آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

صفار هرندي استعفا داد و دولت از رسمیت افتاد

ساعتی پس از آنکه سایت اطلاع‌رسانی دولت برکناری صفار هرندی را تکذیب کرد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم نامه‌ای را منتشر کرد که در آن ضمن اشاره به دستور شفاهی احمدی‌نژاد برای این برکناری، وی تصریح کرده که استعفا می‌دهد و از فردا دیگر در این وزارتخانه حضور نخواهد یافت.

متن استعفانامه محمد حسين صفار هرندي به شرح ذيل است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم


جناب آقاي رئيس‌جمهور
با سلام

در پي ابلاغ شفاهي حكم جنابعالي مبني بر بركناري اينجانب و معرفي سرپرست وزارت‌خانه كه خبر آن روي شبكه ويژه خبري دولت و ديگر سايت‌هاي اطلاع‌رساني منعكس شد، خرسند شدم كه شانه‌هاي ضعيفم از زير بار مسئوليت سنگين اين امانت بزرگ رها شده است، اما گويا محظور [محذور صحیح است؛ مشخص نیست بی‌سوادی از خبرگزاری فارس است یا وزیر فرهنگ] از نصاب افتادن دولت، موجب توقف اين حكم گرديد.

اكنون با تأسف از قضاياي اخير كه موجب وهن دولت محترم شد، بي‌اعتنا به اخبار حاشيه‌اي، ابلاغ نخست را جدي گرفته و خود را فارغ از مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم يافت.

با اين همه در برابر اين تقدير كه در هشت روز باقيمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروي اين بنده كوچك خدا و سرباز ولايت امر،‌ به قدر يك "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسليم و راضي‌ام.

محمد حسين صفار هرندي
شامگاه يكشنبه سوم شعبان مطابق چهارم مرداد 1388

«الله اکبر» بگویید، پانصدهزار تومان جریمه میشوید!

میزان پرس : تعدادی از شهروندان که با سردادن بانگ الله اکبر شبانه بر بام منازل یا اماکن دیگر اعتراض خود را نسبت به نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری نشان می دادند پس از بازداشت به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شدند.

این بازداشت شدگان که اکثراً توسط نیروهای بسیج محلات دستگیر شده اند پس از بازداشت به اقدام علیه امنیت ملی متهم شدند و بصورت فله ای در شعبه دوم امنیت بازجویی و تفهیم اتهام شده و احکام از پیش تعیین شده ۵۰۰ هزارتومان جریمه به آنان ابلاغ شده است.

منابع مطلع عنوان می دارند روند دستگیری شهروندان معترض با اتهام فوق کماکان در جریان است و این بازداشت شدگان با پرداخت جریمه مذکور امکان آزادی را می یابند.

چهل روز پس از انتخابات پرداخت اضافه حقوق از جانب دولت متوقف شد

مبالغ اضافه شده به حقوق کارکنان دولت در دو ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری دهم، از فیش حقوقی تیرماه حذف شده و به روال سابق بازگشته است.

این اضافه حقوق پرداختی به کارمندان دولت در دو ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری دهم با اعتراض های گسترده ای مواجه شد.

سایر کاندیدا ها این اقدام احمدی نژاد را راهکاری برای جلب نظر رای دهندگان از طریق استفاده از امکانات دولتی اعلام می کردند.

منقدان این عمل دولت در آن زمان بر این عقیده بودند که پس از انتخابات دولت این چرداخت ها را ادامه نخواهد داد و این پرداخت ها صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد.

مجلس از بازداشتگاه ها بازدید میکند

آفتاب: هفت نماینده مجلس امروز صبح به زندان اوین و شهید رجایی کرج می‌روند تا بررسی وضعیت جسمی بازداشت شدگان سیاسی و مطبوعاتی از سوی مجلس آغاز شود.

فوت «محسن روح الامینی» فرزند مشاور ارشد محسن رضایی سبب شد علی لاریجانی سرانجام یک کمیته ویژه را به سرعت تشکیل داده و صبح امروز روانه دو بازداشتگاه کند چراکه دیروز در مجلس طیف وسیعی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کردند اخبار نگران کننده‌ای از وضعیت بازداشت شدگان شنیده‌اند و بهارستان دیگر سکوت را جایز نمی‌شمارد. 
حسن سبحانی نیا از آغاز ماموریت‌ها در گفت وگو با «اعتماد» این طور خبر داد؛ «برای اول کار، دیدارهایمان را از زندان اوین و شهید رجایی کرج آغاز می‌کنیم و احتمالاً در روزهای آتی از مراکزی مانند کهریزک هم بازدید خواهیم کرد». 

مادر اشکان سهرابی "جواب خون پسرم را چه کسی می دهد؟"

اشکان سهرابی، جوانی ۲۰ ساله، از دیگر کشته شدگان ناآرامی های پس از انتخابات ایران است. این جوان در ۳۰ خرداد ماه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان جان سپرد.
اشکان سهرابی متولد ۱۳۶۸ و دانشجوی رشته آی تی دانشگاه قزوین بود. زهرا نیک پیما، مادر اشکان، در خصوص روز حادثه می گوید پسرش ساعت هفت و نیم روز ۳۰ خرداد ماه برای دیدار با یک دوست از خانه بیرون رفت و تاکید کرد که پنج دقیقه ای باز می گردد. به گفته خانم نیک پیما فاصله منزل اشکان و دوستش کمتر از پنج دقیقه بوده است.
مادر اشکان افزود: "پسرم به خانه دوستش رفت و هنگام بازگشت از یک ساختمان بلند می زنندش و گلوله به سرخرگ آئورتش خورده بود."
خانم نیک پیما با اشاره به اینکه پس از دیر کردن اشکان، او به داخل خیابان می رود و دوست اشکان را دیده که با صورت خونی به طرف او آمده و به او خبر می دهد که اشکان زخمی شده و به بیمارستان برده شده است.
زهرا نیک پیما ادامه می دهد: "با دایی اشکان به بیمارستان رفتیم، حال اشکان خیلی بد بود. دکترها گفتند که بازگرداندنش جزو محالات است. کادر پزشکی در بیمارستان واحد خون نداشت، حتی درستگاه اکسیژن مناسبی نداشتند. من از میان در نگاه می کردم و با پمپ به او تنفس می دادند. یعنی درست نتوانستند به اشکان برسند، پسرم پس از ۱۰ دقیقه فوت کرد. "مادر اشکان با تاکید بر اینکه اشکان "فدای پنج دقیقه بیرون رفتنش شد"، می گوید جنازه اشکان را به راحتی در اختیارخانواده قرار نداده اند. او گفت خانواده تنها توانستند بعد از سه روز دوندگی، جنازه اشکان را تحویل بگیرند.
به گفته خانم نیک پیما، "اعلامیه ها و پرچم ها را می کندند و در مراسم بهشت زهرا دوربین فیلمبردای را دزیدند و بردند. تعهد گرفتند که سرو صدا نکنیم و شلوغ نکنیم و جنازه را یک سره به بهشت زهرا ببریم."
او می گوید "اشکان، تنها فرزند پسرم، نقاش بود. کمربند مشکی دان دو تکواندو بود، با این همه قابلیت در عرض پنج دقیقه پسرم را کشتند و تمام شد، هیچ کس هم نیست که پاسخگو باشد. جواب خون بچه من را چه کسی می دهد؟"
اشکان سهرابی در قطعه ۲۵۷ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

تجمع ایرانیان مقیم دبی


6

1

راهپیمایی ایرانیان مقیم دبی

3

5

7

این راهپیمایی مسالمت آمیز بعد از حدود نیم ساعت با دخالت پلیس دبی متفرق شد. پلیس دبی تمام پلاکاردهای افراد را گرفتند و حتی از بادکنک های سبز هم نگذشتند!

4

حرکت تعداد زیادی از مردم تهران بسوی صدا و سیما 3/ 5/ 88

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده مردم تهران  برای گرامیداشت یکی از شهدای قیام مردم ایران به صورت دسته های چند نفره از خیابانهای مختلف به سوی  صدا و سیما در حال حرکت هستند.
از ساعت 15:00 دسته های چند نفره از مردم تهران برای شرکت در مراسم گرامیداشت جان باخته آزادی محسن روح الامینی که در مسجد بلال  قرار است برگزار شود در حرکت هستند. در حال حاضر تعداد زیادی از مردم و بخصوص جوانان دختر و پسر بصورت گروههای چند نفره از نقاط مختلف تهران به سوی مسجد بلال که در محوطۀ  صدا و سیما است  درحال حرکت هستند. همچنین از ونک گروهای متعددی از مردم در حال حرکت بسوی آن نقطه هستند. قرار بود که در مسجد بلال صدا وسیما مراسم گرامیداشت جانباخته راه آزادی مردم ایران راس ساعت 16:00 برگزار شود .
نیروهای سرکوبگر گارد ویژه در میدان و نک و  جلوی دانشگاه خواجه نصیر مستقر شده اند. و همچنین  نیروهای سپاه پاسداران و بسیج و لباس شخصیها در نقاط مختلف مسقر شده اند و بر تعداد آنها افزوده می شود. همچنین نیروهای خبر چین وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در بین گروههای از  مردم نفوذ کرده اند  که البته با هوشیاری مردم  این افراد شناسائی می شوند و به همدیگر نشان داده می شوند. و در مواردی آنها را هو می کنند که مجبور به فرار از جمعیت می شوند.

گزارش تصویری از تظاهرات ایرانیان خارج کشور - 3 مرداد 3 / 5 / 88



امیر جوادی لنگرودی در زندان اوین جان باخت

خبرگزاری هرانا: طی نامه‌یی که از جانب پدر امیر جوادی لنگرودی به خبرگزاری ارسال شد، امیر جوادی لنگرودی که در اعتراض‌های 18 تیرماه بازداشت شده بود، درگذشته است. متن نامه‌ی مهندس علی جوادی لنگرودی بدین شرح است:
با سلام
«حال که این نامه را ارسال می‌کنم از اوین زنگ زدند و گفتند بیا جنازه‌ی پسر وجگر گوشه‌‌ات را از پزشکی قانونی تحویل بگیر. لازم است بگویم پسرم در تاریخ 18 تیر ماه در محدوده‌ی امیرآباد توسط لباس شخصی‌ها مصدوم و در بیمارستان بستری بود اما پس از بهبودی به زندان اوین برده شد و حالا جنازه‌ی پسر 24 ساله‌ام را تحویلم می‌دهند.
پسرم بنام امیرجوادی لنگرودی پسری بود به دور از جریانات سیاسی و فقط عاشق وطن بود همین و بس پسری مودب و سر به زیر که به تازه‌گی مادرش را از دست داده بود و عزادار مادرش بود. حال من تنها باید برای‌اش عزا بگیرم و مادری نیست تا برایش گریه کند.»
مهندس علی جوادی لنگرودی

آخرين آخبار