آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

بهترین پل ارتباطی با توجه به اختلال در شبکه اطلاع رسانی : الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور را با شدت شروع کنیم .

بر بام خانه همدیگر را فریاد میزنیم . اسم رمز ما ، برای هر که میخواهد الله اکبر باشد و برای هر که میخواهد مرگ بر دیکتاتور . بگذار صدایت را بشنوم . بگذار صدایم را بشنوی . روز بزرگی در راه است و دعوت میخواهد . دعوتت میکنم با فریادهای رمزمان . دعوتم کن به اسم رمزمان . ساعت 22 ، سراسر کشور . االله اکبر . الله اکبر . مرگ بر دیکتاتور .

ابراهیم نبوی : اسب تروا در میدان آزادی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸

حکومت تلاش فراوانی را بخرج می دهد که روز 22 بهمن را بدون دردسرهای سبز و بدون حضور میلیونی مردم برگزار کند. با فرض این اصول که:

اول: ما بی شماریم و خودمان می دانیم که در صورت امکان حضوری عظیم در خیابان می توانیم فضا را به دست بگیریم، باید در راهپیمایی رسمی که مجوز دارد، با تعدادی فراوان حاضر شویم و در نتیجه بتوانیم حضوری درخشان را برای جنبش سبز تثبیت کنیم. این حضور در شرایط کنونی اهمیتی بسیار دارد، عزیزان ما در خطر اعدام، زندان و فشارهای سنگین هستند و اگر حضور ما عظیم باشد، حکومت چاره ای جز عقب نشینی نخواهد داشت.

دوم: ما می دانیم که بخش وسیعی از کسانی که روز 22 بهمن برای راهپیمایی می روند و حامی دولت یا حکومت هستند، بصورت سازماندهی شده و اتوبوسی در جمع حاضر شده و مطمئنا صفوف اول راهپیمایی را بخود اختصاص خواهند داد. اما آنها نیز صرفا بنا به وظیفه و تحت فشار می آیند و به همین دلیل صفوف آنان مشخص و روشن خواهد بود.

سوم: دولت مجبور است که موضع دعوت کننده داشته باشد تا تظاهرکنندگان بیشتری را به خیابان بکشاند. به همین دلیل حدس ما این است که دولت از یکی دو روز دیگر چهره مثبت می گیرد و در صدا و سیمای دروغ خود دائما تبلیغ خواهد کرد.

چهارم: دولت در هر حال، چه ما جمع بزرگی باشیم و چه خودشان در گروهی کم شمار بیایند، تلاش خواهد کرد نتیجه 9 دی را به مردم قالب کند و بگوید که میلیونها نفر به طرفداری از نظام به خیابان رفته اند، بنابراین کسی توانایی سوء استفاده از جمع ما را نخواهد داشت.

پنجم: دقت کنیم که مجموعه ای از تفکرات مخالف سبزها، از وزارت اطلاعات گرفته تا برخی جریانهای تندروی اپوزیسیون، دوست ندارند که سبزها به عنوان جریان غالب معترضین در کشور حضور یابند.

ششم: اگر جمع معترضان سبزپوش، در تمام شهرهای کشور، و ایرانیان در تمام شهرهای جهان، به خیابان بیایند، دولت نمی تواند براحتی جمعیت حاضرین را مال خود کند، به همین دلیل وسعت حضور در همه جا لازم و ضروری است.

با فرضیات فوق، پیشنهاد می کنم مدلی فرض کنیم مانند جنگ تروا. یعنی در ساعت مناسب به محلهای برگزاری مراسم برویم، و بدون اینکه ماهیت خود را آشکار کنیم، تا یک زمان مشخص، مثلا تا لحظه آغاز سخنرانی سخنران اصلی مراسم، از نشانه های سبز استفاده نکنیم و سپس به یکباره همه نشانه های سبز را بر پیشانی و سر و دست بنشانیم. در این حال سبزها می توانند بسرعت همدیگر را یافته و کنترل مراسم و شعارها را در دست بگیرند. موارد زیر را به عنوان نکات احتیاطی پیشنهاد می کنم:

1) نشانه های سبز، مانند سربند، مچ بند، روسری، پلاکارد، تصویر شهدا، تصویر رهبران جنبش، یا هر وسیله تبلیغاتی دیگری را در لباس خود، که زمستانی و احتمالا جادار است پنهان کنیم، در مورد خانمهای چادری این امکان بیشتر فراهم است. با توجه به اینکه توصیه می شود نشانه های خود را پس از پایان مراسم دور بیاندازید، سعی کنید از نشانه های دم دست، مثل تکه پارچه یا عکس های چاپ شده استفاده کنید.

2) اگر ته ریش دارید لازم نیست آن را اصلاح کنید و در این چند روز کوتاهش کنید، و اگر قرار است با مانتو و روسری بروید سعی کنید کمترین توجه را جلب کنید، مانتوروسری عادی و چادرمشکی و لباس معمول بهترین حالت است، قبل از راه افتادن در آینه نگاه کنید و سعی کنید به نظر یک حزب اللهی معمولی برسید که می خواهد برای راهپیمایی دهه فجر برود. یادتان باشد که مهم ترین موضوع تشکیل جمعیت عظیم است، بعد از تشکیل جمعیت عظیم همه چیز حل است، در آن حالت نیز علاوه بر استفاده از ماسک، از نشانه های سبز هم استفاده کنید.

3) دادن شعارهای تند در جمع عظیم مشکلی را حل نمی کند، آنچه مهم است تکرار نکردن شعارهای متمرکز دولتی، یا تغییر دادن شعارها( مرگ بر روسیه به جای مرگ بر آمریکا، مرگ بر دیکتاتور به جای مرگ بر منافق) یا دادن شعارهای واحد است، به همین دلیل آمادگی احتمالی و داشتن شعار جایگزین موثر و مفید است، مثل راهپیمایی روز قدس.

4) جز روابط خانوادگی و قرارهای خانوادگی هیچ قراری که نشانه تشکیلاتی بودن رفتار است از خودمان نباید بروز بدهیم. اصولا وقتی ما می دانیم باید چه کاری بکنیم، هیچ نیازی به سازماندهی نداریم. سازماندهی در شرایط پلیسی ممکن است فقط یک نقطه ضعف باشد تا یک نقطه قوت، مهم ترین نیاز ما هشیاری فردی است.

5) از پلاکاردهای دست ساز استفاده کنیم و در صورت امکان در هنگام راهپیمایی شعارنویسی کنیم. البته این کار باید در حالتی صورت بگیرد که همگان با ما همراهی کنند. یادتان باشد که نیروهای امنیتی در وسط جمعیت حضور دارند و در صورتی که بخواهید جمعیت را رهبری کنید، شما را شناسایی و دستگیر می کنند.

6) پس از پایان راهپیمایی، حتی در صورت مواجهه با یک راهپیمایی بسیار عظیم و هیجانزده شدن، ابتدا نشانه های سبز را از خود دور کنید و بعد از مسیر عادی و بدون جلب توجه دیگران بسرعت به خانه برگردید. اگر از جمعیت عکس گرفتید، در هنگام برگشت سعی کنید عکس نگیرید تا توجه بیشتر را جلب نکنید.

7) از هر گونه ماجراجویی پرهیز کنید، اگر عکاس و فیلمبردار خوبی هستید، لزومی ندارد نشانه سبز داشته باشید، اگر آدم سرشناسی هستید، سعی کنید کاملا معمولی باشید و اگر سابقه حضور در راهپیمایی قبلی دارید، مواظب باشید تا شناسایی نشوید. مهم ترین مساله رفتار غیر متعارف است. براساس یک قانون قدیمی کسی که مبارزه غیرعلنی می کند، مبارزه علنی نباید بکند، به همین دلیل نکات احتیاطی را رعایت کنید.

8) مهم ترین مساله این است که خودتان را بدون جلب هیچ توجهی به مرکز اصلی جمعیت برسانید، در آنجا هم سعی کنید که تشخیص بدهید چه کسانی از سبزها هستند و همراه با شما. یک آغاز غیرقابل شناسایی می تواند یک آغاز توفانی باشد، مثلا به محض اینکه سخنران اولین جمله را آغاز کرد، همه با هم و زیر لب " هیس" بگوئید، و بعد از وزن صدای همراهان تشخیص بدهید دور و برتان چه خبر است، سپس می توانید نشانه های سبز را هوا کنید. یادمان باشد که ما بی شماریم، ما در همه کشور اکثریت مردم هستیم و ما برای به دست آوردن حق مان دست به یک جنبش مسالمت آمیز زده ایم.

9) به فرضیه شورش فکر نکنید، شما فقط برای نشان دادن یک حضور گسترده و عظیم و سبز که باعث به هم ریختن نطق سخنران و پرت شدن حواس او بشود، به خیابان می روید. شما نه می خواهید تلویزیون را بگیرید، نه قصد دارید شهر را تسخیر کنید، شما فقط برای نشان دادن یک حضور گسترده به خیابان می روید. به همین دلیل حتی در صورتی که احساس کردید، همه چیز رو به یک انقلاب حرکت می کند، هیجان زده نشوید.

10) شما فقط از زمان آغاز سخنرانی تا پایان آن می توانید سبز باشید، قبل و بعد از آن شما یک شهروند معمولی هستید که برای بزرگداشت انقلاب به خیابان رفته اید. در جیب تان هیچ چیز مشکوکی نگذارید، و بدون دلیل ماجراجویی نکنید و سالم به خانه برگردید.

11) کار اصلی ما جنگ روانی است نه جنگ خیابانی، ما باید اثبات کنیم اکثریت با ماست و رای ما را دزدیده اند( در تظاهرات ظاهر و حاضر شویم) و بعد از تظاهرات عکس و خبر و نوشته های مان را برای دیگران و بخصوص رسانه های مستقل بفرستیم.

ما وارد جنگی بزرگ برای رسیدن به آزادی شده ایم، مردم در این جنگ پناه ما هستند، مردم ما هستیم، بهترین راه برای جدال با لباس شخصی هایی که خودشان را به هزار چهره درمی آورند این است که چهره از آنان نهان کنیم. مثل مه بیائیم، مثل نسیم بیائیم و ناگاه مثل توفان همه جا را در اختیار بگیریم، توفانی سبز.

سرنوشت هر ملت دست خودش است

دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ در سخنرانی تاریخی خود در بهشت زهرا به بیان مفاسد رژیم شاه پرداختند. در این مراسم که خیل عظیم مردم حضور داشتند، امام ضمن تسلیت به داغدیده‌ها، گفتند: سرنوشت هر ملت به دست خودش است.
به گزارش کلمه متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ما در این مدت مصیبت‌ها دیده‌ایم، مصیبت‌های بسیار بزرگ و بعضی پیروزیها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده، مصیبت‌های زن‌های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده، طفل‌های پدر از دست داده.
من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی در دوشم پیدا می‌شود که نمی‌توانم تاب بیاورم. من نمی‌توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم، من نمی‌توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید.
من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می‌کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آنها تسلیت عرض می‌کنم. من به جوان هایی که پدرانشان را در این مدت از دست داده‌اند تسلیت عرض می‌کنم.
خوب، ما حساب بکنیم که این مصیبت‌ها برای چه به این ملت وارد شد، مگر این ملت چه می‌گفت و چه می‌گوید که از آنوقتی که صدای ملت در آمده است تا حالا قتل و ظلم و غارت و همه اینها ادامه دارد. ملت ما چه می‌گفتند که مستحق این عقوبات شدند ملت ما یک مطلبش این بود که این سلطنت پهلوی از اول که پایه گذاری شد برخلاف قوانین بود. آنهایی که در سن من هستند، می‌دانند و دیده‌اند که مجلس موسسان که تاسیس شد، با سرنیزه تاسیس شد، ملت هیچ دخالت نداشت در مجلس موسسان، مجلس موسسان را با زور سرنیزه تاسیس کردند و با زور، وکلای آن را وادار کردند به اینکه به رضاشاه رای سلطنت بدهند.

تهدید اروپا: پرونده ایران به شورای امنیت می رود


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز ناامیدی از این که ایران گفت و گو در مورد برنامه هسته ای خود را متوقف کرده است، می گوید که گام بعدی، طرح این موضوع در شورای امنیت خواهد بود.
به گزارش بی بی سی، کاترین اشتون که به تازگی در تشکیلات جدید اتحادیه اروپا جانشین خاویر سولانا شده است، روز یکشنبه ۱۱ در گفت و گو با تلویزیون "اسکای نیوز" گفت: "ما از آنچه در ایران اتفاق می افتد نگرانیم. من از این که ایران ادامه گفت و گو را نمی پذیرد مأیوس شده ام، حالا باید دوباره بررسی کنیم و ببینیم انجام چه اقدامی ضروری است".
او گفت که گام بعدی برای اروپا، طرح مسئله در شورای امنیت سازمان ملل است، جایی که کشورهای اروپایی بریتانیا و فرانسه دو کرسی دائمی آن را در اختیار دارند و پیش تر هم چند قطعنامه علیه برنامه هسته ای ایران در آن تصویب شده است.

سازش جمهوری اسلامی برای خروج اورانیوم در بی خبری افکار عمومی؟
در همین حال  سوکیا آمانو، دبیرکل آژانس می گوید که او مانند یک واسطه برای انجام معامله هسته ای برای خارج کردن بخش اعظم اورانیوم تولید شده ایران از کشور عمل می کند.

سایت آینده به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داده است : همزمان با اعلام “آمانو”، متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز از ارسال نامه ایران به آژانس و آمادگی ایران برای انجام این معامله هسته ای خبر داده است.
اگرچه “آمانو” از جزئیات این معامله هسته ای اخباری را به بیرون درز نداده است. اما منابع غربی ادعا می کنند ارسال سریع اورانیوم غنی شده ایران و یک سال انتظار برای تبدیل اورانیوم به میله سوخت از فرازهای مهم توافق هسته ای ایران با غرب محسوب می شود.
طبق ادعای این خبرگزاری، ایران در نامه ای که به آژانس انرژی اتمی ارسال کرده است، خواستار یک “آلترناتیو” شده است، بدون ذکر اینکه در این شیوه جابجایی باید تبادل با فاصله زمانی اندک صورت پذیرد و همچنین تاکیدی بر برنامه زمانبندی برای ارسال اورانیوم خود انجام دهد.
آقای متکی در مصاحبه با “آسوشیتدپرس” گفته است که پیشنهاد انجام معامله برروی میز قرار دارد اما دولت ایران قصد دارد این تبادل همزمان انجام شود.
همچنین می گوید که برای موضوعات فنی ممکن است این معامله دو ماه -سه ماه- و پنج ماه به طول بینجامد. اما شما می‌توانید از هم اکنون اورانیوم بیست درصد را برای استفاده ما آماده کنید و ما هم یکجا اورانیوم غنی‌شده خود را تحویل شما خواهیم داد و معامله به صورت همزمان انجام می‌شود.
متکی گفته است اکنون برای انجام معامله هسته ای رفت و آمدها شروع شده است و امیدوارم این معامله در زمان بسیار کوتاهی به انجام برسد.

اطلاعاتی از بودجه دستگاه‌های امنیتی در سال آینده


دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۳۵۳ میلیارد، وزارت ارشاد ۶۶۰ میلیارد، وزارت آموزش و پرورش ۱۱۸۰۰ میلیارد تومان و بودجه صداوسیما ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. …این در حالی است که مجموع بودجه نظامی، انتظامی و امنیتی کشور به حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
به گزارش “آینده” بودجه وزارت اطلاعات، ۶۷۰ میلیارد تومان، نیروی انتظامی ۲۳۰۰ میلیارد تومان، وزارت دفاع ۶۷۰۰ میلیارد تومان، ارتش ۲۳۰۰ میلیارد تومان و سپاه ۵۸۰۰ میلیارد تومان و ستاد کل نیروهای مسلح ۵ میلیارد تومان می‌باشد، که مجموع بودجه نظامی و انتظامی و امنیتی کشور را به حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رساند.
برای کمیته امداد، ۱۷۰۰ میلیارد تومان، سازمان تبلیغات ۳۷ میلیارد، دفتر تبلیغات حوزه علمیه ۴۷ میلیارد، شورای عالی حوزه علمیه ۱۹۱ میلیارد، مرکز خدمات حوزه علمیه ۱۱۴ میلیارد و شورای عالی حوزه ۶ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است.
بودجه کل قوه‌قضائیه ۱۳۰۰ میلیارد تومان، بودجه وزارت خارجه ۴۲۵ میلیارد تومان، بودجه دیوان عدالت اداری ۱۳ میلیارد و سازمان بازرسی کل کشور ۳۴ میلیارد تومان می‌باشد.
بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۳۵۳ میلیارد، وزارت ارشاد ۶۶۰ میلیارد و وزارت آموزش و پرورش ۱۱۸۰۰ میلیارد تومان، بودجه بنیاد شهید ۳۱۰۰ میلیارد تومان و بودجه صداوسیما ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین بودجه وزارت مسکن ۵۹۰ میلیارد و وزارت نیرو ۶۳۰۰ میلیارد در نظر گرفته شده است.

گزارشی از سبز شدن مراسم دولتی در پاریس و کتک خوردن سفیر ایران از دست پلیس


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): روز گذشته، تعدادی از ایرانیان ساکن پاریس به دعوت کمیته ضد سرکوب شهروندان ایرانی، جشن دولتی سفارت جمهوری اسلامی در نوفل لوشاتو را به مناسبت سالروز ورود آیت الله خمینی به ایران سبز کردند.
بر اساس ویدیو منتشر شده در یوتیوب کارکنان و مهمانان سفارت، که از نمایندگان عالیرتبه دولت جمهوری اسلامی در فرانسه بودند، شعارهای سبز ایرانیان را تاب نیاورده و اقدام به فحاشی، پرتاب سنگ و تهدیدهای فیزیکی و گفتاری کردند که  حضور موثر پلیس فرانسه مانع از آن شد تا مامورین دولت کودتا، آسیبی به مردم وارد کنند.

