آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

آیت الله منتظری: فلسفه تشکیل بسیج ،‏ ‏بسیج در راه خدا بود نه بسیج در راه شیطان



اخراج پویا غلامرضایی، دانشجوی دانشگاه ارومیه از سوی کمیته انضباطی


 
کمیته گزارشگران حقوق بشر:
7 آذر 1388
کمیته گزارشگران حقوق بشر - پویا غلامرضایی، دانشجوی رشته عمران دانشگاه ارومیه در پی تایید حکم دو ترم محرومیت از تحصیل در کمیته انضباطی از دانشگاه اخراج شد. وی در خرداد ماه 88 به دلیل همکاری با ستاد مهندس موسوی در دانشگاه و مدیریت اعتراضات و تظاهرات بعد از انتخابات در دانشگاه ارومیه به کمیته انضباطی احضار و از سوی این کمیته به اتهام مدیریت آشوب‌های دانشگاه و تحریک دانشجویان به دو ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد.
در پی این احکام کمیته‌ی انضباطی و کمیته ی موارد خاص با درخواست وی مبنی بر افزایش سنوات مخالفت نموده و سه‌شنبه، سه آذر ماه حکم اخراج وی را شفاهاً ابلاغ نمودند. پویا غلامرضایی پیش از این نیز در سال 1385 به اتهام مدیریت اعتصاب غذا در دانشکده‌ی فنی و اعتراض به وضعیت نابسامان امکانات رفاهی دانشگاه به 2 ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات به دلیل بر هم زدن نظم دانشگاه محکوم شده بود.
کميته گزارشگران حقوق بشر
Committee of Human Rights Reporters

16 آذر فرصتی برای ورود طبقه ی محروم به جنبش

کورش عرفانی

در آستانه ی 16 آذر موجی دیگر از دستگیری ها و احضار دانشجویان به راه افتاده است. رژیم که می داند شانزده آذر پله ای است برای تداوم بخشیدن به جنبش آزادیخواهی مردم ایران می خواهد با سرکوب پیشگیرانه دو کار کند: از یک سو پتانسیل فعال دانشگاه ها را خنثی سازد و از سوی دیگر اعلام کند که جنبش اعتراضی در کلیت خود از نفس افتاده است.
برای همین نیز لازم است تا فعالیت ها گسترش بیشتری پیدا کند تا 16 آذر تبدیل به مقطعی برای جا انداختن دو پیام شود: 1) دانشگاه به اعتراض گری ادامه می دهد و دوم این که جنبشی که از 23 خرداد آغاز شد هم چنان ادامه دارد.
اما به نظر می رسد وقت آن رسیده است که حرکت یک گام جلوتربرود تا بتواند در عین حال بلوغ کیفی جنبش را نیز نشان دهد و تنها به تداوم بخشی کمی آن بسنده نکند. و آن این است که در روز 16 آذر در ورای این که چه حجم از مردم وارد صحنه ی تظاهرات شوند باید به تظاهرات اعتراضی محتوای دیگری بخشید.
دقت داشته باشیم این جنبش در همین شش ماه گذشته تبدیل به یک جنگ فرسایشی شده است، اما هر جنگ فرسایشی برای به ثمر رسیدن علاوه بر تامین تداوم خویش نیاز به نقطه ی عطف های متعدد نیز دارد، در غیر این صورت ممکن است به جای نیروهای دشمن، نیروهای خودی دچار فرسایش شوند. بنابراین باید به عنصر نقطه ی عطف نیز نگریست. به طور مثال در مقطع 13 آبان مردم با به زیر کشیدن و آتش زدن عکس های خامنه ای نشان دادند که جنبش می خواهد از سد ولایت فقیه عبور کند. این کار حاوی یک پیام بود که براساس آن، جنبش مراحل رادیکالیزه شدن را می پیماید. پس از آن، موج دستگیری دانشجویان و احضار و بازداشت آنها تا کنون نشان می دهد که رژیم به شدت در وحشت از 13 آبانی دیگر در روز 16 آذر است. به همین خاطر از حالا تلاش می کند که آن را ضعیف و شکننده کند.
برای خنثی ساختن این تلاش دشمن بد نیست که در روز 16 آذر تظاهر کنندگان نشان دهند که جنبش یک گام از 13 آبان جلوتر رفته است و تصمیم ندارد بدون زیر سوال بردن جدی و عملی نظام ولایت فقیه عقب نشینی کند. برای این منظور بهره بری هوشمندانه از این فرصت لازم است.
تغییر کیفی در محتوا و نه فقط شکل
خوب می دانیم که تمرکز جنبش در ماه های اخیر روی شعارهایی بوده است که به طور عمده سیاسی بوده اند. این امر ضمن حفظ ارزش خود نیروهای اجتماعی محدودی را به میدان آورده است. اما برای به ثمر رساندن این جنبش و عقب زدن رژیم نیاز به نیروهای مردمی وسیع تر و در قالبی گسترده تر است. جنبش کنونی به وسیله ی نیروهایی که به طو رعمده متعلق به طبقه ی متوسط جامعه هستند آغاز شد و توسط آنها نیز ادامه یافت. اما نیرویی که می تواند این جنبش را به یک حرکت سرنوشت ساز تبدیل کند طبقه ی محروم جامعه است که اکثریت عظیم جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
این بخش از جمعیت، غایب بزرگ جنبش است. 16 آذر می تواند این نیرو را به صحنه دعوت کند. برای این منظور لازم است حرکت از چارچوب های خودساخته ی خویش بیرون آید. یعنی درکنار شعارها و خواست های خود مطالباتی را مطرح کند که برای میلیون ها نفر از توده های محروم، فقیر و حاشیه نشین قابل شناسایی و ارزشمند است. این مطالبات هرچند به نوعی در شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور» و « ایرانی می میرد سازش نمی پذیرد» و غیره متبلور است، اما باید شعارهایی نیز به طور مستقیم در رابطه با خواست های بدیهی مادی و اقتصادی و صنفی قشرهای محروم جامعه مطرح شود. شعارهایی مانند « گرانی بسه دیگه، بیکاری بسه دیگه» و یا در رابطه با افزایش قیمت نان و یا حذف یارانه ها، پایین بودن سطح دستمزدها و ...
این شعارهاست که مردم را در تمامیت خود نسبت به جنبش حساس ساخته و به دلیل مرتبط بودن با واقعیت های حاد و سیاه زندگی وارد صحنه می کند.
فراموش نکنیم ما با یک رژیم سراپا مسلح و جنایتکار روبرو هستیم که جز به خشونت فکر نمی کند. خیال خام کنار زدن این رژیم با نوار سبز بر مچ هایمان یا خاموش کردن چراغ ها در ساعت 9 شب را از سر بیرون کنیم. کنار زدن این رژیم باید بر اساس یک استراتژی عمل گرا مانند «خلع قدرت از رژیم از طریق خلع سلاح نیروهای رژیم» باشد. این امر نیز نیاز به یک «رزم اجتماعی سازماندهی شده» به عنوان تاکتیک دارد . یعنی یک نبرد رویاروی با نیروهای مسلح رژیم با هدف خلع سلاح آنان و پایان بخشیدن به خشونت دولتی. برای این منظور نیز نیاز است به این که حجم وسیعتری از نیروهای اجتماعی به صحنه آیند و مبارزه را به این سمت پیش ببرند.
دانشجویان ایرانی به عنوان «موتور پویای جنبش کنونی» باید این وظیفه را برعهده گیرند و با مخاطب قرار دادن قشرهای محروم و لایه های ستمدیده اما خاموش جامعه پای آنها را به صحنه بازکنند. حضور این نیروها به طور کامل معادله ی قوا را در صحنه به هم خواهد ریخت، هم از حیث کمی و هم از نظر کیفی. از حیث کمی گستره ی جغرافیایی و شمار معترضین به حدی خواهد بود که نیروهای سرکوبگر رژیم امکان کنترل و سرکوب همگانی را از دست خواهند داد. از حیث کیفی نیز این نیروهای اجتماعی توان بالاتری برای رودرویی عملی با نیروهای رژیم خواهند داشت.
به همین خاطر بد نیست که تظاهرات را هم از حیث موضوعی و هم از حیث جغرافیایی به میان محرومان برد. می توان به جای تمرکز در مناطق مرکزی و یا شمالی شهر محل اصلی تظاهرات را در جنوب شهر قرار داد، جایی که تجمع هسته ی اولیه و آغاز تظاهرات هزاران هزار نفر از ساکنان این محل را به خود جذب خواهد کرد و به سرعت به یک تظاهرات بزرگ تبدیل خواهد شد. ابتکاراتی از این دست بنا به واقعیت های شرایط می تواند بسیار معنادار و پرفایده باشد. یا چرا یکی از تجمعات از مقابل کارخانه های بزرگ اطراف تهران مانند کارخانجات ایران خودرو در جاده ی کرج نباشد؟ به این گونه ابتکارهای عمل گرا و سودمند فکر کنیم.
ورود قشرهای محروم، بیکاران، کارگران و حاشیه نشین ها به جنبش کنونی یگانه ابزار بیرون کشیدن آن از دور تسلسل اعتراض محدود-سرکوب-اعتراض محدود دیگر-سرکوب است. این ورود نه یک تاکتیک برای استفاده ی ابزاری از این نیروها، بلکه یک انتخاب استراتژیک است که به مبارزه ای سیاسی که از فردای انتخابات آغاز شد رنگ و آب اجتماعی داده و آن را از بن بست و فرسودگی به خاطر پرداخت هزینه ی بالای سرکوب نجات خواهد داد.
خوب می دانیم که اعتراضات کارگری در ماه های اخیر رشد تازه ای یافته و سرکوب و احضار و محاکمه ی فعالان کارگری نیز اوج گرفته است. پس می بینیم سرکوب دانشجویی و سرکوب کارگری پا به پای هم پیش می رود و همین خبر از وجود یک پیوند ممکن و منطقی در راستای مبارزاتی دارد.
این بر همه فعالان جنبش است که با پرهیز از افتادن در دام ترس ها و عادت های ناخودآگاه و محاسبات طبقاتی و خرده بورژوا مآبانه به درد ها و رنج های میلیون ها هموطن محروم، بیکار، کارگر و حاشیه نشین خود بیاندیشند و تبدیل به نیروهای روشنگر و دعوت کننده ی این اقشار ستمدیده در جامعه بشوند. فراموش نکنیم که یک جامعه انباشته از نابرابری های حاد طبقاتی هرگز رنگ و آب دمکراسی و آزادی را نخواهد دید. استقرار یک نظام مردمسالار ترکیبی است متقابل از آزادی و عدالت و هیچ یک بدون دیگری تحقق نخواهد یافت.
جنبش کنونی می تواند فرصتی باشد برای خودرهایی مردم ایران از فقر مادی و فقر فرهنگی، از نابسامانی اقتصادی و بی بند وباری سیاسی و در یک کلام رهایی از مثلث جهل، فقر و ترس (روحانیت-بازار-پاسدار).
16 آذر فرصتی است جهت آغازی نوین برای جنبش اعتراضی کنونی، فرصتی برای اجتماعی کردن یک مبارزه ی سیاسی و تضمین شانس موفقیت آن.

صالح نیکبخت خبر داد: صدور حکم 6 سال حبس تعزیری برای بهزاد نبوی


توسط مجله معتبر «Foreign Policy»: زهرا رهنورد به عنوان سومین متفکر برتر سال ۲۰۰۹ انتخاب شد

6:57 عصر یک‌شنبه، 8 آذر 1388
 
مجله بین‌المللی «سیاست خارجی»(Foreign Policy)، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را به عنوان نفر سوم در فهرست صد متفکر برتر جهان در سال ۲۰۰۹ انتخاب کرد.

به گزارش موج سبز آزادی مجله بین‌المللی «سیاست خارجی»(Foreign Policy) با انتشار فهرستی از صد متفکر برتر سال 2009، زهرا رهنورد را به عنوان نفر سوم در این فهرست، پس از «بن برنانکی» و «باراک اوباما» انتخاب کرد. این مجله در توضیح این انتخاب آورده است: "برای مغز متفکر بودن در کنار جنبش سبز و کمپین همسرش، رهبر مخالفان(دولت ایران)، میرحسین موسوی"
در گزارش این نشریه سپس به حمله محمود احمدی‌نژاد به زهرا رهنورد در مناظره وی با میرحسین موسوی اشاره شده است و با ذکر اینکه رهنورد سپس در یک مصاحبه مطبوعاتی پاسخ اتهامات احمدی‌نژاد را داد، از این واقعه به عنوان یکی از حوادثی که باعث تحریک مخالفان و اتحاد هواداران میرحسین موسوی شد یاد کرده است.
این گزارش سپس به خدمات رهنورد در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقا نقش زنان در جامعه اشاره کرده است و با یادآوری ریاست وی بر دانشگاه الزهرا از سخنرانی شیرین عبادی در این دانشگاه به دعوت زهرا رهنورد سخن به میان آورده است.
«سیاست خارجی» در پایان این گزارش با برشمردن گوشه‌هایی از نقش موثر زهرا رهنورد در کمپین تبلیغاتی میرحسین موسوی به برنامه‌های وی برای پیشرفت جایگاه زنان در جامعه آینده ایران اشاره می‌کند.

هاشمي رفسنجاني : درگیریهای خیابانی ناشی از بستن فضای نقادی آزادانه است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن ظالمانه خواندن قطعنامه اخير آژانس انرژي اتمي بر ضد ايران، خواستار اعمال تدبير و ديپلماسي فعال مسئولين كشور در عرصه بين المللي با هدف حفظ دستاوردهاي هسته اي شد. آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود برخوردهاي خياباني و درگيري را ناشي از بستن فضاي جامعه دانست و ضمن نامشخص بودن نتيجه اين درگيريها، بر لزوم فراهم شدن فضاي نقادي آزادانه در جامعه تأكيد نمود.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي تيم مكاترونيك دانشگاه آزاد اسلامي افزود: جايگاه فعلي ايران در زمينه علوم هسته‌يي با تلاش و زحمات فروان به دست آمده است و بايد با يك ديپلماسي فعال در عرصه بين‌المللي و تدبير مانع از اين‌گونه رفتارها با جمهوري اسلامي ايران شويم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خواهان فراهم شدن فضاي نقادي آزادانه در جامعه شد.

وي فضاي كنوني كشور را نيازمند همدلي و همراهي بيشتر و دوري از كينه‌توزي و جدال ميان فعالان عرصه سياسي دانست و ادامه داد: بحث و مناظره در رسانه خطري ندارد و آگاهي‌بخش است و به مردم حق انتخاب مي‌دهد، ولي زماني كه در فضاي بسته اين مسائل به برخوردهاي خياباني و درگيري منتج مي‌شود، نتيجه نهايي آن براي هيچ‌كس مشخص نخواهد بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت با توجه به اوضاع فعلي به ويژه در دانشگاه‌ها و با اشاره به انتشار برخي گزارش‌ها درباره موج جديد مهاجرت از كشور ميان دانشگاهيان و نخبگان تاكيد كرد: ايجاد اميد به آينده ميان نخبگان عامل مهمي در جلوگيري از مهاجرت‌ها از كشور است و انتظار مي‌رود شرايط به نحوي فراهم شود تا سرمايه‌هاي علمي كه قبلا كشور را ترك كرده‌اند، جهت خدمت به وطن باز گردند.

وي همچنين در اين ديدار با ذكر نحوه شكل‌گيري دانشگاه آزاد اسلامي با درايت و كمك مستقيم امام راحل به موضوع وقف آن پرداخت و خاطرنشان كرد: هيات موسس حق تصرف و اداره اموال اين نهاد را طبق شرع و قانون به عهده دارد و نگراني در خصوص آينده و حسادت‌ها و طمع‌هايي كه به اين دانشگاه مي‌شد، هيات موسس را به اين نتيجه رساند كه مطمئن‌ترين راه براي مقابله با اين معضلات وقف اين دانشگاه است.

رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به بررسي‌هاي هيات امناء در مورد وقف دانشگاه و همچنين مشاوره و سوال از علماي ديني تاكيد كرد: در اين خصوص از مقام معظم رهبري نيز توسط اينجانب استفتا شد كه ايشان در پاسخ به آن گفتند، مي‌توانيد.

وي تاكيد كرد: وقف نامه بسيار محكمي نوشته شده و تلاش شده است تا اين سرمايه عظيم و عوايد اين موقوفات تا صدها سال آينده صرف علم و آموزش و پژوهش و ترويج دين شود.

وي همچنين دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين را نمونه موفق يك دانشگاه عنوان كرد و گفت: توجه به كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي و توسعه كيفي دانشگاه از اولويت‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي است كه دانشگاه آزاد قزوين در اين خصوص بسيار خوب عمل كرده است.

هاشمي‌رفسنجاني همچنين خواستار ورود واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد به ويژه دانشگاه قزوين درباره تحقيقات در زمينه انرژي‌هاي نو و تجديدپذير شد.

در ابتداي اين ديدار جاسبي رييس دانشگاه آزاد اسلامي و همچنين موسي‌خاني رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين گزارشي را درباره فعاليت‌ها و موفقيت‌هاي اين دانشگاه ارائه كردند.

در اين ديدار چند تن از دانشجويان عضو مركز تحقيقات مكاترونيك كه در مسابقات جهاني ربوكاپ اتريش و همچنين مسابقات خودروي الكتريكي كشور مقام كسب كرده بودند، به بيان نظرات و خواسته‌هاي خود پرداختند كه در انتها جوايزي نيز توسط آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي به آن‌ها اهداء شد و از افتخارآفريني تيم‌هاي ربوكاپ دانشگاه آزاد در مسابقات اتريش و با حضور سه هزار محقق و كسب مقام اول توسط تيم دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و كسب مقام اول در مسابقات خودروي الكتريكي با حضور دانشگاه‌هاي بزرگ كشور تشكر شد.

«طرح سوال از احمدی نژاد» در مجلس به علت تخلفات متعدد

بي توجهي به قانون براي کسي قابل قبول نخواهد بود
قنبري: آنقدر به احمدي نژاد تذکر داديم که زبانمان مو درآورد

ایصدا: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی از «طرح سوال از احمدی نژاد» در مجلس به علت تخلفات متعدد دولت خبر داد.

داریوش قنبری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار «ایصدا» افزود: در شرایطی که بی توجهی های متعدد آقای احمدی نژاد به قانون در موارد مختلف دیده می شود و ما نمایندگان مجلس هم آنقدر تذکر ماده 157 قانون برنامه چهارم را به ایشان داده ایم که زبانمان مو درآورده است بنابراین طرح سوال از احمدی نژاد در شرایط کنونی کاملا منطقی بنظر می رسد.
قنبری با اشاره به اینکه با وجود تذکرات مکرر و متعدد به احمدی نژاد، وی تا کنون گزارش عملکرد دولت در رابطه با قانون برنامه چهارم را به مجلس ارایه نکرده است، افزود: با توجه به اینکه اولین مرحله از ابزارهای نظارتی مجلس نتیجه بخش نبوده است بنابراین بنظر می رسد مجلس ابزارهای نظارتی دیگری مانند طرح سوال از احمدی نژاد و در صورتی که این هم به نتیجه نرسید در مراحل بعد استیضاح و ... را به کار خواهد بست.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: قوانین متعدد دیگری به جز قانون برنامه چهارم از جمله قانون بودجه که در گزارش دیوان محاسبات شاهد آن بودیم نیز مورد بی توجهی آقای احمدی نژاد قرار گرفته است.
نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه قانون تنها برای اقشار ضعیف و پایین دست جامعه تدوین نمی شود بلکه پس از تصویب آن دیگر برای همه الزام آور است، افزود: قرار گرفتن دولت در مقابل قانون برای هیچ کس قابل قبول نیست.
داریوش قنبری گفت: دفاع نمایندگاه از بحث طرح سوال از آقای احمدی نژاد می تواند به تقویت موقعیت و شان مجلس و همچنین نمایندگان کمک کند.
قنبری با اشاره به اینکه مجلس قانون را برای سرگرمی تصویب نمی کند بلکه برای اجرا شدن آن را به تصویب می رساند، افزود: اگر قرار بر این باشد که مجلس قانون تصویب کند و در جایی دیگر از اجرای آن خودداری شود یا مجلس باید منحل و یا آن دستگاه متخلف اصلاح شود.
فايل صوتي را در اينجا بشنويد !

