آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

بي بي سي آشوب سازي به روش قورباقه پخته

تهران - شبکه فارسي بي بي سي بي ترديد يکي از اصلي ترين آتش بياران آشوب هاي چند روز اخير تهران بوده است .
شبکه تلويزيوني بي بي سي در راس همه رسانه هاي معاند با ايران سرافراز ،با ادعاي اطلاع رساني لحظه به لحظه از انتخابات دهم رياست جمهوري عملا به پايگاه انتشار تحليل هاي ساختگي و برانگيختگي اجتماعي در ايران تبديل شده است. 
آنچه کارشناسان در ماه هاي اخير ابراز مي داشتند که شبکه فارسي بي بي سي به منظور انجام شبکه براندازي نرم و با حمايت نيروي انساني و مالي جرياني در داخل راه اندازي شده است طي روزهاي منتهي به انتخابات و پس از آن عملا به اثبات رسيد. 
نکته جالب توجه در اين است که بي بي سي علي رغم دريافت بودجه 15ميليون پوندي (22ميليون دلاري) وزارت امور خارجه انگليس، قبل و پس از راه اندازي همواره به کسري بودجه اعتراض مردم ماليات دهنده بريتانيا روبرو بوده است ، اين در حالي است که در روزها ي اخير مبادرت به افزايش پخش برنامه هاي زنده خود کرد،‌به طوري که جمعه شب مطابق روال قبلي برنامه هايش را تا پايان شمارش آرا و اعلام نتايج در قالب ميزگرد، وب گردي ، گفت وگو با کارشناسان ،‌ ارتباط مستقيم (نوبت شما)‌ و... ادامه داد. 
بي بي سي که در طول دوره فعاليت خود همواره از تنظيم و پخش خبر به شيوه شبه خبر ( فيجرنيوز) و تلفيق سخت خبر( هارد نيوز)‌ و نرم خبر (سافت نيوز)‌ پيروي کرده است در آستانه انتخابات و ازجمله طول جمعه شب به اين سو،‌ دقيقا و دانما با سوئيج کردن اين شيوه هاي خبري به يکديگر ،‌اهداف شبهه سازي ، بحران افکني و هدايت افکار عمومي به انگيختگي و نضج آشوب را هدايت کرد. 
اين شبکه متعلق به استعارگر پير که روزهاي قبل ،‌خود را آماده بحران سازي اجتماعي کرده بود، پيشاپيش در اخبار و تحليل هاي به اصطلاح کارشناسان سياسي مسايل ايران ،‌ بحث تقلب را تئوريزه و قاطعانه بر آن پاي مي فشردند که چنانچه احمدي نژاد راي بياورد شکي در تقلب وجود ندارد. 
بي بي سي در چارچوب سناريوي خود،‌ جمعه شب در قالب برنامه هاي زنده ،‌ بلافاصله پس از اعلام آمار هاي غير رسمي از منابع داخل ايران پروژه تقلب در انتخابات را با حضور فرخ نگهدار ( رييس سازمان فدائيان خلق )‌ و صادق صبا( تحليل گر سياسي )‌ کليد زد و پس از اين به تناوب انتشار خبرهايي از ايران ، ارتباط مستقيم و ... کارشناساني مانند جمشيد برزگر، هاشم احمد زاده ،‌احمد سلامتيان ،‌ سعيد برزين ،‌ مسعود بهنود و ... در استوديو و آدم هايي از احزاب و گروهک هاي داخل ايران هر لحظه به موازات اعلام آراي احمدي نژاد ،‌برحملات و تثبيت و تلقين تقلب در انتخابات افزودند به صورتي که نزديک صبح و تا ظهر شنبه جملگي گزارش پراکني اين شبکه دستور حمله و اغتشاش و افزايش نارضايتي بود. 
شيوه بارز بي بي سي در توفيق خود اين بود که کليت مباحث در يک دايره طراحي شده روش قورباغه پخته، کارکرد مي يافت . 
بدين صورت که مثلا کارشناسان استوديو دلايلي را درقالب تحليل مطرح مي کردند و سپس ارتباط مستقيم برخي آدم هاي معمولي تحت عنوان مخاطبان بي بي سي و بعد از اين ارتباط با رييس ستاد مردمي موسوي و سخنگوي ستاد مهدي کروبي و ... مجددا کارشناسان داخل استوديو و ... جملگي صحبت هاي يکديگر را کپي کرده و با کمي شاخ و برگ اضافه بخورد بينندگان اين شبکه مي دادند. 
بي بي سي براي پيشبرد سناريوي خود ، به خوبي از شيوه نرم خبر استفاده مي کرد به طوري که در ساعت يک بامداد با اولين اعلام هاي غيررسمي آرا،‌ سايت هاي بالاترين و قلم نيوز را در قاب مي گرفت که بوي تقلب مي آيد و يا راي هاي سفيد را به حساب احمدي نژاد گذاشته اند و هرچه اعلام آراي احمدي نژاد بيشتر مي شد لحن و نحوه بيان مطالب بي بي سي و آدم هايش تندتر مي شد تا آنجا که در ساعت دو و 20دقيقه بامداد سناريوي آنها به نقطه اوج خود رسيد و درتمام اين نوع انتشار ،‌ بي بي سي با استفاده از سخت خبر (‌البته تحريک آميز )‌ که هم اکنون موسوي و ... به وزارت کشور رفته اند و سوئيچ آن به نرم خبر ( درقالب گفت وگو و ارتباط مستقيم ) و سپس شبه خبر در ارتباط با رييس نهاد مردمي موسوي ،‌کاملا بحران سازي و تحريک مخاطب رقم زده مي شد. 
رضوي فقيه حالي دولت را متهم به دروغ گويي مي کرد که هنوز کانال هاي رسمي آمار را اعلام نکرده بود . او مي گفت:‌ وقتي رييس دولت آمار دروغ مي دهد و عدد سازي مي کند، طبعا وزارت کشورش هم همين کار را مي کند و .... و بي بي سي در پي هر ارتباط و گفت وگو با داخل ايران مي پرسد:‌ واکنش شما چيست؟ ( تحريک ضمني به عکس العمل )‌. 
بخشي از سناريوي بي بي سي چنين بود:‌ ارتباط با خاتمي به نام سولماز که از مشاهدات خود مي گفت ،‌سوئيچ به محمدي :‌ طوفان در راه است . ارتباط با ميترا از تهران و کاميار از دبي که ابراز نگراني مي کردند و سوئيچ به محمدي که از توطئه اي حکايت مي کند مبني بر اينکه کد احمدي نژاد 44بوده است و رتبه موسوي 4و خيلي ها به اشتباه يک 4اضافه کرده اند و شده 44به حساب احمدي نژاد :‌ سوئيچ به مسعود بهنود که محدوديت هاي اينترنتي را به نفع احمدي نژاد مي داند و وکيل مدافعانه مي گويد چون فضاي اينترنتي سهم اصلاح طلبان است ،‌ پس محدوديت آن عليه آنهاست :‌و ... 
مجموعه ساعات پخش برنامه هاي زنده بي بي سي پس از خاتمه راي گيري يک هدف را تعقيب مي کرد:‌ حتي اگر موسوي و کروبي کوتاه آمدند و براي مطالبات شما به خيابان نيامدند ،‌ شما کوتاه نياييد و خيابان را ترک نکنيد. 
اکنون بيش از پيش دست بي بي سي رو شد. شبکه اي که به دليل کسر بودجه بي بي سي روماني را تعطيل کرد، مجاني به مخاطبان داخل انگليس خط نمي دهد . اسپانسرآگهي ندارد و مشخصا اغلب خبرنگاران آن از طيف هاي اصلاح طلب و مشاور آن يکي از سردبيران نشريات زنجيره اي توقيف شده است و غيره ،‌ لذا چنين رسانه اي کسري بودجه خود را از کجا تامين مي کند و آيا با توجه به طيف فکري همکار اين رسانه مي تواند مدعي بي طرفي باشد ، بي بي سي که از پخش اگهي قربانيان غزه خودداري کرد که مبادا مخاطبانش آن را نقض بي طرفي بي بي سي بدانند ،‌ اکنون با جمع يک طرفه اي چگونه مي تواند مدعي خبر پراکني چند سويه درباره ايران باشد؟، وجدان رکن چهارم دمکراسي در عملکرد بي بي سي درباره انتخابات اخير در رنج است آيا محکم به اين قضيه رسيدگي خواهيم کرد؟

درخواست صدور مجوز برای راهپیمایی روز دوشنبه 25 خرداد 88

در نامه‌ رئيس ستاد انتخابات موسوي به وزير كشور مطرح شد؛

درخواست صدور مجوز برای راهپیمایی آرام حامیان موسوی در سراسر کشور

قلم - در این درخواست مسیر راهپیمایی در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تعیین شده و سخنران مراسم نیز مهندس میرحسین موسوی خواهد بود. به گزارش قلم نیوز، رئیس ستاد انتخابات مهندس موسوی طی نامه‌ای از وزیر کشور درخواست کرد مجوز لازم برای راهپیمایی آرام مردم در سراسر کشور و در اعتراض به شیوه برگزاری انتخابات در ساعت 16 روز دوشنبه مورخ 25/3/88 را صادر نماید. در این درخواست مسیر راهپیمایی در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تعیین شده و سخنران مراسم نیز مهندس میرحسین موسوی خواهد بود. مسیر راهپیمایی در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به صورت جداگانه تعیین و اعلام خواهد شد.

نامه ی میر حسین موسوی به شورای محترم نگهبان 23/3/88


بسمه تعالی

شورای محترم نگهبان

سلام علیکم

پیرو ده ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها که قطعا در نتیجه انتخابات 22 خرداد ماه موثر بوده است و ذیلا به مواردی از آنها اشاره می شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسیدگی و ابطال ان درخواست می گردد:

1- در ایام تبلیغات ، خصوصا در مناظره آقای احمدی نژاد، اتهامات بزرگی علیه بعضی از شخصیت های حقیقی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز آقای ناطق نوری عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بازرسی ویژه مقام معظم رهبری، در رسانه ملی مطرح شد که بنا به اظهار صریح ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور مصادیق روشن عمل مجرمانه بوده است. این اتهامات خوراک اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد علیه سایر نامزد ها، خصوصا اینجانب قرار گرفت.

2- ایشان در مناظره های انتخاباتی اقدام به بیان مطالب خلاف امنیت ملی نمود که نتیجه آن زیر سوال بردن بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی سلام الله علیه بود. به علاوه، عمل ایشان در افشای بعضی از موضوعات محرمانه و سری با تلفیق موارد نادرست، از جمله متهم کردن دولت جمهوری اسلامی و وزارت کشور به سازماندهی اوباش برای حمله به جوانان و مردم و بریدن کراوات ها و تراشیدن موی سر جوانان اتهاماتی واهی است که در هیچ مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار نگرفته و بدیهی است که عملی مجرمانه محسوب می شود.

3- کارشکنی های عدیده مسؤلان وزارت کشور و بسیاری از فرمانداری ها، از جمله فرمانداری های تهران در ارایه کارت های نمایندگان جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی و اینجانب منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان ما دو نفر در محل شعب اخذ رای و محل های شمارش و تجمیع آراء گردید و نمایندگان نامزدها هیچگونه نظارتی بر انتخابات نداشته اند.

4- بر خلاف اعلام کتبی قبلی مبنی بر این که شمارش آراء و تجمیع آن دستی خواهد بود، ستاد انتخابات کشور در حالی که هنوز تعدادی از شعب در حال شمارش آرای مردم بودند اقدام به اعلام نتایج در حجم انبوه نمود. این در حالی بود که هنوز صورت جلسه های موسوم به فرم های 22 و 28 از هیات های اجرایی دریافت نشده وتنها ملاک ارایه آمار ارقام موجود در سیستم های رایانه ای بود که هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد و موجب التهاب اجتماعی و نگرانی در جامعه بر اساس امارهای فاقد مبنای قانونی می شود.

5- صدها شعبه اخذ رای در مناطق مختلف کشور از جمله شیراز، تبریز،تهران و ... در ساعات قبل و بعد از ظهر دچار کمبود تعرفه اخذ رای شدند و این امر موجب توقف چند ساعته رای گیری در آنها گردید . با توجه به این که تعداد تعرفه های چاپ شده با فرض بالاترین تعداد متصوره شرکت کنندگان به گونه ای بوده است که بیش از 17میلیون تعرفه اضافی می توانست در اختیار وزارت کشور باشد تعلل شدیدی که در جریان توزیع تعرفه های انتخاباتی به چشم می خورد کاملاً ابهام برانگیز بود و نشان می داد که این تعلل و نیز اعلام توقف زمان رای گیری ، درحالی که هنوز تعداد قابل توجهی از مردم خواستارشرکت درانتخابات بودنداز سرنگرانی نسبت به افزایش تعداد آرای ماخوذه از مرز100%افراد واجد شرایط بوده است.طبیعی است که چنین اموری شائبه وقوع اقدامات غیرقانونی گسترده و وجود تعداد بی شمار آرای تقلبی در صندوق ها را تحکیم می کند.

6- علاوه بر موارد فوق تخلفات فراوانی صورت گرفته در روز و زمان اخذ رای طی بیش از 80مورد نامه خطاب به آقای کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان توسط رابط اینجانب به آن شورا تقدیم شده است.

7- آقای احمدی نژاد در وقت تبلیغات اضافی که سازمان صدا و سیما به صورت غیرقانونی به ایشان اهدا کرد وقوع اقدامات ضدامنیتی را پیش بینی کرد و به طور ضمنی موفقیت خود را مسلم دانست و رقبا را متهم به توطئه چینی نمود،که تمامی اینها حاکی از برنامه ریزی های پشت پرده برای دستکاری نتایج انتخابات است.به همین ترتیب تیتر خبر پیروزی آقای احمدی نژاد در سایت رجانیوز، فارس و ایرنا که چند ساعت قبل از پایان اخذ رای رویداد و نیز تعیین تیتر روزنامه کیهان با همین عنوان،طراحی قبلی اعلام چنین نتیجه رای را مشخص سازد.

8- نقص ماده 40 قانون جرائم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مداخله نظامیان و بسیج در انتخابات و شرکت در میتینگ های تبلیغاتی آقای احمدی نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتی و نقض ماده 68قانون انتخابات،از جمله تورگردی وزراء در استان ها و شهرستان ها(تاجایی که پس از سخنرانی معاون اول ریاست جمهوری در گیلان به ستاد اینجانب حمله گردید)و حضور آقای وزیرخارجه در شهرهای مختلف ایلام،کرمانشاه،سمنان و گیلان و .... در جلسات تبلیغاتی و استفاده آقای احمدی نژاد از هواپیمای اختصاصی دولت برای حضور در میتینگ های تبریز و ارومیه و اصفهان و .... نمونه هایی دیگر از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور،به ویژه فصل هفتم آن بوده است.

9- نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اینجانب درمورد ابطال انتخابات 22خردادماه مورد رسیدگی و اقدام قرارگیرد.

میرحسین موسوی

بیانیه ی میر حسین موسوی خطاب به مردم 23/3/88


بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز

از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد اطمینان دارم که این واکنشها، نه به خاطر شخص من، بلکه اثر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود. اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تا کنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی‌های شدیدی است که به خاطر در خطر گرفتن دستاورد‌های عظیم انقلاب خود دارند.

کسانی که با تخلفات بسیار نتایج غیر قابل باوری را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند اینک در صدد تثبیت آن نتایج و شروع دوره جدید از تاریخ کشور ما هستند. اینجانب در طول انتخابات به کرات از خطرات قانون‌گریزی سخن گفته‌ام و تاکید کرده‌ام که چنین شیوه‌ای ممکن است به استبداد و دیکتاتوری بیانجامد و امروز ملت ما در نقطه‌ای قرار گرفته است که این دور نما را لمس می‌کند ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبند هستیم، اصل ولایت فقیه یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکات سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم، امیدواریم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهد در عین حال هشدار می‌دهیم که هیچ یک از کسانی که انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت. این چیزی است که خون صدها هزار شهید ما را به مسئولیت پذیری در قبال آن قرا می‌خواند.

مردم عزیز

اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شواری نگهبان ارائه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم. توصیه مکرر و و مجدد این خدمتگذار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد؛ مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.

ما از مسئولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشور به ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند. موافقت مسئولان با این امر می‌تواند بهترین راه حل برای مهارهیجانات فعلی باشد.

از رنگ سبز که نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اکبر که حاکی از ریشه‌های انقلابی ماست دست برنداریم. این رنگ و شعاری است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل‌ها و خواسته‌های ما با هم خواهد بود. متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود. اطمینان دارم که خلاقیت شما راه حل‌های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد کرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال کشور و نظام و انقلاب بگیریم.

به عنوان یک علاقمند، به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خود جوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

به امید روزهای بهتر

میرحسین موسوی

اغتشاشات توسط بيگانگان و از خارج سازماندهي مي شود

يک عضو شوراي مرکزي جامعه و دبير تهران جامعه اسلامي مهندسين اظهار داشت: اغتشاشات و ناآرامي هايي که امروز شاهد هستيم، از سوي بيگانگان و از خارج مرزها سازماندهي شده است.
"مصطفي ميريان" در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اينکه بيگانگان با راي ميليوني مردم و حضور پرشور آنان بهت زده شدند، اظهار داشت: حضور بي سابقه مردم در پاي صندوق هاي راي، بيگانگان را بر آن داشت که به فکر ايجاد ناامني در کشور بيافتند. 
وي تاکيد کرد: مردم ما آگاه هستند؛ نبايد با اين افراد همراه شوند و بايد از اين محيط هاي تنش زا دوري کنند. 
دبير شاخه تهران جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينکه بيگانگان از اين آشوب ها در کشور خوشحال مي شوند، افزود: ما نبايد به آشوبگران اجازه بدهيم با ايجاد فضاي تنش زا کشور را ناآرام کنند. 
وي پيروزي قاطع محمود احمدي نژاد را نشانه علاقه مردم به اين نامزد انتخابات دانست و افزود: خدمتگزاري او در اين چهار سال به مردم ثابت کرد، هيچ کس نمي تواند بهتر از احمدي نژاد عدالت را در جامعه پياده کند. 
عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: راي مردم به احمدي نژاد نشان دهنده اعتماد قاطع آنان به او است. 

مسيرهاي چهارگانه راهپيمايي جشن بزرگ مردم تهران

مسيرهاي چهارگانه راهپيمايي مردم تهران پيش از برگزاري جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و پيروزي انتخابات اعلام شد.
به گزارش ايرنا مسيرهاي چهارگانه راهپيمايي به مقصد ميدان ولي‌عصر(عج) بدين شرح است: 

1- تقاطع خيابان طالقاني و خيابان ولي‌عصر(عج) 
2- تقاطع خيابان کارگر و بلوار کشاورز 
3- تقاطع خيابان فاطمي و خيابان ولي‌عصر(عج) 
4-ميدان هفتم تير 

جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و شکرگزاري مردم تهران براي پيروزي دکتر محمود احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري عصر امروز 24/3/88 ساعت 17 در ميدان ولي‌عصر برگزار خواهند شد. 

مقايسه خواندني نتايج 2 دوره حضور خاتمي واحمدي نژاد درانتخابات رياست جمهوري

به نظر مي رسد عده اي به دليل اينکه تاب پذيرش شکست را ندارند آمار دوره هفتم (دوم خرداد 76) انتخابات رياست جمهوري را به رخ مي کشند اما نتايج اين دوره نکات جالب تري در درون خود دارد .
آنچه که مورد بحث ما در اين تحليل است مقايسه اي است از ميزان مشارکت مردم ايران در دوره هفتم و هشتم انتخابات رياست جمهوري (اول و دوم اصلاحات و حضور حجت الاسلام سيدمحمد خاتمي ) و دوره نهم و دهم (حضور دکتر محمود احمدي نژاد) و نيز بررسي ميزان رشد آراي نامزدهاي اول اين چهار دوره در دو دوره متوالي که منتخب مردم شدند . 

در انتخابات هفتمين دوره رياست جمهوري که دوم خرداد 76 برگزار گرديد 36466487 نفر واجد شرايط شرکت بودند که از اين تعداد 29145745 نفر شرکت نمودند يعني معادل 79.92% . 
در اين انتخابات 238 نفر داوطلب شدند که از اين تعداد چهار نفر توسط شوراي نگهبان تأييد شدند. حجت الاسلام خاتمي با 20138784 رأي (69%) حجت الاسلام ناطق نوري با 7248317 رأي، محمد ري شهري با 744205 رأي، زواره اي با 772707 رأي . حکم تنفيذ حجت الاسلام خاتمي در 5/76/12 از سوي مقام معظم رهبري صادر شد. 
در همين حال در دوره هشتم رياست جمهوري که در 18 خردادماه 80 برگزار گرديد 42170230 نفر واجد شرايط شرکت بودند که از اين تعداد 28155969 نفر شرکت نمودند که معادل 67.77% ضريب مشارکت مردم بود. در اين انتخابات از ميان817 داوطلب ثبت نام کننده ، تعداد 10 نفر توسط شوراي نگهبان تأييد شدند که سيد محمد خاتمي بار دوم با 21659053 رأي (77%) و پس از آن دکتر توکلي، شمخاني، غفوري فرد، فلاحيان و جاسبي و... در مراتب بعدي قرار گرفتند. حکم تنفيذ حجت الاسلام خاتمي در تاريخ 11 مردادماه 80 توسط مقام معظم رهبري صادر شد. 

1-ميزان مشارکت در سال 1376 ، 79/92 درصد از واجدين شرايط در انتخابات بود. 
2-ميزان مشارکت در سال 1380 ، 66/77 درصد از واجدين شرايط در انتخابات بود. 
آمار مقايسه اي اين محور در دو دوره حضور حجت الاسلام خاتمي نشانگر کاهش 13/18 درصدي ميزان مشارکت واجدان شرايط رأي دادن در انتخابات است . 

1- ميزان رأي در سال 1376 نامزد منتخب 20138784 رأي بوده است. 
2- ميزان رأي در سال 1380 نامزد منتخب 21659053 رأي بوده است . 

آمار مقايسه اي اين محور در دو دوره حضور حجت الاسلام خاتمي نشانگر افزايش 1520269 رأي واجدان شرايط رأي دادن در انتخابات به وي است . 

حال به آمار آراي انتخابات در دو دوره حضور دکتر احمدي نژاد توجه کنيد : 

دوره نهم : 
نتايج انتخابات دور اول رياست جمهوري دوره نهم نشان مي دهد که حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني با 6.16 ميليون نفر معادل 21 درصد آرا نفر اول ، آقاي احمدي نژاد با 5.71 ميليون نفر (19.5درصد ) نفر دوم بوده و پس از وي، آقاي کروبي با 5.07 ميليون نفر (17.3درصد) ، قاليباف با 4.07ميليون نفر (13.9درصد ) ، معين با 4.05ميليون نفر (13.8درصد) ، لاريجاني با 1.74 ميليون نفر (5.9 درصد) و مهرعليزاده با 1.29 ميليون نفر (4/4 درصد ) به ترتيب در رتبه بعدي قرار گرفتند . تعداد آراي باطله نيز 1.2 ميليون معادل 4.2 درصد کل آرا بوده است . پراکندگي آرا و محبوبيت کانديداها در نقاط مختلف کشور از تنوع قابل توجهي برخوردار است . بر اساس نتايج مرحله اول آقايان هاشمي و احمدي نژاد به مرحله دوم راه يافتند. در بين داوطلبين نام برده شده ، بيشترين واريانس (ميزان پراکندگي ) راي استاني به ترتيب آقايان احمدي نژاد ، کروبي و معين اختصاص دارد . راي آقايان هاشمي و قاليباف تقريبا در سطح کشور يکنواخت است اما راي آقايان احمدي نژاد و کروبي داراي پراکندگي بالايي در سطح کشور است . 
در مرحله دوم انتخابات 27/9 ميليون نفر به پاي صندوق هاي راي رفتند که در مقايسه با مرحله اول ميزان مشارکت به مقدار 5 درصد کاهش يافت . 
محمود احمدي نژاد موفق شد از مجموع 27.959.253 رأي، 63 درصد آرا يعني 17.248.782 را از آن خود کرده و به رياست جمهوري کشور برگزيده شد . بررسي آرا در مرحله دوم نشان مي دهد که تفاوت چنداني در ميزان کسب آرا توسط کانديداها در نقاط شهري و روستايي و همچنين در شهرهاي کوچک ، متوسط و بزرگ مطابق طبقه بندي انجام شده ، مشابه آنچه در مرحله اول انتخابات بود ، وجود ندارد . درتمام اين گروه ها احمدي نژاد به طور متوسط آرايي بين 61 تا 68 درصد کسب کرده اند و آراي هاشمي نيز بين 32 تا 39 درصد متغير بوده است. ملاحظه مي شود که احمدي نژاد در مرحله دوم موفق شد آراي ساير کانديداها را به سمت خود جذب کند و يکي از نکات قابل توجه در مرحله دوم اين است که در بررسي آراي آقاي هاشمي و احمدي نژاد به تفکيک مناطق جغرافيايي کشور ، تفاوت معني داري ملاحظه مي شود . احمدي نژاد موفق به کسب اکثريت مطلق آرا به نسبت بهتري در مناطق غرب ، جنوب و جنوب شرق کشور داشته است . به عنوان مثال محمود احمدي نژاد در پنج استان اصفهان ، قم ، قزوين ، سمنان و چهارمحال و بختياري به طور متوسط حدود 74 درصد آرا را کسب کرد. 

دوره دهم : 
در دوره دهم رياست جمهوري که در 22 خردادماه 88 با حضور محمود احمدي نژاد ، ميرحسين موسوي ،محسن رضايي و حجت الاسلام مهدي کروبي برگزار شد مشارکت بيش از 85 درصدي يعني 39165191 رأي صحيح و باطله مأخوذه را شاهد بوديم . 
در اين انتخابات از ميان 478 داوطلب ثبت نام کننده ، تعداد 4 نفر توسط شوراي نگهبان تأييد شدند که محمود احمدي نژاد براي بار دوم با 24527516 رأي 62.63 درصد آرا و پس از آن ميرحسين موسوي با 13216411 رأي 33.75 درصد آرا ، محسن رضايي با 678240 رأي 1.73 درصد آراي اخذ شده و مهدي کروبي با 333635 رأي 0.85 درصد آرا در مراتب بعدي قرار گرفتند و آراي باطله مأخوذه 409389 باطله 1.04 درصد اعلام شد . 

بر اين اساس : 
1-ميزان مشارکت در دور دوم سال 1384 ، 59/76 درصد از واجدين شرايط در انتخابات بود. 
2-ميزان مشارکت در سال 1388 ، بيش از 85 درصد از واجدين شرايط در انتخابات بود. 
آمار مقايسه اي اين محور در دو دوره فعاليت دکتر احمدي نژاد نشانگر افزايش بيش از 26 درصدي ميزان مشارکت واجدان شرايط رأي دادن در انتخابات است . 

1- ميزان رأي در سال 1384 نامزد منتخب 17.248.782 رأي بوده است. 
2- ميزان رأي در سال 1388 نامزد منتخب 24527516 رأي بوده است . 

آمار مقايسه اي اين محور نيز در دو دوره احمدي نژاد نشانگر افزايش 7278734 رأي واجدان شرايط رأي دادن در انتخابات به نامزد عدالت محور ايران اسلامي است . 

نتايج : 
1- مقايسه آمار يادشده نشان مي دهد در دو دوره حضور محمود احمدي نژاد در حالي 26 درصد افزايش نشان مي دهد که در دور دوم حضور سيد محمد خاتمي 13 درصد کاهش داشتيم . 
2- آمار اين چهار دوره نشان دهنده آن است که ميزان آراي خاتمي در حالي در دور دوم حضورش 1/5 ميليون اضافه شده که در دور دوم حضور احمدي نژاد بيش از 7 ميليون افزايش رأي ديده مي شود و اين يعني افزايش آراي احمدي نژاد حدود 5 برابر خاتمي بوده است.

اعتراض تمدن استاندار تهران به مواضع تحريک کننده موسوي

استاندار تهران گفت: ميرحسين موسوي بايد پاسخگوي حوادث دو روز اخير تهران باشد.
مرتضي تمدن استاندار و رئيس شوراي تأمين استان تهران افزود: در طي دو روز گذشته تعدادي عوامل فرصت طلب به بهانه حمايت از موسوي از موقعيت سوء استفاده کرده و به آشوب طلبي و وارد کردن خسارت به اموال عمومي پرداخته‌اند. 
وي گفت: متأسفانه آقاي موسوي پس از اعلام نتايج شمارش آرا در دو بيانيه به موضع گيري نامناسب پرداخته و با طرح ادعاهاي موهوم به تحريک افکار عمومي پرداخته و زمينه اغتشاش توسط عده‌اي مغرض و فرصت طلب در سطح شهر را فراهم کرده است. 
استاندار تهران با تأکيد بر پيگيري مسايل اختلافي از مجاري قانوني گفت: وقتي در قانون براي پيگيري مطالبات و شکايات، راه حل هاي منطقي پيش بيني شده است چرا آقاي موسوي با مواضع تحريک کننده به آشوب طلبان و دشمنان آزادي و مردم سالاري ديني کمک مي کند. 
رئيس شوراي تأمين استان تهران با اظهار تأسف از اين که تا کنون آقاي موسوي حاضر نشده اند دست از تحريک هواداران خود بردارند يادآور شد عده‌اي که به بهانه حمايت از‌آقاي موسوي به مردم تعرض کرده و با آتش زدن چند دستگاه اتوبوس و ساير اموال عمومي به بروز ناامني در شهر تهران پرداخته اند به طور قطع مجازات خواهند شد و شوراي تأمين استان مسئوليت اين حوادث تأسف بار را ناشي از رفتار غيرمسئولانه آقاي موسوي مي داند. 

بيانيه مهم مير حسين موسوي به ملت ايران:

ما شکایت جدی خود را از جریان ناسالم انتخابات با تمام توان پیگیری خواهیم کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

تخلفاتی که در دهمین انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است بسیار جدی است و رنجش عمیق شما کاملا به حق است. در عین حال قاطعانه از شما می خواهم هیچ فرد یا گروهی خود را در معرض صدمه قرار نداده آرامش و متانت خویش را از دست ندهد و همگان در هر حال حساب خود را از هر گونه رفتار خشونت آمیز جدا نمایند. همچنین از نیروی انتظامی انتظار دارم با درایت مردم را از خود دانسته احساسات آنها را در این شرایط درک کند.

ما شکایت جدی خود را از جریان انتخابات و روندهای ناسالمی که در طی آن دیده شد با تمام توان پیگیری خواهیم کرد و نتایج آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

یانیه بسیار مهم میرحسین موسوی خطاب به علمای قم:

انالله وانا الیه راجعون/تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده/شاید تذکر شما مفید واقع شود

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

محضر مبارک مراجع عظام و علمای اعلام

با اهدای سلام، اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.

امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.

عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟ به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.

ایاک و الظلم لمن لیس له الا الدعا

برادر شما - میرحسین موسوی"

برخي جريان ها با اعتراض به صحت انتخابات دنبال توجيه شکست خود هستند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد:برخي جريان ها با اعتراض به صحت انتخابات دنبال توجيه شکست خود هستند.
"محمد اسماعيل کوثري" در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا اظهار داشت: افرادي که با طرح صيانت از آرا تلاش مي کنند منافع ملي را قرباني کنند بدانند قرباني کردن منافع و مصالح کشور براي توجيه شکست در انتخابات قابل بخشش نيست. 
وي با اشاره به اينکه طرح اين مسائل ايجاد نوعي عمليات رواني از سوي اصلاح طلبان است گفت: اين کار کاملا غيرقانوني است وقتي تمامي نمايندگان شوراي نگهبان و وزارت کشور در کنار صندوق ها هستند بيان اين مساله کاملا غير قانوني است. 
کوثري تاکيد کرد:پذيرش قواعد دموکراسي ايجاب مي کند که جريان ناکام در انتخابات براي مردم احترام بگذارد و براي توجيه شکست خود دنبال مقصر نگردد. 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: آنان وقتي ديدند که نمي توانند راي مورد نظر را کسب کنند جوسازي ها را شروع کردند و عملا با اين کار به مردم بي احترامي کردند. 
عضو ستاد اجرايي صندوق هاي مجلس خبرگان در فرمانداري تهران با اشاره به اينکه اعضاي ستاد کميته صيانت از آرا تهران ستاد مير حسين موسوي تخلف زيادي را امروز انجام داده اند گفت: مسئولان اين ستاد با دادن حکم به افرادي آنان را به عنوان ناظر به پاي صندوق ها مي فرستادند و مي خواستند که به نحوه اجراي انتخابات نظارت کنند. 
وي افزود: افراد ما به محض اطلاع از اين موضوع با آن افراد برخورد کردند و هم اکنون مسئولان ستاد موسوي تحت پيگرد قانوني هستند. 
وي اظهار داشت: آنان با اين فعاليت ها مي خواهند عمليات رواني ايجاد کنند. 

مرکز هدايت آشوب خياباني در شمال پايتخت

به گزارش ايرنا،‌ گزارشهاي دريافتي حاکي است مجموعه تحرکات آشوب طلبانه طي 24 ساعت گذشته در تهران از يک مرکز درشمال پايتخت هدايت شده است . 
براساس اين گزارش ها اتاق هدايت و حمايت آشوب طلبان از سوي مصطفي تاج زاده و محسن امين زاده اداره مي شود . 
اين دو نفر ماموريت تشکيل جلسات اخذ تصميم و اجراي آن براي برهم زدن نظم پايتخت و آرامش شهروندان تهران را برعهده دارند .
از جمله دستور کار اصلي اين مرکز فتنه، شايعه پراکني وسيع با استفاده از شبکه هاي ماهواره اي و اينترنتي و نيز سازماندهي اراذل و اوباش براي ايجاد ناآرامي هاي خياباني و فراهم کردن امکانات لازم براي اوباش اجاره اي يا تحريک شده است . 
درهمين رابطه زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي در گفتگو با چند رسانه بيگانه وجود اتاق فرماندهي آشوب را تلويحا تاييد کرده و گفت،‌ اقدامات اصلي ستاد موسوي در روزهاي آينده دراين مرکز برنامه ريزي مي شود . 
اين کانون فتنه گري صبح امروز ضمن سازماندهي 3000 تن از اراذل و اوباش اجاره اي و توجيه آنها از نظر محتواي شعارهايي که بايد سردهند،‌ خبرنگاران و تصويربرداران چند رسانه بيگانه را جهت پوشش خبري و تصويري تحرکات آشوبگرانه اوباش تحت عنوان جنبش اعتراضي (!) به نتيجه انتخابات به صحنه کشاندند تا بدين ترتيب خوراک تبليغاتي براي دشمنان قسم خورده ملت و کشور فراهم آيد . 
همين مجموعه به مديريت سياسي يک نامزد انتخابات مشغول است تا به محوريت راديکاليزم کور عليه آرامش مردم وکشور تبديل شود،‌ به نحويکه بدون اطلاع خود وي‌، اما از قول او بيانيه ها و پيام هاي تند و تحريک آميزي را تنظيم و منتشر مي کنند . 

پليس با بر هم زنندگان نظم در تهران برخورد مي کند

معاون عمليات پليس نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: با توجه به اينکه هيچ مجوزي براي تجمع مردم در تهران صادر نشده لذا هر گونه تجمع مغاير با قانون بوده و پليس با عوامل آن و بر هم زنندگان نظم عمومي در پايتخت برخورد مي کند.
سرهنگ "محسن خانچرلي" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: برخورد پليس با مردم نيست بلکه ماموران تنها با کساني که نظم عمومي را برهم مي زنند يا قصد دارند به اماکن عمومي خسارت وارد کنند، برخورد مي کند. 
وي تصريح کرد: هم اکنون ماموران پليس در اکثر مناطق تهران حضور دارند و سعي مي کنند نسبت به هدايت مردم و جلوگيري از بروز تنش و درگيري مانع از انجام تجمع ها شوند. 
سرهنگ خانچرلي اظهار داشت: برخي افراد که به نتيجه اعلام شده انتخابات اعتراض دارند از ساعاتي پيش در خيابان وليعصر(عج) و خيابان هاي منتهي به ميدان فاطمي تجمع کرده و به برخي از خودروهاي شخصي آسيب رساندند که پليس با حضور در اين محدوده اين افراد را متفرق کردند. 
وي تاکيد کرد: متاسفانه برخي از اين افراد به مقابله با پليس پرداخته و با پرتاب سنگ و ديگر اشياء سعي داشتند پليس را از انجام وظيفه خود باز دارند. 
نيروي انتظامي نيز در اطلاعيه اي، برپايي هرگونه تجمع، راهپيمايي و راه اندازي کارونال بدون مجوز قانوني را ممنوع خواند و اعلام کرد: نيروي انتظامي بنا بر وظايف ذاتي خود با هر گونه فعاليت غير قانوني به شدت بر خورد مي کند. 
بنابراين شايسته است ستادهاي انتخاباتي کانديداها ضمن حفظ هوشياري به حاميان و طرفداران خود اعلام نمايند از هر گونه تجمع و اقدام خلاف قانون خودداري کنند. 
بديهي است مسووليت عواقب مربوط به آن بر عهده کانديداها و روساي ستادهاي انتخاباتي آنان است. 

بیانیه موسوی

میرحسین موسوی از مردم خواست به خیابان بیایند : «قاطعانه از شما می‌خواهم هیچ فرد یا گروهی خود را در معرض صدمه قرار نداده، آرامش و متانت خویش را از دست ندهد و همگان در هر حال حساب خود را از هر گونه رفتار خشونت آمیز جدا نمایند. همچنین از نیروی انتظامی انتظار دارم با درایت مردم را از خود دانسته احساسات آنها را در این شرایط درک کند».

امروز یکشنبه، 24/3/88 در حمایت از آقایان کروبی و میرحسین موسوی، دستمالهای سبز در یک دست و سفید در دست دیگر به نشان همبستگی اصلاح طلبان ایران در دستهای ما خواهد بود . کرد ، آذری ، بلوچ ، ترکمن ، بختیاری ، عرب ، فارس ، سنی ، شیعه ، مسیحی ، کلیمی ، زرتشتی ، درویش ، بهایی میهن مال توست . مطمئنا فردا با حضور نظامیان طبق همان نامه ای که قبلا دیده ایم میخواهند یک جو روانی در جامعه راه بیاندازند ، با تلفن ، اس ام اس ، ای میل ، گفتگوی رو در رو ، اتاقهای چت ، سایتها و وبلاگها ، اگر توانایی دارید پخش اعلامیه و بقیه روشها سایر هم میهنان را خبر کنید ، ساعت 5 بعدازظهر وعده ایرانیان ، دست در دست هم حلقه اتحاد می دهیم و به نیروی انتظامی گل هدیه خواهیم داد . بازاریان از 5 بعدازظهر درهای مغازه و شرکتهای خود را ببندید.

تهران : بین میدان ولیعصر و تجریش و کوی امیرآباد ،
مشهد پارک ملت ،
اصفهان خیابان چهارباغ بالا ،
شیراز خیابان حافظ ،
اهواز خیابان نادری ،
کرج خیابان اصلی گوهردشت ،
تبریز خیابان راسته کوچه و بازار ،
کرمان در مقابل استانداری ،
یزد خیابان پرفسور حسابی ،
ساری فلکه ساعت ،
گرگان خیابان ناهارخوران ،
سنندج خیابان ششم بهمن ،
چالوس خیابان رادیو دریا ،
خرم آباد خیابان خرم رود ،
کرمانشاه خیابان طالقانی ،
ارومیه خیابان خیام ،
رشت خیابان منظریه ،
بجنورد چهارراه مخابرات ،
بیرجند خیابان مدرس ،
زاهدان خیابان کوثر ،
اردبیل مقابل استانداری ،
زنجان خیابان سعدی ،
همدان میدان بوعلی ،
بندرعباس بلوار امام ،
بوشهر خیابان طالقانی ،
یاسوج خیابان استاد ،
شهرکرد میدان انقلاب ،
ایلام خیابان مسجد جامع ،
قزوین مقابل استانداری ،
قم خیابان ارم ،
اراک میدان ولیعصر ،
کاشان میدان پانزده خرداد ،
سایر شهرها محل تجمعات انتخاباتی
و تمامی ایرانیان خارج از کشور در جلوی سفارت های ایران . ما پیروزیم

پرچم ايران روي ميکروفن هاي نمايندگان مجلس

نمايندگان اصولگراي مجلس در جلسه علني روز يکشنبه مجلس پرچم جمهوري اسلامي ايران را به ميکروفن هاي خود آويخته اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان اصولگراي مجلس به شکرانه انتخاب دکتر «محمود احمدي نژاد» در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، پرچم ايران را که نماد انتخاباتي احمدي نژاد بود، به ميکروفن هاي خود‌ آويخته اند. 
پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري نمايندگان اصلاح طلب مجلس به بهانه سوم خرداد روز آزادسازي خرمشهر سربندهاي سبز رنگ خود را به نشانه حمايت از «ميرحسين موسوي» به ميکروفن هاي خود آويخته بودند. 
محمود احمدي نژاد در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با کسب بيش از 24ميليون راي ، براي بار دوم رييس جمهور ايران شد. 

نخستين سخنان پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري

احمدي نژاد: دوراني جديد در تاريخ ملت ايران آغاز شده است

به گزارش ايرنا، احمدي نژاد که در قالب يک نطق زنده تلويزيوني از شبکه يک سيما با مردم سخن مي گفت، تصريح کرد: آينده اي پر از سازندگي و عزت در برابر ملت ايران است. 
وي افزود: امروز ما قدم در راه جديدي مي گذاريم که اگرچه در گذشته هم اين راه بوده است اما اکنون پيمون اين راه در سطحي بالاتر، افقي وسيع تر و با شتابي مضاعف صورت خواهد گ رفت. 
احمدي نژاد با تبريک اعياد بزرگ پيش رو از جمله ميلاد حضرت زهرا(س) و فرزند گرامي اش امام خميني (ره)، "جشن بزرگ پيروزي ملت ايران" را نيز تبريک گفت و اظهارداشت:‌ حقيقتا، ما لطف خدا و عنايات امام عصر(عج) و هوشمندي ملت بزرگ خود را در اين صحنه بزرگ به روشني مي بينيم. 
رييس جمهوري منتخب تصريح کرد: راي مردم در انتخابات راي به برنامه هاست، زيرا مردم عاشق چشم و ابروي کسي نيستند و عقد اخوت با کسي ندارند. 

آمار واقعی یا ساختگی؟

کارمندان وزارت کشور خبر دادند:

افراد واجد شرایط رای: 49,322,412
افراد شرکت کننده در انتخابات: 42,026,078
تعداد آرای باطله: 387,161

میرحسین موسوی خامنه 19,075,623
کروبی 13,387,104
محمود احمدی نژاد 5,698,417
محسن رضایی میرقائد 3,754,218 

آرامش

سلام!

از همه ی دوستان خواهش می کنم آرامش خودشون رو حفظ  کنند و اجازه بدند انتخابات و انتخاب ما و همه ی شما، در راستای تحقق آرمانهاش تلاش کنه!
بهتره ما و شما هم بجای تبدیل کردن اییران به آشوبگاه! به فکر پیشبرد مقاصد و اهداف مملکت باشیم!
خود من به کروبی رای دادم ولی باید به همه ی رای دهندگان و مجریان انتخابات احترام گذاشت!

به امید کشوری آباد!

عکسهای شورشهای خیابانی بعد از انتخابات دهم!





عکسهای شورشهای خیابانی بعد از انتخابات دهم!














آخرين آخبار