در این مراسم زمانی که مهدی میر ابوطالب سفیر حکومت در فرانسه از راه میرسد، جمعیت معترض شروع به سر دادن شعارهای هر چه رساتر مرگ بر دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد، می کنند. پلیس در بین تظاهر کنندگان و اعضای سفارت حایل می شود که درگیری رخ ندهد ولی سفیرکه از شعارهای ایرانیان عصبانی شده بود به تظاهرکنندگان حمله می کند که پلیس نیز مانع او می شود و این سفیر به سینه پلیسی که او را گرفته از شدت عصبانیت یک مشت می زند و پلیس نیز این سفیر را کتک می زنند و او را بروی زمین می خوابانند که به دستش دستبند بزنند.
گفتنی است سفیر ایران براستی نمایندگی خود نشان داد و حتی در حضور پلیس و نیروهای حفاظتی طاقت شنیدن چند شعار مخالف را نداشت و بسوی مردم حمله ور شد. وقتی دیپلمات حکومت اسلامی در خاک کشور دیگری بر مردم می شورد، می توان حدس زد که ماموران دولتی در غیاب "دیگری" چه رفتاری با مردم معترض در داخل کشور دارند.
همچنین روز گذشته فرزند یکی از ماموران سفارت به قصد حمله به مردم معترض که عکس ندا و سهراب و پرچم ایران را در دست داشتند، از حلقه پلیس گریخت که با شدت عمل پلیس مواجه شد. ماموران پلیس به او دست بند زدند.
از جمله شعارهایی که در این تجمع داده می شد" دیپلمات باغیرت؛ بیا به جمع ملت". همچنین تجمع کنندگان سرودهای روزهای بهمن 57 را بصورت گروهی می خواندند.

اتهام محاربه به خاطر ایمیل در مورد نقض حقوق بشر


دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:مهرداد رحیمی، سعید حائری و شیوا نظرآهاری اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر که به اتهام محاربه بازداشت شده اند در روزهای اخیر تحت فشار شدید برای اعترافات تلویزیونی قرار دارند.
به گزارش ندای سبز آزادی، براساس اطلاعات کسب شده از منابع مختلف مبنای اتهام فوق ارسال ایمیل های حاوی گزارشات نقض حقوق بشر به سایتهای مختلف، دلیل اصلی این اتهام بوده است.
همچنین اخبار رسیده حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات موفق شده اند با تهدید و فشارهای مختلف بر یکی از بازداشت شدگان مرتبط با این کمیته، موفق به اخذ اعتراف تلویزیونی از وی شوند و با استفاده از همین مساله فشار بر دیگر اعضای کمیته را برای اخذ اعترافات مشابه افزایش داده اند.

سازمان مجاهدین انقلاب ، اعدام آرش رحمانی پور و محمدرضا علیزمانی را محکوم کرد


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای اعدام آؤش رحمانی پور و محمدرضا علیزمانی محکوم کرد و خواهان پاسخگویی هرچه سریع تر مسئولان قوه قضائیه به ابهام های مطرح در باره این پرونده شد.
در این بیانیه تصریح شده است: صدور حکم اعدام برای دو تن که در برابر دوربین های تلویزیونی در جمع متهمان اغتشاشات و نا آرامی های اخیر نشان داده می شوند و در تبلیغات رسمی نیز از ایشان به عنوان دستگیر شدگان در جریان ناآرامی های اخیر یاد می شود اما ماه ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری اخیر دستگیر شده اند و تعجیل در تأیید حکم اعدام آنان برخلاف سنت و رویه سلیم قضایی، فارغ از ديدگاهها و طرز تفكرشان، شائبه دخالت اغراض و مقاصد سیاسی را در این داوری كاملاً به وجود آورده است.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پرسیده اند: مسئولان قوه قضائیه آیا هیچ اندیشیده اند که اگر از حریم قضای کشور در برابر مصلحت اندیشی ها و اقتضائات سیاسی زود گذر معطوف به قدرت دفاع نکنند، اطمینان و اعتماد ملت به امکان تحقق عدالت و انصاف را به شک و تردید بدل ساخته اند؟
این تشکل سیاسی با اشاره به اخبار و اطلاعات نگران کننده و به شدت تأثر انگیز از نحوه رسیدگی به پرونده و صدور حکم اعدام آرش رحمانى‌پور و محمدرضا على‌زمانى، نوشته است: حتی اگر این اطلاعات نیز وجود نداشت، عدم انطباق رسیدگی قضایی به پرونده این دو تن با رویه معمول قضایی قابل انکار نبود. امروز قضاوت رایج افکار عمومی در باره پرونده این دو تن چنین است که صدور احکام اعدام در باره ایشان با اهداف سیاسی ناظر به مسائل روز صادر و اجرا شده است. این قضاوت ها خود گویای آن است که قوه قضائیه کشور در پیشگاه داوری مردم قادر به رفع ابهام و اتهام از خود نبوده است.
مجاهدین انقلاب سپس از قوه قضائیه خواسته اند به نحوی شفاف و روشن به افکار عمومی توضیح دهد که این افراد دقیقاً چه زمانی دستگیر شده اند؟ چه اسناد و مدارک و وسائلی از ایشان کشف و ضبط شده است؟ آن ها چه اهداف و مقاصدی داشته اند؟ در اجرای مقاصد و اهداف خود به چه اقدامات عملی دست زده بودند؟ چرا این افراد در دادگاه دستگیر شدگان حوادث اخیر محاکمه شدند؟ چرا در تأیید و اجرای حکم اعدام ایشان چنین شتابزده عمل شد؟ چرا دستگاه قضائی در برابر تبلیغات کذب رسانه ملی مبنی بر این که افراد مذکور جزو متهمان و دستگیر شدگان حوادث روز عاشورا بودند، سکوت کرده است؟
در بیانیه این تشکل سیاسی ، همچنین آمده است: ما را با افراطیونی که در مواجهه با مخالفان خود به چیزی جز مرگ نمی اندیشند و عمق و گستره نگاهشان در برخورد با معضلات و اعتراضات اجتماعی از حد تدوین طرح هایی نظیر کاهش زمان تجدید نظر در احکام اعدام به پنج روز فراتر نمی رود، کاری نیست. ما را با واعظ شهر و امام جمعه ای که برای اعدام انسان ها شادمانه دست افشانی می کند و تبریک می گوید و خواهان ریختن خون بیشتر می شود کاری نیست. اما قضای کشور باید در صدور احکام خود از چنان متانت و صلابتی برخوردار باشد که همگان به درستی رأی و استواری و اتقان احکام آن اطمینان داشته باشند. آمیخته شدن احکام قضا با مصالح و مقتضیات سیاسی و جناحی و خطی، سم قاتل برای سلامت و عدالت قضای یک کشور است.

دادگاه عیسی سحرخیز برگزار شد


دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: بنابه اخبار رسیده دیروز دادگاه آقای عیسی سحرخیز روزنامه نگار، در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت با حضور وکلای ایشان تشکیل شد. این پرونده  مربوط  به یکی از مصاحبه های وی  با دویچه وله با عنوان “من الان در زندانی به نام ایران محبوس هستم” است.
به گزارش سحام نیوز، در سال ۸۵ سحرخیز به اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب با  رای غیابی ۷ ماه زندان روبرو شد.
پس از بازداشت وی در تیرماه امسال  پرونده قبلی در مرحله اجرای احکام بود و آقای سحرخیز را برای اجرای به حکم زندان دعوت کرده بودند در حالی که وی در بازداشت بود.در نهایت دیروز ایرادهایی از سوی وکلا و موکل از جمله مطبوعاتی و سیاسی خواندن موضوع پرونده و عدم حضور هیات منصفه مطرح شد که مورد قبول قاضی قرار نگرفت و در نهایت با توجه به ایراد قانونی وکلا مبنی بر ارایه اصل فایل صوتی دوویچه وله از سوی دادستان، ‌دادگاه تجدید شد.
شایان ذکر است که وضعیت جسمی وی مساعد به نظر نمی رسید و او  از شرایطه زندان راضی نبود.

مجید انصاری: نگران مخفی‌کاری‌ها در سیاست خارجی هستیم


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز گفت : آنچه که این روزها ما نگران آن هستیم نوعی مخفی‌کاری در سیاست خارجی است که دلسوزان و آگاهان سیاسی را نگران کرده که مبادا دور از چشم مردم تعاملاتی صورت بگیرد و به تدریج اصل استقلال مخدوش شود.
مجید انصاری در گفت وگو با ایلنا تصریح کرد : حضرت امام برای تضمین استقلال کشور سعی داشتند که مسائل بین‌المللی را به هیچ وجه دور از اراده و چشم مردم انجام نشود.
وی تصریح کرده است: این روزها حرف‌هایی در خصوص برخی تعاملات با روسیه شنیده می‌شود که اگر این موارد صحت ندارد دولت باید آن را تکذیب کند.
عضو مجمع روحانیون مبارز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جمعی زیادی از کسانی که به خاطر مسوولیت‌ها و یا نزدیکی به دفتر امام جزو یاران امام محسوب می‌شوند در سالیان اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته اند . این افراد نه تنها اکنون از سمت‌هایی که شایسته آن بودند برکنار شدند حتی استفاده جامع از آنها در مکان‌های دیگر نیز سلب شده است.
وی افزود: یاران امام منحصر به اصلاح‌طلبان نیستند واین جریان مشکوک وخطرناک حتی افرادی مانند آقایان ناطق نوری و واعظ طبسی نمی‌تابند ودرصدد حذف آنها هستند.

زیبا کلام و مطهری در برنامه سیاست ایرانی سیما؛انقلاب کردیم که انتخابات آزاد باشد و دیکتاتوری نباشد


دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:روزگذشته صادق زیبا کلام وعلی مطهری مهمان برنامه “سیاست ایرانی” در شبکه چهار سیما بودند.این برنامه که قرار است در دهه فجر به بررسی انقلاب اسلامی ایران و دلایل رخ دادن انقلاب و آسیب شناسی آن بپردازد.
به گزارش خبرنگار کلمه در این برنامه صادق زیبا کلام در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید انقلاب اسلامی به چه دلیلی در ۳۱ سال قبل رخ داد گفت:انقلاب اسلامی برای  این نبود که شاه تقویم  را از هجری قمری به هجری شمسی تغییر داد.
انقلاب اسلامی برای این نبود که شاه میخواست فحشا وفساد را اشاعه بدهد.این رویکرد به که انقلاب اسلامی برای این مسایل بوده موجب شده که نسل به نسل ما جوابمان را دررابطه با انقلاب اسلامی از دست بدهیم.مردم در سال ۵۷ انقلاب کردند تا دیکتاتوری تو این مملکت نباشد ظلم و فساد نباشد،انتخابات آزاد باشد،زندانی سیاسی نباشد، شکنجه نباشد،مطبوعات آزاد باشد،احزاب و تشکلات سیاسی آزاد باشند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد:قطعا شما  آقای مطهری خواهید گفت پس تفاوت این انقلاب با انقلاب دیگر که اسلامی نبوده مانند انقلاب فرانسه و …در چیست؟
پاسخ روشن است. اسلام به دلیل تغییر و تحولاتی که در معرفت دینی بوجود امده بود و به اعتقاد من از از دهه ۲۰آغاز شد؛اسلام این قابلیت را در دوران انقلاب پیدا کرد که بگویدهمه امیال و آرزوهای مردم را پاسخ می دهد.اسلام به مردم گفت شما آزادی می خواهید؛می خواهید دیکتاتوری و استبداد نباشد؛آزادانه هر کس را انتخاب کندید؛اینها منافاتی با اسلام ندارد.
وی ادامه داد:جمهوری اسلامی در سال ۵۷ تبلور این خواست های سیاسی اجتماعی عدالت اقتصادی و ..بود که در قابل اسلام عرضه شد.
زیبا کلام تاکید کرد:بیشترین سوالی که قبل از انقلاب از امام خمینی در مصاحبه هایش که با خبرگزاری های خارجی انجام میشد این بود که ویژگی های این حکومت اسلامی ای که میخواهد بیاید جانشین رژیم شاه بشود، چیست؟آیا کمونیست ها در آن آزاد هستند.زنان و مردان برابرند؟ انتخابات آزاد برگزار می شود؟مطبوعات آزادند؟ببینید امام چه جواب داد امام که برای همه مورد قبول است.
زیبا کلام خاطر نشان کرد: معتقد هستم که مردم به این دلایل  انقلاب کردند اما متاسفانه ظرف سی سال گذشته خواسته های اصلی که مردم بخاطرش انقلاب کردند مدام کم رنگ تر و کم رنگ تر شده و ما رویکرد و ایدئولوژی خود را و مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را  متناسب با شرایط سالهای مختلف عرضه کردیم.
علی مطهری با تکان دادن سر این جملات زیبا کلام را تایید کرد.
فایل صوتی این برنامه به زودی از طریق سایت کلمه در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

بروز اختلال در شبکه‌ اینترنت کشور


دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: شبکه اینترنت در ایران، امروز دچار اختلال شده و دسترسی به سایت‌ها هرچند وقت یکبار غیرممکن می‌شود.
معاون دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت – با تایید بروز اختلال در ارتباطات اینترنتی، این موضوع را به توسعه فیبر نوری مربوط دانسته است.
حسین شفیع در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کار توسعه فیبر نوری در مسیر تهران، مشهد اختلالاتی را موجب شده که به احتمال زیاد تا آخر امشب به اتمام می‌رسد.
این در حالیست که پیش از این شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در برخی روزهای دهه فجر و روز ۲۲ بهمن به گوش می رسید.از آنجا که مسوولان دولت بعد از نهم  در حوادث پس از انتخابات و در روزهای مشخص اقدام به قطع اینترنت برای اخلال در خبررسانی و به زعم خود تلاشی برای جلوگیری از اطلاع افکار عمومی از رویداد ها داشته اند؛ این شایعات دور از واقعیت نمی نماید.

