آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

مراسم سالگرد آيت الله طالقانی

در پی ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد آيتالله طالقانی در حسينيه ارشاد، خانواده آن مرحوم طی اطلاعيهای از همه علاقمندان آن عالم ربانی و حاميان ديدگاهها و نظرات سبز او برای شرکت در مراسم بزرگداشت در محل دفتر فرزندش، سرکار خانم اعظم طالقانی دعوت کرد.



به گزارش موج سبز آزادی، در پی ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد آيتالله طالقانی در حسينيه ارشاد که قرار شده بود در آن برنامه آقايان دکتر محسن آرمين، دکتر حبيبالله پيمان، دکتر محمدمهدی جعفری، دکتر صديقه وسمقی و محمد بستهنگار در زمينه ديدگاههای آیتالله طالقانی نسبت به مشروعيت و مقبوليت حاکميت به ايراد سخن بپردازند، خانواده آن مرحوم طی اطلاعيهای همه علاقمندان آن عالم ربانی و حاميان ديدگاهها و نظرات سبز وی را برای مراسم بزرگداشتی در محل دفتر فرزندش، سرکار خانم اعظم طالقانی دعوت کرد.

زمان: چهارشنبه 18 شهريور، از ساعت 17 بعدازظهر
مکان: تهران، خيابان سعدی، خيابان هدايت

یک پیام درحیات نو:ازنظرپزشکان مبتلابه مننژيت قادربه راه رفتن نيست،حال چطوراین همه مبتلا به آن درراهپيمايى شرکت کردند؟

کردان قصد ادامه تحصیل دارد

یک منبع مطلع به «موج سبز آزادی» خبر داد که علی کردان با ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه پیام نور، قصد دارد مدرک تحصیلی واقعی بگیرد. به گفته‌ی این منبع، کردان به تازگی برای شرکت در آزمون مذکور، در مدرسه دکتر حسابی منطقه 6 تهران که محل برگزاری آزمون بوده، حضور یافته است. این در حالی است که آقای کردان برای چند سال در دانشگاه آزاد به تدریس پرداخته بود و پیش از این هم به دروغ ادعا کرده بود که از دانشگاه آکسفورد مدرک دکترا گرفته است؛ ادعایی که به استیضاح و برکناری وی از وزارت کشور انجامید. علاوه بر کردان، قائم مقام منصوب او در وزارت کشور یعنی کامران دانشجو نیز درباره‌ی مدرک دکترای خود دروغ گفته بود که جزئیات آن هفته پیش در «موج سبز آزادی» منتشر شد و با این حال نمایندگان به او رای اعتماد دادند. گفتنی است «موج سبز آزادی» اطلاعات جدیدی را درباره‌ی تقلب‌های فاحش و گسترده‌ی علمی آقای دانشجو در دست دارد که به زودی به همراه گزارشی از تناقض‌گویی‌های وی درباره‌ی مدرک دکترای خود، منتشر خواهد کرد.

شناسایی شهیدی دیگر؛شهید محمد نادری پور رئیس شاخه دانشجویی ستاد میر حسین موسوی سیرجان

شبکه جنبش راه سبز(جرس):محمد نادري پور، دانشجوي رشته ي مهندسي عمران دانشكده ي مهندسي سيرجان شاخه ي دانشگاه باهنر كرمان و رييس شاخه ي دانشجويي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در شهرستان سيرجان تازه ترين شهيد جنبش سبز ايران است كه هويت آن به تازگی اعلام شد. به گفته ي يكي از بستگان و نزديكان او، شهيد نادري پور كه از دانشجويان فعال پيش و پس از انتخابات اخير رياست جمهوري بود ساعت هفت بعد از ظهر دهم تير ماه گذشته پس از خارج شدن از جلسه ي امتحان و سوار شدن بر خودرو پرايد شخصي خود‘ بعد از خروج از دانشكده به وسيله ي افراد لباس شخصي ربوده مي شود. اين منبع موثق كه خواست نامش فاش نشود افزود: خواهر ِ نادري پور كه خود دانشجوي دانشگاه زاهدان است همان شب طبق معمول با تلفن همراه برادرش تماس مي گيرد و متوجه مي شود كه او گوشي را برنمي دارد. روز بعد نيز تلاش مجدد مي كند اما باز موفق نمي شود از اين رو موضوع را به پدر و مادرش كه ساكن روستاي "خبر" از توابع شهرستان "بافت" كرمان هستند اطلاع مي دهد. وي گفت كه 48 ساعت پس از ربودن نادري پور جسد وي درون خودرواش در گوشه اي از شهر سيرجان پيدا مي شود در حالي كه قاتل يا قاتلان نه تنها خودرو او را همراه خود نمي برند كه حتا دستبردي هم به پخش خودرو‘ كارت شناسايي خودرو‘ كارت سوخت خودرو و مقداري پول نقد كه همراه شهيد مذكور بوده ‘ نمي زنند و اين نشان مي دهد كه انگيزه ي قتل كاملا سياسي بوده و به فعاليت اعتراضي او پس از انتخابات ربط داشته است. منبع موثق خبر هم چنين به نقل از دوستان و اعضاي خانواده ي شهيد نادري پور اضافه كرد كه وي از جوانان سالم و با صداقت روستا و از دانشجويان خوشنام و متعهد دانشكده ي مهندسي سيرجان بوده و با هيچ شخصي مشكل و نزاع نداشته است ؛ نه خود و نه خانواده اش. به گفته ي اين منبع جسد نادري پور پس از انتقال به پزشكي قانوني‘ كالبد شكافي شده و علت قتل را تنها يك ضربه ي محكم به پشت سر‘ اعلام شده است و بعد از آن اداره ي آگاهي شهرستان از خانواده ي شهيد خواسته اند كه فورا جسد را دفن كنند. وي كه خود جسد را پيش از كالبد شكافي و دفن از نزديك ديده است خاطر نشان كرد كه حتا پيراهن نادري پور هم پاره نشده بود و اين امر نشان مي دهد كه او با قاتل يا قاتلانش درگير نشده و مقاومت نكرده است لذا اگر انگيزه ي قتل ‘ شخصي بود مقتول از خود واكنش و مقاومت نشان مي داد.

