آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۴, شنبه

یدالله جوانی: "موسوی باید به دادگاه برود"

یدالله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران در همایش روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، خواستار حضور میر حسین موسوی در دادگاه شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، او همچنین با اشاره به دوران اصلاحات گفت: "مدیریت دوره دوم خرداد در دست کسانی بود که به آسانی به دشمن این پیام را رساندند که ما به دنبال تغییر در نظام هستیم."

یدالله جوانی در همین رابطه گفته است: "زمانی که اصلاح‌طلبان از قدرت بیرون شدند در جلسات خود به بررسی راه‌های بازگشت به قدرت پرداختند، به همین دلیل در میان آنها دو دیدگاه مطرح شد. اولین دیدگاه این بود که بدلیل اینکه نظام از دورن اصلاح شدنی نیست از کشور‌های دیگر کمک گرفته تا نظام را ساقط کنیم . دومین نگاه نیز این بود که بار دیگر به درون نظام راه یافته و تحت عنوان اصلاحات کارهای خود را انجام دهیم."

آقای جوانی به بخشی از اعترافات هدایت آقایی که هنوز جلسه محاکمه اش برگزار نشده اشاره کرد و گفت: " هدایت آقایی در اعترافات خود بیان کرده که راهبرد و استراتژی شان تسلط بر قدرت به هرقیمتی بود."

این مقام سپاه مدل برنامه‌ریزی شده توسط اصلاح طلبان برای انتخابات را مانند براندازی نرم می داند و می گوید: "درست همان نقشه‌هایی که در کشور‌های انقلاب رنگی رخ داده را می‌خواستند در ایران انجام دهند. دقیقا همان اتفاق‌ها در ایران در حال روی دادن بود. ابتدا با بی‌اعتمادی مردم و سیاهنمایی نسبت به انتخابات آغاز شد . سپس موسوی در تمامی صحبت‌هایش وضعیت کشور را نگران کننده توصیف و از گرانی، تورم و قانون‌گریزی به عنوان دلیل حضور خود در صحنه انتخابات یاد می‌کرد."

مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه برگزار نمی شود

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید قوه قضاییه، که قرار بود روز شنبه 24 مرداد‌ماه برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.

هنوز علت لغو این برنامه اعلام نشده است.

قرار بود در این برنامه از محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فعلی قوه قضاییه، تقدیر و صادق لاریجانی، به عنوان رئیس جدید این قوه، معرفی شود.

لغو این مراسم در حالی صورت گرفت که آقای هاشمی شاهرودی، بر اساس حکم آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، تا روز 22 مرداد ماه در مسند ریاست قوه قضاییه قرار دارد و از این تاریخ به بعد به طور رسمی رئیس قوه قضاییه نخواهد بود.

پایگاه اطلاع رسانی نوروز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: "آقای لاریجانی درخواست کرده بود قبل از برگزاری مراسم معارفه، تکلیف زندانی های سیاسی حوادث اخیر روشن شود، اما با توجه به عدم انجام این کار ایشان برای برگزاری مراسم معارفه و تودیع معذورات داشته اند و برای همین این مراسم به تعویق افتاده است."

مدیر مسئول اعتماد ملی: امنیت روزنامه را تامین کنید



آقای کروبی از هوادارانش خواسته است برای حفظ آرامش در روز شنبه در مقابل روزنامه اعتماد ملی حاضر نشوند

محمد جواد حق شناش، مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی، در نامه ای به سعید مرتضوی، دادستان تهران از او خواسته است امنیت ساختمان این روزنامه را در روز شنبه تامین کند.

این نامه در پی آن نوشته شد که در حاشیه نماز جمعه تهران در روز 23 مرداد برگه ای بین نمازگزاران توزیع شد که از آنها برای اعتراض به نامه اخیر مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان ایران، دعوت کرده است ساعت 4 بعد از ظهر روز شنبه مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی تجمع کنند.

آقای کروبی در نامه خود به آقای هاشمی رفسنجانی از وجود شایعاتی درباره تجاوز به دختران و پسران بازداشت شده در جریان درگیری های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بازداشتگاه ها خبر داده بود و از آقای هاشمی خواسته بود این موضوع را پیگیری کند.

این نامه با واکنش تند تعدادی از سیاستمداران محافظه کار از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس ایران روبرو شد که این موضوع را تکذیب کرد.

همچنین در جریان نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه تعدادی از شهرهای بزرگ ایران به شدت به آقای کروبی حمله کردند و تعدادی از آنها خواستار محاکمه او شدند.

در پی تصمیم تعدادی از مخالفان مهدی کروبی به تجمع در مقابل ساختمان روزنامه وابسته به او،بعضی ازهواداران او نیز اعلام کردند در روز شنبه برای دفاع از آقای کروبی در مقابل ساختمان روزنامه حاضر خواهند شد.

اما آقای کروبی در گفتگو با وب سایت سحام نیوز ضمن استقبال از حضور منتقدان در مقابل روزنامه، از هوادارانش خواست برای حفظ آرامش از حضور در مقابل ساختمان روزنامه در روز شنبه خودداری کنند و در عوض روز دیگری برای نشان دادن حمایت خود در آنجا حاضر شوند.

آخرين آخبار