آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

ابراهيم نبوي : سبزها؛ چه نباید کرد؟


تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸
هیچ سرنوشت محتومی وجود ندارد، که بگوئی حتما پیروز خواهیم شد یا هیچ راهی برای پیروزی وجود ندارد. آنچه با اطمینان می توان گفت این است که همه چیز به تلاش و کوشش و خردمندی ما و به رفتار طرف مقابل وابسته است. امر محتومی وجود ندارد که به اطمینان آن بتوانیم از پیش خود را برنده بازی یا بازنده آن فرض کنیم. اما می دانم و می توانم بگویم که برای اکنون جنبش سبز چه نباید کرد و کدام راهها را نباید رفت.

اول، اینکه ما بی شماریم و این بی شمار بودن از نظر منطقی حقی را به ما می دهد، از نظر معادله قدرت موضوع مهمی نیست، چه کسی اثبات می کند که حق همیشه پیروز است؟ و مردم همواره به آنچه حق شان است می رسند؟ حداقل نگاهی به وضع سیاسی انسان در بخش اعظم جهان نشان می دهد که دیکتاتوری و پایمال شدن حق ملت ها یک موضوع واقعا موجود است. آنچه مهم است این است که این جمع بی شمار باید تبدیل به قدرت شوند، هزار نویسنده به یک رسانه قدرتمند، هزار ایرانی مهاجر به یک تشکیلات ایرانی قدرتمند، ده هزار دانشجوی دانشگاه به یک تشکل فعال دانشجویی، اولین کاری که نباید کرد تک روی و جدا شدن از جمع و به تنهایی کار کردن است. وقتی که برای تشکیلات می گذاریم، معمولا و ظاهرا وقتی است که باطل تلقی می شود، اما عملا چنین نیست، ما ایرانیان به دلایل مختلف و بخصوص در این موقعیت تاریخی به اندازه کافی تحت فشار حکومتی هستیم که مهم ترین تلاش اش تشکیلاتی نشدن جنبش سبز است. ما باید دست های همدیگر را بگیریم، این همراهی و همدستی راز بزرگ پیروزی ما خواهد بود.

پیکر مسعود علی محمدی، به خاک سپرده شد


پنجشنبه, ۲۴م دی, ۱۳۸۸
کلمه:پیکر شهید مسعود علی محمدی، استاد دانشگاه تهران، صبح پنجشنبه در امام زاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.
این استاد دانشگاه حامی میرحسین موسوی روز سه شنبه در بر اثر انفجار بمبی که از راه دور کنترل می شد در برابر خانه خود به شهادت رسید.
به گزارش  هم میهن، مراسم تشییع پیکر این استاد صبح امروز از برابر خانه او در خیابان دکتر شریعتی تهران آغاز شد.
این در حالی بود که تمامی خیابان های منتهی به امام زاده علی اکبر از ساعت ها پیش، شاهد حضور گسترده نیروهای انتظامی بود. همزمان با مراسم خاکسپاری تعداد زیادی نیروی ضد شورش در میدان ندا (نزدیک امام زاده) مستقر بودند.
همچنین تعداد زیادی خودرو «ون» نیروی انتظامی به همراه پلیس در پارک قیطره مستقر شده بودند.
همزمان با خاکسپاری پیکر شهید علی محمدی، لباس شخصی ها و افراد بی سیم به دست در خیابان ها و کوچه های اطراف امام زاده علی اکبر حضور پررنگی داشتند به گونه ای که تعدادی از آن ها در پشت بام های ساختمان های مشرف به امام زاده مستقر شده بودند.
پیش از مراسم خاکسپاری گروهی که تعداد آن ها کمتر از هزار نفر تخمین زده می شود ودر بین آن ها افراد بی سیم به دست نیز دیده می شد شعار «مرگ بر آمریکا» و«مرگ بر اسراییل» سر دادند. این عده پیش از پایان دفن شهید علی محمدی، امام زاده علی اکبر را ترک کردند.
گفتنی است شهید مسعود علی محمدی نخستین فارغ الاتحصیل داخل کشور فیزیک درمقطع دکتار به شمار می رفت.
تخصص او «فیزیک ذرات بنیادی» بود. سازمان انرژی هسته ای رسما هرگونه ارتباط با این استاد شهید را تکذیب کرده است.
گفتنی است مسعود علی محمدی، نخستین فارغ الاتحصیل فیزیک داخل کشور در مقطع دکترا به شمار می رفت. تخصص او
با وجود پایان مراسم خاکسپاری، نیروی انتظامی همچنان در اطراف امام زاده علی اکبر حضور گسترده ای دارد.
خبرگزاری  حامی احمدی نژاد،فارس هم نوشت: علی‌رغم تاکید و اعلام چندین باره خانواده شهید دکتر علیمحمدی از تشییع کنندگان مبنی بر اینکه فقط شعارهایی سردهند که از بلندگوها پخش می‌شود، جمعی از افراد با نمادهای سبز با فاصله حدود ۱۰۰ متری از مراسم اصلی تشییع در حرکتند و با سردادن شعارهای انحرافی، سعی در جلب توجه جمعیت به سمت خود دارند.
علی‌رغم آنکه این افراد در پاسخ به اعتراض مردم اعلام می‌کنند که از دانشجویان دکتر علیمحمدی هستند اما سن و چهره آنها و حرکاتشان نشانی از دانشجو بودن یا ناراحتی ندارد.

محسن كديور : ما محارب نیستیم، به استبداد و ظلم معترضیم


تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس): محسن کدیور -اسلام شناس و استاد دانشگاه- معتقد است "شعار علیه استبداد و ظلم، توهین به مقدسات نیست، بلکه حق شرعی و قانونی مردم است". وی "منطق دولت وهابی سعودی در قبال مراسم حکومتی برائت از مشرکین" را "دقیقا همانند منطق حاکمان جمهوری اسلامی در قبال تظاهرات مردمی برائت از ظالمین" توصیف می کند. آنچه در پی می آید متن کامل سخنرانی این متفکر اسلامی است که نوزدهم دی ماه جاری در مراسمی به مناسبت بزرگداشت حماسه حسینی در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا ایراد شد :  

شبکه جنبش راه سبز(جرس): سخنرانی اخیر محسن کدیور -اسلام شناس و استاد دانشگاه- در ویرجینیا حاوی سرخط های مهمی برای تبیین هویت جنبش سبز است:

شعار علیه استبداد و ظلم "توهین به مقدسات" نیست، حق شرعی و قانونی مردم است.
منطق دولت وهابی سعودی در قبال مراسم حکومتی برائت از مشرکین دقیقا همانند منطق حاکمان جمهوری اسلامی در قبال تظاهرات مردمی "برائت از ظالمین" است.
شاهِ قبل از انقلاب هم مخالفانش را اغتشاشگر و خرابکار می خواند.

عبدالکریم سروش: در ایرانِ مطلوبِ آقای خامنه ای، همه باید مثل او بیاندیشند


شبکه جنبش راه سبز(جرس): دکتر عبدالکریم سروش در ایران و جهان به عنوان یک روشنفکر دینی و متفکری نو اندیش شناحته می شود که سهم انکار ناپذیری در تدوین و ترویج اندیشه اصلاح طلبی و نو اندیشی دینی در ایران بعد از انقلاب اسلامی داشته است. دکتر سروش که از امضا کنندگان بیانیه پنج روشنفکر دینی - خواسته های بهینه جنبش سبز- است در گفت و گو با جرس اعلام کرد که موضعگیری های مشترک آنان، در آینده نیز تداوم خواهد یافت 

او طی سی سال گذشته ، بیست وشش کتاب، تالیف و دو کتاب ترجمه کرده است .از جمله آثار او می توان به "اوصاف پارسایان"، "اخلاق خدایان"، "آئین شهریاری و دینداری"، "فربه تر از ایدئولوژی" ، "رازدانی و روشنفکری" و" قبض و بسط تئوریک شریعت" اشاره کرد. آثاراو، غالبا، واکنشهای تند متولیان فرهنگ و اندیشه ی رسمی در جمهوری اسلامی را به دنبال داشت و نهایتا تقابل آرا و اندیشه های او با حکومت منجربه محرومیت او از تدریس،تحقیق و سخنرانی در کشورش و خروج از ایران شد.

مصطفی کریم بیگی از کشته شده‌های روز عاشورا









مصطفی کریم بیگی دانشجوی ۲۴ ساله‌‌یی بود که در روز عاشورای تهران توسط نیروهای بسیجی و امنیتی کشته شده و پیکرش در روزهای گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی دفن شده است.

نیروهای امنیتی با تحت فشار قرار دادن خانواده‌ی کریم بیگی در طی روزهای اخیر باعث عدم خبر رسانی آن‌ها در مورد کشته شدن فرزندشان در روز عاشورا، مراسم تشییع او را نیز با تدابیر شدید امنیتی برگزار کرده‌اند. به گفته‌‌ی ساکنان این محل رفت و آمد به خانه‌ی این کشته‌ شده‌ی عاشورای خونین تهران هم‌چنان زیر نظر ماموران امنیتی است.


مصطفی کریم بیگی جوان، ساکن محله شهریار بوده و قرار است مراسم ختم وی در شهرک وحیده و محله جوقین، روز ججمعه ۲۵ دی ماه در مسجد محله  برگزار شود. تصویری از اعلامیه و عکس وی را مشاهده می‌کنید.
وی بر اثر اصابت گلوله کشته شده است.

یادش گرامی و روحش شاد

حاشیه های جالب سفر احمدی نژاد به خوزستان : پرتاب کیک و ساندیس میان مردم


تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سفر روز گذشته محمود احمدی نژاد به خوزستان دارای حواشی جالبی بود.
خبرگزاری مهر حواشی سفر احمدی نژاد را اینگونه روایت می کند:
* حضورعشاير استان با لباس های متحدالشکل که با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ايران به دنبال ماشين حامل رئيس جمهور می دويدند، بسيار جالب بود.
* جمع کثيری از مردم با نزديک شدن به خودروی حامل خبرنگاران و اصحاب رسانه که رئيس جمهور را تا مصلی همراهی می کردند درخواست رساندن نامه هايشان را به رئيس جمهور داشتند.
* برخی از مردم از خبرنگارانی که برای پوشش اخبار سفر رئيس جمهور وی را همراهی می کردند می گفتند در روزنامه‌هايتان بنويسيد که بعد از ۳۰ سال هنوز مسئولان کشور برای خوزستان کاری نکردند.
* کارگران لوله سازی اهواز با پلاکاردهايی در مسير حرکت رئيس جمهور به اطلاع وی رساندند که در ۱۳ ماه اخير حقوق نگرفته اند.
* خانم مسنی می گفت من خانواده ۵ شهيد هستم ولی تا کنون بنياد شهيد استان به ما رسيدگی نکرده است.
* پيرمردی هم می گفت: به احمدی نژاد بگوييد چند سال است که مدام برايش نامه می نويسم اما هنوز جواب هيچکدام از نامه هايم را نداده است.
* عده ای از جوانان اهوازی هم با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهر می گفتند ما مترو نمی خواهيم بايد به چه کسی بگوييم.
* حضور چشمگير دانش‌آموزان به ويژه دانش‌آموزان دختر با لباسهای متحدالشکل نظر عکاسان خبری را به خود جلب کرده بود.
* ايستگاه‌های صلواتی و خودروهای وانت متعددی‌ در مسير عبور رئيس جمهور قرار داشت که به ميان مردم سانديس و کيک پرتاب می کردند.
* عده ای از جوانان هم بسيار دوست داشتند که عکس و يا فيلمشان گرفته شود و از اصحاب رسانه درخواست می کردند که از آنان عکس يا فيلم بگيرند.

ايرنا: اين استقبال نشان داد تقلبی در کار نبوده است

خبرگزاری دولت هم نوشت: استقبال وصف‌ناپذير خوزستانی‌های خونگرم از احمدی‌نژاد پاسخی محکم به کسانی است که با گذشت ماه‌ها از حماسه ۴۰ ميليون ايرانی در انتخابات ۲۲ خرداد، همچنان به دنبال شبهه‌افکنی در نتيجه انتخابات هستند. جمعيت انبوهی از اقشار مختلف مردم استان خوزستان به استقبال رييس‌جمهوری آمده‌اند، به‌گونه‌ای که برای کسانی که کوچک‌ترين ترديدی در خصوص نتيجه انتخابات داشتند، ديگر جای هيچ‌گونه ابهام و ترديدی باقی نمی‌گذارد.
ایرنا همچنین نوشت: مردم با مراجعه به خودروی حامل خبرنگاران از آنها می‌خواهند که در اخبار و گزارش‌های خود به بهترين نحو ممکن ميزان عشق و علاقه خوزستانی‌ها نسبت به رييس‌جمهور را منعکس کنند.

آخرين آخبار