مراسم سی امین سال درگذشت آیت‌الله طالقانی

مراسم سی امین سال درگذشت آیت‌الله طالقانی، چهارشنبه عصر18 شهریور ساعت 4:30 در حسینیه ارشاد برگزار می‏شود. داماد آیت‏الله طالقانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام این خبر از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

آیت‌الله جوادی آملی پیگیر کار قربانیان تجاوز

از قم خبر رسیده که تعدادی از قربانیان تجاوز در زندان‌ها با آیت‌الله جوادی آملی ملاقات کرده و در حضور ایشان به انجام این عمل غیر انسانی و غیر اسلامی شهادت داده‌اند.به گزارش موج سبز آزادی، یک منبع موثق ضمن اعلام این خبر، اضافه کرد: آیت‌الله جوادی آملی از شنیدن سخنان این قربانیان و توصیفات آنها از شرایط زندان‌ها به شدت متأثر شده و قول پیگیری داده است.

عاطفه امام فرزند جواد امام آزاد شد

دقایقی پیش عاطفه امام در حالی که وضعیت مناسبی نداشته است طی تماسی با خانواده، اذعان داشته است توسط نیروهای امنیتی در حرم امام خمینی رها شده است. مادر و دیگر اعضای خانواده و دوستان وی جهت روشن شدن بیشتر موضوع به سمت حرم امام خمینی حرکت کرده اند. اخبار تکمیلی به اطلاع خواهد رسید

همسر امام:دخترم را مجبور به اعتراف به روابط نامشروع با افراد سیاسی کرده اند/ آیا اسلام گفته که چادر از سر دختر١۸ساله بکش

سحام :‌یک روز پس از آنکه عاطفه امام دختر جواد امام رییس ستاد انتخابات موسوی را بازداشت کردند مادرش با اشاره به آخرین تماس وی گفت که او را مجبور کرده اند که به روابط نامشروع با افراد سیاسی که برخی از آنها در زندان هستند اعتراف کند.سحام :‌یک روز پس از آنکه عاطفه امام دختر جواد امام رییس ستاد انتخابات موسوی را بازداشت کردند مادرش با اشاره به آخرین تماس وی گفت که او را مجبور کرده اند که به روابط نامشروع با افراد سیاسی که برخی از آنها در زندان هستند اعتراف کند. ليلا سادات جلال‏زاده مادر عاطفه طی گفت و گویی چنین گفت : دخترتان تماس جدیدی با شما نداشت؟ امروز صبح ساعت 11 دوباره تماس گرفت و گفت كه خیلی تحت فشار هست و از او می خواهند تا اعتراف كند. چه اعترافی می خواهند بكنند؟ به ارتباط نامشروع با یكسری از افراد سیاسی كه هم اكنون درون زندان هستند. آیا درباره شكنجه هم صحبتی كرد؟ بله می گفت از دیروز تا حالا فقط مقداری آب دادند بخورد. یك دفعه آب یخ رویش می ریزند. در یك اتاق كوچك نگه اش می دارند كه مجبور است خودش را درون آن مچاله كند. یك گربه را هم در این اتاق كوچك گذاشته اند. درباره محل نگهداری اش چیزی نگفت؟ می گفت كه اطراف شهر ری هست كه برای تلفن زدن بیرونش می آورند تا با تلفن عمومی زنگ بزند اما اطلاع دقیق از محل نگهداری اش نداشت...

فرزند آهنگران: پدرم شب‌ها تا صبح اشک می‌ریزد و زحمات خود و سایر مجاهدان را از دست رفته می‌بیند

فرزند آهنگران: پدر با شنیدن صحبت‌های همسر جواد امام شدیدا بدحال شد. فرزند صادق آهنگران در نظری که به صورت خصوصی در وبلاگ محمد نوری‌زاد ثبت کرده است، به شرح حال این روزهای پدر خود پرداخت. به گزارش «پارلمان‌نیوز»، نوری‌زاد با توجه به اهمیت این مطلب، کامنت فرزند آهنگرانی را منتشر کرد که بدین شرح است: آقای نوری زاد سلام من محمد علی آهنگران فرزند جناب حاج صادق آهنگران هستم.من شما را حدود 15 سال است که می شناسم از زمانی که برای ضبط برنامه ماه مبارک رمضان به خانه ما آمدید و با پدرم مصاحبه کردید. من مدتی است مطالب وبلاگ شما را می خوانم و به شما که امروز برای دفاع از حقوق مردم کوچه و بازار بی قراری می‌کنید آفرین می‌گویم. خلاصه بگویم تکلیف نسل من که این روزها 30 ساله می شوم روشن است اما شما را به روح پاک امام و عظمت رسول الله پدرم را دریابید. به خاطر دارم شبی که قطعنامه پذیرفته شد جناب ایشان از بهت و حیرت و نگرانی تا صبح قدم می‌زد و اشک می‌ریخت و به مظلومیت امام و شهدا ناله می کرد. اما از آن سال تا به این روزها اینقدر ایشان را آشفته ندیده بودم. این روزها و به دنبال وقایع بعد از انتخابات ایشان مریض شده و برای کمتر برنامه‌ای قول مساعد می دهد. شبها تا صبح اشک می‌ریزد و زحمات خود و سایر مجاهدان را از دست رفته می‌بیند. ایشان را برده‌ایم دکتر با قند 320 دکتر گفته مرض قندش عصبی است. چرا حماسه خوان سالهای عاشقی شما و رزمندگان تاب نمی‌آورد؟ چرا هر لحظه آرزوی مرگ و شهادت می‌کند؟ چرا 20 صفحه خطاب به من وصیت نامه نوشته است؟ عرصه بر ما و ایشان تنگ شده است؟ ایشان امشب شدیدا بد حال شدند وقتی مصاحبه مادر عاطفه امام دختر آقای جواد امام را که رزمنده بوده و هم ایشان و دخترش عاطفه بازداشت شده را از بی بی سی شنیدند جایی که مادر می‌گفت به جهانیان و همه مردم بگویید دخترم سالم و پاکدامن بوده و بازداشت شده. اینها که گفتم مختصری از شرح حال بلبل خمینی بود. قصد درد دل داشتم با شما و این که بگویم نگران و آشفته اییم .. دعایمان کنید.

یورش نیروهای امنیتی به دفتر پیگیری بازداشت شدگان ستاد میر حسین موسوی

ساعاتی پیش از نیروهای امنیتی بدون ارائه هرگونه حکمی به دفتر پیگیری ستاد میرحسین موسوی هجوم برده و تمام اموال و اسناد آن را بدون هیچگونه صورتجلسه ای با خود بردند به گزارش خبرنگار نوروز، ساعت 4:30 امروز، نیروهای امنیتی وارد دفتر کمیته پیگیری بازداشت شدگان ستاد میرحسین موسوی شده و بدون ارائه هر حکم قانونی اموال و اسناد موجود در آن را توقیف و با خود به محل نامعلومی انتقال داده اند. این گزارش می افزایدنیروهای امنیتی در پاسخ به اینکه باید طبق قانون برای اموال و اسناد توقیفی صورتجلسه نوشته شود گفته اند اصلا قرار نیست این اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنیم. این کمیته بعد از وقوع فجایع پس از انتخابات به ریاست دکتر علی بهشتی، فرزند شهید بهشتی فعالیت خود را زیر نظر ستاد میر حسین موسوی تشکیل شده بود. گفتنی با توجه به بی اعتمادی شهروندان به نهادهای قانونی این دفتر از معدود محلهایی بود که آسیب دیدگان و بازداشت شدگان حوادث پس از کودتای 22 خرداد برای احقاق حق تضعیع شده خود به آن مراجعه می کردند. که با حمله عوامل کودتا به این دفتر و اعمال فشار به اعضای آن ادعای دروغین و نمایشی روزهای اخیر مبنی بر جبران خسارات وارده به بازداشت شدگان بیش از بیش عیان شدخ است.

آخرين آخبار