آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

تهدید اروپا: پرونده ایران به شورای امنیت می رود


تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز ناامیدی از این که ایران گفت و گو در مورد برنامه هسته ای خود را متوقف کرده است، می گوید که گام بعدی، طرح این موضوع در شورای امنیت خواهد بود.
به گزارش بی بی سی، کاترین اشتون که به تازگی در تشکیلات جدید اتحادیه اروپا جانشین خاویر سولانا شده است، روز یکشنبه ۱۱ در گفت و گو با تلویزیون "اسکای نیوز" گفت: "ما از آنچه در ایران اتفاق می افتد نگرانیم. من از این که ایران ادامه گفت و گو را نمی پذیرد مأیوس شده ام، حالا باید دوباره بررسی کنیم و ببینیم انجام چه اقدامی ضروری است".
او گفت که گام بعدی برای اروپا، طرح مسئله در شورای امنیت سازمان ملل است، جایی که کشورهای اروپایی بریتانیا و فرانسه دو کرسی دائمی آن را در اختیار دارند و پیش تر هم چند قطعنامه علیه برنامه هسته ای ایران در آن تصویب شده است.

سازش جمهوری اسلامی برای خروج اورانیوم در بی خبری افکار عمومی؟
در همین حال  سوکیا آمانو، دبیرکل آژانس می گوید که او مانند یک واسطه برای انجام معامله هسته ای برای خارج کردن بخش اعظم اورانیوم تولید شده ایران از کشور عمل می کند.

سایت آینده به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داده است : همزمان با اعلام “آمانو”، متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز از ارسال نامه ایران به آژانس و آمادگی ایران برای انجام این معامله هسته ای خبر داده است.
اگرچه “آمانو” از جزئیات این معامله هسته ای اخباری را به بیرون درز نداده است. اما منابع غربی ادعا می کنند ارسال سریع اورانیوم غنی شده ایران و یک سال انتظار برای تبدیل اورانیوم به میله سوخت از فرازهای مهم توافق هسته ای ایران با غرب محسوب می شود.
طبق ادعای این خبرگزاری، ایران در نامه ای که به آژانس انرژی اتمی ارسال کرده است، خواستار یک “آلترناتیو” شده است، بدون ذکر اینکه در این شیوه جابجایی باید تبادل با فاصله زمانی اندک صورت پذیرد و همچنین تاکیدی بر برنامه زمانبندی برای ارسال اورانیوم خود انجام دهد.
آقای متکی در مصاحبه با “آسوشیتدپرس” گفته است که پیشنهاد انجام معامله برروی میز قرار دارد اما دولت ایران قصد دارد این تبادل همزمان انجام شود.
همچنین می گوید که برای موضوعات فنی ممکن است این معامله دو ماه -سه ماه- و پنج ماه به طول بینجامد. اما شما می‌توانید از هم اکنون اورانیوم بیست درصد را برای استفاده ما آماده کنید و ما هم یکجا اورانیوم غنی‌شده خود را تحویل شما خواهیم داد و معامله به صورت همزمان انجام می‌شود.
متکی گفته است اکنون برای انجام معامله هسته ای رفت و آمدها شروع شده است و امیدوارم این معامله در زمان بسیار کوتاهی به انجام برسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار