آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

جمعه 4 دی ماه 1388

سلام

جمعه 4 دی ماه 1388 و 25 دسامبر 2009 میلادی

در مورد ده موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه یکی از دوستان سوالی کردند که از روز قبل ماند، این سوال این بود که در مسجد منطقه شان، آقای حسن میرکاظمی - مدیر عامل کارخانه دنیای فلز- که عکس ایشان در حالی که با اسلحه عقب موتور نشسته ودر حال سرکوب بچه ها است در اینترنت موجود است ، دراین شبهای محرم خرج می دهد و مداح حکومتی می آورد و از این قبیل کارها و سوال دوست ما این هست که چه کار باید بکنیم با این شخص .

به نظر من بهترین کار افشاگری است،در واقع همان عکس این آقا را باید تکثیر کرد،در محل پخش کرد، در اطراف مسجد به در و دیوار زد، و آدمهای شبیه این را اگراین شبها در هر جایی از مساجد وهیات ها هستند و معرکه گردان هستند وشناسایی شدند ،عکسهاشون دراینترنت درسایتهایی مثل گرداب سبزو غیرو موجود است و می توانید تکثیر کنید و به در و دیوار و منزلشان بزنید تا چهره شان هم شناخته بود و نتوانند از این فضاها استفاده بکنند.



نکته دوم

رشید اسماعیلی ،یکی از بچه های فعال دستگیر شده و دوستانش به شدت نگران او هستند به این دلیل که بیماری سرطان دارد و نگران این هستند که حتی اگر دو ،سه روز داروهاش قطع بشود خدای نا کرده جانش به خطر می افتد.من هم گفتم از همین جا اعلام بکنم که مسئو لیت جان رشید اسماعیلی با کسانی است که دستگیرش کردند و به وضعیت سلامتی بچه ها حتی کسانی که بیماری های مهلکی مثل سرطان دارند توجه نمی کنند.



نکته سوم

در زنجان روز گذشته مراسم برای آقای منتظری برگزار شد. اگرچه که کودتا چیها آمدند تا مراسم را به هم بزنند،اما بچه های زنجان و خیلی از بچه ها که ، از جاهای دیگر رفته بودند وبرای من نوشتند ، مراسم را علیرغم درگیریهای مختصری که بود برگزار کردند و توانستند نشان بدهند که این طور نیست که با لات بازی و استخدام آدم و آدمکش موفق بشوند که هر جایی را جلوگیری کنند.



نکته دیگری راهم که می خواستم بگم این است که،در تهران هم علیرغم اینکه اطلاع رسانی خوب نبود و به صورت گسترده اطلاع رسانی نشده بود اما در تظاهرات میدان توپخانه که دعوت شده بود در روز گذشته بچه ها شرکت کردند وتا خیابان منوچهری بالا آمده بودند ،اگر چه که درگیریهایی هم شده بود،اما مجموعا جوانهای شرکت کننده،چند هزار نفری که بودند موفق شدند تظاهرات خود را انجام بدهند و شعارهایی مانند- دیکتاتور ننگت باد،منتظری روحت شاد- و امثالهم را سر بدهند.





نکته بعدی که میخواستم بگم این هست که در مورد مراسم تاسوعا و عاشورا، اولا چهره های شناخته شده جنبش همگی در مراسم شرکت می کنند.آقایان کروبی،موسوی،دیگران ،همه فعالین بزرگی که می شناسیم، همگی در مراسم خواهند بود و در خیابانها خواهند آمد.

مسیر اصلی در تهران که دعوت شده که همه به این مسیر بیایند از میدان امام حسین تا میدان آزادی است، بنا بر این ساعت ده صبح از هر جایی هم که حرکت کردند و آمدند خواهش من این است که برای فاصله ساعت ده تا دوازده ازهر جایی که،از هر مسیری که به این خیابان بزرگ شرقی غربی تهران رسیدید وارد مسیر اصلی بشوید.

یک خبری که ما داشتیم این بود که کودتا چی ها بنا داشتند که از تمام شهرستانها نیروها شون را بیاورند و در واقع تمام طول این مسیر را هم اشغال کنند و هم ببندند،اما خوشبختانه با توجه به این که فهمیدند که در تمام شهرستانها هم راهپیمایی خواهد بود در مسیرهای سنتی که برای راهپیماییها است و مراکزی که روزهای تاسوعا و عاشورا دستجات می روند،به این نتیجه رسیدند که اگر شهرستانها را خالی بکنند به خصوص شهرهای بزرگ،آنجاها مشکل جدی خواهند داشت به خصوص اینکه درون خودشان هم بحث کردند که، گزارش دادند به آقای خامنه ای که اصفهان ،نجف آبا د،قم از دست رفته و اشتباهات خودشان را بر شمردند. به همین دلیل تقریبا میشود مطمئن بود که امکان اینکه بتوانند کنترل بکنند این مجموعه را و جلو گیری بکنند مجموع خیابان را تقریبا برای کودتا چی ها وجود ندارد.

