آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

تحريم كالاهاي چين را از همين حالا شروع مي كنيم !


تحريم چين را شروع کنيم، از همين امروز.
اين کار چند حسن دارد:
1.تجّاري که از چين کالا وارد مي‌کنند با توجه به سود کلاني که مي‌برند عموما  حامي دولت و حکومت هستند. اين گروه با تحريم کالاي چيني تحت فشار قرار خواهند گرفت
2. با توجه به حضور گسترده کالاي چيني در ايران، تحريم کالاي چيني تاثير وسيعي بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت
3. تحريم کالاي چيني به نفع صنعتگران ايراني است
4. چين، حامي بين‌المللي حکومت ايران، تحت فشار قرار خواهد گرفت تا حمايتش از حکومت ايران را محدود کند و بر آن فشار وارد کند.
5. اين کار جرم نيست! و تمام طرفداران جنبش سبز ميتوانند همراهي کنند
6. با يک اس‌ام‌اس مي‌توان آن را کليد زد.

به نقل از وبلاگ نوشته‌های یک دموکراسی‌خواه سبز

2 و 2 دیگر 4 نمیشود ، بزودی 2 و 2 میشود 22 بهمن ، بهمنی سبزتر از هر بهار


بزودی مردم نشان میدهند که همه محاسبات کودتاچیان و ذوب شدگان در ساندیس و تی تاپ اشتباه است ، زیرا که ما بیشماریم !

بیانیه ی مشترک : درباره ی جنبش سبز مردم ایران


راه خروج از این ظلمت، تعیین تکلیف مردم با استبداد موجود در انتخاباتی آزاد و نظارت شده از سوی مراجع ذیصلاح بین المللی است ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
پنج‌شنبه  ۱ بهمن ۱٣٨٨ -  ۲۱ ژانويه ۲۰۱۰

هم میهنان عزیز!
چند ماه پیش، مردم ایران در اعتراض به تقلب انتخاباتی رژیم حاکم به خیابان ها ریختند. اما، اعتراض هایشان نه تنها نادیده گرفته شد، بلکه با سرکوب بی امان، ریختن خون بیگناهان، زندانی کردن معترضان، و شکنجه و تجاوز وحشیانه به آنان در زندان روبرو گردید. این واکنش ها به شکل گرفتن جنبشی مردمی در ایران انجامید که جنبش سبز نامیده می شود. این جنبش را خود مردم شکل و سازمان داده اند. ماه های متمادی است که این جنبش ادامه دارد و اکنون نه تنها در پایتخت، که به همه‍ی شهرهای مهم کشور تا دورترین نقطه های ایران کشیده شده است. در خارج از کشور، صدها هزار ایرانی پراکنده در چهار گوشه‍ی جهان، با قلم و بیان و برپا کردن تظاهرات متعدد، پشتیبانی خود را از این جنبش نشان داده اند. مردم دیگر کشورهای متمدن و دموکراتیک جهان نیز، بویژه نویسند گان، هنرمندان و سیاستمداران آزادیخواه، که ناظر فداکاری ها و جانبازی های مردم ایران هستند، به حمایت از خواست های برحق این مردم برخاسته اند، چندان که اخبار و تحلیل های مربوط به جنبش سبز مردم ایران اکنون سر فصل روزانه‍ی رسانه های جهان شده است.

در چنین شرایطی است که برخی از نامداران سیاسی در داخل و خارج کشور نظرها و پیشنهادهای خود را در چاره اندیشی برای خروج حاکمیت فعلی از بحرانی که در آن دست و پا می زند، نوشته و منتشر کرده اند.

ما امضا کنندگان این بیانیه، با عنایت به رویدادها و با توجه به ویژگی های جنبش سبز مردم ایران، ضمن تاکید برحمایت بی دریغمان ازاین جنبش، اعلام می داریم:

سبز، نماد حرکت زنان و مردانی است که به درایت شهروندی رسیده اند، مردمی که پس از تجربه ای سی ساله از زیستن در نظام استبداد دینی، اکنون به بهای خون جوانان خود اعلام می دارند که دیگر نمی خواهند در قالب هیچ گونه رهبری ذوب شوند. این مردم، با پذیرش حق دگر بودی و دگر اندیشی، در عمل نشان داده اند که کثرت گرا هستند و شکی باقی نگذاشته اند که دیگر مجذوب هیچ مرام یا آیین سیاسی تمامیت خواهی نخواهند شد. آیا انصاف و وجدان بشری حکم می کند که به نام مصلحت اندیشی، خواست شهروندی مردمی با چنین بلوغ سیاسی مشروط به شرایط نهادهای قدرت استبداد دینی موجود شود؟

تاریخ نشان داده است که در روزهای پایانی هر نظام تمامیت خواهی، رجالی به خیال خیر و برخی برای منافع خود، راه برونرفت از بحران را در لابلای تارهای تنیده‍ی نظام موجود می جویند. اما، آیا گواهی از تاریخ سراغ داریم که با جا به جا شدن صندلی ها روی کشتی نظامی خود کامه، آن هم از نوع استبداد دینی، از غرق شدن کشتی در دریای خروشانِ حرکتِ مردمی بیدار، جلو گیری شده باشد؟ آیا نمی شنویم که آهنگ درونی و قلبی جنبش سبز مردم ایران، صدای ناقوس پایان حکومت ولایی است؟

هم میهنان عزیز!
ما، به عنوان بخشی کثرت باور از حامیان جنبش سبز مردم ایران، ضمن پشتیبانی از مطالبات مطرح شده در بیانیه‍ی هفدهم مهندس میرحسین موسوی، با درک ضرورت زمان ولزوم همبستگی، بر این عقیده ایم که:

حکومت دینی، برای حفظ خود، میان مناسبات آزاد مردم با یکدیگر از یک سو، و با جهان خارج از سوی دیگر، پرده ای ظلمانی می کشد. راه خروج از این ظلمت، و از فقر و ستم برخاسته از آن، نخست تعیین تکلیف مردم با استبداد موجود در انتخاباتی آزاد و نظارت شده از سوی مراجع ذیصلاح بین المللی، و آن گاه، برپایی نظامی مبتنی بر جدایی نهادِ دولت از نهادِ دین، در قالب اعلامیه‍ی جهانی حقوق بشر، تفکیک قوای قانونگذاری، اجرایی و قضایی، وحفظ استقلال قوه ی قضایی، با آرای آزادانه‍ی مردم ایران است. دل بستن به اصلاح در چارچوب نظام خودکامه‍ی ولایت مطلقه‍ی فقیه، که در قانون اساسی کنونی رسمیت یافته است، دور از واقع بینی و نادیده گرفتن خواست های ریشه دار مردمی است که جنبش سبز را به راه انداخته اند.

بیم آن می رود که پافشاری بر این گونه مواضع و چشم بستن بر واقعیات موجود، به عواقبی بسیار ویرانگر و خطرناک برای میهن عزیزمان ایران بینجامد.


ماشاالله آجودانی، شهریار آهی، پگاه احمدی، رامین احمدی، فریدون احمدی، صدرالدّین الهی، نادره اویسی، حسین باقرزاده، نامدار بقایی یزدی، شهرنوش پارسی پور، باقر پرهام، رامین پرهام، محمد جلالی (م. سحر)، هرمز حکمت، آرامش دوستدار، حسن رجب نژاد، ناصر رحیمی نژاد، فتحیه زرکش یزدی، فرج سرکوهی، ماشاالله سلیمی، شاهین فاطمی، سعید قاسمی نژاد، شیما کلباسی، منصور کوشان، عبدالمجید مجیدی، عباس معروفی، منوچهر مقصودنیا، حسن منصور، شاهین نجفی، علی نگهبان، حسین نوش آذر

شنبه تولد ندا است . مادران عزادار شنبه در پارک لاله تنها نمانند .

ندای ملت ایران . ندا ، دخت ایران . سوم بهمن ، زادروز عزیزی است که بیست و هفتمین شمع زندگیش را ، در غیابش و به شادی روحش برخواهیم افروخت . مادران عزادار ، مادر ندا و دیگر شهدای عزیز جنبش سبز ، ماههاست که شنبه ها در پارک لاله گرد هم میایند . تهدیدشان کرده اند ، کتک خورده اند ، بازداشت شده اند و هنوز از پای ننشسته اند . این شنبه ، مصادف با زادروز ندا ، به آنها بپیوندیم .
باور کن ، باور کن که نوشتن این سطور ، برایم آنقدر سخت و درد آور بود که ادامه اش ناممکنم مینماید . شنبه ساعت5 عصر، مادران جنبش را ، زنان دلیر و داغ دار را همراهی کنیم .

هشدار گروهی از روشنفکران ایرانی در مورد سرنوشت 'جنبش سبز '


گروهی از روشنفکران ایرانی ساکن خارج از ایران ضمن حمایت از خواسته‌های مطرح شده در بیانیه اخیر میرحسین موسوی، در مورد عواقب پافشاری بر اصلاحات در چارچوب نظام ولایت فقیه هشدار داده اند.
این گروه در بیانیه ای که نسخه ای از آن روز پنجشنبه اول بهمن (۲۱ ژانویه) در اختیار بی بی سی فارسی قرار گرفت، حمایت خود را از جنبش اعتراضی ایران موسوم به "جنبش سبز" اعلام کرده اند و نوشته اند که هواداران این جنبش، افرادی "کثرت گرا" هستند و نشان داده اند که مجذوب هیچ مرام سیاسی "تمامیت خواهی" نخواهند شد.
در بیانیه مذکور آمده است: "تاریخ نشان می دهد که در روزهای پایانی هر نظام تمامیت خواهی، رجالی به خیال خیر و برخی برای منافع خود، راه برون رفت از بحران را در لابلای تارهای تنیده نظام موجود می جویند".
اما امضا کنندگان بیانیه در مورد ثمربخش بودن جابجایی های درونی چنین حکومتی برای خارج شدن از بحران ابراز تردید می کنند.
ماشاءالله آجودانی، یکی از امضاء کنندگان بیانیه مذکور، به بی بی سی فارسی گفت که مطالبات مطرح شده در بیانیه شماره ۱۷ آقای موسوی با "هوشمندی و خرد" مطرح شده است: "اما جنبش سبز ایران یک جنبش چند صدایی است و آقای موسوی بخشی از این جنبش را نمایندگی می کند. ما از مطالبات او در بیانیه حمایت می کنیم، اما انتظار نداریم که او در داخل ایران حرفی را بزند که ما در خارج از ایران می زنیم".
آقای آجودانی گفت که امضا کنندگان بیانیه، نگران سرنوشت "جنبش سبز" هستند.
آنها در بیانیه خود تأکید کرده اند که ضمن "درک ضرورت زمان و لزوم همبستگی" عقیده دارند: "دل بستن به اصلاح در چارچوب نظام خودکامه ولایت مطلقه فقیه، که در قانون اساسی کنونی رسمیت یافته است، دور از واقع بینی و نادیده گرفتن خواست های ریشه دار مردمی است که جنبش سبز را به راه انداخته اند".
آقای آجودانی این خواسته اصلی را "حق حاکمیت مردم" دانست که با حاکمیت "ولایت مطلقه فقیه" تناقض دارد.
او گفت: "اگر مردم ایران نتوانند به صورت مسالمت آمیز به خواست های اصلی خود برسند، ایران دچار عواقب خطرناکی خواهد شد".
امضاء کنندگان بیانیه گروهی از روشنفکران ایرانی، راه خروج از وضعیت فعلی را برگزاری انتخاباتی آزاد با نظارت مراجع ذیصلاح بین المللی دانسته اند.
میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت در ایران، در بیانیه اخیر خود خواهان مسئولیت پذیری دولت و متوقف شدن حمایت های "غیر معمول" از آن، اصلاح قانون و شیوه برگزاری انتخابات، آزادی و اعاده حیثیت زندانیان سیاسی، تضمین آزادی رسانه ها و تضمین آزادی تجمعات مسالمت آمیز معترضان شده و بر اجرای کامل و بدون تنازل قانون اساسی ایران تأکید کرده بود.
بیانیه ای اخیر روشنفکران ایرانی را ماشاالله آجودانی، شهریار آهی، پگاه احمدی، رامین احمدی، فریدون احمدی، صدرالدّین الهی، نادره اویسی، حسین باقرزاده، نامدار بقایی یزدی، شهرنوش پارسی پور، باقر پرهام، رامین پرهام، محمد جلالی (م. سحر)، هرمز حکمت، آرامش دوستدار، حسن رجب نژاد، ناصر رحیمی نژاد، فتحیه زرکش یزدی، فرج سرکوهی، ماشاالله سلیمی، شاهین فاطمی، سعید قاسمی نژاد، شیما کلباسی، منصور کوشان، عباس معروفی، منوچهر مقصودنیا، حسن منصور، شاهین نجفی، علی نگهبان و حسین نوش آذر امضاء کرده اند.


«مهندس بازرگان؛ شجاع، متعهد و تابع اکثریت بود»


گفت‌وگو با محمد بسته نگار و فرخ نگهدار به مناسبت پانزدهمین سالگرد درگذشت مهندس بازرگان
مریم محمدی 
امروز سی‏ام دی ماه ۱۳۸۸، پانزدهمین سال‏گرد درگذشت مهندس مهدی بازرگان، از هم‏رزمان دکتر مصدق و از بنیان‏گذاران «نهضت آزادی ایران» است.
مهدی بازرگان پس از انقلاب بهمن در کوران حوادث سیاسی ایران، یک بار دیگر در صحنه‏ی سیاسی ظاهر شد و به عنوان اولین رییس دولت پس از انقلاب، زمام امور اداره‏ی کشور را به‏دست گرفت.
چالش‏هایی که آقای بازرگان با بخش‏هایی از اپوزیسیون انقلابی ایران داشت، به سرعت به درون هیأت حاکمه‏ی وقت ایران کشیده شد و پس از ماجرای اشغال سفارت آمریکا در تهران، او و مجموعه‏ی دولت‏اش را به استعفا کشاند.
مهدی بازرگان در تاریخ مبارزات سیاسی ایران، یکی از واضعان سیاست گام به گام و مبارزه‏ی مسالمت‏آمیز بوده است و البته از همین موضع، مورد انتقاد و حمله‏ی مخالفان سیاسی خود در بخش‏های انقلابی جامعه قرار داشت.
به همین علت‏، برنامه‏ی امشب «روی خط زمانه» را به مهندس مهدی بازرگان و مسائل پیرامون‏اش که بخشی از تاریخ ایران هستند، اختصاص داده‏ام.
در این ارتباط با یکی از قدیمی‏ترین هم‏رزمان مهندس بازرگان، محمد بسته‏نگار از چهره‏های شاخص ملی− مذهبی و عضو نهضت آزادی ایران و هم‏چنین فرخ نگهدار که در زمان نخست‏وزیری مهندس بازرگان دبیر اول «سازمان فداییان خلق ایران»، از سازمان‏های منتقد و معترض به دولت او بود، گفت‏وگوهایی انجام داده‏ام.

نگاهی دیگر به بیانیه هفدهم موسوی


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
حرکت حکومت به سمت انسداد و تحمیل خواست خود بر مردم، منجر به شکل­گیری دوم خرداد 76 گردید. دوم خرداد 76 را باید ابراز اعتراض مردم به حکومت از طریق صندوق­های رای دانست. امری که حکومت با انواع ترفندها و مهره­چینی­ها در برابر آن ایستاد تا مردم در نیمه اول دهه 80 با صندوق­های رای قهر کنند.

انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 88 زمانی بود که مردم یک بار دیگر تلاش کردند تا از طریق صندوق­های رای خواست خود را بر حکومت تحمیل کنند، اما نتیجه به دست آمده متفاوت از خواست مردم بود. این موضوع باعث گردید تا اعتراضات خیابانی به شکلی بی­سابقه شکل گیرد.

اولتیماتوم ملت: فقط تا 22 بهمن فرصت دارید با «خواص» مذاکره کنید


وبلاگ فرزاد معترض : جناب آقای حکومت، این آخرین اخطار ملت سبز ایران است. دیگر آن ممه را لولو برد. الان ما هستیم که برای شما تکلیف تعیین می کنیم. شما فقط تا 22 بهمن همین امسال فرصت دارید تا با «خواص» گفتگو کنید و به نحو آبرومندانه ای تن به مرمسالاری و رای و خواست ملت بدهید و نام خود را از لیست سلسله های حکومتی سرنگون شده به دست ملت حذف کنید. از 22 بهمن به بعد دیگر کاری از دست «خواص» نیز بر نخواهد آمد. همان سیل بنیان کن، سر خواهد رسید و همه چیز را با خود خواهد برد. این مطلب را خواص ماه هاست درک کرده اند و به زبان آورده اند. ولی گوش شنوایی وجود نداشته است.  البته مردم روشنفکر ایران هم بیشتر مایل هستند کار با مذاکره حل شود. دلشان نمی خواهد خرابی بیشتری نصیب کشورشان شود. ولی اگر حکومت مایل به مذاکره با نمایندگان مردم نیست، اشکالی ندارد. این گوی و این میدان. بچرخ تا بچرخیم.همین !

مروری بر گفتگوی تاریخی شاه با نیوزویک پس از سی و یک سال


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
سعید زندگانی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): دیکتاتورها اشکال متفاوت دارند: برخی پهلوان پنبه اند، مثل صدام حسین. عده ای شیک و پیک و کراواتیند، مانند انورالسادات. بعضی خودمانی و خاکیند، مثل هوگو چاوز. اکثرا سخنرانان خوبی هستند. تک و توکی از آنها حتی چند زبان هم حرف میزنند، مانند محمدرضا شاه پهلوی. چندتائی هنرمندند مانند آدولف هیتلر که نقاش خوبی بود، چند نفری هم مثل بازیگران هر روز به رنگی در می آیند، مانند معمر قذافی. بسیاری خود را نماینده و نشانه خداوند بر روی زمین می دانند. بیشترشان هم فقط قلدرند، همچون رضا شاه.برخی هم خود را نماینده خداوند بر روی زمین و نائب امام غایب می دانند 
 
اینها اما همه در یک چیز یکسانند و آن اینکه درس تاریخ نخوانده اند یا اگر خوانده اند، چیزی از آن نیاموخته اند و عبرت نگرفته اند تا بدانند در همیشه به روی یک پاشنه نمی چرخد و آنان همواره در قدرت نمی مانند. صدام وقتی اینرا فهمید که در آن بیغوله سراغش آمدند. انورالسادات هنگامی متوجه شد که گلوله افسر مصری سینه اش را شکافت. شاه زمانی به حال خود گریست که از این کشور به آن کشور دنبال جائی برای پناه گرفتن بود. هیتلر مجبور شد قبل از دستگیری خود را از زندگی خلاص کند و رضا شاه در غربت جزیره موریس دق کرد و مرد. دیگران هم ندانسته می مانند تا نوبت فرو افتادنشان کی فرا رسد و ملک الموت در کدام غربت و کدام بیغوله و کدام سیاه چال سراغشان را بگیرد؟

بابك داد : آخرين تقلاهاي ديكتاتور!


ديكتاتور در آخرين تقلاهايش، از "مردم" نااميد شده و دست به دامن تهديد "خواص" و "مؤثرين" مي شود تا شفاف و صريح در كنار او باقي بمانند وگرنه بر عليه او خواهند بود. اين نشانه را در آخرين روزهاي فروپاشي همه ديكتاتوري هاي معاصر و تاريخي ديده ايم. ديكتاتورها بعد از گرد و غباري كه خود با انواع مظالم و فسادها برپا مي كنند، چنان در اوهام و ابهام غرق مي شوند كه تمييزي ميان دوستان و دشمنان خود نمي بينند و لاجرم به اينگونه سخنان رو مي آورند:"يا با من هستيد و يا بر من!" آنها اين سخنان تهديدآميز را زماني بر زبان مي آورند كه مانند آيت الله خامنه اي از "مردم" به كلي نااميد شده اند و به اشتباه گمان مي كنند "خواص" مي توانند و بايد نظام سلطاني او را نجات دهند. و اگر نجاتش ندهند، خائن هستند و مستحق بدترين مجازاتها. پس با اينكه مي داند تهديدهايش كارگر نيستند، از اين تنها سلاح باقيمانده استفاده مي كند و چيزي را از خواص مي طلبد كه اگر چنان كنند، ديگر "خواص" نيستند و خاصيتي ندارند و مي شوند عده اي مجيزگوي قدرت فروپايده رهبري، كه ديگر هيچكس حاضر نيست زير سقف آن بخوابد و كابوس آوار ببيند.
آقاي خامنه اي يك نكته را در نيافته و همان يك نكته عاقبت او را هم به سرنوشت ديكتاتورهاي ديگر دچار خواهد كرد. آن نكته اين است: مردم ايران در نهان و آشكار از حكومت يك فرد بر يك ملت عصباني هستند. خاصه اگر آن فرد خود را تنها رابط با خداوند بخواند و بنامد. مردم ايران حكومت شاهان را به اين دليل به مراجع ديني سپردند كه شايد فسادهاي كمتري رخ دهد و كشور روي رفاه و بهبودي ببيند. اما اكنون با عملكردهاي دهه هاي اخير دريافته اند بدترين استبداد، استبداد ديني است و ولايت فقيه، فسادپذيرترين مدل حكومتي است. آنها دريافته اند كه يك ولي فقيه مي تواند مانند آقاي خامنه اي مجوز انواع كشتار، شكنجه، تجاوز جنسي و سركوب را صادر نمايد و باز هم خود را نماينده خدا بداند، همه خواص و مؤثرين واقعي را زنداني كند و از باقي شخصيتها بخواهد به زور با وي بيعت نمايند! نكته اي كه آقاي خامنه اي بايد زودتر از اينها در مي يافت، اين واقعيت است كه مردم ايران بدليل وجود ايشان، ديگر هيچگونه حكومت ديني نمي خواهند و از هر كسي كه بخواهد زمينه تشكيل يك حكومت ديني ديگر را ايجاد كند، با هر نيتي كه داشته باشد، دوري مي كنند. پس دليل اصرار آقاي خامنه اي براي بيعت اجباري خواص با ايشان در چيست؟ دليل روشن است؛ آقاي خامنه اي نيت واقعي خود را هر روز آشكارتر مي كند؛ او درد دين ندارد و براي باقي ماندن خود و نزديكانش در قدرت، حاضر به هر جنايتي هست و در اين آخرين روزهاي سقوط، خواص را تهديد مي كند تا شايد آنها وي را از قهقرا نجات دهند. اما آيا كسي كه مردم از او نفرت دارند، كاري شدني است؟ باور ندارم.

وحشت از ۲۲ بهمن سبز و دروغ های امنیتی حکومت


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
مهدی محسنی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که اخباری مبنی بر توزیع مجلاتی حاوی تصاویر شرکت کنندگان در راهپیمایی عاشورای خونین در تهران منتشر شده است یک مقام انتظامی خبر داد که بیش از 40 نفر از تجمع‌ کنندگان روز عاشورا با همکاری مردم شناسایی و دستگیر شدند. اما برخی منایع مستقل در تهران این اخبار را تایید نکرده و انرا جنگ روانی حکومت پیش از 22 بهمن ماه امسال ارزیابی می کنند.
 
سایت جرس روز سه شنبه 29 دی ماه خبر داد که در برخی از ایستگاههای متروی تهران تصاویر شرکت کنندگان در راهپیمایی عاشورای تهران توزیع شده است.بر اساس این گزارش توزیع کنندگان از مردم خواسته اند تا چهره معترضین را شناسایی کنند و با شماره تلفن هایی که در این مجلات تصویری قید شده به مقام های امنیتی و نظامی معرفی کنند .
یک شهروند تهرانی که یکی از این مجلات را دریافت کرده به خبرنگار جرس گفت: "من یکی از شرکت کنندگان در مراسم عاشورا و از جمله معترضین به حکومت هستم. من با این شماره ها تماس گرفتم و در پیام گیر آن گفتم که من سردسته آشوبهای اخیر تهران و ایران را می شناسم. این شخص رهبر ایران است و آدرس بیت رهبری را برای آنها گذاشتم." وی افزود: "این تهدید ها بی فایده است. مردم از این کارها نخواهند ترسید بلکه وحشت حکومت را بیش از پیش نشان می دهد. با این کارها اتفاقا در اطلاع رسانی وقایع عاشورای تهران کمک زیادی به جنبش سبز می شود. من به سهم خودم از نیروهای امنیتی و انتظامی در انجام این اقدام تشکر می کنم."

بیانیه مهم سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی:آیا سی و یکسال پیش ملت ایران برای رسیدن به چنین نقطه ای انقلاب کرد؟


پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در اعتراض به صدور احکام سنگین و غیرقانونی برای فعالان سیاسی، مطبوعاتی و دانشجویی بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش کلمه  در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران
طی هفته های اخیر و در حالی که به سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران نزدیک می شویم شاهد برگزاری دادگاه های مدیران، چهره های برجسته انقلاب، فعالان سیاسی و مطبوعاتی کشور هستیم. بهترین و صادق ترین خدمتگزاران و فرزندان شما که خاطره پایمردی ها و رشادت های آنان در دوران مبارزات قبل و بعد از انقلاب و نیز در جبهه های جنگ تحمیلی در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود، در این روزها به اتهامات واهی و در محاکمات غیر قانونی به حبس های طولانی محکوم می شوند.
نیک به خاطر دارید که در نمایش تلویزیونی چند ماه پیش که اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دستگیر شدگان اغتشاشات بعد از انتخابات نام گرفته بود، در بیانیه سیاسی دادستان، اتهام این افراد به ارتباط با بیگانه، اقدام به انقلاب مخملی، تلاش برای سقوط نظام و …اعلام شد. امروز پس از ماه ها بازجویی از این چهره های مقاوم و پرافتخار در سلول های انفرادی، در کیفرخواست های علیه ایشان هیچ نشانی از آن اتهامات گزاف نیست، تا آنجا که برای محکومیت های از پیش تعیین شده، ناگزیر به تمسک به اتهاماتی نظیر شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد و اختلال در ترافیک و … شده اند. جالب آن که از یک سو در تبلیغات شبانه روزی و اظهارات کلیشه ای تکراری در صدا و سیما، اعتراضات مردم تا پیش از ۱۶ آذر، از جمله راهپیمایی ۲۵ خرداد را بلااشکال و حق قانونی مردم اعلام می کنند و همزمان افراد به جرم شرکت در این راهپیمایی حداقل به ۵ سال زندان محکوم می شوند.
محکومیت به حبس های طولانی به جرم شرکت در یک راهپیمایی که طبق قانون اساسی جزو حقوق شهروندی به شمار میرود بیش از هرچیز نشانه سردرگمی سیاسی و وحشت اقتدارگرایان حاکم است. چنین محکومیت های سنگین و ناعادلانه ای در تاریخ قضای کشور سابقه ندارد. در دوران رژیم شاه تا قبل از سال ۵۴ در دادگاه های نظامی شاه حتی شرکت در گروه های برانداز نیز محکومیت هایی به مراتب کمتر از این در پی داشت. امروز در ایران در حالی یک روزنامه نگار منتقد به ده سال زندان و تبعید و محرومیت از حقوق مدنی محکوم می شود که در کشورهای توسعه نایافته و بیگانه با مردمسالاری نظیر کشور یمن، بنا به گزارش صدا و سیمای اقتدارگرایان، اقدام کنندگان به جنگ مسلحانه علیه دولت به ۵ تا ده سال زندان محکوم می شوند.
در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفتن صادق ترین یاران و شریف ترین چهره ای انقلاب و نظام در پشت میله های زندان و برصدر نشستن کسانی که به زحمت می توان سابقه ای برای آنان حتی در سالهای پس از جنگ تحمیلی سراغ گرفت، بهترین دلیل بر انحراف عظیمی است که از مسیر آرمان های بلند انقلاب صورت گرفته و ظلم آشکاری است که به انقلاب اسلامی رفته است. و مگر واقعیت غیر از این است؟ سی و یک سال پیش ملت بزرگ ایران برای رهایی از خودکامگی و استقرار جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی قیام کرد.
امروز هفته ای نیست که نشریه ای توقیف نشود، دهها نشریه به خاطر درج پیش پا افتاده ترین مطالب اخطار نگیرند و به خاطر عدم رعایت اولویت در انعکاس اخبار و یا حتی به علت انعکاس خبر خبرگزاری رسمی کشور تهدید نشوند، امروز سانسور و تحدید آزادی بیان به حدی رسیده است که به مطبوعات دستور داده می شود چه مطلبی بنویسند و چه تیتری بزنند. امروز به هفته ای نیست که چندین فعال سیاسی، فرهنگی، از دانشجو و روزنامه نگار گرفته تا استاد دانشگاه و هنرمند دستگیر نشوند. امروز برنامه های مناظره در صدا و سیما با شرکت وابستگان و متحدان جریان حاکم که بر سر اعدام یا عدم اعدام منتقدان نظام با یکدیگر اختلاف دارند با میان پرده هایی که انبوهی از اتهام ها و ادعاهای دروغ را نثار منتقدان می کند، سقف آزادی سیاسی و آزادی بیان در کشور را به نمایش می گذارد. و اگر یکی از شرکت کنندگان دلیری کند و سخنی خارج از انتظار بر زبان آورد این آزادی نیز دچار سکته ناقص شده و برای چند شب برنامه مناظره به محاق می رود. به راستی آیا سی و یکسال پیش ملت بزرگ ایران برای رسیدن به چنین نقطه ای انقلاب کرد؟ آیا واقعیات تلخ امروز، حمله به حسینه جماران و بیوت و بستن مساجد متعلق به مراجع عظام و دستگیری فرزندان سران انقلاب و هتک حرمت بیت امام و … تفسیر استقلال آزادی جمهوری اسلامی است؟ آیا تصویر غمباری که امروز ما مشاهده می کنیم، تأویل وعده های روحبخش معمار انقلاب درباره آینده ایران است که حاضر بود برای تحقق آن ها آبرو و جان خود را تقدیم کند؟
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران نسبت به روند پرشتاب انحراف و استحاله که کلیه سطوح قدرت و حاکمیت را در برگرفته است، هشدار می دهد و ضمن محکوم کردن محاکمه غیرقانونی و صدور احکام سنگین علیه منتقدان و معترضان به وضع موجود که بیش از هرچیز ناشی از یک اراده سیاسی است، خواستار آزادی هرچه سریع تر زندانیان سیاسی، توقف روند نامبارک کنونی، باز گشت به قانون و بازگشت به مسیری است که آرمان های راستین انقلاب برای ملت پرافتخار ایران اسلامی رقم زده است.

کیارستمی هم داوری جشنواره را نپذیرفت


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز ( جرس) : عباس کیارستمی، فیلمساز سرشناس سینمای ایران به عنوان نخستین فردی که پیشنهاد داوری بیست و هشتمین جشنواره فجر با او مطرح شد،این پیشنهاد را رد کرده بود. به گزارش خبرآنلاین، کیارستمی، فیلمساز ایرانی صاحب نخل طلای کن که در جشنوارههای متعدد و معتبر بینالمللی به عنوان داور یا رئیس هیئت داوران حضور داشته، داوری در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را نپذیرفت. شنیده ها حاکی از آن است که کیارستمی اولین فیلمسازی بوده که داوری جشنواره فیلم فجر با او مطرح شده و او هم بنا به دلایلی که اعلام عمومی نشده، این پیشنهاد را رد کرد. فرهاد توحیدی، فاطمه گودرزی، مینو فرشچی، عزتالله انتظامی و اصغر فرهادی دیگر سینماگرانی هستند که پیشنهاد داوری در جشنواره فیلم فجر را نپذیرفته اند. بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر از پنجم تا پانزدهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود و نکته قابل توجه اینکه تا امروز، اول بهمن ماه، اسامی هیئت داوران هنوز اعلام نشده است.

مظلومیت بهشتی ها

پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: حمزه غالبی رئیس کمیته جوانان و دانشجویان ستاد انتخاباتی میرحسین که بعد از انتخابات بیش از دوماه در بازداشت بود ، در آخرین مطلب وبلاگش نوشته ای درباره دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی که از اساتیدش در دانشگاه تربیت مدرس بود منتشر کرده که به شرح زیر است:
هر روز خبر بازداشتی جدیدی داده می شد: فلانی رو هم گرفتیم. فکر کنم بازجوی رضا بود که بهش گفت دیگه می تونین جلسه شورای مرکزی (جمعیت توحید و تعاون) را همین جا تشکیل بدهید. هرکدام از خبرها برایم ضربه ای بود. اما خبر یک بازداشت برایم خیلی سنگین بود. هرچند بعدا فهمیدم خبر صحت نداشته است. بازجو صبح یک روز جمعه در مورد سوابق من پرسید، من نوشتم. او گفت چرا فلان چیز را ننوشتی، دکتر بهشتی نوشته است. وای انگار یک پتک تو سرم خورد؛ باورم شد که او را بازداشت کرده اند.
نه فقط برای پاکی و وارستگی اش که هرکسی با او برخورد داشته را تحت تاثیر گذاشته است؛ نه فقط بخاطر اینکه مهربانی و صمیتش که همه را وابسته کرده است؛ نه فقط برای اینکه سیاستمداری با اخلاق بود که می ستودیمش؛ نه فقط به این دلیل که برق نگاه معصومیت حسنی( دختر کوچکش) هنوز چشمم را می زد؛ نه بخاطر که استاد برجسته فلسفه سیاسی است و من در کنار خیلی های دیگر شاگردش بودیم و نه فقط بخاطر اینکه دوستش داشتم، بلکه بازداشت پسر شهید آیت الله بهشتی برای من نشانه این بود که نا اهلان جمهوری اسلامی را کامل دزدیند.
بعدها خیلی خوشحال شدم وقتی فهمیدم خبر صحت نداشته است اما خوشحالی من دوامی نداشت. دوستی وقتی ناراحتی من را دید گفت بازداشت دکتر بهشتی اتفاق خوبی بود. من با تعجب به او نگاه کردم. او گفت امام وقتی به فیضیه حمله شد گفت حمله به فیضیه برکت داشت (نقل به مضمون). چون که دست شاه را رو کرد و دیگر نمی تواند ادعای دین و دیانت بکند. بازداشت دکتر هم همان گونه دست آنها را افشا خواهد کرد.
دکتر بهشتی را که دوباره بازداشت کردند فهمیدم که بهشتی ها همیشه مظلوم بوده اند و شاید این خواست خداوند است که مانند جدشان با همین مظلومیتشان هم مردم را آگاه کنند.
منبع:رتوریک

لاریجانی : جریانی در کشور به نام دفاع از رهبری فتنه می کنند


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): رئیس مجلس در تقسیم‌ بندی جریان‌های مختلف پس از انتخابات، عملكرد جریانی كه تحت عنوان دفاع از ولایت و رهبری به هر كاری دست می‌زند را مغایر با خواست رهبری عنوان كرد.
  به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در جمع روحانیون استان اظهار داشت:  نباید زمینه‌های اختلاف‌افكنی و تهمت و فحاشی فراهم شود. ما هر چه روایت و حدیث داریم بر این مساله تاكید دارد كه این قبیل رفتارها باعث فتنه می‌شود و به جامعه صدمه می زند. وی جریان دیگری كه پس از انتخابات در كشور شكل گرفت را طیفی عنوان كرد كه از انتخابات شكایت داشتند، اما سوابق آنها در داخل انقلاب است كه براساس بیانات رهبری باید این طیف صف و موضع خود را از حركت‌های ضدانقلابی جدا كند و باید به این نكته توجه كنند كه مخلوط عمل كردن باعث رفتن دود به چشم خودشان است و آنها را مخدوش می‌كند ضمن این كه به منافع ملی و ملت نیز صدمه وارد می‌كند.   لاریجانی جریان دیگر را تحركات ضد انقلاب و جریانات ضد دینی عنوان كرد كه در روز قدس ، عاشورا و تشییع جنازه آیت‌الله منتظری رفتارهای خود را بروز داده است.   وی خطاب به این جریان گفت: اگر در انتخابات مشكل داشتید این مساله چه ربطی به ولایت فقیه دارد؟ این رفتار شما امری غیر طبیعی است. وی این حركت را بی تفاوت به مشاجرات داخلی سیاسی عنوان كرد و گفت: این جریان فقط می‏خواهد از بستر فراهم شده استفاده كند و در مجموع آنها با اصل انقلاب مخالفند.   لاریجانی بر شناخت این سه جریان در كشور تاكید كرد و گفت: برخی ممكن است كه برای دفاع از رهبری حرفهایی بزنند اما باید دقت كنند كه برخی رفتارها ضربه می‌زند. گاهی حرف‌های شاذ باعث ایجاد ضربه می‌شود و هر كس در حوزه ماموریت خود باید در مسیر رهبری حركت كند. حرف‌های شاذ زدن از طریق انقلابی، در مسیر رهبری بودن نیست.   رئيس مجلس همچنین در جمع مردم محلات نیز با تاكيد بر قانون‌مداري در جامعه در تمامي اركان كشور از جمله مسائل فرهنگي گفت:‌ نبايد سليقه‌اي با مطبوعات برخورد شود چرا كه اين قانون است كه بايد اجرا شود و در چارچوب ضوابط بايد برخورد صورت گيرد.  

پای شهید بهشتی را به اوین نکشانید!


پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: غلامعلی رجایی-درخبرها ی این روزها که برای من و امثال من همه اش خبرهای تلخی است مانند گرفتن ومحاکمه وصدور حکم زندان برای نخبگان سیاسی کشور و دوستان انقلابی و مسئولین دیروز و شاید فردا! و تعیین ضمانت های مالی کلان برای آنان که خدا کند عقل وخرد گذشته های نه چندان دور! برما حاکم شود که دست ازاین رویه های بی حاصل بر داریم تا شاید این آب رفته به جوی بازگردانیم! آمده بود که دکترعلیرضا بهشتی استاد دانشگاه و فرزند شهید بهشتی را با پیژامه زندان ودمپایی پلاستیکی به بازپرسی دادستانی انقلاب برده اند! درحالی که تصاویر پدر شهیدش بر در ودیوار آنجا خودنمایی می کرده است!
بیت شهید بهشتی هم اعلام کرده که هنوزکسی از بیت و خانواده،و حتی وکیل دکتربهشتی هم به دلیل عدم دسترسی به پرونده او از کم وکیف ماجرا با خبر نیست!
این درحالی است که دکتر بهشتی با دویست میلیون تومان وثیقه نقد!! از زندان آزاد شده بود وبا استفاده از این موهبتی که جناب قاضی از رأی خود راضی وسرمست از این بازی! به اومرحمت کرده بود! به فرزندان این مملکت در دانشگاه در مقطع فوق لیسانس ودکترا درس می داد!

افزایش بودجه پلیس و بسیج برای سرکوب بیشتر مردم

تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
بودجه بسیج 200 درصد افزایش یافته است

شبکه جنبش راه سبز (جرس): اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروهای انتظامی گله دارد که به نیروهای پلیس به اندازه کافی اضافه کاری داده نمی‌شود! به گزارش خبرآنلاین،  نا آرامی‌های اخیر باعث بالا رفتن هزینه های مالی نیروهای انتظامی و بسیج شده و نمایندگان طرفدار دولت خواستار افزایش مجدد بودجه این نیروها شده‌اند . در همین حال  فرمانده ناجا نیز از دولت می‌خواهد که بابت اضافه‌کاری، پول بیشتری به افراد پلیس بدهد. با آن که کمتر از 60 روز به پایان سال جاری مانده است، گروهی از نمایندگان طرفدار دولت در مجلس، خواهان آن هستند که ۱۰۰ میلیارد تومان به بودجه امسال نیروهای پلیس  اضافه شود. البته هیات رییسه مجلس، مخالف این افزایش بودجه در روزهای پایانی سال هستند. محمدرضا باهنر، این پیشنهاد نمایندگان حامی دولت را مغایر با آئین‌نامه مجلس دانسته و در عین‌حال قول می دهد که بودجه مربوطه را در لایحه بودجه سال ۱۳۸۹ افزایش یابد. به گزارش هم‌میهن، حسن کامران، فاطمه آجرلو، مهرداد لاهوتی، بهروز جعفری و احمد بیغش از نمایندگان طرفدار دولت، به رد این پیشنهاد اعتراض دارند.    افزایش مداوم بودجه بسیج
به گزارش هم‌میهن، طبق برنامه چهارم توسعه، برای بسیج سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در‌نظر گرفته شده، اما در دو سال اخیر همواره امکانات مالی بیشتری در اختیار این نهاد قرار گرفته است.   به نوشته نشریه صبح صادق در سال ۱۳۸۷ بودجه بسیج ۲۰۰ درصد افزایش یافت و علاوه بر آن ۵۰ میلیارد تومان نیز برای کمک به بسیجیان بیکار اختصاص یافت.   در سال ۱۳۸۸ نیز به استناد گزارش نشریه برنامه , بودجه بسیج ۴۵ میلیارد و ۲۳۸میلیون تومان افزایش یافت. نشریه برنامه ارگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست‌جمهوری است.

پروژه جدید برای اختلاف افکنی بین بزرگان


پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: پروژه جدید برای اختلاف افکنی بین بزرگان از هفته پیش در سایت های حامی افراطیون‬ شکل گرفت و هم اکنون کیهان آن را به تحریر در آورده است. روزنامه کیهان در شماره امروز خود در اقدامی برای اختلاف افکنی مطلبی را با عنوان «خاتمی: موسوی و کروبی همه راهها را مسدود کرده اند»!! منتشر کرده است.
این روزنامه در ادعایی نقل قولی! را از سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات مطرح کرده است که خود نقل قولی ! از یک نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی است. این روزنامه ادعا کرده خاتمی در دیدار با این نماینده اصولگرای مجلس! به او گفته است:«به موسوی و کروبی تلفنی گفتم قبل از آن که آقا به نمازجمعه تشریف ببرند شما مطالب تان را بنویسید و به آقا بدهید و اگر به انتخابات اعتراض دارید، بگویید تخلف شده اما شما تعیین تکلیف کنید و ما نظر شما را می پذیریم. من به آنها گفتم این کار به نفعتان است ولی متاسفانه این کار را نکردند.»
کیهان در ادامه برای سند بخشیدن به حرف ابراهیمی به نقل او آورده است که چند ماه پیش این دیدار برگزار شده و چند نفر  از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این ملاقات حضور داشتند. اما گفته نشده است کدام یک از اعضای کمیسیون حضور داشته اند.
کیهان با اصرار بر پروژه اختلاف افکنی خود ادعا کرده است: اظهارات ابراهیمی در حالی است که منابع!! غیررسمی اخیراً اعلام کرده اند خاتمی در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب، از مواضع ساختارشکنانه!! و لجاجت!! و تندروی!! موسوی و کروبی ابراز برائت!! کرده است.
کیهان که گویا تمام مطالب خود را از منابع غیررسمی و به نوشته خودش اخبار تائید نشده دریافت می کند در یکی از ادعاهای دیگر در این مطلب  ادامه داده است :اخبار تائید نشده دیگری هم از طرح انتقادات مشابه توسط خاتمی در جلسات اخیر مجمع روحانیون حکایت می کند!!!.
ادامه پروژه جدید افراطیون کیهانی اینگونه ادامه پیدا می کند که انتشار اخباری حاکی از مصلحت اندیشی و فاصله گذاری خاتمی با رویکرد به بن بست رسیده !!!موسوی و کروبی طی چند روز اخیر باعث شد سایت های افراطی، دیروز خبر ملاقات یک هفته پیش برخی از عناصر زندانی آزاد شده با خاتمی را بدون اشاره به زمان این ملاقات منتشر کنند! البته در این خبر نیز خاتمی با وجود طرح برخی انتقادها بر لزوم پایبندی به قانون اساسی تاکید کرده و از همراهی با افراطیون و ساختارشکنان ابراز ناخشنودی می کند.
کیهان ادامه می دهد: برخی رسانه های ضد انقلاب در تحلیل های اخیر خود تاکید می کنند خاتمی با وجود همراهی های اولیه، حاضر نیست تا آخر با ساختارشکنان همراهی کند و هزینه بدهد.خاتمی در برخی ملاقات ها تصریح کرده که موسوی سرمایه به زحمت اندوخته اصلاح طلبان را ظرف چند ماه سوزاند !!!!و راه بازگشت به حاکمیت را به کلی مسدود کرد.!!!!

اختصاصی / ویژه برنامه های سالروز تولد ندا آقا سلطان در گفتگو با کاسپین ماکان


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): همزمان با سوم بهمن سالروز تولد ندا، ویژه برنامه هایی در برخی از شهرهای بزرگ جهان از جمله تورنتو، استکهلم، مونیخ، کپنهاک ، اورنج کانتی، لندن و آتلانتا از سوی ایرانیان و آزادیخواهان برگزار خواهد شد.
  کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان  در گفت و گو با جرس با بیان اینکه "راه ندا راه خشونت نیست" افزود:" راه ندا، راه شجاعت در برابر استبداد تا صبح پیروزی است."
کاسپین ماکان در خصوص برگزاری برنامه ای مشابه در تهران گفت: با آنکه دستیابی به آزادی بهای سنگین دارد اما چون متاسفانه حاکمیت کوچکترین و آرامترین مخالفتها و اعتراض ها را نیز تحمل نمی کند با خشونت تمام عیار با معترضین برخورد می کند, بیم آن داریم که برنامه ای اعلام کنیم و در جریان آن عده ای مصدوم شوند.  بهمین خاطر در تهران هیچ برنامه ای را اعلام نکرده ایم.
نامزد ندا آقا سلطان همچنین تصریح کرد: از طریق سایتهای اجتماعی متوجه شدم که مردم به صورت خودجوش قرار گذاشته اند که عصر روز سوم بهمن به محله امیرآباد و جایی که ندا به شهادت رسید بروند و با روش کردن شمع و اهدای گل، یاد او را گرامی بدارند. درخواست می کنم اگر چنین برنامه ای برگزار می شود حتما در سکوت باشد که بهانه ای به دست سرکوبگران داده نشود.

دانشجویان در آن شب دهشتناک به زیر زمین وزارت کشور منتقل شدند/ چرا وزیر کشور را بر صندلی وزارت دیگر منتصب کردید؟


پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:«از شما درخواست می‌کنیم تا صادقانه و با شهامت یافته‌های خود از تحقیق پیرامون واقعه کوی را منتشر نمایید تا در درجه نخست دامن خود و نظام را از این لکه ننگ پاک نموده و در درجه دوم مانع از پیشروی بیشتر نیروهای سرکوبگر و ظلم افزونتر بر آسیب دیدگان این واقعه شوید.»
به گزارش کلمه، متن نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خطاب به حجت السلام ابوترابی پیرامون حوادث کوی دانشگاه بدین شرح است:
بسمه تعالی
نایب رییس محترم مجلس و ریاست کمیته تحقیق پیرامون واقعه کوی دانشگاه
جناب حجت الاسلام آقای ابوترابی
با سلام و احترام

/اختصاصی جرس/وکیل مجید توکلی : حکم صادر شده از اساس باطل و غیرقانونی است


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): 45 روز پس از بازداشت مجید توکلی از دانشجویان فعال دانشگاه امیر کبیر، روز گذشته  حکم هشت سال و شش ماه حبس تعزيری، ۵ سال محروميت از فعاليت سياسی و ۵ سال ممنوعيت خروج از کشور برای وی صادر شد.
محمدعلی دادخواه وکیل مدافع مجید توکلی که هفته گذشته پس از اتمام آخرین جلسه دفاعیات توکلی، هنگام خروج او از دادگاه انقلاب موفق به گرفتن امضای پذیرفتن وکالت شده است ، در گفتگو با خبرنگار جرس گفت: "هنوز نتوانسته‌ام موکل خود را ملاقات کنم و فقط می‌دانم که ظرف یکی دو روز گذشته به بند عمومی 207 یا 208 در زندان اوین منتقل شده و شاید ظرف چند روز آینده بتوانم با موکلم ملاقات حضوری داشته باشم."

دادخواه با تاکید بر اینکه هنوز حکم صادره ، رسما به او ابلاغ نشده افزود:" برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رسیدگی به تخلفات دانشجویان باید در کمیته انضباطی دانشگاه ها انجام شود و دادگاه انقلاب حق و اجازه صدور حکم را ندارد."

وی با اشاره به اینکه 6 ماه حکم حبس به اتهام توهین به رئیس جمهوری به توکلی ابلاغ شده،تاکید کرد:"در صلاحیت دادگاه انقلاب نیست که به دلیل توهین به رئیس جمهور حکم صادر کند".

دادخواه هم چنین تصریح کرد: "برابر با قانون اساسی،جلسات دفاعیه متهم در دادگاه باید با حضور وکیل مدافع متهم برگزار شود و با توجه به اینکه وی در هیچ یک از جلسات برگزار شده در دادگاه انقلاب نتوانسته به عنوان وکیل مدافع توکلی حضور پیدا کند،بنابراین این حکم از اصل باطل و غیرقانونی است." وی ادامه داد:"برابر با رای دیوان عالی کشوردر چنین مسائلی ، باید مجددا جلسات دفاعیه مجید توکلی،با حضور وکیل مدافع وی برگزارشود. "

دادخواه با اشاره به اینکه" سوء نیت توکلی در هیچ کجا ثابت نشده" ادامه داد: "به هر ترتیب ،این نسل در دامان انقلاب اسلامی پرورش یافته اند و فرزندان این انقلاب هستند. پس با عنایت به رافت و عطوفت اسلامی ،اگر قرار به صدور حکم به این سرعت و بدون حضور وکیل مدافع در دادگاه انقلاب بوده، می باید حداقل حکم را برای توکلی ، صادر می کردند، اما دادگاه انقلاب در تمامی موارد اتهامی، حداکثر مجازات را برای وی اعمال کرده است. "

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دادگاه توکلی دوباره برگزار شود.

مجيد توکلی پيش از اين دو بار بازداشت شده بود که بار اول مدت يک سال و هفت ماه را در زندان گذرانده بود و در بار دوم ۳ ماه را در انفرادی تحت بازجويی قرار داشت
توکلی امسال در مراسم ۱۶ آذر و پس از ايراد سخنرانی شجاعانه اش در دانشگاه اميرکبير بازداشت شد
موارد اتهامی عنوان شده و احکام صادره مربوط به حکم توکلی از قرار زير است:
اجتماع و تبانی عليه نظام منجر به صدور حکم ۵ سال حبس تعزيری توهين به رهبری منجر به صدور دو سال حبس تعزيری
توهين به رياست جمهوری منجر به ۶ ماه حبس تعزيری
تبليغ عليه نظام منجر به صدور يک سال حبس تعزيری
همچنين وی به مدت ۵ سال از هرگونه فعاليت سياسی و نيز از حق خروج از کشور محروم شده است

اعتراض جواد اطاعت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره


پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:دکتر جواد اطاعت که هفته گذشته با علیرضا زاکانی نماینده حامی احمدی نژاد در “برنامه رو به فردا “پیرامون حوادث انتخابات به مناظره پرداخت در وب سایت شخصی خود نسبت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره اعتراض کرد.
متن نامه اطاعت به ضرغامی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای مهندس ضرغامی
رئیس محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام، همانگونه که مستحضرید اینجانب در روز پنج شنبه مورخه ۲۴/۱۰/۸۸ به دعوت برنامه رو به فردا (شبکه ۳) در گفتگویی با حضور آقای دکتر زاکانی پیرامون مسائل اخیر در صدا و سیما حضور یافتم. در این برنامه حدود چهل دقیقه (کمتر یا بیشتر) به ایراد مطالبی پرداختم، از این مطالب یک مثال در مورد افتتاح طرح نیمه تمام قطار اصفهان-شیراز زدم و در پاسخ به سوال مجری محترم در خصوص تایید و رد صلاحیت در انتخابات مجلس هفتم و همچنین عملکرد عمرانی دولت در شهرستان داراب حدود کمتر از دو دقیقه پاسخی ارائه دادم (۵ درصد زمان گفتگوی اینجانب). این در حالی است که صدا و سیمای استان فارس در ساعات پر بیننده در پاسخ به آن دو دقیقه، مطالب سراسر کذب، انحرافی، بی ارتباط با مطالب مطرح شده اینجانب را در موارد مختلف و متعددی ضبط و پخش نمود.

دعوت از وزیر گردشگری اسراییل برای سفر به ایران !


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز ( جرس ): اسرائیلی ها می گویند که یک مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در نمایشگاهی در مادرید با وزیر گردشگری اسرائیل دست داده و او را به ایران دعوت کرده است. خبرنگار بی بی سی در بیت المقدس گزارش داده است که یک سخنگوی دولت اسرائیل گفته که این مقام ایرانی روز گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری مادرید با وزیر اسرائیلی ملاقات کرده است. بنابر اظهارات این سخنگو، در ابتدا نماینده سازمان گردشگری ایران از وزیر گردشگری اسرائیل و سفیر این کشور دعوت کرده است تا از غرفه ایران بازدید کند. سپس مقامات ایرانی از همتایان اسرائیلی خود دعوت کرده اند تا ضمن سفر به ایران از بناهای تاریخی این کشور بازدید کنند. بر اساس این گزارش پس از آن وزیر گردشگری اسرائیل و نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در حالیکه کنار یکدیگر ایستاده بودند، با هم دست دادند. بنابر اظهارات سخنگوی اسرائیلی، در این دیدار استاس مسزنیکوف، وزیر گردشگری اسرائیل به نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران گفته است که روابط یهودیان با ایرانیان به صدها سال پیش باز می گردد و ایران و اسرائیل تا پیش از انقلاب اسلامی ایران روابط خوبی با هم داشتند. استاس مسزنیکوف به مقامات دولت ایران گفته است که امیدوار است روزی فرا برسد که اسرائیلی ها بتوانند به ایران سفر کنند، اما این موضوع در ابتدا نیازمند تغییراتی در حکومت ایران به ویژه رئیس جمهور آن کشور است. در ادامه این دیدار وزیر گردشگری اسرائیل درباره محمود احمدی نژاد به مقامات ایرانی گفت: "او باید از حملات خود علیه اسرائیل دست بردارد و اجازه دهد که ایران در تعامل مجدد با سایر کشورهای جهان قرار بگیرد." این وزیر اسرائیلی گفته است که اگر چه چنین دیداری نمی تواند بر مناسبات رسمی میان دو کشور تاثیر داشته باشد، اما از آن جهت قابل توجه است که مقام ایرانی عضوی از دولت "افراط گرای" این کشور است که پس از روی کار آمدن، بارها اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است. چندی پیش نیز خبر ارسال پیام تبریک سال ۲۰۱۰ توسط فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال اسرائیل، منجر به عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال ایران و استعفای مسئول روابط بین الملل این فدراسیون شد. در حالی که احمدی نژاد شدیدترین حملات لفظی علیه اسراییل در دارد, مشائی در همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری اظهار داشت که " ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. ما مردم آمریکا را از برترین ملت‌های دنیا می‌دانیم" . سخنان وی با مخالفت شدید هواداران احمدی نژاد روبه شد بطوری که حتی آقای خامنه ای هم در این رابطه موضع گیری کرد.

کشف امنیتی کیهان از محل تامین نیروی سبزها!


پنجشنبه, ۱م بهمن, ۱۳۸۸
كلمه:روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود یک خبر موثق حکایت از آن دارد که چند تن از عوامل اصلی فتنه سبز به منظور جمع آوری نیرو برای اعلام حضور و اقدامات ایذایی در روز ۲۲ بهمن به سراغ یکی از مراکز بازپروری معتادان رفته اند.
..دو نفر از این عوامل به مرکز بازپروری….. مراجعه کرده و دور از چشم مسئولان این مرکز با وعده کمک مالی درخواست کرده اند روز ۲۲ بهمن تعدادی از افراد در حال بازپروری در اختیار آنها قرار گیرد.

ابوطالب: مدعیان امروز،زمان جنگ كجابودند؟


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
وقتی مداحان تصمیم سازی می كنند همین بلا به سر جامعه می آید .
شبکه جنبش راه سبز( جرس) : نماینده اصولگرای مجلس هفتم با انتقاد روند جریانات سیاسی اظهار داشت : فردی كه به خود اجازه دهد به صرف اینكه نماینده مجلس است، از پشت تریبون به همه سوابق انقلابی شخصیت های انقلاب توهین كند و همه را زیر سوال ببرد، فردی كه تریبون در اختیار دارد و مقام رسمی است و در تلویزیون مقابل میلیونها نفر شخصیت های انقلابی قبل از خود را زیر سوال می برد، مبانی اصلی ایجاد وحدت را از بین می برد و نمی شود ادعا كرد تابع ولایت فقیه هستند و قانون اساسی را قبول دارد و در اصل این افراد تندرو تابع نظر رهبری نیستند. سعید ابوطالب در گفتگو با تابناك با بیان اینكه اقلیت بزرگی ضمن اینكه نظام را قبول دارند، به قانون اساسی احترام می گذارند اظهار داشت: این اقلیت چشمگیر ضمن اینكه حضور فعال سیاسی دارند و مشاركت سیاسی از خود نشان می دهند؛ جریان دولت مستقر را قبول نداشتند. این نماینده اصولگرای مجلس هفتم در ادامه خاطر نشان كرد: شرایط بعد از انتخابات با پدیده انتخابات دو چیز كاملا متفاوت است كه باید آنها را از هم جدا كنیم. ضمن اینكه معتقدم كه تظاهرات عده محدودی در روز قدس، در مخالفت از حمایت ایران از فلسطین و لبنان پدیده ای متفاوت با انتخابات است و باید ریشه آن را در جای دیگری جستجو كرد، اما لازم است این نكته را بگویم جریانی كه به عنوان برنده انتخابات دعوت به آرامش نمی كند و مانع از ایجاد وحدت ملی است، منافع حزبی و جریانی خود را برمنافع انقلاب ترجیح می دهد، این جریان و این افراد به ریشه های تاریخی و فقهی انقلاب اسلامی اصلاً دقت و تأمل ندارند و این ریشه ها را نمی شناسند. من معتقدم كه خیلی از رفتار های هیجانی بعد از انتخابات قابل كنترل و مدیریت بود. می بینید كه در فرانسه در شب كریسمس چند صد ماشین آتش زدند كه شورش حاشیه نشینی علیه شهر نشینی و اعتراض به روش های دولت بود. می توان آن را آشوب سیاسی نامید. اما این با رفتار چند صد هزار نفری كه در 25 خرداد راهپیمایی كردند، هیچ شباهتی ندارد. آن یك آشوب و این یك اعتراض آرام است، یك رفتار مدنی و قابل تحلیل است. . این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینكه افراد تندرو تابع نظر رهبری نیستند، اظهار داشت: كسانی رهبری را بدون شاخ و برگ و ابزار اصلی آن می خواهند و این نشدنی است. افرادی منتسب به قدرت رسمی هستند، چه در مقام نمایندگی مجلس و چه صاحبان رسانه های كثیر الانتشار و یا كانون های قدرت و ثروت از روی جهل عالماً و عامداً مانع ایجاد وحدت هستند و نمی گذارند وحدت شكل بگیرد. . ابوطالب با انتقاد از انفعال نخبگان خاطر نشان ساخت: مدیران اجرایی و اصحاب قدرت به جای اینكه از روشنفكران برای اصلاح تصمیمات و راهبرد های خود استفاده كنند به ابزار و نهاده دیگری در جامعه مثل استفاده از مداحان و روضه خوان ها متوسل می شوند. وقتی مداحان در فضای سیاسی كشور تصمیم سازی می كنند همین بلا به سر جامعه سیاسی می آید . وی افزود : سیر تحولات جامعه بعد از انقلاب نشان می دهد فرایندهای اجتماعی تحت تأثیر كانون های ثروت و قدرت است كه اصالتاً متكی به نخبگان ابزاری و مدیران اجرایی هستند. از طرفی باید وابستگی دولت به ثروت نفت را اضافه كنیم. دولتی رانتیر كه بی نیاز از توده مردم و بازار است و از ثروت های زیر زمینی مثل نفت و گاز، پول به دست می آورد، طبیعی است چون به نهادهای مدنی وابستگی ندارد، پاسخگو نیز نیست. خودش پول دارد، خودش حزب درست می كند. این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: كسی كه امروز نمی گذارد وحدت شكل بگیرد نه به انقلاب اعتقاد دارد و نه به امام و نه به رهبری. ابوطالب با انتقاد از كسانی كه بزرگان نظام را یكی پس از دیگری مورد هتاكی قرار می دهند افزود: اینهایی كه امروز سردمدار دفاع از انقلاب شده اند، در اوضاع خطیر جنگ كجا بودند؟

تقاضای صفایی فراهانی از رسانه های گروهی پس از آزادی


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه:مهندس محسن صفایی فراهانی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی افرادی که پس از آزادی موقت به دیدار ایشان رفته اند، از رسانه های گروهی درخواست کرد اظهارنظرهای غیرمستقیم در مورد ایشان را منتشر نسازند.
به گزارش کلمه مهندس محسن صفایی فراهانی امروز بعداز ظهر با ابراز تشکر و سپاس فراوان از تمامی رسانه های گروهی که طی مدت هفت ماه گذشته اخباری در مورد وضعیت ایشان را منتشرساخته اند، درخواست کرده است طی روزهای آینده برای انتشار دیدگاهها و اظهار نظرها تنها به گفته های مستفیم شخص ایشان رجوع شود.
صفایی فراهانی اعلام کرده است به صورت شخصی پاسخگو خواهند بود .
صفایی فراهانی از تمامی رسانه های کشور که در فضای کنونی به فعالیت های خود برای انعکاس اخبار شفاف ادامه می دهند تقدیر و تشکر کرده است.

نماینده مجلس : نمی توان علم را حکومتی کرد


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
وزیر علوم درباره بازنشستگی اجباری استادان باید پاسخگو باشد
شبکه جنبش راه سبز ( جرس) : عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس با انتقاد از اخراج و بازنشسته‌کردن اساتید شاخص علم اقتصاد از دانشگاه علامه به دلیل گرایشات سیاسی اصلاح‌طلبانه آنها گفت:«تنها افراد کوته‌بین می‌توانند برای حکومتی کردن علم در دوره کوتاه مدت حضورشان در قدرت برنامه‌ریزی کنند.» نصرالله ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در خصوص انتشار خبری مبنی بر ممنوع التدریس شدن اساتیدی چون حمیدرضا برادران شرکا معاون رئیس جمهور سابق کشور، محمد ستاری فر رئیس سازمان منحل شده مدیریت و برنامه ریزی، علی صادق تهرانی، بهروز هادی زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی و دکتر جهرمی از اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه، اظهار داشت:«اگر مسئولان بخواهند اساتید را سهمیه‌بندی کرده و بر اساس سهمیه و گرایش سیاسی انتخاب کنند، شاهد روند نزولی در رشد علمی کشور خواهیم بود.» وی تاکید کرد:«اگر گرایشات سیاسی اساتید عاملی برای حذف و یا بکارگیری آنها در دانشگاه‌ها شود در واقع جامعه را دو دسته کرده و افراد را از داشتن اساتید با دیدگاه متفاوت محروم کرده‌اند که این اقدام ضربه مهلکی به علم است.» عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تصریح کرد:«بررسی سابقه تاریخی برخورد با علم و اساتید در دنیا نشان می‌دهد که هر گاه خواسته‌اند به مقابله با علم بپردازند عقب‌گرد داشته‌اند.» نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد گفت:«علم قابل دولتی شدن نیست و نمی‌توان علم را حکومتی کرد، همچنان که به صلاح نظام نیست علم را در مسیر برخورد سیاسی و حذفی قرار دهند.» نماینده شهرکرد خاطر نشان کرد:«موضوع اخراج ,ممنوع التدریس و بازنشستگی اجباری اساتید در مجلس قابل بررسی است و اگر این روند تایید شود از وزیر مربوطه سئوال خواهد شدو نمایندگان از ابزار نظارتی استفاده خواهند کرد.»

گسترش جنبش سبز در حوزه های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی

وبلاگ عشق من ايران : جنبش سبز را دربهمن ماه با پیوند اعتراضات حوزه ی سیاسی با حوزه های اقتصادی و اجتماعی گسترش دهیم . به دیگران اجازه دهیم اعتراضات خود را در قالب های سبز مطرح کنند گرسنگان و پا برهنگانی که تا کنون با جنبش همراه نبوده اند را با حمایت های خود به جنبش بپیوندانیم . شعارهای متناسب برای 22 بهمن در نظر بگیریم زیرا مرگ حکومت دیکتاتوری با گسترش اعتراضات سبز در حوزه اقتصاد را بطه ی مستقیم دارد.

آخرين آخبار