آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

رمزگشایی از رویکرد جدید حکومت


سهرابستان :سرانجام خامنه ای تحت فشار اعتدالیون حکومت ناچار به انتخاب گزینه سیاه و چشم پوشی از گزینه قرمز شد. رفتار متناقض رهبری را تنها در شرایطی می توان درک نمود که بتوانیم خودمان را بجای وی گذاشته و حوادث و جریانات را از نگاه وی مشاهده نمائیم. واقعیت مشترکی وجود دارد که هم افراطیون و هم اعتدالیون حکومت، نزد رهبر به آن اعتراف نموده اند. این واقعیت که حکومت بازوی سرکوب متعارف خود را از دست داده است. نحوه پاسخ مردم به خشونت در روز عاشورا، نه تنها همه جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد، بلکه خود حکومت را نیز با شرایطی کاملاً جدید مواجه ساخت، ابزار کلاسیک سرکوب که تا قبل از عاشورا موفق عمل کرده و جواب داده بود، در روز عاشورا بطرز عجیبی از کار افتاد و بی خاصیت شد. گارد ضد شورش، مرکب از نیروی انتظامی، لباس شخصی، بسیجی و سپاهی، با بهره گیری از باطوم و گاز اشک آور، در مقابل مردم تارومار شده و شکست خوردند. در شرایطی که مردم دارای هیچگونه فرماندهی مشترکی نبوده اند، نحوه درگیر شدن با گارد حکومتی در تمام صحنه ها یکسان و دارای نتیجه ای واحد بوده است.
از دیدگاه «پلیسی – ضدشورشی»، از این مرحله به بعد، فرستادن گارد ضد شورش برای مقابله با مردم، فرجام مشخصی دارد و این نیروها در همان گام اول، در برابر مردم دچار انهدام شده و فاقد هر گونه تأثیری خواهند بود. از لحاظ علم سرکوب اغتشاشات نیز این مشکل با افزایش نیرو یا چند برابر کردن آن حل نمی شود، زیرا «خط تماس و درگیری» نیروی ضد شورش با مردم، باندازه عرض خیابان است و چه یکصد نفر گارد ضد شورش در صحنه باشد چه یکهزار نفر، خط تماس و درگیری با مردم، منحصر به صفوف اول گارد بوده و نیروهای تقویتی پشت سر، عملاً کارایی و خاصیت نخواهند داشت. در عین حال که حکومت نیز توان بسیج نیروی سرکوبگر بیشتری را ندارد.

ابراهيم نبوي : جنگ روانی و جنگ خیابانی


هفت روز، هفت یادداشت:  همزمانی عاشورای 88 و درگذشت آیت الله منتظری، حکومت را به سوی سرکوب شدید کشاند. کشته شدن تعدادی بین هشت تا 37 نفر بر اساس آمارهای متفاوت، دستگیری قریب هزار نفر از معترضین و همچنین دستگیری برخی از نیروهای سیاسی نزدیک به رهبران اصلی، از جمله اطرافیان میرحسین موسوی و برخی روزنامه نگاران سرشناس مانند شمس الواعظین و ترور خیابانی علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، حجم خشونت را در این یکی دو روز نشان می دهد. جز این همه، فضای ترور و وحشت نیز پروژه جدیدی است که تندروها به عنوان یک راه خروج از بن بست کامل در پیش گرفته اند.




در این میان، پروژه کارناوال دوم، که از یک هفته قبل هشدار آن توسط سبزها داده شد، انجام شد، مثل همیشه، حکومت موضوعی را مقدس اعلام کرد، توهین به عاشورا، و بعد اعلام کرد که سبزها به مقدسات توهین کرده و آنها را محارب و مستوجب اعدام دانست. اما آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، جدال فیزیکی میان دو گروه نیست، بلکه جنگ روانی است که میان سبزها و تندروها ایجاد شده است. آنچه واقعیت دارد نه یک جنگ خیابانی بلکه یک جنگ روانی است. اگر تندروها می زنند و می کشند و تهدید می کنند، برای جلوگیری از نمایش اقتدار ملی سبزهاست. می زنند تا جمعیت دو میلیونی و سه میلیونی تشکیل نشود و در مقابل تمام کوشش شان را می کنند تا جمعیتی را به خیابان بکشانند که بتوانند " اکثریت نمایی" کنند.

راهپیمایی اعتراض به توهین سبزها در روز عاشورا، بزرگترین جمعیتی بود که تا بحال در این جنگ روانی بسیج شده است. این جمعیت که به روایت سبزها بین 20 تا 40 هزار نفر ارزیابی شده، توسط تندروها تا 400 هزار نفر نیز، به روایت ارزیابی رسمی وزارت کشور، گفته شده است. آیت الله خامنه ای امروز این راهپیمایی را باشکوه و نقطه عطف قلمداد کرد. اما آیا این گفته نشانگر روحیه دولت و حکومت است؟ و آیا دولتی که خود می داند با چه شیوه هایی مردم را به نمایش خیابانی کشانده تا چه حد از حمایت مردمی برخوردار است.

گفتگو با مهاجرانی در مورد بیانیه پنج نفره: “اتاق فکر” جنبش سبز تشکیل شده است


تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۸
بهاره آزادی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): یک هفته قبل در روز سیزدهم دی 88 عبدالکریم سروش، محسن کدیور، سید عطاء الله مهاجرانی، عبدالعلی بازرگان و اکبر گنجی طی بیانیه مشترکی با عنوان "خواسته های بهینه جنبش سبز" ده خواسته مشخص را مطرح کردند. این بیانیه که دو روز بعد از صدور بیانیه میرحسین موسوی منتشر شده بود، مورد بحث و گفتگوی فراوان رسانه ها و فعالان سیاسی داخل و خارج کشور قرار گرفت. در داخل به دلیل سرکوب شدید رسانه ها این آراء امکان انعکاس نیافت. اما بسیاری از فعالان جنبش سبز دیدگاههای خود را در اختیار جرس گذاشتند. حجم دیدگاههای موافق و غالبا منتقدانه خارج از کشور نیز بی سابقه و حاکی از اهمیت این بیانیه بود. جرس ضمن انعکاس اکثر این اظهار نظرهای موافق و مخالف، تبیین اهداف و تشریح مطالبات جنبش سبز را از وظایف خود می داند. برای آگاهی از دیدگاه امضاکنندگان این بیانیه استراتژیک به سراغ یکایک آنها خواهیم رفت و پرسشهای شما را با آنها در میان خواهیم نهاد. دکتر سید عطاء الله مهاجرانی نویسنده، معاون حقوقی ریاست جمهوری در دوران سازندگی ، وزیر فرهنگ دوران اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری جرس یکی از پنج امضاکننده بیانیه "خواسته های بهینه جنبش سبز" است که در ابتدا با او به گفتگو نشسته ایم. 

اسامی مادران عزادار بازداشت شده در تهران


وبلاگ آغاز پایان
دستگیری مادران عزادار
امروز از ساعت 9 صبح تعدادی از مادران عزا و خانواده های مادران عزادار که دیروز در پارک لاله توسط نیروهای امنیتی بازدشت شده بودند با رجوع به بازداشتگاه وزرا پی گیر وضیعت زندانیان خود شدند. حدود 70 الی 80 نفر که شامل همسران، فرزندان و بستگان آنان بود در محل حضور داشتند. ساعت به ساعت خانواده ها به نگهبانی وزرا مراجعه میکردند ولی مسئولان پاسخگو نبودند و توصیه میکردند که خانواده برای پی گیری وضیعت عزیزان خود به دادسرای انقلاب مراجعه کنند. مسئولان میگفتند که اینجا تصمیمی در مورد وضیعت بازداشتی ها گرفته نمیشود و زندانیان در وزرا به صورت امانت نگهداری میشوند. حدود ساعت 12 آمبولانسی به داخل زندان رفت که این امر باعث نگرانی خانواده ها شد، زیرا 9 نفر از زنان بازداشتی به خاطر مشکلات جسمی ناشی از سن بالا، مانند فشار خون، دیابت و…در اورژانس بیمارستانهای فیروزگر و سجاد به سر بردند. عده ای از این 9 نفر آخر شب و عده ای دیگر را صبح به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. ساعت 1:30 بعد از ظهر و پس از اینکه مراجعات خانواده های بی پاسخ ماند، آنها شعار هایی مانند: “مادران را آزاد کنید” ، “درود بر مادران” و “مادران، مادران” سر دادند. سپس عده ای از این افراد به وسط خیابان رفته و راه را بر ماشین های رهگذر بستند تا توجه عابران و سر نشینان خودروها و همسایه ها را به بازداشت مادران عزا جلب کنند. در همین هنگام دو نفر جوان از داخل یک خودرو که مشغول فیلم و عکاسی از تجمع خانواده ها و مادران بودند توسط ماموران به داخل بازداشتگاه برده شدند. در ساعت 14:20 دقیقه ماموران با برخوردی خشن و توهین آمیز با قضد پراکنده کردن افرادی که در مقابل وزرا تجمع کرده بودند به میان جمعیت آمده و شروع به فیلم برداری و عکاسی کردند.
یکی از ماموران که توسط مادران شناسایی شد سروان علی آل بویه نام دارد. گفتنی است که سروان آل بویه یکی از مامورانی است که هر هفته در پارک لاله برای پراکنده کردن و بازداشت مادران حضور دارد.
اسامی بازداشت شدگان توسط ماموران وزرا دیشب به صورت شفاهی اعلام شد. گفتنی است که اسامی 33 نفر در این رابطه توسط ماموران اعلام شده ولی تمامی اسامی اعلام شده قابل فهم نبود. اسامی در دست به شرح زیر است:
1. زهرا عطاب
2. معصومه عطار
3. مریم حسین قلیزاده
4. انسیه بخشای
5. فرشته تعادلی
6. فاطمه فرهادی
7. فاطمه رستگار
8. حکیمه شکری
9. کبری نجف پور
10. طوبی دارالشفای
11. طاهره اخشای
12. منیژه طاهری
13. زهرا افروز
14. زری نوجوان
15. ثریا جعفری
16. لیلا سیف اللهی
17. فاطمه صالحی
18. منصوره بهکیش
19. نصرت خاکی
20. صدیقه شکری
21. عشرت خبرحسن
22. ژیلا مهدویان
23. زیبا شکور صدیقی
24. محترم کارآمد
25. فریده صحرایی
26. ملیحه صحرایی
27. خانم ایزدی
28. رقیه ؟؟.تبریزی
29. اکرم نقای؟؟
30. فریده (فامیل نامفهموم)
31. فائزه (فامیل نامفهوم)

کروبی محافظین خود را از خدمت مرخص کرد



بسیجیها و اوباش وابسته به رژیم با سلاح گرم و سرد به اتومبیل مهدی کروبی در قزوین خمله کردند.در این سوء قصد به دلیل ضد گلوله بودن اتومبیل ،تیر به هدف اصابت نکرد ولی شیشه جلو و عقب آن شکست ولی به مهدی کروبی آسیبی نرسید [اینجا] . در پی این حادثه ، مهدی کروبی محافظین شخصی خود را از خدمت مرخص کرد و گفت « محافظيني كه رسالتشان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنين حوادثي اختيار لازم در دفاع و حفاظت ندارند، عملاً كارايي موثري نخواند داشت [اینجا] .در این حال فرمانده نیروی انتظامی قزوین وقوع درگیری و تیراندازی به اتومبیل کروبی را تکذیب می کند! [اینجا] .


پروژه جديد اعترافات تلويزيونی اين بار با عنوان "فتنه در عاشورا" کليد خورد، جرس


شبکه جنبش راه سبز (جرس): مسئولان امنيتی با همکاری صداوسيما در حال ضبط دور تازه ای از اعترافات برای پخش در تلويزيون هستند که اين بار با موضوع عاشورای تهران است.
به گزارش جرس، از دو روز پيش گروه های فيلمبرداری و تدوين برای ضبط دور تازه اعترافات از سوی صدا و سيما راهی اوين شده اند.‬ اولين روز فيلمبرداری اين تيم به ضبط اعترافات چند تن از شهروندان بهايی که اعتراف می کردند با دستور هيات مرکزی جامعه بهاييان در تظاهرات روز عاشورا شرکت کرده بودند، انجام شده است.
همچنين طبق برنامه ريزی های انجام شده اين تيم، در روزهای آتی اعترافات چند نفر به عنوان نيروها و اعضای سازمان مجاهدين خلق در تظاهرات عاشورا ضبط خواهد شد.
خبرنگار جرس همچنين اطلاعاتی به دست آورده است که مسوولان امنيتی بجز اين دو موضوع به گروه فيلمبرداری اعلام کرده اند که موضوع دو بخش ديگر اعترافات نيز تا آخر هفته آينده برای ضبط، نهايی خواهد شد. هنوز از مشخصات کسانی که بايد در ديگر بخشهای سناريوی فيلمسازان "فتنه در عاشورا" در مقابل دوربين اعتراف به فعاليتهای براندازانه کنند اطلاعی در دست نيست. اما احتمال داده می شود يکی از اين گروه ها خبرنگاران روزنامه ها و سايتهای اينترنتی و ديگری فعالين تشکل های جامعه مدنی باشند.

متن کامل گزارش کميته ويژه بررسی حوادث پس ازانتخابات، ايسنا


* بازداشت‌شدگان به دستور دادستان وقت تهران به کهريزک منتقل شدند
* دستگاه قضايی بايد پاسخگو باشد
* هرگونه آزار جنسی تکذيب می‌شود‌


سخنگوی کميته ويژه مجلس جهت بررسی وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس ازانتخابات درجلسه امروز - يک‌شنبه - مجلس شورای اسلامی گزارش تفصيلی و کامل اين کميته را قرائت کرد که در گزارش اين کميته تصريح شده است که انتقال بازداشت‌شدگان ۱۸ تير به کهريزک با دستور و اصرار دادستان وقت تهران صورت گرفته و دستگاه قضايی بايد پاسخگوی وقايع به وجود آمده باشد. در اين گزارش هم‌چنين وقوع هرگونه تجاوز جنسی تکذيب شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، متن اين گزارش به شرح ذيل است:

ده تن از مادران عزادار بازداشت شده، به دليل ضرب و شتم روانه بيمارستان شده اند


گويا نيوز : طبق خبر دريافتی، پس دستگيری های ديروز در پارک لاله و دستگيری سی نفر از مادران عزادار، امروز يکشنبه خبر رسيد که آنها را به دادسرا برده اند. ده نفر از مادران به دليل ضرب و شتم روانه ی بيمارستان شده اند. بقيه نيز از وضعيت جسمانی مناسب برخوردار نيستند.
مادران خواهان حمايت و اطلاع رسانی وسيع شده اند.

۲۲ بهمن با حضور سبز خود عقب نشینی حکومت را تسریع خواهیم کرد


دولت ملي : در حالیکه حکومت در حال پوست اندازی است و روشهای جدیدی را برای برخورد با مردم مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد.در حالیکه روشهای کشتار پیشین به قطعیت شکست خورده است و سران کودتا در حال برنامه ریزی برای روشهایی نوینی هستند که بتوانند به گونه ای با نرمشهای ظاهری و نمادین شکافهایی در بدنه جنبش ایجاد کنند تا به هر طریقی که می توانند در 22 بهمن مانع از شکل گیری حضوری همچون 25 خرداد و یا درگیری همچون عاشورا شوند چرا که در هر دو حالت شکست برایشان محرز است.در این شرایط تنها و تنها راهی که سبزها می توانند بدون شک بر آن اصرار بورزند تا حکومت عقب نشینی جدیتر و بزرگ تری داشته باشد تبلیغاتی سنگین  و حضوری گسترده و باشکوه در 22 بهمن می باشد.این حضور اگر بدون کشتار و برخورد همراه باشد حماسه ای از جنس 25 خرداد پدید خواهد آورد  واگر با بیفکری به خشونت گرایش پیدا کند بی شک سنگین تر و محکم تر از عاشورا موجبات شکست کودتاچیان را فراهم خواهد آورد.ذره ای شک نکنیم 22 بهمن آوردگاه همه ما معترضین با هر تفکری است.

یک دیپلمات سابق: پنج دیپلمات ایرانی در چهار کشور اروپائی تقاضای پناهندگی کرده اند


تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی اکبر امیدمهر، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی که به عنوان سفیر در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان خدمت کرده است شب گذشته در مصاحبه ای با صدای امریکا اعلام کرد که علاوه بردیپلمات جمهوری اسلامی در نروژ، عده زیاد دیگری از دیپلماتهای ایرانی در کشورهای مختلف نیز طی چند ماه گذشته خدمت به جمهوری اسلامی را ترک و به کشورهای محل کار خود پناهنده گردیده اند.
به گفته دکتر امیدمهر طی تنها دو هفته گذشته پنج نفر از دیپلماتهای جمهوری اسلامی از کشورهای محل اقامت خود تقاضای پناهندگی کرده اند. این پنج نفر علاوه بر محمد رضا حیدری، کنسول ایران در نروژ، که پناهندگی وی از طریق مطبوعات نیز اعلام گردیده است، شامل دو دیپلمات ایرانی در آلمان، یک دیپلمات در فرانسه و یک دیپلمات در انگلستان میباشد که به همراه خانواده های خود تقاضای پناهندگی کرده اند.
امیدمهر توضیح‌ میدهد که دلیل اینکه پناهندگی این افراد هنوز در مطبوعات منعکس نگردیده است این است که در کشورهای اروپائی مثل آلمان و غیره از لحاظ قانونی دولت مجاز به اعلام عمومی اطلاعات مربوط به پناهندگی افراد، از قبیل نام و ملیت آنان نمیباشد، و این حق برای خود پناهنده ها محفوظ است. وی اضافه میکند که دیپلماتهای فوق به دلیل آنکه هنوز در پی تدارک و تثبیت امنیت خود و خانواده خود میباشند از اعلام اخبار مربوط به پناهندگی خود خود داری کرده اند.
امیدمهر همچنین اضافه میکند که در طی ماههائی که از آغاز جنبش سبز آزادی طلبی مردم میگذرد کلا بیست و هفت نفر از دیپلماتهای جمهوری اسلامی خدمت را ترک و به کشورهای غربی پناهنده شده اند.

اختصاصی / پاسخ حسین کروبی به تکذیبیه نیروی انتظامی قزوین در خصوص حادثه تروریستی جمعه شب


تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): پس از حمله مسلحانه بامداد جمعه گذشته به مهدی کروبی در شهر قزوین که منجر به ترور نافرجام وی شد، حسین کروبی فرزند ارشد وی، نکاتی را در مورد این حمله و موضع‌گیریهای فرماندهان انتظامی محل، یادآور شد.
حسین کروبی در گفتگو با جرس، با رد سخنان فرمانده نیروی انتظامی قزوین در باره این حمله گفت: اولا کارشناسان نظامی پس از بازدید از اتومبیل آقای کروبی، شلیک گلوله به سمت شیشه جلو و عقب ماشین را تایید کردند. ثانیا تصاویر و عکس‌های این حمله هم در سایت‌های اینترنتی موجود است. به ‌نظر می‌ رسد که برخورد حرفه‌ای این بود که این فرمانده انتظامی، پیش از هر اظهار نظری، به بازدید از اتومبیل پرداخته یا این‌که حداقل عکس‌های موجود را در اینترنت می‌دید تا دقیق‌تر درباره این رویداد اعلام نظر می‌کرد.
کروبی با بیان اینکه پدرش پس از این رویداد، به‌دلیل جلوگیری از متشنج‌ شدن بیشتر اوضاع و ضربه‌خوردن آبروی نظام، سکوت پیشه‌کرده‌است،  درباره اظهارنظر سریع فرمانده مذکور گفت: چنین واکنش‌های شتاب ‌زده‌ای اصلا جای تعجب ندارد و پیش از این‌هم از سوی مسئولان انتظامی صورت می‌گرفته‌است.
وی با اشاره به اظهارات پیشین فرمانده‌های انتظامی کشور و تهران بزرگ درباره وقایع رخ‌داده در ماه‌های اخیر پس از انتخابات افزود:وقتی حوادث ناگوار کهریزک یا زیرگرفتن مردم و عزاداران حسینی با ماشین پلیس در ظهر عاشورا یا 10‌ها حادثه دیگر رخ‌ داده جلوی چشم مردم، به راحتی تکذیب می‌شود، انتظاری هم نمی‌رود که نیروی انتظامی دربرابر چنین حرکت تحریک‌آمیز و مشکوکی واکنشی بهتر از این از خود نشان دهد.

