آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

علیرضا بهشتی در زندان دچار حمله قلبی شد


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه: سید علیرضا حسینی بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی امروز در زندان اوین دچار حمله قلبی شد .
به گزارش کلمه فرزند شهید بهشتی که در بیست و سومین روز بازداشت در زندان اوین به سر می برد پیش از ظهر امروز دچار حمله قلبی شد.دکتر بهشتی در هفته اخیر مبتلا به سرما خوردگی شدید در زندان شده بود اما وضعیت جسمانی او مانع از ان نشد که مسوولان فرزند شهید بهشتی را در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی برپا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود ، به شعبه امنیت دادگاه انقلاب برده و  دقایقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.
دکترعلیرضا بهشتی (فرزند شهید آیت الله بهشتی از بنیانگزاران جمهوری اسلامی)، سه هفته پیش در دانشگاه تربیت مدرس بازداشت شد و در تمام این مدت، از همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکیل و خانواده اش نشد.
مشاور ارشد میر حسین موسوی  در تماسی که با خانواده خود داشته از رفع حمله قلبی و بهبودی نسبی خود خبر داده است.مسوولان زندان گویا هنگام رخ داد این مشکل  قلبی دکتر بهشتی را به بهداری اوین منتقل کرده اند.

با نزدیک شدن به اربعین یادشهداء سبز عاشورا را زنده نگه داریم


چهارشنبه 30 دی ماه سال 1388
لينك هاي مفيد : با نزدیک شدن به22بهمن روزهای حساسی پیش روی جنبش سبز میباشدوظیفه هر ایرانی آزادی خواهی است که به هر طریقی سهمی در بثمر رسیدن این جنبش ملی داشته باشد تبلیغات گسترده ای در سراسر کشور برای حضورملیونی مردم در راهپیمایی سبز22بهمن شکل گرفته که جای تقدیر دارداما نباید از این نکته غافل شد که این جنبش مدنی تاکنون با دادن خون نداها سهراب ها اشکان ها کیانوش هاو صدها شهید دیگراز جمله شهداء عاشورا بهای سنگینی پرداخت نموده دوستان عزیز اربعین شهدا عاشورا را پیش روداریم اما متاسفانه تمام توانمان را برای 22بهمن گذاشتیم در صورتی که ما میتوانیم با حضور سبزدر روز اربعین هم یاد شهداءسبز عاشورا را زنده نگه داریم وهم با اقتداربه پیشوازتظاهرات ملیونی22بهمن سبز بریم وتا سرنگونی یزید زمان از راه سبز حسینی که پا در آن نهادیم قدمی به عقب نذاریم(تبلیغات اربعین فراموش نشه رسانه شمایید)

نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران: از پایمال شدن حقوق دانشجویان جلوگیری کنید


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران نامه سرگشاده ای خطاب به ابوترابی، مسئول پیگیری حوادث کوی دانشگاه از جانب مجلس شورای اسلامی منتشر کرد.
به گزارش جرس،  در این نامه با ذکر به بند کشیده شدن تعدادی از دانشجویان به دلیل اغتشاش در روز مذکور و همچنین انتقال شماری از دانشجویان در شب واقعه به ساختمان وزارت کشور خواستار پیگیری حوادث کوی دانشگاه شده تا از پایمال شدن حقوق دانشجویان جلوگیری گردد.
متن این نامه به شرح زیر می باشد:
بسمه تعالی
نایب رییس محترم مجلس و ریاست کمیته تحقیق پیرامون واقعه کوی دانشگاه
جناب حجت الاسلام آقای ابوترابی
با سلام و احترام
طی روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیقات خود پیرامون بازداشتگاه کهریزک و وقایع اتفاق افتاده در این بازداشتگاه را منتشر کرد. گزارش مجلس اگرچه نتوانسته است همه شبهات را رفع نماید اما به واقع گزارشی متفاوت از تمام حرفهایی است که در حوادث پس از انتخابات از جانب حاکمیت زده شده است. این گزارش می تواند نوید دهنده این امر باشد که هنوز می‌توان به صداهای متفاوت در درون حاکمیت باور داشت و هنوز کورسوهای امید به بازگرداندن حداقل بخشی از حق ظلم دیدگان و آسیب دیدگان به ناحق خاموش نشده است.

برخی مواضع منتشر نشده ميرحسين موسوی به قلم ابوالفضل فاتح


پس از صدور بيانيه هفدهم می گفت "بايد کاری می کردم، اين کم ترين خواسته هايی بود که می توانستم برای خروج کشوراز بحران بيان کنم. اميدوارم درک شود". گفتم با خدا معامله کرديد، گفت "من کسی نيستم، هيچ کس. اما اميدوارم خداوند در اين خير و مصلحت مردم و کشور و نظام را قرار دهد. من دلم روشن است به ياری خدا"

* انشاء الله ده سال ديگر روشن خواهد شد که اينان کيستند و که بودند
* نفوذی عميق و خطرناک صورت پذيرفته است
* تا بزرگان و مراجع عظام هستند، تا رهبری انقلاب هستند، تا مهندس موسوی هست، تا خاتمی و کروبی و هاشمی هستند بايد فکری کرد

دکتر ابوالفضل فاتح رئيس کميته رسانه و تبليغات ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در آخرين دست نوشته اش به برخی مواضع منتشر نشده مهندس موسوی اشاره کرده است.

در آستانه‌ مراسم چهلم آیت‌الله منتظری، پلیس قم یک رزمایش گسترده انجام می‌دهد


دويچه وله : سردار توکلی، فرمانده‌ی نیروی انتظامی استان قم صبح روز چهارشنبه (۲۰ ژانویه/۳۰ دی)  در جمع خبرنگاران اظهار داشت که این نیرو در روزهای پنجم و ششم بهمن دست به یک رزمایش گسترده خواهد زد. وی در این نشست خبری گفت: «در حوادث بعد از انتخابات یکی از عواملی که باعث موفقیت نیروی انتظامی در برخورد با اغتشاشگران شد، انجام رزمایش‌هایی بود که نیروی انتظامی در گذشته آن را تجربه کرده بود». توکلی در ادامه‌ی سخنانش افزود: «در مراسم تشییع جنازه آقای منتظری عده‌ای که با نظام مشکل داشتند برنامه‌ریزی کردند تا در حاشیه این مراسم بهره‌برداری‌های سیاسی کنند». رزمایش نیروی انتظامی در قم، ۳ روز پیش از مراسم چهلم آیت‌الله منتظری برگزار می‌شود.

لس آنجلس تایمز: هيچ چيز نمىتواند این مردم را متوقف كند


چهارشنبه، 30 دی ماه 1388

ايران پرس نيوز : روزنامه لس آنجلس تايمز با درج مطلبى با عنوان "بادهاى سياسى ايران در حال تغييرند" به ريزش نيروهاى رژيم به ويژه ديپلماتها و كاركنان دولت اشاره كرده و از قول يکی از آنها نوشته است، زمان "عدالت و آزادى" در حال فرارسيدن است.

لس آنجلس تایمز نوشت، اين اظهارنظر غيرعادى و استثنايى از يک خدمتگذار وفادار به رژيم تهران است و مقياس زمانى او "چند ماه آينده" است.
این روزنامه نوشت، رژيم تهران روى مقامات دولتى، بيشترين سرمايه گذارى را كرده، ولى آنها الزاما معتقدين واقعى به رژيم نيستند. وفادارى آنها احتمالا تا جائى خواهد بود كه چک هاى ماهيانه به دستشان برسد و براى خريد اتوموبیل، تلويزيون پلاسما و زيارت به دمشق و مكه، سوبسيد دريافت كنند.

لس آنجلس تايمز در اين مقاله همچنین به تظاهرات ضد حكومتى روز عاشورا اشاره كرده و می نویسد، آخرين يكشنبه سال 2009 اولين باری بود كه تظاهركنندگان به مقابله با نيروهاى سرکوبگر پلیس پرداختند.

این روزنامه به نقل از شاهدان از تهران مى نويسد، در تظاهرات عاشورا، به سادگى مى شد اندوه، گناه و ترس را در چهره نیروهای پلیس كه در خيابانها بودند، دید.
لس آنجلس تايمز نوشت، از تظاهرات عاشورا تا کنون جنبش با سرعت به راه خود ادامه داده است. اين مردم، نترس، شجاع و شگفت انگيزند و هيچ چيز نمى تواند آنها را متوقف كند.

پارازیت های سپاه از کار افتادند / مراکز سرکوب هاج و واج مانده اند


چهارشنبه 30 دی 1388
بولد نيوز : از بعد از ظهر امروز شبکه های فارسی زبان بی بی سی و صدای امریکا که شبهای گذشته مطلقا قابل دریافت نبود با شفافیت کامل در حال پخش برنامه های خود هستند. این در حالی است که مراکز پارازیت با تمام قوا در حال ارسال امواج هستند اما تاثیر ندارد.
به نظر می رسد ارتش بی خاصیت سایبری ایران اکنون هر چه به مغزش فشار می آورد از ماجرا سر در نمی آورد.
در حال حاضر نوری زاده و سازگارا در حال افشاگری های گسترده علیه حکومت هستند و این در حالی است که پارازیت ها با قدرت ارسال می شوند اما تاثیری در دریافت ندارند.

22 بهمن ، جنبش وارد نهمین ماه خود میشود . ماه زایش و تکثیر .


وبلاگ بالا : قدم به قدم پیش آمده ایم . در هر روز به قدر سالی پیش رفته ایم و در هر ماه ، وقایعی را تجربه کرده ایم که قرنها سکوت را به چالش کشیده است . از 22 خرداد ، از فریاد نخواستن در پای صندوقهای رای شروع کردیم و هر روز مرور کردیم خواسته هایمان را . ابداع کننده اولین خیزش مدنی سایبر شناخته شدیم و مبحثی را در جهان بنیان گذاردیم که به شهروند - رسانه شهرت یافت . خیزش 88 ، خیزش قشر روشنفکری شد در مقابل پوپولیسم و خرافه و جهل و اکنون در آستانه سالروز انقلاب 57 هستیم .
22 بهمن ، درست هشت ماه از 22 خرداد و کودتای ننگین انتخاباتی میگذرد و جنبش وارد نهمین ماه حیات خود میشود . ماه نهم را ماه زایش بدانیم و تکثیر . باید روح جنبش را در کل کشور نهادینه کنیم .
از دوستان فهیم و همراه درخواست میشود بر این پایه فعالیت کنیم . مقاله بنویسیم و طرح دهیم . محور کارمان را بر تکثیر و نهادینه کردن جنبش بگذاریم . امروز هدف قدرت نمایی نیست . هدف ساختار شکنی نیست . هدف درگیری فیزیکی نیست . امروز ، هدف ما تکثیر است و نفوذ در جای جای جامعه . باید در جذب همه اقشار و افزایش ریزش در نیروهای تحت امر حاکمیت بکوشیم . باید دعوت کننده باشیم و بر اتحاد سرمایه گذاری کنیم . هدف ، آزادی ایران است و این درد مشترک ، همراهی میطلبد و هرگز ، هرگز و هرگز ، جدا جدا درمان نمیشود .

محمد خاتمی: موسوی حرف همه را می‌زند


دويچه وله :رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای از "خواص" خواسته تا مواضع خود را درباره حوادث اخیر شفاف بیان کنند. همزمان با این سخنان محمد خاتمی، آشکارتر از پیش، از جنبش اعتراضی مردم و بیانیه هفدهم میرحسین موسوی حمایت کرده است.

 

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز سه شنبه، ۲۹ دی‌ماه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌، بخش بزرگی از سخنان خود را به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اختصاص داد. او از «خواصی که شنوندگان بیشتری دارند» می‌خواهد مرزشان را با کسانی که «با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی می‌كنند، با عمل‌شان هم جمهوریت و یك انتخابات را زیر سؤال می‌برند» روشن کنند.

هبر جمهوری اسلامی از خواص «همه‌ی گرایش‌هایی كه در مجموعه‌ی نظام قرار دارند» می‌خواهد حرف و مطالب خود را روشن و صریح بیان کنند تا «این‌جور نباشد كه باطل، خودش را در لابه‌لای گرد و غبارِ برخاسته‌ی در میدان مخفی كند، ضربه بزند و جبهه‌ی حق نداند از كجا دارد ضربه می‌خورد».

هرگز با به بند کشیدن متخصصان بحران ها از بین نمی رود


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه: جمعی از استادان اقتصاد دانشکده های سراسر کشور برای آزادی دکتر علی عرب مازار یزدی، استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی نامه ای به مسئولان قویه قضائیه نوشتند.
به گزارش کلمه ، دکتر علی عرب مازار از مشاوران اقتصادی میرحسین موسوی است که در ۲۰ سال اخیر تمام وقت خود را در دانشگاه به کارهای علمی صرف کرده است.متن این نامه به شرح زیر است:
به نام خداوند جان و خرد
موضوع : درخواست آزادی دکتر علی عرب مازار یزدی استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی
نیک اندیشان قوه قضائیه کشور
با سلام
احتراماً ، بدینوسیله ما جمعی از اساتید دانشگاه های ایران در خصوص بازداشت های بی رویه نهاد های مختلف در محیط علم و دانش اعتراض خود را به آن دستگاه اعلام و امیدواریم هر چه سریعتر این اقدامات خودسرانه به پایان برسد و اعتماد و آرامش به مراکز علمی کشور باز گردد .
هر چند می دانیم بزرگترین جُرم یک استاد دانشگاه این است که از سر دلسوزی و آگاهی برای پیشرفت برنامه های اقتصادی کشور نظریه های اقتصادی خود را بیان نماید و در عصر آگاهی و دانش چگونه می توان بیان عقاید را جُرم تلقی کرد ، زیرا بحران های اقتصادی منشاء دیگری دارد و به وجود آوردن بحران ، کار استادان متخصص دانشگاه نیست ، بلکه بیشتر متوجه مدیران اجرایی کشور است و کشور در حال حاضر با مشکلات عمیق تر سیاسی،اقتصادی ، فرهنگی مواجهه می باشد که هرگز با به بند کشیدن متخصصان و آگاهان جامعه آن بحران ها از بین نخواهد رفت و همگان می دانند برخورد با اهل علم و دانش هرگز با قوه قهریه ثمره ای ندارد، زیرا راه اندیشه را نمی توان با گلوله و زندان و رُعب و وحشت مسدود کرد …. از یک استاد اقتصاد که تمام عمر خود را فقط صرف تحصیل علم و پس از آن تدریس کرده است ، جز این چه توقعی می توان داشت که آموخته های علمی خود را تنها جهت مشاوره به مدیران اجرایی کشور و مردم خود ارائه دهد .
در عصری که جوامع امروز جهان تماماً به مسائل علمی وابسته اند و بدون راهکارهای علمی و تخصصی هیچ جامعه ای به سر منزل مقصود نمی تواند برسد ، جز این نمی توان از متخصصان فن انتظار داشت و اگر جز این باشد که با فلسفه وجودی علم اقتصاد و دانشکده اقتصاد منافات دارد . و همه اهل علم و دانش این سرزمین در پیشگاه خداوند متعال و مردم جامعه خود مسئول می باشند .
امید است نیک اندیشان دستگاه قضایی و امنیتی کشور جهت این مشکل اساسی چاره ای بیاندیشند زیرا دکتر علی عرب مازار یزدی و دیگر استادان تنها به علت بیان عقاید اقتصادی از دیدگاه تخصصی خود دچار چنین بی عدالتی از طرف آن دستگاه قضایی شده اند و امیدواریم با درایت نیک اندیشان اجرایی کشور شکاف بین نخبگان جامعه و حاکمیت پُر شود و جهت احیای اعتماد دوباره اقدامات مقتضی صورت گیرد و هر چه زودتر همه استادان و دانشجویان دربند به زودی از اسارت آزاد و در محیطی سرشار از محبت و اعتماد و دوستی به کار علمی خود مشغول گردند . خداوند همه ما را از شرّ شیاطین جنی و انسی در امان بدارد.
قبلاً از همکاری همه نیک اندیشان دستگاه قضایی و امنیتی کشور کمال تشکر را دارد .
جمعی از استادان اقتصاد دانشکده های سراسر کشور

گزارشگران بدون مرز: سکوت را بشکنيد؛ جمهوری اسلامی مظنون به ارتکاب به جنايت عليه بشريت


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): گزارشگران بدون مرز تشديد دستگيری و ادامه بازداشت‌های خودسرانه و غير قانونی روزنامه نگاران در ايران را محکوم کرد.
بر اساس این گزارش،جمهوری اسلامی ايران با سرکوب هر انتقاد به نهادهای سياسی و مذهبی، حکومت ترور را برقرار کرده است که منجر به خودسانسوری گسترده و فرار روزنامه‌نگاران به خارج از کشور شده است. نگاهداری زندانيان در شرايط دشوار و انفرادی‌‌های دراز مدت، و در زندان‌های مخفی پايمال کردن حقوق اوليه و بينادين آنهاست. اين نوع زندانی کردن مخفيانه شکلی از "ناپديد کردن اجباری" و نقض حقوق بين‌المللی است که می تواند از مصاديق جنايت عليه بشريت بشمار آيد. جامعه جهانی بايد سکوت خود را بشکند.
در تاريخ ٢٤ دی ماه آزاد لطيف‌پوری مدير نشريه دو زبانه کردی فارسی "يانه" در منزلش بازداشت و به محل نامعلوی انتقال داده شده است. ماموران وزارت اطلاعات در پی بازرسی منزل در و پنجره های خانه اين روزنامه‌نگار را شکسته و اعضای خانواده وی نيز مورد توهين و تهديد قرار گرفتند. علت دستگيری و محل نگهداری روزنامه نگار رسما اعلام نشده است.

ترابی: تنها افراد کوته‌بین دنبال حکومتی کردن علم هستند

چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه: عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس با انتقاد از اخراج و بازنشسته‌کردن اساتید شاخص علم اقتصاد از دانشگاه علامه به دلیل گرایشات سیاسی اصلاح‌طلبانه آنها گفت:«تنها افراد کوته‌بین می‌توانند برای حکومتی کردن علم در دوره کوتاه مدت حضورشان در قدرت برنامه‌ریزی کنند.»
نصرالله ترابی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، در خصوص انتشار خبری مبنی بر ممنوع التدریس شدن اساتیدی چون حمیدرضا برادران شرکا معاون رئیس جمهور سابق کشور، محمد ستاری فر رئیس سازمان منحل شده مدیریت و برنامه ریزی، علی صادق تهرانی، بهروز هادی زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی و دکتر جهرمی از اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه، اظهار داشت:«اگر مسئولان بخواهند اساتید را سهمیه‌بندی کرده و بر اساس سهمیه و گرایش سیاسی انتخاب کنند، شاهد روند نزولی در رشد علمی کشور خواهیم بود.»
وی تاکید کرد:«اگر گرایشات سیاسی اساتید عاملی برای حذف و یا بکارگیری آنها در دانشگاه‌ها شود در واقع جامعه را دو دسته کرده و افراد را از داشتن اساتید با دیدگاه متفاوت محروم کرده‌اند که این اقدام ضربه مهلکی به علم است.»
عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تصریح کرد:«بررسی سابقه تاریخی برخورد با علم و اساتید در دنیا نشان می‌دهد که هر گاه خواسته‌اند به مقابله با علم بپردازند عقب‌گرد داشته‌اند.»
نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد گفت:«علم قابل دولتی شدن نیست و نمی‌توان علم را حکومتی کرد، همچنان که به صلاح نظام نیست علم را در مسیر برخورد سیاسی و حذفی قرار دهند.»
نماینده شهرکرد خاطر نشان کرد:«موضوع اخراج ممنوع التدریس و بازنشستگی اجباری اساتید در مجلس قابل بررسی است و اگر این روند تایید شود از وزیر مربوطه سئوال خواهد شدو نمایندگان از ابزار نظارتی استفاده خواهند کرد.»

شجونی : باید نواب صفوی باشد تا کرکره اینها را پایین بکشد


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در جلسه هفتگی انصار حزب الله تهران ، انتقادات تندی را علیه برخی چهره های سیاسی حامی اصلاح طلبان و خط امام (ره ) مطرح کرد .
به گزارش عصر ایران ، این روحانی حامی دولت در نشست هفتگی انصار حزب الله که گزارش آن در هفته نامه " یا لثارات " منتشر شده است ، گفت : " بنده معتقدم که مرد میدان هستیم ؛ چون رهبر من شهید نواب صفوی است . ما در ممالک امروز نواب صفوی نداریم . باید نواب صفوی باشد تا کرکره اینها را پایین بکشد . قوه قضاییه ما آن طور که باید باشد نیست . به شما صریح عرض می کنم همان طور که در آن جنگ احزاب پیامبر (ص) و در جنگ جمل علی (ع) پیروز شد در جنگ احزاب و جمل ما به یاری خدا ، سید علی پیروز است ".

شجونی در ادامه در شرح جنگ احزاب زمان حاضر گفت : " چند حزبی که چشم دیدن یکدیگر را ندارند برای یک دشمن مشترک متحد می شوند و وارد گود می شوند ؛ مثلا کارگزاران ، مجمع روحانیون ، حزب مشارکت ، سازمان مجاهدین انقلاب و... اینها چشم دیدن همدیگر را ندارند ، اما برای کوبیدن نظام فعلا با هم خوب هستند ".

شجونی در ادامه با ذکر مثالی از قاطعیت شهید نواب صفوی ، گفت : " آقایان این نظام را نمی توان جز با قاطعیت نگه داشت . اینکه قوه قضاییه بعد از شش ماه بگوید من صدای شما را شنیدم باید به او گفت : خسته نباشید . شش ماه حقوقت حرام است . تو بعد از شش ماه تازه صدای ما را شنیدی ؟!

به خدا گاهی یاد شهید نواب صفوی می افتم ، از بی عملی و سستی برخی متعجب می شوم . آن زمان اگر یک روزنامه دری وری می نوشت ، فردای آن روز شهید نواب صفوی با هفت ، هشت نفر از یاران کلاه پوستی و انسان های پاک و خالص خود می رفت و کرکره روزنامه را پایین می کشید .
نواب صفوی زمانی در نجف مشاهده کرد شخصی به نام " حاج علی شلاش " در بازار نجف طومار جمع آوری می کند تا جنازه رضا خان را که برای طواف به نجف آورده بودند در آنجا دفن کنند ! نواب صفوی در صحن امیر المومنین (ع) شلاش را گیر آورد و یک کتک مفصلی به او زد و طومارش را پاره کرد و به دور انداخت و از این کار جلوگیری کرد ".

شجونی در ادامه ، گفت : " می خواهم بگویم شهید نواب صفوی ، مظفر علی ذوالقدر ، محمد واحدی و خلیل طهماسبی مرد میدان بودند ، ولی بعضی ها حاضرند شهید فروشی و امام فروشی هم بکنند . همانهایی که در جماران جمع شدند و خانه های خوب به نامشان مصادره شده است .

اگر بنده بیست و پنج بار به زندان رفتم و بیست و پنج هزار تومان هم گیرم نیامده آنها خودشان را منتسب به امام می دانند و بخور بخور هم دارند و برخلاف فرمایش های امام شهید فروشی هم می کنند ".
اظهارات شجونی درباب نیاز امروز جامعه ایران به افرادی مانند شهید نواب ،که رأساً وارد برخورد با مسائلی که خلاف می دانند شوند ، در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی صراحتاً هر گونه حرکت خودسرانه را منع کرده و اقداماتی در جهت برخورد با کجی ها توسط عناصر خارج از قوای قانونی را مربوط به حکومت های غیراسلامی دانسته اند ولی اکنون که نظام جمهوری اسلامی برقرار است ، هر گونه برخوردی باید توسط نهادهای قانونی نظام و نه افراد ، صورت گیرد.

صفایی فراهانی آزاد شد


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:سرانجام غروب امروز صفایی فراهانی برای یک مرخصی ۵ روزه آزادشد.
وکیل صفایی‌فراهانی از تودیع وثیقه ۷ میلیارد ریالی موکلش و آزادی وی در امروز خبر داده بود.
هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام این مطلب اظهار داشت: صفایی‌فراهانی امروز پس از تودیع وثیقه ۷ میلیارد ریالی و انجام امور مربوط به آن از زندان آزاد می‌شود.
گفتنی است جلسه رسیدگی به اتهامات صفایی‌فراهانی عضو ارشد جبهه مشارکت و رئیس اسبق فدارسیون فوتبال ۲۱ آذر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار و بعد از تفهیم اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مسوولان نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخذ آخرین دفاع، در تاریخ ۲۶ دی‌ماه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صفایی‌فراهانی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

انتقاد صادق خرازی از سیاست خارجی ایران


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سید صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه و مشاور سید محمد خاتمی از وضعیت سیاست خارجی ایران انتقاد کرد وگفت:‌این روزها ناکامی های فراوانی در صحنه سیاست خارجی مشاهده می شود. وزیر محترم امورخارجه ایران به طرابلس لیبی می روند و برخلاف روال معمول نتواسته با رئیس کشور لیبی، ملاقات کند! در
در عراق، پاکستان، افغانستان و یمن اتفاقاتی رخ داده است که هر کدام نیازمند بازخوانی و بررسی مجدد نقش سیاست خارجی است!
هفته قبل وزیر امور خارجه به عراق سفر کوتاهی می کند و صحبت از ساز و کارهای جدیدی برای حل و فصل برخی سوء تفاهمات میان دو کشور می کند، کدام ساز و کار جدید! و متاسفانه نام معاهده 1975 نه در کلام ایشان و نه در گفتار سفیر جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود.

علیرضا بهشتی؛ مظلوم تر از پدر


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه: زهرا مجردی*-امروز وقتی از خیابان شهید قرنی میگذشتم با دیدن نام مجتمع قضائی شهید بهشتی بغض سنگینی راه گلویم را بست. به یاد حسنای کوچک علیرضا بهشتی افتادم که چشمانش به نجابت چشمان پدرش بود؛ و غمگین. به یاد روایت خانواده زندانیان از ورود علیرضا بهشتی به دادگاه انقلاب افتادم که روایتی دردناک بود. علیرضا بهشتی با لباس زندان و دمپائی از سالنهای دادگاه انقلاب و از زیر عکسهای شهید بهشتی عبور میکرد و مردمان ناظر، متأثر و گریان او را مینگریستند هرچند زمانی پیشتر با یاوران دیرین و فرزندان معنوی شهید بهشتی نیز چنین کرده بودند، اما مثل اینکه امروز این شهید بهشتی بود که جهت قرائت رحمانی از دین نبی اعظم محمد بن عبدالله محاکمه و بازپرسی میشد، او که امام در موردش فرمود: «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود».
اما امروز بهشتی در میان ما نیست تا ببیند فرزندش از خودش مظلومتر است. او نیست تا ببیند چگونه میراث شهیدان انقلاب و جنگ با قدرتطلبی و دنیاخواهی به اسم حفظ ارزشها معاوضه میشود. امروز بهشتی نیست تا نظاره گر قامت محکم و استوار علیرضایش در سلول ۲ x 1.70 انفرادی بند ۲۰۹ اوین باشد.
امروز یاران همفکر بهشتی نیستند که از درون مجلس مردمی فریاد دفاع از آرمانهای به تاراج رفته انقلاب را برآورند. امروز دیگر آن دولتیان همفکر بهشتی که در راه دفاع از حق و حقیقت در کنار بهشتی در آتش خشم و کینه نفرت و نفاق سوختند وجود ندارند اما اکنون نگاه ما رو به فردا است.
علیرضا بهشتی و دیگر یاران در بند در حقیقت نماینده تفکری هستند که به دنبال عدالت واقعی، اعتلای اخلاق و استواری حصائل انسانی هستند تفکری که مردمان را برابر میبیند و حکومت را موظف به خدمت به آنان میداند. آنان فریادگر ندای آزادیخواهی و اسلام راستین مردمانی هستند که در سال ۵۷ به امید بهروزی و اعتلای جامعه فریاد استقلال آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند.
هرچند امروز روزگار پررنجی را میگذرانیم ولی میدانیم که این تاوان رسیدن به فرداهای روشن پیش روست. پس به این امید همه باهم استوار و راست قامت تا به آخر ایستاده ایم و همچنان که فریاد شهید بهشتی هنوز شنیده میشود که «ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند».
*همسر محسن میردامادی دبیرکل دربند حزب مشارکت اسلامی
منبع: سایت نوروز

سید مجتبی واحدی : خودسری کنید تا مقرب شوید!


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸

در نیمه اردیبهشت ۱۳۸۲ ، علی لاریجانی در کسوت ریاست سازمان صدا وسیما ، خود را ماورای قانون دید و گزارش نمایندگان مجلس اصلاحات از تخلفات چند صد میلیاردی صدا وسیما را «کشکی» نامید. در آن زمان ، بسیاری از افراد گمان می کردند «درشت گویی» لاریجانی به خاطرعنایت ویژه عالی ترین مقامات نظام به همه افراد و نهادهایی است که با اصلاح طلبان ، خصومت دارند. اما گویی به کمتر از ۷ سال وقت نیاز بود تا مشخص شود اصل ماجرا چیست. در سال ۸۸، عده ای از صاحب نفوذان کشورتصمیم گرفتند اعتراض های انتخاباتی را به هر قیمت سرکوب کنند. ازسوی دیگر، حجم اعتراضات آنقدر گسترده بود که سرکوب آن تنها با چشم بستن بر بعضی «جنابت پیشگی» های بی سابقه محقق می گشت.

آنچه در کهریزک اتفاق افتاد هیچ چیز نبود جز تامین دیدگاه این گروه صاحب نفوذ در کشور.اما اولا اعتراضات انتخاباتی حتی به درون خانواده های مدعی اصولگرایی نفوذ کرده بودو ثانیاَ بی اخلاقی های انتخاباتی و تک روی های مدیریتی احمدی نژاد ، بسیاری از کارگزاران اصولگرای حکومت را قانع می ساخت تا با ایستادگی آشکار وپنهان در برابر سرکوب معترضان انتخاباتی ، به صورت غیر مستقیم از تقویت موضع احمدی نژاد جلو گیری کنند. در جریان سرکوب اعتراضات پس از ۲۲ خرداد، دستگیری تعدادی از جوانان وابسته به خانواده های اصولگرا و تحویل جنازه مرحوم روح الامینی ، نگرانی را به درون خانواده هایی برد که بر اساس دسته بندی های سیاسی قاعدتا می بایست از تتیجه انتخابات احساس رضایت می کردند.

بی بی سی فارسی ۲۴ ساعته می‌شود


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:رئیس بخش فارسی بی بی سی با اعلام افزایش برنامه‌های این شبکه از ۲۴ ساعته شدن پخش آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش فارس، صادق صبا رئیس بخش فارسی بی بی سی در گفتگو با برنامه “امروزی‌های ” این شبکه گفت: قصد داریم ساعت پخش و برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی را بیشتر کنیم و حتی ممکن است در آینده نزدیک ۲۴ ساعته شویم، به این معنا که بخواهیم برنامه هایمان را تکرار کنیم.
وی افزود:هدف گسترش برنامه هاست و هدف این است که تضمین کنیم که بیننده ها همچنان می‌توانند تلویزیون فارسی را ببینند.

گوشه‌ای از جنايات تکان‌دهنده لباس‌شخصی‌ها در عاشورای تهران


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس):يکی از شاهدان عينی حوادث روز عاشورا،  گوشه هايی از جنايات لباس شخصی ها در اين روز در تهران را تشريح کرد.
به گزارش سایت آینده، اين گفتگو که به دليل ملتهب بودن شرايط جامعه با سه هفته تاخير منتشر می شود، حاوی نکات تکان دهنده ای از جنايات انجام شده در روز عاشورا توسط نيروهای لباس شخصی است که به مجروح شدن تعداد زيادی از هموطنان بر اثر اصابت گلوله و سلاحهای سرد و کشته شدن تعداد ديگری از شهروندان انجاميد که بنابر آمار رسمی ۸ نفر و بنابر ادعای معترضان بيش از ۳۰ نفر می باشند.

اگرچه اقداماتی نظير هتک حرمت مقدسات، آتش زدن تعدادی خودرو و مغازه و درگيری با ماموران انتظامی به هيچ وجه پذيرفتنی نبوده و زمينه ساز التهابات وخشونتهای بعدی است، اما بايد به اين نکته توجه داشت که اغلب قربانيان، نقشی در اين گونه اقدامات نداشته‌اند و اگر گروهی جوان پرشور و کم شعور به صرف اهانت به رهبر  خود را مجاز به هرگونه اقدام بدون مجوز قانونی بدانند، زيانی چندين بار سنگين تر از اقدامات متخلفان گروه نخست به اسلام و نظام وارد می‌شود. زيرا به اسم اسلام، نظام و رهبری به جنايت می پردازند.
به نظر می رسد شناسايی لباس شخصی های مسلح به سلاحهای گرم که براساس تصاوير موجود بر روی اينترنت به سادگی امکان پذير است، از اقداماتی است که انجام آن برای جلوگيری از تداوم خشونتها و انتقام گيريهای خودسرانه ضروری است.
يک شاهد عينی به خبرنگار "آينده" گفت: شامگاه عاشورا حدود ساعت ۲۱و۳۰ از خيابان ميرداماد که وارد خيابان شريعتی شدم، حدود ۲۰ نفر از لباس شخصی ها را مشاهده کردم که کنترل ميدان را در دست گرفته بودند.
وی افزود: تعدادی از ماموران راهنمايی و رانندگی نيز با هدايت خودروها به ساير مسيرها از ازدحام در اين منطقه جلوگيری می کرد.
با وجود آن که در خيابانهای اطراف شعارهای معترضين شنيده می شد، اما در اين منطقه به دليل حضور لباس شخصی های موتورسوار که مجهز به باتوم بوده و تعدادی از آنها صورتهای خود را با پارچه مشکی پوشانده بودند، حتی صدای بوق هم شنيده نمی شد.
در پشت چراغ قرمز ميرداماد- شريعتی يک صدای بوق کوتاه برخاست، يکی از لباس شخصی ها که تصور می کرد اين صدا از خودرو پيکان کرم رنگی برخاسته، به راننده گفت که بايستد تا پلاک خودرو وی را بکند، اما راننده پيکان که جوان لاغراندامی بود و با توجه به فرسودگی خودرو مسافرکش به نظر می‌رسيد، به اين درخواست توجه نکرد و به حرکت ادامه داد.
اما چند متر جلوتر که اين خودرو پشت ترافيک خيابان شريعتی متوقف شد، حدود ده لباس شخصی با عجله خود را به اين جوان رساندند، ابتدا شيشه های پيکان را خرد کردند و سپس راننده را بيرون کشيده و او را که پس از اصابت باتوم به سرش بيهوش شده بود، کف خيابان انداخته و با تمام قدرت به جان اين جوان افتادند.
چند ثانيه بعد که ما از کنار آنها رد شديم، بدن اين جوان در حالی که لباس شخصی های کم سن و سال پاهای وی را گرفته بودند، وسر وی آويزان شده بود، در حال انتقال از صحنه جنايت بود.

هشت سال و نیم حبس برای مجید توکلی


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:علی توکلی، برادر مجید توکلی، در صفحه فیس‌بوکش نوشته:
روز سه‌شنبه شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حکم مجید توکلی را اعلام کرد: در مجموع ۸ سال و نیم زندان (۵ سال برای اجتماع و تبانی، ۱ سال برای تبلیغ علیه نظام، ۲ سال برای توهین به رهبری، ۶ ماه برای توهین به رئیس‌جمهور)، ۵ سال ممنوعیت فعالیت سیاسی، ۵ سال ممنوع‌الخروج از کشور.

محسن رهامی : کنترل اس ام اس و اي ميل تخلف و قابل پيگرد قضايي است


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
تجسس در زندگی مردم حرام است
شبکه جنبش راه سبز (جرس):  در شرايطي که طبق قانون اساسي براي کنترل سرويس ها و ابزار مخابراتي نياز به قوانين ويژه يي است، محسن رهامي در گفتگو با روزنامه اعتماد، ابعاد حقوقي اين مساله را بازگو کرد.
 مشروح این گفتگو بشرح زیر است:
با توجه به اصل 25 قانون اساسي آيا تصميم نيروي انتظامي مبني بر کنترل اي ميل ها و اس ام اس ها با قوانين موجود مغايرت ندارد؟
اصل 25 قانون اساسي به اين موارد اشاره دارد که هرگونه تجسس و بازرسي در نامه ها، مکالمات، افشاي تلگراف و مکالمات و هرگونه استراق سمع ممنوع است. بنابراين قانوناً هرگونه کنترل در موارد مذکور ممنوع و قابل مجازات است. همچنين ماده 582 قانون مجازات اسلامي مي گويد افرادي که مراسلات و مخابرات را کنترل يا ضبط کنند به مجازات زندان يک تا سه سال محکوم مي شوند.
آيا کنترل اين موارد احتياج به شاکي خصوصي دارد؟
خير با توجه به همان ماده 582 که ذکر شد، اين موارد از جمله مواردي است که احتياج به شاکي خصوصي ندارد و دادستان بدون وجود شاکي خصوصي مي تواند مساله را پيگيري کند. بنابراين اگر نيروي انتظامي بدون کسب مجوز مراجع ذي صلاح به چنين اقدامي دست بزند مجرم شناخته مي شود چراکه دست به عملي غيرقانوني زده است. مواردي که ذکر شد در حوزه حريم خصوصي قرار دارند که هيچ کس مگر در برخي موارد خاص حق تجاوز به حريم خصوصي کسي را ندارد. در فصل 3 قانون اساسي نيز به حقوق ملت اشاره شده که اين موارد هم جزء حقوق ملت محسوب مي شوند و در حقيقت جزء حقوق بنيادين هستند. بنابراين محکمه قضايي بايد در موردي خاص و معين تشخيص و اجازه کنترل دهد. مواردي خاص هم از قبيل جاسوسي يا مواردي است که امنيت کشور را به خطر مي اندازد. در چنين شرايطي نيروي انتظامي بايد به دستگاه قضايي آن مورد خاص را اطلاع دهد و محکمه قضايي در مورد آن اجازه کنترل دهد.

ادعای جدید نیروی انتظامی در شناسایی تجمع کنندگان روز عاشورا


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:پایگاه اطلاع رسانی پلیس در حالی خبر بازداشت ۴۰ نفر را منتشر می کند که خبرهایی مبنی بر منتشر کردن عکس های این افراد در نشریه امین جامعه که متعلق به نیروی انتظامی است و پخش آن در میان مردم در مساجد و برگزاری مسابقه ای برای شناسایی این افراد، پیش ازین به گوش رسید.
پس از آنکه دو روز پیش سردار رجب زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی تک تک افرادی که در حوادث روز عاشورا حضور داشتند خبر داد، امروز یک مقام آگاه خبر داده است که بیش از ۴۰ نفر از تجمع‌کنندگان روز عاشورا با همکاری مردم شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایلنا پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: به‌دنبال انتشار تصاویر آشوبگران روز عاشورای حسینی در پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس و ویژه‌نامه نشریه امین جامعه، بیش از ۴۰ نفر از عناصر فتنه‌گر با همکاری مردم شریف و بیدار ایران اسلامی شناسایی و دستگیر شدند. متهمان برای سیر مراحل تحقیق و بازجویی در اختیار نیروی انتظامی قرار دارند.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس در حالی این خبر را منتشر می کند که خبرهایی مبنی بر منتشر کردن عکس های این افراد در نشریه امین جامعه که متعلق به نیروی انتظامی است و پخش آن در میان مردم در مساجد برگزاری مسابقه ای برای شناسایی این افراد، به گوش می رسد.
پس از آنکه پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران از ارسال پرونده ۱۶ متهم حوادث عاشوا به دادگاه خبر داد و هرچند اینطور به نظر می رسید که باید دیگر منتظر بسته شدن پرونده اظهار نظرهای پلیس در مورد تجمعات عاشورا باشیم، اما همچنان مسئولان نیروی انتظامی در این مورد خبرهای جدیدی می دهند. درجدیدترین اظهارنظر در این مورد سردار رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ که نیروی انتظامی از زخمی شدنش در حوادث روز عاشورا خبر داده بودند، با تاکید بر این که تمام افرادی که در اغتشاشات روز عاشورا شرکت کردند، از سوی پلیس دستگیر خواهند شد، از انتشار تصاویر یک سری دیگر از افرادی که در این اغتشاشات شرکت کرده بودند در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. سردار رجب زاده درحالی این سخنان را به زبان می آورد که چند روز پیش هم سردار احمدی مقدم از «چک کردن» تمامی ایمیل ها و پیام های کوتاه خبر داد.
آگاهان مسایل امنیتی معتقدند این اخبار صرفا در جهت ترساندن مردم برای شرکت در مراسم بعدی منتشر می شود ودر شهری به پهنای تهران با جمعیتی بالغ بر دوازده میلیون چنین چیزی ممکن نیست. هر چه میزان انتشار این اخبار بیشتر باشد ناشی از سردرگمی ماموران انتظامی است که تلاش دارند برای کنترل بیشتر از ابزارهای روانی ارعاب استفاده کنند.

محسن كديور : جنبش سبز در چهارراه جمهوری


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
مشورت با برخی دوستانی که در زندان بزرگ انتقال به زندان کوچک را انتظار می کشند، مشخص کرد که پاره ای مسائل مرتبط با جنبش سبز نیاز به تبیین و توضیح بیشتری دارد. به احترام آنان این سطور را قلمی می کنم، با تأکید بر اینکه این مقال تنها منعکس کننده دیدگاه شخصی من است و هیچ عزیزی را نه در داخل و نه در خارج نمایندگی نمی کند. این قلم از نقد صاحب نظران استقبال می کند.

اعتراضی که در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 1388 آغاز شد، به زودی به جنبش عمومی اکثر ملت ایران بر علیه سیاستهای غیرمدبرانه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد. با گذشت بیش از هفت ماه علیرغم سرکوب شدید و اعمال خشونت گسترده و موج فزاینده بازداشتها، کودتاگران هنوز موفق به مهار جنبش نشده اند. اعتراض عمومی در همان روزهای اول از تقلب نهادینه در آراء گذشت و دامان بالاترین مقام نظام را گرفت، تا آنجا که در تظاهرات یکی دو ماه اخیر دیگر کمترین اشاره های به مرد دروغگوی شهر شنیده نمی شود. شعارهای تظاهرکنندگان خیابانی بیش از همه شیوه دیکتاتوری و شخص دیکتاتور را نشانه رفته اند.

اعلام آمادگی عضو ارشد جبهه مشارکت برای حضور در مناظره تلویزیونی


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:دکتر احمد شیرزاد در خصوص دعوت از اعضای جبهه مشارکت برای حضور در مناظره‌های تلویزیونی گفت: «از اعضای حزب مطلع نیستم، ولی از خود من دعوتی نشده است.»
دکتر احمد شیرزاد در خصوص دعوت از اعضای جبهه مشارکت برای حضور در مناظره‌های تلویزیونی گفت: «از اعضای حزب مطلع نیستم، ولی از خود من دعوتی نشده است.»
وی در گفتگو با فرارو درخصوص مناظره های اخیر که از صدا و سیما پخش شد، اظهار داشت: «این مناظره‌ها می‌تواند امر مثبتی باشد، به خصوص اگر صدا و سیما بتواند بی‌طرفی خود را حفظ کند.»
وی اضافه کرد: «در همین برنامه که نسبت به برنامه‌های دیگر صدا و سیما، یک جهش بزرگ محسوب می‌شد، برخی اقدامات بی‌طرفی صدا و سیما را نقض می‌کرد.»
نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم گفت: «یکی از خواسته‌های اصلی معترضین همیشه همین بوده که رسانه‌ها به طور عادلانه در اختیار افکار مختلف بوده و نظرات و اعتراضات بیان شود.»
وی افزود: «یک بحث جدی و منطقی در رسانه‌های عمومی می‌تواند به شدت از فشارهای اجتماعی بکاهد و از فضای خشونت و تنش جلوگیری کند.»
وی در مورد کلی بودن مباحث مطروحه در مناظره‌ها اظهار داشت: «اگر اطمینانی به تداوم این مناظره‌ها وجود داشته باشد، می‌توان توقع داشت که شرکت کنندگان، چارچوب مشخصی را رعایت کنند و از قبل هم بر سر موضوع، طرف مقابل، شیوه مناظره و … توافق صورت بگیرد؛ اما در شرایط حاضر که اطمینانی به تداوم این مناظره‌ها نیست؛ طبیعتاً در نخستین برنامه‌های از این دست؛ نمی‌توان انتظار زیادی داشت.»
وی اضافه کرد: «در حال حاضر کسی که دعوت می‌شود، اطمینان چندانی ندارد که جلسه دیگری برگزار شود و به موضوعات مهم دیگر پرداخته شود،به همین دلیل، کلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی را که به نظرش می‌رسد، بیان می‎کند.»
شیرزاد با انتقاد از رویه سابق صدا و سیما گفت: «مدیران صدا و سیما نباید انتظار داشته باشند که در تمام برنامه‌ها به دیگران حمله کنند و در برنامه‌هایی که منتقدان حاضر می‎شوند، بخواهند آن‌ها را محاکمه کند.»
وی افزود: «صدا و سیما در بعضی موارد موضوعات را محدود می‌کند و مسائل مرتبط با آن را نادیده می‌گیرد؛ در حالی که حداقل در میزگردهای اولیه باید دست کسانی که برای گفتگو دعوت می‌شوند، باز باشد و بتوانند مطالب مرتبط را مطرح کنند.»
عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش دعوت صداوسیما برای مناظره گفت: «اگر چارچوب مشخصی وجود داشته باشد و صرفنظر از برخی نقض بی‌طرفی‌های صدا و سیما، دست‌کم مثل میزگرد اخیر برگزار شود؛ چرا که نه! قطعاً ما ترجیح می‌دهیم از رسانه عمومی کشور خودمان صحبت کنیم.»

مسيح علي نژاد : خاتمی؛ عزیزترین متهم دنیا


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
بوی توطئه در راه است، توافق های پشت پرده، خاتمی در حال مذاکره است، خاتمی دارد با خون شهدای جنبش معامله می کند، خاتمی دارد شکنجه شدگان و زندانیان را فراموش می کند، خاتمی با ولایت است نه با ملت، خاتمی اهل سازش است.خاتمی ترسیده است، خاتمی به ما پشت کرده است...
این ها پاسخی است که این روزها در فضای مجازی می رسد. تصویری ترس خورده از خاتمی بر قاب مانیتورها که به سمت بن بست ولایت می رود و از افراطیون هر دوجناح گلایه می کند و برای خاموش شدن آتش بحرانی که اسلام و نظام و ولایت را تهدید می کند، برنامه می دهد.

در فضای مجازی و به تناسب آن در فضای حقیقی موجی در گرفته است که سکوت این روزهای خاتمی و سخنرانی آخرش را نشان یاس و ترس بخش میانه روی جنبش تلقی می کنند و دلهره دارند از آنکه مبادا این سید خندان که این روزها خنده بر صورت پیرشده اش تلخ و خشک شده است، باز هم ردای احترام به مخالفان بر تن کند و راهی برای صلح و سازش با کودتاگران طراحی کند.

قلع وقمع اساتیدمشهوراقتصاد دانشگاه علامه


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشت:دور جدید بازنشستگی استادان دانشگاه این مرتبه گریبان استادان اقتصادی را گرفت.
بر این اساس دیروز حمیدرضا برادران شرکا معاون رئیس جمهور سابق کشور، محمد ستاری فر رئیس سازمان منحل شده مدیریت و برنامه ریزی، علی صادق تهرانی، بهروز هادی زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی و دکتر جهرمی از اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه به تازگی بازنشسته شده اند.
گفتنی است به جز ستاری فر مابقی این استادان به جز بازنشستگی ممنوع التدریس نیز شده اند.
همچنین بنا بر اخبار واصله حقوق دکتر طائی و دکتر شریف آزاده رئیس گروه کشاورزی دانشگاه علامه نیز قطع شده است. در این میان تنها «علی عرب مازار» معاون کمیته برنامه ریزی ستاد میرحسین موسوی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه بازداشت شده است و مابقی استادان با بازنشستگی روبه رو شده اند. در خبری دیگر «گروه توسعه» دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه نیز دیروز رسماً منحل شد.

تا پرده ها فرو افتد


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
مهدی محسنی


استاد ارجمند جناب آقای یوسفی اشکوری در یادداشتی بر آنچه که من در گزارش "شیخ علی تهرانی و رافت رهبری" نقل کرده ام خرده گرفته اند و با طرح دو پرسش اینگونه اشاره می نمایند که: "من نمی دانم که آقای خامنه ای واقعا در حق تهرانی ارفاق رواداشته و به دلیل فامیل بودن رأفت نشان داده یانه، اما اگر چنین هم باشد، کاری خوبی کرده و حداقل از قتل انسانی (هر چند خطاکار و مجرم سیاسی) چشم پوشیده است؛ در این صورت، چه جای سرزنش و ملامت؟! اشکال این نوع برخورد و استدلال این است که نه تنها نفعی به سود کسی ندارد و رأفتی در حق کسی اعمال نمی شود، که چه بسا بر سختگیری ها بیفزاید و بویژه یا بار دیگر آن پیر مرد فرسوده و در انزوا خزیده را به زندان باز گردانند و یا یک عنصر «خودسر»! او را ترور کرده تا از این ملامت برای همیشه رها شوند!"

ایشان در ادامه می افزایند: "البته روشن است که این دوست عزیز قصد آزار ایشان و یا دیگری را نداشته اما در عمل جز این نتیجه ای ندارد و نخواهد داشت. با توجه به این نکات امیدوارم دیگر کسی این حدیث قدیمی و این استدلال شگفت و نخ نما را زنده نکند و بر رنج احتمالی کسی نیفزاید."

