آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

نطق عليخاني، مجلس را متشنج کرد 26/3/1388 - 11:24:5

نطق ميان دستور قدرت الله عليخاني نماينده مردم قزوين در جلسه امروز مجلس، براي دقايقي صحن علني خانه ملت را متشنج کرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، قدرت الله عليخاني پيش از قرائت نطق مکتوب خود خطاب به نمايندگان خود را طرفدار ميرحسين موسوي خواند و گفت: البته من بسياري از مسايل پيرامون احمدي نژاد و وزير کشور را به خاطر آقاي حسينيان از نطق خود حذف کردم و اگر او به من مي گفت که اين نطق را قرائت نکنم آن را نمي خواندم. 
وي تاکيد کرد: برخي از انقلاب مخملي سخن مي گويند اما چه کسي مي تواند انقلاب مخملي در اين کشور برپا کند، جان ما فداي رهبر. 
که در اين هنگام نمايندگان مجلس فرياد احسنت سر دادند. 
عليخاني سپس شعار مرگ بر آمريکا و انگليس و خارجياني که اين شب ها خوشحالند سرداد که بار ديگر فرياد احسنت نمايندگان را در پي داشت. 
وي در عين حال گفت: ما مخالف اين اغتشاش هستيم اما طرفدار پر و پا قرص موسوي مي باشيم که در اين هنگام نمايندگان به اظهارات وي اعتراض کردند. 
عليخاني در اين هنگام خطاب به نمايندگان اصولگرا گفت: 205 نفر از شما نامه حمايت از احمدي نژاد را امضا کردند و 220 نفر از شما به او تبريک گفتيد حالا تحمل 5 دقيقه انتقاد مرا نداريد. 
هنگامي که عليخاني از هاشمي و ناطق نوري سخن به ميان آورد، نمايندگان به اعتراض به وي پرداختند و فرياد "دو دو" سر دادند که عليخاني خطاب به آنان گفت: اگر همين الان درباره ناطق نوري در مجلس راي گيري کنيم 130 نفر به او راي مي دهند. 
سپس عليخاني به قرائت نطق مکتوب خود پرداخت و هنگامي که صحت و سلامت انتخابات را زير سوال برد، حسن غفوري فرد عضو هيات رييسه مجلس اعلام کرد که وقت وي تمام شده است. 
در اين هنگام روح الله حسينيان نماينده تهران در جايگاه تريبون رسمي مجلس در کنار عليخاني قرار گرفت و با قطع سخنان عليخاني گفت: من دوستي خودم را با عليخاني اعلام اما از مواضع ايشان اعلام بيزاري مي کنم. 
عليخاني با بي توجهي به پايان وقت تعيين شده و نيز واکنش نمايندگان به قرائت نطق خود پرداخت و در ميان اظهاراتش روند انتخابات را زير سوال برد. 
در اين هنگام نمايندگان با صداي بلند فرياد دو دو سردادند. 
حسينيان با اين اظهارات عليخاني مشت خود را در اعتراض به وي بر ميز مي کوبيد و سپس بقيه نمايندگان نيز اين اقدام او را تکرار کرده و بر ميز ها مي کوبيدند. اين اقدام براي دقايقي جو مجلس را به هم ريخت و متشنج کرد. 
عليخاني سپس نطق خود را تمام کرد. 
در حين قرائت نطق عليخاني، محمد حسين موسي پور معاون پارلماني وزير کشور در صحن مجلس حضور داشت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار