آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

اختصاصی جرس / همبستگي جنبش سبز با مراجع ومساجد سبز همزمان با چهلمين روزدرگذشت آيت الله العظمی منتظري


تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): همانطور كه انتظار مي رفت مقامات جمهوري اسلامي اجازه برگزاري آزادانه مراسم هاي سومين روز و همفتمين روز درگذشت آيت الله منتظري را ندادند.
از اين رو فعالان جنبش سبز و علاقمندان به اين مرجع سبز در حال برنامه ريزي براي برگزاري چهلمين روز درگذشت اين مرجع سبز در روز پنج شنبه 8 بهمن در سراسر كشور هستند.

به گزارش خبرنگار جرس،  مردم در سراسر كشور در شب جمعه هفته جاري با حضور در مساجد نزديك به جنبش سبز و بيوت مراجع سبز ياد آن مرجع آزاده را گرامي داشته و براي شادي روح كليه شهداي سبز اقدام به فاتحه و قرآن خواني و برگزاري مراسم دعاي كميل خواهند كرد.

حضور مردم با نمادهاي سبز؛ عكس آيت الله منتظري و پوستر هاي شهداي سبز در نماز جماعت مغرب و عشاي روزپنج شنبه و قرآن خواني پيش از نماز مغرب و عشا و سر دادن الله اكبر بين دو نماز و دعا براي شادي روح مرجع سبز و شهداي جنبش سبز و برگزاري دعاي كميل پس از نماز مغرب و عشا در محل مسجد از ديگر برنامه هاي اين روز هستند.
اين مراسم در 10 مسجد شهر تهران و در 1 مسجد سبز ديگر شهرهاي ايران به طور همزمان برگزار خواهد شد. اسامي مساجد و اخبار تكميلي اين مراسم به زودي از سوي شبكه جنبش سبز اطلاع رساني خواهد شد.

سایت “ندای سبز آزادی” آغاز به کار کرد


شبکه جبش راه سبز (جرس): وب سایت "ندای سبز آزادی" از دو روز پیش آغاز به کار کرد.
این وب سایت خبری - تحلیلی با تمرکز بر فعالیت های جنبش سبز، از دو روز پیش وارد فضای اینترنت شد. گفتنی است پیش از این سایت "موج سبز آزادی" بر اثر فشارهای وارده ناچار به  پایان کار خود شده بود.
سایت جرس راه اندازی  سایت "ندای سبز آزادی" را به مدیران و  گردانندگان آن تبریک می گوید.
گفتنی است ندای سبز آزادی که در روز اول فعالیت با فیلترینگ عوامل حکومت روبرو شد در آدرس های زیر قابل مشاهده است:
.irangreenvoice.net

علت محبوبیت میرحسین: توجه به خواست ‌های طبقاتی جنبش


نداي سبز آزادي : روزهای پر حادثه و نامنتظر پس از انتخابات فرصت تحلیل آن را از ما گرفته اند. اگر چه همه می دانیم که جنبش سبز از دل یک رای و پیگیری آن در قالب شعار «رای من کجاست؟» زاییده شد اما کمتر به این پرداخته‌ایم که چرا موج سبز پیش از انتخابات آن چنان اقبالی یافت که توانست سه روز بعد از انتخابات، بدون داشتن رسانه و تشکیلاتی قابل توجه، انقلاب را تا آزادی در نوردد و سپس به صورت جنبشی ریشه‌دار در تمامی مبارزه‌های حق طلبانه ایران و با گستره‌ای ملی تثبیت شود. یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های موج سبز پیش از انتخابات و جنبش سبز کنونی حضور میرحسین موسوی در آن است که اگر چه نقش یک رهبر سنتی را بازی نمی‌کند، از مهم‌ترین عناصر پیش‌برنده‌اش است.
بی آن که بخواهیم به ضرورت تبلیغ و شورآفرینی میرحسین موسوی را به قهرمانی اسطوره‌ای (و غیر تاریخی) تقلیل دهیم، با نقد و بررسی او و حلقه اصلی مشاورانش می‌توانیم به درک دقیق‌تری از ماهیت جنبش سبز دست پیدا کنیم. چرا میرحسین موسوی بود که زبان گویای بسیاری از معترضان و مخالفان وضع حاکم بر کشور شد؟ تفاوت‌های او با دیگر چهره‌های برجسته اصلاح طلب چیست؟ "چرا عزم ديگران برای ریاست جمهوری چون موسوی راسخ نبود؟ چرا ديگران با وجود شجاعت فراوانش و طرح شعارهای جسورانه نتوانستند حمایتی عمومی مانند موسوی جلب کنند؟ و بسي ديگر چراها" "اگر علت اصلی اقبال به موسوي، حمایت وسیع احزاب و گروه‌های اصلاح طلب از موسوی بود چرا این حمایت نتوانست چهار سال پیشتر آرای چندانی برای مصطفی معین به ارمغان بیاورد؟"درست است که مقایسه دو وضعیت تاریخی مستلزم ملاحظات زیادی است اما سوال‌هایی از این دست نشان می‌دهند که هر کسی نمی‌توانست جای میرحسین موسوی را بگیرد و جایگاه فعلی وی نه یک تصادف تاریخی که حاصل تطابق ویژگی‌های او با ضرورت زمانه است.

گزارش کهریزک به قوه قضاییه رفت

تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): رئيس مجلس شوراي اسلامي، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره بازداشتگاه کهریزک را براي پيگيري بعدي به کمیسیون اصل نود و قوه قضاییه ارجاع داد.
به گزارش وب سایت الف، در این گزارش كه در 20ديماه در صحن علنی قرائت شد، تصريح شده سعید مرتضوی دادستان وقت تهران، دستور اعزام بازداشت شدگان 18 تير را به کهریزک صادر کرده است.
لازم به يادآوري است، پرونده متهمان فاجعه کهریزک در دادسرای نظامی و انتظامی برای متهمان نیروی انتظامی و در دادسرای انتظامی قضات برای قضات ذیربط (سعید مرتضوی دادستان وقت و دادیار پرونده مربوط) مفتوح و در حال رسیدگی است.

کیک ونسکافه پخش کردند، سخنرانی وزیر به هم ریخت!

یکشنبه, ۴م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:جشنواره فیلم فجر – دیروز (شنبه )افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با ۴۵ دقیقه تاخیر راس ساعت ۱۵/۱۸بعداظهر در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد .
به گزارش رادیو، این مراسم که با سخنرانی کوتاه مدعوین و مسئولین بصورت بسیار منظم برگزار می شد ناهماهنگی تیم اجرایی مراسم افتتاحیه هنگام سخنرانی دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث بی نظمی در سالن میلاد شد.
در حین سخنرانی وزیر ارشاد برای مدعوین ,مسئولین جشنواره در پشت سالن اقدام به پذیرایی با کیک و نسکافه نمودند که ظاهرا بیشتر از سخنرانی داخل سالن مورد توجه واقع شد و بخش اعظمی از این مدعوین برای پذیرایی سخنرانی وزیر را ترک کردند.

در جستجوی مشروعیت

تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸
حمید فرهادی


رهبر جمهوری اسلامی برای چندمین مرتبه در یک سخنرانی عمومی از "خواص" خواسته است تا مواضع خود را در ارتباط با وقایع اخیر به صورت شفاف اعلام کنند. می توان حدس زد که این درخواست در ملاقات های شخصی رهبر با برخی از کسانیکه او خواص می نامد به کرات مطرح شده  اما چون جواب درخوری دریافت نکرده ، به فضای عمومی راه یافته است.

چرا رهبر جمهوری اسلامی ، که ادعا میکند در انتخابات اخیر هیچ تخلفی صورت نگرفته و رییس جمهور مورد علاقه او با حد نصابی بی سابقه انتخاب شده است چنین بی قرارانه در پی جلب حمایت خواص است؟ و اینکه خواص مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی چه کسانی هستند؟ و توقع رهبر جمهوری اسلامی از آنها چیست؛ آنها باید چه چیزی را شفاف کنند و ابهامات چه مقوله مبهمی را بزدایند؟

بعد از انتخابات اخیر و تبریک زود هنگام رهبری به رییس جمهور محبوب خود ، معترضان به نتیجه انتخابات دست به تظاهرات مسالمت آمیز زدند. تظاهرات میلیونی مردم در 25 خرداد ماه توسط نیروهای نظامی ، امنیتی و شبه نظامی تحت فرمان رهبر جمهوری اسلامی که به روی تظاهر کنندگان آتش گشودند به خون کشیده شد. علی خامنه ای در نماز جمعه 29 خرداد حاضر شد ؛ انتخابات را مجددا تایید کرد ، تظاهرات خیابانی را محکوم دانست و دستور سرکوب گسترده را صادر کرد اما اعتراضات همچنان ادامه یافته است. اعتراضات مردم با خشونتی بی سابقه از سوی ماموران امنیتی و نظامی حکومت اسلامی مواجه شده است. بیش از یکصد کشته ، تعداد بسیاری مجروح و مضروب ، بازداشت های فله ای و غیر قانونی ، احکام سنگین قضایی ، تهدیدهای علنی و غیر علنی ، شکنجه های سبعانه علیه محبوسین و معترضین در زندان و در خیابان و ... کارنامه حکومت اسلامی تحت امر ولایت مطلقه فقیه بوده است. شدت عمل صورت گرفته در سرکوب معترضان ، انتقادات گسترده ای را در لایه های مختلفی از هیات حاکمه و افکار عمومی داخلی و بین المللی بر انگیخته است. در چنین فضایی است که رهبر جمهوری اسلامی از خواص خواسته است که از مواضع دو پهلو فاصله بگیرند و شفاف با مردم سخن بگویند.

تورم پائین می‌رود؛ قیمت‌ها بالا


یکشنبه 4 بهمن 1388
خبر آنلاين : بانک مرکزی مدعی است تورم کاهش یافته است،اما کاهش تورم در جامعه احساس نمی شود.مهدی تقوی،استاد اقتصاد در اینباره به خبرآنلاین توضیح می دهد.

پویا دبیری مهر:دولت اعلام کرده است که نرخ تورم در سال جاری با کاهش 10 درصدی مواجه شده است و بر اساس اظهارات رئیس جمهور در هنگام ارائه بودجه 89 به مجلس،نرخ تورم تا پایان سال به عدد 10 خواهد رسید.بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در سال 88 با کاهش 10 درصدی از 25 درصد در 12 ماهه گذشته به 15 درصد رسیده است.
اما کاهش تورم در ایران بر خلاف اعلام دولت برای مردم و فعالان اقتصادی ملموس نیست.کالاهایی که جزو سبد خانوار و مبنای محاسبه بانک مرکزی برای اعلام نرخ تورم هستند با کاهش قیمت مواجه نشده اند.خاصه در کلانشهرها که برخی کالاها نسبت به یکسال گذشته افزایش قیمت را نیز به خود می بینند.
اما مبنای اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی ایران چیست؟بانک مرکزی نرخ تورم را بر دو مبنا اعلام می کند،تورم دوره ای و تورم نقطه ای.به این صورت که نرخ تورم در یک مقطع زمانی در یکسال در مقایسه با همان مقطع زمانی در سال دیگر مقایسه می شود.به عنوان مثال اگر نرخ تورم در آبان ماه سال 87 حدود 22 درصد باشد،در آبان ماه سال 88 این نرخ به 13 درصد رسیده است و بانک مرکزی بر مبنای تورم دوره ای اعلام می کند که تورم از آبان سال 87 تا آبان سال 88 حدود 9 درصد کاهش یافته است.اما اگر این مبنا در بازه زمانی یکماهه باشد به آن تورم نقطه ای اتلاق می کنند.

الهیات سیاسی یا مهملات سیاسی؟

تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸
در گیر و دار مبارزه نابرابری که در آن ارسال یک ایمیل میتواند به قیمت جان یک انسان و آزار و اذیت کسان وی تبدیل شود، بناگاه مسائلی در خصوص خدا، قرآن، امام زمان و آیت الله خمینی مطرح میشود و بخشی از نیروی فعال جنبش را مصروف خود میکند. طرفه آنکه نقد این سخنان تحت عنوان رادیکالیسم هم بی فایده است و خود نزاعی جدید را دامن میزند. شاید بهتر باشد به جای محتوای سخن به رفتار توجه کرد تا بتوان از بروز یک آفت خطرناک در جنبش سبز جلو گیری کرد: آفت مهمل گویی.

برای درک آفت مهمل گویی، ابتدا لازم است مفهوم مهمل یا مهملات و به خصوص مهملات سیاسی روشن شود. از نظر سیاسی، سخن مهمل لزوما دروغ یا غیر منطقی نیست. یک حرف حق و درست یا یک بحث فقهی یا آکادمیک میتواند در شرایطی خاص کارکرد مهمل را بیابد. این مسئله را با یک مثال میتوان توضیح داد: فرض کنید شریک تان تمام سرمایه مشترک را بالا کشیده است و وقتی از او سوال میکنید که پول ها کجاست، او در مورد خواهر زاده دم بخت خود سخن میگوید و از این که او خانه و جهیزیه ندارد ... و خداوند گفته است که کوشش در امر ازدواج عملی پسندیده است و باید در تسهیل ازدواج جوانان کوشش کرد. شما سوال خود را تکرار میکنید و خواهان بازگشت به مسیر بحث می شوید، اما شریک با دعوت شما به «آرامش» و «خویشتنداری» این بار در خصوص مضرات اجتماعی و اخلاقی تجرد داد سخن میدهد! سخنان شریک شما درست، منطقی و مستدل است اما تا آنجا که به پرسش شما پاسخ ندهد، مهمل است و اگر این مهمل گویی چندان طول بکشد که یک فرصت تجاری یا یک معامله پرسود از دست برود، شریک تان بر شما «اعمال قدرت و نفوذ» کرده است و یک «فرصت» را سوزانده است.

خودتان را به خواب زده اید و نمی دانید در کشور چه رخ داده است


یکشنبه, ۴م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: روابط عمومی حزب اعتماد ملی در اطلاعیه ای مفاد جلسه مهدی کروبی با خانواده علیرضا بهشتی که به علت حمایت از مهندس موسوی در زندان به سر می برد را منتشر کرد و به دروغگویی های یک روزنامه معلوم الحال جواب داد.
به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی، پس از انتشار خبر حمله قلبی علیرضا بهشتی، آقای مهدی کروبی پنج شنبه غروب برای ابراز همدردی به دیدار خانواده او رفت. در این دیدار همسر آقای بهشتی گفت : بعد از آن که خبر حمله قلبی آقای بهشتی را منتشر کردیم از نهاد های اطلاعاتی – امنیتی با ما تماس گرفته و ما را تهدید کردند که اگر یک بار دیگر اقدام به انتشار اینگونه اخبار کنید ، محدودیت های بیشتری برای ارتباط با علیرضا بهشتی اعمال می شود. از جمله تماس های تلفنی او قطع می شود و ملاقات هم نخواهد داده شد. درضمن خانم بهشتی گفت که دیداری با یکی از بزرگان و علمای روحانی داشتیم. از ایشان درخواست کمک کردیم. اما ایشان گفتند که من هیچ کاری نمی توانم انجام بدهم. دستانم بسته است و اگر حرفی بزنم خود من را نیز بازداشت می کنند.
در این دیدار آقای کروبی با اظهار تاسف از آنچه که نسبت به آقای بهشتی روی داده است بیان کرد: برای اولین بار بعد از انقلاب پل ارتباطی ما با سیستم برای حل مشکل زندانیان قطع است.
به گزارش سحام نیوز، پس انتشار خبر دیدار آقای کروبی با خانواده آقای بهشتی ، یک جریده معلوم الحال مدعی شد رکورد بیشترین زمان خواب توسط کروبی شکسته شد. این روزنامه که توسط نیروهای افراطی که به نظام و انقلاب ضربات اساسی زده اند، اداره می شود آورده است:کروبی ظاهرا از یاد برده ارتباط با سیستم و امکان رایزنی مربوط به دوره ای بود که تبدیل به بلندگوی بی اختیار دستگاه های جاسوسی اسراییل و آمریکا و انگلیس نشده بود. ظاهراً وی ۸-۷ ماه خواب بوده و تازه بیدار شده و فهمیده چه خبط بزرگی کرده است.
روابط عمومی اعتماد ملی در این اطلاعیه اضافه می کند: آن کسانی خواب هستندکه سالهاست حقوق مردم را نادیده می گیرند و نمی فهمند که بازداشت فرزندان این انقلاب مانند علیرضا بهشتی و آوردن آنها با لباس زندانی و دمپایی، در دادگاه انقلاب و زیر عکس شهید بزرگوار آیت الله بهشتی چه معنایی می دهد. آن کسانی خوابند که نمی دانند چه اتفاقی افتاده است تا بعد از ۲۷ سال در ختم شهید بهشتی نیروهای ضد شورش با باتوم و سپر باید مستقرباشند و این مراسم تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شود. آن کسانی خوابند و هنوز بیدار نشده اند که جمعیت ۳ میلیونی مردم را در ۲۵ خرداد ندیدند و سکوت با معنای آنها را نشنیدند.
آن کسانی خوابند که به رغم کشتار در بازداشتگاه کهریزک که ننگی برای این انقلاب شد ، عامل اصلی آن را در کنار خود می نشانند و از او تقدیر می کنند و در مصونیت آهنی قرار می دهند.آیا می خواهید بدانید که دیگر چه کسانی خوابند و چه زمانی وقت بیداری آنهاست؟ انتخابات آزاد برگزار کنید یا اجازه برگزار یک تجمع آزاد و امن به هواداران آقایان کروبی و موسوی بدهید تا بیبند مردم چگونه بیدارتان می کنند. پس لازم است بدانید که آقای کروبی محکم و استوار ایستاده و برای تمامی سخنان خود سند دارد.

وزیر راه و روسای هواپیمایی و راه آهن به مجلس فرا خوانده شدند

تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸

شبکه جنبش راه سبز (جرس): عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و ترابری و روسای هواپیمایی کل کشور، راه آهن و ایران تور به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فرا خوانده شدند.
علی اکبر آقایی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: در پی سانحه هوایی مشهد و سانحه قطارهای تهران - کرمان و تهران - مشهد ، کمیسیون عمران مجلس از مسئولان مربوط به این حوزه برای ارائه توضیحات به نمایندگان مجلس خواست تا در جلسه امروز کمیسیون ساعت 14 حضور پیدا کنند.
وی در پاسخ به اینکه پیش بینی کمیسیون از این سوانح چیست؟ گفت: در زمان حاضر پیش بینی وجود ندارد و تا زمان ارائه گزارشات از سوی مسئولان منتظر می مانیم، اما در صورتی که خطای مدیریتی رخ داده باشد، برخورد نظارتی با مسئولان انجام می شود.
نمانیده مردم سلماس در خانه ملت افزود: در صورتی که خطای مدیریتی در کار نباشد عوامل دیگر بررسی، و دلایل این سوانح برای مردم افشا می شود.
رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدتی بود که سوانح هوایی در کشور نداشتیم، گفت: با وقوع سوانح امروز، بررسی عوامل و علل وقع این اتفاقات ضروری به نظر می رسد.

برادر احمدی‌نژاد مشایی را عامل اسرائیل معرفی کرد

یکشنبه, ۴م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:داود احمدی نژاد در گفت و گویی صریح نسبت به مواضع رحیم مشایی انتقادات شدیدی را مطرح کرده و به صراحت اعلام داشته رییس دفتر احمدی نژاد عامل اسرائیل است.وی همچنین اظهارات مشایی درباره موضوعات مختلف از جمله حضرت‌نوح را پروژه‌ای برای مشغول سازی نظام و ایجاد غفلت در میان مسئولان و نخبگان دانست.
داود احمدی‌نژاد‌ رئیس سابق دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری در گفتگو با  فارس درباره اظهارات اخیر برخی افراد گفت: امروز انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه و عالمانه جانشین و خلف صالح امام (ره)‌، جایگاه ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده که جهانخواران این جایگاه معنوی, منطقی و اخلاقی و علمی و پژوهشی را بر نمی‌تابند، لذا عوامل خود را از یک سو به میدان آورده‌اند که فضای آزاد و امن جامعه را که در سایه ولایت محقق و تجلی یافته مخدوش کنند و از طرف دیگر در باورهای دینی و سابقه تاریخی و انقلابی این ملت بزرگ تردید ایجاد کنند.

جواد لاریجانی: هاشمی شخصیتی بزرگ با اشتباهات بزرگ است !

تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸
ما نمی خواهیم هاشمی را از دست بدهیم
جنبش راه سبز (جرس): جواد اردشیر لاریجانی شنبه‌شب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی چهره ای بزرگ با اشتباهات بزرگ است. البته باید از اشتباهات بزرگان نیز با اغماض عبور کنیم . ما نمی خواهیم هاشمی را از دست بدهیم.

به گزارش خبرآنلاین لاریجانی با بیان اینکه من هاشمی را خوب می شناسم، انسان بسیار پیچیده ای است و از شخصیت های بزرگ انقلاب است و خدماتش برای انقلاب رکورد بالایی دارد اما انسانهای بزرگ خطاهایشان نیز بزرگ است، سه خطای بزرگ هاشمی رفسنجانی را اینگونه برشمرد: هاشمی رفسنجانی حزب کارگزاران را راه اندازی کرد و دوم خرداد را به راه انداخت . دوم خرداد بدون هاشمی امکانپذیر نبود. به گفته وی ، خطای دیگر هاشمی رفسنجانی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بود.

وی افزود: ابتدا هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که در انتخابات هرکسی غیر از احمدی نژاد پیروز شود اما بعد تن به این منطق داد که احمدی نژاد به هر قیمتی نباید رئیس جمهور شود که بزرگترین اشتباه استراتژیک  همین بود.

جواد لاریجانی نوع تبلیغات هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری را اشتباه دانست. وی افزود: اقدامات هاشمی را در انتخابات ریاست جمهوری باطل و حمایت او را از فتنه سبز اشتباه می دانم و ای کاش این شخصیت بزرگ این اشتباهات بزرگ را نمی کرد.

برادر روسای قوای مقننه و قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقایع کهریزک و کوی دانشگاه بسیار زشت بود به همین دلیل به محض اینکه گزارش بازداشتگاه کهریزک به رهبری رسید ایشان فرمودند همین الان این بازداشتگاه تعطیل شود و اگر جا ندارید همه را آزاد کنید.. مجلس در ماجرای کهریزک گول خورد چرا که برخی سعی کردند با بزرگ کردن مسئله کهریزک، مسئله اصلی یعنی اقداماتی که بعد از انتخابات صورت گرفت پوشانده شود.

اطلاعیه بیت آیت الله العظمی منتظری درباره برگزاری مراسم چهلم

یکشنبه, ۴م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: بیت ایت الله العظمی منتظری اطلاعیه ای درباره چهلمین روز درگذشت این مرجع تقلید و چگونگی برگزاری مراسم منتشر کرد.
به گزارش کلمه متن اطلاعیه به شرح زیر است:
(من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه
فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا)‏
‏چهل روز از رحلت جانگداز عبد صالح خداوند، اسطوره مجاهدت و مقاومت ، بزرگمرد عرصه فقاهت ،‏ ‏حضرت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) می‎گذرد.
‏ ‏چهل روز پیش ، آن فقیه بزرگوار، مشتاق و سبکبار، ندای (فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی) حق را لبیک‏ ‏گفت و امتی را ناباورانه ، عزادار و داغدار خویش نمود; و اینک در چهلمین روز فراغش به سوگ‏ ‏می‎نشینیم .
‏ ‏به سوگ می‎نشینیم به یاد آن قلب همیشه تپنده تاریخ ، که در برابر تمامی جور و ستمی که بر او می‎رفت‏ ‏اسوه صبوری و پایمردی و استواری بود، اما تحمل و توان مشاهده کوچکترین ظلمی را در حق هیچ‏ ‏انسانی نداشت ، هر انسان با هر مسلک و عقیده و مرام ; او کرامت انسانی را بسیار ارج می‎نهاد. به پیروی‏ ‏از مولای خود حضرت علی (ع)، پست و مقام را تا زمانی ارزشمند می‎دانست که بتواند حق مظلومی را‏ ‏بستاند و پناه بی پناهی باشد یا باطلی را از جامعه بزداید.
‏ ‏چهل روز است که روح پر فتوح آن عزیز به معراج رفته و در جوار رحمت الهی مأوا گرفته است .
‏ ‏ضمن عرض تقدیر و تشکر از حضرات مراجع عظام و علمای اعلام ، دانشگاهیان و روشنفکران و کلیه‏ ‏اقشار ملت بزرگوار که با ارسال پیام و بزرگداشت آن مرجع عالیقدر، مقام والای علم و حریت را ارج‏ ‏نهادند، مراسم اربعین آن فقید سعید را با توجه به تضییقاتی که متأسفانه وجود دارد، بدین گونه به اطلاع‏ ‏می‎رسانیم :
‏ ‏زمان : جمعه ‏۱۳۸۸/۱۱/۹‏ مطابق با سیزدهم صفرالمظفر، ساعت ۳ الی ۵ بعدازظهر
‏ ‏مکان : قم ، بلوار شهید محمد منتظری ، دفتر و بیت فقیه عالیقدر
بیت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه)

محسن رضایی: در کشورهای دیگر پلیس نه تنها با معترضان برخورد نمی‌کند که محافظ آنهاست

تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۸۸

عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم

جنبش راه سبز (جرس): دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:ما عادت کرده بودیم که فقط دموکراسی را ببینیم (آرا ملت) ولی عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم. باید اعتراض در دولت نهادینه شود. در کشورهای دیگر پلیس خود محافظ معترضان است نه اینکه با آنها برخورد داشته باشد.
جنبش راه سبز (جرس): دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:ما عادت کرده بودیم که فقط دموکراسی را ببینیم (آرا ملت) ولی عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم. باید اعتراض در دولت نهادینه شود. در کشورهای دیگر پلیس خود محافظ معترضان است نه اینکه با آنها برخورد داشته باشد.

به گزارش ایلنا،محسن رضایی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت:من یک معیار برای موضع‌گیری خودم داشتم و آن هم قانون بود. من راه حل قانون را در پیش گرفتم. تقریبا هر روز دو نامه به شورای نگهبان می‌نوشتم . بعد از نماز جمعه و صحبت‌های رهبری با ادله به شورای نگهبان رفتم و اعتراضات را پیگیری کردم . وقتی مهلت تعیین شده تمام شد و شورای نگهبان نظر نهایی را داد، بنده تمکین کردم و در نامه نوشتم که با توجه به زمان محدود اعتراضات و شرایط حساس کشور که با آن مواجه خواهیم شد و به خاطر مسائل امنیتی من ادامه نخواهم داد.

وی ادامه داد: بنده حتی راه حل هم ارائه دادم و پیشنهاد تشکیل کمیسیون امنیت ملی در همین زمینه بود. هم راه حل دادم و هم تمکین کردم. شورای نگهبان عملکردش ضعیف بود ولی این مانع از عمل به قانون نبود.اضافه شدن آقای شاهرودی به شورای نگهبان خود یک نکته قوت است.

رضایی تصریح کرد: اما در مورد سند چشم انداز، عملکرد دولت در زمینه برنامه چهارم توسعه ضعیف است و ما ارزیابی و اظهار نظر در این زمینه را آغاز کرده‌ایم. نظارت وظیفه ذاتی مجمع نیست؛ بلکه رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده‌اند و عملکرد مجمع در این زمینه ضعیف است. پیشنهادی به رهبری داده‌ایم در این زمینه که اگر دولت عمل کند مجمع بتواند آن را به دیوان عالی بسپارد که در دست بررسی است. چون فکر می کنیم نظرات بدون ضمانت اجرایی تاثیری ندارد.

زمان و مکان مراسم چهلم آيت الله منتظری


بسمه تعالي ‏
‏‏ ‏چهل روز از رحلت جانگداز عبد صالح خداوند، اسطوره مجاهدت و مقاومت ، بزرگمرد عرصه فقاهت ،‏ ‏حضرت آيت الله العظمي منتظري (رضوان الله تعالي عليه) مي‎گذرد.
‏ ‏چهل روز پيش ، آن فقيه بزرگوار، مشتاق و سبكبار، نداي (فادخلي في عبادي وادخلي جنتي) حق را لبيك‏ ‏گفت و امتي را ناباورانه ، عزادار و داغدار خويش نمود; و اينك در چهلمين روز فراغش به سوگ‏ ‏مي‎نشينيم .
‏ ‏به سوگ مي‎نشينيم به ياد آن قلب هميشه تپنده تاريخ ، كه در برابر تمامي جور و ستمي كه بر او مي‎رفت‏ ‏اسوه صبوري و پايمردي و استواري بود، اما تحمل و توان مشاهده كوچكترين ظلمي را در حق هيچ‏ ‏انساني نداشت ، هر انسان با هر مسلك و عقيده و مرام ; او كرامت انساني را بسيار ارج مي‎نهاد. به پيروي‏ ‏از مولاي خود حضرت علي (ع)، پست و مقام را تا زماني ارزشمند مي‎دانست كه بتواند حق مظلومي را‏ ‏بستاند و پناه بي پناهي باشد يا باطلي را از جامعه بزدايد.
‏ ‏چهل روز است كه روح پر فتوح آن عزيز به معراج رفته و در جوار رحمت الهي مأوا گرفته است .
‏ ‏ضمن عرض تقدير و تشكر از حضرات مراجع عظام و علماي اعلام ، دانشگاهيان و روشنفكران و كليه‏ ‏اقشار ملت بزرگوار كه با ارسال پيام و بزرگداشت آن مرجع عاليقدر، مقام والاي علم و حريت را ارج‏ ‏نهادند، مراسم اربعين آن فقيد سعيد را با توجه به تضييقاتي كه متأسفانه وجود دارد، بدين گونه به اطلاع‏ ‏مي‎رسانيم :

‏ ‏زمان : جمعه ‏1388/11/9‏ مطابق با سيزدهم صفرالمظفر، ساعت 3 الي 5 بعدازظهر
‏ ‏مكان : قم ، بلوار شهيد محمد منتظري ، دفتر و بيت فقيه عاليقدر
بيت آيت الله العظمي منتظري (رضوان الله تعالي عليه)

دستاوردي ديگر براي دولت دهم : بعداز قطار،سانحه برای هواپیما درفرودگاه مشهد !


ساخت روسيه


آينده نيوز : یك فروند هواپیمای مسافربری هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار سانحه شد.
محسن اسماعیلی مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی با تایید این خبر به مهر اظهار داشت: بر اثر این سانحه كه حدود ساعت هفت صبح امروز رخ داد، قسمتی از انتهای این هواپیما آتش گرفت.
به گفته اسماعیلی این حادثه تاكنون تلفاتی  نداشته است.
گویا این پرواز مربوط به شركت تابان بوده است.


بحراني بي سابقه براي بانكهاي ايراني ( آيا ورشكستگي بانكها از شايعه عبور كرده و به واقعيت بدل شده است ؟ )

فرداي ايران : چند روزي است كه خبر گزاريهاي نيمه رسمي و يا برون مرزي از بحران كمبود نقدينگي در بانكهاي ملت و ملي در پرداخت پول به مشتريان خود سخن  مي گويند . همچنين بر اساس گزارش هاي دريافتي كه از منابع مختلف به دست آمده بايد بررسي شود كه با عدم وصول مطالبات بانكها كه طبق برآوردهاي مراكز آمار مبلغي حدود 48 هزار ميليارد تومان مي باشد ، بحران شديدي در راه است كه مي تواند منجر به ورشكستگي شبكه بانكي شود . براي درك بهتر اين موضوع لازم است بدانيد كه شبكه بانكي دوبي به عنوان غول اقتصادي خاور ميانه با عدم وصول 10 ميليارد دلار كه بسيار كمتر از مبلغ ذكر شده عدم وصول بانكهاي ايراني است باعث گرديد تا دوبي با بحران شديد اقتصادي مواجه شود . همچنين گزارشهايي از اعلام اين كه مردم در حال خروج پولهاي خود از بانكها و تبديل آنها به ارزهاي دلار و يورو باعث گرديده تا اين مسائل شدت و حدت بيشتري به خود بگيرد و احتمال وجود بحران را عينيت ببخشد !

اما گزارش هايي از سايتهاي خبري در مورد بانكها كه در امروز به آنها پرداخته شده است :

آخرين آخبار