آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

عمليات خلع سلاح يک پايگاه بسيج با کشته شدن عوامل آن ناکام ماند

معاون سياسي اجتماعي استاندار و دبير شوراي تامين استان تهران گفت: افرادي که روز گذشته در جريان راهپيمايي غير قانوني کشته شدند قصد داشتند با حمله به يک پايگاه نظامي آنجا را اشغال کرده و پرسنل آن را نيز خلع سلاح کنند.
"صفرعلي براتلو" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: در مراسم راهپيمايي ديروز (دوشنبه) هفت نفر از آشوب گران در درگيري با پرسنل اين پايگاه نظامي کشته شدند. 
وي تصريح کرد: حمله به يک پايگاه نظامي جرم است و پرسنل اين پايگاه تنها از خود و ساختمان پايگاه دفاع کرده و اجازه نداند آشوب گران که قصد آتش زدن ساختمان و خلع سلاح پرسنل را داشتند، وارد پايگاه شوند. 
براتلو اظهار داشت: راهپيمايي ديروز غير قانوني بود و هيچ مجوزي براي ان صادر نشده بود، بنابراين کساني که اقدام به برگزاري آن کردند بايد پاسخگو باشند. 

میرحسین موسوی: دوستان رفتار مسالمیت آمیز داشته باشند و در دام آشوب ها نیفتند

قلم - مهندس میرحسین موسوی با تشکر از همه مردمی که با متانت و آرامش در راهپیمایی میلیونی روز گذشته شرکت کردند، از مردم و حامیانش خواست تا در برگزاری برنامه هایشان، نظم و آرامش را حفظ کنند.

به گزارش قلم نیوز، در پی اطلاع مهندس موسوی از برگزاری برنامه خیابان ولیعصر در روز سه شنبه، با بیان اینکه امروز در هیچ برنامه ای شرکت نخواهد داشت، از مردم و حامیانش خواست تا رفتار مسالمت آمیز داشته باشند و در دام آشوب های خیابانی نیفتند و آرامش خود را حفظ کنند.

روز گذشته میرحسین موسوی در راهپیمایی میلیونی مردم تهران در اعتراض به تقلب در انتخابات شرکت کرد و گفت که آماده است همه گونه هزینه ای را برای تحقق آرمان های ملت عزیز بپردازد.

اغتشاشگران از خارج از ايران هدايت و رهبري مي‌شوند

دبير كل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور تاكيد كرد: 
اغتشاشگران و عاملان ايجاد تنش در جامعه از خارج از ايران و از سوي بيگانگان هدايت و رهبري مي‌شوند.

محمد محمدي مسعودي در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با اشاره به اغتشاشات و ناآرامي‌هاي اخير در كشور تاكيد كرد: اين نامزدها مي‌دانند كه نتايج آرا كاملا درست است ولي با ايجاد عمليات رواني سعي مي‌كنند چهره رييس جمهور را مخدوش كنند و باعث ايجاد درگيري در كشور شوند.

وي با اشاره به اينكه اين اقدام نامزدهاي انتخاباتي كاملا غيراخلاقي است اظهار داشت: اقدامات اين افرادتنها براي متشنج كردن فضاي كشور و تلخ كردن شيريني انتخابات براي مردم و ريختن آبروي جمهوري اسلامي است.

وي تاكيد كرد: اين افراد از آن سوي آب‌ها مشاوره مي‌گيرند و در اقدامي هماهنگ انتخابات را زير سوال مي‌برند.

وي با اشاره به اينكه در اغتشاشات اخير مردم مقصر نيستند گفت: متاسفانه برخي گول اين افراد را خوردند و به حرف‌هاي آنان اعتماد كرده اند.

اين فعال دانشجويي تاكيد كرد: قوه قضائيه و دادستان كل كشور بايد هر چه سريعتر با اين اشخاص به صورت جدي برخورد كند زيرا آسيب به مردم و همچنين اموال عمومي جرم كمي نيست.

وي اظهار داشت: ما مردمي را كه در راهپيمايي‌هاي آرام شركت مي‌كنند از اين اغتشاشگران جدا مي‌دانيم اين اغتشاشگران مخل امنيت و نظم عمومي جامعه و دست نشانده بيگانه هستند.

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم برای تجمع در میدان ولیعصر

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از مردم تهران برای حضور در راهپیمایی و تجمع مردمی دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران آمده است: با سلام و درود بیکران به ملت بزرگ و رشید، فهیم و بصیر ایران اسلامی، ملتی که افتخار آفرید و بار دیگر در 22 خرداد سال 1388، حماسه‌ای سترگ و اعجازآفرین را از دریای خروشان و توفنده‌ی اراده‌های راسخ و پولادین خویش و به دست توانای فرزندان غیور خود خلق نمود و با لبیک به دعوت مقام عظمای ولایت، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و مستکبران جهان زد و اراده‌های برخواسته از بطن جامعه را به صندوق سرنوشت ملت ریخت و موجی تازه از امید و نشاط را بر تمامی کشور مستولی نمود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه می خوانیم: بدخواهان و دشمنان قسم‌خورده‌ انقلاب اسلامی که چشم دیدن ایرانی آباد و آزاد، پیشرفته و عدالت طلب را ندارند با سوء استفاده از تجمعات هواداران محترم نامزدها، اقدام به تخریب اماکن عمومی و اموال شهروندان و حمله مسلحانه به مراکز نظامی، انتظامی و بسیج نمودند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان تهرانی گردید، تا از شیرینی این افتخار بزرگ و حماسهی اعجازگونه آن در کام تمامی مردم ایران بکاهد. اکنون وظیفه همه به خصوص هواداران محترم نامزدهای انتخاباتی است که هوشیارانه و آگاهانه نسبت به جریان منحرف و خشونت ‌طلب که به جان و مال و ناموس ملت گستاخانه می‌تازند حساس بوده و حساب خود را از آنان که نمی‌خواهند ایرانی سربلند و سرافراز داشته باشیم جدا نمایند.

این اطلاعیه می افزاید: از این رو بنا بر درخواست‌های مکرر مردم شهیدپرور انقلابی ایران اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از امت بیدار و همیشه در صحنه و مردم مؤمن و انقلابی تهران به خصوص تمامی دلسوزان کشور و انقلاب اسلامی و کلیه طرفداران محترم نامزدهای انتخاباتی دعوت به عمل می‌آورد که برای پایان دادن به فتنه‌ جویی و گسترش نا امنی، که می‌خواهد کشور را به سمت تشنج و آشوب ببرد، با حضور گسترده، انقلابی و فکورانه خود در "راهپیمایی و تجمع مردمی" (امروز سه‌شنبه 26/03/1388) به سمت میدان ولیعصر رأس ساعت 16:00 (4 بعدازظهر) دشمنان قسم خورده‌ کشور اسلامی ایران را در اجرای نقشه‌های شومشان مثل همیشه ناکام گذارند.

همچنین بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیرهای این راهپیمایی به شرح زیر اعلام شده است:

مسیر شماره یک: میدان فردوسی، خیابان انقلاب، خیابان ولیعصر، میدان ولیعصر
مسیر شماره دو: میدان انقلاب، خیابان کارگر، بلوار کشاورز، میدان ولیعصر
مسیر شماره سه: میدان هفتم‌تیر، خیابان کریمخان، میدان ولیعصر
مسیر شماره چهار: میدان ونک، خیابان ولیعصر، میدان ولیعصر

دعوت مردم به یک تجمع بدون مجوز از سوی روزنامه ایران

عصر امروز، تجمع اعتراض‌آميز حاميان احمدي‌نژاد بدون گرفتن مجوز از وزارت کشور در ميدان وليعصر برپا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، علاوه بر خبری که خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر کرده بود، روزنامه ايران نیز در تيتر گزارشي نوشت: «اجتماع بزرگ مردمي در اعتراض به تشنج‌آفريني‌هاي اخير در ميدان وليعصر تهران ساعت 4 بعد از ظهر امروز برگزار مي‌شود». اين در حالي است كه براي تجمع اعتراض‌آميزي كه قرار است عصر امروز در ميدان وليعصر برگزار شود، هيچ گونه مجوزي از سوي وزارت كشور صادر نشده است.



نکته مهم دیگر در اطلاعیه روزنامه دولتی ایران آن است که متولی و دعوت کننده این تجمع، معلوم نبوده و مشخص نیست این درخواست از سوی چه کسانی و با چه مجوزی منتشر شده و این در حالی است که با تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مردم و گروه‌های گوناگون به آرامش و دوری از هرگونه تنش فراخوانده شده‌اند.

گفتني است، روز گذشته، جمع زیادی از معترضین، بدون اينكه بتوانند مجوزي دريافت كنند، در خيابان انقلاب به سمت ميدان آزادي به تجمع و راهپيمايي آرام دست زدند.

با این حال، به نظر می‌رسد این شیطنت رسانه‌های دولتی برای برگزاری چنین تجمعی آن هم در برابر حامیان رقیب، فضای حساسی را رقم زده و با سوءاستفاده برخی اندک از متجمعان هر یک از طرفین، فضایی ناامن همراه با تخریب و درگیری را پدید آورد.

نطق عليخاني، مجلس را متشنج کرد 26/3/1388 - 11:24:5

نطق ميان دستور قدرت الله عليخاني نماينده مردم قزوين در جلسه امروز مجلس، براي دقايقي صحن علني خانه ملت را متشنج کرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، قدرت الله عليخاني پيش از قرائت نطق مکتوب خود خطاب به نمايندگان خود را طرفدار ميرحسين موسوي خواند و گفت: البته من بسياري از مسايل پيرامون احمدي نژاد و وزير کشور را به خاطر آقاي حسينيان از نطق خود حذف کردم و اگر او به من مي گفت که اين نطق را قرائت نکنم آن را نمي خواندم. 
وي تاکيد کرد: برخي از انقلاب مخملي سخن مي گويند اما چه کسي مي تواند انقلاب مخملي در اين کشور برپا کند، جان ما فداي رهبر. 
که در اين هنگام نمايندگان مجلس فرياد احسنت سر دادند. 
عليخاني سپس شعار مرگ بر آمريکا و انگليس و خارجياني که اين شب ها خوشحالند سرداد که بار ديگر فرياد احسنت نمايندگان را در پي داشت. 
وي در عين حال گفت: ما مخالف اين اغتشاش هستيم اما طرفدار پر و پا قرص موسوي مي باشيم که در اين هنگام نمايندگان به اظهارات وي اعتراض کردند. 
عليخاني در اين هنگام خطاب به نمايندگان اصولگرا گفت: 205 نفر از شما نامه حمايت از احمدي نژاد را امضا کردند و 220 نفر از شما به او تبريک گفتيد حالا تحمل 5 دقيقه انتقاد مرا نداريد. 
هنگامي که عليخاني از هاشمي و ناطق نوري سخن به ميان آورد، نمايندگان به اعتراض به وي پرداختند و فرياد "دو دو" سر دادند که عليخاني خطاب به آنان گفت: اگر همين الان درباره ناطق نوري در مجلس راي گيري کنيم 130 نفر به او راي مي دهند. 
سپس عليخاني به قرائت نطق مکتوب خود پرداخت و هنگامي که صحت و سلامت انتخابات را زير سوال برد، حسن غفوري فرد عضو هيات رييسه مجلس اعلام کرد که وقت وي تمام شده است. 
در اين هنگام روح الله حسينيان نماينده تهران در جايگاه تريبون رسمي مجلس در کنار عليخاني قرار گرفت و با قطع سخنان عليخاني گفت: من دوستي خودم را با عليخاني اعلام اما از مواضع ايشان اعلام بيزاري مي کنم. 
عليخاني با بي توجهي به پايان وقت تعيين شده و نيز واکنش نمايندگان به قرائت نطق خود پرداخت و در ميان اظهاراتش روند انتخابات را زير سوال برد. 
در اين هنگام نمايندگان با صداي بلند فرياد دو دو سردادند. 
حسينيان با اين اظهارات عليخاني مشت خود را در اعتراض به وي بر ميز مي کوبيد و سپس بقيه نمايندگان نيز اين اقدام او را تکرار کرده و بر ميز ها مي کوبيدند. اين اقدام براي دقايقي جو مجلس را به هم ريخت و متشنج کرد. 
عليخاني سپس نطق خود را تمام کرد. 
در حين قرائت نطق عليخاني، محمد حسين موسي پور معاون پارلماني وزير کشور در صحن مجلس حضور داشت. 

روزنامه "جمهوري اسلامي" و توجيه آشوبگري و قانون شکني

به گزارش ايرنا، روزنامه جمهوري اسلامي که به هواداري از رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز شهرت دارد، در سرمقاله امروز خود (سه شنبه 26 خرداد ماه) به اظهارات اخير رييس جمهور در ميدان حضرت ولي عصر(عج) تهران که "آشوبگران و اغتشاش طلبان را خس و خاشاکي در رودخانه عظيم ملت" دانسته بود* واکنش نشان داد و با لحني حمايتگرانه از آشوبگران نوشت:"درباره مردمي که مطالبات قانوني خود را دنبال مي کنند تعبيراتي از قبيل « خس و خاشاک » بکار برده مي شود چنين برخوردي با هيچيک از موازين قابل انطباق نيست." 
سرمقاله نويس روزنامه جمهوري اسلامي در ادامه ناامني هاي اخير را بخشي از خواسته هاي منطقي مردم دانست که نبايد مورد بي اعتنايي قرار گيرند و سپس افزود:"ناديده گرفتن نقطه نظرات مردم به هر بهانه و با هر شکل که باشد به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي لطمه وارد مي کند." 

موسوي امروز در هيچ برنامه اي شرکت نمي کند

يک سايت حامي ميرحسين موسوي به نقل از موسوي نوشت که او امروز در هيچ برنامه اي شرکت نخواهد کرد.
به گزارش ايرنا، موسوي همچنين از حاميانش خواسته است آرامش خود را حفظ کنند و رفتار مسالمت آميز داشته باشند.

آمار ضد و نقیض از شمار کشته ها؛ تایید حداقل یک کشته


در اثر تیراندازی در جریان تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران، که با شرکت "صدها هزار نفر" بزرگترین راهپیمایی مخالفان در 30 سال حیات جمهوری اسلامی توصیف می شود، حداقل یک نفر کشته شده است. برخی منابع به بی بی سی می گویند که احتمال کشته شدن حداکثر شش نفر هست.

این خبر پس از انتشار اخباری درباره شنیده شدن صدای تیراندازی های پراکنده در این تظاهرات گزارش شد.

خبر شنیده شدن صدای تیراندازی های پراکنده از سوی شبکه پرس تی وی هم گزارش شده که یک خبرنگار آن از فرار کردن مردم از صحنه تیراندازی خبر داد.

این خبرنگار برخی از حاضران در راه پیمایی را مسلح توصیف کرد و گفت آنها با شلیک به سوی مردم باعث برهم زدن فضا شدند.

اما در پی آن خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یکی از معترضین خبر داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس این حادثه را ناشی از تیراندازی از یک مقر بسیج در نزدیکی مسیر حرکت تظاهرکنندگان دانسته و نوشته حداقل یک نفر در اثر این تیراندازی کشته شده است.

بنابه این گزارش گروهی از تظاهرکنندگان با کپسول های محترقه باعث آتش سوزی کوچکی در یک پایگاه بسیج شدند و برخی تلاش کردند به ساختمان این پایگاه حمله کنند که در همان زمان افراد مسلحی که روی بام ساختمان بودند (ظاهرا بسیجیان) مستقیما شروع به تیراندازی به سوی جمعیت در لبه ضلع شمالی میدان آزادی کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین تصاویر سه نفر از زخمی شدگان در جریان تظاهرات را منتشر کرده است؛ در یکی از این تصاویر، یک تظاهر کننده به تصویر کشیده شده که به گفته این خبرگزاری در اثر شلیک گلوله از سوی شبه نظامیان و بر اساس تصویر از ناحیه زانو مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

هویت فردی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته مشخص نیست

تصویری دیگر فردی زخمی را نشان می دهد که به گفته همین خبرگزاری در اثر اصابت گلوله در جریان راهپیمایی "دچار جراحاتی جدی شده" و پشت یک وانت قرار داده شده است.

برخی منابع مستقل هم شلیک تیر از یکی از کوچه های فرعی منتهی به مسیر راهپیمایی معترضان به نتیجه انتخابات را تایید کرده اند که به گفته این منابع، در پی شلیک گلوله، تظاهر کنندگان خود را به ساختمانی که گلوله از آن شلیک شد رساندند و این ساختمان را مورد حمله قرار دادند.

سایر منابع به بی بی سی گفته اند که ممکن است حداکثر شش نفر در این حوادث کشته شده باشند.

هر چند قرار بود راهپیمایی معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها به مسیر بین میادین انقلاب و آزادی تهران محدود شود، اما اخباری مبنی بر گسترش مسیر به خیابان های اطراف، در اثر افزایش شمار تظاهر کنندگان نیز شنیده شده است.