موسوي: تاج‌زاده هرگز اهل معامله و زدوبند نبوده و نیست


سلام: این‌گونه رفتارها لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به نظام جمهوری اسلامی است که برای استقرار آن زحمات فراوانی کشیده شده است این رفتارها موجب نارضایی دوست‌داران امام و انقلاب است.
غروب روز عید قربان خانواده آزاده دربند سیدمصطفی تاج‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی میزبان میرحسین موسوی، نخست وزیر محبوب امام و همسرش دکتر زهرا رهنورد بودند.
به گزارش سلام،در این ملاقات میرحسین موسوی سابقه آشنایی خود با مصطفی تاج زاده را مربوط به سال‌های اول انقلاب دانست و گفت: ایشان در آن زمان رابط سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با حزب جمهوری اسلامی بود.
وی با بیان‌این‌که تاج زاده انسانی وارسته، پاک و متعهد است که هرگز اهل معامله و زدوبند نبوده و نیست، از دربند بودن بهترین، بااخلاق‌ترین و منزه‌ترین یاران انقلاب ابراز تاسف کرد.
موسوی گفت: این عزیزان از این دوره عمر با برکت خود نیز نهایت بهره را خواهند برد، اما این‌گونه رفتارها لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به نظام جمهوری اسلامی است که برای استقرار آن زحمات فراوانی کشیده شده است. این رفتارها موجب نارضایی دوست‌داران امام و انقلاب است.
فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر سیدمصطفی تاج‌زاده نیز در این دیدار از مهندس موسوی به عنوان نخست وزیر امام و کاندیدای محبوب مردم ایران یاد کرد و از حضور وی و همسر اندیشمند و صاحب هنرش تشکر کرد.
وی با تبریک عید قربان، به موسوی و همسرش ابراز امیدواری کرد که در روز عید غدیر با آزادی تاج‌زاده، به‌همراه او توفیق میزبانی ایشان و همه علاقه‌مندان به راه امام و یاوران اصلاحات را داشته باشد.
محتشمی‌پور در بخش دیگری از سخنانش از برخوردها و بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته از آغاز بازداشت‌های غیرقانونی تاکنون، خصوصا در ارتباط با زنان بازداشت شده اظهار تاسف عمیق کرد و گفت: دلسوزان نظام باید به ما بگویند که چه کسی پاسخگوی حقی است که از عزیزان ما و خانواده‌های زندانیان سیاسی ضایع شده است و رفتارهای غیرقانونی که با جوانان و زنان دربند صرفا به خاطر منتقد و معترض بودن آنان می‌شود با کدام منطق قابل توجیه است.
محتشمی‌پور با اشاره به رفتارهای معترضانه بزرگانی چون آیت‌الله جوادی آملی و اظهارنظرهای مدبرانه و دلسوزانه بسیاری از اهل حوزه و دانشگاه ابراز امیدواری کرد که این سخنان تاثیر لازم را در متنبه شدن خاطیان داشته باشد.
وی گفت: ما خانواده‌های زندانیان سیاسی اطلاع‌رسانی و افشاگری شیوه‌ها و رویه‌های زشت و غیراخلاقی اتخاذ شده علیه اصلاح‌طلبان منتقد را بر خود واجب می‌دانیم و به‌عنوان فرزندان انقلاب اجازه نمی‌دهیم این‌گونه اعمال به‌نام اسلام در کشور اسلامی‌مان انجام شود.
محتشمی‌پور آزادی شاپور کاظمی برادر دکتر رهنورد را تبریک گفت و همچنین از مهندس موسوی خواست که علی‌رغم موانع و سخت‌گیری‌های موجود امکان دیدار و گفت‌وگوی خود با گروه‌های مختلف جامعه را فراهم کند.
در این دیدار همچنین دکتر رهنورد با ابراز تاسف از رفتارهای غیراخلاقی با زندانیان به‌ویژه زنان بازداشت شده، روحیه بالای خانواده‌های آنان را ستود.
وی همچنین با آرزوی آزادی فوری همه زندانیان سیاسی برای صبوری و استواری هر چه بیشتر خانواده تاج‌زاده و دیگر خانواده‌ها دعا کرد.


احداث 10 سایت جدید غنی سازی صنعتی هسته ای در کشور

۱۳۸۸/۰۹/۰۸.
هیئت دولت در جلسه روز یکشنبه خود مصوبه ای را به تصویب رساند که طبق آن 10 سایت غنی سازی صنعتی همانند سایت نطنز در کشور احداث می شود. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این مصوبه دولت مکلف است تا شش ماه آینده احداث 5 سایت غنی سازی صنعتی جدید را آغاز کند و برای احداث 5 سایت دیگر غنی سازی مکان یابی و برنامه ریزی انجام داده باشد.
رئیس جمهور در جریان تصویب این قانون در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت اعلام کرد که ایران برای تامین 20 هزار مگاوات برق هسته ای طبق مصوبه مجلس تا سال 1404 به تاسیساتی برای نصب 500 هزار دستگاه سانتریفیوژ نیاز دارد.
احمدی نژاد درادامه اعلام کرد: البته سانتریفیوژهای جدیدی که در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است با ظرفیت بالاتر و با تعداد کمتر این کار را انجام می دهند که به محض به بهره برداری رسیدن آنها از این سانتریفیوژهای جدید استفاده می کنیم.
وی تاکید نمود که باید به جایی برسیم که 250 تا 300 تن سوخت در سال تولید کنیم و از سانتریفیوژهای جدید و با سرعت بالاتر بهره بگیریم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی از بررسی تولید سوخت 20 درصد در جلسه چهارشنبه این هفته دولت خبر داد و گفت: با همه دنیا از در دوستی و محبت برخورد می کنیم اما با کسی هم شوخی نداریم و اجازه نمی دهیم سر سوزنی از حق ملت ایران در جایی ضایع شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی هم درحاشیه جلسه دولت، این تصمیم هیئت وزیران را پاسخی محکم به حرکت ناپسند 1+5 در نشست اخیر شورای حکام توصیف کرد و گفت: ده سایت جدید غنی سازی ساخته خواهد شد.
علی اکبر صالحی در عین حال جمهوری اسلامی ایران را همچنان پایبند به تعهدات بین المللی خود دانست و افزود: به همان میزان که پیگیر حقوق خود هستیم به تعهدات بین المللی خود هم پایبندیم.
خبر تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

