آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

آخرین اخبار از تجمع امروز دوشنبه 25/3/88 ساعت 19:20

  • خاتمی و کروبی و موسوی در میان جمعیت هستند
  • خاتمی و موسوی در میان جمعیت روی سقف ماشین رفته‌اند و سخن‌رانی کرده‌اند
  • جمعیت تا اطراف میدان صادقیه کشیده شده است.
  • جمعیت را میلیونی تخمین می‌زنند
  • در شهر رشت هم هزاران نفر در خیابان‌ها هستند
  • نیروهای گارد و ضدشورش در برابر در مساجد هستند اما واکنشی نشان نمی‌دهند
  • بسیجی‌ها و شبه نظامی ها هم در داخل مساجد هستند
  • شعار مردم خطاب به احمدی‌نژاد: ما خار و خاشاک نیستیم/ملت ایران هستیم
  • غلامسحین کرباسچی و محمدرضا خاتمی در میان جمعیت هستند
  •  

اخباری غیر رسمی از تجمع امروز دوشنبه 25/3/88 ساعت 19:00


لباس شخصی ها حضور دارند اما تا کنون فقط نظاره گر بوده اند و اقدامی صورت نمی دهند (0 دقیقه قبل)
رئیس جمهور منتخب مردم و سید محمد خاتمی برای مردم سخنرانی می کنند (4 دقیقه قبل)
صدها هزار نفر از انقلاب تا آزادی در حال راهپیمایی هستند هر لحظه به تعداد مردمی که برای اعتراض به کودتا آمده اند افزوده می شود (4 دقیقه قبل)
حرکت بسيار نرم در جريان هست همه همديگر را به سکوت تشويق مي کنند (18 دقیقه قبل)
نیروهای بسیجی پایگاه مقداد نزدیک دانشگاه شریف به تظاهر کنندگان حمله ور شدند ولی با مقاومت جمعیت کثیر مردم مواجه شده و دستگیر و تسلیم شده اند (20 دقیقه قبل)
طبق آخرین خبر (مستقیم از برادر): جمعیت فراوانی از میدان امام حسین تا میدان آزادی حضور دارند و به طور کاملا آرام و مسالمت آمیز راهپیمایی (25 دقیقه قبل)
همین الان تایید شد. برادران خاتمی و موسوی و کرباسچی و کروبی هم در بین جمعیت هستند تا مردم را به آرامش دعوت کنند. (28 دقیقه قبل)
Iranian TV is showing the demonstration! (42 دقیقه قبل)
خبرنگار انتخاب از بلوار یادگار امام گزارش می دهد که جمعیت انبوهی از مردم به سمت دانشگاه شریف در حرکت هستند (58 دقیقه قبل)
حضور نیروی انتظامی و لباس شخصی ها کاملا محسوس است اما تا به الان واکنشی نشان نداده اند. (59 دقیقه قبل)
خبرنگار انتخاب از میدان ونک : شمار مردم اینقدر زیاد است که شروع و آغاز موج مشخص نیست، شعار موسوی رای منو پس بگیر بر زبان مردم جاری است. (59 دقیقه قبل)
در آرامش كامل، بدون هيچ شعاري، با مشتهاي گره كرده، از دروازه دولت تا آزادي مردم جمع شدن. (60 دقیقه قبل)

خبر جدید!

به گفته مسئولان برخی سایت های متعلق به حامیان میرحسین موسوی، تلاش هایی نیز برای هک کردن این سایت ها صورت گرفت و از جمله خبر "لغو راهپیمایی روز دوشنبه بین میادین آزادی و انقلاب تهران" (که بعدا توسط ستاد میرحسین موسوی تکذیب شد)، توسط هکرها بر روی سایت "قلم نیوز" قرار داده شد.

خبر فوری از راهپیمایی هواداران موسوی 25/3/88 ساعت 18:30

  • کروبی و کرباسچی به جمع راهپیمایی کنندگان پیوسته اند.

  •  از حضور قطعی خاتمی خبری موثق در دست نیست، اما انتظار می رود که تا این زمان خود را به جمعیت رسانده باشد.

  • ادامه خبر از bbc:
  • "در پی اعلام نتایج شمارش آراء چندین نقطه از ایران صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی بوده است

    بر اساس تازه ترین گزارش ها شمار معترضان حاضر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران به ده ها هزار نفر رسیده است.

    این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شد که هدف حضور این افراد در تجمع، دعوت مردم به آرامش اعلام شده است.

    با این حال میرحسین موسوی که برای اولین بار از روز انتخابات در میان جمع حاضر می شد، از روی سقف یک اتومبیل برای حاضران در تجمع سخنرانی کرد و برای شرکت در انتخابات مجدد ابراز آمادگی کرد.

    بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی با لباس های سبز رنگ یا با داشتن عناصری سبز رنگ در پوشش در تجمع حاضر شده اند و شعارهایی مانند "الله اکبر" و "موسوی، موسوی، رای مرا پس بگیر" را سر دادند.

    این گردهم آیی در شرایطی برگزار می شود که وزارت کشور ایران حاضر به صدور مجوز قانونی برای برگزاری تجمع نشد و محمود عباس زاده مشکینی یکی از مدیران این وزارتخانه در روز دوشنبه 25 خرداد (15 ژوئن) اعلام کرد میرحسین موسوی را مسئول هر گونه تبعات این گردهم آیی دانست.

    تظاهرکنندگان قصد دارند در یک راهپیمایی بین میادین انقلاب و آزادی تهران اعتراض خود را به نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

    آقای موسوی شکایتی رسمی را نیز تسلیم شورای نگهبان کرده است که قرار است با دستور آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به آن "به دقت" رسیدگی شود."

به نتایج انتخابات اعتراض هم بکنند نهایتا 5 رای بالا پایین می‌شود


به نتایج انتخابات اعتراض هم بکنند نهایتا 5رای بالا پایین می‌شود
حسین فدایی:

به نتایج انتخابات اعتراض هم بکنند نهایتا 5رای بالا پایین می‌شود

سیاست > انتخابات  - دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت:اعتراضات ساز و کار قانونی دارد و نامزدها اگر شکایتی دارند باید با سازوکار مشخص این مراحل را طی کنند.

به گزارش فارس حسین فدایی گفت: اما فاصله به قدری بالاست که امکان تقلب را رد می‌کند هر چند که ممکن است در چند صندوق اعتراض کنند و 5 رای بالا و پایین شود پس می‌بینیم که صحنه شفاف است و عدم قبول نتیجه از سوی کاندیداها نادیده انگاشتن فرآیند قانونی و به قول عامه جر زدن در انتخابات است. 

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از انتخابات وقتی سنجش‌ها را رصد می‌کردیم شاهد این بودیم که در شهرهای بزرگ فاصله رای احمدی‌نژاد و موسوی خیلی کم است و در شهر تهران هم شاهد بودیم که در بعضی موارد میزان مقبولیت موسوی بالا می‌رفت و گاهی میزان مقبولیت احمدی‌نژاد بالا می‌رفت ولی در برآیند و میانگین کلی سنجش‌ها همیشه احمدی‌نژاد بالاتر بود. 

فدایی در خصوص آشوب‌های خیابانی و اغتشاشات گفت: بخش اعتراضاتی که منجر به آشوبگری شده است را تاکنون به موسوی نسبت ندادیم و انتظار داریم تمام وفاداران به نظام در این خصوص موضع‌گیری کنند و گرنه به معنی پذیرش این اغتشاشات است که به نفع‌شان نیست. 

وی افزود: ‌باید دید این آشوبگران چه کسانی هستند آیا این رای‌دهندگان هستند که ما فکر می‌کنیم این 85 درصدی‌ رای‌دهندگان نیستند چرا که این دفعه اول مردم نیست که رای‌ می‌دهند و نامزدشان رای نمی‌آورد و باید گفت مردم این سازوکار انتخابات و دموکراسی را توجیه بوده و قبول کرده‌اند و همچنین تا به حال به آن عمل کرده‌اند و کسانی که این نتیجه را قبول ندارند یعنی مردم را قبول ندارند. 

خبر فوری از راهپیمایی هواداران موسوی 25/3/88 ساعت 18:00

  • شرکت کنندگان در راهپیمایی به سرعت رو به افزایش هستند.

  • همه ی شرکت کنندکان در کمال سکوت حرکت می کنند.

  • گارد ضد شورش در میدان آزادی مستقر است.

  • شعاری داده نمی شود، اما زمزمه هایی از شعارهایی در حوالی میدان آزادی به گوش میرسد.

خبر فوری از راهپیمایی هواداران موسوی 25/3/88 ساعت 17:30

  • تعداد شرکت کنندگان رو به افزایش است.

  • شعارهایی انقلابی و به دور از هرگونه تنش شنیده می شود.

  • همچنان آرام به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند.

به شوراي نگهبان تاكيد شده كه با دقت به شكايت شما رسيدگي شود

رهبر معظم انقلاب خطاب به ميرحسين موسوي:
به شوراي نگهبان تاكيد شده كه با دقت به شكايت شما رسيدگي شود


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار آقاي ميرحسين موسوي با ايشان، بر پيگيري مسائل از طريق مراجع قانوني تاكيد كردند. 
به گزارش ايلنا، در اين ديدار، كه عصر ديروز انجام شد ميرحسين موسوي ضمن ارائه گزارشي، ديدگاه خود را درباره روند انتخابات بيان كرد. 
رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر لزوم حفظ آرامش و متنانت خاطر نشان كرد: در دوره‌هاي قبلي انتخابات نيز برخي افراد و نامزدها،‌مسائلي داشتند كه از طريق شوراي نگهبان به عنوان مرجع قانوني رسيدگي به شكايات انتخاباتي، پيگيري كردند و طبعاَ در اين دوره نيز مسائل بايد از طريق قانوني دنبال شود. 
ايشان با اشاره به نامه آقاي موسوي به شوراي نگهبان افزودند: به شوراي نگهبان تاكيد شده كه با دقت به اين نامه رسيدگي شود. 
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تحريكات دشمن و برخي طراحي‌هاي پشت صحنه براي به آشوب كشاندن خيابان‌ها خطاب به آقاي موسوي افزودند:‌ جنس شما با اينگونه افراد متفاوت است و لازم است كارها را با متانت و آرامش پيگيري كنيد. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تحسين از حضور بي‌سابقه مردم در انتخابات 22 خرداد، افزودند: به ياري پروردگار انتخابات با اتقان، صحت و آرامش خوبي برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طريق قانوني پيگيري كنيد. 

استعفای جمعی استادان شریف



150 تن از استادان دانشگاه شریف در اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری استعفا دادند. این استادان با اعلام اینكه ننگ دارند از چنین دولتی حقوق بگیرند به تجمع دانش‌جویان دانشگاه شریف كه هم اكنون در حال برگزاری است پیوستند.
منبع: هم میهن نیوز

اخبار غیر رسمی:
  • شنیده شده که: مهدی کروبی لباس روحانيت اش را به نشانه عزا از تن درآورده است
  • آقای کروبی ساعت3:30 روز 2شنبه، 24/3/88 ، جلوی دانشگاه تهران امامه خود را زمین کوبیده و همراه با طرفدارانش به سمت میدان ولیعصر در حال حرکت هستند

جوابیه آیت الله العظمی صانعی در پاسخ به نامه میر حسین موسوی


بسمه تعالی:

دوست مکرّم و یار و فرزند امام خمینی (سلام الله علیه)
جناب آقای مهندس میرحسین موسوی (دام عزه)
بعدالتحیه والسلام؛

نامه دردمندانه، انسانی، اسلامی و ایمانی جنابعالی را دریافت کردم، امید آن داشتم که انتخاب شما با کوله باری ازتجربه و تعهد و دعای امام امت (سلام الله علیه) ویاران با وفایش، شادی مردم فهیم وآگاه ایران اسلامی را دوچندان کند. اما صد افسوس که چنین نشد، یقین بدانید که احقاق حقوق و احترام به رای مردم و صیانت از انتخاب آگاهانه ملت که درمتن نامه شما به خوبی نمایان است تنها از طریق آگاه نمودن همه انسانها و ادامه آن امکان پذیر است.

و اگر می پنداشتم که با تذکّر اینجانب گره ای ازمشکلات فعلی رفع می شد حتما به چنین امرمقدس و لازمی اقدام میکردم، تا شک و شبهه به وجود آمده درانتخابات و آرای مردم مرتفع گردد.

لکن با همه مشکلات و شرایط موجود چون باب دعا و توجه به خداوند بدون حجاب و مانع است و درهر زمان بشر می تواند با او ارتباط برقرارنماید برخود لازم می دانم که برای شما وهمه مردان و زنان این مرز و بوم و استمرار اهداف مقدس نهضت و جمهوری اسلامی امام خمینی (سلام الله علیه)- که همان اسلام ناب طرفدار کرامت وحقوق انسانهاست - دعا نمایم، برماست دعا و بر اوست اجابت.

در خاتمه همه ملت را به آرامش و حفظ نظم دعوت می نمایم تا بتوانند حقوق و مطالبات خود را که از اعظم آنها رای و انتخابشان می باشد از مجاری قانونی و آگاهی دهنده عینیت بخشند .

و امیدوارم در این موقعیت حساس و بهت زدگی جمعیت ها و توده هایی از مردم بتوانید با توکل به ذات باری تعالی و حمایت توده های مردم و دانشگاهها و روحانیون معظم از جمله مجمع روحانیون مبارز تهران و مجمع محققین و مدرسین قم ـ که همه آنها ازبزرگان علم و تحقیق میباشندـ و صدها و هزاران بزرگ دیگر از حوزه های قم و سایرحوزه های علمیه (حفظها الله عن الحدثان) با حفظ طمأنینه همیشگی، همبستگی و وحدت ملت و حقوق آنها را تامین نمایید که تنها عامل سعادت، اتحاد و وحدت کلمه وکلمه توحید«لااله الاالله» است .

دوشنبه 25/3/ 1388هجری شمسی
مطابق با 21جمادی الثانی 1430هجری قمری
قم المقدسه - یوسف صانعی

منبع قلم نیوز


خبر فوری! همه در خیابان 25/3/88 ساعت 17:00

  • موسوی در میان مردم است
  • خیل جمعیت در خیابان تهران
  • جمعیت میلیونی از فردوسی تا انقلاب... هیچ کسی شعار نمیدهد. کوچکترین شعار. با صدای هیس مردم مواجه می شود. بی سابقه است و باور نکردنی

نظر سنجی سایت CNN راجع به انتخابات ریاست جمهوری دهم

از همه ی دوستان خواهشمندیم، حتمأ در نظر سنجی سایت CNN، درباره انتخابات شرکت کرده و در صورت عدم تأیید انتخابات، گزینه No را انتخاب کنید.



شورای نگهبان اظهارات رضایی را تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان از دریافت شکایات میرحسین موسوی و محسن رضایی، دو تن از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان خبر داد و گفت: پس از بررسی شکایات، نتیجه به کاندیداها اعلام و از طریق رسانه‌ها نیز جهت آگاهی افکار عمومی منتشر خواهد شد.

