آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

دستگيري ضاربان يک بسيجي در اغتشاشات اخير تهران

دونفر از عوامل اغتشاشات اخير که مبادرت به ضرب و شتم يک بسيجي نموده و تصاوير آن از طريق سيماي جمهوري اسلامي نيز پخش شد،‌ توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسائي و دستگير شدند.
به گزارش ايرنا به نقل ازروابط عمومي وزارت اطلاعات، پس از پخش تصاويرحمله عده اي از اغتشاشگران دربخش هاي خبري سيما، تعدادي از هموطنان در تماس با ستاد خبري وزارت اطلاعات گزارشات را در خصوص هويت دو نفر از مهاجمين قرار دادند که بلافاصله بعد از تحقيقات و ارزيابي اخبار رسيده، آنان شناسايي و بازداشت گرديدند. 
درادامه تحقيقات بعمل آمده، مشخص شد يکي از دو نفر فرد دستگير شده داراي سابقه گروهکي مي باشد . 

مهدی کروبی: دولت برآمده از این انتخابات مشروع نیست

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزدهای جناح اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بار دیگر تأکید کرده است که نتایجی را که وزارت کشور اعلام کرده نمی پذیرد.

آقای کروبی روز سه شنبه ۲ تیر (۲۳ ژوئن) در جمع اعضای تحریریه روزنامه اعتماد ملی گفت: "من نتیجه این انتخابات را قبول ندارم و دولت برآمده از آن را مشروع نمی دانم".

او گفته است که مردم را با این تصور به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کرده بود که در آن صورت تقلب احتمالی بی اثر خواهد شد.

آقای کروبی گفت: "ولی متأسفانه شاهد آن بودیم که علی رغم حضور گسترده مردم، باز هم سرنوشت دیگری برای انتخابات رقم خورد".

او با اشاره به شعارهای معترضان به نتیجه انتخابات گفت که آنها "علیه نظام" شعار نمی دادند بلکه با گفتن "تکبیر" خواستار "احقاق حقشان" بودند.

آقای کروبی گفت: "متأسفانه عده ای به این مردم انگ و بهتان زدند و گفتند که این فریادها صدای صهیونیست ها و ضد انقلاب است".

او گفت که باید دید چه "شبکه های مافیایی" به وجود آمده اند که "می توانند اینگونه سرنوشت انتخابات را تغییر دهند".

آقای کروبی هشدار داد: "کسانی که اکنون نسبت به نتیجه انتخابات رضایت دارند، چند سال بعد خود متوجه سرنوشت تلخی که به آن گرفتار شده ایم خواهند شد".

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت که هواداران همه نامزدها، از جمله کسانی که به محمود احمدی نژاد رأی داده اند "متعلق به این نظام" هستند، اما طرفداران آقای احمدی نژاد "در اقلیت" هستند و "نمی توان نظر اقلیتی را به اکثریت تحمیل کرد".

او پیشنهاد کرد که دو راهپیمایی سراسری در دو روز متفاوت برگزار شود که در یکی حامیان آقای احمدی نژاد و در دیگری هواداران نامزدهای رقیب او حاضر شوند تا معلوم شود چه کسانی در اکثریت هستند.

او ابراز امیدواری کرد که دستگیرشدگان اخیر، از جمله محمد قوچانی (سردبیر روزنامه اعتماد ملی) به زودی آزاد شوند و گفت که پی گیر روند آزادی آنها است.

70 نفر از اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه های کشور دستگیر شدند.

به گزارش «کلمه»، عصر امروز 4 شنبه، 3/4/88،  مهندس میرحسین موسوی جلسه ای با اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه های کشور داشت که بعد از این دیدار 70 نفر از افراد حاضر در جلسه دستگیر شدند.
درباره مکانی که این اساتید دانشگاه را به آنجا منتقل کردند اطلاعی در دسترس نیست.

4 شنبه 3/4/88 ،گزارش ها از وقوع 'درگیری' در میدان بهارستان تهران حکایت دارد

گفته می شود تلاش گروهی از معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای تجمع در مرکز تهران، با واکنش نیروهای انتظامی و لباس شخصی مواجه شده است.

گروهی از معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز چهارشنبه ۳ تیر (۲۴ ژوئن) تلاش کردند در میدان بهارستان تجمع کنند که تجمع آن ها با حضور نیروی امنیتی و افراد لباس شخصی با خشونت همراه شد.

برخی شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته اند که قرار بود ساعت چهار بعد از ظهر تجمعی آرام مقابل مجلس انجام شود، اما این تجمع با پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم افرادی که در این میدان حاضر بودند به تشنج کشیده شد.

این شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته اند با افزایش جمعیت معترضان، ایستگاه مترو بهارستان نیز تعطیل شد.

پیش تر برخی منابع اعلام کرده بودند که در این تجمع میر حسین موسوی و زهرا رهنورد حضور دارند، اما سایت کلمه وابسته به آقای موسوی این موضوع را تکذیب کرد.

با وجود این گروهی از معترضان در میدان بهارستان حضور یافتند، اما ماموران امنیتی پیش از حضور معترضان در میدان مستقر شده بودند.

براساس گزارش ها، معترضان از میدان بهارستان به سمت میدان سپاه حرکت کرده اند و در آنجا نیز درگیری هایی با نیروهای امنیتی پیش آمده است.

از آمار زخمی ها و بازداشت شدگان احتمالی این درگیری ها هنوز گزارشی در دست نیست.

آخرين آخبار