آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

دعوت کروبی برای بزرگداشت شهدای حوادث اخیردر پنجشنبه شب 4 تیر در مرقد مطهر امام

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ملت بزرگ ایران 
متاسفم که اعتراض مسالمت آمیز هموطنان عزیزمان در قبال تقلب و تخلف گسترده و نادیده گرفتن حق آنان در انتخابات بالاترین مقام اجرایی کشور ، با سرکوب و خشونت غیر قابل وصف مواجه شد. صحنه های دلخراش و تکان دهنده شهادت تعدادی از زنان و مردان این سرزمین که مطابق نص صریح قانون اساسی و در جهت نشان دادن اعتراض خود به خیابان ها رفته بودند، دل هر انسان آزاده ای را به درد آورد. آیا به راستی با مردمی که در جمعه 22 خرداد با حضور خود حماسه افتخار آمیزی برای نظام خلق کردند، باید چنین بی رحمانه برخورد کرد؟ تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی بعنوان میثاق ملت و آموزه های امام،مشروعیت خود را از رای ملت به طور مستقیم و یا غیر مستقیم اخذ می کند. مطابق اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است. پر واضح است که خیانت در امانت ملت مغایر تعهد دولت در قبال ملت بوده است (اوفو به العهود) و اتفاقا ً خائنین به ملت باید مورد مواخذه و بازخواست قرار گیرند و اعتراض مسالمت آمیز ملت نسبت به خیانت صورت گرفته نه تنها مخل مبانی اسلام نیست بلکه در جهت اعمال آموزه های اسلامی است . 
متاسفانه کسانی که عظمت رفتار مدنی و بدور از خشونت مردم را بر نمی تابند بدنبال حاکم کردن فضای رعب و وحشت و ایجاد فضای امنیتی آزار دهنده به هدف تحمیل اراده اقلیت بر اکثریت هستند. ملت ما در جریان انقلاب اسلامی زنگار های طاغوتی را زدود و با تاسی از موازین اسلامی بدنبال عینیت بخشیدن به ارزش های والای اسلامی و ایرانی است و هر کس که بخواهد این حقیقت را کتمان کند در مقابل سیل خروشان ملت قرار خواهد گرفت . قانون اساسی این میراث گرانبهای ملت ، تضمین کننده نفی هر گونه استبداد فکری و اجتماعی است. گسستن از سیستم استبدادی و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان دستاورد سال ها مبارزه مردم و رهبران ملی و مذهبی خاصه امام راحل است که به سادگی و به بهانه های واهی نمی توان مردم را از آن محروم کرد.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده های شهدا و مجروحین حوادث اخیر ودر جهت برگزاری مراسم سوگواری در شان و منزلت شهدا، بدین وسیله از هموطنان عزیز دعوت می کنم در مراسم بزرگداشت شهدای چند روز گذشته پنجشنبه شب مورخ 4/ تیر /1388 در مرقد مطهر امام خمینی حضور یابند.
اما نکاتی به اجمال و بر حسب ضررورت مطرح و از مسئولین می خواهم نسبت به آن اقدام عاجل نمایند:
1. بازداشت فله ای فعالان سیاسی و تعداد زیادی از هموطنان در راهپیمایی ها مطابق قوانین و مقررات کشور چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ ماهوی غیر قانونی است، لذا آزادی فوری بازداشت شدگان را که می تواند در آرامش به جامعه کمک کند خواستارم.
2. فراهم آوردن امکانات و شرایطی در جهت درمان مجروحان اخیر.
3. تحویل پیکر شهدا به خانواده آنان و اجازه برگزاری مراسم سوگواری مطابق شان و منزلت آنان.
4. لغو فضای سانسور و فشار بر مطبوعات و سایر رسانه ها.

روز شمار هفته آخر خرداد 88 به قلم ابراهيم رها

۱ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۳۱

به قلم ابراهيم رها

ستون نامه‌هایی به سانی تعطیل شد. برای همیشه تعطیل شد. اگر ایراد و كاستی داشت پای من. اگر حسنی داشت پای سانی. سهم ما هم یك یادش به‌خیر خالی. آنچه امروز می‌نویسم یك وقایع‌نگاری شتابزده است. شاید در فرصتی بشود آن را مبسوط نوشت. 

طنز كلامم كمتر است كه تلخی این روزها بیشتر بوده. 

ابراهیم رها 

بیست‌وسوم خرداد 

مهدی كروبی خیلی سفارش كرده كه نخوابیم. خودش هم گمانم تا صبح كبریت گذاشته لای پلك‌هایش و یاد و خاطره چهار سال پیش را بدجوری زنده نگهداشته! بی‌خوابی به همه سرایت كرده، دوستان شمارشگر آراء هم نخوابیده‌اند و تكلیف انتخابات را همان نصف شب معلوم كرده‌اند. یكی - دو ساعت پس از پایان انتخابات را همان نصف شب معلوم كرده‌اند. یكی - دو ساعت پس از پایان انتخابات ده میلیون رأی را شمرده‌اند و شصت‌وسه درصد مردم به احمدی‌نژاد رأی داده‌اند (نه این جمله، جزو طنز مطلبم نبود، من تا این حد به طنز تلخ علاقه ندارم!) سپیده نزده دوستان شمارشگر سی میلیون رأی را شمرده‌اند و كماكان شصت‌وسه درصد آراء متعلق به احمدی‌نژاد است! يقين پیدا می‌كنم یا كردان هنوز از وزارت كشور نرفته یا دوستانش تعداد اعدادی كه بلدند محدود است! ول كن این شصت‌وسه نیستند هیچ رقمه! توی دلم می‌گویم حالا نمی‌شد كروبی سفارش نخوابیدن نمی‌كرد كه این دوستان نصف شب اینقدر زحمت نكشند و حاصل كارشان این شود كه وقتی نتایج آراءشان را جمع می‌زنی از مردم تا سوراخ سنبه‌ها را دنبال رأیشان می‌گردند. پلیس چون احساس می‌كند تمام سوراخ سنبه‌ها خیلی بی‌ناموسی است یك‌مقدار متنابهی با مردم برخورد می‌كند و برخورد می‌كند و... برخورد می‌كند! احمدی‌نژاد می‌آید میدان ولی‌عصر و در جمع پرشور و میلیونی حدود ده هزار نفر شعری با قافیه خس و خاشاك می‌گوید. روزهای بعد قافیه این شعر فرو می‌رود توی چشم خیلی‌ها (مودب بودم گفتم چشم!) 

بیست‌وپنجم خرداد 
حدود سه‌ونیم میلیون خس و خاشاك به گوینده این جمله، در خیابان آزادی، علامت موفقیت نشان می‌دهند! رئیس‌جمهور به‌شدت ساكت می‌شود. تا امروز هم مشغول ساكت شدن است. مردم شب‌ها الله‌اكبر می‌گویند. از سیاوش می‌پرسم بهمن پنجاه‌وهفت یا خرداد هشتادوهشت؟ می‌گوید مرداد سی‌ودو. خنده‌ام نمی‌گیرد. خنده تعطیل است.من و سیاوش در راهپیمایی دوشنبه از ذوق یازده مرتبه همدیگر را بغل می‌كنیم، ماچ نمی‌كنیم كه حرف درنیاورند! 

بیست‌وششم خرداد 

دوستان عدالت سرخود در میدان ولی‌عصر جمع می‌شوند. اخیرا علاقه شدیدی به این میدان پیدا كرده‌اند ول‌كن هم نیستند. مردم اسبق، خس و خاشاك سابق و اغتشاشگران فعلی تشریف می‌برند میدان ونك. كسی شعار نمی‌دهند، كسی حرف نمی‌زند، كسی پلك هم نمی‌زند! ماجرا چیست؟ مگر هاله نور احمدی‌نژاد را دیده‌اند؟! من نمی‌فهمم چطور می‌شود گفت اینها اغتشاش می‌كنند. یاد شصت‌وسه درصد می‌‌افتم، توجیه می‌شوم از بیخ! من و سیاوش با جمعی از دوستان هستیم كه می‌خواهند به زور توی گوش و حلق و بینی نیروی انتظامی گل فرو كنند! صلح و آشتی و این قصه‌ها. به سیاوش می‌گویم شب اخبار اعلام می‌كند امروز عده‌ای با گل شهر را به اغتشاش و آتش كشیدند! 

بیست‌وهفتم خرداد 

نه، باور كن مردم تا این خس و خاشاك را نكنند توی... توی.... توی آستین بعضی‌ها ول كن نیستند. یك‌ونیم میلیون نفر از هفت‌تیر تا بعد از میدان انقلاب تجمع می‌كنند. سیاوش كمی بلند عطسه می‌كند و یك ربع از مردم سكوتمند مجبور به عذرخواهی می‌شود. مردم قبل از تاریكی هوا متفرق می‌شوند. اخبار می‌گوید اغتشاشگران ساكت مردم را از كسب و كار انداخته‌اند. شب الله‌اكبر همه جا می‌پیچد. به سیاوش می‌گویم اخبار مدعی خواهد شد اغتشاشگران با هماهنگی جهان غرب مردم را از خواب انداخته‌اند تا صبح‌ها دیر بیدار شوند و چوب لای چرخ دولت نهم بگذارند (زرنگی؟ عمرا بگم دولت دهم) كماكان اس‌ام‌اس‌ها قطع است. روزی چهارده ساعت هم موبایل قطع است. اینترنت قطع است. ماهواره قطع است... قطع است. به سیاوش می‌گویم به سر و تنت دست بكش ببین دوستان چیز جدیدی را قطع نكرده‌اند؟! 

بیست‌وهشتم خرداد 

مردم در میدان توپخانه جمع می‌شوند. میرحسین هم می‌آید. یك سرش توپخانه است یك سرش نزدیك بهبودی در خیابان آزادی. خب دوستان عدالت سرخود حق دارند بترسند! همه ساكتند. ما احساس ژنو می‌كنیم. مردم ماموران انتظامی را ماچ می‌كنند و كماكان دنبال رأیشان می‌گردند. 

بیست‌ونهم خرداد 

جمعه تعطیله. شب الله اكبر 

سی‌ام خرداد 

با سیاوش می‌خواهیم اعتراض مدنی كنیم. سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، پلیس ضد شورش و... تشریف آورده‌اند دور هم خوش باشیم! چه صمیمی! باران باتوم، ابر گاز اشك‌آور، رعد و برق پوتین‌ها... وای چه طبیعتی! به سیاوش می‌گویم سیزده به دره؟! 
دوستان باتوم محور، مردم را از تمام خیابان‌های منتهی به تمام خیابان‌های دیگر می‌رانند! فقط یك كمی شدید این كار را می‌كنند. آمار چیز خوبی است. این را احمدی‌نژاد در مناظره‌ها به ما گفته بود. 

آمار كشته‌ها در دوشنبه كم بوده امروز عزیزان باتوم محور آمده‌اند برای جبران مافات! در یك خیابان (تمام اسكندری بود) سیاوش و دو سه هزار نفر از مردم گیر افتاده‌اند. 
تك‌تك خیابان‌ها اینطور است. من مثل ترسوها كز كرده‌ام یك گوشه (شرط عقل است!) 
سیاوش و مردم كتك می‌خورند. دو گروه باتوم محور روبروی آنها هستند. مردم آنقدر كتك می‌خورند كه دست به سنگ می‌برند. دو ساختمان نیمه‌كاره مهمات آجری‌شان را تكمیل می‌كنند! 

سیاوش و مردم حمله می‌كنند. دوستان باتوم محور زیر بار زور نمی روند مگر آنكه پرزور باشد! 

فرار عنایت می‌فرمایند. یك موتورشان دست مردم می‌افتد و می‌سوزد. باران گاز اشك‌آور احساس و مشاهده می‌شود من سعی می‌كنم بگویم فكر می‌كردم امروز هم آرام است و گرنه نمی‌آمدم، اما گاز اشك‌آور درست متوجه نمی‌شود و توی چشم من هم می‌رود. سیاوش در تمام منافذش گاز اشك‌آور فرو رفته! می‌رود پیش یك مأمور نیروی انتظامی كه آرام ایستاده می‌گوید روزهای قبل كه ما را نمی‌زدید همه چیز آرام بود، چرا می‌زنید كه اینطور شود؟ می‌گوید من هم به موسوی رأی داده‌ام. سیاوش می‌بوسدش. اما دوباره حمله و تعقیب و گریز. سیاوش و بقیه خط اول هستند. سیاوش داد می‌زند این سه‌راهو نباید از دست بدیم. اینجا رو بگیرن مردم رو از پشت توی خیابون بغلی قیچی می‌كنن. مردم با سنگ برای این سه راه می‌جنگند. یك پیرزن می‌زند به سینه‌اش و گریه می‌كند. 

من كماكان یك گوشه كز كرده‌ام و می‌گویم غلط كردم بی‌خیال! 

سیاوش فریاد می‌زد بیایید جلو، یا حسین. مردم با یا حسین می‌روند خدمت دوستان باتوم محور و یك عدد موتور دیگر را قرض می‌گیرند و می‌سوزانند تا كمتر اشك‌آور در آنها اثر كند . من دنبال سوراخ موشم و به مشاهده كردن بسنده می‌كنم! با خودم می‌گویم بابا «بریوهارت»! 

چند موتوری از پشت سر می‌زنند لای صف مردم. مردم یكی را می‌اندازند. سوارهایش را می‌زنند. سیاوش یكیشان را كه كم سن است (گمانم 18 سال بیشتر ندارد) از دست مردم جدا می‌كند و داد می‌زند برو. صدای سیاوش گرفته. بد گرفته. وسط این ماجرا در دلم به صدایش می‌خندم. مرده‌شور خصلت طنزنویس بودنم را ببرد! 

یك دختر جوان سیگاری می‌گیراند، غریبه است. فوت می‌كند در چشم‌های سیاوش كه قرمز است و اشك‌آلود از گاز. چشم‌های سیاوش آرام می‌شود. بابا نیا جلو شما، خانم اینها می‌زننتون، دوباره یا حسین می‌گویند. گاز اشك‌آور. من ترسیده‌ام. در این رفت و برگشت‌ها همان دختر را می‌گیرند. سپرش می‌كنند جلوی سنگ‌ها.سیاوش داد می‌زند مردم سنگ نزنین. می‌پرسم می‌شناسیمش سیاوش؟ به شیطنت می‌پرسم! می‌گوید می‌دونی كه نه. گفتم نیا جلو. نیروهای باتوم محور دارند زیاد می‌شوند. سیاوش و عده‌ای می‌روند جلو. سیاوش سنگ به دست ندارد. ادای سنگ داشتن را در می‌آورد. گاز اشك‌آور می‌خورد به پشتش. با درد می‌نشیند. گاز مستقیم می‌رود توی حلقش. از دور می‌بینم و داد می‌زنم سیاوش بیا. می‌افتد روی زمین. بالا می‌آورد. گمان می‌كنم دیگر مطلقاً هیچ جا را نمی‌بیند. می‌گیرندش. دارند مثل طبل (دقیقا مثل طبل) می‌زنند توی سرش. از دور نگاه می‌كنم و می‌بینم ریتم مناسبی ندارد. ضربه‌هایشان خوب است كله سیاوش زیر كلاه صدا نمی‌دهد والا بد صدا می‌شد! دوباره مردم حمله می‌كنند. سیاوش را گوشه‌ای ول می‌كنند، تا گمانم بعد بسته‌بندی‌اش كنند یكی را هل می‌دهد و كورمال كور مال و كجكی می‌دود. من هم ترسان دنبال بقیه فرار می‌فرمایم. یكی دو نفر در خیابان بغلی سیاوش را دود می‌دهند! من كه یاد گرفته‌ام سیگار فوت می‌كنم توی چشم‌هایش (این تنها فعالیت من در كل این تجمع، جز فرار كردن بود، خلاص) سه راه را نیروهای باتوم محور می‌گیرند و مردم در خیابان، بغلی قیچی می‌شوند از پشت و جلو. من راهم را می‌گیرم مثل یك انسان متمدن می‌روم. سیاوش كیلویی چند است؟ این جمله آخر را توی دلم می‌گویم. توی دلم خیلی چیزهای دیگر هم می‌گویم كه به شما ارتباطی پیدا نمی‌كند! 

سی‌ویكم خرداد

می‌خواهم شب بروم بالای پشت بام الله اكبر بگویم.

عضو کميسيون امنيت ملي: موسوي مسير خود را از معاندين انقلاب جدا کند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اظهارات فرزند شاه مخلوع مبني بر حمايت از مير حسين موسوي، گفت: موسوي بايد مسير خود را از معاندين انقلاب جدا کند.
فرزند شاه مخلوع در گفت‌وگو با شکبه خبري سي. ان.ان ترک گفت که راه او با مسير موسوي و دوستانش که ازجمله افرادي بودند که پدرش را از تخت پايين آوردند، هم اکنون به يک تقاطع مشترک رسيده‌است و اگر مدافع يک دعوي مشترک با آنها باشد، به گذشته نگاه نخواهد کرد. 
"سيدعلي آقازاده" روز دوشنبه‌ گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايرنا، اظهار داشت: آرزوي دست نيافتني سلطنت‌طلبان و در راس آن خانوان منحوs پهلوي ضربه زدن به انقلاب اسلامي است و به همين خاطر سعي مي‌کنند در حوادثي که رخ مي‌دهد حضور و نقش فعالي داشته باشند. 
نماينده مردم رشت در مجلس اظهار داشت: برخي اظهارات و اقدامات نيروهاي داخلي دشمنان انقلاب را در رسيدن به اهداف نامشروع آنان نزديک مي‌کند زيرا وقتي نظام جمهوري اسلامي مورد تهديد داخلي و خارجي قرار گيرد، دشمنان بيشترين نفع را از اين وضعيت مي‌برند. 
آقازاده تاکيد کرد: جرياني که امروز حاميان موسوي دنبال مي‌کنند فرصتي را براي تحقق آرزوهاي دشمنان انقلاب فراهم مي‌کند. 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:‌حرکت‌هاي آشوب طلبانه و نيز اقداماتي که حاميان موسوي ترتيب مي‌دهند به نظام ضربه مي‌زند و به همين خاطر مورد حمايت سلطنت طلبان و دشمنان قرار گرفته است. 
آقازاده تاکيد کرد: اگر اين جريان‌ها به حرکت غيرمسوولانه خود ادامه دهند يعني با جريان‌هاي معاند و ضد نظام همسو شده‌اند. 
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: البته خود موسوي مي‌داند که در مسير دام معاندان نظام قرار گرفته است و به همين خاطر بايد مسووليت کارها و اعمال خود را به عهده گيرد. 
آقازاده از موسوي خواست که به توصيه‌ها و تاکيدات رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد و هشدارهايي که آنان در خصوص ادامه اين روند داده‌اند توجه کرده و مسير خود را از ضد انقلاب جدا کند. 

ماجراهاي هاشمي رفسنجاني و لاريجاني

انتخابات دهم رياست‌جمهوري اسلامي ايران برگزار شد و نتيجه تاريخي آن، چه از حيث مشارکت مردمي و چه از منظر ميزان اقبال عمومي به کانديداي پيروز، بي‌سابقه و ماندگار شد.

اما در اين ميان پاسخ‌هاي غيرمنطقي موسوي در مقابل درخواست‌هاي مکرر وزارت کشور و شوراي نگهبان براي ارائه مدارک و مستندات اثبات‌کننده ادعاي وي، وضعيت نامطلوبي را هم براي وي و هم براي طراحان و موافقان تضعيف احمدي‌نژاد فراهم آورده است. 
به گزارش ايرنا به نقل از وطن امروز افکار عمومي نيز به جايي رسيد که اعتراض‌هاي ميرحسين موسوي را تقلايي براي جبران شکست تفسير مي‌کند. در اين شرايط «ديگران» بايد وارد صحنه شده و به «تقويت» ادعاي موسوي بپردازند. مهدي کروبي که از ابتدا همراه موسوي به اظهارنظرهاي آشوب‌طلبانه مي‌پرداخت، به واسطه اينکه آراي وي حتي از آراي باطله انتخابات نيز کمتر بود و همچنين با توجه به شخصيتي که از خود در هنگام تبليغات – مخصوصا مناظره فرمايشي با موسوي- نشان داد؛ قطعا براي اين منظور کارايي نداشت اما محسن رضايي ضلع سوم مثلث انتخاباتي هاشمي رفسنجاني براي شکست احمدي‌نژاد که از ابتدا او هم معترض نتيجه انتخابات بود، با افزايش ميزان اعتراضات خود به وزارت کشور، تلاش گسترده‌اي را براي بازيابي ذهنيت تقلب در افکار عمومي آغاز کرد. رضايي حتي برخلاف موسوي و کروبي دعوت شوراي نگهبان را پذيرفت و ادعاهاي کلي و غير مستند خود را درباره تقلب ارائه کرد. 
اين اقدام رضايي در حالي صورت گرفته و مي‌گيرد که برخي رسانه‌هاي همسو در حال القاي اين موضوع هستند که او «پسر خوب انتخابات» يا «نامزد بابرنامه» بوده است تا تحت لواي اين عبارات، اعتراضات وي به نتيجه انتخابات جداي از اعتراضات موسوي ارزيابي شده ولي در عوض باعث تقويت ادعاي موسوي يعني تقلب در انتخابات شود! به عبارت ديگر رضايي برخلاف موسوي ژست پايبندي به قانون مي‌گيرد ولي دامنه اعتراضات به وزارت کشور را در جهت تاثيرگذاري ادعاي موسوي، گسترده مي‌کند. 
رضايي در اين راستا با برخي اظهارنظرهاي غيرمنصفانه از جمله متهم کردن وزارت کشور به عدم صداقت در برنامه‌ زنده گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه 2 سيما و فضا را براي پيگيري اهداف اصلاح‌طلبي ماجرا فراهم مي‌سازد. 
آشکار شدن مناسبات رضايي با هاشمي رفسنجاني و تفسير حرکات انتخاباتي وي نشان مي‌دهد که محسن رضايي نه تنها پسر خوب انتخابات نيست که به عقيده برخي ناظران سياسي در برهه‌هايي منطبق بر بداخلاقي انتخاباتي گام برداشته است. به نظر مي‌رسد محسن رضايي تحرک مستقلي از خود نداشته باشد بلکه وي وجه ديگري از نقش واگذار شده به موسوي را ايفا مي‌کند. 
«دُر غلطان» پروژه 
اگرچه محسن رضايي با اقدامات اعتراضي خود تمامي همت خود را براي تقويت اعتراضات ميرحسين موسوي گمارد اما از آنجا که او نيز يکي از اضلاع مثلث کانديداهاي شکست‌خورده است، نمي‌تواند تاثيرگذاري فراواني در افکار عمومي داشته باشد. اينجاست که طراح اصلي، ماجرا را به‌گونه‌اي ديگر چاره‌ مي‌کند. لاريجاني سال گذشته در 2 نوبت با برگزاري همايش 30 سال قانونگذاري و نيز حذف بند هدفمند شدن يارانه‌ها شائبه تضعيف جايگاه انتخاباتي احمدي‌نژاد و همراهي خود با هاشمي رفسنجاني و حضور در «اردوگاهي ديگر» را در اذهان ايجاد کرد. به نظر مي‌رسد اين بار نيز لاريجاني عهده‌دار نقش ديگري در راستاي تضعيف احمدي‌نژاد شده و نمود عيني آن در اظهارات غيرمسؤولانه وي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شنبه‌شب آشکار شد. 
لاريجاني در اين گفت‌وگو تمامي ادعاهاي موسوي، کروبي، رضايي، باراک اوباما، ديويد ميليبند، آنگلا مرکل، ايهود باراک، شيمون پرز، بنيامين نتانياهو، سي‌ان‌ان، بي‌بي‌سي فارسي، VOA و ... را از تلويزيون جمهوري اسلامي ايران و از جايگاه رياست مجلس شوراي اسلامي عليه دولت، شوراي نگهبان، سپاه و بسيج تکرار کرد!! 
لاريجاني در اين گفت‌وگو در راستاي اظهارات موسوي که شوراي نگهبان را حامي احمدي‌نژاد و فاقد وجاهت قانوني معرفي مي‌کند، اعضاي اين شورا را تلويحا متهم به جانبداري از يک کانديدا کرد؛ به‌رغم گزارشات نهادهاي امنيتي منکر حضور دنباله‌هاي منافقين در آشوب‌هاي خياباني شد؛ تشابه آشوب‌هاي عصر شنبه، 30 خرداد با آشوب منافقين در 30 خرداد 60 در حمايت از بني‌صدر را بشدت تقبيح کرد، از همه تاسف‌انگيزتر نتيجه انتخابات را براي «توده» مردم «غيرمترقبه» خواند و تلويحا ماجراي حمله عناصر مشکوک به کوي دانشگاه را منتسب به بسيج کرد! همچنانکه گفته شد، ميرحسين موسوي به واسطه فقدان ادله محکمه پسند براي زير سؤال بردن انتخابات، در مرحله سقوط فجيع افتاده و هيچ عاملي نمي‌تواند وي را از اين ورطه خارج سازد جز تکرار ادعاهاي غيرقابل اثبات او از يک جايگاه قانوني و تاثيرگذار. به عقيده برخي آگاهان سياسي، لاريجاني در واقع سعي داشت موسوي (جبهه ضد احمدي‌نژاد) را از وضعيت نامطلوب در افکار عمومي تا حدودي نجات دهد يعني اينکه اظهارات لاريجاني که رياست مجلس شوراي اسلامي را بر عهده دارد، تلاشي بود در جهت تقويت جبهه مخالف احمدي‌نژاد و تقويت ادعاهاي موسوي که در روزهاي اخير هزينه‌هاي هنگفتي را به نظام تحميل کرده و مغايرتي آشکار با بيانات و رهنمودهاي رهبري در نمازجمعه اخير تهران دارد. حمله لاريجاني به شوراي نگهبان که پاسدار آراي مردم است و در شرايط فعلي تعيين ميزان اعتبار انتخابات را بر‌عهده دارد، نيز بسيار قابل تامل است. شايد لاريجاني به بهترين نحو طرح اتاق فرمان را اجرا کرده ‌باشد و به همين خاطر روز گذشته بر صفحات نخست تمامي روزنامه‌هاي مخالف احمدي‌نژاد قرار گرفت تا براي افکار عمومي به طور 
غير مستقيم اينگونه القا شد که رئيس‌ مجلس نيز موافق ايده «تقلب» در انتخابات است. هرچند لاريجاني هيچ‌گاه چنين ادعايي را مطرح نکرده اما جملات دو پهلوي او اين زمينه را به خوبي مهيا کرد. رسانه‌هاي حامي جريان اصلاح‌طلبي که در روزهاي اخير به واسطه فقر ادله موسوي، اقدام به حرکات خنده‌داري از جمله دادن شماره تلفن و شماره فکس براي مخاطبان در جهت کسب اطلاعات از چگونگي برگزاري انتخابات و گزارش تخلفات پس از 10 روز از برگزاري انتخابات و با وجود داشتن بيش از 55 هزار ناظر اصلاح‌طلب پاي صندوق‌هاي راي مي‌کنند اينک براي مانور بر ادعاي تقلب در انتخابات، به اظهارات لاريجاني استناد مي‌کنند!

از فتوت تا فتنه، مي توان سلمان و ابوذر و مالک اشتر و عمار بود براي علي.

شما را نمي دانم. من اما در همين روزهاي هجوم فتنه، کام جانم شيرين از شهادت هاي بالابلندي است که 7 مرداد سال گذشته از آقاي هاشمي رفسنجاني در مصاحبه با روزنامه جام جم خواندم «زير آسمان آبي به هيچ کس به اندازه آيت الله خامنه اي اعتماد ندارم... ايشان بر من حق ولايت دارند... به ياد دارم در زمان رياست جمهوري يک بار در نمازجمعه اعلام کردم حاضرم کاغذهاي سفيدي را امضا کنم و به ايشان بدهم تا هرچه خواستند در اين کاغذها بنويسند... من معتقدم اگر در کشور بحراني پيش بيايد باز هم ولي فقيه است که مي تواند بن بست شکني کند» يا آن کلمات حجت آوري که همان بزرگوار 4آذر 84 در همايش «30سال انقلاب، دستاوردها و آسيب ها و فرصت ها» در دانشگاه شريف گفت «عشق من آقاي خامنه اي است. در موارد اختلاف ميان من و رهبري، قانونا و شرعا بايد از رهبرم اطاعت کنم. من نمي توانم صرفا به نظر خود عمل کنم، زيرا حجت دارم و بايد قانونا و شرعا تبعيت کنم.» 
شايد بگوييد خوش باوري زيادي است اما من خودم حديث معصوم(ع) را از زبان آقاي ميرحسين موسوي در تلويزيون شنيدم که «مؤمن ممکن است دزدي و گناه بکند اما قطعا دروغ نمي کند». من هنوز هم باور نمي کنم که او در اين تبليغات 3 ماهه اخير به دانشجويان و مردم در شهرهاي گوناگون درباره ارادت و اعتقادش به ولايت فقيه و شخص رهبري دروغ گفته باشد. نه، موسوي مي گفت دروغ بد است. اغلب آن 13ميليون نفري هم که به او راي دادند با شنيدن همين وفاداري هايش به ولي فقيه راي دادند؛ عباراتي مثل: «ولايت فقيه همواره جامعه ما را از کودتاها و ديکتاتوري ها حفظ کرده و اين قطعا عقيده سياسي بنده است. بدون ولايت فقيه به فرصت هاي امروز نمي رسيديم. ممکن است بعضي ها نظر مرا قبول نداشته باشند ولي اين نظر من نسبت به ولايت فقيه است و به آن متعهد و پايبند هستم»، «ما بدون ولايت فقيه در 30 سال گذشته در برابر تهديدها آسيب پذير بوديم و هر لحظه ممکن بود کشور به فضاي قبل از انقلاب بازگردد. من با قبول ولايت فقيه وارد انتخابات شده ام»، «من همواره از ولايت فقيه دفاع کرده ام و هم اکنون نيز بهترين رابطه را با رهبر معظم انقلاب دارم»، «سخن گفتن از اطاعت از ولي فقيه ساده است اما اصل، اجراي آن و انطباق رفتار و اعمال با نظر ولي فقيه است.» از اين کلمات شيرين در کلام بسياري از رجال مي توان يافت، در کلمات خاتمي و کروبي و پنجمي و ششمي و... 
تاريخ ورق خورده و روزگار پيش آمده. حالا نوبت ماست. زنگ انشا تمام شد. زنگ حساب است و نوبت ديکته نوشتن. قلم ها را برداريد! بنويسيد «فتوت»! خط تيره «فتنه»! خط روشن «ارادت و عدالت علي»! نقطه سر سطر!... چه کسي بود آن 24/5ميليون راي و آن 40ميليون راي را نخواست ببيند و «همه» را غلط نوشت؟ 

رسايي:آقاي موسوي شما روزثبت نام در وزارت کشور امضا کردي که من ولايت فقيه را قبول دارم

شهرري - نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: 30 سال است که دشمن هر از چند گاهي با يک لباس، چهره و يک نقاب به ميدان مي آيد و ما براي نگهداري از درخت انقلاب اسلامي بايد خون بدهيم.
حجت الاسلام حميد رسايي دوشنبه شب درآيين بزرگداشت بسيجي شهيد "حسين غلام کبيري" که درمقابله با آشوبگران در تهران به شهادت رسيد درمسجد امام حسن عسکري(ع) شهرري افزود: سالهاي نخست انقلاب، اولين توطئه هاي دشمن، توطئه هاي فرهنگي بود، با مطبوعات خود از همان روزهاي اول انقلاب حمله و اهانت به سپاه، بسيج، شوراي نگهبان و زير سووال بردن ارزشها را شروع کردند. 
وي اظهار داشت: فکر نکنيد اين جريان مطبوعاتي فاسد که به تعبير رهبر انقلاب پايگاه داخلي دشمن است و در مواقع مختلف از جمله درگيري هاي اخير خودش را نشان مي دهد، تازه درست شده است، سالهاي نخست انقلاب نيز همين ها بودند که توطئه مي کردند. 
رسايي تصريح کرد: در آن زمان با قاطعيت امام (ره) و با يک دستي و وحدت نيروهاي انقلاب، توطئه هاي فرهنگي دشمنان پاسخ داده و خنثي شد. 
وي افزود: بعد از اين مرحله آنها به سمت جنگ هاي داخلي رفتند، در ترکمن صحرا، سيستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان جنگ هاي قبيله اي و داخلي بين مردم به راه انداختند. 
رسايي با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: بعد از به کنترل درآمدن جنگ هاي داخلي، دشمن حمله نظامي گسترده را آغاز کرد و نزديک به يک هزار کيلومتر از فاو تا اشنويه را مورد تجاوز قرار داد و اين جنگ فرسايشي هشت سال ما را وادار به دفاع کرد و در اين دفاع گوشت و خون فرزندان ما و پاکترين، بهترين و اصيل ترين نيروهاي انقلاب را داديم تا انقلاب به امروز برسد. 
وي افزود: بعد از جنگ هاي داخلي به سمت برخي کودتاها رفتند، کودتاي نوژه در 18 تير سال 59 در حال اجرا بود که با هوشياري خنثي شد. 
رسايي گفت: دستگاه جاسوسي و برنامه ريزي استکبار جهاني همواره در آستين خود موجوداتي را دارد، برخي ها در سالهاي نخست انقلاب چهره شان براي مردم مشخص شد و برخي هم ماندند و 20 سال گذشت و بعد از 20 سال چهره حقيقي شان دارد آشکار مي شود. 
وي افزود: انقلاب ما انقلاب پاکي است که اين پاکي را از خون شهدا، جگرهاي سوخته پدران و مادران شهدا دارد. 
وي گفت: انقلاب به اين پاکي، ناپاکي در خودش نگاه نمي دارد، بعضي ها داشتند در تاريخ انقلاب اسوه باقي مي ماندند و در تاريخ انقلاب با صفت نخست وزير امام (ره) و دفاع مقدس نوشته و ثبت مي شدند، اما همه ديدند که خداوند تبارک و تعالي يک نفر را که 20 سال در سکوت بود چگونه از زير به رو آورد و برگرداند، چهره و باطن حقيقي آن فرد را نشان داد و در تاريخ نام او را آشوبگر ثبت کرد. 
وي خاطرنشان کرد: اين ها همه از خون شهداست، امثال من و مسوولاني که امروز هستند بايد به خودشان بلرزند و از عاقبت شان به خدا پناه ببرند که بعد از 20 سال خون امثال شهيد کبيري و امثال او دامن مان را نگيرد. 
رسايي افزود: تنها يک راه مي تواند ما را در امان نگاه دارد و آن هم پيروي از ولايت فقيه است، هرکس از ولايت پيروي کرد در امان مي ماند، جاده ولايت در طول تاريخ يک جاده امن است. 
وي گفت: در طول تاريخ هر چه نگاه کنيم مي بينيم هر که با علي و آل علي (ع) در افتاد، ور افتاد. 
وي ادامه داد: دوره هايي آمد که در کشور مديريت اشرافي حاکم شد و همين باعث شد مردم نگاه شان کمي منفي شود. 
رسايي گفت: هر جا از راه شهدا جدا شديم، سيلي خورديم؛ هر جا از خط شهدا که خط امام و رهبري است، دور شديم، سيلي خورديم، در ميدان سياست مشارکت ها حداقلي شد با اينکه اسم سازندگي بود و کشور به سمت سازندگي مي رفت و خيلي کارها و زحمت ها کشيده مي شد ولي متاسفانه اشرافي گري حاکم شد. 
وي افزود: مردم با صندوق ها با انقلاب و ارزش هاي انقلاب قهر نکردند، با بسيج و شهادت قهر نکردند، مردم با اسراف، تبعيض، فساد و با مديريت اشرافي و رفت و آمدهاي اشرافي در خيابان ها قهرند. 
رسايي خاطرنشان کرد: خون اين شهيد و ساير کشته شده ها به گردن بعضي از اين آقايان مانند آقاي موسوي است و بايد پاسخگو باشند. 
وي گفت: تلقي شان اين بود که مردم به پاي صندوق هاي اخذ راي نمي آيند و مشارکت حداکثري درصورتي امکانپذير مي شود که شعارهاي ضد انقلابي بدهيم، حمايت از فلسطين، حزب الله لبنان را زيرسووال ببريم و به احمدي نژاد حمله کنيم که چرا تو درمورد هولوکاست حرف زدي و احمدي نژاد را مسخره کنيم که چرا در جلسه دوربان (2) اين طور رژيم صهيونيستي را زير سووال بردي. 
وي افزود: نظرشان اين بود که ما امام و ولايت را زير سووال ببريم، گفتند اگر اين حرفها را بزنيم، جمعيتي که ازصندوق ها قهر کرده اند به پاي صندوق ها مي آيند. 
رسايي گفت: مردم وقتي صداقت، کار و تلاش و مردانگي را ديدند، شجاعت در مبارزه با فساد، استکبار ستيزي، رنگ امام (ره) و شهادت، بسيج، روضه و حسين (ع) حقيقي را ديدند به پاي صندوق آمدند و به آن کس که مي فهميدند، راي دادند. 
وي گفت: آنها مي گويند چرا اينها به ما راي ندادند، اينها که ضد انقلاب بودند سالها با انقلاب قهر کرده بودند و حالا که آمده اند بايد به ما راي بدهند، ما شعارهاي ضد انقلابي داديم، چرا به ما راي ندادند و به او راي دادند غير ممکن است. 
رسايي افزود: برداشت شما از مردم غلط است، شما به دستور مدير جنگ رواني تان در تلويزيون گفتيد احمدي نژاد دروغ مي گويد تا مردم ديگر حرفهاي احمدي نژاد باورشان نشود و در تلويزيون گفتيد مردم به دروغگو راي ندهيد، مردم هم حرفت را گوش کردند و به دروغگو راي ندادند، فهميدند تو دروغ مي گويي به تو راي ندادند. 
وي گفت: من معتقدم بسياري از اينهايي که به خيابانها مي ريزند، کارهاي غير قانوني مي کنند ، چه راهپيمايي غير قانوني و چه آتش زدن که مقدمه اش همان راهپيمايي غير قانوني است، اينها اساسا در انتخابات شرکت نکرده اند و به هيچ کس راي نداده اند. 
وي افزود: بسياري از اين 13 ميليون نفر به پاي صندوق آمدند، راي به نظام جمهوري اسلامي، ولايت ففيه و قانون اساسي دادند، هر چند به نامزد ما راي ندادند به جمهوري اسلامي راي دادند . 
رسايي اظهار داشت: تو در وقت ثبت نام در وزارت کشور امضا کردي که من قانون اساسي و ولايت فقيه را قبول دارم، بعد از روز جمعه که راي نياوردي زير همه چيز زدي و معلوم شد که تو قانون اساسي، شوراي نگهبان و ولايت فقيه را قبول نداري و معلوم شد که تو از روز اول دروغ مي گفتي و اگر امروز هم انتخابات بشود، همان 13 ميليون نفر هم به تو راي نمي دهند، چون مي فهمند دروغگو بودي و غير از اين هم نيست. 
رسايي اظهار داشت: من از قوه قضاييه مي خواهم تا با سردسته آشوبگران و عناصر اصلي آنها برخورد کند.

استاد دانشگاه:آقاي موسوي، عصبانيت افق ديد انسان را کم مي کند

عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس با تاکيد بر اينکه عصبانيت افق ديد انسان را براي تصميم گيري محدود مي کند، گفت: تصميماتي که در اين حالت گرفته مي شود همه جانبه نيست و آقاي موسوي هم به نظر مي رسد بايد با توجه به اين نکته اقدامات اصلاحي را انجام دهند.

دکتر محسن ايماني،در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، با اشاره به کلامي از اميرالمومنين(ع) خطاب به مالک اشتر درخصوص عدم تصميم گيري در زمان عصبانيت، اظهار داشت: تصميماتي که در لحظه عصبانيت گرفته مي شود ممکن است تصميم دقيقي نباشدچرا که به صورت عمومي به دليل هيجاناتي که ايجاد مي شود ضربان قلب بالا مي رود و هورمونهايي باعث برانگيختگي انسان مي شود و در نتيجه افق ديد محدود مي شود. 
وي افزود :هر تصميمي نياز به انديشيدن دارد و و لازمه انديشيدن يک فضاي آرام است و هر فضاي غير آرامي که از طريق استرس يا ساير عوامل به وجود آيد فضاي تصميم گيري نيست چون در فضاي نا آرام همه جوانب را نمي توان ديد. 
اين عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: آقاي موسوي تصميماتي را براساس گزارشهايي که به نظر ،گزارش يک دوست نيست گرفت، در حالي که بهتر بود با بررسي اخبار رسيده و ايجاد يک فضاي مشورتي با نخبگان و بدون شتابزدگي بهترين تصميم گيري را داشته باشد. 
ايماني با تاکيد بر مشورت با نخبگان دلسوز ، آرام، خيرخواه، مجرب و اهل تجربه خاطرنشان کرد: هيچ دانشگاهي نخبه ،هيچ راهي را جز قانون پيشنهاد نمي کند چرا که اگر به قانون توجه نکنيم نمي توانيم انتظار داشته باشيم مردم به قانون عمل کنند و به آن پايبند باشند. 
استاد روانشناسي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به نظر "جان لاک"مبدع تفکر جامعه مدني اظهار داشت: آزادي معرفي شده در نظر جان لاک همان آزادي در حدود قانون است و همه انديشمندان بر آن صحه مي گذارند. 
وي حفظ منافع ملي را در اولويت دانست و اظهار داشت: هيچ کس حق ندارد منافع ملي را به خطر بياندازد و حتي اگر نفع شخصي هم درکار است بايد به خاطر منافع ملي از آن گذشت. 
عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس افزود : اگر کسي تصميم اشتباهي بگيرد بايد نظرش را اصلاح کند و اگر مردم اين جسارت قبول اشتباه را از کسي ببينند برحسن نيت فرد صحه مي گذارند و آن را مي پذيرند.

توزيع مشکوک اسلحه در تهران

در روزهاى اخير تعداد زيادى اسلحه گرم از مبادى مختلف وارد شهر تهران شده است به طورى که در برخى مناطق خاص سلام گرم به راحتى و با نازل ترين قيمت در دسترس آشوبگران قرار دارد.

به گزارش ايرنا به نقل از جوان اوايل هفته نيز ماموران نيروى انتظامى يک محموله حاوى 30 قبضه اسلحه کمرى را کشف کردند. لازم به ذکر است حاميان آشوبگران و چهره هاى پشت پرده هدايت کننده اغتشاشگران از مدت ها پيش و با برنامه ريزى درصدد وارد کردن سلاح گرم به تهران جهت بهره بردارى در ايام آشوب و اغتشاش بودند.

فوری! آخرین خبر! تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی – چهارشنبه سوم تیر 3/4/88

جناب آقای موسوی و خانم زهرا رهنورد، تمامی اعضا و رؤسای ستادها به همراه خانواده خویش در مسالمت آمیزترین تجمع ممکن برای اعتراض به نتیجه انتخابات روز چهارشنبه ساعت 4 در مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان تجمع خواهند کرد.
آقای موسوس ساعت 5 سخنرانی خواهند داشت.
لطفا همراه با خانواده ی خویش بیایید.

هيچگونه مجوزي براي تجمع صادر نشده است

روابط عمومي وزارت كشور با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد؛ هيچگونه مجوزي براي تجمع صادر نشده است .به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، متن اطلاعيه روابط عمومي وزارت كشور بدين شرح است: 
با توجه به اعلام برخي از تشكل هاي دانشجويي براي تجمع در مقابل سفارت انگليس در اعتراض به دخالت هاي اين كشور در امور داخلي ايران، وزارت كشور هم ضمن محكوم كردن اين دخالت ها به اطلاع هموطنان عزيز مي رساند كه هيچگونه مجوزي براي تجمع و راهپيمايي در روز سه شنبه 2/4/88 صادر نشده است. 

هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست.

سید محمد خاتمی پس از حوادث روز 30 خرداد با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از امنیتی و نظامی شدن فضای کشور تأکید کرد: بر این باورم که هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست. 
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضور مردم در صحنه از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید آن را پاس داشت و راههای آن را گشاده تر کرد. این حضور شکوهمند از همه بخش ها و گروههای سنی و صنفی در ایران یک پیام روشن دارد که مردم صاحب کشور و انقلاب اند. این پیام را امروز نیز باید دریافت؛ سکوت اعتراضی و رفتار مدنی مردم در راهپیماییها هم نشانه رشد و بیداری و مسؤولیت پذیری مردم است و هم حکایتگر این واقعیت انکار ناپذیر است که مردم دارای حقوق اساسی و مشخص هستند که هر نظامی موظف به رعایت آنهاست. تبلیغات تحریک کننده و اهانت آمیز نسبت به مردم که همواره مستقل عمل کرده اند و انتساب حرکت سالم آنان به بیگانگان خود جلوه ای از اعمال سیاست های نادرست است که سبب دورتر شدن مردم از حکومت می شود.
در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راههای خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.
باید حق مردم را پاس داشت و در عین تدبیر در برابر هرگونه تشنج و تشنج آفرینی و ناامنی (که از ساحت مردم به دور است) باید از شیوه های پرهزینه و زیانبار برای نظام و مردم از جمله مقابله نظامی و خشونت فاصله گرفت و همگان در جهت ترمیم اعتماد عمومی که پشتوانه اصلی نظام و کشور است برآییم و حرکت کنیم.
ضرب و جرح و ارعاب که نمونه تأسف آور آن را در روز شنبه شاهد بودیم و موجی از دستگیری از زنان و مردان و نخبگان سیاسی و فرهنگی کشور از اولین ساعات اعلام نتایج تاکنون و ممانعت از اجتماعات آرام و باوقار مردم که از نشانه های فرهنگ بالای هموطنان است، مشکلات را افزون می کند.
فرصت ها به سرعت می گذرد و به تهدید تبدیل می شود، در حالی که بر این باورم که هنوز راه رهایی از این وضعیت آشفته بسته نیست و نیازی به امنیتی کردن و نظامی کردن فضا ندارد.
ارجاع امر به مرجع یا مراجعی که باید حافظ حقوق مردم و مجری انتخابات سالم و آزاد و ناظر بر آن باشند، ولی خود مورد انتقاد و شکایت اند راه حل مسأله نیست.
در بازگشایی این گره چرا نگاهی به روش و سیرت حضرت امام (ره) نداریم که در موارد مشابه بوده است و می تواند و باید مورد تأسی و اهتمام قرار گیرد.
تعیین هیأتی عادل، کاردان، بیطرف و شجاع که به ویژه مورد اعتماد معترضان هم باشد و پذیرش داوری منصفانه آن هیأت راهی برای عبور از این مرحله و گامی مثبت در جهت تقویت نظام و بازسازی اعتماد عمومی و نیز نشانه تصمیم گیری خطیر و گره گشا در هنگامه های حساس به نفع مردم و در جهت آرمانهای انقلاب است.
آزادی سریع دستگیر شدگان و زندانیهایی که موجب نگرانی عمیق خانواده های آنان و بسیاری از مردم شده است و نیز بازکردن راههای ارتباطی و اطلاع رسانی که متأسفانه همه را بسته اند می تواند فضای جامعه را تلطیف کند.
از سوی دیگر اعتراض و انتقاد به شیوه مدنی و به دور از هرگونه ناآرامی را که حق مسلم مردم است باید همگان پاس داریم.
نفی خشونت و تغییر فضاسازی کین توزانه و دشمن آفرین و مبتنی بر تهمت و افترا به فضای جدید مبتنی بر حقیقت، به محبت و دوستی و تعامل با یکدیگر نیز باید سرلوحه عمل قرار گیرد.
در این صورت است که هر هزینه ای که پرداخت شود نظام با همه ارزشهایش مصون و محفوظ خواهد ماند.
مردم حضور دارند و همچنان در انتظارند، این حضور را باید محترم شمرد.
ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله * علیه توکلت و الیه انیب

تصاويري از تماشاچيان مسابقه فوتبال كره جنوبي و ايران


http://iran-uk.com/uk87/pic20/2661484.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/8193818.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/4137351.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/4316095.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/4753405.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/8921299.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/3762912.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/4977881.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/9152445.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/3919406.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/3792959.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/49878.jpg

http://iran-uk.com/uk87/pic20/8030326.jpg




طلاق همسر مورینیو برای دروغگویی

همسر سرمربی پرتغالی تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا به علت دروغگویی وی قصد طلاق دارد.

به نوشته خبرآنلاین و به نقل از روزنامه کوریرو دامانها پرتغال، ماتیلد همسر خوزه مورینیو در ابتدای هفته جاری از طریق وکیل خود، درخواست طلاق ارائه داده است.

در این درخواست ماتیلد که حدود دو دهه قبل با مورینیو 46 ساله ازدواج کرد و دو فرزند به اسامی متید 11 ساله و ماریو 7 ساله دارد، توضیح داده و دلیل آورده که از عدم صداقت همسرش به تنگ آمده و نمی تواند دیگر با وی به زندگی مشترک ادامه دهد.

در این درخواست عنوان شده که از حدود 4 سال قبل‌، خوزه مورینیو بنای عدم راستگویی با وی را گذاشته و اوقات فراغت خود را همراه با خانواده سپری نکرده است.

با انتشار این خبر گفته می شود مورینیو در ایامی که باید برای فصل آینده تمرکز کند،‌ درگیر هیاهو و جنجال شده است.

این مربی پرتغالی در سال 2008 وارد تیم اینترمیلان شد و مقام قهرمانی را کسب کرد. وی تا قبل از حضور در کالچو ایتالیا مربیگری را در تیم های چلسی انگلیس، پورتو، لیرا و بنفیکا پرتغال تجربه کرد.

خوزه مورینیو در سال 1989 در حالی که قدم در 26 سالگی می گذاشت با همسرش که دانشجو دانشگاه ستوبال بود، ازدواج کرد. این زوج 7 سال پس از ازدواج خود صاحب اولین فرزند خویش که دختری به نام متید است، شدند. پس از او پسرشان؛ خوزه ماریو چهار سال بعد به دنیا آمد.

با تولد دومین فرزند مورینیو و مطرح شدن وی در مربیگری رسانه های پرتغال همیشه از این مربی به عنوان کسی که صاحب یک خانواده مستحکم و حامی است،‌ یاد کردند.

مورینیو در تاریخ 23 مارس سال جاری که دانشنامه افتخاری دانشگاه فنی لیسبون را اخذ کرد، کسب این عنوان را مرهون تلاش های بی شائبه همسرش خواند اما اینک به فاصله چند ماه گرفتار بحران بزرگ خانوادگی شده است.

بهروزي در گفت‌و‌گو با ايلنا: طرفداران موسوي بانك‌هارا آتش نمي‌زنند


ایلنا: دبيركل جامعه زينب تاكيد كرد: اصلا نبايد اجازه دهيم كه خدائي ناكرده موسوي با بني صدر مقايسه شود و زبان تلخ در كشور شايع گردد، بلكه در چنين مواردي بايد از طريق نامه محرمانه به گويندگان چنين مطالبي تذكر داد.
مريم بهروزي‌ در‌ گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با تاكيد‌ بر‌حفظ بي‌طرفي صدا و سيما در شرايط فعلي كشور اظهار داشت: تدابير هوشمندانه رهبر معظم انقلاب حقيقتا همه چالش‌هاي ممكن را التيام بخشيد و اين مسئله ايجاب مي‌كند صدا و سيما نيز در برنامه‌هاي خود عادلانه برخورد كند و بي‌طرفي خود حفظ كند و در مسير پيشبرد منويات ايشان رسالت اطلاع رساني خود را به انجام برساند. 
وي با اشاره به سخناني مبني بر مقايسه وقايع اخير و موضع گيري‌هاي مير‌حسين موسوي با رفتارهاي برخي گروه‌ها در سال 60 ‏، اظهار داشت: چنين مطالبي را نمي‌پسندم، ولي توصيه به بزرگان كار پسنديده‌اي است و در قرآن مي‌بينيم كه خداوند حتي حضرت نوح را نيز موعظه كرده است. 
وي افزود: مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه با يادآوري اينكه موسوي 8 سال نخست وزير ايشان بوده است، سنگ تمام گذاشتند كه اين اعتبار بزرگي است و از اين سخنان بايد حسن استفاده را كنيم. 
وي با تاكيد بر اينكه بازگويي چنين مطالبي به ضرر ميرحسين موسوي هم هست، گفت: اصلا نبايد اجازه دهيم كه خدائي ناكرده موسوي با بني صدر مقايسه شود و زبان تلخ در كشور شايع گردد، بلكه در چنين مواردي بايد از طريق نامه محرمانه به گويندگان چنين مطالبي تذكر داد. 
بهروزي با بيان اينكه درخشان‌ترين دوره اجرايي كشور، دوران آيت الله خامنه‌اي بوده است، تصريح كرد: مشخص است كه طرفداران موسوي بانك‌ها را آتش نمي‌زنند و چنين اعمالي كار منافقين است. 
دبيركل جامعه زينب در پاسخ به سوالي درباره بي طرفي شوراي نگهبان و سخنان علي لاريجاني درباره موضع‌گيري برخي اعضاي اين شورا در انتخابات، اضافه كرد: از سخنان وي با توجه به اينكه رئيس مجلس شوراي اسلامي است، مي توان حسن استفاده را كرد، ولي به نظر من فقهاي شوراي نگهبان عالم و معتمد رهبري هستند و گرايشات آنها در اين قضيه دخالت نخواهد داشت و ان شاء الله عدالت را اجرا مي‌كنند. 

باهنر: بايد صداي قانوني معترضين شنيده شود


ایلنا: نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بايد ميان معترضين قانوني و كساني كه امنيت مردم را مختل مي‌كنند، مرزي قائل شد، ادامه داد: معترضين قانوني به انتخابات رياست‌جمهوري اخير با كساني كه آشوبگر هستند و كسب و كار و رفت‌وآمد مردم و امنيت آنها را مختل مي‌كنند، بايد از يكديگر جدا شوند. 
به گزارش خبرنگار ايلنا،محمدرضا باهنر با حضور در برنامه تلويزيوني تهران 20 كه شب گذشته از شبكه 5 سيما پخش شد، با بيان اينكه اولين مسووليت نظام ايجاد امنيت براي مردم است، در عين حال تاكيد كرد: البته بايد مفري براي صداي قانوني معترضين گذاشته شده و صداي آنها شنيده شود. 
وي اظهار داشت: صداوسيما تنها نبايد تريبون اكثريت جامعه باشد و بايد زماني را براي حضور نمايندگان اقليت جامعه نيز در نظر بگيرد. 
باهنر كه منظورش از اقليت، نمايندگاني از طيف اقليت سياسي در جامعه بود، ادامه داد: رسانه ملي بايد كمك كند و اين تريبون را در اختيار كساني كه نسبت به مسائل اخير در جامعه اعتراض دارند نيز بگذارد. 
نماينده تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در نمازجمعه تهران از مسوولان نظام خواست تا در جريانات اخير معترضين قانوني را از آشوبگران جدا كنند و حرف‌هاي آنان را بشوند. 
مجلس در احقاق حقوق گروه‌هاي مختلف مي‌كوشد 
نايب‌رئيس مجلس همچنين ادامه داد: مجلس با همه توان خود در احقاق حقوق گروه‌هاي مختلف مي‌كوشد و خود را مسوول احقاق حقوق آنها مي‌داند. 
وي در پاسخ به سوالي كه به وظايف مجلس اشاره داشت از سه وظيفه قانونگذاري، نظارت بر حسن اجراي قوانين و بررسي راي اعتماد به وزرا ياد كرد و افزود: با نگاهي به كارنامه مجلس در مقابل دولت نهم خواهيم ديد كه بيشترين اصرار و تاكيد ما بر استفاده از اختيارات قانوني‌مان براي اجراي دقيق قوانين بوده است كه البته گاهي مورد انتقاد دولت واقع شده است. 
نايب‌رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه قوه مقننه به دولت براي اجراي قوانين، هر نوع كمكي خواهد كرد، متذكر شد: البته در عين حال در مقابل هر نوع قانون‌شكني‌اي با تمام توانمان ايستادگي مي‌كنيم كما اينكه در سال 86 دولت قانوني را لازم‌الاجرا نمي‌دانست و كار به دفتر مقام معظم رهبري رسيد كه طي آن، ايشان تاكيد كردند تمامي قوانيني كه مراحل لازم و قانوني را براي تصويب گذرانده‌اند، لازم‌الاجرا است. 
اشاره باهنر به تصويب قانوني براي پرداخت بخشي از درآمد حاصل از صدور گاز به روستاها بود كه علي‌رغم تاييد شوراي نگهبان، رئيس‌جمهور طي نامه‌اي به غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس وقت، اين قانون را به دليل پاره‌اي ايرادات غيرقابل اجرا دانسته بود. اما حدادعادل طي نامه‌اي به مقام معظم رهبري خواستار رفع اين مساله ميان دو قوه مجريه و مقننه شد. دفتر مقام معظم رهبري در پاسخ به اين نامه حدادعادل آورده بود: تمامي قوانيني كه مراحل لازم و قانوني را براي تصويب گذرانده‌اند، لازم‌الاجرا است. 
گزافه‌گويي‌هاي غرب را بي‌پاسخ نمي‌گذاريم 
نايب‌رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگري كه به سوءاستفاده بيگانگان و برخي رسانه‌هاي غربي از اغتشاشات اخير در ايران اشاره داشت، گفت: تعجب مي‌كنم كه چرا مجموعه استكبار جهاني آزموني را به طور مدام تكرار مي‌كند. 
حضور ميليوني مردم ايران در انتخابات رياست‌جمهوري دهم در قاره آسيا بي‌نظير بود و در تمامي دنيا هم كم شنيده‌ايم كه 85 درصد از صاحبان راي در انتخاباتي شركت كنند. 
به گفته وي، اخيرا كنوانسيون حقوق بشر در ژنو گزارشي منتشر كرده كه طي آن از شكنجه‌هاي انگليس و فرانسه پرده‌برداري كرده است. 
باهنر افزود: در حالي كه غرب گرفتار مسائلي از اين دست و بحران مالي شديد است، حتي فرياد شهروندان بيكار و گرسنه خود را نمي‌شنود و با چماق و زندان جلوي آن را مي‌گيرد. پس چطور مدعي دفاع از حقوق ملت ايران است. 
نايب‌رئيس مجلس با بيان اينكه تاكنون جمهوري اسلامي ايران در مقاطع مختلف به اظهارات بي‌اساس مقامات غربي پاسخ داده است، اظهار داشت: اين‌بار هم گزافه‌گويي‌هاي آنها را بي‌پاسخ نمي‌گذاريم. 

تاييد اولين مورد بيماري آنفلوآنزاي خوكي در كشور 1388/4/1

اولين مورد بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 مربوط به يك نوجوان 16 ساله ايراني الاصل مقيم آمريكا كه به همراه خانواده وارد تهران شده، تاييد شد. 
به گزارش ايلنا, اين فرد هفته گذشته در هنگام ورود به كشور با علائم عفونت تنفسي مورد آزمايش قرار گرفت و در اين آزمايش ابتلا وي به بيماري آنفلوآنزاي نوع (A(H1N1 قطعي شد. از زمان تشخيص بيماري، اقدامات درماني براي بيمار و اقدامات پيشگيرانه براي اطرافيان وي آغاز گرديد كه در حال حاضر با درمان‌هاي صورت گرفته، حال عمومي بيمار رضايتبخش گزارش شده است. 
گفتني است سازمان جهاني بهداشت، هفته گذشته فاز 6 بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 يعني مرحله نهايي همه گيري جهاني اين بيماري را اعلام كرد كه بر اين اساس اين بيماري ظرف 6 ماه آينده در تمام قاره‌هاي جهان رخ خواهد داد. 
در حال حاضر اين بيماري در 84 كشور جهان از جمله 7 كشور همسايه ايران گزارش شده است. 
سازمان جهاني بهداشت شدت همه گيري جهاني بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 را «متوسط» ارزيابي كرده است. 
وزارت بهداشت، با توجه به تشخيص قطعي يك مورد بيماري آنفلوآنزاي نوع A/H1N1 در كشور به هم وطنان توصيه كرد كه از مسافرت‌هاي غير ضروري به كشورها، به ويژه كشورهاي با شيوع بالاي اين بيماري نظير آمريكا با 20 هزار مورد ابتلا،‌ مكزيك، كانادا، كشورهاي آسياي جنوب شرقي نظير فيليپين، تايلند و برخي از كشورهاي اروپايي مانند انگلستان و آلمان خودداري كنند. 
اين وزارتخانه همچنين بر رعايت نكات بهداشت فردي، به ويژه خودداري از تماس نزديك با مبتلايان، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و شستشوي دستها تاكيد كرده است. 
گفتني است، داروي درمان اين بيماري «اسلتامي وير) (Oscltamivir) است كه كشورمان موفق به فرمولاسيون اين دارو شده و در حال حاضر اين دارو در داخل كشور توليد مي‌شود. 

نیروهای امنیتی،انتظامی و بسیج در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد


سپاه‌ پاسداران ‌انقلاب‌ اسلامی‌در بیانیه‌ای ‌با فصل‌الخطاب ‌دانستن ‌بیانات‌تاریخی و وحدت‌آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط کنونی و درپی حوادث اخیر، برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران، اغتشاشگران و قانون‌گریزان را راهبرد سپاه و نیروهای‌امنیتی و انتظامی‌در رویارویی ‌با عوامل برهم‌زننده نظم و امنیت‌عمومی و تهدیدات‌علیه انقلاب و نظام دانست. 
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه آمده است: 
خلق حماسه شکوهمند و بی‌نظیر 22 خرداد 88 و برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی، همانند برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب و نظام می‌درخشد. 
حادثه‌ای بسیار عظیم و حیرت‌انگیز که سران استکبار جهانی و کانون‌های فتنه را منکوب و دشمنان قسم خورده ملت ایران را مایوس و ناامید ساخت. 
این بیانیه می‌افزاید:استکبار جهانی در راستای راهبرد خصومت و دشمنی با انقلاب اسلامی پس از جمعه حماسی و جشن مردم‌سالاری دینی ایرانیان در صدد انتقام از ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی برآمد و با بهره‌برداری از فضا و فرصت بوجود آمده با طراحی سناریوهای شیطانی و تفرقه‌افکنانه به شکلی آشکار حمایت و هدایت خط تخریب و آشوب و مداخله معنادار در امور داخلی کشور را در دستور کار خود قرار داده است. 
این بیانیه در ادامه با اشاره به بیانات روشنگرانه و قاطعانه مقام معظم رهبری درقبال برنامه ریزی و تلاش سران استکبار و رسانه‌های صهیونیستی و امپریالیستی در گسترش بلوا و آشوب و انجام اعمال مجرمانه و تروریستی تاکید کرده است: درشرایطی‌که ‌شخصیت‌ها،نخبگان و گروه‌های‌مرجع با نصب العین قراردادن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نماز جمعه، برگفتمان پای‌بندی به قانون و پرهیز از قانون‌گریزی بعنوان تنها راه‌حل برون‌رفت از چالش‌ها و شبهات مطرح شده پیرامون انتخابات تاکید ورزیده‌اند، جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که تداوم روند اقدامات غیرقانونی و ایجاد اغتشاش ، آشوب ، تخریب اموال عمومی و نیز تعرض به جان و مال مردم ازسوی اغتشاشگران حکایت از توطئه‌ای بزرگ علیه انقلاب و ملت ایران می‌کنند. 
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح عرصه‌ها و مصادیق رویارویی آشکار فتنه‌آفرینان و آشوب‌طلبان با الزامات نظم و امنیت عمومی کشور، اصرار آنان برای عبور از خط قرمزها و پی‌گیری سناریوها و اقدامات فراتر از تشویش افکار عمومی را مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی و تهدید انقلاب و منافع نظام و ایران اسلامی معرفی و تصریح کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید حرکت‌های فراقانونی و خلاف ‌مشی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با درک عمیق از روند حوادث تلخ و ناگوار اخیر هشدار می‌دهد عناصر اصلی و عوامل فریب‌خورده آنان در مسیر عقلانیت و توجه به مصالح و منافع کشور حرکت کرده و به فعالیت‌های خرابکارانه و آشوبگرانه خود که موجبات سلب امنیت، آرامش و رفاه مردم و جامعه را فراهم ساخته اند، پایان بخشند، درغیراینصورت آماده برخورد قاطع و انقلابی فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران ؛ بسیج و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی باشند تا در چارچوب وظایف قانونی خود طومار فتنه و آشوب را درهم بپیچند. 
این بیانیه تصریح کرد:درشرایطی‌که دعوت به تجمعات و اعتراضات غیرقانونی از سوی‌برخی کاندیداها و ناتوانی آنان در مهار تبعات آن در روزهای اخیر ، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ایجاد بلوا، آشوب و اخلال در نظم و امنیت شده، بدیهی است نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج مردمی در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد. 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود سران استکبار جهانی، بویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را مخاطب قرارداده و با تقبیح مواضع و گستاخی‌های اخیرشان ، آنان را از دخالت در امور داخلی کشور وحمایت از قانون‌گریزان برحذرداشته و تاکید کرده است:قدرت‌های زورگو بهتر است نگران وضعیت داخلی کشورهای خود و نیز شرایط شکنندۀ‌شان در کشورهای تحت اشغال و تجاوز بویژه در منطقه خاورمیانه باشند . چرا که ملت ایران به پشتوانه لطف و مدد الهی و التزام به ولایت فقیه و رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب قادر خواهند بود به صیانت از دستاوردهای خود در حماسه 22 خرداد ماه بپردازند. 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود با توصیه به بازخوانی دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط اقشار و آحاد مختلف ملت بویژه خواص و نخبگان سیاسی کشور و تاکید بر محور قراردادن گفتمان قانون‌مداری و حفظ امنیت و آرامش در شرایط فعلی تاکید کرده است:پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان‌غیرتمند و غیور همراه با نیروهای امنیتی و انتظامی با الهام از فرامین فرماندهی معظم کل قوا و تبعیت‌همه‌جانبه از معظم‌له مصصم هستند با اقتدار و صلابت محیط زندگی و کار مردم را از لوث‌وجود فتنه‌افروزان و اغتشاشگران پاک و با برقراری امنیت و نظم پایدار در سطح جامعه اجازه ندهند کام ملت حماسه‌ساز و نجیب ایران بیش از این تلخ گردد. 

احمدي‌نژاد در جلسه شوراي مسكن تاكيد كرد: مردم بايد سريع و با كمترين هزينه صاحب خانه شوند

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مسكن در شهرهاي مختلف بايد بر اساس فرهنگ مردم احداث شود، تصريح كرد: بايد به نحوي عمل كرد تا مردم به سرعت و با كمترين هزينه صاحب خانه شوند. 
به گزارش ايلنا محمود احمدي‌نژاد در جلسه امروز شوراي مسكن، واگذار كردن امور به مردم را در طرح مسكن مهر ضروري دانست و اظهار داشت: در مسكن مهر زمين ها بايد همزمان با شروع آماده سازي به مردم تحويل داده شود. 
در جلسه شوراي مسكن ضمن بررسي گزارش مربوط به روند پيشرفت طرح مسکن مهر در استان‌هاي مختلف مقرر شد؛ راهکارهاي خانه دار شدن جوانان تدوين و ارائه شود. 

کوثري:موسوي با حمايت فرزند شاه مخلوع جا پاي بني صدر گذاشته است

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به صحبت هاي فرزند شاه مخلوع مبني بر حمايت از مير حسين موسوي تاکيد کرد: موسوي با حمايت فرزند شاه مخلوع جا پاي بني صدر گذاشته است.
فرزند شاه مخلوع در گفت وگو با شکبه خبري سي. ان.ان ترک گفت: که راه او با مسير موسوي و دوستانش که ازجمله افرادي بودند که پدرش را از تخت پايين آوردند، هم اکنون به يک تقاطع مشترک رسيده است و اگر مدافع يک دعوي مشترک با آنها باشد، به گذشته نگاه نخواهد کرد. 
"اسماعيل کوثري" در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اينکه امروز تمامي عناصر ضد انقلاب ،منافقين و حتي فرزند شاه مخلوع نيز از موسوي حمايت مي کنند، اظهار داشت: متاسفانه موسوي به علت عدم درک صحيح از موقعيتي که به وجود آورده و از طرفي عدم توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب باعث شده که اين جريان ها از او حمايت کنند. 
وي گفت:حمايت فرزند شاه مخلوع از موسوي يا اينکه آنان خود را در کنار او ببينند، نشان دهنده اين است که موسوي نمي خواهد جايگاه خود را در نظام حفظ کند و به دنبال اين است که از ضد انقلاب و کساني که جز خيانت به کشور نداشتنه اند، استفاده کند. 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:به همه حاميان و طرفداران موسوي مي گويم تا بيش از اين موسوي آبروي خودش را نبرده او را از اين مسير جدا کنند تا ديگر شاهد اين نوع حمايت ها نباشيم. 
وي افزود:موسوي که مدعي نخست وزيري زمان امام است برايش بسيار زشت است که حاميان او منافقين ، بهائيان و سلطنت طلبان و فرزندان پهلوي باشد. 
وي گفت:شوراي نگهبان به صلاحيت او راي داده است ولي او خود دارد صلاحيتش را زير سوال مي برد. 
کوثري تاکيد کرد: موسوي دارد جا پاي بني صدر مي گذارد و به سرنوشت او دچار مي شود. 
وي با اشاره به صحبت هاي فرزند شاه مخلوع گفت:نه تنها اين پهلوي کوچک بلکه امثال او هم که جنايت هاي زيادي را انجام داده اند نمي توانند خطري براي نظام ايجاد کنند، زيرا مردم محکم تر از گذشته در برابر آنان ايستاده اند. 

واکنش نايب رييس کميسيون امنيت ملي به حمايت فرزند شاه مخلوع از موسوي

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به صحبت هاي فرزند شاه مخلوع مبني بر حمايت از مير حسين موسوي گفت:موسوي هم راستا با منافقين و سلطنت طلبان حرکت نکند که سرنوشت مبهمي را براي او به ارمغان مي آورد.
فرزند شاه مخلوع در مصاحبه با شبکه خبري سي.ان.ان، گفت که راه او با "مسير موسوي و دوستانش که ازجمله افرادي بودند که پدرش را از تخت پايين آوردند، هم اکنون به يک تقاطع مشترک رسيده است "،و اگر مدافع يک دعوي مشترک با آنها باشد، به گذشته نگاه نخواهد کرد. 
"حسين سبحاني نيا" در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا تاکيد کرد: حرکات اخير در کشور سرنخ هايش به خارج کشور متصل است. بسياري از سردمداران بيگانه و همچنين منافقين در قبل از انتخابات صحبت هايي مبني بر اغتشاشات در کشور را داشتند. 
نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: هدايت اينگونه برنامه ها و تظاهرات هاي خياباني از قبل از انتخابات در بيرون مرزها تدوين شده بود و اين اغتشاشگران به دنبال فضا و شرايطي مي گشتند که از آمادگي سياسي مردم سوءاستفاده کرده و مردم را به دام بياندازند. 
وي با اشاره به صحبت هاي فرزند مخلوع شاه گفت:اظهارات پهلوي در همين راستا است با گزارش هايي که داشتيم سلطنت طلبان تمام نيروهايشان را براي حضور در تهران فراخان کرده اند اين اظهارات با شواهد و قرائني که وجود دارد نشان دهنده هم پيماني مخالفان نظام 
است. 
نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه حرکات ها و آشوب هايي صورت گرفته با حرکت ضد انقلاب خارج کشور هدايت مي شود افزود:موسوي هم در دام اين حرکت و افراد تندرو افتاده است و هم سو با آنان حرکت مي کند. 
سبحاني نيا با اشاره به شعار قانون گرايي موسوي اظهار داشت: او شعار قانون گرايي مي دهد ولي خودش به قانون تمکين نمي کند.موسوي بايد متوجه راهي که در پيش گرفته، باشد. 
وي افزود:افراد زيادي بودند که راهشان را از انقلاب جدا کردند حيف است که موسوي گرفتار اين دام شود. 

آليا: منافقين و سلطنت طلبان، به موسوي احساس نزديکي مي کنند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اظهار تاسف نسبت به صحبت هاي فرزند مخلوع شاه در خصوص حمايت از موسوي تاکيد کرد:منافقين و سلطنت طلبان با موسوي احساس نزديکي مي کنند.
فرزند شاه مخلوع در گفت وگو با شبکه خبري سي.ان.ان گفت که راه او با "مسير موسوي و دوستانش که ازجمله افرادي بودند که پدرش را از تخت پايين آوردند، هم اکنون به يک تقاطع مشترک رسيده است "،اگر مدافع يک دعوي مشترک با آنها باشد، به گذشته نگاه نخواهد کرد. 
"فاطمه آليا" در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا تاکيد کرد:موضع گيري نامزدها نبايد به گونه اي باشد که احساس نزديکي بيگانگان نسبت به آنان ايجاد شود. متاسفانه موضع گيري موسوي و طرفدارانش باعث شده که منافقين به آنان احساس نزديکي کنند. 
وي تاکيد کرد: موسوي با فعاليت ها و کارهايي که در اين مدت انجام داده احساس نزديکي بيگانگان با خودش را ايجاد کرده بايد از او اين سوال شود که چرا او که نخست وزير يکي از بهترين دوران هاي ايران بود بايد کاري بکند که بيگانگان با او احساس راحتي داشته باشند. 
وي اظهار داشت:هنوز هم براي موسوي دير نشده است ملت ما ملتي هستند که مي بخشند پس موسوي مطمئن باشد اگر رفتارش را تصحيح کند بخشيده مي شود موسوي بايد از کارهاي نادرست گذشته دست بردارد و از مردم عذرخواهي کند. 
آليا افزود:موسوي بايد بررسي کند چرا کسي که سالهاست براي مردم به زباله دان تاريخ پيوسته بايد به خودش اجازه دهد چنين اظهاراتي مطرح کند. 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: طاغوت نيز بداند که هميشه مورد تنفر مردم ايران بوده است و مردم ايران هيچ گاه به آنان توجه نمي کنند آنان به هر دري بزنند و بخواهند خود را به کسي وصل کنند در بين مردم جايي ندارند. 

موسوي در راستاي اجابت اهداف فرزند شاه مخلوع گام برمي‌دارد

فرزند شاه مخلوع در گفت‌وگو با شکبه خبري سي. ان.ان ترک گفت که راه او با مسير موسوي و دوستانش که ازجمله افرادي بودند که پدرش را از تخت پايين آوردند، هم اکنون به يک تقاطع مشترک رسيده است و اگر مدافع يک دعوي مشترک با آنها باشد، به گذشته نگاه نخواهد کرد. 
" غلامرضا کرمي" با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: اين اتفاقات موجب اميدواري بسياري از معاندين جمهوري اسلامي از جمله پسر شاه مخلوع تا سران آمريکا، انگليس، فرانسه، آلمان و گروهکهاي تروريستي و معاند با ملت شده است. 
نماينده مردم کرمان در مجلس تاکيد کرد: حرکتي که امروز توسط موسوي در کشور هدايت مي‌شود، مسيري است که خواسته آنها ( فرزند شاه مخلوع، سران غربي و گروهک‌هاي تروريستي معاند) را اجابت مي‌کند و در راستاي منافع دشمنان ايران قرار دارد. 
رييس کميته دفاعي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: موسوي و همه کساني که حامي و همراه او در اين مسير هستند بايد در اقدامات خود تجديد نظر کنند. 
کرمي اظهار داشت: تصور ما از موسوي اين بود که او همچنان به اصول و مباني حضرت امام (ره) معتقد است اما او با کارهاي خود نشان داد که به هيچ يک از اصولي که امام در اين کشور بنيان نهاد، پايبند نيست. 
اين نماينده مجلس تصريح کرد: شواهد حاکي از آن است که موسوي در موضوع انتخابات دچار توهم شده و نقشي را بر عهده گرفته که نتيجه‌اي جز بر باد دادن اصول مورد تاکيد امام راحل نيست. 
کرمي تاکيد کرد: موسوي بايد توجه کند که چه کساني براي اقدامات آنان کف مي‌زنند و هورا مي‌کشند و خود را همسو با اقداماتش مي‌دانند. 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه موسوي بايد به مسير قانون بازگردد، اظهار داشت: در حالي که قانون اساسي محور حرکت هر جامعه اي است، هم اکنون موسوي به هيچ وجه قانون اساسي و ساير قوانين را رعايت نمي کند. 
کرمي تصريح کرد: اصول قانون اساسي از سوي کساني زير پا گذاشته شده است که مدعي خدمت به ملت را دارند که اين اقدامات موجبات خوشحالي جريان‌هاي معاند نظام را فراهم آورده است. 
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي به روند رسيدگي شکايات نامزدها در شوراي نگهبان اشاره کرد و افزود: شوراي نگهبان بر اساس قانون از زمان دريافت شکايات به مدت 7 تا 10 روز فرصت رسيدگي و اعلام نظر دارد اما آنچه امروز در جامعه ما رخ داده است، حرکتي در خلاف مسير قانوني توسط ميرحسين موسوي است. 
کرمي تاکيد کرد: البته اين حرکت غيرقانوني در روزهاي پاياني مسير خود است زيرا با اعلام نظر شوراي نگهبان که بر همه امور انتخابات نظارت دارد، جاي هيچ شبهه‌اي براي شاکيان باقي نمي ماند. 
وي گفت: نامزدهاي انتخابات به راي گيري در 170 صندوق معترض بودند که حتي در صورت ابطال آراي اين صندوق‌ها فاصله بين نفر اول و دوم انتخابات به اندازه‌اي است که تاثيري در نتيجه انتخابات نخواهد داشت. 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: موسوي و حاميانش با بدعت گذاري، شيوه "‌جر زني " و " بي قانوني" را آغاز کردند که البته نظام به آنان فرصت داد که هواداران موسوي راه خود را از اغتشاشگران جدا کنند. 
رييس کميته دفاعي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه نظام با قوت و قدرت با آشوبگران برخورد مي کند، افزود: نيروهاي انتظامي و امنيتي بايد رهبران و فرماندهان اصلي اين آشوب‌ها را شناسايي کنند تا برابر قانون با متخلفان برخورد شود. 

آشوبهاي خياباني؛ادامه منطقي تبليغات انتخاباتي ميرحسين موسوي

نگاهي به سير تحولات کنوني به ويژه آنچه از هواداران ميرحسين موسوي قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم حادث شده است، گوياي تهي شدن عقلانيت و چيرگي احساس در رفتار اجتماعي - سياسي هوادارن نامزد شکست خورده انتخابات مي باشد که اين، حاصل استراتژي تبليغي ستاد وي به منظور پنهان ساختن ناتواني موسوي در جلب آراي عمومي و توجيه تبديل دشمنان پيشين به دوستان کنوني و پيوست هاي کاذب سياسي حول آخرين نخست وزير، تفسير مي شود. 
بدون ترديد، رقابت با کانديدايي که به عنوان رييس جمهور مستقر، سابقه 4 سال خدمت را در توشه دارد نيازمند تلاشي وافر به منظور کسب اعتماد مردم براي سپردن قوه مجريه کشور است. از آنجايي که اين مهم، با توجه به دوري 20 ساله مهندس موسوي از معادلات قدرت امري دشوار مي نمود ستاد انتخاباتي وي با تدوين استراتژي "تببين، تبليغ و تهييج" کوشيد با ايجاد جنگ رواني عليه دولت، هواداران را به پيروزي در انتخابات اطمينان بخشد. در حقيقت با دروغ پردازي، شايعه پراکني غير واقعي و تحريف واقعيات به عنوان يکي از اصلي ترين راهبردهاي شکست حريف، احساس و عاطفه جايگزين عقل شد. اين مسئله که در علوم رسانه به "برچسب زني" و "انگاره سازي" تعريف مي شود، به عنوان يکي از راه هاي برخورد رواني با موضوع‌ها و شخصيت‌ها از طريق ايجاد يک حوزه معنايي منفي، باورپذيري را به واسطه "تکرار" براي ذهن مخاطب ممکن مي سازد به نحوي که نگرش مخاطب نسبت به امر "غيرواقعي" کاملاً همسو با جهت گيري مورد نظر قرار مي گيرد. 
نخستين خروج از مدار خرد و عقلانيت، حضور تنش زاي نمايندگان و هواداران ميرحسين موسوي با دستبندهايي سبز در خيابان ها و ميادين شهر بود در حالي که هنوز هيچ برنامه مشخصي براي اداره کشور از سوي ستاد وي ارائه نشده بود. اين استراتژي خياباني، همراه با تهييج شهروندان از طريق ايجاد تمايز اجتماعي هواداران موسوي با سايرين، به دنبال راهپيمايي هاي غيرقانوني پيش از برگزاري انتخابات شدت گرفت. در همين هنگام، رسانه هاي مکتوب و بنگاه هاي سيار و ثابت خبر پراکني اين جريان در تاکتيکي از پيش طراحي شده، با استفاده از شيوه دروغ پردازي رسانه اي در جهت شکل دهي افکار عمومي جامعه، از پيروزي قطعي ميرحسين موسوي در دور اول انتخابات خبر دادند. 
پس از غلبه فضاي انتخابات در کشور و افزايش سفرهاي انتخاباتي رقيب، پوچي اين توهم مشخص شد و کارگزاران جنگ رواني، از کشيده شدن انتخابات به دور دوم سخن به ميان آوردند. همزمان با اين رويداد، از يکسو پروژه تهديد نقاط استقرار و حياتي نظام اسلامي و بحران سازي به منظور ترديد در سلامت انتخابات پي گرفته شد به گونه اي که بسياري از نهادهاي قانونمند کشور مورد تخطئه قرار گرفت و مسئله اي تحت عنوان "کميته صيانت از آراء" عليرغم اعلام سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص غير قانوني بودن تشکيل چنين کميته هايي عنوان شد و از سوي ديگر، شبکه شورش خياباني به منظور واداشتن حاکميت به تمکين از خواسته هاي غيرقانوني اين جريان سازماندهي شد. 
با اين وجود، دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سراسر کشور و برخي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در اقصي نقاط جهان در کمال صحت و آرامش برگزار شد اما هيجاني شدن فضا و متروک شدن عقلانيت در تبليغات انتخاباتي، منجر به ظهور نافرماني مدني و اغتشاشات سياسي گرديد. اين معني با کنفرانس غيرقانوني مطبوعاتي ميرحسين موسوي در ساعات پاياني روز جمعه 22 خرداد و اعلام پيروزي در انتخابات ! عينيت يافت. در همين راستا، تجمعات غيرقانوني توأم با خشونت در اطراف وزارت کشور و خيابان هاي منتهي به آن، درگيري با نيروهاي انتظامي، تخريب اموال عمومي و تسري اين آشوب ها به ساير نقاط شهر بر التهاب فضا افزود. در همين حال که انتظار مي رفت ميرحسين موسوي هواداران خود را به آرامش و پذيرش آراي قاطع ملت فراخواند، اين نامزد شکست خورده تحت تأثير کميته راديکالي که مي کوشيد شکست اصلاح طلبان در اين دوره از انتخابات را در اقدامي فرافکنانه، به محيط بيروني جريان خود منتقل کرده و آن را به مثابه پيروزي بنماياند تا بتواند از اين طريق، موجبات تداوم حضور بحران زاي خود را در قدرت و عرض اندام در انتخابات هاي آتي فراهم آورد، با انتشار بيانيه هاي تندي، هرچه بيشتر هواداران خود را براي آشوب گسترده تر تشجيع کرد. 
بايد توجه داشت که اين رفتارها، ناشي از همان هيجاني شدن فضا و استراتژي تبليغي موج گونه ستاد ميرحسين موسوي است که از سوي دانشجوي دانشگاه انگليسي آکسفورد و رئيس کميته رسانه و تبليغات ستاد آخرين نخست وزير طرح ريزي شد و در آن آشکارا عقلانيت مسخ گرديد و با تمايزگذاري ميان شهروندان، شکاف در جامعه آغاز شد. از آنجايي که راهبرد بهره گيري از عقلانيت ابزاري به مثابه اهرمي براي تسلط بر محيط و استراتژي خياباني ستاد موسوي نتوانست افکار عمومي را با خود همراه سازد، بديهي بود که اين هيجانات، در اوج ناکامي شکست در انتخابات، رفتارهايي ناهنجار از خود بروز دهد. به ويژه تأکيد جريان هوادار موسوي به شرکت آراي خاکستري (به معناي کساني که تا لحظه انتخابات تصميم نگرفته اند به کدام نامزد رأي بدهند) در انتخابات و انتقال توهم پيروزي به ديگران در شرايطي که دامنه انتظار آنان وسعت مي يافت، اساساً ناتواني مديريت هيجانات کنوني را قابل پيش بيني مي نمود از اين رو، سخن به گزافه نيست که ادعا کنيم اغتشاشات و آشوب هاي خياباني، ميوه تلخ و زهرآلودي است که از درخت غوغاسالاري و شانتاژ بار آمده است.