اگر هم یک وقت خدای نا کرده بخواهند با مردم درگیر شوند وبخواهند اون جور که بعضی از اینها دنبال این بودند که حتی آدم بکشند،خودشان میدانند که بزرگترین ضرر را خواهند کرد و فروپاشی و پاشیدگی شان بیش از گذشته خواهد بود و اصولا دستگاه سرکوبشان توان این را ندارد، یادمان باشد که در جمعه گذشته که در واقع آقای خمینی را هم به کمک گرفته بودند و میخواستند که یک نمایش قدرت بدهند ،حتی جرأت نکردند اعضای سپاه را به شکل تظاهرات کنندگان با لباس شخصی به خیابان بیاورند ،برای اینکه این وحشت را داشتند که اگر به زور بگویند که اعضای سپاه یا نیروهای انتظامی با لباس شخصی بیایند وتظاهرات بکنند ممکن است که تظاهرات به نفع جنبش سبز و علیه آقای خامنه ای بکنند ،به همین دلیل ناچار شدند در انتها بروند آدم از سو سابقه دارها استخدام کنند ،بیاورند حمله بکنند به دانشگاه تهران ،یا در اصفهان این کار را کردند یا در قم.بنا بر این امکان اینکه حتی نیروهای در استخدام خودشان را بیاورند ندارند.





نکته ششمی که می خواستم بگم این است که،خبرهایی داریم بر اینکه احتمالا میخواهند احتمالا یک تعدادی آدم درست بکنند با لباسهای مثلا زننده ، با ظاهر زننده و بخواهند که کارناوال عاشورا مانند راه بیاندازند،کاری که در انتخابات دوم خرداد هفتاد و شش هم کردند ،روز عاشورا آمدند کاروان شعر و موسیقی راه انداختند و بعدا پخش کردند که مثلا طرفداران آقای خاتمی کسانی هستند که حرمت روز عاشورا را هم نگه نمی دارند و بزن و برقص مثلا در شهرک غرب حرکت می کنند و فیلمش را هم در تلویزیون درست کردند و مونتاژ کردند و به مساجد فرستادند برای اینکه بلکه بتوانند نیروهای پشت سر خودشان را جمع و جور بکنند.این خبر رسیده که شبیه این کار را احتمالا میخواهند در روز عاشورا انجام بدهند،هم تاسوعا و هم عاشورا ،لذا من خواهشم ازهمه شما در سراسر ایران این است که مراقبت بکنید و اگر احیانا با کسانی برخورد کردید که ممکن است آلت فعل این توطئه باشند،با آرایشهای زننده یا با حرکات و شعارها یا ماشین با صدای بلند ، فورا دورش را خالی بکنید ،ازش فاصله بگیرید،معلوم بشود که چه کسانی هستند و تا آنجایی که می توانید فیلم و عکس از اونها تهیه کنید که بعدا بتوان اینها را افشا کرد و نتوانند بروندخودشان فیلم بسازند، برای اینکه همون جور که می دانیم کودتا چیها سخت محتاجند به اینکه نیروهای پشت سر خودشان را جمع کنند وبه اونها روحیه بدهند ،بلکه شاید با این فکری که کردند ،نوابغی که در ستاد کودتاچی ها نشستند شاید فکر کردند با این کار بتواند عرق مذهبی یک عده از طرفدارانشون را به جوش بیاورند و بتوانند دوباره آنها را جمع و جور بکنند با توجه به ضرباتی که از جنبش خوردند،افشاگری هایی که جنبش کرده و مشروعیت زدایی که ازشون شده ریزش بزرگ نیرو دارند. بنا بر این خواهش من این است که هر جا به کاروان عاشورایی های این جوری برخورد کردید ،کارناوال های این جوری،فورا آدمهایی یا کاروانهایی بودند فورا دورشان را خالی کنید،ازشان فیلم وعکس تهیه کنید،که توطئه شان را بشود افشا کرد.



نکته دیگری را که میخواستم در ارتباط با همین تظاهرات بزرگ روز تاسوعا و عاشورا بگم این است که دنیا هم یواش یواش متوجه موضوع شده ،این بحث الان هست که حرکت مردم را بعد ازبه خصوص حادثه قم و فوت آقای منتظری در روز تاسوعا و عاشورا اندازه بگیرند ،بنا بر این بسیار واجب به اینکه ما در سراسر ایران در این روز پا در خیابان بگذاریم ، بیاییم حتما در خیابان،به مسیرهایی که اعلام شده نزدیک بشویم و با شعارهای جنبش ، با مطرح کردن عزل آقای خامنه ای در واقع نشان بدهیم که در یک رفراندوم ، ملت ایران آقای خامنه ای را نمی خواهد .فیلم و عکس را هم فراموش نکنید،حتما در جاهای خوبی مستقر بشوید که فیلم و عکسهای خوب بگیرید.





نکته هشتمی که می خواستم بگم اینکه در دانشگاه فردوسی مشهد باز در روز گذشته تظاهرات بود و یکی از شعارهای جالبش این بود - شده کفن بپوشم ، وطن نمی فروشم- که به نظر من شعار جالبی بود.

نکته دیگر این که ،معاون هنری فرهنگستان ، آقای محمد مهدی حیدریان هم استعفا کردند به دنبال رفتن آقای موسوی.

و نکته آخرهم این که شب گذشته درتهران در نقاط مختلفی الله اکبر گفته شد و در واقع تدارکات برای حرکت بزرگ روز تاسوعا و عاشورا آغازشده.



ده صبح تاسوعا و عاشورا، مسیرهای اعلام شده.

تا فردا شاد و پیروزوموفق و سرافراز باشید.

درگیری نیروهای دولتی و معترضان در روز تاسوعا و شلیک گاز اشک‌آور

۱۳۸۸/۱۰/۰۵
منابع نزدیک به معترضان ایران می‌گویند که در جریان عزاداری‌های روز شنبه، روز تاسوعا، درگیری‌هایی بین نیروهای دولتی و مخالفان دولت در نقاط مختلف تهران رخ داده و پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک‌آور سعی در پراکنده کردن معترضان در حوالی میدان امام حسین داشته است.

برخی از گزارش‌ها از تهران حاکی از آن است که همزمان با روز تاسوعا، از روزهای اصلی بزرگداشت امام سوم شیعیان، نقاط مختلف این شهر صحنه درگیری‌های پراکنده میان معترضان و پلیس ضد شورش بوده است.

این درگیری‌ها به ویژه حدفاصل میدان امام حسین و میدان انقلاب تهران گزارش شده و آن طور که جرس، از وب‌سایت‌های نزدیک به معترضان گزارش کرده است نیروهای ضد شورش در حوالی پل چوبی تهران علاوه بر درگیری با مردم اقدام به شکستن شیشه خودروها به وسیله باتون کرده‌اند.

جرس همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده خبر داده است که شمار قابل توجهی از نیروهای ضد شورش با تجهیزات کامل، در حال اعزام از میدان فردوسی تهران، به سمت چهارراه ولی‌عصر و میدان انقلاب هستند.



عزاداری امام حسین، امام سوم شیعیان، از بزرگترین گردهمایی‌های مردمی غیردولتی در شهرهای مختلف ایران است و از این رو پیش‌بینی می‌شود که با وجود گذشت بیش از شش ماه از اعتراض‌های مردمی به نتایج انتخابات، این عزاداری‌ها بار دیگر به صحنه نمایش قدرت معترضان در برابر نیروهای دولتی تبدیل شود.

از سوی دیگر امسال تاسوعا و عاشورا، دو روز اصلی بزرگداشت امام حسین، با هفتمین روز درگذشت آیت‌الله منتظری از حامیان جنبش اصلاح‌طلبی در ایران مقارن شده و با توجه به سرکوب مراسم‌هایی که در روزهای گذشته در یادبود آیت‌الله منتظری برگزار شده، انتظار می‌رود که علاقه‌مندان و هواداران این مرجع شیعه نیز در این دو روز در شهرهای مختلف ایران به برگزاری مراسم بزرگداشت برای وی اقدام کنند.

در همین حال یک شاهد عینی با تأیید درگیری‌ها در حوالی پل چوبی تهران، به رادیو فردا گفت که از حوالی ساعت ۱۱ که در مسیرهای مختلف خیابان انقلاب، حدفاصل چهارراه ولی عصر و پل چوبی تردد داشته است، شاهد ترافیک سنگین بوده و بر اساس مشاهداتش اتوبوس‌ها خط ویژه مملو از شهروندان معترضی بوده که در حال سر دادن شعارهای اعتراضی بوده‌اند.

وی گفت که در حوالی چهارراه ولی‌عصر نیروهای گارد ویژه با حمله به خودروهایی که به نشانه اعتراض بوق می‌زند پلاک این خودروها را می‌کندند.

این شاهد عینی گفت که به ویژه در اطراف پل چوبی و چهارراه ولی‌عصر شاهد، ضرب و شتم مردم توسط نیروهای گارد ویژه بوده و همچنین از دستگیری برخی از معترضان توسط نیروهای دولتی خبر داد.

این شهروند تهرانی همچنین گفت که در حوالی دانشگاه تهران، به ویژه ورودی خیابان فخر رازی شاهد تجمعاتی بوده که در آن معترضان به سر دادن شعارهایی از جمله مرگ بر دیکتاتور پرداخته‌اند و یادآور شده که نیروهای دولتی موتورسوار هر جا که تجمعی شکل می‌گرفت، برای متفرق کردن جمعیت حاضر می‌شدند.

وی در عین حال گفت که به دلیل برخوردهای صورت گرفته با معترضان، بسیاری از آنها سوار بر خوردوهای خود اقدام به سر دادن شعارهای اعتراضی می‌کردند و حجم خودروهای موجود در خیابان انقلاب یک «ترافیک سبز» را رقم زده بود.

این شاهد عینی گفت که بیشتر برخوردها با معترضان توسط گارد ضدشورش صورت گرفته ولی نیروهای لباس شخصی چماق به دست هم به صورت پراکنده حضور داشتند.

یک شاهد عینی از مشهد هم با اشاره به اینکه امروز و فردا در دفتر آیت‌الله صانعی در مشهد مراسمی برای بزرگداشت آیت‌الله منتظری برپا است، گفت که پس از مراسم امروز دست کم یکی از شرکت‌کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این شاهد عینی همچنین گفت که نیروهای امنیتی با نصب دوربین از تمام کسانی که در این مراسم شرکت کرده بودند، تصویر برداری کردند.

در همین گزارش‌های رسیده از نجف‌آباد، زادگاه آیت‌الله منتظری، هم حاکی از آن است که تدابیر شدید امنیتی در سطح این شهر برقرار است و بر اساس گفته‌های یک شاهد عینی صبح امروز چندین نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

با محاصره بیت‌ آیت‌الله خمینی، سخنرانی خاتمی ناتمام ماند

سخنرانی محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، در حسینیه جماران، محل اقامت بیت آیت‌الله خمینی، که قرار بود در شب عاشورا برگزار شود، به دلیل محاصره نیروهای امنیتی و حمله به شرکت‌کنندگان، ناتمام ماند.


یک شاهد عینی که خواست نامش فامش نشود به رادیو فردا گفت که خیابان نیاوران و اطراف حسینیه جماران متشنج بوده است؛ به گفته این شاهد عینی نیروهای حکومتی با استفاده از گاز اشک‌آور، باتوم، شوک الکتریکی و زنجیر به شدت به مردم حمله‌ور شدند؛ این فرد همچنین گفته است مردم در این مناطق در حال شعار دادن بوده‌اند.

روز شنبه که مصادف با تاسوعا بود، نیروهای حکومتی با حضور گسترده در خیابان‌های تهران، به سرکوب معترضان جنبش سبز پرداختند.

سخنرانی شنبه شب محمد خاتمی در حالی لغو شد که پیشتر سایت‌های اصلاح‌طلبان برگزاری این مراسم را در شب عاشورا را اعلام کردند. پیش از این سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان خبر داده بودند که سخنرانی محمد خاتمی که به صورت سنتی در این ایام همه ساله در خانه هنرمندان برگزار می‌شد، نیز لغو شده بود.

امسال همچنین بیت‌الله خمینی، متولی آرامگاه وی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم عزاداری شب‌های محرم، در این محل آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار نخواهد شد.

بیت آیت‌الله خمینی پیش از این نیز مراسم شب‌های قدر را که همه ساله در آرامگاه آیت‌الله خمینی و با سخنرانی محمد خاتمی و علی‌اکبر ناطق نوری برگزار می‌شد، لغو کرده بود.

گزارش‌های مربوط به لغو سخنرانی محمد خاتمی، در حالی است که روز شنبه خیابان‌های مرکزی تهران نیز صحنه برخورد نیروهای دولتی و معترضان بود و بر اساس خبرهای رسیده از تهران پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

آخرين آخبار