منابع خبری شمار شرکت کنندگان در این راهپیمایی را چند صد هزار نفر برآورد کرده اند و می گویند راهپیمایان مسیری 8 کیلومتری را پر کرده بودند. راهپیمایی با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، غلامحسین کرباسچی و محمدرضا خاتمی برگزار شد.

جان لاین خبرنگار بی بی سی در تهران تظاهرات عظیم مخالفان در روز دوشنبه را یک "زلزله سیاسی" توصیف کرده است.

در پی دو روز ناآرامی و شورش معترضان پس از اعلام نتیجه انتخابات که محمود احمدی نژاد برنده آن اعلام شد، دولت هرگونه تظاهراتی را ممنوع کرده بود و وزارت کشور اخطار داده بود که "براساس قانون با تمامی بر هم زنندگان امنیت عمومی برخورد خواهد شد."

علیرغم این دستور، خبرنگاران می گویند که در جریان تظاهرات دوشنبه در تهران، پلیس ضدشورش تنها ناظر ماجرا بود و به نظر نمی رسید دستوری برای حمله به تظاهرکنندگان داشته باشد.

ادامه ناآرامی در شهرهای دیگر

بنابه به گزارش ها از تهران با تاریک شدن هوا فریاد "الله اکبر" مردمی که برای دومین شب متوالی بر بام خانه ها جمع شده بودند بلند شد. یکشنبه شب مخالفان محمود احمدی نژاد فریاد "مرگ بر دیکتاتور" سر داده بودند.

بر اساس تازه ترین اخبار در شهر اصفهان حملات نیروهای پلیس به معترضان به زخمی شدن چند نفر از مردم انجامید.

به گفته شاهدان عینی برخی از تظاهرکنندگان مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند و برخی در اثر اصابت تیر اسلحه ساچمه ای زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس در اهواز حدود دو هزار نفر شعار می دادند "ما دیکتاتور نمی خوایم" که پلیس با باتوم به برخی از آنها حمله کرد.

در شهر رشت از ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی کسانی که از میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار بازپس گیری آرا خود بودند مقابل استانداری رشت تجمع کردند.

گزارش هایی مبنی بر ضرب و شتم این افراد به دست نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی ها منتشر شده است.

در شهر کرمان هم ناآرامی ها ادامه داشت و نیروهای پلیس در این شهر هم با باتوم به طرفداران آقای کروبی و موسوی حمله کردند.

اکثر رسانه های خارجی اجازه سفر به خارج از تهران را ندارند بنابراین کسب اطلاعات جامع تر از حوادث احتمالی در سایر شهرها دشوار است.

تعداد کشته های 25/3/88

کشته شدن 7 نفر از راهپیمایی کنندگان 25/3/88 تایید شد!
این افراد در حال هجوم به اموال اسلحه بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند:

»
State radio: 7 killed in Tehran clashes

TEHRAN, Iran – Iran's state radio says seven people died in clashes in Tehran after an "unauthorized gathering" following a mass rally over alleged election fraud.

The radio report says the seven died in shooting that erupted after several people at the gathering Monday night in western Tehran "tried to attack a military location."

More than 100,000 opponents of President Mahmoud Ahmadinejad had marched through Tehran earlier Monday protesting alleged vote rigging in last week's elections.

The report Tuesday gave no details. It was the first official confirmation of the shooting in Tehran's Azadi Square. Witnesses there saw at least one person shot dead and several others seriously wounded after shooting from a compound for volunteer militia linked to Iran's powerfulRevolutionary Guard.

«



خبر فوری: تعداد کشته ها

اخبار ساعت 21، دوشنبه 25/3/88:

"در تجمع غیر قانونی امروز، به علت درگیری مردم با نیروی انتظامی، متاسفانه 7 نفر از هموطنان، کشته شدند!"

کشته شدن یک نفر تایید شده اما هفت نفر جای بحث و تردید دارد!

رييس مجلس هياتي را مامور رسيدگي به اتفاقات ناگوار در برخي نقاط كرد


در پي بروز برخي اتفاقات ناگوار در برخي از نقاط، از جمله كوي دانشگاه تهران، دكتر علي لاريجاني هياتي را به سرپرستي حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي‌فرد مامور رسيدگي به اين امر كرد. 
به گزارش ايلنا در متن حكم علي لاريجاني آمده است : 
جناب آقايان: حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي‌فرد، دكتر الياس نادران، دكتر حميدرضا كاتوزيان، دكتر علي عباسپو تهراني، دكتر كاظم جلالي، دكتر عليرضا زاكاني 
پس از مشاركت كم نظير ملت ايران در انتخابات روز بيست و دوم خرداد ماه 88، اينك كه مردم شريف ما، در جشن حضور خود به سر مي‌برند، بعضا اخباري از اتفاقات ناگوار در برخي نقاط از جمله كوي دانشگاه تهران مي‌رسد و دست‌هايي درصدد تهيه خوراك تبليغاتي براي رسانه‌هاي بيگانه مي‌باشند و همچنين گزارش‌هايي مبني بر برخورد با مردم به مجلس شوراي اسلامي واصل شده است. 
لذا بدين منظور به شما ماموريت داده مي‌شود با مديريت جناب آقاي ابوترابي نايب رييس محترم مجلس شوراي اسلامي در اسرع وقت گزارش جامع و بي‌طرفانه‌اي در مورد آنچه اتفاق افتاده تهيه و به اينجانب ارائه نماييد. بي‌ترديد مهم‌ترين وظيفه امروز همگان، ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب آفريني مي‌باشد. 

مرتضوي قول مساعد براي آزادي دانشجويان دستگير شده داد

مذاكره ابوترابي با دادستان تهران و فرمانده نيروي انتظامي
مرتضوي قول مساعد براي آزادي دانشجويان دستگير شده داد


نايب رييس مجلس شوراي اسلامي دوشنبه، 25/3/88 در كوي دانشگاه حضور يافت و در جريان مسائل كوي دانشگاه تهران از جمله دستگيري تعدادي از دانشجويان قرار گرفت . 
به گزارش ايلنا، وي كه با جمعي از نمايندگان ا زطرف دكتر لاريجالني رييس مجلس پيگير مسائل مربوط با اتفاقات اخير هستند در گفت و گو با با مرتضوي دادستان تهران و احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي كشور خواستار آزادي دانشجويان شد . 
در اين گفت وگو دادستان تهران قول مساعد جهت آزاد كردن دانشجويان دستگيرشده داد . 
گفتني است ابوترابي فرد همچنان پيگير مسئله است . 

تجمع اعتراض آميز عليه خشونت در ميدان وليعصر، ساعت 15 روز سه شنبه

تجمع بزرگ مردم در اعتراض به اغتشاشات و ايراد خسارت به اموال عمومي ساعت 15 روز سه شنبه 26 خرداد در ميدان وليعصر (عج) تهران برگزار مي شود.
درپي تحريکات سياسي بعضي جريانها و فرصت طلبي اراذل و اوباش که طي روزهاي گذشته منجر به وقوع برخي ناآرامي هاي خسارت بار درچند نقطه تهران شده، مردم تهران عصر روز سه شنبه با تجمع در ميدان وليعصر (عج) ، ضمن اعتراض به اين اقدامات ، تشديد برخورد با آمران و عاملان ناامني ها را خواستار خواهند شد . 
گفتني است درپي موضع گيري تحريک کننده برخي چهره هاي سياسي به بهانه نتيجه انتخابات ، اقدامات تنش آميز پراکنده اي درچند نقطه تهران صورت گرفت که طي آن به تعدادي از اماکن عمومي و اموال مردم خسارت وارد شد . 
اين تحرکات با استقبال منابع سياسي و رسانه اي اروپا و امريکا روبه رو شد و آنها به طور مستمر خواستار گسترش ناآرامي ها در کشورمان هستند. 

خبر مهم!


تجمع آرام و اعتراضی حامیان میر حسین موسوی و مهدی کروبی

امروز 26/3/88

ساعت 17:00

تهران، میدان ولی عصر

اخبار تکمیلی از راهپیمایی 25/3/88:

امروز 26/3/88، ساعت 8:00
  • بر اساس خبرهای رسیده، اگرچه در اواخر روز و تاریکی هوا صدای شلیک گلوله به گوش میرسیده، اما به کسی صدمه نرسیده! به نظر می رسد عکسهای منتشر شده از سایتهای مختلف که حتی کشته شدن یکنفر را نیز تایید کرده اند، دروغ باشد.
  • در قسمتی از راهپیمایی، مردم با هدیه ی شاخه گل رز به برادران نیروی انتظامی، راهنمایی، ارتشی و بسیجی، همگان را به آرامش دعوت می کردند.
  • گستره ی راهپیمایی از میدان امام حسین تا آزادی بوده است.
  • راهپیمایی در سکوت و دستانی بالا برافراشته به نشانه ی پیروزی، انجام شده، و تا دیری از شب نیز ادامه داشته است.
  • در ساعت 20:00، خیل جمعیتی که از خیابان های حبیب الهی، شادمان و بهبودی، به سمت میدان آزادی در حرکت بودند، بدلیل ازدحام جمعیت، در حالی که هنوز راهپیمایی تمام نشده بود، در خیابان ستارخان با بوق ممتد و فریاد الله اکبر، به خانه هایشان باز می گشتند.

گزارش لحظه‌ای: اخبار راهپیمایی روز دوشنبه 25 خرداد ماه


19:04 - حجتی وزیر سابق کشاورزی و محمد علی ابطحی نیز حضور داشتند
18:58 - از یکی از خیابان های منتهی به انقلاب برایتان می نویسم.بالای 1.500.000 نفر آدم دست ها را بالا گرفته اند و به سمت آزادی می روند.دل همه بینندگان پر بغض است.دست ها بالاست و بی صدا.پلاکاردها نوشته اند:ما گوسفند نیستیم.پلیس حتی اجازه درگیری با مردم را به خود نمی دهد و به سمت کوچه ها عقب نشینی کرده.این خس و خاشاکیست که آقای احمدی نژاد می گفت.اینها به اندازه یک صندوقند؟اینها تمام ایرانند

18:44 - بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی با لباس های سبز رنگ یا با داشتن عناصری سبز رنگ در پوشش در تجمع حاضر شده اند و شعارهایی مانند "الله اکبر" و "موسوی، موسوی، رای مرا پس بگیر" را سر دادند.
18:43- این گردهم آیی در شرایطی برگزار می شود که وزارت کشور 
ایران حاضر به صدور مجوز قانونی برای برگزاری تجمع نشد و محمود عباس زاده مشکینی یکی از مدیران این وزارتخانه در روز دوشنبه 25 خرداد (15 ژوئن) اعلام کرد میرحسین موسوی را مسئول هر گونه تبعات این گردهم آیی دانست.
18:42 - او که پس از اعلام نتایج انتخابات به مدت کوتاهی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بود ، در تجمع معترضان دولت را به تقلب و دستکاری آراء مردم متهم کرد و گفت: "ما تا زمان ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد.
18:40 - محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور پیشین ایران نیز در جمع معترضان به نقل از محمد خاتمی خواستار ابطال نتایج انتخابات و برگزاری انتخاباتی تازه شد
18:39:- با این حال میرحسین موسوی که برای اولین بار از روز انتخابات در میان جمع حاضر می شد، از روی سقف یک اتومبیل برای حاضران در تجمع سخنرانی کرد و برای شرکت در انتخابات مجدد ابراز آمادگی کرد
18:38: - بر اساس تازه ترین گزارش ها شمار معترضان حاضر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران به صدها هزار نفر رسیده است .این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شد که هدف حضور این افراد در تجمع، دعوت مردم به آرامش اعلام شده است
18:20 - شنیده شد : سازمان ملل اعلام کرده است در صورت عدم پاسخگویی به معترضان عضویت ایران در سازمان ملل به تعلیق در خواهد آمد.
18:29 - میدان آزادی کاملا مملو از خیل جمعیت میلیونی است 
18:26 - خبر مردمی : یکی از شاهدان عینی گفته در حوالی تقاطع ابوریحان-انقلاب مردم با سردادن شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" بطرف نیروی انتظامی مستقر در تقاطع گل پرت کرده اند که باعث کنار رفتن آنها از جلوی راهشان شده است.
17:52 - خبر می رسد خیل جمعیت میلیونی در سکوت کامل هستند
17:43 -متاسفانه ارتباط ما با محل راهپیمایی قطع شده است
17:25- کروبی و موسوی بین مردم حاضر شدند
17:25 - بی بی سی اعلام کرد برنامه هاش را از روی فرکانس زیر بدون قطعی بگیرید
Telstar 12, 15 degrees West,
Transponder 10, 12.608 GHz (Horizontal polarisation)
Symbol rate: 19.28 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 2/3
17:24- سفارت های انگلیس و آلمان سفیر ایران رو احضار کردند‬،و اعلام کردند خواهان تحقیقات در انتخابات هستیم و تا به شکایات مردم رسیدگی نشود ما نمی پذیریم.
17:22- تمام اتوبان یادگار از نیایش تا آزادی با ماشین های متوقف بسته شده است
17:20- اخبار زنده راهپیمایی از طریق بی بی سی در حال پخش است
17:14 - ارتباط اینترنتی ما دچار مشکل شده است.
16:53- سی ان ان و یاهو اعلام کرده اند که آیت الله خامنه ای با شمارش مجدد آراء موافقت کردند. ( البته شمارش مجدد آراء به نظر می‌رسد همانطور که قبلا گفتم تنها دامی باشد که آرای تغییر یافته در چند روز ناآرامی را بازشماری و مسئله تقلب در 12700 صندوق سیار و آراء شگفت آوری که از مردم بدلیل ترس از زیاد شدن آرای صندوق ها بیش از واجدین شرایط گرفته نشد را پوشش دهند.)
16:52- خبرها حاکی است از ونک که عده مردم بسیار زیاده و مردم پای پیاده به سمت ونک در حرکت هستند،و می گویند داشتن یا نداشتن مجوز برایشان مهم نیست چون چیزی برای از دست دادن ندارند.
16:52- تعداد مردم به قدری گزارش شده که نیروی انتظامی هنوز جرئت درگیری رو پیدا نکرده و اگر این اتفاق بیافته باید هزاران کشته بر جای بگذارند
16:51 - گفته می‌شود میر حسین و کروبی و خاتمی جلوی دانشگاه شریف هستند و جمعیت به آرامش دعوت می کنند.

خیل عظیم جمعیت حاضر در خیابانها باعث بسته شدن مسیرهای منتهی به مسیر راهپیمایی شده است. هیچ اتومبیلی در مسیر دیده نمی شود.
اخبار رسیده از سوی ناظران حاکی از آن است که جمعیت متراکمی از ساعت 15 از میدان انقلاب تا دانشکده دامپزشکی مستقر هستند و با شعور بالای سیاسی و آرام به سمت میدان آزادی در حرکت است. 
همین خبر حاکی است از میان مردم شعارهایی مانند "الله اکبر"، "رأی ما را پس بدهید" و "ما دیکتاتور نمی خواهیم" به گوش می رسد.

عکسهایی از راهپیمایی 25/3/88 :











سخنرانی سید محمد خاتمی در راهپیمایی 25/3/88

اعتماد مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه انقلاب و کشور لطمه دیده است:

سید محمد خاتمی كه برای شركت در مراسم راهپیمایی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به میان مردم در خیابان آزادی تهران رفته بود؛ با سپاس از مردم به خاطر هوشیاری؛ حق خواهی و رفتار مدنی؛ ضمن توصیه بر تداوم حضور مدنی و آرام و متین و اعتراض منطقی آنان گفت: صدها هزارنفر در مسیری كه تنها در روزهای انقلاب و بزرگداشت انقلاب اسلامی چنین جمعیتی به خود دیده در حقیقت اعتراضی روشن و صریح است به آنچه که به عنوان نتیجه انتخابات اعلام شده و نشان از این دارد که اعتماد مردم كه بزرگترین پشتوانه انقلاب و كشور است لطمه دیده و همه باید برای بازگرداندن اعتماد ملی تلاش كنیم.
پاسخ به درخواست بر حق این مردم برای صیانت از آرائشان تجدید این انتخابات و یا تعیین یك هیأت صاحب صلاحیت بی طرف و شجاع و حقیقت یاب (و نه آنان كه خود در این ماجرا متهم هستند) برای بررسی ماجرایی است كه بر این انتخابات گذشته است!
انتخاباتی كه دلایل و شواهد كافی مانع از اعتماد به نتایج اعلام شده آن می گردد!
وی تاكید كرد كه همه باید قدر این ملت شریف؛ بزرگوار و آگاه را بدانند و به اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی آنان توجه شایسته بنمایند. این مردم پایه های نظام ما هستند و نظام را از خود می دانند و اگر اعتراضی هست در این است كه چرا معیارهای اصلی انقلاب كه از مهمترین آنها محوریت مردم و اهتمام به رأی و نظر آنها است مورد خدشه و انحراف قرار می گیرد.

آخرين آخبار