت، دخل و تصرف در راي صندوق‌ها و وعده و وعيدهاي غيرقانوني و شبه‌قانوني، اتهام‌پراكني و پرده‌دري تنها پرده‌هايي از اين اتهامات هستند كه تفصيل آنها در شكايت اينجانب به شوراي نگهبان آمده است. اگر شوراي نگهبان به سياق گذشته خود عمل كند كه به بهانه يك شام و ميهماني و يا دادن چند قلم جنس از سوي يك نامزد راهيابي به مجلس در يك حوزه انتخابيه كوچك يا دخالت يك فرماندار، انتخابات را باطل اعلام مي‌كرد اكنون با اين وعده‌هاي بزرگ و سوءاستفاده‌هاي بزرگ‌تر و توزيع پول از سوي مقامات بزرگتر اگر شوراي نگهبان كاري كمتر از ابطال كند در حقيقت مرتكب اشتباه بزرگي شده است.
قصد من تحت فشار قرار دادن شوراي نگهبان نيست. من به قانون عمل مي‌كنم و باوجود برخي باورها درباره عدم بي‌طرفي نهادهاي داوري‌كننده انتخابات هنوز اميدوارم شوراي نگهبان به وظيفه قانوني خود عمل كند و اين انتخابات را باطل اعلام كند.
اعضاي محترم شوراي نگهبان
اين نه خواست يك فرد كه خواست يك ملت است. كساني كه در روزهاي گذشته در اجتماعات ميليوني در خيابان‌هاي تهران و برخي شهرستان‌ها حضور يافتند و با كمال نجابت و صداقت با سكوت فرياد خود را به گوش شما مي‌رسانند نه خس و خاشاك كه همان امت هميشه در صحنه هستند. چگونه است كه تا روز قبل از انتخابات به اين جمعيت افتخار مي‌شد و از اجتماع ملت به شور انتخاباتي ياد مي‌شد و اكنون يا به الفاظ زشت از آنان ياد مي‌شود يا به عوامل بيگانه نسبت داده مي‌شوند؟ حتما به ياد داريد كه محمدرضا پهلوي هم قيام مردم تبريز را در آستانه انقلاب اسلامي به توطئه بيگانگان نسبت مي‌داد و مي‌گفت اينان از خارج وارد ايران شده‌اند. حتما به خاطر داريد كه محمدرضا پهلوي مخالفانش يعني ما و شما را ارتجاع سرخ و سياه مي‌ناميد و BBC را عامل انقلاب اسلامي ايران مي‌خواند. من به عنوان فردي كه از سال 1341 به عنوان يكي از ياران امام خميني براي جمهوريت و اسلاميت و آزادي در راه انقلاب اسلامي زندان رفته‌ام و شكنجه شده‌ام هشدار مي‌دهم كه توهين به ملت آتش خشم آنان را شعله‌ور مي‌كند. آنان كه اين روزها در خيابان‌هاي تهران تجمع مي‌كنند اتفاقا عصاره ملتند و هيچ نيازي به نيروي خارجي ندارند و از اموال عمومي مانند اتوبوس‌هاي دولتي و تبليغات تلويزيوني هم براي تجمع بي‌بهره‌اند و هيچ حزب و گروهي هم توان گردآوري اين همه جمعيت را ندارد. اين مردم نه خواستار تغيير نظام هستند و نه اجازه هر نوع آشوبي را مي‌دهند. من خود در ميان جمعيت شاهد بودم چگونه نظم خودجوش اين ملت اجازه سر دادن هيچ شعاري را نمي‌داد و با خشونت‌طلبان مرزبندي داشت. اينان تنها يك خواسته دارند و آن ابطال انتخابات رياست‌جمهوري 22 خرداد 88 و برگزاري يك انتخابات سالم و آزاد بدون سوءاستفاده از امكانات دولتي است. اين انتخابات زير نظر همين نهادهاي فعلي برگزار خواهد شد و در آن هيچ چيزي جز يك رئيس‌جمهور تعيين نخواهد شد و معناي آن نيز هيچ چيزي جز تمكين نظام به راي ملت نخواهد بود.
اعضاي محترم شوراي نگهبان
شما مهمترين ظرفيت قانوني در اصلاح اين وضع هستيد كه مي‌توانيد با كمترين هزينه، خواست ملت را برآورده سازيد. مبادا با نااميدي ملت از شوراي نگهبان آن نگراني تاريخي امام خميني محقق شود كه فرموده بود: مبادا روزي ملت عليه شوراي نگهبان به خيابان‌ها بريزند.
اعضاي محترم شوراي نگهبان
متاسفانه تخلفات اين دولت در برگزاري انتخابات 22 خرداد 88 در اين روز نه‌تنها تمام نشد بلكه پس از آن با وجود جو التهاب و اعتراض در جامعه بر روي آتش خشم ملت نفت ريختند. مردم را خس و خاشاك خواندند، با چماق و قمه به اجتماعات مسالمت‌آميز و آرام آنان حمله كردند، با مهندسي آشوب‌ها آنها را به نام ملت نوشتند، به كوي دانشگاه حمله كردند، به شكل لباس‌شخصي‌ها وارد خانه‌هاي مردم شدند، اعتراض ملت به دولت را اعتراض به نظام خواندند و در پناه سانسور رسانه‌ها و محدوديت سايت‌ها و قطع موبايل‌ها و پيامك‌ها و ايجاد جو رعب و وحشت به بازداشت گسترده نخبگان و روشنفكران پرداختند تا جايي كه فردي كه نيازمند مراقبت‌هاي مستمر پزشكي است و جانش در خطر است را بازداشت كردند يا پيرمرد هفتادوچندساله‌اي را از بيمارستان به زندان بردند يا فرزند شهدا و جانبازان را بازداشت كردند و در ميدان آزادي هم افرادي را كشتند و هم با گرفتن زير تابوت اين شهدا از آن براي خاموشي ملت استفاده كردند و اين همه در حق ملتي است كه در تجمعات هفته گذشته خود با تكبير و صلوات و سكوت اعتراض خود را اعلام كرده‌اند. اگر شما بخواهيد به عدالت رفتار كنيد همين رفتارهاي هفته گذشته دولت خود در ابطال انتخابات مهمترين سند است. دولتي كه برپايه انتخابات مشروع به قدرت برسد به اين جو رعب و وحشت چه نيازي دارد؟
اعضاي محترم شوراي نگهبان
با راي عادلانه درباره انتخابات و ابطال آن و برگزاري انتخابات مجدد اراده ملت را بپذيريد و بقاي نظام را تضمين كنيد كه اين به عدالت نزديك‌تر است.

اطلاعیه مهم ستاد انتخاباتی کروبی در خصوص لغو برنامه جمعه 29/3/88


 


ستاد انتخابات مهدی کروبی در اطلاعیه ای اعلام کرد:برنامه تجمع اعتراض آمیز روز جمعه به شنبه ساعت ١٦ در میدان انقلاب موکول شد.

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد

به دنبال در خواست مجوز تجمع در میدان انقلاب به منظور اعتراض به نتایج مخدوش اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ضمن تقدیر از حساسیت مهم مردم شریف ایران به اطلاع می رساند برنامه قبلی اعلام شده در خصوص حضور در نماز جمعه با لباس مشکی لغو گردید.
لذا از هموطنان عزیز می خواهیم روز شنبه با حضور پر شور خود در راهپیمایی بزرگ میدان انقلاب تا آزادی اعتراض خود را به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نمایند

آخرين آخبار