آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

علي مطهري - در مسايل سياسي مي‌‌توان نظر رهبري را رد كرد

سلام:رهبري به اين علت از احمدي‌نژاد حمايت كردند چون بر اين گمان بودنداگر كسان ديگري به قدرت برسند به كشور آسيب مي‌رسد و اگر مطمئن بودندديگراني بودند كه مي‌توانستند كانديداهاي رقيب را شكست بدهند مطمئنا ايشان از احمدي‌نژاد حمايت نمي‌كردند.
نماینده مردم تهران گفت: در حال حاضر اعضای هیات‌دولت یا از دانشگاه علم و صنعت و یا از همکاران رئیس‌جمهور در شهرداری و استانداری اردبیل بوده‌اند، این روش حکومت‌داری نیست، بلکه حکومت موفق آن است که نخبه‌ها را یافته و از آنان استفاده کند به همین دلیل مرجعی باید باشد تا این نخبگان را شکار کند.
به گزارش سلام، علی مطهری طی سخنانی با موضوع نقش احزاب در دهه چهارم انقلاب در اولین مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با اشاره به اصل 26 قانون اساسی زمینه توسعه احزاب در کشور را فراهم دانست و گفت: ما باید در ابتدا بررسی کنیم که آیا حزب صرفا برای کسب قدرت است یا خیر. پاسخ این است که حزب برای کسب قدرت تاسیس می‌شود اما بین قدرت‌طلبی و قدرت‌پرستی فرق است.
وی افزود: هر شخص باید قدرت‌طلب باشد و اگر به دنبال قدرت‌طلبی نباشد، یک نقصی دارد.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: آنچه مذموم است قدرت‌پرستی است که برای رسیدن به آن از هر وسیله‌ای برای رسیدن به مقام استفاده کند و اگر دید شخص صالح‌تری از او وجود دارد کنار نکشیده و اصرار بر اینکه خود باید به این مقام برسد.
مطهری با تاکید بر تفکیک قدرت‌پرستی و قدرت‌طلبی خاطرنشان کرد: اینکه شخصی برای ریاست‌جمهوری اقدام کند بد نیست و باید دید او قدرت را برای اجرای عدالت و توسعه پیشرفت می‌خواهد و یا اینکه از آن به نفع خود می‌خواهد استفاده کند.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: اگر کسی بگوید من ذاتا از قدرت بدم می‌آید یا دروغ می‌گوید یا مشکل روانی دارد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه یک حزب باید از پشتوانه علمی برخوردار باشد گفت: حزبی برای اینکه صرفا به قدرت برسد در حالی که از پشتوانه علمی برخوردار نباشد کار خطرناکی است و مشخص نیست که از کجا سر در بیاورد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه احزاب ما بر اساس اسلام تشکیل می‌شود، باید در آنها اسلام شناس حضور داشته یا با اسلام‌شناسان مرتبط باشند. گروه فرقان و مجاهدین خلق گفتند که ما برای اسلام‌شناسی نیاز به اسلام‌شناس نداشته و تنها کتب دینی را مطالعه می‌کنیم که همین امر موجب شد آنان از اسلام فاصله گیرند.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم به جامعه ایده‌آل برسیم، حداقل باید تلاش کنیم که به آن نزدیک شویم گفت: ما به دنبال جامعه ایده‌آل هستیم و به همین دلیل یک پشتوانه ملی برای تاسیس یک حزب لازم است و همانگونه که انسان می‌تواند تک‌بعدی باشد، حزب هم می‌تواند همین‌گونه باشد.
مطهری در ادامه به بیان آثار مثبت حزب پرداخت و گفت: در گام اول حزب موجب تقویت نقش مردم در حکومت شده که از آن مردم‌سالاری دینی تعبیر می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما دموکراسی غربی و مطلق را قبول نداریم، اظهار داشت: به تعبیر شهید مطهری به کار بردن لفظ دموکراسی غربی یا مطلق اکراه دارد. دموکراسی غربی یعنی اینکه ما به ناکجا آباد می‌رویم، یک روز مردم می‌خواهند شرب‌خمر کنند، ما این اجازه را به آنان می‌دهیم. روز بعد آنان از این کار صرف نظر می‌کنند، ما شرب‌خمر را ممنوع می‌کنیم. یک روز مردم از هم‌جنس‌بازی خوششان می‌آید، روز بعد به دلیل اکراه آنان این کار را ممنوع می‌کنیم‏، اما ما می‌گویم صراط مستقیمی داریم که باید در این مسیر گام برداریم و دموکراسی در جایی است که ما انتخاب مجری کنیم.
وی دومین اثر مثبت حزب را مهار قدرت عنوان کرد و ادامه داد: وقتی یک حکومت و دولتی حس کند، احزاب مانند دیده‌بان بر کار او نظارت دارند مراقبت بیشتری می‌کنند تا زمانی که احساس کنند کسی کاری به اعمال او ندارد. رصد کردن اعمال دولت می‌تواند به مهار قدرت منجر شود.

مطهري با تاکید بر اینکه انتقاد در یک جامعه امری لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: امام علی(ع) خطاب به مردم می‌گوید شما وظیفه دارید که مرا نصیحت کنید و اساسا وظیفه دارید که به من هم در خفا و هم آشکارا انتقاد کنیدزمانی که معصوم چنین سخنی می‌گوید ما نباید به دنبال بت‌سازی باشیم.
اين نماينده مجلس به جلسه اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در آن جلسه کار دانشجویی که در مقابل رهبری ایستاد و انتقاد کرد. شاهد هستیم که رهبری نیز از این کار استقبال کردند، البته بین حکم شرعی و نظرات سیاسی فرق است،‌ ولي فقیه زمانی که حکم شرعی صادر می‌کند همه باید تابع باشیم‏‎، اما در مسائل سياسي فرق مي‌كند
مطهری ادامه داد: مثلا رهبری مایل است که الف در انتخابات انتخاب شود اما ما می‌گوییم که ب مناسب‌تر است، اصل انتخابات این است که هر کس نظر خود را ارائه دهد.

نماینده مردم تهران سومین فایده حزب را تربیت نیرو برای اداره کشور دانست و اظهار داشت: حزب می‌تواند کادر سازی کرده و به مقامات بگوید این اشخاص برای پذیرفتن مناصب مناسب‌تر هستند. ما بعد از 30 سال نتوانستیم این کار را انجام دهیم، زمانی که رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود اطرافیان محدود خود را به هیات‌دولت آورده و به آنان پست می‌دهد.
مطهری حلقه واصل بین مردم و حکومت را مزیت چهارم احزاب عنوان کرد که مردم از این طریق نظرات خود را ارائه دهند و افزود: پنجمین مزیت حزب این است که با تشکیل اتاق فکر کارشناسان احزاب می‌تواند نظرات خود را ارائه دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بیان آثار منفی حزب پرداخت و گفت: اولین آثار منفی یک حزب بت شدن یک حزب است گاهی حزب برای اعضای آن و رهبر آن بت شده و اعضا استقلال فکری خود را از دست می‌دهند و بعد می‌گویند هرچه شوراهای مرکزی حزب بگوید.

مطهری تعصب فردی را دومین اثر منفی حزب عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که در حزب حضور دارند دیگر حقایق را نمی‌بینند و از جایی که به حزب عشق می‌ورزند هیچگاه عیوب آن را نمی‌پذیرند لذا حزب گاهی به بت و معشوق تبدیل می‌شود و چون در کشورهایی که به دین اهمیت نمی‌دهند، پرچم، حزب و مکتب غیرالهی را معبود می‌کنند اما در کشور ما مکتب الهی و خدا معبود است.
فرزند شهيد مطهري تاکید کرد: احزاب کشور ما به دلایل تاریخی جایگاه خود را به دست نیافته و قانون احزاب فعلی مربوط به سال 60 است و نیاز به تغییر آن احساس می‌شود به همین دلیل قانونی برای احزاب و گروه‌های سیاسی در حال تهیه است.

وی به بیان نحوه تاسیس حزب جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: حزب جمهوری اسلامی در شرایط دیگر و پس از موج پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد. امام خمینی(ره) و شهید مطهری با تشکیل این حزب مخالف بودند اما آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و شهید بهشتی برای تاسیس این حزب اصرار داشتند که بالاخره تاسیس شد.

اين نماينده مجلس در مورد مخالفت شهید مطهری با تاسیس این حزب گفت: از آنجایی که شهید مطهری تاسیس حزب را برای رسیدن به قدرت می‌دانستند معتقد بودند که روحانیون نباید در جایگاه قدرت‌طلبی حضور داشته باشد بلکه باید به وظایف خود بپردازد و پست‌های دولتی را برعهده نگیرد.
مطهری در ادامه با بیان اینکه گاهی برداشت نادرست از اصل ولایت فقیه مانع انجام درست وظایف احزاب در کشور ما می‌شود اظهار داشت: گاهی برخی احزاب و گروه‌ها نگاهی به ولایت فقیه دارند که اساسا تشکیل حزب را بی‌معنا می‌کند، اگر برداشت ما از ولایت فقیه این باشد که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم باید اجازه بگیریم، دیگر تاسیس حزب معنا ندارد.
وی به استیضاح علی کردان در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: زمانی که موضوع استیضاح وزیر کشور وقت مطرح شد برخی گفتند آیا از آقا این موضوع را سوال کرده‌اید در حالی که استیضاح از وظایف نمایندگی است. اینگونه نیست که هر روز صبح به نزد ولي‌فقيه رفته و اخبار را از ایشان جویا شویم. این چاپلوسی و تملق است. ما در استیضاح کردان با برخی از نمایندگان درگیری داشتیم و بعد از اینکه این کار را انجام دادیم رهبری نیز با این موضوع مشکلی نداشتند.
وی به توصیه رهبری به نمایندگان برای دادن رای اعتماد به وزرا اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند سعی کنید به همه رای دهید ما این موضوع را قبول نداشتیم اما به آن عمل کردیم این توصیه رهبری به معنای این نیست که ما ابراز نظر نکنیم و ولی فقیه به معنای تعطیلی فکر نیست.
مطهري خاطرنشان کرد: ما باید در جاهای حساس و تعیین کننده و جایی که جنبه ایدئولوژیک دارد باید خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از ایشان سوال بپرسیم اما برای تاسیس حزب به هر کاری که نباید خدمت ایشان رسید.
وي معتقد است كه در مسائل سياسي برخلاف مسايل فقهي اشكالي ندارد كه از نظر رهبري پيروي نكنيم و آن را رد كنيم.
اين نماينده مجلس به انتخابات رياست جمهوري اخير اشاره كرد و گفت:رهبري به اين علت از احمدي‌نژاد حمايت كرد كه فكر مي كردند اگر كسان ديگري به قدرت برسند به كشور آسيب مي‌رسد و اگر مطمئن بودند كه ديگراني بودند كه مي توانستند كانديداهاي رقيب را شكست بدهند مطمئنا ايشان از احمدي نژاد حمايت نمي كردند.زيرا رهبري شيفته احمدي نژاد نيست.
وی در ادامه درباره فعالیت احزاب مخالف گفت: ما معتقدیم کسی که اعتقاد به اسلام ندارد، نباید سخنان خود را در قالب اسلام بیان کند این خیانت است.
مطهري افزود: شهید مطهری معتقد بود احزاب مخالف و حتی احزاب طرفدار عقاید مارکس و حزب کمونیسم نباید عقاید خود را در قالب عقاید اسلامی بیان کنند، بلکه آنان می‌توانند در تجمعات و راهپیمایی‌های خود عکس مارکس و یا لنین را در دست گیرند.
وي در پایان گفت: برای دهه چهارم باید احزاب قوی تاسیس شود که بتواند مشکلاتی از لحاظ مهار قدرت، تربیت نیرو و تقویت نقش مردم در حکومت‌داری را افزایش دهد.

حاصل آوردن پول نان سر سفره های مردم


یک کیلو پنیر لیقوان+نیم کیلو گردو+4عدد نان سنگک = 20هزارتومان
حاصل آوردن پول نان سر سفره های مردم و طرح تثبیت قیمتهای امثال احمد توکلی

زندان خورین جانشین بازداشتگاه کهریزک شد

خانواده ده ها زن و دختری که در تظاهرات 13 آبان دستگیر شده اند، شب گذشته اعلام کردند که پس از مراجعات مکرر به وزارت کشور و نیروی انتظامی برای یافتن خبری از ناپدیدشدگان خود، این دو نهاد از خود سلب مسئولیت کردند و تلویحا گفتند که سرنوشت دستگیر شدگان در دست فرمانده بسیج، یعنی سردار محمدرضا نقدی است. همین خانواده ها توانستند اطلاع پیدا کنند که بدستور نقدی، زندان "خورین" در نزدیکی ورامین به بازداشتی های 13 آبان اختصاص داده شده و خود وی مسئولیت مستقیم این زندان را برعهده گرفته است. زندان یا بازداشتگاه "خورین" در طرح باصطلاح امنیت اجتماعی جهت مقابله با اراذل و اوباش برپا شد و اکنون مشخص شده که اساسا آن طرح، تمرینی بوده برای سرکوب مردم و نه مقابله با اوباش، چرا که اوباش خود اکنون در کنار نیروی انتظامی و لباس شخصی ها علیه مردم وارد عمل شده اند.
درحالیکه سیمای جمهوری اسلامی در پخش خبر تحریف شده و سراپا مونتاژ شده تظاهرات مردمی 13 آبان، این تظاهرات را کار عده معدودی از فریب خوردگان و دست نشاندگان خارجی معرفی کرد، اکنون خبر می رسد که تنها در تهران بیش از 400 تن بازداشت شده اند. این عدد خود نشان دهنده وسعت حضور مردم در خیابان ها، با استفاده از فرصت 13 آبان برای ادامه مخالفت با کودتای 22 خرداد است. امری که تمام خبرگزاری های جهان آن را با توجه به تظاهرات گسترده در بسیاری از شهرهای ایران تائید کرده اند.
بموجب آخرین اطلاعاتی که خانواده ها بدست آورده اند تاکنون 80 زن و دختر که روز 13 آبان درتهران دستگیر شده اند شناسائی شده اند که گفته می شود آنها را به "خورین" برده اند. پس از مراجعه خانواده ها به این زندان، به آنها گفته اند که بازداشتی ها را به اوین برده اند.

آخرين آخبار