طنز:وصیت نامه اشتراکی اساتید برای جلوگیری از مرده دزدی شدن


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:سایت آینده در ستون طنز خود نوشته است:اتحادیه اساتید دانشگاه های ایران خبر از تهیه و تنظیم پیش‌نویس وصیت‌نامه مشترک میان تمامی اساتید عضو این اتحادیه داد.
سخنگوی اتحادیه اساتید دانشگاه های ایران به خبرنگار ما اعلام کرد در پی تصاحب استاد شهید علی‌محمدی پس از درگذشت وی توسط مخالفان آن مرحوم، این اتحادیه پیش نویس وصیت‌نامه مشترکی را آماده کرده است.
دکتر مسعود علی‌محمدی یکی از اساتید برجسته فیزیک دانشگاهی ایران و حامی میرحسین موسوی بود که پس از به شهادت رسیدن توسط بمب، از سوی دولت و رسانه‌های حکومتی به عنوان یکی از حامیان دولت به سرقت رفت.
به گفته سخنگوی این اتحادیه پس از این اقدام که با خشونت نیز همراه بود و از شدت تابلو بودن منجر به آن شد که برای نخستین بار در طول تاریخ بشریت انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی یک دانشکده بر علیه مرده‌دزدی و اهانت به شرکت‌کنندگان در مراسم بیانیه مشترک صادر کنند؛ آن دسته از اساتید دانشگاه‌های ایران که به طرفداری از دولت و شخص احمدی‌نژاد به هیچ وجه افتخار نمی‌کنند، مصمم شدند تا با تنظیم وصیت‌نامه‌های مشترک از دزدیده شدن و مصادره شدن خودشان پس از مرگ جلوگیری کنند.
بنابراین گزارش، وصیت‌نامه های مذکور تک برگی بوده و فقط چند جای خالی برای تعیین مشخصات دارند که پیش نویس آنها به شرح زیر است و پس از تایید توسط هیات امنای اتحادیه اساتید مذکور (اگر تا آن موقع شربت شهادت را در حلقومشان خالی نکنند) به طور رسمی منتشر خواهدشد و در دسترس عموم قرار خواهند گرفت:
به نام خدا
وصیت‌نامه
بدین‌وسیله اینجانب …………… استاد رشته فیزیک/شیمی/زیست شناسی/…/……….. در دانشکده علوم/ فنی/ اقتصاد/…/…………. که در تاریخ ………… با انفجار بمب/شلیک گلوله/ سقوط داربست/ خفت شدن طناب دار/ شیرجه در اسید سولفوریک/…/…………….. شربت شیرین شهادت را نوشیدم اعلام می دارم که:
۱- اینجانب به هیچ وجه دانشمند هسته‌ای نبوده و نیستم.
۲- بنده به تمام مقدسات قسم می‌خورم که طرفدار آقای احمدی‌نژاد نبودم.
۳- اینجانب خبرگزاری‌های دولتی و بخصوص کفاربوس (کیهان.فارس.ایرنا.رجانیوز.بیست و سی) را به تمام مقدسات قسم می‌دهم که از بنده “دانشمند متعهد” نسازند چون اگر آنها بگویند ماست سفید است، برخی از مردم مطمئن می شوند ماست سیاه است.
۴- من هیچ نسبتی با آقای جواد لاریجانی، آقای حداد عادل، آقای دانشجو و امثال اینها ندارم و خواهش می‌کنم برای شرکت در تشییع جناره من به خودشان و سایرین زحمت ندهند.
۵- این حقیر به تمام برادران نظامی و انتظامی اعم از لباس شخصی و لباس رسمی چه شوکر و گاز فلفل داشته باشند و چه نداشته باشند، التماس می‌کنم از شرکت در تشییع جنازه اینجانب خودداری نموده و کار گریه انداختن مشایعت کنندگان را به مداحان و روضه‌خوانان بسپارند.
امیدوارم با درنظر گرفتن موارد فوق از لرزیدن پیکر اینجانب در تابوت و گور جلوگیری به عمل آید، البته اگر چیزی از پیکر اینجانب باقی مانده باشد.
امضا و اثر بیست انگشت دست و پای صاحب وصیت‌نامه
امضای شاهد اول امضای شاهد دوم

هشت وکیل دادگستری پس از عاشورا بازداشت شده‌اند


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس):كانون وكلای دادگستری موضوع دستگیری 8 عضو این كانون را در جریان بازداشت های پس از روز عاشورا بررسی می كند.
به گزارش ادوار نیوز، این موضوع در جلسه سه شنبه گذشته شورای تشكل های این كانون مطرح شد. كانون وكلا هنوز اسامی این 8 وكیل بازداشت شده را اعلام نكرده اما خبرها حاكی از آن است كه تعدادی از این وكلا در تهران و تعدادی در شهرستان‌ها با مراجعه ماموران امنیتی به منازل و دفاتر وكالت‌شان بازداشت شده‌اند.
گفته می‌شود دو نفر از وكلای بازداشت شده زن هستند.

حسینیه جماران پلمپ نشده است


سه شنبه, ۲۹م دی, ۱۳۸۸
کلمه: خبر پلمپ حسینیه جماران از سوی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی که یکی از سایت‌های اصولگرا آن را منتشر کرد، تکذیب شد.
یک فرد مطلع در این رابطه به  پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت:«حسینه جماران هم اکنون باز بوده و برای “زیارت مردم ” هیچ مشکلی وجود ندارد.»
گفتنی است،‎حسینیه جماران که در پی حوادث شب عاشورا و خسارات‌های وارده تعطیل شده بود، پس از تعویض شیشه‌های شکسته و ترمیم خسارت‌ها، ۲۰ دی ماه بازگشایی شد.

مرعشی: چرا از ظرفیت هاشمی برای حل بحران استفاده نمی شود؟


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز( جرس ) : حسین مرعشی در یادداشتی که سایت نواندیش آن را منتشر کرده دیدگاه خود را برای حل مشکلات کشور بیان کرده است . وی معتقد است که هاشمی رفسنجانی قادر به حل بحران است.
در بخشی از یادداشت وی آمده است:. "آیت الله هاشمی رفسنجانی را همه به خوبی می شناسند، چرا که ایشان از یاران امام(ره) بوده اند که با انقلاب پیوند ناگسستنی و عمیقی دارند. از این رو می توان گفت اگر در شرایط فعلی ایشان صحبتی می کنند، به طور قطع صحبتی بی حکمت نبوده است. از سوی دیگر کسانی که ایشان را از نزدیک و به خوبی می شناسند، بر این مساله واقفند که ایشان همیشه در راستای نظام و اهداف و اندیشه های امام خمینی(ره) صحبت و حرکت کرده اند و در جهت تلطیف فضای عمومی کشور و از بین رفتن کدورت ها کوشا بوده اند. ایشان در صحبت های اخیر خود با رعایت چارچوب های خاص و ظرافت بسیار به نکاتی اشاره داشتند که بهتر است، بیش از گذشته به آنها توجه شود."
در ادامه آمده است : مثلاً این نکته که آقای هاشمی به آن اشاره داشتند که باید فضای نقد به وجود آید و با نقدها برخوردی مناسب صورت گیرد از نکات ظریف و قابل توجه است. چون آقای هاشمی همیشه فردی متعهد به نظام جمهوری اسلامی بوده است صحبت های ایشان همیشه در جهت بهبود اوضاع و در جهت پیشبرد امور در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است بنابراین با توجه به این مساله باید توجه داشت که مورد توجه قرار دادن توصیه ها و صحبت های بزرگان و دلسوزانی همچون آقای هاشمی می تواند مسائل و اختلافات موجود در کشور را از بین ببرد.
وی همچنین آورده است که نباید فراموش کرد که جهل، دشمن اصلی کشور ماست. مساله دیگری هم که در رابطه با آقای هاشمی و صحبت های ایشان باید در نظر گرفت این است که ایشان در گذشته راهکارهایی را ارائه کردند که بارها و بارها چه در مطبوعات و چه در سایر رسانه ها به آن پرداخته شد اما متاسفانه آن طور که انتظار می رفت، رعایت نشد. یکی از صحبت های اخیر هم که امام جمعه مشهد در رابطه با آقای هاشمی بیان داشته اند در این راستا بوده است که ایشان سنگ زیرین انقلاب اند و از انقلاب جدایی ناپذیر هستند. به عقیده من این مساله کاملاً درست است اما اگر دیگران به این مساله به این اندازه واقفند چرا از ظرفیت، توانایی و دانش های سیاسی ایشان استفاده نمی شود که اگر استفاده می شد هرگز شاهد برخی موارد نبودیم. اگر معتقدیم ایشان سنگ زیرین انقلاب است، چرا اجازه هتاکی به ایشان را به برخی می دهیم؟

آخرين آخبار