آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

گزارشی از سبز شدن مراسم دولتی در پاریس و کتک خوردن سفیر ایران از دست پلیس


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): روز گذشته، تعدادی از ایرانیان ساکن پاریس به دعوت کمیته ضد سرکوب شهروندان ایرانی، جشن دولتی سفارت جمهوری اسلامی در نوفل لوشاتو را به مناسبت سالروز ورود آیت الله خمینی به ایران سبز کردند.
بر اساس ویدیو منتشر شده در یوتیوب کارکنان و مهمانان سفارت، که از نمایندگان عالیرتبه دولت جمهوری اسلامی در فرانسه بودند، شعارهای سبز ایرانیان را تاب نیاورده و اقدام به فحاشی، پرتاب سنگ و تهدیدهای فیزیکی و گفتاری کردند که  حضور موثر پلیس فرانسه مانع از آن شد تا مامورین دولت کودتا، آسیبی به مردم وارد کنند.

در این مراسم زمانی که مهدی میر ابوطالب سفیر حکومت در فرانسه از راه میرسد، جمعیت معترض شروع به سر دادن شعارهای هر چه رساتر مرگ بر دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد، می کنند. پلیس در بین تظاهر کنندگان و اعضای سفارت حایل می شود که درگیری رخ ندهد ولی سفیرکه از شعارهای ایرانیان عصبانی شده بود به تظاهرکنندگان حمله می کند که پلیس نیز مانع او می شود و این سفیر به سینه پلیسی که او را گرفته از شدت عصبانیت یک مشت می زند و پلیس نیز این سفیر را کتک می زنند و او را بروی زمین می خوابانند که به دستش دستبند بزنند.
گفتنی است سفیر ایران براستی نمایندگی خود نشان داد و حتی در حضور پلیس و نیروهای حفاظتی طاقت شنیدن چند شعار مخالف را نداشت و بسوی مردم حمله ور شد. وقتی دیپلمات حکومت اسلامی در خاک کشور دیگری بر مردم می شورد، می توان حدس زد که ماموران دولتی در غیاب "دیگری" چه رفتاری با مردم معترض در داخل کشور دارند.
همچنین روز گذشته فرزند یکی از ماموران سفارت به قصد حمله به مردم معترض که عکس ندا و سهراب و پرچم ایران را در دست داشتند، از حلقه پلیس گریخت که با شدت عمل پلیس مواجه شد. ماموران پلیس به او دست بند زدند.
از جمله شعارهایی که در این تجمع داده می شد" دیپلمات باغیرت؛ بیا به جمع ملت". همچنین تجمع کنندگان سرودهای روزهای بهمن 57 را بصورت گروهی می خواندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار