آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

شجریان در مصاحبه با VOA

اینها دیگر نمی توانند مملکت را اداره کنند

محمدرضا شجریان استاد آواز ایران پس از 14 سال در یک مصاحبه زنده با شبکه صدای امریکا شرکت و از آلمان با بیژن فرهودی مجری برنامه مصاحبه کرد. پس از صحبت در مورد پروژه "باغ هنر بم" وی گفت پولی که از طریق فروش دی وی دی و سرمایه گذاری شخصی آماده شده بود، 1 میلیارد تومان بود. دولت ششصد میلیون کمک کرد که این پول توسط استانداری کرمان گرفته و صرف امور دیگر شد . . . اما تازه ترین تصنیف ایشان، یکی از موارد بحث بود و نگاه استاد در مورد مسایل پیرامون انتخابات ایران که ایشان گفتند : چه کسی است از آنچه که گذشته بی خبر باشد. رفتار اینگونه جواب مردم شریف ایران نبود، صحنه هایی که دیدم بقدری مرا منقلب کرد که به یکباره شعر فریدون مشیری به یادم امد و گفتم باید حرفی بزنم و ساکت نمانم. باید نشست و حرف زد نه با تفنگ جواب مردم را داد. ابتدا در دستگاه ماهور ساخته شده بود که چون دیدم جوابگو نیست در دستگاه دشتی ساخته شد. شجریان در مورد درخواست عدم استفاده صدا و سیما از "ربنــــا" گفت : موجودیت صدا و سیما این است که زبان مردم وبرای همه مردم باشد نه اینکه فقط در یک جبهه و برای عده ای خاص باشد، من تحمل دیدن برنامه های صدا و سیما را هم ندارم! این بود که من هم گفتم حق پخش صدای من را ندارید. در طول این سی سال، قدمی برای موسیقی بر نداشتند، حتی یک سالن نساختند، سالن کنسرتی در ایران وجود ندارد. صدا و سیما به حرف من گوش نداد تا شکایت کردم. تا موقعی که رفتارش را با مردم درست نکند، اجازه پخش صدای من را ندارد. آقاسی، وکیل استاد از طریق تلفن، در مورد این پرونده شکایت گفت . . .

کروبی از افشاگری خسته نمیشود:۳ سند برای قوه قضائیه رو کردم

کروبی با تکذیب سخنان ابراهیم رییسی و دیگر عضو این کمیته مبنی بر اینکه کروبی سندی را در این جلسه ارائه نکرده است گفت : " من در این جلسه سه سند ارائه کردم . نخست فیلم اظهارات همین فردی که تحت تاثیر تهدید های نماینده مرتضوی ناپدید شده است را ارائه کردم ، دومین سند بنده درباره آزار یک خانم بود و سومین سند هم درباره یک آقایی بود که پس از دستگیری بلای بسیاری بر سر او آورده بودند که یک سی دی و نظر پزشک قانونی درباره ایشان را نیز ارائه کردم . البته در این جلسه دو مورد هم گزارش شفاهی دادم ."

هوگو چاوز : بايد تلاش كنيم هرچه زودتر حضرت مهدي به همراه حضرت مسيح ظهور كنند

هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا نيز در اين كنفرانس مشترك خبري گفت : من در ابتدا از ملت ايران تشكر مي‌كنم ، چرا كه اين مردم عزيز توجه زيادي به خداوند دارند. وي افزود: همچنين سلام خود را به ميليون‌ها ميليون زائر از سراسر دنيا كه براي زيارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس مي‌آيند ، بيان مي‌كنم. چاوز افزود: به عنوان يك مسيحي احساس بسيار خوبي دارم كه به زيارت حرم مقدس امام رضا آمده ام. هوگو چاوز افزود : حضرت مسيح رجعت خواهد نمود و به همراه حضرت مهدي يك روز براي ايجاد عدالت قيام خواهند كرد. وي با اشاره به سخنان حكيمانه مقام معظم رهبري اظهار داشت: سخنان امام خامنه‌اي بسيار براي من راه گشا بود ، چرا كه ايشان فرمودند : تا زماني كه روساي جمهور ايران و ونزولا در كنار هم باشند و با هم اقدامات عدالت طلبانه را پيگير ي مي‌كنند ، موجبات مايوس شدن دشمنان دو ملت را فراهم مي آورند. رئيس جمهوري ونزوئلا افزود: بايد تلاش كنيم هرچه زودتر حضرت مهدي به همراه حضرت مسيح ظهور كنند و سرتاسر جهان را از عدل و داد پر كنند.

ساعتی پیش، یک خودکشی دیگر در ایستگاه مترو طرشت به وقوع پیوست!

ساعاتی پیش یک نفر با پرت کردن خود در مسیر قطار متروی تهران در ایستگاه طرشت خودکشی کرد. به گزارش شبکه ایران، جعفر ربیعی، مدیر بهره‌برداری متروی تهران ضمن تأیید این خبر گفت: صبح امروز شخصی در ایستگاه متروی طرشت واقع در خط دو متروی تهران و حومه اقدام به خودکشی کرد که متأسفانه در پی این اتفاق جان خود را از دست داد. وی به فارس گفت: صحنه خودکشی را از دوربین‌های مترو مشاهده کردیم که به نظر می‌رسد فردی که خودکشی کرده مرد بوده است. بر اساس این گزارش این اتفاق در حالی رخ داده است که 4 روز پیش نیز در ایستگاه دروازه دولت واقع در خط یک مترو فرد دیگری خودکشی کرده بود.

برخی اعضای سپاه «استعفا» کرده‌اند

حسین هاشمیان رئیس شورای مركزی فراکسیون «خط امام» مجلس، از استعفای برخی اعضای سپاه در اعتراض به دخالت این نیرو در مسائل سیاسی خبر داد.

همنشینی وزیر احمدی‏نژاد با وزیر اسرائیلی




نکته جالب توجهی که در این بین وجود دارد، سکوت معنادار سایت جهان‏نیوز در این مورد است که مدت‏ها از انتشار این خبر خودداری کرده‏بوده‏ و حال که این شخص از دولت کنار رفته نسبت به انتشار این خبر اقدام می‏کند. در واقع این سیاست‏های یک بام و دو هوای احمدی‏نژاد که حضور مشایی نیز در آن‏ها پررنگ است در برخورد با دفتر تحکیم وحدت و روزنامه‏ای که بیانیه انتقادی دفتر تحکیم وحدت درباره کاسه داغ‏تر از آش شدن برای فلسطینیان را منتشر کرده بود بیش از پیش روشن می‏گردد.


به گزارش موج سبز آزادی، در این خبر آمده است:

"از جمله وزیرانی که امشب با دفتر وزارتی خود وداع می کند محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دولت نهم است که جای خود را به کامران دانشجو خواهد داد. اما زاهدی که روزگاری خود را نابغه ریاضیات می خواند در حالی از سمت عالی ترین مقام آموزشی کشور کنار می رود که سفارت چندین کشور حساس به وی پیشنهاد شده است. اما سابقه زاهدی در تعامل با کشورهای دیگر و نیز عدم تطبیق صحیح وی با معیارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از دغدغه هایی است که احتمال سفیر شدن وی در کشورهایی چون امارات و اندونزی را با ابهام جدی مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، زاهدی در دوران تصدی وزارت علوم با شرکت در اجلاس سزامی 2008 در کشور اردن بر خلاف قواعد و رسوم دیپلماتیک جمهوری اسلامی نه تنها با وزیر رژیم صهیونیستی در این اجلاس شرکت می کند بلکه به دور از چشم دوربین ها و اصحاب رسانه و در پشت درهای بسته به مذاکره با رالب (راغب) مجادله ، وزیر علوم وقت رژیم صهیونیستی می پردازد. هر چند تلاش های بسیاری برای رسانه ای نشدن این اتفاق انجام شد اما زمزمه سفارت زاهدی سایت جهان را بر آن داشت تا با انتشار عکس هایی از این دیدار مسئولان عالی دولت و مقامات دیپلماسی کشور را در انتخاب افراد آگاه به شئونات انقلاب اسلامی یاری کند."

عاطفه امام، فرزند جواد امام به طرز وحشیانه ای در خیابان طالقانی توسط افراد ناشناس بازداشت شد

نوروز: عاطفه امام، دختر 19 ساله جواد امام به طرز وحشیانه ای در خیابان طالقانی توسط افراد ناشناس بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شد به گزارش خبرنگار نوروز، ساعاتی پیش چند نفر مرد نا شناس، عاطفه امام فرزند 19 ساله جواد امام عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را با هتاکی و در حالیکه چادر از سر وی کشیده بودند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند. پس از این بازداشت وی در تماس کوتاهی به مادرش گفته است که با چشم بسته به محلی نامعلوم برده شده است و با این عنوان که لیاقت چادر ندارد چادر را از سرش کشیده اند. از محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده وی اطلاعی در دست نیست.

زهرا باکری میگفتم خدایا میشه یک ذره از خون شاه را بانتقام برادرم سر بکشم, الان میگم خدا رحمتش کنه!

زهرا باکری خواهر برادران شهید باکری در گفتگویی با محمد ضرغامی در رادیو فردا: به آقای موسوی یک نقطه ضعف دزدی و بی دینی بزنید...خب آگر میگویید انتخابات آزاد, مردم سالاری(که در این مملکت بچشم نمیخوره و اون چیزی که بحساب نمیاد مردمه), ما هم با افکار خودمون کسی رو انتخاب کردیم و بهش اعتقاد داشتیم و اومدیم حمایت کردیم, چرا باید یک طرف تمام قدرتو داشته باشه و یک طرف همه چیزو ازش بگیرند؟ احسان(پسر برادر زهرا باکری) این انسانو قبول داشت و میخواست رئیس جمهورش بشه, باید الان اینقدر زیر فشار باشه؟ گرفتنش, زدنش, تهدیدش کردن....بلایی بسر ما اومده که زمان شاه نیومده بود.باور کنید یک ساواکی در خانه مرا نزد. من بعد از شهادت برادرم استخدام شدم. خواهرم یک پست بالایی گرفت. مهدی در دانشگاه قبول شد و به تحصیل پرداخت. کسی در خانه ما را نزد. می گفتند خانواده خلافکار ولی کسی جسارت نکرد در خانه ما را باز بکنه و به ما توهین بکنه ولی در جمهوری اسلامی این توهین ها را دیدیم.....من سی سال از عمرمو در اون رژیم گذروندم و سی سال در جمهوری اسلامی, برادر من حبس ابد بود و مرتب انجمن حمایت از زندانیان, سازمان حقوق بشر, انواع و اقسام سازمانهای جهانی و حقوقی,چه ایران چه خارج, با خانواده های ما تماس میگرفتند و در مورد زندانیان سئوال میکردند که با آنها چطور رفتار میکنند و وقتی به ملاقات میروید با شما چطور رفتار میکنند؟....الان(در جمهوری اسلامی) کسی جرات داره اسم از سازمان حقوق بشر بیاره؟کسی جرات داره اسمی از حمایت از زندانیان بیاره؟ میشه مفسد فی الارض.........من میگفتم خدایا میشه من یک ذره از خون شاه را سر بکشم تا انتقام خون برادرم گرفته بشه؟ الان میگم خدا رحمتش کنه! .....

آخرين آخبار