سید محمد خاتمی: پاسخ اعتراض مدنی ، اعدام نیست


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
رهبری، رهبر همه مردم باشد
جنبش راه سبز (جرس): سید محمد خاتمی، نسبت به گرایش آیت الله علی خامنه ای به یک جناح سیاسی خاص هشدار داده و خواهان تلاش برای اصلاح این تلقی شد.
رئیس جمهور سابق ایران ، امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفت: "ما قانون اساسی و اسلام را می خواهیم؛ می خواهیم رهبری که در چارچوب قانون اساسی جایگاه مهمی دارد، رهبر همه کشور و همه مردم باشد.
به گفته خاتمی، تعلق یافتن رهبری نظام به یک جناح سیاسی، جفا به آیت الله خمینی، انقلاب و اسلام است و اگر سیاست ها و رفتارهایی وجود دارد که این تلقی در جامعه پدید می آید، باید این سیاست ها و روش ها عوض شود.
رئیس بنیاد باران، در مورد شایعه ارسال نامه ای محرمانه توسط او به رهبر جمهوری اسلامی، که اخیرا در برخی سایت های خبری مطرح شده بود گفت: بعضی ها ولایت دارند که دروغ بگویند، 'فلانی نامه نوشته' یا 'در نامه فلان چیز آمده'؛ در حالی که نه اصلا کسی از محتوای آن خبر دارد و نه اصلا چنین چیزهایی وجود داشته است.
وی انتشار این گونه شایعات را روش غلط و شیطنت آمیزی دانست که با هدف مأیوس کردن مردم انجام می شود، تا بگویند چهره هایی که مورد توجه مردم بوده اند به آنها پشت کرده اند، که چنین چیزی نیست.
خاتمی با تاکید بر اینکه "مردم حق دارند اعتراض کنند و اطمینان پیدا کنند که رأی آنها موثر است" تصریح کردد: پاسخ اعتراضات مدنی "فشار، سرکوب، زندان و احیانا اعدام" نیست و باید به مردم اجازه داد در فضایی آرام و مدنی خواسته های اساسی خود را بیان کنند تا مشخص شود گرایش آنها به کدام سو است.
رئیس دولت اصلاحات افزود: "ببینید این روزها چه فضایی ایجاد شده است؛ علاوه بر فشار و برخوردهای خشن و بازداشت ها، فضای تهمت و اتهام هم هست و این که از یک طرف محدودیت های شدید برای صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با مردم وجود دارد و از طرف دیگر کسانی که معتقدم با دروغ پردازی ها و اتهام زدن ها، جامعه را به سمت خشونت می برند، آزادی مطلق دارند.
وی هشدار داد که این نوع "خشونت کور"، عاقبتی نامعلوم خواهد داشت.
رئیس بنیاد باران با بیان این که "مسائل اجتماعی با فشار و سخت‌گیری حل نخواهد شد" افزود: نمی‌شود گفت هر کس اعتراض دارد برانداز است و با او باید با سختی رفتار کرد. معتقدم با برانداز هم نمی‌شود هر رفتاری را کرد.
رئیس جمهور سابق ایران همچنین با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم شرکت همه مردم با هر گرایش و موقعیتی در راه‌پیمایی این روز اظهار داشت: چقدر خوب بود همه عزیزانی که امروز در زندان هستند در جمع ما بودند و همه با هم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کردیم.

حضور یادگار امام در منزل علیرضا بهشتی در سالروز ورود امام به ایران

 کلمه:حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  که هنگام حضور محمود احمدی نژاد رییس دولت در حرم مطهر امام راحل حاضر بود  بطور ناگهانی حرم امام راحل را ترک کرد . وی همچنین در مراسم رسمی گرامیداشت سالروز ورود امام به کشور که امسال برخلاف سالهای گذشته در بهشت زهرا برگزار شد ، حاضر نشد.
سایت جماران گزارش داده محمود احمدی‌نژاد و برخی اعضای هیات دولت، صبح روز دوشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با فرا رسیدن سی‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی همراه بود، احمدی نژاد و اعضای هیات دولت با قرائت فاتحه، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند و در سالگرد بازگشت امام خمینی(س) به ایران در سال ۱۳۵۷، آغاز دهه فجر و یاد و خاطره‌ آن امام راحل را گرامی داشتند.وی بر سر مزارهای بانوی بزرگ انقلاب و حضرت آیت‌الله العظمی طباطبایی بروجردی و آیت‌الله توسلی نیز حضور پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار کلمه سید حسن خمینی اما  در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در حرم و مداحی و…آنجا حضور نداشته و در اتاق خود بوده است . همزمان با ترک حرم همراهان  حجت الاسلام سید حسن خمینی نیز سالن را ترک کردند.
حضور یادگار امام در منزل علیرضا بهشتی در سالروز ورود امام به ایران
به گزارش خبرنگار کلمه همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز در سالروز ورود امام خمینی (س) به میهن اسلامی، با حضور در منزل دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید آیت الله دکتر بهشتی، دیدار و از حال آنان تفقد کرد.
این دیدار بلافاصله پس از تجدید میثاق هیئت دولت با آرمانهای امام خمینی صورت گرفت.

آخرين آخبار