پاسخ حسين کروبی به تکذيبيه نيروی انتظامی قزوين، سحام نيوز


پس از حمله مسلحانه بامداد جمعه گذشته به شيخ مهدی کروبی در شهر قزوين که منجر به ترور نافرجام وی شد، حسين کروبی، فرزند ايشان، در گفتگويی کوتاه با خبرنگار سحام نيوز، نکاتی را در مورد اين حمله و موضع‌گيريهای فرماندهان انتظامی محل، يادآور شد.
حسين کروبی درباره تکذيبيه فرمانده نيروی انتظامی قزوين در باره اين حمله گفت: «اولا کارشناسان نظامی پس از بازديد از اتوموبيل آقای کروبی، شليک گلوله به سمت شيشه جلو و عقب ماشين را تاييد کردند. ثانيا تصاوير و عکس‌های اين حمله هم در سايت‌های اينترنتی موجود است. به‌نظر می‌ رسد که برخورد حرفه‌ای آن بود که اين فرمانده انتظامی، پيش از هر اظهار نظری، به بازديد از اتوموبيل پرداخته يا اين‌که حداقل عکس‌های موجود را در اينترنت می‌ديد تا دقيق‌تر درباره اين رويداد اعلام نظر می‌کرد.»

درحالی که به‌نظر می‌رسد شيخ مهدی کروبی، پس از اين رويداد، به‌دليل جلوگيری از متشنج‌شدن بيشتر اوضاع و ضربه‌خوردن آبروی نظام، سکوت پيشه‌کرده‌است، حسين کروبی درباره اظهارنظر سريع فرمانده مذکور گفت: «چنين واکنش‌های شتاب‌زده‌ای اصلا جای تعجب ندارد و پيش از اين‌هم از سوی مسئولان انتظامی صورت می‌گرفته‌است.»
وی با اشاره به اظهارات پيشين فرمانده‌های انتظامی کشور و تهران بزرگ درباره وقايع رخ‌داده در ماه‌های اخير پس از انتخابات افزود: «وقتی حوادث ناگوار کهريزک يا زيرگرفتن مردم و عزاداران حسينی با ماشين پليس در ظهر عاشورا يا ۱۰‌ها حادثه ديگر رخ‌داده جلوی چشم مردم، به راحتی تکذيب می‌شود، انتظاری هم نمی‌رود که نيروی انتظامی دربرابر چنين حرکت تحريک‌آميز و مشکوکی واکنشی به‌تر از اين از خود نشان دهد.»

گزارش تصويري تجمع گروه فشار علیه کروبی در قزوین



از چپ به راست سرهنگ طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه قزوین و بابا مسوول روابط عمومی استانداری


از چپ به راست سردارحمزه قربانی مشاور استاندار قزوین از عوامل اصلی هدایت گروه فشار و محمد جباری از مسوولان حراست دانشگاه بین الملل


برای دیدن عکس ها در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید (فرماندهان سپاه در عکس ها علامتگذاری شده اند از راست به چپ:سردار حمزه قربانی مشاور استاندارقزوین-سرهنگ طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه قزوین- سرهنگ وفاپور جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین)
 
اين اشخاصي كه در تصواير بالا مي بينيد جمعي از فرماندهان سپاه در قزوين هستند كه در حمله به آقاي كروبي در قزوين سازماندهي آشوبگران را به عهده داشتند .


گزارش قابل تقدیر مجلس از عوامل و مقصرین جنایت کهریزک

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸
جهان نيوز : دادستان وقت تهران با نظارتي مستقيم زندانيان را به كهريزك اعزام كرده بود/كمبود جا، تغذيه نامناسب، عدم بهداشت كافي، گرماي زيادو ضرب و شتم از مهمترين مسائلي بود كه در زندان كهريزك در خصوص بازداشت‌شدگان به عمل آمد/در خصوص طرح مساله آزار جنسي، آقاي كروبي از ارائه هر گونه سند و مدركي به كميته استنكاف ورزيد و اعلام كرد در صورت تعيين هياتي از جانب شخص رييس قوه‌ قضاييه حاضر است اسناد و مدارك خود را ارايه نمايد.


گزارش كميته ويژه پيگيري حوادث پس از انتخابات امروز در صحن مجلس قرائت شد.

آخرين آخبار