دکتر عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تا پایان وقت اداری 25 خرداد ماه فرصت دریافت شکایات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان وجود دارد، خاطر نشان کرد: پایان وقت اداری امروز (یکشنبه) آقایان میرحسین موسوی و محسن رضایی شکایات خود را به شورای نگهبان ارسال کردند که ما پس از بررسی، نتایج را به کاندیداها اعلام می‌کنیم.

همچنین جهت آگاهی افکار عمومی نتیجه از طریق رسانه‌ها نیز منتشر خواهد شد.

وی در مورد تایید انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: پس از دریافت رسمی نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور، شورای نگهبان از هفت تا 10 روز فرصت بررسی دارد تا صحت انتخابات را اعلام کند.

کدخدایی همچنین با اعلام این که آمار جزیی صندوق‌ها برای اولین بار از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد، گفت: در این راستا شورای نگهبان وظیفه‌ای ندارد و این کار در جهت آگاه‌سازی و اطمینان‌بخشی صورت خواهد گرفت.

فوری ! فوری ! آرامش! آرامش!

به رغم عدم صدور مجوز راهپیمایی و به دلیل عدم امکان اطلاع رسانی کافی به مردم و برای ادای احترام به آن دسته از حامیانی که در راهپیمایی میدان انقلاب تا میدان آزادی حضور پیدا کرده اند، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی در مسیر راهپیمایی حضور یافته و مردم را به آرامش دعوت خواهند کرد.

بی‌‌اطلاعی رئیس‌جمهور از شکایت رضایی و انتشار اجباری یک نامه

پیرو سخنان امروز عصر دکتر احمدی نژاد در مراسم میدان حضرت ولیعصر(عج)، مبنی بر اینکه تا این ساعت، هیچ شکایتی به شورای نگهبان نشده است، دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس با «تابناک» اعلام کرد: با اینکه بنا بر نظر دکتر محسن رضایی، بنا نبود، نامه وی به دبیر محترم شورای نگهبان منتشر شود، ولی با سخنان امروز آقای احمدی نژاد، تصمیم بر این شد که این نامه منتشر شود.

به گزارش «تابناک»، دفتر محسن رضایی با اعلا
م تأسف از بی اطلاعی رئیس‌جمهور از این مسأله و اعلام قاطعانه نرسیدن هیچ گونه شکایتی به شورای نگهبان، همین نوع موضع‌گیری‌ها از سوی وی را دلیل دادن نسبت خلاف‌گویی از سوی برخی به ایشان دانست.

بر همین اساس، نامه محسن رضایی خطاب به آیت الله جنتی به شرح زیر است:

حضرت آیت‌الله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم

تخلفات گزارش شده از ستادهای اینجانب در روز انتخابات جهت رسیدگی به پیوست ارسال می گردد.

در ضمن برآورد ستادهای اینجانب و کارشناسان نشان می دهد که اینجانب در بدبینانه ترین حالت، وضعیتی بین 3.5 تا 7 میلیون رأی داشته ام، هرچند که برخی از کارشناسان تا 9 میلیون رأی نیز برآورد کرده‌اند.

مبنای چنین محاسبه‌ای موارد زیر است:

1 ـ گزارش ناظران اینجانب از محل شعب اخذ رأی.
2 ـ تجمیع آرای بیش از 1000 صندوق (به طور تصادفی)
3 ـ نظرسنجی‌های رسمی و مستقل کشور (منتهی به روز انتخابات)
4 ـ اظهارات مردم به اینجانب و مسئولان ستادها.

خواهشمند است برای رفع شبهه و احقاق حق هواداران به طور جدی به این مسأله رسیدگی فرمایید.

محسن رضایی
نامزد دوره دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران

نامه محسن رضايي به احمدي‌نژاد

در پی شکایت محسن رضایی به شورای نگهبان درباره نتیجه انتخابات دهم و همچنین نامه وی به وزیر کشور مبنی بر ارائه ریزجزئیات انتخابات برگزار شده و عدم چنین اقدامی از سوی وزارت کشور، این بار دکتر محسن رضایی در نامه ای به احمدی نژاد از رئیس جمهور نهم خواست این اطلاعات مذکور را در اختیار نمایندگان وی قرار دهد.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقاي دکتر احمدي‌نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
سلام عليکم

احتراما با توجه به اين که چند ساعتي بيشتر به پايان فرصت قانوني ارايه شکايات نامزدهاي انتخاباتي به شوراي محترم نگهبان باقي نمانده، هنوز وزارت کشور، علی رغم درخواست رسمي اينجانب، تا کنون اطلاعات لازم را به نماينده اينجانب ارايه نداده است.

در حالي که جنابعالي مي‌دانيد، بدون اين اطلاعات، مشخص کردن تخلفات و مغايرت‌‌هاي اطلاعات به دست آمده توسط نامزدها با اطلاعات رسمي انتخابات، کار بسيار مشکلي است و لذا نامزد انتخابات قادر نخواهد بود از حق قانوني خود به صورت کامل استفاده کند.

خواهشمند است، دستور فرماييد هر چه سريعتر تا قبل از ساعت 17 (5 بعدازظهر) امروز، اين اطلاعات در اختيار نماينده اينجانب (که از ساعات اوليه صبح امروز، همچون روز گذشته در وزرات کشور مستقر و در انتظار پاسخ است) قرار داده شود.

با احترام
محسن رضايي

گفتنی است، با توجه به اینکه وقت مقرر شورای نگهبان برای دریافت مستندات ساعت 17 امروز است، در صورتی که این اطلاعات از طریق وزارت کشور ارائه نشود عملا هیچ گونه اقدام و شکایتی در شورای نگهبان قابل رسیدگی نخواهد رود.

بیانیه خاتمی: در راهپیمایی 25 خرداد شركت نكنيد

سید محمد خاتمی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا با توجه به خواست مهندس موسوی از شرکت در راهپیمایی امروز خودداری نمایند.

به گزارش ايلنا، متن كامل اين بيانيه بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هموطنان عزیز
آزادی و حق تعیین سرنوشت دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.
آنچه در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری اتفاق افتاد باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و منجر به واکنش‌های طبیعی و پراحساس مردم عزیز ما در سراسر کشور شده است.
این حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند و وظیفه مسلم مسؤولان کشور است که امانت‌دار این آراء باشند و تلاش کنند اعتماد عمومی را که بزرگترین پشتوانه کشور و نظام است حفظ و تقویت شود.
نادیده گرفتن این حق و برخورد خشونت آمیز با مردم برخلاف اصول انقلاب و راه روشن امام است و مشکلی را از این کشور حل نخواهد کرد.
من مصمم بودم در اجتماع مسالمت‌آمیز امروز شما شرکت کنم و با شما سخن بگویم و اعتراض عملی خود را نسبت به جفایی که در حق مردم و انقلاب می‌شود اعلام دارم.
ولی بر اساس اطلاعیه جناب آقای موسوی دریافتم که برخلاف مصلحت نظام و حق شما، اجازه این اجتماع را نداده‌اند.
حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شما است که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید و از چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید تا بهانه به دست بدخواهان و خشونت جویانی که می‌خواهند اعتراض مسالمت‌آمیز شما را دیگرگونه جلوه دهند نیافتد.
جمهوری اسلامی از ما است و اگر اعتراض هست این است که شاهد روش‌ها و سیاست‌‌هایی هستیم که به اصل نظام که محور آن مردم اند لطمه می‌زند.
ما و شما در این مسیر همچنان حرکت خود را ادامه می‌دهیم و انتظار داریم که مطالبات روشن جناب آقای مهندس موسوی که خواست همه ما است مورد توجه قرار گیرد.
سید محمد خاتمی

فوری: لغو تجمع امروز 25/3/88

خبر "لغو تجمع امروز" لغو شد! این خبر که حاوی پیام زیر بود، پس از مدتی که بر روی سایت کلمه  قرار گرفته بود، به یکباره حدف شد! گویا تجمع امروز همچنان برقرار می باشد! اما یک سوال: "وقتی آقای موسوی و حامیان وی در برگزاری یک چنین تجمعی، شک و دودلی تمام وجودشان را فرا گرفته که خبر فوق را منتشر و سپس آن را از سایت خود حذف می کنند، چگونه می خواهند حامی مردمی باشند که به این تجمع و یا تجمعات اینچنینی می روند؟ "

چند عکس از اعتراض به تقلب در انتخابات از همه جا (شورشهای بعد از انتخابات)


چاقو در دست لباس شخصی ها

Unrest in Tehran


راهپیمایی ایرانی های واشنگتن در اعتراض به نتیجه انتخابات

 

 


رو به روی سفارت ایران لندن

 

 

ایرانیان مقیم استرالیا


رییس کمیته صیانت از آراء:انتخابات باید ابطال و انتخابات مجددی برگزار شود

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محتشمی‌پور ظهر شنبه در یک کنفرانس خبری در محل ستاد مرکزی مهندس موسوی ابراز عقیده کرد: از نظر من این انتخابات عملا انتخاباتی که نماد دموکراسی، مردم‌سالاری و در شان ملت ما باشد نیست و معتقدم شورای نگهبان بر اساس تخلفات صورت گرفته باید انتخابات را باطل و انتخابات دیگری برگزار کند.

وی درباره‌ ی برخی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات روز گذشته گفت: یکی از مشکلات کمیته ی صیانت از آرا قطع سیستم sms بود و در حالی که مسوولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قول داده بودند که این اتفاق نیافتد ولی افتاد و سیستم sms قطع شد.

محتشمی‌پور افزود: بر اساس قانون شورای نگهبان، در زمان بازبینی و پلمپ صندوق‌های اخذ رای، نمایندگان نامزدها باید حضور داشته باشند ولی متاسفانه آنان را بیرون کردند و ما در 50 درصد از حوزه‌ها نماینده‌ای نداشتیم. در بسیاری از حوزه‌ها برای نمایندگان ما کارت صادر نشده بود و یا اسامی و عکس آنان جابه‌جا در کارت درج شده بود. نمایندگان ما از 18 خرداد باید در هیات‌های اجرایی حاضر می‌شدند ولی متاسفانه اجازه حضور به آنان ندادند.

رییس کمیته ی صیانت از آرای ستاد مهندس موسوی با انتقاد از تمام شدن مکرر تعرفه‌ها در روز رای‌گیری اظهار کرد: 45 میلیون و 400 هزار نفر تعداد واجدین شرایط رای دهندگی در کشور بودند و با توجه به این که بسیار بیش‌تر از این میزان یعنی 57 میلیون تعرفه از سوی وزارت کشور چاپ شده بود، نباید تعرفه‌ها در شعبه ی اخذ رای کم می‌آمد ولی متاسفانه این اتفاق افتاد تا مردم خسته شوند و رای ندهند. در کنار این‌ها با وجود آن که اعلام شده بود شعب اخذ رای موظف هستند که از تمامی کسانی که در آن‌جا حضور دارند رای‌گیری کنند ولی متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و حتی برخی از حوزه‌ها را از ساعت 9 شب بستند.

محتشمی‌پور در پایان گفت: متاسفانه در زمان تجمیع آرا اجازه ی حضور ناظران ما را ندادند و ما نمی‌دانیم که شمارش آرا به چه صورتی انجام شده است. بر اساس قانون باید نرم‌افزار وزارت کشور مربوط به انتخابات را به ناظران ما نشان می‌دادند ولی از این کار امتناع کردند و اجازه ی بازدید از سایت را نیز تا ساعت 11 جمعه شب به نمایندگان ما ندادند و پس از آن نیز که برخی از نمایندگان ما موفق به ورود به سایت وزارت کشور شدند با این صحنه مواجه شدند که دیگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آید و بدین ترتیب نمایندگان آقایان موسوی، کروبی و رضایی به وزیر کشور نامه نوشتند و در آن اعلام کردند که حضور ما بی‌معنا بوده است.

اقدامات فراکسیون اقلیت مجلس در قبال نتایج انتخابات

اعتمادملی: فراکسيون خط امام(ره)مجلس با صدور بيانيه‌اي تاکيد کرد که نتيجه اعلام شده از سوي دست‌اندرکاران انتخابات کاملا متفاوت با راي و اراده مردم بوده و موجب بهت و حيرتي يأس‌آور شد.به گزارش پايگاه خبري فراکسيون خط امام(ره) در بخشي از اين بيانيه با تاكيد بر اينكه شوراي نگهبان و قوه قضائيه افشاگري نمايند آمده است: «ما نمايندگان شما در مجلس شوراي اسلامي از شوراي نگهبان و قوه قضائيه انتظار داريم تا با توجه به تخلفات گسترده صورت گرفته در انتخابات نسبت به استيفاي حقوق ملت اقدام و متخلفان از قانون را در پيشگاه خداي بزرگ و ملت رشيد ايران افشا نمايند.»
تلاش براي تحقيق از تخلفات انتخابات
همچنين فراکسيون خط امام با تهيه طرح تحقيق و تفحص جامع در مورد نحوه برگزاري انتخابات و تخلفات صورت گرفته گزارش آن را به ملت ارائه خواهد داد. جمشيد انصاري،نماينده زنجان با اعلام اين خبر به پايگاه خبري اقليت گفت: «در اين جلسه بحث برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و مسائل پيرامون آن مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به اقداماتي که در اين انتخابات از مراحل اوليه از عرصه تبليغات تا اخذ راي و اعلام نتايج و مسائلي که پيرامون اعلام نتايج از سوي وزارت کشور رخ داد تصميماتي اخذ شد.» وي افزود:« طي روزهاي آينده با بزرگان کشور و کانديداهاي اصلاح‌طلب آقايان موسوي و کروبي که حضور آنها موجب گرمي فضاي انتخابات شد ديدار خواهيم کرد و تلاش مي‌شود تا هرچه سريعتر فضاي کشور آرام و حقوق مردم استيفا شود.»

عواقب رفتارهاي آشوبگرانه بطور مستقيم متوجه مير حسين موسوي است

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در نامه سرگشاده اي خطاب به ميرحسين موسوي نوشت: با توجه به موضع‌گيري‌ها و تهديدهاي قبلي اطرافيان جنابعالي عواقب رفتارهاي آشوبگرانه و هرج‌ و مرج طلبانه مستقيماً متوجه شما و اطرافيانتان است.
به گزارش ايرنا، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در اين نامه خطاب به موسوي آورده است: پس از حضور باشکوه ملت بزرگ ايران در انتخابات 22 خردادماه و ثبت مشارکت تاريخي 85 درصدي آنان شاهد رفتارها و مواضعي تلخ و تحريک‌آميز از سوي جنابعالي هستيم. 
جمعيت ايثارگران افزود: به رغم اين که همه عوامل و نهادهاي نظارتي صحت جريانات انتخابات را در اين مرحله تأييد کرده‌اند، عدم پذيرش نتيجه، نشانه عدم تمکين به قواعد مردم‌سالارانه و سياسي و بي‌مهري به ملت نجيب و بزرگواري است که 30 سال در خدمت انقلاب اسلامي هستند و حماسه ملي 22 خرداد را آفريدند. 
اين تشکل در ادامه نامه خود آورده است: وقتي سازوکارهاي قانوني براي رسيدگي به اعتراضات نامزدها در خصوص هر يک از مراحل برگزاري انتخابات وجود دارد و شما با پذيرش آن وارد عرصه رقابت شده‌ايد و نمايندگان جنابعالي در سر همه صندوق‌هاي رأي‌گيري حضور داشته‌اند، چه وجه شرعي، عقلاني و قانوني وجود دارد که به جاي طي مراحل قانوني اعتراضات مستند، با متهم کردن غير مستند مسئولان کشور به تقلب، دروغ گويي و خيانت و بيان اين جمله که «ما موج عقلانيت سبز خود را که بر گرفته از تعاليم ديني و علائق ملت، به اهل بيت پيامبر (ص) است را با تمامي شور ادامه مي‌دهيم» به تحريک و آشوبگري روي آورده‌ايد؟ 
جمعيت ايثارگران تصريح کرد: با توجه به برخي رفتارهاي آشوبگرانه عده‌اي تحريک شده و غافل و پخش مستقيم آن توسط رسانه‌هاي بيگانه، به خصوص بي‌بي‌سي و موضع‌گيري‌ها و تهديدهاي قبلي اطرافيان جنابعالي مبني بر ايجاد آشوبهاي خياباني در صورت عدم اعلام نام شما به عنوان پيروز انتخابات، به جنابعالي اعلام مي‌داريم، عواقب رفتارهاي آشوبگرانه و هرج‌ومرج طلبانه مستقيماً متوجه حضرتعالي و اطرافيان شما خواهد بود. لذا از شما توقع داريم با پذيرش رأي ملت و نتيجه انتخابات و تبريک به ملت و نامزد منتخب، رفتاري مردم‌سالارانه و در خور سوابق و روحيات انقلابي و ديني‌تان بروز دهيد. اين روش به نفع مصالح شما، ملت و ميهن عزيزمان خواهد بود.

دومین بیانیه مهدی کروبی در اعتراض به روند برگزاری انتخابات

۲۴ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۰ به نقل از سحام نیوز :  سحام نیوز : مهدی کروبی در دومین بیانیه خود اعلام کرد که از حقوق مردم دفاع می کند و کوتاه نخواهد امد .

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ ایران

واکنش های خود جوش شما به اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده آگاهی و تعهد شما نسبت به ایران اسلامی و عدم مشروعیت نتیجه اعلام شده برای انتخابات 22 خرداد 1388 است گرچه می دانید و می دانیم که اگر امکان داشت این واکنش ها از راههای قانونی و در چارچوب های مدنی انجام می شد از مطلوبیت بیشتری برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشید نامزدهای مورد علاقه شما در این دوره انتخابات از حق خود و شما کوتاه نخواهند آمد . نتیجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسی در مسیر تاریخ انقلاب است . 
اول: انحراف از جمهوریت نظام که نقطه شروع ان برگزاری دومین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال 1369 و رد صلاحیت گسترده یاران امام (ره) پس از رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی بود و این انحراف سبب شد جمهوری مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتی افرادی که در این انحراف مقصر بودند از آن آسیب می بینند و کار به جایی رسیده که از کلیت جمهوری اسلامی، هر دو رکن جمهوریت واسلامیت با این انتخابات و اعلام نتایج مخدوش ان زیر سوال رفته است .
دوم : انحراف از اصلاحات که با فرصت سوزی و از دست دادن خودخواهانه موقعیت های بی نظیری که ملت ایران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختیار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مدیریت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جویان منتهی به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشکیل دولت نهم که مهم ترین مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبیت او در سال 1388 گردید . من بار دیگر اعلام می کنم انتخاباتی که با حضور پرشور ملت ایران برگزار شد نباید وسیله سوء استفاده قرار گیرد و نتایح اعلام شده بر این انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملی و صلاحیت اجتماعی است و از اینرو آقای محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم . اما از ان جایی که به اصل نظام جمهوری اسلامی باور راسخ دارم و این نوع انتخابات را تعریض به میراث و راه امام می دانم و از ان جایی که هنوزم به ظرفیت نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی باور دارم از شورای نگهبان می خواهم با ابطال انتخابات و در راستای خواست به حق ملت واکثریت مردم بار دیگر این انتخابات را تجدید نماید و این بار به حق ، از آرای مردم پاسداری کند . بدیهی است این راه حل برای برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتی با نهادهای حقوقی و قانونی می باشد . فارغ از قضاوت من درباره برخی از اعضای تاثیر گذار شواری نگهبان و عوامل تاثیر گذار پشت صحنه ان به ملت عزیز ایران عرض می کنم که ضمن اعلام نظرات صریح خود درباره عدم مشروعیت نتایج انتخابات از ظرفیت های قانونی موجود بهره ببرند و از نیروی انتظامی و امنیتی می خواهم حقوق شهروندی منتقدان و معترضان را رعایت نمایند و نگذارند با انتشار تصاویر موحش و موهن در رسانه های خارجی موجبات وهن نظام جمهوری اسلامی فراهم آید و بدانند که شکرانه بیرون اوردن اقای محمود احمدی نژاد از صندوق های رای ضرب و شتم مردم ، دستگیری و تهدید امنیتی فعالان سیاسی واجتماعی و ایجاد جو امنیتی در کشور نیست . همچنین به دولت و دست اندرکاران هم یادآوری می نمایم که قطع وسایل ارتباط جمعی ، سایت ها ، موبایل ها ، پیامک ها و تلویزیون ها در شان جمهوری اسلامی که همواره مورد تایید حضرت امام (ره) بوده است نمی باشد . کار به جایی رسیده است که حتی از انتشار اطلاعیه ها و بیانیه های اینجانب در روزنامه ها و حتی روزنامه اینجانب خودداری می شود و مطبوعات مورد تهدید قرار می گیرد . 
اینجانب با تاکید بر هویت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال این انتخابات منحرف شده را به نام صیانت از ارای شما پیگیری نموده و در صورتی که دولت و شورای نگهبان بر ان اصرار داشته باشد ، تصمیمات خود را در اطلاعیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رسانید . نمایش غیر قانونی امروز از سوی آقای احمدی نژاد که خود را قبل از تایید انتخابات و رسیدگی به شکایات، رییس جمهور منتخب نامیده است نیز پرده دیگری از این نمایش مضحک است.
در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه ، به ملت شریف و جوانان غیور این سرزمین توصیه می نمایم که با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاری ارامش را حفظ نمایند تا بهانه به دست غوغا سالاران ، انحصار طلبان و سرکوب گران ندهند . 

والسلام علیکم 
مهدی کروبی – 24 /3 /88

حذف اخبار مرتبط با پلمپ روزنامه کلمه سبز و دومین بیانیه مهدی کروبی

ساعت یک بامداد نمایندگان وزارت ارشاد با حضور در چاپخانه اعتمادملی درخواست کردند

۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲:۱۵(25/3/88):  سحام نیوز :‌ نمایندگان وزارت ارشاد با حضور در چاپخانه روزنامه اعتمادملی با تاکید بر حذف برخی از مطالب روزنامه اعتمادملی را تهدید به توقیف کردند.

سحام نیوز :‌ نمایندگان وزارت ارشاد با حضور در چاپخانه روزنامه اعتمادملی با تاکید بر حذف برخی از مطالب روزنامه اعتمادملی را تهدید به توقیف کردند . به گزارش سحام نیوز ساعت یک بامداد دوشنبه نمایندگان وزارت ارشاد با حضور در چاپخانه روزنامه اعتمادملی خواستار حذف اخبار این روزنامه درباره پلمپ روزنامه کلمه سبز و دومین بیانیه مهدی کروبی شدند. این درحالی است که روزنامه اعتمادملی در صحفه اول خود تنها تیتری را به انتشار دومین بیانیه مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا اختصاص داده بود و ستون مربوط به چاپ این بیانیه را به علت عدم ارايه مجوز از سوي مقامات قضایی جهت انتشار ان  خالي گذاشته بود که نمایندگان وزارت ارشاد ان را تخلف نامیده و خواستار حذف آن شدند . در این راستا نماینده دادستانی طی تماسی با ناظر چاپ روزنامه علام کرده كه انتشار ستون سفید در روزنامه به علت عدم ارایه مجوز برای چاپ بیانیه هاي مهدی کروبی تخلف محسوب شده و می توانند روزنامه را بنابر این تخلف توقیف کنند . مسولان روزنامه اعتمادملی نیز برای جلوگیری از توقیف روزنامه اعتمادملی به ناچار در ساعت یک بامداد با حضو ر در دفتر روزنامه اعتماد ملي مطلبی تکراری را در ستون مربوط به چاپ بیانیه مهدی کروبی که خالی گذاشته شده بود قرار دادند و این توقف در چاپ مانع از انتشار به موقع روزنامه جهت توزيع  ان در دیگر استان ها شد . در این راستا مسولان روزنامه اعتمادملی از مخاطبانشان در دیگر استان ها به علت عدم توزیع روزنامه در روز دوشنبه  بنابر تاخیر در چاپ روزنامه عذرخواهی کردند .


نامه محسن رضایی به وزیر کشور


محسن رضایی از کاندیداهای ریاست جمهوری در نامه ای، از وزارت کشور خواست تا همه اطلاعات راجع به آرای شمارش شده به سرعت در اختیار نمایندگان وی قرار داده شود.
در متن نامه دکتر محسن رضایی به وزیر کشور آمده است:

وزیر محترم کشور جناب آقای محصولی
با سلام
احتراما با توجه به گذشت دو روز از برگزاری انتخابات، خواهشمند است در اسرع وقت، نسخه ای از اطلاعات مربوط به آرای شمارش شده به ویژه نتایج آرا در شعب اخذ رای و حوزه های انتخابیه به تفکیک و همچنین اطلاعات مربوط به رای دهندگان به ویژه کدهای ملی ثبت شده شرکت کنندگان در هر شعبه رای را در اختیار نمایندگان این جانب برای بررسی قرار دهید.
گفتنی است، به دلیل ابهامات موجود و زمان محدود، لازم است که این اطلاعات در اسرع وقت در اختیار اینجانب قرار گیرد.
از همکاری جنابعالی تقدیر می شود
محسن رضایی

آخرين آخبار