آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

نتخابات شورای دانش آموزی دبیرستانی در اصفهان نیز سبز شد


به گزارش موج سبز آزادي دانش آموزان دبيرستان شهيد نيلفروش زاده اصفهان در انتخابات شوراي دانش آموزي که در اين هفته برگزار
شد، به نامزدي که رنگ سبز را به عنوان رنگ انتخاباتي و تبليغاتي خود برگزيده بود بالاترين راي را دادند و وي را به عنوان نماينده خود در اين شورا برگزيدند. اين در حالي است که دراين دبيرستان 600 نفره، رقيب ديگر نامزد سبزکه فرمانده پايگاه بسيج دانش آموزي اين مدرسه بود با کسب تنها 27 راي به عنوان آخرين فرد برگزيده در ميان رقباي انتخاباتي از راهيابي به شوراي دانش آموزي بازماند.

كنگره آمريكا براى تصويب تحريمها منتظر پاسخ رژیم نخواهد ماند

كنگره آمريكا هشدار داد براى تشديد تحريمها منتظر پاسخ رژیم تهران در باره توافقنامه هسته ای وين نخواند ماند. به گزارش صدای آمریکا، در کنگره لايحه جديدى قرار است ارائه شود كه در نوع خود كم سابقه است. لايحه جديد توسط ران کلاين، رئيس دموکرات گروه كار ايران در کنگره، و جان مايکا، قانونگذار جمهوريخواه مجلس نمايندگان، موسوم به «قانون پاسخگويى به تجارت در ايران» در اقدامى کم سابقه هر شرکت خصوصى را که قصد عقد قرار داد همکارى با دولت آمريکا دارد موظف مى کند ضمانت بدهد با ايران دست به هيچگونه داد و ستد و تجارت نمى زند. اجراى اين لايحه شرکتهاى بزرگ ارتباطات را که با ايران همکارى دارند ازقراردادهاى پر منفعت با دولت آمريکا محروم مى کند. ران کلاين مى گويد حمايتهاى مالى شرکتهاى بين المللى طرف همکارى با رژیم ايران پيام نادرستى حاکى از پشتيبانى از رژيمى با يک سياست خارجى خطرناک در بر دارد.
در کنگره تلاش قانونگزاران اين است که بلافاصله پس از ضرب الاجل پايان سال براى روشن شدن سودمند بودن مذاکره با ايران
پرزيدنت اوباما بدون معطلى بتواند تحريمهاى جديد را به اجرا بگذارد. سم براون بک سناتور جمهوريخواه نیز اخيرا در نشستى براى بررسى لوايح متعدد تشديد تحريم ايران که خود يکى از نويسندگان اين تحريمهاست از دولت اوباما خواستار تعيين يک نماينده ويژه رسيدگى به نقض حقوق بشر در ايران شد

محرومیت از تحصیل برای دانشجوی دا‌نشگاه علامه

شاهین نقاشیان دانشجوی ترم 7 رشته‌ی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به از طرف کمیته‌ی انضباطی دانشگاه به یک ترم
محرومیت از تحصیل محکوم شده است. به گزارش کمیته حق تحصیل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری شاهین نقاشیان با شرکت درتجمع اعتراضی دانشجویان و سخنرانی در اعتراض به دیکتاتوری مسئولین دانشگاه و هم‌چنین دفاع از استاد اخرج شده ي دانشکده؛ دکتر مهیار داشاب، بلافاصله به کمیته‌ی انضباطی احضار و با موارد اتهامی همچون؛ «ایجاد بلوا و آشوب با هماهنگی قبلی در دانشگاه»، «ایجاد اخلال و وقفه در برنامه و نظم دانشگاه» و عدم رعایت مقررات روبه‌رو می‌شود. نقاشیان با توجه به این اتهامات به خاطر عدم رعایت مقررات به منع از تحصیل به مدت یک نیمسال و ممنوع الورود شدن به دانشگاه محکوم میشود. مسئولین دانشگاه با خطاب قرار دادن وی به عنوان «عنصر اصلی همه‌ی آشوب‌ها» به نقاشیان می‌گویند «تحصیلات تکمیلی را در خواب هم نخواهی دید.» پیش از این در خرداد ماه 78 وی پس از شرکت در تجمعات اعتراض‌آمیز دانش‌جویی یک ترم ازتحصیل محروم شده بود. شاهین نقاشیان در طی دوران تحصیل خود بارها به کمیته‌ی انضباطی احضار و از طرف مسئولین دانشگاه مورد تهدید قرار گرفته بود. در روزها اخیر چندین تن از دانشجویان دانشگاه علامه با محرومیت از تحصیل مواجه شده‌اند، امری که در طول دو سال اخیر بسیاری از دانشجویان این دانشگاه با آن روبه‌رو شده‌اند.

محققان هشدار دادند: امواج تلفن همراه به استخوانها آسيب مي‌رساند

ایسنا: آيا شما هم تلفن همراه خود را روي كمربندتان قرار مي‌دهيد؟ خوب پس بايد بدانيد كه بر اساس نتايج تحقيقات جديد امواج اين وسيله ارتباطاتي مي‌تواند سبب تضعيف و تحليل استخوانها شود. برخي از تحقيقات اخير نشان داده است كه امواج و تشعشعات لكترومغناطيسي حاصل از تلفن همراه مي‌تواند از تراكم بافت‌هاي استخواني در ناحيه لگن و اطراف محل قرار دادن تلفن در تماس با بدن بكاهد و در نتيجه
استخوانها را تضعيف كند.
دكتر تولگا آتاي و دستياران وي از دانشگاه سليمان دميرل در تركيه در مطالعات اخير خود دريافته‌اند: تماس طولاني مدت با تشعشعات تلفن همراه و در واقع ميدانهاي مغناطيسي حاصل از آن در تضعيف استخوانها بويژه براي افرادي كه عمل پيوند استخواني داشته‌اند، تاثير قابل ملاحظه‌اي دارد.

نایب رییس خانه موسیقی: موسیقی حلال است یا حرام؟


سایت آفتاب: نایب رییس خانه موسیقی ضمن از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا هرچه زودتر به رفع دغدغه‌های هنرمندان و
مهجوریت موسیقی اقدامات لازم را انجام دهد.
داریوش پیرنیاكان در پاسخ به سئوالی مبنی بر چرایی نداشتن روز ملی موسیقی در ایران و پارادوكسی كه بین احترام به موسیقی ایران
در دنیا و در داخل كشور وجود دارد؟ گفت: «ما به عنوان هیات مدیره خانه موسیقی روز 9 آبان را به عنوان روز ملی موسیقی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد دادیم كه با موافقت آنها این پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شد و از آن به بعد دیگر هیچ خبری نشد».
وی دلیل این نابسامانی را طرز تفكر حاكمیت فرهنگی كشور دانست و بیان كرد: «مسئولان فرهنگی كشور سالیان سال است كه موسیقی را كاملا طرد كرده‌اند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه‌ای رفتار می‌كند كه گویی كه ما را به حساب نمی‌آورد».
نایب رئیس خانه موسیقی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «به ایشان می‌گویم كه با این موضوع كاری نمی‌توانند بكنند مگر اینكه آستین بالا زده و با كسانی كه خود می‌دانند چه كسانی هستند صحبت كنند تا موسیقی از اسارت و تحقیر آزاد شود».
وی خواستار تعیین شدن وضعیت حلال و حرام بودن موسیقی از دیدگاه مدیران فرهنگی شد و افزود: «اگر این جریان درست تبیین نشود
آقای حسینی هم نمی‌تواند كار خاصی صورت دهد حتی اگر دیدی باز نسبت به این جریان داشته باشد و انسان بسیار مثبتی هم باشد».
پیرنیاكان در پایان گفت: «آقای حسینی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ابتدا باید موضع خودش را به نسبت جریانات بیرون از دولت
روشن كند. وزارت فرهنگ آدم خوب و مثبت می‌خواهد ولی برای پیشبرد امور آدم خوب كافی نیست».
نایب رئیس خانه موسیقی معتقد است از نظر قوانین بین‌المللی یونسكو با ثبت یک مقوله فرهنگی می‌تواند در حفظ و حراست ازآن بكوشد.
دایروش پیرنیاكان، نوازنده و محقق موسیقی ضمن اظهار این مطلب گفت: «وقتی یک مقوله‌ای در یونسكو ثبت می‌شود از نظر فرهنگی جایگاهش تثبیت می‌شود و جزء فرهنگ تمام ملت‌ها ثبت می‌گردد». وی افزود: «از نظر قوانین بین‌المللی با ثبت یک مقوله در یونسكو، این نهاد فرهنگی بین‌المللی می‌تواند در حفظ آن دخالت كند، در حقیقت یونسكو با ثبت یک اثر یا یک مقوله آن را به یک فرهنگ هنر جهانی تبدیل می‌كند». وی ادامه داد: «یونسكو حق دارد در آثاری كه ثبت شده نظارت داشته و اجازه ندهد كه مورد هجوم قرار گرفته و از بین بروند». پیرنیاكان در مورد حمایت‌های یونسكو از موارد ثبتی خود توضیح داد: «احتمالا اگر كسی بخواهد بر روی موسیقی ردیفی ایران تحقیق كند یونسكو هم از لحاظ مادی و هم از كمک‌های فكری دریغ نمی‌كند».
این مدرس موسیقی خاطر نشان كرد: «ثبت ردیف‌های موسیقی ایران در یونسكو بر رفع بسیاری دل‌مشغولی‌های اهالی موسیقی تاثیر بسزایی دارد زیرا از ردیف‌دانان موسیقی ایران بر نظارت یونسكو از موسیقی ردیفی ایران مطمئن هستند. این جریان باعث روشن‌تر شدن افق‌ها و امیدوارتر شدن آنها خواهد شد».

آخرين آخبار