آيت الله منتظری: ضاربان مردم علاوه بر اين که خلاف شرع انجام داده اند بايد ديه هم بپردازند، دفتر آيت الله منتظری


‏بسمه تعالی
آيت الله العظمی منتظری با اشاره به حوادث پس از انتخابات و برخوردهای تند و خشن توسط‏ ‏نيروهای انتظامی و برخی از نيروهای بسيج : "بدبختی اين است که برای دنيای ديگران به جهنم برويم."
‏ ‏همزمان با عيد سعيد قربان آيت الله العظمی منتظری طی سخنان کوتاهی در جمع علاقه مندانی که برای‏ ‏ديدار با معظم له گرد آمده بودند ضمن اشاره به فرمان الهی به حضرت ابراهيم برای ذبح حضرت‏ ‏اسماعيل ، عيد قربان را فرصتی برای قربانی کردن "نفس شيطانی " توصيف نمودند; و نفس انسان را با‏ ‏توجه به آيات قرآن دارای چهار مرتبه دانستند:
‏مرتبه اول نفس اماره است که فرمانده کل قوا نفس انسان است که به بدی ها و شرور انسان را‏ ‏وسوسه می‎کند. در مرتبه دوم نفس لوامه است که در قبال گناهان انسان بی تفاوت نيست و پس از‏ ‏انجام گناه انسان را ملامت می‎کند.
‏ ‏معظم له در توضيح اين مرتبه نفس ، ضمن اشاره به حوادث خشونت بار پس از انتخابات و‏ ‏برخوردهای خشن نيروهای امنيتی و نظامی با مردم که گاه برخی نيروهای بسيج هم در آن شرکت‏ ‏داشته اند، اين اعمال خشونت آميز با معترضين را خلاف شرع و قانون دانسته و ضمن طرح‏ ‏پرسش هايی خطاب به کسانی که مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، فلسفه تشکيل بسيج را‏ ‏بسيج در راه خدا دانستند نه بسيج در راه شيطان. و تمامی کسانی که به دست مأموران کتک خورده اند حتی اگر‏ ‏خراشی به بدن آنها وارد شده باشد را دارای ديه دانسته و فرمودند: زدن مردم به چه مجوزی ؟! آيا هر‏ ‏کس مرا قبول ندارد بايد کتک بخورد؟!

حضرت امير(ع ) با اين که معصوم بودند در خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه به مردم خطاب‏ ‏کرده و می‎فرمايد: شما خود را باز نداريد از گفتار حق و مشورت عادلانه ، من ذاتا فوق خطا نيستم‏ ‏مگر اين که خدا مرا کفايت کند. حتی حضرت علی (ع ) با اين عظمت خود را ذاتا فوق خطا نمی داند.‏ ‏چرا مردم را کتک می‎زنيد چون حرفتان را قبول ندارند؟
‏ ‏ايشان تمامی اعمال خشونت بار را گناه و تضييع حق مردم دانسته‏ ‏و فرمودند: ضاربان علاوه بر اين که خلاف شرع انجام داده اند بايد ديه هم بپردازند.
‏ ‏همچنين ايشان ضمن اشاره به اين که برخی ها مردم را کتک‏ ‏زده اند برای اين که به آنها يک احسنت بگويند فرمودند: نفس‏ ‏لوامه انسان را ملامت می‎کند که چرا برای دنيای ديگران جهنم‏ ‏می‎رويم ؟ آيا اين بدبختی نيست که انسان برای دنيای ديگران به‏ ‏جهنم برود؟
‏ ‏در ادامه معظم له مرتبه سوم را نفس ملهمه برشمرده که دائم حق‏ ‏و باطل را به او اعلام و القاء می‎کند. و مرتبه چهارم ، نفس مطمئنه‏ ‏است چنانچه آيه قرآن می‎فرمايد: (يا ايتها النفس المطمئنة ارجعی‏ ‏الی ربک راضیة مرضيه ...) که فرد از اطمينان قلب بالايی در برابر‏ ‏حوادث و ناملايمات برخوردار است . مانند امام حسين (ع ) که با‏ ‏آن همه مصيبت و کشته شدن اصحاب و ياران و اولادش ، ولی‏ ‏دلش محکم و استوار بود. و واقعا قربانی واقعی را امام حسين (ع )‏ ‏در روز عاشورا کرد.
‏ ‏در پايان معظم له برای رفع گرفتاری ها، آزادی زندانيان در بند و‏ ‏استجابت دعاها دعا نمودند.
‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .

‏دفتر آيت الله العظمی منتظری
‏‏۱۳۸۸/۹/۷‏‏

جشن یازدهمین سالگرد تاسیس جبهه مشارکت در منزل محسن میردامادی/ گزارش تصویری

1:13 صبح یک‌شنبه، 8 آذر 1388

 
 
 

فرمانده سپاه استان فارس اعتراض مردم شیراز را پس از تهران گسترده ترین اعتراضات در کشور اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۸, ساعت ۹:۳۸ بعد از ظهر
شبکه جنبش راه سبز(جرس):فرمانده سپاه فجر استان فارس با اعلام اینکه اعتراضات مردم در شهر شیراز به احاظ گستردگی پس از تهران از سایر شهرها بیشتر بود،از بسیج به عنوان نیروی اصلی در سرکوب این اعتراضات نامبرد.

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‏پرور که روز پنج شنبه در جریان مانور نیروهای بسیج و در حضور عزیز جعفری فرمانده کل سپاه سخنرانی می کرد از اعتراض مسالمت آمیز مردم به عنوان"اغتشاش" نامبرد و گفت"شیراز پس از تهران،‌ بيشترين فتنه‌ها را در اغتشاشات اخیر داشت اما بسيجيان شيراز با اقتدار مقابل آنها ايستادند و ارادت و وفاداري و ادعاي خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کردند."
وی با تاکید براینکه"بسيجيان فارس همواره پا در رکاب ولايت و رهبري هستند" گفت"خدا را شاکريم که حوادث بعد از انتخابات پيش آمد تا بسيجيان اين استان ارادت و وفاداري و ادعاي خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کنند."
سرتیپ پاسدار غیب پرور همچنین از برخورد نیروهای بسیج با مردم معترض تقدیر کرد و گفت که"بسيجيان فارس با حضور در صحنه‌هاي مختلف همواره نشان داده‌اند كه از اقتدار بالايي براي مقابله با دشمنان برخوردار هستند."
عزیز جعفری فرمانده کل سپاه نیز در مانور بسیجیان استان فارس گفت"اگر بسيج نبود، معلوم نبود سرنوشت اسلام چه بود و امروز چه وضعيتي داشتيم؟"
جعفری همچنین گفت که"افرادی در کشور به جاي هم‏صدايي و همراهي با مردم ستم ديده فلسطين و ديگر مستضعفان، مي‏گويند ما با مردم کشورهاي ديگر کاري نداريم و تنها بايد به فکر خودمان باشيم که این با مباني اسلام و انقلاب در تضاد است."
فرمانده کل سپاه با تاکید براینکه"؛ زمان تهديد نظامي سپري شده است" گفت که"جمهوري اسلامي به عظمت و اقتداري بي‏نظيري در تاريخ رسيده است اما"انقلاب اسلامي در آينده بيش از گذشته مورد تهديد قرار خواهد گرفت اما نوع تهديد متفاوت است و قابل لمس و حس کردن نيست."
عزیز جعفری همچنین با اشاره به اینکه"اگر بسيج نبود معلوم نبود چه وضعيتي داشتيم؟ و شايد فتنه‌گران به اهداف خود مي‌رسيدند" ادعا کرد که"اگر بسيج نبود راه امام و انقلاب بي‌ترديد متوقف می‎شد و آمريكا به ايران مسلط مي‌شد و نامي از ايران اسلامي نيز باقي نمي‌ماند."

آخرين آخبار