آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

پیکر محمد کامرانی به خاک سپرده شد

پیکر محمد کامرانی که پنجشنبه گذشته بر اثر جراحت‌های وارد شده در زندان اوین، در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت، صبح روزشنبه 27 / 4 / 88 در بهشت زهرا تشییع و به خاک سپرده شد.

محمد کامرانی که تنها 18 سال داشت و جمعه گذشته قرار بود در کنکور پزشکی دانشگاه آزاد شرکت کند، روز هجدهم تیر در حوالی میدان ولیعصر تهران دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود.

محمد کامرانی چند روز پس از بازداشت، به همراه گروه دیگری از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شد. خانواده‌ی وی وقتی از محل نگهداری او خبردار شدند که یک مامور زندان اوین در جمع خانواده‌ی بازداشت‌شدگان فهرستی از اسامی افراد بازداشت شده را خواند و از انتقال آنها از کمپ کهریزک به زندان اوین خبر داد.

پیگیری خانواده‌ی او به اینجا رسید که مطلع شدند دستور آزادی وی نیز صادر شده و به همین منظور صبح روز چهارشنبه 24 تیر ماه به زندان اوین مراجعه کردند، اما در آنجا به آنها گفته شد که فرزند شما مجروح بوده و به بیمارستان منتقل شده است.

وقتی این خانواده به بیمارستان لقمان رفتند، با پیکر نیمه جان محمد کامرانی روبه‌رو شدند که همچنان تحت کنترل ماموران بود. آنها با هماهنگی مسئولان بیمارستان و باز تحت کنترل شدید ماموران، فرزند خود را به بیمارستان مهر منتقل کردند، اما تلاش‌های کادر پزشکی در نهایت بی‌نتیجه ماند و محمد کامرانی 18 ساله نیز به ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و دیگر شهیدان جنبش سبز پیوست.

فوری فوری! سه شنبه 30 / 4 / 88 ساعت 16:00

گارد ضد شورش در تمام خیابان هفت تیر تا تقاطع کریمخان مشاهده می شود. احتمالا اطراف می دان هفت تیر، انقلاب، آزادی، ناصر خسرو و خیابانهای ذکر شده برای راهپیمایی سبز، مملو از گاردهای ضد شورش می باشد.

سفر رفسنجانی به مشهد 'برای دیدار با علما'

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، برای "زیارت حرم امام رضا (ع) و دیدار و مذاکره با علمای مشهد در خصوص مسائل جاری کشور" به این شهر سفر کرده است.

این سفر از آن جهت با اهمیت تلقی می شود که عصر روز شنبه، یعنی یک روز بعد از خطبه های نماز جمعه آقای هاشمی صورت می گیرد که واکنش های زیادی در این در پی داشت.

وب سایت سلام نیوز که از وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان به شمار می رود، در گزارشی خبر داده که مطابق یک سنت معمول تعداد زیادی از مراجع و علمای شیعه در نیمه دوم ماه رجب (یعنی همین روزها) به مشهد سفر می کنند.

این وب سایت خبری از جمله از حضور آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، در مشهد خبر داده است.

خبرگزاری مهر از قول آقای هاشمی نوشته که او در فرودگاه مشهد و در جمع خبرنگاران گفته است: "هدف اصلی ام زیارت حرم حضرت امام رضا(ع) است، همچنین در این سفر با مسئولان و علمای گرانقدر حاضر در استان در مورد مسائل جاری کشور مذاکراتی خواهم داشت."

هنوز جزئیاتی از مذاکرات و یا نتایج دیدارهای آقای هاشمی منتشر نشده است.

آقای هاشمی در خطبه های روز جمعه خود، شرایط کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری را "تلخ" و "بحرانی" خواند و پیشنهادهایی برای خروج از این وضعیت ارائه داد.

پیشنهادهای آقای رفسنجانی با استقبال معترضان به نتایج انتخابات و اعتراض بعضی از حامیان آقای احمدی نژاد، از جمله محمد یزدی از فقهای شورای نگهبان روبرو شد.

آقای رفسنجانی گفت این پیشنهادهای خود را 'با تعدادی از خبرگان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت' در میان گذاشته و آنها نیز این پیشنهادها را تایید کرده اند.

از جمله پیشنهادهای آقای رفسنجانی می توان به درخواست آزادی زندانیانی که بعد از انتخابات بازداشت شده اند، مناظره تلویزیونی کاندیداها و دلجویی از خانواده های آسیب دیده و عزادار اشاره کرد.

خاتمی: می توانیم نظر مردم را با رفراندوم بپرسیم

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در دیدار با خانواده تعدادی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، راه برون رفت از "بحران فعلی" را اتکای به آرای مردم و برگزاری رفراندوم دانست.

آقای خاتمی در این دیدار که روز یکشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۸۸ (۱۹ ژوئیه ۲۰۰۹) در دفتر مجمع روحانیون مبارز و با حضور تعدادی از اعضای بلندپایه این تشکل روحانی از جمله محمد موسوی خوئینی ها، علی اکبر محتشمی پور، مجید انصاری، مهدی امامی جمارانی و محمد موسوی بجنوردی برگزار شد، از گفته ها و پیشنهادهای علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران استقبال کرد.

یکی از حاضران در این جلسه به بی بی سی فارسی گفت آقای خاتمی در این باره گفته است: "توصیه های آقای هاشمی حداقل هایی است که می تواند فضای عمومی را تلطیف کرده و اعتماد از دست رفته را برگرداند و من در اینجا نکته ای را اضافه می کنم و به صراحت می گویم راه برون رفت از بحران فعلی، اتکا به آرای مردم و برگزاری رفراندوم قانونی است."

وب سایت موج سبز آزادی نیز که گردانندگان آن از حامیان میرحسین موسوی هستند، گزارش مفصلی از این جلسه منتشر کرده و گزارش داده است آقای خاتمی پیشنهاد داده این رفراندوم را باید نهادهای بی طرف "نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام" برگزار کنند و گفته است: "باید از مردم پرسید آیا وضعیت پیش آمده مطلوب استو از آن راضی هستند؟ اگر اکثریت مردم این وضع را قبول داشته باشند، ما هم تسلیم هستیم."

در این جلسه خانواده های تعدادی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات از جمله خانواده های محسن میردامادی، مصطفی تاج زاده، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده، صفایی فراهانی، عبدالرضا تاجیک، سمیه توحیدلو، جواد امام، مهسا امرآبادی و مسعود باستانی حضور داشتند و پیش از صحبت های آقای خاتمی درباره وضعیت اعضای بازداشتی خانواده خود و "برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته با آنها" صحبت کردند.

یکی از حاضران در این جلسه به بی بی سی فارسی گفت در ابتدای این جلسه، عبدالله رمضان زاده، محسن امین زاده، محسن صفایی فراهانی و جواد امام بدون اطلاع قبلی از زندان اوین با خانواده های خود تماس گرفتند.

پیشنهادهای هاشمی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اوضاع ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد را تلخ و بحرانی خواند و برای حل این مشکلات پیشنهادهایی ارائه داد. پیشنهادهایی که به گفته او تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با آن موافق هستند.

او از جمله پیشنهاد داد بازداشت شدگان وقایع اخیر آزاد شوند، و از آسیب دیدگان و عزاداران این وقایع دلجویی شود.

آقای رفسنجانی همچنین پیشنهاد داد نامزدهای انتخابات گذشته در مناظره ای تلویزیونی شرکت کنند، بعد از مناظره ها "می توان نظر مردم را پرسید".

گفته های آقای هاشمی با استقبال معترضان به نتایج انتخابات و اعتراض حامیان محمود احمدی نژاد روبرو شد.

آقای هاشمی شنبه عصر به شهر مشهد سفر کرد. دفتر آقای رفسنجانی، هدف از این سفر را "زیارت حرم امام رضا و دیدار با علما و مراجع این شهر درباره مسائل جاری کشور" اعلام کرد.

آخرين آخبار