آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

هشدار دفتر تحکیم و سازمان ادوار تحکیم در خصوص عواقب برخورد با کروبی

کار را از اینکه هست، دشوارتر نکنید

سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) که از حامیان مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری بودند، با انتشار یک بیانیه مشترک تاکید کردند که وی و سایر رهبران جنبش اصلاحی مردم را در برابر موج توهین‌ها و تهدیدات اخیر تنها نخواهند گذاشت.

متن کامل این بیانیه مشترک به شرح زیر است:

زمزمه‌های شومی که از مدتها پیش در محافل اقتدارگریان و عوامل و حامیان کودتای 22خرداد، مبنی بر برخورد قضایی با رهبران جنبش اصلاحی مردم ایران یعنی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی جریان یافته بود، اندک اندک به تریبون‌های رسمی و علنی راه یافته و برخی صاحب منصبان نابخرد در روزهایی که آبروی دستگاه قضایی به دلیل بازداشت و محاکمه نمایشی جمعی از دلسوزان و کوشندگان در راه منافع ملی و حقوق مردم، ریخته و خشم ملت از اینگونه رفتارها برانگیخته شده است، اظهاراتی در همین رابطه را مطرح کرده و می‌کنند.

چنین تهدیداتی به ویژه پس از انتشار نامه جناب آقای کروبی خطاب به رییس مجلس خبرگان رهبری، در تشریح عمق فجایعی که به دست عمال عده‌ای کودتاچی در بازداشتگاه‌ها بر زندانیان می‌رود، شدت گرفته و سخنان هماهنگ‌شده تعدادی از ائمه جمعه نشان دهنده آغاز رسمی و علنی پروژه برخورد قضایی با ایشان و سایر رهبران اصلاحات از سوی کسانی است که آشفتگی آنها از طرح اتهام شکنجه در زندان‌ها، نشانه‌های قابل توجه‌ای را پیش‌روی افکار عمومی قرار می‌دهد.

امروز توهین‌ها و تهمت‌های ناروایی که به کروبی نسبت داده می‌شود و جفاهایی که بر او می‌رود در واقع چیزی نیست جز پاشیدن خاک بر چهره آفتاب و کوششی قبیح برای انکار جنایاتی که وجدان مشترک یک ملت را متاثر کرده و لکه ننگی بر تاریخ این کشور گذارده است.

به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی کشور به متصدیان امور هشدار می‌دهیم راهی که در پیش گرفته‌اید جز فساد و تباهی بیش از پیش برای شما ثمری ندارد. بنگرید که عاقبت عدم تمکین از اراده ملت چیست و چگونه در راه اصرار بر یک اشتباه، تا آنجا پیش رفته‌اید که در تریبون نماز جمعه آبروی نظام را برابر با آبروی مشتی متجاوز به حقوق و نوامیس مردم تعبیر می‌کنند.

ما به عنوان سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) که در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری با عنایت به مواضع توسعه‌گرا، حق‌طلبانه، صریح و جامع جناب آقای مهدی کروبی از کاندیداتوری ایشان پشتیبانی کرده‌ایم، با صدور این بیانیه مشترک اعلام می‌داریم که حمایت از این بزرگوار تنها محدود به دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و ایام پیروزی و کامیابی نبوده و قطعا در روزهای سخت و دشواری که اقتدارگرایان نه تنها آراء ملت را به یغما برده بلکه امنیت، جان و آبروی آنان را نیز در راه غصب حکومت و امحای جمهوریت نظام نادیده انگاشته‌اند، در کنار این سیاستمدار شجاع و حق‌طلب و نیز سایر راهبران جنبش اصلاحی مردم ایران خواهیم ماند.

همچنین به گردانندگان امور و تصمیم‌گیران نسبت به عواقب غیرقابل پیش بینی هرگونه برخوردی با آقایان کروبی و موسوی هشدار داده و به آنها متذکر می‌شویم که یکبار دیگر فریب سناریوهای خطرناک و بی‌پایه‌ عده‌ای که حتی از پوشاندن آثار آشکار دستکاری‌شان در آراء ملت نیز ناتوانند، نخورده و کار را برای خود و کشور از این که هست دشوارتر نکنند و بدانند که بنای ظلم و دروغ سست‌تر از آن است که می‌پندارند.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)

27/مرداد/1388

تا ته‌مانده آبروی نظام از بین نرفته، برگردید

جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از شیخ اصلاحات، هتاکی‌ها و حد ناشناسی‌های صورت گرفته علیه ایشان و توقیف روزنامه اعتماد ملی را شدیدا محکوم کرد و از عقلای موثر بر رفتار جریان حاکم خواست تا ته‌مانده‌ی آبرو و سرمایه‌های نظام و انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان انقلاب از میان نرفته، ابتکار عمل را از دست آنها بگیرند و کشور را به مسیر اخلاق و عقلانیت و تجدید اعتمادهای از دست رفته هدایت کنند.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از سایت نوروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقایع پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد، با همه تلخکامی‌های آن برکاتی نیز به همراه داشته است. از جمله این برکات شفاف شدن بیش از پیش مرزها، بازشناسی حد و قدر شخصیت ها و گروه ها، فرو ریختن رودرواسی هایی که حجابی بر شناخت مواضع حقیقی افراد و جناح ها بوده و رخ نمایی دوباره و بارز چهره های شجاع و اصیل و دلسوزی است که در برابر کژی ها سکوت پیشه نمی کنند. البته این اتفاقی که واکنش قابل پیش بینی محافل اقتدارگرا و ستاد کودتا را در پی داشته و آنها را در عصبانیتی شدید به رفتار و گفتاری نسنجیده و فراتر از حد و حدودشان سوق داده است.

در سیر این ماجرا، احزاب و گروه های منسجم و تاثیرگذار از سویی مورد تهاجم واقع شده اند و از سوی دیگر چهره های موثر و مورد وثوق جامعه همچون آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجج اسلام و المسلمین سید محمد خاتمی و شیخ مهدی کروبی در نقطه کانونی هتاکی و تهدید از سوی محافل ستاد کودتا و جریان های رسانه ای شان قرار گرفته اند.

در روزهای اخیر این هجمه ها با توجه به رشادت و صراحتی که آقای کروبی در دفاع از حقوق و کرامت ملت از خود نشان داده اند و در نتیجه آن آب به لانه عنکبوتی اقتدارگرایان ریخته شده، حجم حملات به این یاور دیرین امام و انقلاب شکل مضاعفی یافته و حدناشناسان، تهدید به حد و تعزیر و اتهام زنی های مختلف به ایشان را در پیش گرفته اند.

عجیب آن است که بهانه این حملات افشاگری و بیان دلسوزانه آقای کروبی در دفاع از نظام و ملت بوده و اقتدارگرایان آن را موجب هتک نظام و انقلاب دانسته اند. عجیب است که همین چندی پیش کاندیدای مورد نظر آقایانی که امروز نگران آبروی نظام شده اند، تمام سال های پیش از ریاست جمهوری خود را بی حد و مرزی به زیر سوال برد و چهره های متعددی از نیروهای برجسته انقلاب را در غیابشان و از رسانه فراگیر سیما مورد اتهام قرار داد اما یک نفر از این دل آشوبان امروز در صدد محاسبه تعداد شلاق های تعزیری این اتهامات بر نیامد و پشت تریبون های مقدس، صدا بلند نکرد اما امروز که یک فرد موجه و شناخته شده به صراحت و صداقت در صدد دفاع از حقوق ملت و حفظ شان و آبروی نظام و انقلاب در مقابله با کژی ها بر آمده، ایشان را مورد آماج حملات خود قرار داده و حتی حق پاسخ گویی نیز برای وی قایل نمی شوند و روزنامه حزب اعتماد ملی را به سبب چاپ پاسخ دبیرکل آن به این اتهامات به محاق توقیف می کشانند. لابد انتظار دارند که همه نیز در برابر این جفاهای عریان زبان در کام گیرند تا یک وقت بساط سور و عیش انحصار قدرت و تحقق آرزوی دیرینه شان برای به انحراف کشاندن جمهوریت نظام که اسلامیت آن را نیز در معرض تهدید قرار داده، به صدای اعتراضی منقص نشود. هیهات که فرزندان امام و انقلاب چنین اجازه ای را به آنها بدهند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با محکوم کردن هتاکی ها و حدناشناسی های صورت گرفته علیه جناب آقای کروبی و توقیف روزنامه اعتماد ملی و اعلام حمایت همه جانبه خود از شیخ اصلاحات در برابر این حملات، بار دیگر دلسوزانه از عقلای موثر بر رفتار جریان حاکم می خواهد تا ته مانده آبرو و سرمایه های نظام و انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان با انقلاب از میان نرفته، ابتکار عمل را از دست آنها گرفته و کشور را به مسیر اخلاق و عقلانیت و تجدید اعتمادهای از دست رفته رهنمون کنند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

حمایت صریح میرحسین موسوی از افشاگری کروبی درباره تجاوز در زندان‌ها

با پول و زور، ستم‌دیدگان را وادار به سکوت می‌کنند

مهندس میرحسین موسوی با ارسال نامه‌ای به مهدی کروبی، از شجاعت و تعهد او تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که دیگر روحانیان برجسته کشور نیز در افشای جنایت‌ها و تطهیر چهره اسلام با او همراهی کنند. موسوی در این نامه، دستپاچگی «رسانه غیرملی و روزنامه‌های کودتاچیان» را نشانه‌ای از «خبرهای وحشتناکی که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم» و «آنکه دروغ چون چرکی مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش می‌دهد» می‌داند و هشدار می‌دهد که کودتاچیان می‌خواهند با تهدید و ارعاب ستم‌دیدگان را به سکوت و انصراف از تظلم وادار کنند.

متن کامل نامه موسوی به کروبی را در پی می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی،
حضرت حجت الاسلام و المسلمین کروبی

با سلام

جای تاسف است که در نظام اسلامی ما متصدیان چندان بی‌طاقت شده‌اند که حتی تذکر را تاب نمی‌آورند. تذکر از سوی چه کسانی؟ از سوی برادرانشان، از سوی کسانی چون شما که عمرشان را صرف انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند.

نامه شما در مورد رفتارهای زشتی که در برخی بازداشتگاه‌ها با زندانیان صورت گرفته است، رسانه غیرملی و روزنامه‌های کودتاچیان را دستپاچه کرده است. این همه دستپاچگی خبر از چه چیز می‌دهد؟ خبر از خبرهای وحشتناکی که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم. خبر از آنکه دروغ چون چرکی مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش می‌دهد و به بهانه دفاع از «اصل نظام» غافلان را به حمایت از خود فرامی‌خواند و کسی نمی‌گوید که «اصل نظام» مردم‌اند و حکومت بخش کوچکی از نظام و دولت بخش کوچکی از حکومت و مجموعه افرادی که این‌گونه رفتارهای غیر انسانی را مرتکب شده‌اند تنها بخش کوچکی از کارگزاران اجرایی کشورند.

از کسانی که در زندان‌ها مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته‌اند، می‌خواهند که چهار شاهد عادل با شرایط ویژه ارائه کنند. آیا آنان برای بازداشتن دست خود از گناه هم چهار شاهد می‌طلبند؟ اینهایی که مرتکب جرم شده‌اند، ایادی حکومت بوده‌اند. آیا حکومت علاقه ندارد بداند دستان او با مردم چه می‌کنند؟

سخن از دلجویی آسیب دیدگان حوادث اخیر گفته می‌شود. به راستی این آسیب‌ها چگونه التیام خواهد یافت، وقتی که منکر اصل وقوعشان می‌شوند و با تهدید و ارعاب ستم‌دیدگان را به سکوت و انصراف از تظلم وادار می‌کنند؟ دلجویی با پول و زور ممکن نیست بلکه با رسیدگی سریع، صریح و دقیق به دادخواهی آنها و خانواده‌هایشان ممکن است.

به راستی وظیفه ایمانی و انسانی یک روحانی انقلابی که با گزارش‌ها و مراجعات مکرر قربانیان چنین جنایاتی روبه‌رو شده است، آیا جز کاری است که شما انجام داده‌اید؟ انتظار از روحانیت اسلام آن است که در ابلاغ رسالت‌های الهی که بر دوش او قرار دارد، از خدا بترسد و از زورگویان و دروغ‌زنان و متجاوزان، از تهدیدها و تضییق‌ها و از هیچ چیز دیگری جز خدا نترسد. در این روزگار، کدام رسالت الهی سنگین‌تر از آن است که به صریح‌ترین لهجه، اسلام را از فجایعی که رخ داده است و رخ می‌دهد، تبرئه کنیم؟ این رسالتی است که انجام آن جز از روحانیت متعهد بر نمی‌آید، و اگر در انجام آن کوتاهی شود، نخستین گروهی که از بابت آن ملامت خواهند شد، آنان خواهند بود.

عجبا اگر کسانی به جای پرداختن به این مسئولیت تاریخی، به راحتی بر روی آنچه انجام گرفته است چشم بپوشند، به صورتی که گویی انجام آن اعمال ناشایست بخشی از وظایف نیروهای امنیتی بوده است، و تنها گناه نابخشودنی و سزاوار واکنش آگاه کردن مردم از این فجایع است.

اینجانب به سهم خویش از شجاعت و تعهد شما تشکر می‌کنم و امیدوارم تلاش‌های شما با همصدایی دیگر استوانه‌‌های روحانیت مبارز تقویت شود.

برادر شما
میر حسین موسوی


27/5/88

اعتراف گالیله

در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آنرا منفور و مطرود می‌نمایم.

گالیلیو گالیله
۱۵۶۴-۱۶۴۲


تف به سرزمینی که به قهرمان احتیاج دارد - اعتراف قهرمان ـ

وقتی گالیله در اثر شکنجه و تهدیدات کلیسا مجبور شد به اشتباه خود پی ببرد!!! و به صاف بودن کره زمین "اعتراف" کند، یکی از شاگردان گالیله به سمت او آمد و تف بر زمین انداخت و گفت: تف به سرزمینی که قهرمان ندارد. گالیله در جواب گفت: تف به سرزمینی که به قهرمان احتیاج دارد.

چگونه موبایل شنود می شود؟


عصرایران ، مهندس حمید ثانی - امروزه هر جا سخن از استراق سمع و شنود مکالمات تلفن های همراه به میان می آید تصویری که در اذهان عامه نقش می بندد این است که در هنگام برقراری تماس ، مکالمات رد و بدل شده توسط دستگاهی واسط ضبط می شود و مورد شنود قرار می گیرد.این نوع استراق سمع اگر چه می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما با پیدایش تلفن های همراه و گسترش ارتباطات سیار ، شیوه های جدید و کاراتری جهت شنود مکالمات و استراق سمع های محیطی به کار گرفته می شود.

هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می باشد.فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.

این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.

البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شودو سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص(مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.

البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.

در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.

با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.

لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس :

1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.

3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.

8. توصیه ویژه : "شرکت نوکیا سابقه ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد !"

آخرين آخبار