آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

اربعين حسيني و 22 بهمني كه در راه است !


همانطور که از همین امروز از شواهد پیداست معلوم است زلزله ای 8 ریشتری در ایران در پیش است.
شاید جهنمی غیر قابل تصور و سهمگین که ده ها بار از 25 خرداد،30 خرداد گرفته تا عاشورای چند روز پیش قوی تر است.
حرف هایی که گفته می شود حاکی از یک قیام مردمی همراه با خشم و نفرت از خامنه ای با جمعیتی میلیونی و غیرقابل شمارش است.
خامنه ای را از جهنمی در طبقه هفتم میترسانیم که حتی درکش هم برای او و مزدورانش سخت است

البته قبل از آن اربعین هم پیش لرزه های محکمی را در پی دارد!

با اجازه چه کسی وام می دهید؟


هم ميهن : «با اجازه چه کسی وام می دهید آقای احمدی نژاد؟!» این خلاصه تذکری بود که دو نماینده فراکسیون خط امام مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مطرح کردند. آن ها به اعطای وام 280 میلیون دلاری به بولیوی بدون کسب اجازه از مجلس اعتراض داشتند.

مصطفی کواکبیان با استناد به اصل 80 قانون اساسی گفت: گرفتن و دادن وام و کمک های بلاعوض به خارج از سوی دولت باید زیر نظر مجلس صورت بگیرد اما بدون اجازه مجلس 280 میلیون دلار وام به کشور بولیوی اعطا داده شده است که لازم است در این مورد به دولت تذکر داده شود.
داریوش قنبری نیز با استناد به این اصل قانون اساسی گفت: لازم است این موضوع توجه ویژه ای شود و شان و جایگاه مجلس حفظ شود، دولت باید در این مورد از مجلس اجازه بگیرد و در حال حاضر نیز باید از مسوولین خواستار توضیح شویم.
البته ابوترابی که اداره جلسه روز یکشنبه را بر عهده داشت قول انتقال تذکر به دولت را داد اما اعطای وام 280 میلیون دلاری به مورالس تنها تخلف صورت گرفته از این دست توسط دولت محمود احمدی نژاد است؟

مراجع تقلید: تقلید از آیت الله صانعی صحیح است !


عصر ايران : جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به سئوال جمعي از استادان و فضلاي حوزه علميه قم در زمينه مرجعيت آقاي صانعي اعلام كرد: آقاي صانعي فاقد ملاك‌هاي لازم براي تصدّي مرجعيت است.

از این رو، گروه اجتماعی «فردا» با توجه به درخواست کابران خود و پاسخ به شبهات ایجاد شده در مورد تقلید از آیت‌الله صانعی ، در تماس با دفتر مراجع، نظرات دیگر آیات عظام را در این خصوص جویا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا» دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به این موضوع رجوع به یکی از مراجع تقلید و نظر این مراجع را در این خصوص یادآور شده است .

مقایسه عملکرد نیروهای ضدشورش تهران و پاریس در دو آشوب مشابه


شفاف : سایت الف وابسته به احمد توکلی به قلم روح الله دهقانی نوشت :

به خبر زیر دقت کنید:

در روز اول سال نو مسيحي فرانسوي هاي ناراضي 1137 خودرو را آتش زدند

وزارت كشور فرانسه از به آتش كشيده شدن بيش از 1000 خودرو توسط مخالفان سياست هاي دولت در آغاز سال نو مسيحي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري‏ها، «بريس هورتوفر» وزير كشور فرانسه با اشاره به خشونت ها و ناآرامي هاي به وجود آمده در فرانسه در نخستين روز از سال نو ميلادي گفت: در اولين روز از سال نو مخالفان سياست هاي دولت با به آتش كشاندن 1137 خودرو در نقاط مختلف كشور به زد و خورد با پليس ضدشورش پرداختند.

بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد: راسخ تر شدیم در راهی که قدم برداشتیم


دوشنبه, ۱۴م دی, ۱۳۸۸

کلمه: در پی حمله گسترده نیروهای لباس شخصی و ضرب و شتم شدید دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در روز چهارشبه و دستگیری حدود ۲۱۰ دانشجو در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، دانشجویان  این دانشگاه بیانیه ای صادر کردند و مسئول مستقیم اتفاقات صورت گرفته در این دانشگاه را رئیس دانشگاه و نیروی انتظامی شهر دانستند.
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
…. گیرم که بر سر این بام بنشسته پرنده ای پرواز را علامت ممنوع می زنید
با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنید
گیرم که می برید گیرم که می زنید گیرم که می کشید
با رویش ناگزیرمان چه می کنید…

اسامی برخی از بازداشت شدگان بعد از روز عاشورا

بهرام موسيوند

مهسا يداللهي رضوي

روژان نوريان

اشكان سعيدي

بیانیه شماره شش هسته راه سبز امید در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور


اهرم های استبداد و راههای مقابله با آن
مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیاء کمثل العنکبوت اتخذت بیتا وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت لو کانوا یعلمون ﴿41
همکاران گرامی در وزارت بهداشت و سازمانهای مرتبط و دانشجویان عزیز دانشگاههای علوم پزشکی کشور:
وقایع دردناک عاشورای امسال و شهادت جمعی از عزاداران حسینی برگ سیاه دیگری از دفتر استبداد دینی را ورق زد و سبوعیت و درنده خویی حاکمان امروز ایران زمین را به همگان نمایان ساخت و بیش از پیش مرز میان حق و باطل را آشکار نمود. تکرار حادثه عاشورا و لشگر کشی امیرالمومنین یزید بر زنان و مردان بی دفاع که در اجتماعی مسالمت آمیز سعی در برائت از استبداد و خودکامگی را داشتند، آخرین تردیدها را در راست پیمایی و راست اندیشی حاکمین از دل باورمندان به حاکمیت استبداد دینی برداشت. حاکمیت که در طی سالهای گذشته همواره از ارادت مردم ایران به حسین ابن علی (ع) و تاسف عمیق شان از حادثه کربلا سوء استفاده کرده بود، اینبار در تفسیری مالیخولیایی از حادثه کربلا، حاکمیت را که دارای زر و زور است، حسین و مردم بی دفاع را یزید نامید. زیر گرفتن مردم با خودرو های نظامی، پرت کردن دختران و زنان از بالای پل، شلیک گلوله های ساچمه ای و جنگی به سینه جوانانمان و در نهایت کشتار قریب به 38 نفر از معترضین به حاکمیت در ماه حرام را به افعال حسین ابن علی (ع) نزدیک تر میدانند و امر به معروف و نهی از منکر حاکمین ستمگر را به افعال یزید تشبیه مینمایند. عطش مال دنیا و قدرت طلبی و تفرعن به چه منجلابی میکشاند معممین درباری را در توجیه جنایات امیرالمومنین یزید.

پاسخ ایرانیان خارج کشور به عزت الله سحابی


۱۴ دی ۱۳۸۸
خودنويس : آقای عزت الله سحابی اخیرا طی نامه‌ای به ایرانیان در خارج کشور، ضمن دسته بندی‌های مختلف و کاذب که به جهت تفرقه انداختن و حکومت کردن عنوان شده از ما خواسته‌اند که تعامل کنیم! از ما که خود قربانیان خشونت رژیم جمهوری اسلامی هستیم خواسته‌اند خشونت نکنیم. ایشان البته در مصاحبه با روز آن لاین رسما از جوانان خواسته‌اند که دست از شعار بر علیه آقای خامنه‌ای بردارند. از نامه ایشان پیداست که دنبال ختم تظاهرات‌های ما در خارج و یا بی خاصیت کردن آنها هستند. جواب ما به آقای عزت الله سحابی شامل این موارد است:

۱. آقای سحابی ما سازش نمی‌کنیم. ما نه با خامنه‌ای، نه با احمدی نژاد و نه با هیچ دیکتاتور و زورگویی در این مملکت سازش نمی‌کنیم.‌ حرف ما با شما، شعار جوان‌های ما در کف خیابان‌هاست که فریاد زدند: خامنه‌ای قاتله اصل نظام باطله! لذا دست از تقاضای سازش بردارید. خودتان را سبک و دشمن مردم نکنید. نفس اینکه افرادی مانند شما را جلو انداخته‌اند تا برای شعار ندادن علیه خامنه‌ای در نزد جوان‌های مملکت و ایرانیان مقیم خارج ریش گرو بگذارید و عجز و لابه کنید نشان می‌دهد که کار این حکومت خراب اندر خراب است. نشان می‌دهد که ما چه قدرتی هستیم.

۲. آقای سحابی الان دیگر حنای بهانه "تبری از خشونت" رنگی ندارد. شما و دوستانتان هم می‌دانید که خشونت را مردم نمی‌کنند. خشونت را کسانی می‌کنند که سی سال است به زور اسید و پونز حجاب بر سر زنان مملکت کرده‌اند. این یعنی خشونت! خشونت را کسانی می‌کنند که نام تجاوز به کودک را در قانون اساسی مملکت ازدواج شرعی گذاشته‌اند. این یعنی خشونت! خشونت را کسانی می‌کنند که به بچه‌های ما در کهریزک تجاوز و اسمش را فتح المبین گذاشتند! کسانی که ندا و اشکان و سهراب و ترانه و محسن و ... را کشتند، بچه‌های مردم را زیر ماشین کردند. این یعنی خشونت! آنها خشونت را می‌کنند و سهم افرادی مانند شما در این سی سال توجیه این خشونت بوده است. سی سال است هم ما را می‌زنند، هم خشونتشان را به اسم اپوزیسیون ملی/اسلامی توجیه می‌کنند و به گردن مردم می‌اندازند. علت توجیه این خشونت، علت اینکه شما اکنون رو به مردم به عنوان تبری از خشونت صحبت می‌کنید زد و بند سیاسی است که کرده و می‌کنید. به شما اخطار می‌دهیم که دست از توجیه خشونت این نظام و پاپوش درست کردن علیه مردم بردارید. بروید حکومت و خامنه‌ای را به عنوان باعث و بانی خشونت محکوم کنید. به جای اینکه با محکوم کردن مردم در بساط سرکوب علیه آنها سهیم بشوید. نشنیدید که جوان‌های ما به حکومت در تظاهراتهای خود گفتند‌: این آخرین اخطار است؟

۳. آقای سحابی در این ممالکی که ما زندگی می‌کنیم بعد از شصت سال هنوز یهودیان و قربانیان هلاکاست هیتلری را که حتی یک روز در اردوگاه‌های کار اجباری هیتلر به کار گمارده شده‌اند پیدا می‌کنند، اعاده حرمت می‌کنند، غرامت می‌پردازند. شما با چه جرئتی به خود این امکان را می‌دهید که به قربانیان مستقیم خشونت و جنایت این حکومت در خارج کشور نامه نوشته و گدایی تعامل با نظام را بکنید؟ میلیون‌ها نفر از ما ایرانیان در خارج کشور به خاطر اعدام، به خاطر سنگسار، به خاطر نفس زن بودن و عدم برخورداری از اولیه ترین حقوق مدنی خود، به خاطر کودک بودن، به خاطر فشار اختناق، فقر و فلاکت و تباهی و.. رنج فرار را به خود هموار و آواره کشورهای دیگر شده‌ایم، شما از ما می‌خواهید سازش کنیم؟ فراموش کنیم؟ ببخشیم؟ شما خوب می‌دانید که ده‌ها ایرانی فقط در حال فرار در جنگل‌ها و در دریاها کشته شده‌اند. هزاران هزار نفر در خطر دیپورت به سر می‌برند. چه بسیار پناهندگان سیاسی که به زور برگردانده شده و حتی اعدام شدند. روی تن بسیاری از پناهندگان سیاسی اینجا هنوز آثار شکنجه حکومت مورد دفاع شما حک شده است. تعداد زیادی از ما خواهر و برادران خود را در زندانها از دست داده‌ایم. یک نسلی از جوان‌های ما در خارج کشور، فرزندان اعدامیان حکومت شما هستند. با قاتلین پدر و مادر و خواهر و برادر خود سازش کنیم؟ ما که محال است سازش کنیم، سئوال ما این است قیمت شما چقدر بوده است؟ آیا به اندازه اشک‌های مادرانی هست که سال‌هاست فرزندشان را در غربت ندیده‌اند؟ به اندازه تحقیر و تنهایی میلیون‌ها انسان هست؟ جواب این سئوال را جناب سحابی باید در آینده نزدیکی چشم در چشم مردم در خیابان‌های تهران بدهید. از نگاه مردم بترسید!

۴. آقای سحابی از ما می‌خواهید تعامل بکنیم که دست آخر چه اتفاقی بیفتد؟ می‌خواهید سفارتخانه‌های رژیم اسلامی راه بیفتند، دانه به دانه جوان‌های ما را در خارج کشور که در این مدت بحق و شجاعانه دست به تظاهرات و ابراز همبستگی با مردم ایران زدند شناسایی کنند، ترور کنند، بساط برگرداندن اجباری آنها به ایران را فراهم کنند؟ آنوقت شما و یک مشت روزنامه‌نگار دور قاب چین بی وجدان بنویسید که حقشان بود، زیادی خشونت کرده بودند؟ این سناریویی است که در تدارک آن شما هم سهمید؟ چون معنی سازش و تعامل با این رژیم همیشه گسترش خشونت بیشتر بوده است. آقای سحابی فریدون فرخ زاد یک تظاهرات خیابانی نرفته بود، می‌توانید به ما بگویید که آیا قطعه قطعه کردن ایشان به دلیل انتقادات ضد اسلامی‌اش خشونت بود؟ یا که نه، فرخزاد خودش مقصر بود؟ آقای بختیار چه؟ غلام کشاورز که جلو چشم همسر و مادر و بستگانش ترور شد چه؟ قاسملو چه؟ و.....آیا این عین استدلالی نیست که سران القاعده برای مشروعیت دادن به حمله به برج‌های نیویورک می‌آورند. از نظر آنها هم کار آنها خشونت نبود. این مردم آمریکا بودند که مقصر بودند!
آقای سحابی یک نگاهی به دور و بر خود بیندازید. سهم سعید حجاریان از تعامل با حکومت چه بود؟ سهم خود آقای خاتمی چه بود؟ آقای موسوی را حتی بیانیه پذیرش مشروعیت دولت احمدی نژاد نیزنجات نداد. کیهان خواستار اعدام ایشان بعد از این بیانیه شده است!‌
آقای سحابی ما که می‌دانیم نامه شما جزو پروژه گسترده حمله به یک خیزش انقلابی برحق است که بدجوری این نظام و مدافعینش را در مخمصه گذاشته است‌. ما تا آخر با این خیزش هستیم. به نظر ما این تقلاها از سر ترس و وحشت است. به نظر ما خامنه‌ای و حکومتش هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. لذا بترسید، بلرزید، ما همه با هم هستیم!

پاسخ ما و اخطار ما به شما و همه همقطارانتان این است که دست از این تلاش‌های زشت و مذبوحانه بردارید. نه ما و مردم سازش می‌کنیم و نه این تلاش‌ها به خرج کسی میرود. با این اقدامات باعث انزجار بیشتر مردم از خودتان می‌شوید. بهتر است سر نامه‌هایتان را کج کنید. خامنه‌ای و احمدی نژاد و کل نظام را محکوم کنید. زن ستیزی را محکوم کنید. بریدن زبان رهبر کارگری را محکوم کنید. قوانین اسلامی را محکوم کنید. اگر همه این کارها را نمی‌توانید انجام دهید. در خانه بمانید و نظاره کنید که چگونه ما و مردم کار این حکومت را تمام می‌کنیم. ایران را به مهد آزادی، رفاه، عدالت و مدرنیسم، پیشرفت و خوشبختی انسان‌ها بدل میکنیم. بنشینید و ببینید که در تهران چگونه خامنه‌ای و احمدی نژاد و بقیه را به پای میز محاکمه می‌کشیم. بترسید از اینکه مبادا جایتان در پشت میز این محاکمات باشد. زودتر از صف دشمن خارج و خود را به مردم تسلیم کنید. آقای سحابی اگر برایتان ماندن در داخل کشور هزینه دارد، ما حاضریم کمکتان کنیم پناهندگی بگیرید! آنوقت طعم تعامل کردن با حکومت را قشنگ می‌چشید!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده و پر توان باد مبارزه قهرمانانه مردم ایران در داخل و خارج کشور برای به زیر کشیدن این نظام!

از همه ایرانیان مبارز خارج کشور می‌خواهم این را به عنوان جوابیه ایرانیان مقیم خارج امضاء و به صورت طومار پخش کنید. در فیس بوک، تویتر، سایت‌ها، وبلاگ‌ها و در رادیو و تلویزیون‌های ماهواره. در صفحه فیس بوک من می‌توانید اسم خودتان را وارد کنید. با ایمیل و آدرس فیس بوکی این جوابیه قابل دسترسی است.

با پيوستن به اين گروه متن بالا را پذيرفته و امضا ميكنم

۱. مهرنوش موسوی
۲. حبیب مظلومی
۳. ساسان ترابی
۴. فاتح گویلیان
۵. علی کلانتری
۶. نوید ذکریایی اقدم
۷. محمد گنابادی
۸. رزگار محمودی
۹. نگار ایرانی
۱۰. ناصر آقباشلو
۱۱. یک بهار آزادی
۱۲. علی معنوی
۱۳. آذر موسوی
۱۴. پیام آذر
۱۵. فریبا از فرانسه
۱۶. امیر فریدونی
۱۷. طاووس کریمی
۱۸. کریم موسوی
۱۹. امیر شفیعی
۲۰. فریده تهرانی
۲۱. ساندرا فولادی
۲۲. نادر محمدی
۲۳. ابراهیم حیدری
۲۴. نازنین پی اچ
۲۵. شهرام اعظم
۲۶. ایمان شیرعلی
۲۷. مهدی ساجدی
۲۸. تابان سکایا
۳۰. طرفدار انقلاب سبز
۳۱. جمال صابری

مچ گیری از دروغ وزیر کشورو تهدید او علیه مخالفین

خواندنيها : در حالی که پس از گذشت چند روز از راه پیمائی فرمایشی چهار شنبه ، رسانه های رژیم هنوز با نمایش عکس و فیلم تلاش می کنند با پخش گزارشهائی در باره شرکت " چند میلیونی " مردم ، این تظاهرات دولتی را به رخ مردم بکشند ،وب سایت "آینده نیوز " با یک محاسبه ریاضی ثابت می کند که تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات 240 هزار نفر و حد اکثر 480 هزار نفر بوده است .

این وب سایت که در ایران مستقر است و بوسیله جمعی از کارکنان مستعفی از سایت "تابناک " متعلق به محسن رضائی اداره می شود در مطلبی با عنوان «یك پرسش ساده از وزیر كشور درباره راه پیمایی 3.5میلیونی» با استناد به آمار ارائه شده بوسیله وزیر کشور دائر بر شرکت 3 میلیون و 500 هزار نفر در این راه پیمائی ، جمعیت متراکم در خیابانهای اصلی که تظاهرات در آن برگزر شد را محاسبه می کند و بر اساس داده های موجود، نتیجه می گیرد که شرکت کنندگان در این راه پیمائی درشهر تهران 240 هزار نفر و حد اکثر 480 هزار نفر بوده است .

وب سایت «آینده نیوز با اشاره به آمارهای منتشره در باره این راه پیمائی می نویسد «در سه روز اخیر كیهان جمعیت راه پیمایان در تهران را 4 میلیون، وزیر كشور 3.5 میلیون، آیت الله جنتی 3 میلیون و البته حجت الاسلام علم الهدی سخنران مراسم كه در میان آنها حاضر بوده تعداد را 2.5میلیون نفر اعلام كرده اند. اما به دلیل آنكه وزیر كشور و رییس شورای امنیت تنها مقام رسمی است كه اعلام آمار در حوزه وی قرار دارد، «آینده» آمار وزارت كشور را مبنا قرار می‌دهد»

و سپس از وزیر کشور می پرسد « پرسش از وزیر محترم كشور این است كه در این سطح محدود كه با توجه به تصاویر سیمای جمهوری اسلامی محاسبه شده است، تراكم انسانی را چند نفر در مترمربع در نظر گرفته اند كه به عدد3.5 میلیون نفر رسیده اند؟ » [اینجا] .

در این حال روز یکشنبه 12 دیماه ، مصطفی محمد نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی که از سرداران سپاه پاسداران است در مورد تظاهر کنندگان مخالف دولت گفت « عده قلیلی از خلاء حضور مردم استفاده کردند و در خیابان انقلاب اغتشاش آفریدند افزود: رسانه های بیگانه و در رأس آنها بی بی سی فارسی، همزمان این موضوع را خیلی بزرگ جلوه می دهند» وی مخالفین را تهدید کرد و گفت «اگر کسی در تجمعات ظاهر شود و با اغتشاشگران همراهی کند، پلیس با قاطعیت با وی برخورد خواهد کرد» نجار اضافه کرد « اینگونه افراد با توجه به نظر فقهی علما و مسئولان قضایی که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام کننده علیه امنیت کشور را دارند ،و محارب هستند و تکلیف محارب هم کاملا روشن است».[اینجا]

احتمال مهاجرت اعتراضی سید حسن خمینی و بیت امام به نجف


پارسینه - شنیده شده است حجت الاسلام سید حسن خمینی و سایر اعضای خانواده امام خمینی تصمیم گرفته اند در حرکت اعتراض گونه، ایران را ترک و به نجف اشرف عزیمت کنند و این تصمیم را با تعدادی از نزدیکان خود در میان گذاشته اند.
البته هنوز مشخص نشده است بیت امام خمینی می خواهند بطور دائم به عراق مهاجرت کنند یا صرفا یک تصمیم کوتاه مدت و مقطعی است.

حمله اخیر جمعی از لباس شخصی ها به حسنیه جماران در هنگام سخنرانی سید محمد خاتمی، یکی از دلایل رنجش شدید حجت الاسلام حسن خمینی است. نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از انتخابات خرداد 88 در بسیاری از مراسمات رسمی در حرم امام غایب بود.
مراسم سنتی شبهای احیاء و محرم نیز امسال در حرم امام خمینی (که سید حسین خمینی تولیت آن را برعهده دارد) برگزار نشد.
بر اساس این گزارش، برخی از چهره های شاخص جریان اصولگرا و اصلاح طلب که از این تصمیم مطلع شده اند، از سیدحسن خمینی خواسته اند در تصمیم خود تجدیدنظر کند و تلاش دارند کدورت های ایجاد شده را برطرف کنند.

اثبات بیگناهی شرط آزادی بازداشت شدگان عاشورا


کلمه:جعفری دولت آبادی گفت : بازداشت شدگان روز عاشورا آزاد نمی‌شوند، مگر آن‌که بی‌گناهی متهمان برای قاضی پرونده محرز شود.
به گزارش ایسنا عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درباره وضعیت بازداشت‌شدگان روز عاشورا و سیاست جدید دادستانی، اظهار کرد: این افراد که در تظاهرات و تجمعات ضد انقلابی روز عاشورا شرکت کردند، آزاد نمی‌شوند، مگر آن‌که بی‌گناهی متهمان برای قاضی پرونده محرز شود.
وی همچنین اعلام کرد که روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به اتهامات توهین کنندگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
جعفری دولت‌آبادی گفت: روز یکشنبه دو نفر از متهمان پرونده هتاکان محاکمه شدند و رسیدگی به اتهامات سایر متهمان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ادامه خواهد یافت.
جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد که پس از قطعیت احکام می‌توان اسامی آنها را اعلام کرد.
دادستان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده انفجار در خانقاه نعمت اللهی‌ها، افزود: تحقیقات در این پرونده در دادگاه انقلاب ادامه دارد.

چرا از اغتشاشگران فرانسه کسی کشته نشد؟


دوشنبه, ۱۴م دی, ۱۳۸۸
کلمه:روح الله دهقانی در سایت الف که وابسته به احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس است نوشته است:
در روز اول سال نو مسیحی فرانسوی های ناراضی ۱۱۳۷ خودرو را آتش زدند
وزارت کشور فرانسه از به آتش کشیده شدن بیش از ۱۰۰۰ خودرو توسط مخالفان سیاست های دولت در آغاز سال نو مسیحی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری‏ها، «بریس هورتوفر» وزیر کشور فرانسه با اشاره به خشونت ها و ناآرامی های به وجود آمده در فرانسه در نخستین روز از سال نو میلادی گفت: در اولین روز از سال نو مخالفان سیاست های دولت با به آتش کشاندن ۱۱۳۷ خودرو در نقاط مختلف کشور به زد و خورد با پلیس ضدشورش پرداختند.
به گفته این مقام فرانسوی، نخستین آتش سوزی‏ها در شهر پاریس و مناطق «سن سنت دنیس»، «هودوسن» و «وال دومارن» به وقوع پیوسته است.

احمدی امویی به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد


دوشنبه, ۱۴م دی, ۱۳۸۸
کلمه:بهمن احمدی امویی ، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد. صبح امروز حکم بدوی این روزنامه نگار دربند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به این او ابلاغ شد.
سایت کانون زنان ایرانی خبر داده که دادگاه بهمن احمدی امویی روز شنبه ۲۱ آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس با حضور این روزنامه نگار و وکیلش فریده غیرت برگزار شد.
بهمن احمدی امویی،روزنامه نگار در نیمه شب ۳۰ خرداد ماه در منزل خود به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب دستگیر شد و بعد از گذشت شش ماه از بازداشت اولین دادگاه رسیدگی به پرونده اش ۲۱ آذر ماه برگزار و امروز حکمش ابلاغ شد . او همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.
غیرت وکیل بهمن احمدی ،پیش از این درباره روند پرونده موکلش تاکید کرده بود که ۲۰ روز بعد از دستگیری موکلش وثیقه ای برای آزادی موکلش صادر شده بود اما متاسفانه این قرار وثیقه به مرحله اجرا درنیامد.
وقتی غیرت از برقراری این وثیقه مطلع شد؛ بارها به دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما مسئولان در جواب اظهار داشتند که پرونده موکلش، بهمن احمدی امویی مفقود شده است.
به گفته غیرت با مراجعات متعدد به دادگاه انقلاب همواره با همان جواب یعنی مفقود شدن پرونده مواجه می شدم تا آنکه در اواخر آبان ماه به طور غیر منتظره ای اعلام شد پرونده با صدور قرار مجرمیت به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.
فریده غیرت ،وکیل این روزنامه نگار دربند به زودی برای رویت حکم صادر شده و تقاضای تجدید نظر در حکم به دادگاه انقلاب مراجعه خواهد کرد.
بهمن احمدی امویی،روزنامه نگار اقتصادی سابقه همکاری با تعداد زیادی از روزنامه های اصلاح طلب را داشته است که از آن جمله می توان به دبیری سرویس اقتصادی روزنامه سرمایه اشاره کرد. او مطالب انتقادی زیادی درباره برنامه های اقتصادی دولت نهم در کارنامه کاری خود دارد.

طرح نمایندگان حامی احمدی نژاد برای حوادث پس از انتخابات؛اعدام محارب ظرف پنج‌روز


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس):  36 نماینده حامی محمود احمدی نژاد، با ارائه طرح دوفوریتی، خواستار تقلیل زمان اجرای حکم محارب از بیست روز به پنج روز شدند.

این نمایندگان طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری را در نامه‌ای به شرح زیر به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
احتراما طرح ذیل که به امضاء 36نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد.
مقدمه(دلایل توجیهی):
با توجه به حوادث اخیر(بعد از انتخابات دهم) و ضرورت رسیدگی فوری به اتهامات آشوبگران و مجازات مجرمین و بازدارندگی آن از اهمیت خاصی برخوردار است، طرح دو فوریتی ذیل تقدیم می‌گردد:
طرح الحاق یک تبصره به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری

ماده واحده-تبصره ذیل به ماده 236 آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری الحاق می‌گردد.

تبصره-در جرائم مربوط به اخلال در نظم عمومی چنانچه متهم محارب شناخته شود، مهلت مذکور بیست روز به پنج روز تقلیل یابد.

امضا کنندگان: احمد بیغش-غضنفرآبادی-روح‌الله حسینیان-اخوان بیطرف-ثروتی-ونایی-بشیری-آلیا-بهمن محمدی-افشاری-سلیمی-رضارحمانی-لطفی-علیزاده-حسین فدایی-حیاتی- حمید رسایی- کوهکن-کوثری-محمد محمدی-ابطحی- هدایت‌خواه- کامران- طاهری- نادران- زارعی- نوروزی- حسنی نائینی- گروسی- سودانی-آقازاده-حسینی دولت‌آبادی-قاضی زاده-بزرگواری-امیری کهنوج-فرهنگی
به گزارش پارلمان‌نیوز، طراح اصلی این طرح روح‌الله حسینیان است.

یادداشت مهم تحلیلگران انقلاب سبز در خصوص مسابقه اس ام اس صدا و سیمای انحصاری:اعلام همبستگی یا حرکت خزنده کودتاچیان؟


در روزهای اخیر ستاد جنگ روانی کودتا ترفند جدیدی را برای ایجاد تفرقه در میان هواداران جنبش سبز به کار برده اند. بعد از تظاهرات روز عاشورا، پیامک هایی از منابعی وابسته به خبرگزاری ایرنا و برنا (وابسته به دولت کودتا) به صورت انبوه به شبکه کاربران تلفن همراه تزریق شد و به صورت فوروارد در کل شبکه منتشر شده است. پس از موفقیت آن طرح، از دیروز کاربران دعوت شدند که در مسابقه اس ام اسی تلویزیون کودتا شرکت کنند. تعدادی از هواداران جنبش سبز هم با ارسال مجدد این اس ام اس ها، سایرین را به این نتیجه رسانده اند که گویی یک آکسیون جمعی جنبش سبز در جریان است و به این ترتیب حجم انبوهی از پیامک در شبکه ارسال و درآمد قابل توجهی به حساب شرکت مخابرات (وابسته به سپاه) واریز شده است.

باید توجه داشت که این حرکت یک فریب است که متاسفانه گسترش یافته است. طبق اطلاعات موجود، پیامک های این چنینی با ظاهر جوک و شوخی یا خبر رسانی (مثلا در مورد بازداشت زهرا رهنورد) دو هدف همزمان را دنبال میکنند: اول بمباران خبری سبزها و کلافه کردن آنها و دوم: شکستن تحریم اس ام اس و کسب درآمد برای نجات مخابرات از ورشکستگی. همچنین شواهدی در دست است که شوخی ها و جوک های سیاسی اس ام اسی که در مورد هاشمی رفسنجانی، ماهواره امید، تشابه احمدی نژاد به آرم چی توز و نظایر آن در شبکه دست به دست میشد، از طریق همین ستاد جنگ روانی تولید و در شبکه منتشر میشد که در ماه های اخیر با هوشیاری سبزها این حرکت ناکام شده بود. اما این بار تحت عنوان اعلام همبستگی و نمایش حضور میلیونی و ... حرکتی جدید را در پوشش ظاهری حمایت از جنبش سبز آغاز کرده اند که میتواند علاوه بر مسائل مالی، مشکلات امنیتی را برای کاربران ایجاد کند، چرا که شماره های ارسال کننده در آرشیو صدا و سیما ذخیره شده و در اختیار وزارت اطلاعات و سپاه قرار خواهد گرفت.

لذا از هواداران و حامیان آگاه جنبش سبز تقاضا میشود نسبت به این حرکت هشیاری به خرج داده و به نکات زیر توجه کنند:

1. از ارسال مجدد (فوروارد) پیامک به دیگران خودداری فرمایید.

2. خونسرد باشید و از پاسخ دادن به شخص ارسال کننده پیام و تلاش برای منصرف کردن وی خودداری فرمایید. در هر صورت تعدادی از هموطنان به این برنامه پیامک خواهند زد!

3. در صورت امکان تلفن همراه خود را از همین لحظه تا پایان برنامه نود، و ترجیحا تا صبح سه شنبه خاموش نمایید. کشیدن سیم کارت در حالت روشن، از خاموش کردن بهتر است.

رادان: فرصت کافی دادیم ، حجت تمام شد


تابناك : جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: حجت بر كساني كه تجمع غيرقانوني مي‌كردند تمام شده، ‌به اندازه كافي فرصت داده شد، از اين به بعد برخورد پليس با آشوبگران قهرآميز و بدون اغماض است.

به گزارش فارس، سردار احمدرضا رادان در همايش پليس مبارزه با قاچاق كالا گفت: حجت بر كساني كه تجمع غيرقانوني مي‌كردند تمام شده، ‌به اندازه كافي فرصت داده شد.

وي تأكيد كرد: پس از حوادث روز عاشورا، برخورد پليس با آشوبگران قهرآميز و بدون اغماض است.

سردار رادان اظهار داشت: در 8 ماه گذشته توانستيم لايه‌هاي تجمعات را از هم جدا كنيم، اغتشاشگران سعي مي‌كنند به جمعيت مردم بپيوندند اما از مردم مي‌خواهيم، خودشان را سريعاً از اغتشاشگران جدا كنند چرا كه ديگر برخورد نيروي انتظامي قاطع و قهرآميز است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس اقدام به دستگيري در محل تجمعات و همچنين دستگيري اطلاعاتي افراد مي‌كند،‌ از عاشورا به اين طرف مشخص شد كه حركات ضدانقلابي است.

سردار رادان در رابطه با روز عاشورا افزود: شخصاً برخي صحنه‌ها را ديدم و نمي‌توانستم ساكت بنشينم و موج محكوميت حوادث عاشورا نيز تشخيص ما را بيش‌تر كرد كه برخورد جدي‌تري داشته باشيم.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در رابطه با قاچاق‌ هم بايد لايه‌ها را جدا و مردم را از قاچاقچيان جدا كنيم. نبايد وقت خودمان و دستگاه قضايي را براي پرونده‌هاي زير يك ميليون بگيريم.

* برخورد با دانه درشت‌ها قاچاق كالا تشديد شود

وي اظهار داشت: 50 هزار دستگيري براي قاچاق كالا عدد بالايي است و نشان مي‌دهد كه نتوانستيم خودمان را متوجه قاچاقچي‌هاي كلان كنيم.

سردار رادان گفت: پرونده‌هاي بالاي يك ميليون را جدي بگيريد و با كساني است كه از ماحصل رنج كارگران و توليدكنندگان گردن خودشان را كلفت مي‌كند برخورد كنيد، در اين رابطه بايد برخورد قاطع،‌ جدي و سخت صورت گيرد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي تأكيد كرد: برخورد با كساني كه در حاشيه قرار دارند و در تور پليس هم نمي‌آيند، مورد توجه باشد، طبيعي است كه قاچاقچي كلان در جاده نمي‌آيد و ما بايد براي برخورد با قاچاقچيان كار اطلاعاتي انجام دهيم.

وي اظهار داشت: شناسنامه‌هاي اطلاعاتي قاچاقچيان كلان را تهيه كنيد، اين كار بايد تكميل شود و بر اساس آن شناسنامه، كاركرد پليس ارائه شود. اقدامات نيروي انتظامي بايد به سمت عمليات اطلاعاتي پيش برود تا با معضل قاچاق مبارزه جدي‌تري صورت گيرد.

سردار رادان در رابطه با جدول‌ زمان‌بندي براي نصب ترمز ABS و خودروها گفت: تضمين مي‌كنيم اگر كه خودروسازان اين جدول زمان‌بندي را اجرا نكنند، شماره‌گذاري متوقف مي‌شود.


فرداي ايران : لازم به ذكر است كه اين سخنان در حالي مطرح مي شود كه در طول اين شش ماه توسط نيروهاي انتظامي ، بسيج و سپاه در تجمعات اعتراضي برگزار شده بيش از صد تن كشته شدند و بيش از 10 هزار نفر بازداشت شده اند كه برخي همچنان در بازداشت هستند . همچنين در بازداشتگاه هاي مخفي و پيداي كودتاچيان چندين نفر در زير شكنجه كشته شده و گزارشهاي متعددي از شكنجه و تجاوز توسط كودتاچيان در سرتاسر دنيا مخابره شده است .


من نمي دانم برخورد شديد تر از كشتن و تجاوز و ضرب وشتم شديد مردم اعم از پير و جوان و خردسال ديگر چه چيزي مي تواند باشد . خيلي جالب بود كه آقاي رادان يا ساير دوستان جلاد ايشان به اين سوال پاسخ مي دادند !

دو تصوير قابل تامل - عاشوراي 88


 

سازمان مجاهدین انقلاب جنبش سبز را به پایداری خستگی ناپذیر دعوت کرد

شبکه جنبش راه سیز (جرس): سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دنبال بیانیه قبلی خود که پس از وقایع تلخ روز عاشورا منتشر شد، بیانیه دیگری صادر کرد و طی آن همگان را به استقامت و پایداری خستگی ناپذیر و تحمل و مدارا و تمسک به روش های مسالمت آمیز و مدنی فراخواند.
متن این بیانیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان به این شرح است:

خواهران اجاره ای یا کرایه ای کیستند ؟!



 

آقا اصلا بی خیال جمهوری ! نخواستیم ! اسلام مردم را پس بدهید !


شوخی اشک آور مسلمانی

روز عاشورا به تایید پلیس، هشت نفر در تهران کشته شده اند. تعدادی از آنها "باتوم کش" شده اند. یعنی این قدر با باتوم توی سر و کله اینها زده اند که ضربه مغزی شده اند و خلاص.

روز عاشورا با ماشین نیروی انتظامی از روی معترضین رد شده اند و چند نفر از جمله پسر یک گوینده صدا و سیما کشته شده اند. اول پلیس می گوید دروغ است بعد که فیلمش منتشر می شود می گوید ماشین پلیس را دزدیده بودند. آدم نمی تواند بگوید ایول به پلیسی که وسط میدان ولی عصر ماشینش را می دزدند یا ایول به دزدی که با ماشین پلیس دزدی ظهر عاشورا، می آید از میدان ولی عصر رد می شود!

این ها مستند است. حرف من نیست. تایید نیروی انتظامی را دارد. 


سه روز بعد با ضرب ساندیس و مرخصی و حال و حول و به زور اخراج و با اتوبوس و متروی رایگان لشکر می کشند به خیابان انقلاب. ما از روی نقشه شمردیم شدند سیصد هزار نفر خودشان می گویند سه میلیون و نیم و خودجوش! همان سه میلیون و نیم، قبول.این سه میلیون و نیم در کمال امنیت علیه حرمت شکنان عاشورا شعار دادند و یک کدامشان نپرسید این حرمت چطور شکسته شده است. تصویر کف و سوت روزهای انتخابات را پخش می کنند می گویند ایناهاش. صدای آنها به بلندی صدا و سیمای گنده و صدای این طرفی ها حتی به اندازه یک بلندگوی سبزی فروشی نیست. از رسانه هم مضایقه کردند کوفیان. پارازیت شان نمی گذارد صدا به صدا برسد.

شب عاشورا وسط روضه سیدالشهدا بدون این که حرفی از مصایب اشک آور روز زده شود در حالی که خاتمی دارد از کمر شکسته امام حسین می گوید وقت نشستن بر سر پیکر حضرت عباس، حیدر حیدرگویان وارد می شوند. مجلس را به هم می زنند، شیشه های حسینیه جماران را می شکنند. نیازی هم نمی بینند صورتشان را مثل سبزها در خیابان بپوشانند. در فیلم ها پیدا هستند و خیالشان هم از جای داغی گرم است. حریم بیت آدمی را که هفته پیش به خاطر پاره شدن عکسش، غوغای قیامت از آقایان بلند شده بود می شکنند و صدای هیچ کدام از این شبه مسلمان ها در نمی آید. 

مسجد قبا را در شیراز که محل نماز جماعت آیت الله دستغیب است به خاطر مخالفت های ایشان با آقایان تخلیه و پلمپ کرده اند. هیچ کس فکرش را می کرد در جمهوری اسلامی روزی مسجد پلمپ کنند؟ خدائیش جهان از این بامزه تر ممکن است بشود؟
لنگ جمهوری اش که خیلی وقت بود هوا بود حالا اسلامی اش را هم که این طور می نمایند آن وقت می گویند ملت کفر گفته اند که گفته اند جمهوری ایرانی.


آقا اصلا بی خیال جمهوری، نخواستیم، اسلام مردم را پس بدهید !

به نقل از :http://www.mimnoon.com/archives/000731.html

تائید جابجایی "کامیونی" پول از سوی یک مقام دیپلماتیک


خبر آنلاين : روایتی شگفت انگیز از تجاری ایرانی ای که با کامیون پول خود را از ترکمنستان می آورند.

یکی از رایزنان بازرگانی ایران در ترکمنستان می گوید:«یکی از مشکلات تجار ما برای فعالیت در ترکمنستان محدودیتهای بانکی است، صادرکنندگان نمی‌توانند پولهای خود را به ایران بیاورند و این نقل و انتقال از طریق کامیونها و تریلی‌های در حال تردد میان دو کشور صورت می‌گیرد.»
خبرگزاری فارس در گفت و گویی که با حمید گوزلیان انجام داده است به بررسی دلایل حضور کمرنگ ایران در بازار ترکمنستان علی رغم وجود پتانسیل‌های لازم در کالاهای ایرانی پرداخته است که گوزلیان گفته است:‌«اقتصاد ترکمنستان بسته و دولتی است، در واقع اصلا بخش خصوصی ندارد و اگر هم داشته باشد آنقدر ضعیف است که نمی‌تواند قراردادهای بزرگ ببندد و بیشتر انعقاد قرارداد دولتی است.در وضعیت فعلی ارتباط تجاری مناسبی با دولت ترکمنستان نداریم، البته نباید فراموش کنیم که ما سالانه بالغ بر3 میلیارد دلار از ترکمنستان گاز خریداری می‌کنیم. »
رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان با بیان اینکه صادرات ما به ترکمنستان 300 میلیون دلار و وارداتمان 3 میلیارد دلار است، گفت:«در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 40 میلیون دلاری صادرات به ترکمنستان بوده‌ایم.از مشکلات تجار ما مشکلات بانکی است و صادرکنندگان نمی‌توانند پولهای خود را به ایران بیاورند و این نقل و انتقال از طریق کامیونها و تریلی‌ها صورت می‌گیرد که خیلی خطرناک است. »
گوزلیان گفت: 300 میلیون دلار وجه حاصل از صادرات از طریق مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود و این برای تجار بسیار خطرناک است، لذا به همین دلیل رغبت خاصی در این خصوص وجود ندارد.یکی دیگر از مشکلات موجود اخذ ویزا از ترکمنستان است چرا که این کشور به سختی به تجار ویزا می‌دهد و حتی تجار نمی‌توانند حضور فیزیکی داشته باشند.
رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان گفت:«یکی دیگر از مشکلات موجود به مشکلات مرزی مربوط است بطوری که ورود بیش از 100 کامیون ایرانی به ترکمنستان ممنوع است در حالیکه روزانه 150 کامیون در مرز منتظر می‌مانند. »
وی در پاسخ به این سوال که چرا چین و ترکیه چنین مشکلاتی در بازار ترکمنستان ندارند گفت:«چین و ترکیه در واقع رقبای اصلی ما در بازار ترکمنستان هستند و این بدلیل توافقات دولتهای آنها است.چون ترکمنستان کشور کوچکی است و تمایلات غرب‌گرایی دارد مطمئنا آنچنان که با ترکیه رابطه دارد نمی‌تواند با ما رابطه داشته باشد، بطوریکه ارتباط تجاری ترکیه با ترکمنستان 10 برابر ارتباط ما با ترکمنستان است.ما زمینه‌های بسیاری را داریم که صادراتمان را افزایش دهیم چرا که قرابت‌های فرهنگی و مرزی زیادی با ترکمنستان داریم. »

مصطفی محمد نجار: دستور داده‌ایم پلیس هیچ مدارا نکند


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد روز گذشته ، با تهدید معترضان گفت: به نیروهای پلیس دستور داده‌ایم از این به بعد هیچ‌گونه مدارایی با آشوبگران نکنند و اگر فردی جهت همکاری با اغتشاشگران در تجمعات ظاهر شود به فوریت دستگیر خواهد شد.

مصطفی محمد نجار با بیان این ادعا که "آن‌ها- معترضان - می‌خواهند رأی خود را با دیکتاتوری به مردم تحمیل کنند و درصدد انتقام‌گیری از مردم هستند" افزود: این‌گونه افراد با توجه به نظر فقهی علما و مسئولان قضایی که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام‌کننده علیه امنیت کشور را دارند و محارب هستند و تکلیف محارب هم کاملا روشن است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نجار اعتراضات به نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌جمهوری را کاملاً سازمان‌یافته با هدایت بیگانگان و بازیگری منافقان، سلطنت‌طلبان و عناصر منافق در درون دانسته و گفت: این‌ها از خویشتنداری، نجابت و رأفت نظام استفاده کردند؛ البته نظام هم مقداری به این‌ها فرصت داد تا اینکه هم کاملاً دستشان رو شود و هم اتمام حجتی برای این‌ها باشد.

وی مدعی شد: در اغتشاشات اخیر رد پای منافقین، سلطنت‌طلبان، معاندین و کسانی که طی ۳۰ سال گذشته کینه نظام را به دل داشته‌اند کاملاً مشهود است.

آرشيو فيلمهاي مربوط به روز عاشورا


يكي از دوستان زحمت كشيده و مجموعه فيلمهاي مربوط به روز عاشورا را جمع آوري كرده و در دو فرمت مختلف ارائه كرده است
براي مشاهده و دانلود آنها مي توانيد به لينك زير مراجعه كنيد :


همچنين ويدئو بلاگ جنبش سبز ايران آرشيو نسبتاً كاملي از مجموعه كليپ ها وفيلمهاي حوادث بعد از انتخابات تا كنون را دارد . براي مراجعه به اين بلاگ به آدرس زير مراجعه كنيد :

امشب شب قدرت نمایی جنبش مردمی سبز با حضور دادکان در 90:گزینه آخر-ما بی شماریم!

در پي اعلام در تويتر و فيسبوك بسياري از اعضاي جنبش سبز مقرر شده كه در برنامه امشب 90 كه با خضور آقاي دادكان رئيس پيشين قدراسيون قوتبال نيز حضور دارد ة همه با هم گزينه آخر را بدون توجه به موضوع مسابقه sms انتخاب كنند . لذا در بسياري از بلاگها و صفحات فيسبوك و تويتر اين موضوع را اعلام كرده اند !

نقل قولی که فقط کیهان دید !


تابناك : روزنامه کیهان نقل قولی از آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه را تیتر یک خود کرده که اصلا در متن خبر مذکور هیچ اشاره ای به آن نشده است.

به گزارش «فردا» روزنامه کیهان در تیتر یک امروز خود نوشته است؛« آیت لله لاریجانی: پیام شما را شنیدم با سران فتنه برخورد می کنیم»

کیهان این نقل قول از رئیس قوه قضائیه را خطاب به مردم نوشته و در عکس یک خود نیز تصویری از راهپیمایی مردم را چاپ کرده که پلاکاردی را با این مضمون نشان می دهد« حرمت شکن عاشورا اعدام باید گردد»

این روزنامه اصول گرای حامی دولت در حالی سخنی از آیت الله لاریجانی را به صورت نقل قول مستقیم آورده که در متن خبر مربوط، هیچ اشاره ای به «سران فتنه» وجود ندارد.

تیترهای دیگر روزنامه ها هم گویای همین نکته است که برخورد با سران فتنه را فقط روزنامه کیهان دیده و از چشم آنها دور مانده است.

رسالت؛ با قاطعیت و سرعت اغتشاش گران را مجازات خواهیم کرد.
وطن امروز؛ اطمینان می دهیم قاطعانه برخورد کنیم
جام جم؛ با اغتشاش گران برخورد خواهیم کرد
همشهری؛ اطمینان می دهم قاطعانه برخورد کنیم
ایران؛ اطمینان می دهم که قاطعانه برخورد می کنیم
تهران امروز؛ پیام عاشورایی راهپیمایان را شنیدیم

با این حال ممکن است گفته شود تیتر مورد نظر کیهان، تیتری استنباطی است که از درون و فحوای خبر گرفته شده است، اما آوردن دو نقطه(:) به معنی نقل قول مستقیم است و در خبر مربوط به رئیس قوه قضائیه که خود کیهان کار کرده، نامی از سران فتنه برده نشده است.

وزارت اطلاعات درباره وقایع عاشورا توضیح داد


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
مقامات وزارت اطلاعات روز گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مدعی شدند که سلطنت طلبان و خارج نشینان عامل اصلی اغتشاشات در روز عاشورا بوده اند که برخی از عوامل آنان دستگیر شده اند.

محمد کریمی راد ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور قائم مقام و معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در جلسه کمیسیون گفت: : دراین جلسه اغتشاشات اخیر ریشه یابی و واکاوی شد و مقامات امنیتی به سئوالات نمایندگان پاسخ دادند.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه مقامات امنیتی در نشست با کمیسیون امنیت ملی مستندات بیشتری در رابطه با اغتشاشات اخیر ارائه دادند، به خبرگزاری مهر گفت: به گفته مسئولان امنیتی سلطنت طلبان و خارج نشینان عامل اصلی اغتشاشات در روز عاشورا بوده اند که برخی از عوامل آنان دستگیر شده اند.

براسا ادعای این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در بین سرکردگان عوامل اغتشاشات عاشورا که توسط ماموران دستگیر شده اند 4 عضو گروهک مارکسیستی حضور دارند و علاوه بر اینکه تعدادی نیز از بهائیان در فتنه های اخیر نقش داشته اند.

حماقت مرگبار تر است یا اسلحه ؟؟؟


مرقومات ميرزا ناصر : تلفات ایران در جاده ها در سال 87 در حدود 23500 نفر بوده که به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ایران در حدود 33 نفر می شود.نکته جالب اینکه تلفات در اثر استفاده از سلاح گرم در آمریکا (که اسلحه آزاد است ) به ازای هر صد هزار نفر حدود 11 نفر است!
یعنی ماشین، زیر پای یک ایرانی،  سه برابر خطرناکتر و مرگبار تر است از سلاح گرم در در دست یک آمریکایی.
ازدید دیگر، این آمار نشان دهنده درجه ی مرگبار بودن حماقت است،صفتی که ما آنرا بیشتر مسخره می دانیم تا مرگبار.اگر به این آمار، تلفات بر اثر کارهای احمقانه دیگر(سیگار ، اعتیاد ، بی احتیاطی در محل کار و ..) را نیز بیفزاییم، اهمیت حماقت به عنوان بزرگترین قاتل بشر، مشخص تر  می شود.

مجمع روحانیون مبارز: هیچ گونه تردیدی در مرجعیت آیت الله صانعی نیست


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): مجمع روحانیون مبارز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که جای هیچگونه تردیدی در مرجعیت آیت الله صانعی نیست و این مرجعیت با بیانیه یک گروه مورد پذیرش مقلدان قرار نگرفته است که با بیانیه گروهی دیگر از اعتبار بیفتد.
متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار سایت جرس قرار گرفته بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الفقهاء امناء الرسل...... پیامبر اکرم(ص)
در پی حوادث اخیر و اظهارنظرهای بعضی از روحانیون درباره صلاحیت مرجعیت حضرت آیت الله صانعی لازم می دانیم به اطلاع متدینان و مؤمنان عزیز برسانیم که معظم له به لحاظ فقهی مورد تأیید حضرت امام خمینی(س) بوده اند و آن حضرت درباره ایشان فرموده اند:« من آقای صانعی را مثل یک فرزند بزرگ کرده ام، این آقای صانعی وقتی که سالهای طولانی در مباحثی که ما داشتیم تشریف می آوردند ایشان بالخصوص می آمدند با من صحبت می کردند و من حظ می بردم از معلومات ایشان. و ایشان یک نفر آدم برجسته ای در بین روحانیون است و یک مرد عالمی است و متوجه مسایل است و مخالف این انحرافاتی که در این کشورموجود بوده است، از قبیل منافقین - نمی دانم - و غیره، و ایشان مخالف سرسخت آنهاست.» (صحیفه امام جلد 17 صفحه 231)

عدالت و اخلاص آیت الله صانعی مورد تأیید عالمان برجسته حوزه های علمیه و خیل عظیمی از مقلدان بوده و هست و ایشان دهها سال است که به عنوان استاد برجسته فقه آل محمد(ص) در حوزه علمیه قم شاگردان فاضل و متعهد زیادی را تربیت نموده اند و از زمانی که به عنوان مرجع تقلید در جامعه اسلامی ایران مطرح گردیدند همواره بر مقلدان ایشان افزوده شده است و امروز جای هیچگونه تردیدی در مرجعیت ایشان نیست و این مرجعیت با بیانیه یک گروه مورد پذیرش مقلدان قرار نگرفته است که با بیانیه گروهی دیگر از اعتبار بیفتد.

عالمان برجسته حوزه های علمیه همواره بر حفظ حرمت مراجع بزرگ تقلید تأکید داشته اند. مجمع روحانیون مبارز نیز انتظار دارد که گروه های سیاسی در کشاکش منازعات گروهی نهاد مقدس مرجعیت را دستخوش اینگونه اختلافات نکنند که مطمئناً به نفع حوزه های علمیه، مراجع عظام و جامعه متدین کشور نیست.
مجمع روحانیون مبارز
13 دی 138

روزي كه بابك خرمدين كشته شد !

بابك خرمدين چهارم ژانويه سال 838 ميلادي به دستور معتصم خليفه عباسي با قطع تدريجي دست و پا و اعضاي بدن كشته شد و سپس بقيه بدنش را در بيرون شهر سامرا (سامره) بدار آويختند كه مدتها به همان صورت باقي بود.
در آن قرن درهر گوشه ايران يك استقلال طلب بپاخاسته بود. در شمال ايران همزمان سه مبارز ــ بابك، مازيار و افشين ــ بناي مبارزه با حكومت بغداد را گذارده بودند كه بابك در عين حال فرضيه اجتماعي ــ اقتصادي مزدك را هم دنبال مي كرد و خواهان برابري كامل مردم و مشترک بودن مالكيت بود = دولتی و ملی بودن منابع و ابزار تولید و خدمات عمومی. پيروان او پيراهن سرخ رنگ بر تن مي كردند و به احتمال زياد دادن عنوان «سرخها» به كمونيستها ريشه در همان زمان دارد. در تاريخ، آنان را سرخ جامگان، خرّميان و خرّمدينان نوشته اند. در آن زمان هنوز اكثريت آذربايجاني ها كه بابك از ميان آنان برخاسته بود دين نياكان (آيين زرتشت) را حفظ كرده بودند. بايد دانست كه تا زمان شاه اسمعيل صفوي (پنج قرن پيش) هم بسياري از مردم شمال ارس زرتشتي بودند و حکمرانان آنان از همان دودماني بودند که در عهد ساسانيان منصوب شده بودند. همچنين بايد به خاطر داشت كه زبان تركي دو ــ سه قرن بعد با سلجوقيان وارد اين بخش از ايران شد.
بابك بارها سپاه خليفه عباسي را كه عموما غلامان ترك آسياي مركزي بودند شكست داده بود، زيرا دژ و استحكامات متعدد داشت. وي با مازيار حاكم تبرستان (مازندران) و نيز افشين سردار استقلال طلب ديگر در ارتباط بود. مازيار به دليل همسايگي با طاهريان از دور و در ظاهر احترام خليفه را داشت تا فرصت مناسب به دست آورد و افشين معتقد به انهدام قدرت خليفه از درون بود و بنا براين، خود را به اشخص خليفه نزديك كرده بود، ولي خليفه از همه چيز باخبر بود و براي تضعيف روحيه استقلال طلبي ايرانيان كه مي گفتند: اسلام بله؛ حكومت عرب نه ــ افشين را به جنگ بابك فرستاد. افشين همه مساعي خود را به كار برد تا بابك باقي بماند كه بابك به دليل از دست دادن چند افسر خود در جنگ، به ارمنستان فرار كرد كه در آنجا به دام توطئه افتاد و اسير شد و به افشين تحويل گرديد و افشين راهي جز تحويل او به خليفه نداشت و خليفه او را به طرز دلخراشي كه مورخان آن زمان شرح داده اند و در تاريخ طبري هم آمده است بكشت، اما بابك تا جان در بدن داشت خود را نباخت. مازيار نيز از طريق اغفال برادرش دستگير و او نيز در سامرا كه معتصم پايتخت خود را به انجا منتقل كرده بود به طرز فجيعي كشته شد و جسدش را دركنار استخوانهاي بابك به دار زدند. سپس نوبت به افشين رسيد كه اورا در بغداد گرفتند و خليفه تماسهاي او با مازيار و بابك را رو كرد و با گرسنگي دادنش كشت و جنازه وي را هم در كنار دو تن ديگر در حاشيه سامرا به دار آويخت. تاريخ خلفاي عباسي و حكام عرب مملو از چنين قتلهايي است، حتي قتل نزديكان و بستگانشان.

واکنش دولت به احتمال اعتصابات دانشجویی


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): یک مقام وزارت علوم ایران در واکنش به برخی بیانیه های دانشجویی پیرامون شروع اعتصابات در دانشگاه ها، وقوع چنین اتفاقی را "بعید" دانسته و "دانشجویانی که امتحانات را در چارچوب یک حرکت اعتراضی تحریم کنند" را به برخوردهایی "فراتر از غیبت غیرمجاز" تهدید کرده است.
حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم، درحالی اظهار نظر می کند که تعدادی از دانشگاه های ایران طی یک هفته گذشته از زمان اعتراضات روز عاشورا توسط مخالفان، شاهد حمله نیروهای هوادار یا وابسته به دولت به دانشجویان معترض بوده است.
به گزارش وبسایت های نزدیک به اصلاح طلبان، این برخوردها به خصوص حمله نیروهای بسیج و انصار حزب الله به دانشگاه آزاد مشهد در روز 9 دی بسیار خشن بوده است.
همچنین گزارش شد که این نیروها در روز هشتم دی به تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
به گزارش بی بی سی، این گزارش ها حاکی از دستگیری ده ها دانشجو در یک هفته اخیر است.
در پی این حوادث دو بیانیه بدون امضا در خبرنامه امیرکبیر - پایگاه خبری دانشجویان این دانشگاه - منتشر شد که خواستار اعتصابات دانشجویی دانشگاه های علم و صنعت و امیرکبیر می شد.
در یک بیانیه به تاریخ 11 دی که به گفته خبرنامه امیر کبیر توسط گروهی از دانشجویان این دانشگاه منتشر شده آمده است: "در روز عاشورا شاهد زیر پا گذاشتن تمام اصول انسانی توسط حرامیان بودیم. از کشتار و زندان و تجاوز ابایی نداشتند تهمت و افترا را نیز به آن افزودند."
در این بیانیه ضمن اعتراض به برخوردهای اخیر با دانشجویان آمده است: "چاره ای جز این نمی بینیم که تا آزادی کامل هم دانشگاهی های در بندمان همه کلاس ها و امتحانات را تعطیل کنیم."
در بیانیه بدون امضای دیگری به تاریخ 11 دی که وبسایت "خبرنامه امیرکبیر" به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت منتسب کرده درخواست مشابهی مطرح شده است.
در این بیانیه آمده است: "مسلما باز کردن قلاده لباس شخصی ها و ورود رسمی آنان به دانشگاه و ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان نه تنها اقتدار حاکمیت را نشان نمی دهد که نشان از استیصال استبداد رژیم رو به زوال است."
براساس این بیانیه در حمله نیروهای لباس شخصی در روز سه شنبه، 8 دی، به تجمع دانشجویان علم و صنعت علاوه بر ضرب و شتم دانشجویان، 15 تا 20 نفر بازداشت شدند و بعدا حدود 50 دانشجو به کمیته انضباطی احضار شدند.
در پایان این بیانیه آمده است: "ما دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت بار دیگر ضمن محکومیت شدید فاجعه 8 دی علم و صنعت، که لکه ننگ دیگری بر کارنامه کودتاچیان است، اعلام می داریم در اعتراض به هتک حرمت ساحت دانشگاه، بازداشت تعدادی از دوستانمان در تظاهرات روز عاشورا و حوادث اخیر دانشگاه، در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی کامران آسا، برادر شهید کیانوش آسا، و در سوگ و عزای شهدای روز عاشورا تا پایان ترم جاری کلاس های درسی را تحریم کرده و اعتراض مسالمت آمیز خود را ادامه خواهیم داد."
اما حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم، در واکنش به این بیانیه ها به خبرگزاری مهر گفت: "بعید است که چنین اتفاقی در دانشگاه رخ دهد و این مسائل تنها از بیرون دانشگاه و برای تحریک دانشجویان مطرح می شود و دانشجویان نیز با عمر و زندگی خود بازی نمی کنند."
او گفت هر دانشجویی که در امتحانات شرکت نکند "نمره صفر" خواهد گرفت اما افزود: "ضمن اینکه با توجه به حوادث اخیر اگر شرکت نکردن در امتحانات در راستای جریانات اخیر باشد برخوردهایی فراتر از غیبت غیرمجاز و منظور شدن صفر برای فرد در نظر گرفته خواهد شد."

نامه سرگشاده 88 استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران به مقام رهبری و اعتراض نسبت به حمله لباس شخصی ها به دانشگاه


یکشنبه، 13 دی 1388
متن کامل نامه اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران به رهبر جمهوری اسلامی و اسامی امضا کنندگان این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالي

حضرت آيت اله خامنه اي، مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران

با سلام و احترام، جريانات و حوادث بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري، موجب تأسف و نگراني كليه علاقه مندان به اسلام وايران گشته است. امضاءكنندگان اين نامه از اساتيد پرديس دانشكده هاي فني دانشگاه تهران و خود از علاقه مندان به انقلاب و ميهن بوده و بيشتر ايام جواني خويش را صرف خدمت به تمدن ، فرهنگ، دانش و اعتلاي اين مرز و بوم نموده و بعضي نيز از طلايه داران انقلاب اسلامي بوده اند . لذا بر اساس فرمايش مولايمان "كلكم راع و كلكم مسئول" بر آنان سخت ناگوار است كه بنشينند و تماشاگر مصائب و مسائلي باشند كه خداي ناكرده ممكن است موجب پرپرشدن غنچه هاي اميد اين مملكت و بر باد رفتن تمامي فرصتها و زحمات ساليان دراز و رشادتها و مردانگي نسلهاي اين مرز و بوم گردد . دليل اينكه اين جمع خدمتگزار مصدع اوقات حضرتعالي ميشود اين است كه متأسفانه در مجموعِ مسئولين دولتي و قواي ديگر توان و پتانسيل لازم براي حل ريشهاي مشكلات حاضر را نمي بينيم . نيت تمام امضاء كنندگان اين نامه چيزي جز اصلاح امور مملكت و دين و دنياي مردم نيست و انتظار داريم كه اين نامه هم از اين منظر نگريسته شود. مطلبي كه كام همه دوستداران اسلام و مملكت را تلخ كرده است برخوردهاي خشن و فراقانوني، خصوصاً با دانشگاهيان، دانشجويان و فرهيختگان اين مرز و بوم است . مسلماً حمله هاي شبانه به خوابگاه، مأمن، مأوا و محل زندگي دانشجوي بي پناه و يورش روزانه به آنان در صحن دانشگاه، محل تحصيل علم و پژوهش، نه نشان قدرت و صلابت نظام است و نه ضرب و شتم و زندان دسته جمعي آنان زيبنده اسلاميت و جمهوريت نظام . متأسفانه عليرغم تأكيدات جنابعالي و تمام قولهاي مسئولين، آمران و مسببان واقعه هنوز محاكمه و به مردم معرفي نشدهاند و اين دانشجويان هستند كه هر روز به بهانهاي دستگير و زنداني ميشوند و يا مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند . حق ميدهيد كه براي دانشجويان بسيار سخت است كه در چنين شرايط ناگوار دعوت اساتيد به بحث، درس و تحقيق را با طيب خاطر و راحتي اجابت كنند.

دستور دولت به نيروي انتظامي براي افزايش برخورد با مردم


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، روز گذشته خبري را به نقل از مصطفي محمد نجار، وزير کشور دولت دهم روي خروجي خود قرار داد که براساس آن، دولت به نيروي انتظامي دستور داده است که برخوردها با آشوبگران و اغتشاشگران را افزايش دهد و با هرگونه اغتشاش برخورد کند.
وزير کشور تاکيد کرد: به نيروهاي پليس دستور داده ايم از اين به بعد هيچگونه مدارايي با آشوبگران نکنند و اگر فردي جهت همکاري با اغتشاشگران در تجمعات ظاهر شود به فوريت دستگير خواهد شد. وي تصريح کرد: اين گونه افراد با توجه به نظر فقهي علما و مسوولان قضايي که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام کننده عليه امنيت کشور را دارند و محارب هستند و تکليف محارب هم کاملا روشن است.
وي همچنين با تشکر از مراجع "که هميشه رهنمودهاي آن ها راهگشا بوده است" گفت: از نمايندگان مجلس نيز به خاطر راهپيمايي خودجوش و پوشيدن کفن به خاطر حمايت از ولايت قدرداني مي کنيم.
وي با بيان اين که "اغتشاشگران با اعمال ننگين خود مي خواهند از اين مردم عزيز انتقام بگيرند" ادامه داد: پس از انتخابات عده اي قدرت طلب که زير بار راي مردم نرفتند، مي خواستند راي خود را با ديکتاتوري بر مردم تحميل کنند حال آن که مردم آن را قبول نکردند و امروز آن ها با اقدامات خود در پي انتقام جويي و انتقام گيري از مردم عزيز ايران هستند.

دفتر آیت الله العظمی سیستانی : جامعه مدرسین، مرجع تشخیص صلاحیت مراجع نیست


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
واکنش دفاتر مراجع تقلید حوزه های علمیه قم و نجف به بیانیه جامعه مدرسین درباره آیت الله صانعی
شبکه جنبش راه سبز (جرس): دو روز پس از آن که جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بیانیه ای، آیت الله صانعي را "فاقد ملاك‌هاي لازم براي تصدّي مرجعيت" خواند،  دفتر آیت الله العظمی سیستانی، در پاسخ به سئوالی ، تاکید کرد:" جامعه مدرسین مرجع تشخیص صلاحیت مراجع نیست."
 سایت اصولگرای فردا، در گزارشی  نظرات آیات عظام را در خصوص بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جویا شد که در پی می آید.
 دفتر رهبری در پاسخ به این موضوع رجوع به یکی از مراجع تقلید و نظر این مراجع را در این خصوص یادآور شده است .
همچنین دفتر آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه جامعه مدرسین مرجع تشخیص صلاحیت مراجع نیست گفت: در این موارد نظر شخص مقلد ارجح است اما دفتر آیت‌الله سیستانی ابتدا شخص آیت‌الله سیستانی را اعلم برای مرجعیت می‌داند و بعد از ایشان نیزآیت‌الله وحید خراسانی را معرفی می نماید.
آیت‌الله موسوی اردبیلی ، از مراجع تقلید نیز ادامه تقلید از آیت‌الله صانعی را بلامانع عنوان کردند.
در پاسخ دفتر آیت‌الله نوری همدانی درباره این موضع نیز آمده است: به سادگی نمی‌توان صلاحیت یک مرجع تقلید را زیر سوال برد اما اگر شخص مقلد با تحقیقات از آیت آلله صانعی پیروی می‌کند می‌تواند ادامه دهد تا زمانی که فسق مرجع مورد نظر اثبات شود.
همچنین در پی تماسی که با دفتر آیت الله مکارم شیرازی گرفته شد، اعلام گردید: در ادامه پیروی از آیت‌الله صانعی ایرادی وارد نیست و همانطور که امام خمینی دیدگاههای سیاسی آیت‌الله منتظری را مردود می‌دانستند اما به مرجعیت ایشان خللی وارد نشد و ایشان هم‌چنان مقلدانی داشتند، در موضوع آیت‌الله صانعی نیز به همین‌گونه برخورد شود.
دفتر آیت‌الله وحید خراسانی نیز عنوان کردند که در این‌باره نمی‌توانند نظر دهند و از اعلام نظر خودداری کردند.
این سایت اصولگرا در پایان، به نقل از دفتر آیت‌الله جوادی آملی آورده است که در این موضوع، تشخیص به عهده خود مقلد است و اگر قول و حرف جامعه مدرسین برای مقلد حجت است می تواند از نظر آنها پیروی کند.

(بیانیه مهم و جدید)خواسته های جنبش سبز از زبان پنج تن از روشنفکران دینی


تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس) :عبدالکریم سروش، محسن کدیور، سید عطاء الله مهاجرانی، عبدالعلی بازرگان و اکبر گنجی طی بیانیه مشترکی ضمن حمایت کامل از رهبران جنبش سبز بویژه بیانیه هفدهم میرحسین موسوی، خواسته های ده گانه جنبش سبز را به روایت خود برشمرده اند متن کامل این بیانیه مهم به این شرح است : 


خواسته های بهینه جنبش سبز
شش ماه پیش میلیون ها نفراز مردم ایران به خیابان ها آمدند تا حق پایمال شده خود در انتخابات خیانت آلود را مطالبه کنند و به تحقیر و توهین مستمر ملت توسط حکومت اعتراض نمایند. دستگاه های امنیتی و نظامی به این مطالبات آرام و مسالمت آمیز، با خشونت و قساوت پاسخ دادند و کوشیدند از حضورمردم در فضای عمومی جلوگیری کنند و جنبش سبز را مرتبط با کشورهای بیگانه و سیاست دولت های غربی معرفی کنند.
تمامیت طلبان تصور می کردند با سرکوب خونین این قیام قانونی، می توان حرکت اعتراضی مردم را همچون گذشته متوقف کرد، اما به رغم همه محاسبات، آتش آگاهی افروخته تر و آهنگ اصلاحات رساتر شد وجنبش را روز به روز بالنده تر و بارورتر ساخت.

 درگذشت فقیه عالیقدر آیت الله منتظری که در پنج دهه گذشته، به خصوص شش ماهه اخیراز حقوق اساسی ملت دفاعی جانانه کرده بود و اینک در حساس ترین شرایط آنان را ترک می کرد، چون "رهبر معنوی جنبش" درخشید و جان تازه ای به جنبش بخشید و  ظلم هائی که بر او رفته بود زبانه های خشم ملت را در آستانه ماه محرم، ماه حق طلبی و قیام علیه استبداد و ستم، بلندتر کرد. اعتراضات مردم، طبق سنت طولانی تاریخ در فرهنگ تشیع، در روز عاشورا به اوج خود رسید و ملت آگاه با درس گرفتن از پیام حسینی  ظلم زمانه را نشانه گرفت.

استبداد دینی که مشروعیت خود را با خشونت و کشتار مردم در روز عاشورا پاک از دست داده بود، از ترفندی نخ نما شده برای تحریک احساسات دینی مردم استفاده کرد و به کمک صدا و سیمای دولتی و بسیج همه نیروهای  تحت فرمان  کوشید صحنه قیام را وارونه کرده جنبش سبز را متهم به توهین به مقدسات و انکار اعتقادات دینی نماید و با  آماج حمله قرار دادن رهبران و چهره های شاخص جنبش سبز و دستگیری احتمالی آنان، این حرکت را به گمان خود به کلی خاموش سازد.

پوشیده نیست که بخشهای ا فراطی حاکمیت ایران به این دلیل به خونریزی و  خشونت  متوسل می شوند که خود را فاقد پایگاه وسیع اجتماعی و آینده امن می دانند. آنها می خواهند رویارویی نهایی و"روز واقعه "را تسریع کنند تا هم نیروهای مردد درون حاکمیت را  در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، هم نیروی عظیم مردمی و خواستاران دموکراسی و حقوق مدنی و سیاسی را به شورشیانی خشونت ورز  تقلیل دهند .

 عملکرد این رژیم، اقشار بسیار متنوعی از جوانان، زنان، گروه های قومی و مذهبی، روشنفکران، روحانیون، دانشگاهیان، کارگران و فعالان سیاسی را به شدت آزرده کرده است. گفتمان "توطئه دشمن" که ولیّ جائر در طول 20 سال گذشته ترویج و از طریق آن دشمن سازی و ایجاد تفرقه  میان ملت می کند (مثل: مطبوعات پایگاه دشمن اند، روشنفکران مزدوران دشمن اند، جنبش سبز توطئه رنگی دشمنان برای براندازی است)، بخش عظیمی از ملت را به جبهه ی دشمن تبدیل کرده که سازمان های سرکوب باید تکلیف آنان را یکسره کنند.

 کینه و نفرتی که در سی سال گذشته در سطوح مختلف جامعه انباشته شده، بسیار عمیق و ریشه دار است. این نارضایتی ژرف توان  تخریبی عظیمی دارد که در صورت فوران،  موج گسترده ای از خشونت  را در سطوح مختلف جامعه ایران دامن خواهد زد.

افراطیون حاکم بر دستگاه های سرکوب،  تعلق خاطری به ایران ندارند و نگران ریخته شدن خون هزاران ایرانی هم نیستند. آن ها به اقلیت بسیار محدودی ازجامعه ی ایران اتکا دارند و تنها ضامن بقای شان اسلحه، شکنجه و ارعاب مردم است. تخصص آن ها خشونت است و خشونت را به مهمترین ابزار نزاع های سیاسی تبدیل کرده اند.

 خشم وخشونتی که امروز شاهد آنیم، اگر به زبان اصلی سیاست در ایران تبدیل شود، عقلانیت و دموکراسی و تحقق آزادی های مدنی و سیاسی را به حاشیه خواهد راند.  زمامداران خودکامه البته کوشش میکنند خشونت را به تظاهرات مسالمت آمیز و پرشکوه میلیون ها ایرانی آزادیخواه تزریق کنند تا چهره دموکراتیک جنبش مخدوش شود، ولی ملت نباید فریب خورده و وارد بازی سازمان های نظامی امنیتی شود.

جنبش سبز ایران در لحظه ی حساس کنونی  به طرح مطالبات مشخص و مقدور، طولانی کردن فرآیند اعتراض و جلب مشارکت گسترده اقشار متنوع جامعه در تعیین سرنوشت خود نیاز دارد.  

این جنبش  به عنوان جریانی که نگران آینده ی کشور و سرنوشت آن است ، باید برتری اخلاقی خود را بر زورگویان و شکنجه گران، همان طور که تاکنون نشان داده، ادامه دهد. در این شرایط وظیفه ی مردم آگاه، جوانان فداکار و نیروهای سیاسی، ترسیم مسیر آینده ی جنبش و تدوین خواست های مشخص سیاسی است تا مدارا و مسالمت را جایگزین خشونت تحمیل شده از سوی سرکوبگران کند.

هموطنان گرامی،

جنبش سبز ایران مدافع تمامیت ارضی ایران، مخالف حمله ی نظامی به کشور، مخالف دخالت بیگانگان در تعیین سرنوشت مردم ایران و نگران تحریمهای اقتصادی زیانمند به حال ملت ایران است. این جنبش، مسالمت آمیز و ضد خشونت است. نزاع جنبش با اقتدارگرایان، نزاع بر سر رعایت حقوق بشر و گردن نهادن به خواست های دموکراتیک مردم، تحقق جامعه مدنی، مدارا دینی، به رسمیت شناختن تکثر و تنوع در فضای سیاسی کشور و بالاخره نفی ولایت جائر است.

ما به عنوان بخش کوچکی از جنبش سبز سراسری مردم ایران بر این باوریم که در مرحله ی کنونی مهمترین مطالبات جنبش را می توان به قرار زیر اعلام و بر مبنای آن تحرک آینده ی جنبش و مناسبات آن با حاکمیت را تنظیم کرد. بخشی از این خواسته ها را آقای میر حسین موسوی در بیانیه هفدهم خود آورده است که با توجه به تنگناهای سیاسی داخل کشور جنبه حد اقلی دارد. ما ضمن حمایت کامل از مواضع رهبران جنبش در داخل کشور (موسوی، کروبی و خاتمی) روایت خود را از خواسته های بهینه جنبش سبز مردم ایران در این مرحله به شرح ذیل اعلام می کنیم:

1- استعفای آقای محمود احمدی نژاد و برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت نهادهای بی طرف، لغو نظارت استصوابی، تشکیل کمیسیون مستقل انتخابات با شرکت نمایندگان مخالفان و معترضان به منظور تدوین ضوابط برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه.

2-  آزادی کلیه ی زندانیان سیاسی و عقیدتی و بررسی شکایات موارد مربوط به آزار، شکنجه و کشتار معترضان در ماه های اخیر در دادگاه های علنی با حضور هیأت منصفه و برخورداری از وکیل غیر تحمیلی؛ و جبران خسارات وارده به قربانیان سرکوب های اخیر و خانواده ی آنان.

3-  آزادی کلیه رسانه ها اعم از مطبوعات و رسانه های صوتی تصویری و مجازی، رفع سانسور و توقیف از کلیه ی نشریات توقیف شده، گسترش کانالهای تلویزیونی غیردولتی و ماهواره ای، رفع فیلترینگ از اینترنت، امکان دسترسی آسان به رسانه های فوق الذکر، تصفیه رادیو وتلویزیون از دروغ پردازان و تشنج آفرینان.

4-  به رسمیت شناختن حق فعالیت قانونی احزاب سیاسی، جنبش دانشجوئی و زنان،NGO ها و نهادهای مدنی، اتحادیه های مستقل کارگران و کارمندان، و حق تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز مطابق اصل 27 قانون اساسی.

5-  استقلال دانشگاهها، سپردن امور دانشگاهها به شیوه دموکراتیک به دست دانشگاهیان، خروج نیروهای نظامی و شبه نظامی از دانشگاه ها و انحلال شورای غیرقانونی عالی انقلاب فرهنگی.

6.محاکمه عاجل شکنجه گران، قاتلان، آمران و عاملان جنایات گذشته بویژه چند ماه اخیر.

7.استقلال قوه قضائیه از طریق انتخابی کردن ریاست آن، انحلال دادگاههای ویژه غیرقانونی، تصفیه قوه قضائیه از قضات ناعادل و گوش بفرمان، برحذرداشتن مقامات قضائی از ایراد خطابه های سیاسی و اجرای منویات مقامات مافوق (دادگاههای فرمایشی) بجای اجرای بیطرفانه و عادلانه قانون. 

8. خروج نیروهای نظامی انتظامی امنیتی از قلمرو سیاست و اقتصاد و فرهنگ، و اکتفا به وظایف حرفه ای.
9. رعایت استقلال اقتصادی و سیاسی حوزه های علمیه و دولتی نشدن روحانیت. استخدام نکردن تریبون نمازهای جمعه برای صدور احکام خلاف شرع و قانون (از قبیل محارب، مفسد فی الارض، مرتد و باغی).

10. انتخابی کردن، نقدپذیر و پاسخگو کردن همه متصدیان رده اول کشور ومحدود کردن دوره تصدی آنان.

نپذیرفتن این خواستهای بهینه جنبش سبز، و افزودن سرکوب و ارعاب نه تنها ما را از بحران عبور نخواهد داد، بلکه ایران را در بحران عمیق تری فرو خواهد برد، و تبعات سهمگینی از پی خواهد آورد، که مسئولیتش با "صاحب ولایت مطلقه" است.

سیزدهم دی ماه 1388، سوم ژانویه 2010
عبدالعلی بازرگان، عبدالکریم سروش، محسن کدیور، اکبر گنجی، سید عطاء الله مهاجرانی 

آخرين آخبار