موسوي و فرزند مخلوع شاه در ناديده گرفتن منافع ملت، به تقاطع مشترک رسيده اند

"محمد عظيمي" در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اينکه موسوي همان کارهاي شاه را در گذشته انجام مي دهد گفت:همان طور که شاه و حاميانش در گذشته منافع ملت را ناديده مي گرفتند و به دامان غرب پناه برده بودند، امروز هم موسوي و طرفدارانش منافع ملت را ناديده گرفته اند و غربيان به صراحت از آنان دفاع مي کنند. 
وي اظهار داشت:امروز هيچ فرقي بين اين دو وجود ندارد پس اين درست است که فرزند شاه مخلوع با موسوي اظهار نزديکي کند چون بر طبق اين صحبت ها تمام کارهاي آنان به هم نزديک است. 
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه شاه در ايران به دنبال قدرت بود گفت:موسوي هم امروز به دنبال قدرت است زيرا اگر به دنبال خدمت به مردم بود به راي آنان احترام مي گذاشت. 
وي گفت:تحريک عده اي در جامعه براي ايجاد اغتشاش نشان دهنده نوعي رفتار غيرمدني است که از موسوي سر زده است. 
عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري افزود:بر طبق نظريه فرزند مخلوع شاه مسيرهاي آنان به هم بسيار نزديک است و آنان در جايي به هم مي رسند. 
وي تاکيد کرد:ولي اين گروه ها بدانند که نظام جمهوري اسلامي براي مردم ايران است و براي خدمت به آنان و از روي راي آنان آمده است و آنان نمي توانند با اين فعاليت هايشان پايه هاي نظام را سست کنند بلکه بدانند که نابوديشان نزديک است. 

معاون اول قوه قضاييه: با بازداشت شدگان برخورد عبرت آموزي خواهد شد

به گزارش ايرنا، رئيسي شامگاه دوشنبه در برنامه گفت و گوي ويژه شبکه دوم سيما افزود: اين اغتشاشات حتما بايد مورد پي گيري دقيق قرار گيرد و با عوامل اغتشاشگر بايستي بصورت عبرت آموزي برخورد شود و دستگاه قضايي هم اين کار را انجام خواهد داد. 
معاون اول قوه قضاييه اظهار داشت: ما همه در برابر يک امتحان الهي قرار گرفته ايم و همگان بايد در محضر خدا جوابگو باشيم. 
رئيسي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران گفت: اين فرمايشات بايد فصل الخطاب همه باشد و همگان بايستي مواظب گفتارها ، قلم ها و اظهارات خود باشيم. 
وي اضافه کرد: اظهارات تحريک کننده موجب بروز اغتشاش و ناامني در کشور خواهد شد. 
معاون اول قوه قضاييه گفت: مردم عزيزمان هم بايد به ميثاقي که با رهبر معظم انقلاب بسته اند وفادار باشند و همه در جهت قانونگرايي و بر مبناي فرمايشات مقام معظم رهبري حرکت کنند. 

فائزه هاشمی آزاد شد 3شنبه 31/3/88

طبق گزارش های رسیده فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران که روز گذشته بازداشت شده بود، آزاد شده است.

حسن لاهوتی فرزند فائزه هاشمی در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی خبر بازداشت مادرش را تائید کرده بود.

چهار نفر دیگر از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی نیز که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، ساعاتی پیش از آزادی خانم هاشمی، آزاد شدند.

خبرگزاری های نیمه رسمی ایران گفته بودند که خانم هاشمی روز گذشته در خیابان آزادی تهران و در حین ناآرامی ها بازداشت شده بود. هیچ مرجع رسمی در باره این بازداشت اظهارنظری نکرده است.

اخیرا رسانه های حامی دولت بخشی از حملات خود را متوجه فرزندان آقای رفسنجانی کرده اند. این امر به خصوص پس از آن که محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی خود با میرحسین موسوی از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نام برد، تشدید شد.

فائزه هاشمی در حین مبارزات انتخاباتی اخیر از میرحسین موسوی حمایت می کرد و در چند تجمع به نفع آقای موسوی سخن گفت.

آقای هاشمی رفسنجانی که در انتخابات دور پیشین ریاست جمهوری از محموداحمدی نژاد شکست خورد، طی چهار سال گذشته از منتقدان عملکرد او بوده است.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات اخیر، چندین شهر ایران شاهد ناآرامی هایی بوده که بر اثر آن تا کنون دهها نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند. همچنین تعداد زیادی از فعالان سیاسی منتقد دولت طی روزهای اخیر بازداشت شده اند.

آقای هاشمی پس از انتخابات اخیر اظهارنظری نکرده و تا کنون سکوت پیشه کرده است که این خود باعث بروز شایعات و گمانه زنی های بسیاری شده است.

فائزه هاشمی در دور پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی دومین رای تهران را کسب کرد اما در انتخابات دور ششم که اصلاح طلبان مجلس را در کنترل خود داشتند، از راهیابی به مجلس باز ماند. او عروس آیت الله لاهوتی است که در دوران انقلاب برای مدتی فرمانده کمیته و نماینده دور اول مجلس نیز بود.

او همچنین مدیر مسئول روزنامه توقیف شده "زن" است.

برخورد پلیس با تجمع در میدان هفت‌تیر تهران 2شنبه 1/4/88

در حالیکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای "آشوبگران، اغتشاشگران و قانون گریزان" را به "برخورد قاطع و انقلابی" تهدید کرده است شاهدان عینی از تهران می گویند، حدود 1000 نفر از مخالفان دولت در میدان 7 تیر تجمع کرده اند.

به گفته شاهدان حدود 300 تا 400 نیروی پلیس و بسیجی که در این محل آماده مقابله با معترضان هستند با چند نفر از زنان و مردانی که به نشان عزاداری برای کشته شدگان وقایع اخیر، لباس سیاه بر تن کرده بودند، برخورد کرده اند.

بر اساس گفته شاهدان، نیروهای پلیس و امنیتی با استفاده از باتوم و گاز اشک آور سعی می کنند مردم را متفرق کنند و در این منطقه امکان برقراری تماس از طریق تلفن همراه وجود ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس علاوه بر گزارش پرواز هلی کوپترها در آسمان این میدان، خبر داده که پلیس در این منطقه در تلاش است مانع توقف حاضران در این منطقه شود و حتی از همراهی افراد در حین حرکت هم جلوگیری می کند.

در همین حال برخی دیگر از گزارش ها از تهران مبنی بر بروز نا آرامی و در گیری در خیابان های اطراف جام جم و پارک ملت، یعنی اطراف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

سایت کلمه، سایت نزدیک به میر حسین موسوی همچنین خبر داده که در پی عدم صدور مجوز برای تجمع و سرکوب آنچه در این سایت تجمعات مسالمت آمیز خوانده شده، مردم تصمیم دارند امروز، دوشنبه، به نشانه اعتراض و همدردی با "شهدای" روز سی ام خرداد چراغ های اتومبیل خود را روشن کنند.

به گزارش سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی،مهدی کروبی نامزد معترض دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز با صدور بیانیه ای از مردم دعوت کرده پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت کشته شدگان حوادث اخیر در مرقد آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت کنند.

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، بیانیه تهدید آمیز خود را بعد از آن صادر کرد که رادیوی دولتی ایران اعلام کرده بود، 457 نفر در درگیری های خیابانی روز شنبه تهران که 10 کشته به جای گذاشته، دستگیر شده اند.

این در حالیست که میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات در تازه ترین بیانیه خود خطاب به طرفدارانش ضمن توصیه به به خودداری از خشونت، اعتراض به نتایج انتخابات را "حق قانونی مردم" دانسته و از آنها خواسته به اجتماعات اعتراض آمیز و مسالمت آمیز خود ادامه بدهند.

تشکلهای حامی موسوی خشونت های اخیر را محکوم کردند

مجمع روحانیون مبارز، جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از تشکل های اصلی اصلاح طلب در ایران که در جریان انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت کردند، در بیانیه هایی جداگانه که روز دوشنبه، 22 ژوئن منتشر کردند، بروز خشونت در اعتراضهای خیابانی روزهای گذشته را محکوم کردند.

این مجمع روحانیون مبارز در بیانیه جدیدی با اعتراض شدید به برخورد با معترضان خواسته تا هیاتی متشکل از افراد بی طرف برای بررسی نتایج انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شود. در این بیانیه گفته شده که شورای نگهبان مرجع عادلی نیست چون خودش در معرض اتهام است.

مجمع روحانیون مبارز که چهره هایی چون محمد خاتمی، محمد موسوی خوئینی ها و مجید انصاری از اعضای بلند پایه آن هستند در بیانیه خود نوشته است که "بیش از ده روز است که از انتخابات ریاست جمهوری می‌‌گذرد، مردم نجیب ایران که با هزاران امید و آرزو و شور و شوق به پای صندوق‌های رای آمدند، اکنون باید جنازه جوانان خود را از میان خاک و خون بردارند و به سوگ آنان بنشینند."

در بخشی از این نوشته که سومین بیانیه این مجمع پس از انتخابات ریاست جمهوری است که در اعتراض به نتیجه این انتخابات منتشر شده، آمده است: "اگر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای آگاهانه بوده و امضاء سند افتخار جمهوری اسلامی است، پس چرا حضور اعتراضی میلیون‌ها نفر از همین مردم به توطئه و دسیسه بیگانگان نسبت داده شده می‌شود مگر رژیم‌های گذشته در ایران و سایر کشورها از این اباطیل چه طرفی بستند که امروز همان نسخه پوسیده را کپی کرده و به مردم اهانت می‌کنند."

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیر در بیانیه خود کشته شدن تعدادی معترضان در روز شنبه را محکو کرده است و آن را "سرکوب" مردمی دانسته است که برای تظاهرات آرام، قانونی و مسالمت آمیز دیگری به خیابان ها آمده بودند.

این تشکل اصلاح طلب در این بیانیه با اشاره به تظاهرات روز شنبه، 20 ژوئن که در جریان آن دست کم ده نفر کشته شدند، نوشته است که "این بی ظرفیتی و نابردباری و فجایع ناشی از آن نشانه آشکار بی اعتقادی دولتمردان حاکم به بدیهی ترین حقوق شهروندی است."

در ادامه این بیانیه آمده است "تأسف بارتر تمسک به روش های کهنه، تکراری و رسوایی نظیر انتساب اغتشاش ها به بیگانگان و گروه های تروریستی است. به این ترتیب باید در روزهای آینده شاهد موج مصاحبه های سازمان یافته با جوانان دستگیر شده در خیابان ها باشیم که به تحریک شدن از سوی عوامل بیگانه و گروه ها و جریان های سیاسی داخلی اعتراف کنند."

جبهه مشارکت ایران اسلامی دیگر تشکل اصلاح طلب نیز در اعتراض به نتیجه انتخابات در بیانیه اش نوشته است" این واقعه عجیب که نه فقط حق مردم را در این انتخابات نادیده انگاشت بلکه اگر به آن رسیدگی نشود و حق مردم به آنها باز نگردد سبب قهر دائمی آنها با صندوق های رای خواهد شد، چرا که مردم صندوق رای را تابوت استبداد و دریچه ای بسوی مردمسالاری می پنداشتند."

جبهه مشارکت که بسیاری از اعضای بلندپایه آن در روزهای اخیر بازداشت شده اند، نسبت به این بازداشتها اعتراض کرده و در این باره نوشته است که " دستگیری اکثر چهره های اصلی، تعطیلی روزنامه یاس نو، فیلتر شدن سایت اطلاع رسانی حزب، بستن دفتر مرکزی حزب و تهدیدهای روزافزون نسبت به تشدید این رفتارها، سبب می شود که متاسفانه حزب ما نیز نظیر سایر نهادهای مدنی در آرام کردن اوضاع و تشویق راه های مدنی توفیق نداشته باشد."

محسن میردامادی، دبیر کل این جبهه، محسن صفایی فراهانی، سعید حجاریان، مصطفی تاج زاده، رجبعلی مزروعی، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده، داود سلیمانی و علی تاجرنیا از اعضای اصلی جبهه مشارکت هستند که اکنون در بازداشت به سر می برند.

آخرين آخبار