آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

زیبا کلام و مطهری در برنامه سیاست ایرانی سیما؛انقلاب کردیم که انتخابات آزاد باشد و دیکتاتوری نباشد


دوشنبه, ۱۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:روزگذشته صادق زیبا کلام وعلی مطهری مهمان برنامه “سیاست ایرانی” در شبکه چهار سیما بودند.این برنامه که قرار است در دهه فجر به بررسی انقلاب اسلامی ایران و دلایل رخ دادن انقلاب و آسیب شناسی آن بپردازد.
به گزارش خبرنگار کلمه در این برنامه صادق زیبا کلام در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید انقلاب اسلامی به چه دلیلی در ۳۱ سال قبل رخ داد گفت:انقلاب اسلامی برای  این نبود که شاه تقویم  را از هجری قمری به هجری شمسی تغییر داد.
انقلاب اسلامی برای این نبود که شاه میخواست فحشا وفساد را اشاعه بدهد.این رویکرد به که انقلاب اسلامی برای این مسایل بوده موجب شده که نسل به نسل ما جوابمان را دررابطه با انقلاب اسلامی از دست بدهیم.مردم در سال ۵۷ انقلاب کردند تا دیکتاتوری تو این مملکت نباشد ظلم و فساد نباشد،انتخابات آزاد باشد،زندانی سیاسی نباشد، شکنجه نباشد،مطبوعات آزاد باشد،احزاب و تشکلات سیاسی آزاد باشند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد:قطعا شما  آقای مطهری خواهید گفت پس تفاوت این انقلاب با انقلاب دیگر که اسلامی نبوده مانند انقلاب فرانسه و …در چیست؟
پاسخ روشن است. اسلام به دلیل تغییر و تحولاتی که در معرفت دینی بوجود امده بود و به اعتقاد من از از دهه ۲۰آغاز شد؛اسلام این قابلیت را در دوران انقلاب پیدا کرد که بگویدهمه امیال و آرزوهای مردم را پاسخ می دهد.اسلام به مردم گفت شما آزادی می خواهید؛می خواهید دیکتاتوری و استبداد نباشد؛آزادانه هر کس را انتخاب کندید؛اینها منافاتی با اسلام ندارد.
وی ادامه داد:جمهوری اسلامی در سال ۵۷ تبلور این خواست های سیاسی اجتماعی عدالت اقتصادی و ..بود که در قابل اسلام عرضه شد.
زیبا کلام تاکید کرد:بیشترین سوالی که قبل از انقلاب از امام خمینی در مصاحبه هایش که با خبرگزاری های خارجی انجام میشد این بود که ویژگی های این حکومت اسلامی ای که میخواهد بیاید جانشین رژیم شاه بشود، چیست؟آیا کمونیست ها در آن آزاد هستند.زنان و مردان برابرند؟ انتخابات آزاد برگزار می شود؟مطبوعات آزادند؟ببینید امام چه جواب داد امام که برای همه مورد قبول است.
زیبا کلام خاطر نشان کرد: معتقد هستم که مردم به این دلایل  انقلاب کردند اما متاسفانه ظرف سی سال گذشته خواسته های اصلی که مردم بخاطرش انقلاب کردند مدام کم رنگ تر و کم رنگ تر شده و ما رویکرد و ایدئولوژی خود را و مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را  متناسب با شرایط سالهای مختلف عرضه کردیم.
علی مطهری با تکان دادن سر این جملات زیبا کلام را تایید کرد.
فایل صوتی این برنامه به زودی از طریق سایت کلمه در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار