آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

نمایش قدرت از موضع ضعف

پنجشنبه، ۱۰ دي، ۱۳۸۸

کسی که بیشتر می ترسد، بلندتر فریاد می زند. کودتاگران امروز همه تلاش خود را کردند که عربده خوف انگیزشان، ترسشان را پنهان کند. تلاش کردند تا به هر طریق ممکن، هر که را که می شود به سمت میدان انقلاب تهران لجستیک کنند تا بلکه نمایشی هم سطح حضور گسترده اعتراضی مردم در روزهای بعد از کودتای انتخاباتی خرداد 88 اجرا کنند.

به گزارش نوروز، جدا از دستورالعمل های مختلفی که به ادارات مختلف دولتی حکم میکرد که کارکنان خود را برای شرکت در این نمایش خود جوش! راهی خیابانها کنند – و البته رونوشت آنها خیلی زود در فضای مجازی مکررا انعکاس یافت – اخبار مختلف از تدارک گسترده تر دولت کودتا برای افزودن به تعداد سیاهی لشگرهای این نمایش حکایت داشت.


امتحانات مدارس شهرهای اطراف تهران در روز پنج شنبه لغو شد تا دانش آموزانی که به اجبار در مراسم امروز شرکت داده شده بودند، دغدغه امتحان فردا را نداشته باشند. در تماس تلفنی با مدیران مدارس غیرانتفاعی و موسسات فرهنگی غیردولتی نسبت به تبعات عدم حضور مسئولان مربوطه در مراسم امروز هشدار داده شد.


با مدیران شرکت های خصوصی طرف قرارداد با دولت تماس گرفته شد و خواسته شد تا در این راهپیمایی خودجوش به همراه کارکنانشان حاضر شوند. حوزه های علمیه تعطیل شد و خیابان های منتهی به میدان انقلاب مملو از اتوبوس هایی شد که نیروها را منتقل می کرد تا در این تجمع خودجوش شرکت داده شوند.


عربده کردن یک ناله!

اما نتیجه ماجرا را می توان با یک جمله توصیف کرد. تکرار کمیک 23 تیر 78 که اقتدارگرایان آن را نمونه دلچسبی از نمایشهای خیابانی برای سرکوب اعتراضات می دانند. برنامه ای که کودتاگران همه توش و توان خود را به کار بردند تا بتوانند نتیجه آن را در رسانه های خود با رنگ و لعاب انعکاس دهند به نمایش مفتضح و بی رمقی انجامید که بیش و پیش از هر چیز هویداگر ضعف کودتاگرانی شد که این روزها نومیدانه در پی آنند تا با ایجاد فضای رعب و وحشت، جنبش آزادیخواهانه مردم ایران را سرکوب کنند.

رسانه های وابسته به کودتاگران در حالی از عبارت جمعیت میلیونی برای توصیف راهپیمایی امروز استفاده می کنند که به گفته شاهدان عینی، جمعیتی که در برنامه امروز شرکت داده شده بود، به هیچ وجه قابل قیاس با هیچ یک از تظاهرات مردمی پس از کودتای انتخاباتی خرداد ماه نبود.

با این اوصاف می توان گفت که کودتاگران بار دیگر طعم شکست سرکوب جنبش مردمی را چشیدند و صرفا، فقدان پایگاه مردمی خود را بار دیگر به معرض نمایش گذاشتند.

نوروز

مگر چند روش مبارزه مسالمت آمیز را امتحان کرده ایم که فرمان حمله می دهید؟

وبلاگ ناآرام : تا کنون ما کدام مدل های مبارزه مسالمت آمیز را امتحان کرده ایم؟ با بی نطمی کمی شعار نویسی کردیم که آنچنان دولت را گرفتار کرده که عده ای را مامور کرده شعار پاک کنند . روی اسکناس نوشتیم که صدای عجز بانک مرکزی را در آورده و آنها را به هذیان گویی کشانده . روی بام ها گاهی و گداری شعاری گفتیم که بیچاره ها آنچنان به تکاپو افتادند که بعضی وقتها در بعضی محلات صدای موتور بسیجیان از صدای شعارها بلندتر می شود! و در نهایت تظاهرات خیابانی کردیم که رسوای خاص و عامشان کرد به طوریکه پریروز لاریجانی ،رضایی،واعظ طبسی و اینهایی را که منافق می خواندنشان را چنان تهدیدی کردند که لاریجانی و واعظ صریحا مجبور به موضع گیری شدند و سایت تابناک دوروزیست که به کل دری وری می گوید. خوب شما حساب کنید با همین چند کار ساده که آن هم نصف و نیمه و نادرست انجام شد این ها اینقدر دستپاچه شده اند اینها در شرایطیست که هنوز حاکمیت به جایی نرسیده تا زور بزند و هشتش را با نه برابر کند . هنوز اندک حقوقی به کارمندان میرسد و بازار کار نصفه و نیمه می چرخد ولی تا به کی؟ رمز مبارزه مسالمت آمیز همین استمرار و انسجامش است . تصور کنید همین شعار نویسی و شعار گویی ها را اگر همه جدی گرفته بودند وضع چقدر متفاوت بود؟ همین هایی که صحبت از مبارزه و جنگ خیابانی می زنند…عزیز آیا اندیشیده ای که در چه میدانی قرار است قدم بگذاری؟ایا امکانات را سنجیده ای؟ آیا لحظه ای فکر نکردی اگر خشونت فراگیر شود و طبقه متوسط اجتماعی کم کم از صحنه کنار برود یا جنبش شکست می خورد و یا به دست آنهایی می افتد که فرجامی بدتر از اینی که هست خواهد داشت؟ کمی بر خود مسلط باشیم . کسی نمی گوید نباید از خود دفاع کرد اما از آن طرف وارد فاز جنگی و حمله ای و پارتیزانی شدن هم از آن حرفهاست . به جای فکرهای آرمانی و محال کمی بهتر است آکسیون های محدودی که امتحان پس داده اند را جدی تر بگیریم .هنوز تا اعتصابات و دیگر روش ها راه زیادی در پیش است .هوشیار باشیم و استقامت داشته باشیم . پیروزی نزدیک است

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي هشدار داد: فريب‌خوردگان در فرصت محدود باقي‌مانده، راه خود را از بيگانگان جدا كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي درباره حوادث اخير، هشدار داد:« فريب خوردگان بيش از اين بازيچه دست بيگانگان نشده و در فرصت محدود باقيمانده راه خود را از آنها جدا كنند در غير اين صورت بدون هيچگونه مماشاتي، برخورد قانوني با ‌آنان صورت خواهد گرفت.»

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن كامل اين اطلاعيه به اين شرح است:

« حوادث تاسف باري كه در چند ماه اخير در منظر ملت ايران اتفاق افتاد، موجب سوءاستفاده دشمنان اسلام و ملت ايران از بستر بوجود آمده توسط عده‌اي از عناصر بازي خورده و وابسته به بيگانه بود كه كام عموم ملت را تلخ و دشمنان را خشنود كرد.

در جمهوري اسلامي ايران كه از پشتوانه مردمي و اقتدار كامل برخوردار است، خواب‌هاي مانند انقلاب مخملي و براندازي نرم توسط دشمنان، هرگز تعبير نخواهد شد و راه به جايي نخواهد برد.

وزارت اطلاعات براساس سياست كلان نظام اسلامي مبني بر دادن فرصت كافي براي تميز حق از باطل، كنار رفتن غبارهاي فتنه و جدا شدن عناصر فريب خورده از صف فتنه انگيزان و اغتشاش گران، تاكنون در اين زمينه با مدارا برخورد كرده است و در مقاطع مختلف، هشدارهاي متعددي به سران فتنه و عناصر مرتبط با اينگونه اقدامات ساختارشكنانه داده، اما اگرچه مردم كاملا صف خود را از اين عده اندك جدا كرده‌اند و از اقدامات زشت آنها، اعلام بيزاري و برائت نموده‌اند، ولي متاسفانه برخي از اين مدعيان، با لجاجت و غرض ورزي، درحال ضربه زدن به ميراث گرانبهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و ثمره خون شهيدان بوده و راهي را برگزيده‌اند كه همسو با اهداف شوم بيگانگان و هم جهت با خط دهي گروهك‌هاي ضد انقلاب و الحادي مي باشد، به طوريكه اقدامات آنها نه تنها موجبات وهن كشور شده و هيچ شباهتي به شئون و شخصيت ملت بزرگ ايران ندارد، بلكه مقدس ترين ارزشهاي اسلامي كه در عمق قلب و جان مردم جاي دارد يعني عاشوراي حسيني و اصل مترقي ولايت فقيه كه ريشه در اعتقادات ديني ملت بزرگوار ايران دارد نيز از آنان در امان نمانده و اسائه ادب را به جايي رساندند كه مراجع معظم، نخبگان و تمامي ملت را به خروش درآورده كه از مسئولين كشور مي‌خواهند تا با فتنه گران بطور قاطعانه برخورد شود.

از اين رو، وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات موثقي كه از ارتباطات برخي از فتنه گران با بيگانگان و گروهك‌هاي ضد انقلاب دارد، مجددا و بعنوان اتمام حجت، هشدار مي‌دهد تا فريب خوردگان بيش از اين بازيچه دست بيگانگان كه به دنبال سلطه مجدد بر كشور هستند و مردم شريف ايران خاطرات تلخي از آنها دارند، نشده و در فرصت محدود باقيمانده راه خود را از آنها جدا كنند در غير اين صورت بدون هيچگونه مماشاتي، برخورد قانوني با ‌آنان صورت خواهد گرفت.

با توجه به اقدامات سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در آينده نزديك، اطلاعات مهمي در مورد نقش گروهك‌هاي ضد انقلاب، اشرار و بيگانگان و فتنه گران در اغتشاشات اخير به اطلاع ملت شريف ايران رسانده خواهد شد.

همانگونه كه با تدبير آن عارف سالك خميني كبير (ره) اطلاعات 36 ميليوني در آن مقطع تاريخي در مقابله با ضد انقلاب و بيگانگان به ميدان آمد و به رسالت خويش عمل نمود، امروز نيز اطلاعات هفتاد ميليوني نقش تاثيرگذار خود در مقابله فتنه گران را به اثبات خواهد رساند، لذا از امت هوشيار و وفادار انقلاب اسلامي مي‌خواهيم همچون گذشته هرگونه اطلاعات و مستندات اعم از فيلم و عكس از فتنه انگيزان و اشوبگران حوادث اخير را به ستاد خبري وزارت اطلاعات (تلفن 113) ارائه نمايند.


و ما ترسيديم . نيست كه تا حالا خيلي خوب و عالي برخورد كردند ، آخه مگه از تجاوز و شكنجه و كشتار مردم بي پناه كار بدتري هم هست كه شما ما را به اون تهديد مي كنيد ؟؟؟؟

درگیری‌های پراکنده در تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸

راديو زمانه : شهر تهران باوجود هشدار‌های وزارت اطلاعات و قوه قضائیه، شاهد درگیری‌های پراکنده‌ای در مناطق مرکزی خود بود.

وزارت اطلاعات و قوه قضائیه، امروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای مخالفان دولت را تهدید کرده بودند که دیگر با آنها «مدارا» نخواهند کرد.

همزمان با انتشار این اطلاعیه‌ها، سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کردند که در نقاط مرکزی شهر تهران، نیرو‌های گارد ویژه به طور گسترده مستقر شده‌اند.

از عصر امروز پنجشنبه نیز گزارش‌هایی از درگیری‌های پراکنده میان نیرو‌های گارد ویژه و مردم معترض در میدان‌های ولیعصر و هفت تیر منتشر شد.

در این درگیری‌ها پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور، مردم را متفرق و گروهی از آنها را نیز بازداشت کرد.

وب‌سایت جرس گزارش کرده است: «در دست بسیاری از این نیروها سلاح‌های جنگی دیده می‌شد و خودروهای زرهی ویژه سرکوب شهروندان نیز از کرج به تهران منتقل شده بود.»

به نوشته این سایت، «این خودروها تنها در شنبه خونین تهران در ۳۰ خرداد، فردای سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در تهران دیده شده است و در ماه‌های اخیر در سطح شهر خبری از آنها نبود.»

براساس گزارش‌های دیگر، در حدفاصل بلوار کشاورز و کریم‌خان تا میدان هفت تیر نیز هلی‌کوپتر‌های نیروی انتظامی به پرواز درآمده بودند.

سایت جرس همچنین گزارش کرد که درگیری‌های پراکنده‌ای میان مردم و پلیس در قطعه ۹ بهشت زهرای تهران روی داده است.

قطعه ۹ بهشت زهرا محل دفن پیکر علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی است که در حوادث روز عاشورا به ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد.

تنش‌ها در ایران پس از وقایع روز عاشورا میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. در چهار روز گذشته، ده‌ها فعال سیاسی، مدنی و روزنامه‌نگار بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

هواداران دولت، روز گذشته با برگزاری تجمعی در میدان انقلاب تهران، به مخالفان هشدار دادند در صورتی که به اعتراض‌های خود پایان ندهند با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

این تجمع‌کنندگان از قوه قضائیه ایران خواستار دستگیری رهبران مخالف دولت شدند.

ساعت از 21 هم گذشت اما همچنان درگيري ها ادامه دارد !

خبرهایی از سرکوب وحشیانه مردم نازی آباد مي رسد
در ميدان هفت تير همچنان به سوي تجمع كنندگان گاز اشك آور شليك مي شود .
ماموران سلاح هايي شبيه اسلحه هاي جنگي با اشكال ترسناك در دست دارند.
مردم در دسته هاي كوچك هستند.
در ميدان وليعصر هم تجمع كنندگاني وجود دارند.

منبع خبر كانال وان

البته خبر براي ساعت 21 روز دهم ديماه است .و هم اكنون ساهت 22 است . خبري از درگيري ها تازه نرسيده است .

گزارش فیگارو از زندان اوین: جهنم بند ۲۰۹

شعار "ایران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه!" که در هر تظاهرات در ایران با صدای بلند فریاد زده می شود، به زندانی اشاره می کند که درحال حاضر اندیشمندان، دانشجویان، اصلاح طلبان، روزنامه نگاران را در خود جای داده است. به واقع تعداد زندانیان محبوس در این زندان چند نفر است؟ برآوردها از چند صد نفر تا چند هزار نفر متغیر است.این زندان بدنام که در شمال تهران و در ارتفاعات قرار گرفته، در سال ۱۹۷۱ یعنی هشت سال قبل از انقلاب اسلامی تأسیس شد. نکته جالب اینجاست که اکثر زندانیان فعلی یکدیگر را می شناسند، زیرا در زمان شاه نیز در آنجا زندانی بوده اند و عمادالدین باقی، روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر نیز از این قاعده مستثنی نیست.شکنجه سفیدزندانیان «سیاسی» برخورد بسیار سختی را در این زندان متحمل می شوند و بند مخصوص به خود را دارند: بند مشهور «۲۰۹»، نوعی «زندان در درون زندان». براساس شواهدی که از زندانیان سابق در این خصوص جمع آوری شده، بند ۲۰۹ از سلول های کوچک انفرادی ساخته شده که ابعاد آن یک متر در یک و هشتاد است. در این سلول های انفرادی، زندانی از همه دنیا بی خبر است و با هیچ کس ارتباطی ندارد.معمولاً نور مهتابی سفید رنگی که به سقف آویزان است و برای «شکنجه سفید» به کار می رود، به طور شبانه روزی سلول را روشن می کند. گفته می شود که زندانی از نظر روانی نمی تواند در برابر سؤالات «جلادان» در زمان بازجویی ایستادگی کند. مازیار بهاری، روزنامه نگار ایرانی- کانادایی که به مدت ۱۱۸ روز در اوین زندانی بوده و ۲۰ اکتبر سال جاری از زندان آزاد شده، در این باره می گوید: "آنقدر خود را تنها احساس می کنید که بی صبرانه انتظار جلسات بازجویی را می کشید."بازجویی ها گاهی تا ده ها ساعت به طول می انجامد و با مشت و لگد همراه است. زندانی با چشمان بسته آنقدر فشار روحی متحمل می شود که در نهایت آن «اعترافات» معروف تلویزیونی یا جمعی را بر زبان می آورد؛ درست مانند دادگاه های نمایشی ای که اخیراً برگزار شد. یکی از نزدیکان یک زندانی می گوید: "اعترافات از قبل نوشته شده. آنقدر زندانی را زجر می دهند که در نهایت آنچه را که نوشته شده می گوید. به عنوان مثال، می نویسند که در انتخابات هیچ تقلبی صورت نگرفته و اینکه اصلاح طلبان قصد انجام انقلاب مخملی را داشتند و همه چیز از سوی بیگانگان طرح ریزی شده است."زندانیان اوین که اغلب فاقد وکیل مدافع اند، به هیچ جا دسترسی ندارند. ملاقات خانواده ها بستگی به «رفتار خوب» زندانی و «همکاری» او با شکنجه گرهایش دارد. او زمانی هم که با قید وثیقه های چند صد هزار یورویی آزاد می شود [آن هم در کشوری که میانگین حقوق ماهانه در حدود ۳۰۰ یورو است]، به طور مرتب به دادگاه و وزارت اطلاعات احضار می شود و در صورت «تخلف از قوانین»، مثلاً مصاحبه با یک رسانه ایرانی که در خارج از کشور قرار داد، مجدداً راهی زندان می گردد و همه چیز از سر گرفته می شود.

دولت ایران در لبه پرتگاه

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸

گاردین
ترجمه‌ی بهداد بردبار

معصومه طرفه، روزنامه‌نگار باسابقه، تولیدکننده پیشین در خبرگزاری بی‌بی‌سی و محقق در بخش شرق شناسی و آفریقای دانشگاه لندن در مقاله‌ی خود می‌گوید با ادامه ایستادگی مخالفان در برابر رژیم، ایران با خون‌ریزی‌های بیشتر و ناآرامی روبرو خواهد شد؛ اوضاع سیاسی ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است، مدت زیادی‌ست که مخالفان حکومت در شعارهایشان خواستار سرنگونی رژیم و برکناری رهبر از قدرت هستند.

از سوی دیگر طرفداران آیت الله علی خامنه‌ایی خواستار سخت‌ترین مجازات ها برای مسبین ناآرامی‌ها هستند. عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد که به رغم سرکوب شدید شش ماه گذشته مخالفان دولت نترسیده‌اند.

در درگیری‌های چند روز گذشته (در روز عاشورا و ماه محرم که در فرهنگ اسلامی در این ایام نباید خونی ریخته شود) نیروهای پلیس به طور مستقیم با معترضان درگیر شدند. تعدادی از نیروهای پلیس مجروح و همین‌طور تعداد زیادی از معترضان مصدوم و هشت نفر کشته شدند. بعضی از تصاویر درگیری‌ها شباهت زیادی به تصاویر کشته شدن ندا آقا سلطان در تابستان امسال دارد این تصاویر بسیار تکان دهنده بود.

در هفته‌های گذشته قشرهای مختلف از گروه‌های مخالف، از جمله اسلامی‌های اصلاح‌طلب به علاوه جوانان فعال که احتمالاً سکولارهستند، دانشگاهیان، هنرمندان و خبرنگاران به علت اقدامات غلط از سوی رژیم به خشم آمدند.

دانشجویان که همیشه در صف اول دمکراسی‌خواهی در ایران بوده‌اند نتوانستند مراسم مهم روز دانشجو را برگزار کنند و در روز شانزده آذر با نیروهای بسیج درگیر شدند .همین طور در پی درگذشت آیت الله حسین‌علی منتظری عزاداران نتوانستند مراسم سوگواری را در شهرهای قم و اصفهان برگزار کنند.

برخی از چهره‌های بلندپایه مخالفان و روحانیون که در دفاع از حقوق بشر، حق تظاهرات مسالمت‌آمیز یا آزادی رسانه‌ها صحبت کردند تهدید به از دست دادن موقعیت خود و متهم به همکاری با توطئه غربی‌ها شده‌اند. چند تن از چهره‌های مخالف مهم دستگیر و بسیاری که در بازداشت هستند، به زندان طولانی مدت محکوم شدند.

با این حال معترضان، به رغم تکنیک‌های بی‌سابقه برای توزیع و پخش اطلاعات و بسیج از طریق اینترنت مخالفان هنوز اظهار نظر مشخصی درباره این که در صورت موفقیت چگونه نظامی را در مد نطر دارند نکرده‌اند. همین‌طور این جنبش فاقد رهبری واحدی است که مورد وفاق همه باشد.

فعالان معتقدند که این از قدرت آنان‌ست زیرا اگر چنین رهبر و یا استراتژی وجود داشت، حکومت می‌توانست آن‌ها را از بین ببرد و این بدون شک صحیح است؛ که بازوی نظامی رژیم با قساوت افراد را دستگیر نموده یا کشته است.

به علاوه آن‌ها معتقدند که آیت‌الله خامنه‌ایی دیگر آن قدرت و مشروعیت سابق را ندارد. مضاف بر این او بسیاری از مشاوران با تجربه خود، چون رؤسای جمهور سابق، هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی یا مهدی کروبی، رییس مجلس پیشین را از دست داده است.

او زمانی که پس از انتخابات به طور یک جانبه از محمود احمدی‌نژاد حمایت نمود، بسیاری از آیت‌الله‌ها و روحانیون بلند‌پایه اصلاح طلب در شهرهای قم، اصفهان و مشهد را به حاشیه راند واکنون رهبر توسط روحانیان تندرو، سیاستمداران دست راستی، فرماندهان سپاه و شبه نظامیان بسیج دوره شده که خواستار برخورد مستقیم با مردم هستند. چنین برخوردی تنها به خشونت‌های بیشتر منجر خواهد شد.

معترضان خواستار اعتصاب‌های گسترده و حمله به مراکز قدرت هم‌چون صدا و سیما هستند. بهمن‌ماه، سی‌و‌یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است و این فرصتی دوباره برای گسترش دامنه اعتراضات است و در همین حال صحبت از کودتا از جانب سپاهیان شنیده می‌شود.

اما اگر آرامش به کشور باز نگردد، ایران با بی‌ثباتی طویل‌المدت مواجه خواهد شد. با افزایش ناآرامی‌ها‌یی که اخیراً میان مسلمانان در کشور همسایه، پاکستان گزارش شده و با ادامه بی‌ثباتی در افغانستان و عراق اکنون منطقه با دوره‌ای خطرناک‌تر از آن‌چه که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم روبرو خواهد شد.

گزارشی از هجوم نیروهای نظامی و امنیتی به خیابان های تهران : «نمایش قدرتی» که نشانگر وحشت مرگ بود

«نمایش قدرتی» که نشانگر وحشت مرگ بود
گزارشی از هجوم نیروهای نظامی و امنیتی به خیابان های تهران


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
پنج‌شنبه ۱۰ دی ۱٣٨٨ - ٣۱ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: روز پنجشنبه تهران شاهد حضور بی سابقه ی نیروهای نظامی و آرایش جنگی حکومت بود. این نمایش هر چند نمایش قدرتی برای ترساندن مردم و جلوگیری از تجمعات تازه ی آن ها بود، اما وحشت مرگ حکومت را نشان داد. حضور انبوه نظامیان و خودروهایشان، به مردم قوت قلب می داد، آن ها را به قدرت خود آگاه می کرد، اکنون یک فراخوان در اینترنت حکومت را چنان به وحشت می اندازد که از شهرهای اطراف نیروی نظامی به سوی «ام القرا» روانه کند. حکومتی که برای حفظ خود، پایتخت را به پادگان تبدیل کرده است، حکومتی نیست که چشم اندازی داشته باشد.
گزارش زیر را فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران تهیه کرده اند:


گزارشی از ترس و وحشت حاکم بر نیروهای سرکوبگر
امروز هم روزی بود روزی بود که ترس و وحشت حکومت از مردم بی دفاعی که دست خالی و در سکوت فقط در خیابان راه می رفتند تا حضور خودشان را نشان بدهند، در نیروهایی که از آزادی تا امام حسین پیاده کرده بودند به خوبی دیده می شد .
ساعت ۱۴:٣۰ از آزادی حرکت کردیم سر تمامی چهاراه ها به خصوص چهارراه های اصلی همچون شادمان، خوش، رودکی ده ها نفر از نیروی ضدشورش باتون بدست پیاده کردند. داخل نیروی انتظامی تهران بزرگ که در خیابان آزادی قرار دارد مملو از نفربر و ون و نیروهای ضدشورش بود. به انقلاب نزدیک می شدیم و تعداد نیروهای ضد شورش و لباس شخصی بیشتر می شد.
دور تا دور میدان انقلاب پر بود از نیروهای ضدشورش و لباس شخصی که رفت و آمد مردم را کنترل می کردند. نیروهای ضدشورش در صف های دوتایی تقریبا ۲۰ نفری پشت هم ایستاده بودند. یک صف رو به خیابان و یک صف رو به مردمی بودند که در پیاده روها حرکت می کردند. دو طرف پیاده رو مملو از جمعیتی بود که آمده بودند در سکوت اعتراض کنند.
امروز بر خلاف روزهای قبل که روی پل عابر پیاده نیروی انتظامی مستقر می کردند، ۴- ٣ لباس شخصی گذاشته بودند که اگر مردم غفلت کنند و از نیروها عکس بگیرند به سرعت بازداشتشان کنند. اما مردم هوشیار بودند و به سرعت متوجه قضیه می شدند و به همدیگر می گفتند کاری نکنید لباس شخصی اینجاست .
از طرفی چند خانم هم گذاشته بودند که کیف و ساک دستی خانم ها را می گشتند خانمی با داد و فریاد به طرف آنها می رفت و می گفت که شما کی هستید و به چه جراتی به خودتان اجازه دادید داخل ساک من را بگردید؟ این دو نیروی خانم اینقدر وحشت کرده بودند که با اشاره به خانمی که اعتراض می کرد می گفتند ساکت؛ اما او همچنان داد می زد تا بقیه مردم بفهمند.
به سمت ولی عصر راه افتادیم کل محوطه تئاتر شهر مملو از نیروهای ضد شورش بود که سوار بر موتور ایستاده بودند و لباس شخصی هایی که مردم را کنترل می کردند. شاید بیش از ۴۰۰ نیرو در تئاتر شهر چهارراه ولی عصر مستقر کرده بودند. بیش از ۲۰ اتومبیل یگان ویژه ۴ اتوبوس و ۵ مینی بوس و ٨ ون که نیروها را پیاده کرده بودند، دور تا دور پارک دانشجو بودند. آنقدر از حضور مردم وحشت کرده بودند که جلو تاکسی ها را می گرفتند و مردم را مجبور به سوار شدن می کردند تا چهار راه ولی عصر را خلوت کنند اما مردم قصد رفتن نداشتند و همچنان در خیابان ها بودند.
دائما نیروهای ضد شورش با موتور و اتومبیل در خیابان ها مانور می دادند و مسیر شرق و غرب را طی می کردند به خصوص لباس شخصی ها و بسیجی ها که به صورت گله ای در خیابان با موتور مانور می دادند. در تمام کوچه های فرعی بین انقلاب تا فردوسی که همیشه مردم برای پناه گرفتن در زمان یورش نیروها استفاده می کردند، توسط لباس شخصی ها اشغال شده بود. مردم از کنار همدیگر رد می شدند و با شجاعت و شعف می گفتند درود بر ما ببینید روز عاشورا چه وحشتی به دل آنها انداخته ایم که پادگان را برای ما که دست خالی هستیم تخلیه کرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ دی ۱٣٨٨ برابر با ٣۱ دسامبر ۲۰۰۹

گزارش لحظه به لحظه از راهپيمايي روز دهم ديماه

14:35 - دوستان هنوز شبكه هاي موبايل قطع نشده و امكان ارتباط با عزيزاني كه به مركز شهر رفته اند وجود دارد . جمعيت نيروهاي ضد شورش و پليس و نيروي انتظامي بسيار زياد است . در صورت امكان آنها را آگاه كرده و از رفتن به سمت ميدانهاي هفت تير و ولي عصر و انقلاب منع كنيد . سعي كنيد به قسمتهاي ديگر شهر برويد . به قسمتهاي شمالي و شرقي و غربي شهر !
ميدانهاي شهرك غرب و كاج و سرو سعادت آباد در غرب ، ميدانهاي ونك و تجريش و خيابانهاي شريعتي و ولي عصر در شمال و ميدانهاي رسالت و فلكه اول و دوم تهرانپارس در شرق . از رفتن به مراكز شهر پرهيز كنيد . تجمع نيروهاي پليس و بسيج و ضد شورش در اين نواحي بر طبق گزارشهاي رسيده بسيار زياد مي باشد !

15:00 - در خيابان كريمخان ماشينهاي پليس زيادي در زير پل پارك شده اند و در داخل آنها مامورهاي نيروي انتظامي نشسته اند . همچنين افراد لباس شخصي بسياري در ماشينهاي پارك شده در گروه هاي 3-4 نفري در ماشينهاي مختلفي نظير پژو 405 ، پيكان و ... نشسته اند و به دقت كليه تردد هاي موجود در خيابان را زير نظر دارند . از مشخصه اصلي اين افراد اين است كه به طور كامل لباس سياه پوشيده اند و بعضي نيز شال گردني در اين هواي نه چندان سرد بر روي گردن دارند و

15:15 - ميدان هفت تير شاهد حضور بيشاز هزار پليس ضد شورش موتور سوار و جمعيت بسيار زياد پراكنده اي از لباس شخصي ها و بسيجي ها است . ترافيم كوجود هم به شكلي است كه حركت خورروها همچنان ادامه دارد .

15:20 - در خيابان مفتح در ورزشگاه كواكبيان روبروي ورزشگاه شهيد شروعي تعداد زيادي از خودروهاي مشكي رنگ پليس ضد شورش پارك شده كه كه بنا بر گزارشهاي دريافتي ماموران زيادي نيز به حالت آماده باش در آنها حضور دارند .

15:25 - خيابان ايرانشهر در قسمت ورودي خيابان دماوند شاهد حضور صدها نيروي بسيجي و لباس شخصي است كه در حالت آماده باشد با موتورهاي خود راه عبوري ماشينها را مسدود كرده اند . ميدان فردوسي تقريبا آرام گزارش شده است . هر چند به طور محسوسي در بين جمعيت پياده در حال تردد نيروي هاي لباس شخصي بيسيم به دست در حال عبور هستند .

15:30 - خيابان طالقاني همچنان در آرامش نسبي به سر مي برد . هر چند در تعداد زيادي مامور مستقر در پشت وانتهاي نيروي انتظامي تقريباً هر چند دقيقه يكبار در حال عبور از خط ويژه هستند .

15:45 - افراد لباس شخصي يا اطلاعاتي اي در طول خيابانهاي كريمخان ، مفتح ، انقلاب ، آزادي و حوالي ميدانهاي هفت تير و ولي عصر مشاهده مي شوند كه در ماشينهاي سوزوكي به شيشه هاي دودوي در حال عبور هستند و رنگ ماشينهاي آنها طوسي رنگ بوده و مجهز به دوربينهاي پيشرفاه فيلمبرداري هستند . از مشخصه بارز اين ماشينها بي سيم بلندي است كه در پشت آنها پيدا است .

15:50 - در خيابان انقلاب در تقاطع حافظ به ظاهر هيچ خبري نيست . اما تعداد زيادي تقريباً حدود سيصد نقر بسيجي و لباس شخصي كه اكثراً شال گردن خود را به روي صورت خود كشيده اند در زير پل و بر روي موتورهاي خود در حالت آماده باشد به سر مي برند .

در خيابان انقلاب به سمت چهار راه ولي عصر موتورهاي لباس شخصي ها در پياده رو ويراژ مي دهند و به نوعي قصد كنترل اوضاع را دارند .

خيابانها و كوچه هاي منتهي به انقلاب در محدوده بين حافظ و ولي عصر مملو از بسيجي هاي بيسيم به دستي است كه انگار منتظر وقوع اتفاقي هستند و تمامي حركتهاي مردم را زير نظر دارند .
مخصوصا در كوچه منتهي به البرز و كوچه اي كه ساختمان قضايي در آن قرار دارد .

پارك دانشجو شاهد حضور ماشينهاي ضد شورش و موتور سواران پليسي است كه با كه در آماده باش به سر مي برند .

ميدان ولي عصر و انقلاب در قرق ماشينها و ونهاي نيروي انتظامي و پليس ضد شورش است .

ميدان فلسطين نيز شاهد حضور بسيجي هاي زيادي است كه در حالت آماده باش به سر مي برند .

هنوز خبري از درگيري بين مردم و نيروهاي انتظامي مخابره نشده است !


16:30 - هفت تير شاهد درگيري شديد بين مردم و نيروهاي ضد شورش و اراذل و اوباش بسيج است . هموطنان به ياري آنها بشتابيد !


16:40 - تعداد مردم در ميدان ولي عصر بسيار زياد است . هر چند حضور هزاران پليس و نيروي انتظامي مانع از تحرك آنها شده است . هنوز گزارش از درگيري در ميدان ولي عصر به دستمان نرسيده است .

16:45 - نیروهای رژیم در میدان هفت تیر و میدان ولی عصر مردم رو مورد حمله قرار دادند مردم به خیابانهای اطراف عقب نشینی می کنند و شعار میدهند.گفته می شود در میدان ولی عصر 20 نفر را بازداشت کرده اند .

17:10 - در سعادت آباد , انقلاب ,مردم كفن پوشيده اند و به خيابان آمده اند. خيلي شلوغ است و نظام كشتار راه انداخته و تير مستقيم شليك كرده اند ( به نقل از آژانس ايران خبر - ساعت 15 )

هم اكنون گروهي صد نفره از موتور سواران بسيجي در حال عبور از خيابان طالقاني است كه كل عرض خيابان را در مسير حركت اشغال كرده اند .


نيروهاي گارد سركوبگر به جمعيت تظاهرات كننده در مقابل مترو ميدان انقلاب يورش بردند , در ترس از برگزاري هرگونه تجمع و شكل گيري آن نظام مترو انقلاب را بست , ميدان انقلاب هم اكنون در اشغال كامل نيروهاي گارد ضدشورش مي باشد ( به نقل از آژانس ايران خبر - ساعت 15:10 )

17:15 - به نقل از وبلاگ جمهوريت نيروي لباس شخصي و بسيج پس از حمله وحشيانه ديروز براي دومين بار است كه به دانشجويان بي دفاع حمله مي كنند . هم اكنون جمع زيادي از دانشجويان در پاركينگ دانشگاه در بند اين جلادان هستند . گزارشهاي ديگري هنوز به به دستمان نرسيده است . از مردم عزيز و غيور مشهد مي خواهيم كه جوانانمان را تنها نگذارند و به ياري آنها بشتابند !

17:20 : شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که از صبح امروز صدها تن از نیروهای نظامی در مرکز شهر تهران مستقر شده اند و خود را برای رویارویی با هواداران جنبش سبز آماده می کردند، هزاران تن از شهروندان تهرانی بدون اعلام و هماهنگی قبلی به سمت بهشت زهرا رهسپار شدند و بر مزار شهید سیدعلی موسوی گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار جرس، هر لحظه بر تعداد حاضران این جمعیت افزوده می شود.

از سوی دیگر از ساعتی پیش هلی کوپترها بر فراز شهر تهران به پرواز درآمده اند تا از این طریق حامیان جنبش سبز را مرعوب كنند .

17:35 - اختصاصی جرس / درگیری های پراکنده در برخی از میادین تهران
شبکه جنبش راه سبز (جرس): از دقایقی پیش درگیری های پراکنده در برخی از میادین شهر تهران صورت گرزفته است. به گزارش خبرنگار جرس، به رغم حضور چشمگیر نیروهای نظامی در میادین مرکزی شهر تهران، از دقایقی پیش درگیری های پراکنده ای در میادین ولی عصر و هفت تیر گزارش شده است. میدان ولی عصر و میدان هفت تیر دو مکانی هستند که همواره محل آغاز تجمعات اعتراضی هستند .

17:40 - شبکه جنبش راه سبز: نظامیان مستقر شده در میدان هفت تیر دقایقی پیش برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار جرس، دقایقی پیش گروههای کوچک مردم معترض که در تلاش برای پیوستن به یکدیگر بودند با برخورد پلیس مواجه شدند . پلیس برای متفرق کردن مردم از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد و مانع شکل گیری تجمعی اعتراض آمیز شد .

17:55 - شاهدان عینی از بازداشت های گسترده خبر داده اند تا جایی که برخی تعداد بازداشتی ها را دهها تن عنوان کرده اند. گفتنی است نیروهای گاردی و نظامی امروز با آرایشی متفاوت در تهران ظاهر شده اند، در دست بسیاری از این نیروهای سلاح های جنگی دیده می شوند و خودروهای زرهی ویژه سرکوب شهروندان نیز صبح امروز از کرج به تهران منتقل شده بود. این خودروها تنها در شنبه خونین تهران در 30 خرداد، فردای سخنرانی آیت الله خامنه ای در تهران دیده شده است. و در ماههای اخیر در سطح شهر خبری از آنها نبود .

18:05 - هفت تير همچنان شاهد درگير شديد بين نيروهاي انتظامي و مردم است . صداي آژير آمبولانس ها و ماشين پليس در تمام قسمتهاي مركزي شهر شنيده مي شود . خبرهايي از درگيري هاي پراكنده در خيابانهاي ولي عصر به گوش مي رسد .

با فرا رسيدن تاريكي فضاي امنيتي اي كه تا كنون به نفع كودتاگران بود با ايجاد ترس و وحشت آنها از اين كه گير مردمان آزاده بيفتند زياد شده است و در صورت ادامه حضور مردم تا ساعاتي ديگر كنترل بسياري از نواحي به دست مردم مي افتد .

هم اكنون صداي تيراندازي شديد و فرياد الله اكبر در سعادت آباد و غرب تهران شنيده مي شود . با حمايت مردم ترس در نيروهاي ضد شورش رخنه كرده است . با ماشينهاي خود به خيابانها بياييد و به مردم جان بر كف آزاده ايران بپيونديد . آي ايراني ، ايران صدايت مي زند . برخيز !


18:15 - مردم نقاط مختلف تهران شاهد پرواز هلیکوپترها در ارتفاع پائین هستند(انقلاب ولی عصر، سعادت آباد، میدان سپاه امام حسین، نظام آباد ) . درگيريها به خيابانهاي شرق تهران نيز كشيده شده است .


18:20 - هفت تير به خاك . خون كشيده شده است . دوستان و ياراني كه امكان دسترسي به هفت تير را دارند به كمك مردم بشتابند .

درگيريها به كرج نيز كشيده شده است . از هموطنان و ياران سبز مي خواهيم كه به كمك مردم بشتابيد !

18:35 - بر اساس گزارشهاي دريافتي از جرس و منابع ديگر درگيرهايي در بهشت زهرا نيز به وقوع پيوسته و احتمالا در حال انجام است .

19:00 - نیروهای نقابدار سیاه در شهر زیادند. مردم را الکی می گیرند می زنند و موبايل هایشان را می گیرند. افراد و به خصوص جوانها را از ماشین پیاده می کنند و مجبور می کنند تمام لوازم خود و ماشینشان را بریزند بیرون. اگر کسی کوچکترین حرفی بزند (چه برسد به اعتراض) می گیرند تا جایی که میشه جلوی مردم می زنند و می اندازند تو ماشین و می برند .

19:15 - بر اساس خبرهاي دريافتي كه براي حدود ساعت 18:45 دقيقه است . درگيري هاي بين مردم و پليس ضد شورشو نيروي انتظامي ، منجر به شكسته شدن شيشه ماشينهاي نيروي انتظامي شده است .

19:20 - اينك تهران باراني است . مژده به ياران سبز موتورهاي كودتا ديگر توان تعقيب و گريز در زمين ليز را ندارد . آسمان هم شد يار سبز ايران !

اختصاصي از فرداي ايران : دوستان بسياري دارند به راهپيمايي مي روند ! پس به بعضي نكات دقت كنيد !

بر اساس گزارشهاي دريافتي ميدانهاي هفت تير ، ولي عصر شاهد حضور مامورهاي بسيار زيادي است كه در مقايسه با روزهاي قبل تعداد آنها به مراتب بيشتر است .

پس توجه داشته باشيد كه به جاي تجمع در اين ميادين از ميدانهاي شهرك غرب ، سعادت آباد ، تجريش ، رسالت استفاده كنيد . به خيال اين جلادان شما به ميدانهاي هفت تير و ولي عصر يا انقلاب مي رويد . پس سريعا با تغيير مسير خود و رفتن به نواحي ديگر شهر دست آنها را در پوست گردو مي گذاريم . هم اكنون با اطلاع رساني سريع به ساير دوستان و همراهانتان مكانهاي تجمع را تغيير دهيد و تا مي توانيد از مراكز شهر يعني خيابانهاي كريمخان و آزادي و بلوار كشاورز و انقلاب دور شويد .


به هيچ وجه تا مادامي كه از نظر جمعيتي به بيش از ده ها هزار نفر نرسيديم از دادن شعار پرهيز كنيد . همين حضور حداكثري در خيابان بدون كوچك ترين برخورد و درگيري هم بردن ماست . پس بي جهت جان خود و ديگران را در صورت كم بودن جمعيت در خطر نياندازيد !


تا جايي كه مي توانيد از درگيري پرهيز كنيد و از افتادن در دامهاي ماموران بر حذر باشيد . به هيچ وجه به سمت كوچه ها كم عرض و كوچك نرويد . مگر اين كه اطمينان داشته باشيد كه از سوي ديگر بسته نيست و ماموران در آنجا كمين نكرده اند .


حتما در گروه هاي چند نفري حركت كنيد و از جدا شدن از جمعيت بپرهيزيد !

خدا پشت و پناه مردم سبز !

هم ميهن : میرحسین وکروبی در تهران هستند

تاریخ: 1388/10/10

خبرسازی رسانه های حامی دولت مبنی خروج میر حسین موسوی و مهدی کروبی از تهران تکذیب شد. روزچهارشنبه رسانه های حامی اقتدارگرایان از جمله ایرنا مدعی شده بودند موسوی و کروبی از تهران خارج و به غرب استان مازندران رفته اند.

محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی اما این خبر سازی حامیان دولت را تکذیب کرد.

فرنزد مهدی کروبی گفت: پدرم «سفت و محکم» در جای خود ایستاده و در جهت اصلاح امور تلاش می کند و آقای موسوی نیز در تهران است. امروز آقای کروبی و آقای موسوی با مردم، و مردم ِ مخالف ظلم با آن‌ها هستند.

در پی راهپیمایی حکومتی طرفداران دولت در روز چهارشنبه، خبرگزاری جمهوری اسلامی از فرار «سران فتنه» به غرب مازندران خبر داد.

رسانه های طرفدار دولت از اصطلاح نسران فتنه» برای اشاره به نخست وزیر محبوب امام و نیز مهدی کروبی، رییس دو دوره مجلس استفاده می کنند.

خبرگزاری دولت نوشت: اين دو فتنه گر شناخته شده هم اينک در غرب مازندران به سر می برند و گزارش ها از سردرگمی و هراس آنان حکايت می کند.

همزمان گزارش هایی هم درباره بازداشت خانگی این دو نفر در کلارآباد مازندران منتشر شده بود.

محمد تقی کروبی با رد این گزارش ها گفت: آنها که دستشان به خون مردم آلوده می شود در زمان لازم باید بگریزند... دوستان دولتی ما این آرزو را به گور خواهند برد که روزی ببینند کروبی از عرصه مقاومت و تلاش در جهت حقوق ملت جا خالی کند.

ترسي كه در جان كودتا اقتاده - ارسال اس ام اس به بسيجيان براي راهپيمايي سبز امروز

در پي اعلام گروه ها و سايت هاي جنبش سبز در بزرگداشت كشته شدگان روز عاشورا و همچنين پاسخ دندان شكن به ياوه سرايي هاي اراذل و اوباش و مزدوران حكومت در تظاهرات چهارشنبه نهم دي ماه قرار است تظاهراتي در سراسر تهران و شهرهاي اصفهان و شيراز و مشهد برگزار شود كه از هم اينك بر اساس خبرهاي دريافتي از منابع و اطلاعاتي كه در سايتهاي جنبش سبز آمده از صبح امروز در ميادين اصلي شهر تهران نيرويهاي انتظامي مستقر هستند .
همچنين گزارشهايي از اعزام ماشينهاي زرهي ضد شورش براي سركوب مردم از سمت كرج و جاده آبعلي به سمت تهران در حركتند .

اما چيزي كه بيش از همه جالب و خنده دار به نظر مي رسد اين است كه هم اكنون ستاد كودتا بار ارسال پيامكي زير به بسيجيان ثابت مي كند كه ترس لرزه به جانشان انداخته است . متن اين اس ان اس بدين شهر است :

اس ام اس هشدار به بسيجيان : به هوش باشيد . امروز جريان نفاق بار ديگر قصد تهاجك به مقدسات را دارد . نگذاريد بي حرمتي آنها به مقدساتمان ادامه يابد !



چيزي كه جالب است و من هنوز سعي در فهميدن آن دارم اين است كه منظور از مقدساتشان چيست ؟؟؟ آيا منظور همان ولايت وقيح خودخوانده آقاي خامنه اي است ؟ اي بابا اين رو كه الآن ماه ها است مثل شخصيت پليدتتون مورد هتك حرمت قرار داديم و باز هم ايشان را با الفاظ زيبا تر در كوي و برزن و روي ديوارها و پشت بام و هر كجايي كه بشود مورد لطف قرار مي دهيم . پس زياد خود را خسته نكنيد با اجازه دادن يا ندادن شما چيزي عوض نمي شود آقايان اراذل بسيج !

چه كسی به شایعه دستگیری موسوی و كروبی دامن می‌زند؟

تاريخ انتشار: 10 دی 1388

آينده : در حالی‌كه رهبر انقلاب در نظر صریحی با دستگیری میرحسین موسوی، مهدی كروبی و سید محمد خاتمی مخالفت كرده‌اند، برخی افراطیون با دامن‌زدن به این شایعه، كماكان به ارائه خدمات رایگان به معترضین و رسانه‌های بیگانه مشغولند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، طی شش ماه گذشته تعدادی از مسئولان سیاسی و اجرایی و همچنین برخی نهادهای امنیتی و نظامی، بارها پیشنهاد دستگیری سران معترضین را مطرح كرده‌اند كه این پیشنهاد هربار با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شده است.

آخرین باری كه این پیشنهاد مطرح گردیده است، مربوط به پس از حوادث روز عاشورا بوده كه این‌بار نیز با مخالفت مواجه شده است. در این شرایط اقدام افراطیون بر دامن زندن به جو دستگیری سران معترضین با استقبال این افراد مواجه شده است.

گفته می‌شود مهندس موسوی در پاسخ به طرح احتمال دستگیری خود از سوی دستگاه‌های امنیتی اظهار كرده است تعدادی از كتب و وسایل موردنیاز خود از جمله قرآن و مفاتیح را در داخل كیفی آماده كرده است و آماده مراجعه احتمالی مأموران برای دستگیری خود باشد.

وی حضور در زندان را تنها موجب آرامش و برداشتن بار روانی تصمیم‌گیری از سوی خود عنوان كرده است.

حجت‌الاسلام كروبی نیز در دیدار برخی دوستان خود، اظهار نظری مشابه از دستگیری خود استقبال كرده است و با توجه به مشكلات به وجود آمده برای وی، حضور در زندان را بدتر از شرایط فعلی ندانسته است.

استقبال سران معترضین از بازداشت احتمالی خود و مخالفت رهبر انقلاب با این امر به دلیل هزینه‌های سنگین داخلی و خارجی این اقدام و عدم نفع خاص آن برای نظام ارزیابی می‌شود.

لازم به ذكر است كه پس از تأكید وزارت اطلاعات بر مخالفت رهبر انقلاب با دستگیری سران معترض و قهرمان‌سازی، روز گذشته نیز قائم مقام ناجا تأكید كرد كه پلیس هیچ‌گونه دستوری برای بازداشت این افراد ندارد.

اختصاصی جرس / سوختن سیمکارت ها به فرموده مقام قضایی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): از صبح امروز تعدای از سیم کارت های شهروندان تهرانی به شیوه ای جالب سوخت.
به گزارش خبرنگار جرس از صبح امروز با موبایل برخی از شهروندان تهرانی تماس گرفته شد وپیام از پیش ضبط شده ای به آنها اعلام کرد که از حراست شرکت مخابرات ایران با آنها تماس گرفته می شود و افزود:"به فرموده مقام قضایی سیم کارت شما خواهد سوخت". پس از این پیام نیز سیم کارت این شهروندان سوخت!
هنوز مشخص نیست که این مقام قضایی بنابر چه مبنای قانونی و به چه جرمی دستور سوخت این سیمکارت ها را به شرکت مخابرات داده است.



اختصاصي از فرداي ايران : نوشتاري درباره جنبش سبز - راه كارهاي پيش رو

بسياري از دوستان و همراهان عزيز كه در اين شش ماه دوش به دوش هم و دست به دست هم در اين جنبش سبز با جانفشاني و ايثار بر سر حقوق حقه و آرمانهاي مقدس مردم يعني آزادي و برابري ، ايستاده اند و بعيد است كه كه سر باز ايستادن داشته باشند تا رسيدن به ايراني آزاد و بدون استبداد . و اين راهي است كه در طول تاريخ بارها و بارها آن را آزموده ايم و ايراني هرگز سر تعظيم فرود نياورده در برابر خودكامگي و استبداد و استكبار و استعمار .

حرف من به عنوان جزئي كوچك از اين درياي خروشان ملي اين است كه كمي بيشتر تامل كنيم تا مگر به تمامي يا اكثريت خواسته هاي بر حق خود بتوانيم با كمترين هزينه ها برسيم . راهي بسيار دشوار است كه سهل مي نمايد در پيش پاي رادمردان و شيرزنان اين مرز و بوم كه جهانيان در اين ماه ها شگفت زده اند از كردار و رفتار و منش انساني و آزاده ي آنها .

دوستان و همراهان گرامي ، راه طولاني است و مسير بسياري را كه پيموديم بي بها نبوده و بعد از اين نيز هزينه هاي بسياري دارد كه با جان و دل آن را مي پردازيم . اما لازم است توجه شود كه برعكس تصورات ماكياوليستي ما نمي توانيم به بهانه اين كه چه هدفي داريم هر وسيله اي را براي دستيابي به آن توجيه كنيم . اين كاري است كه حكام ظلم و جور ما دارند مي كنند و بسيار متفاوت است كردار آنان و وجدانهاي پاك و آزاده ما ! در اين گذار از استبداد به دموكراسي گاهي پيچهاي خطرناكي را در پيش داريم كه بايد كمي بيشتر در عبور از آنها دقت كنيم تا مبادا راهي را كه بارها و بارها به خطا رفتيم و تاريخ معاصر و اين چند صد سال گواه حرفهاي من است تكرار نشود .

پيش از انتخابات طراحي شده و تقلبات آشكار دولت و حكومت كودتا راهي را آغاز كرديم و آن چيزي كه باعث پيوستن توده ها و گروه هاي فكري و مذهبس و غير مذهبي و ... به جنبش سبز بود اين بود كه جملگي خواستار تغيير مسالمت آميز قوانين تبعيض آميز و همچنين اصلاح ساختارهاي اجرايي و قضايي و انتظامي كشور به شكل مشاركت در انتخابات بود كه به معناي واقعي كلمه صحيح ترين شيوه ممكن براي تغيير دادن وضعيت اسفبار اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و سياسي ايران بود . اما همگان استحضار داريد كه با تمام عنايت و مشاركت حداكثري مردم براي ايجاد اين مهم ، عوامل كودتا و جلادان و سفاكان حكومت ولايت خود خوانده مانع از آن شده اند و با تقلبات گسترده و توهين به شعور مردم آزاده ايران سرآغاز جرياناتي شدند كه هيچ عنواني بهتر از كودتا بر عليه جمهور مردم نمي توان بر آن نهاد .

با درايت و حمايت آحاد مردم شهرهاي بزرگي چون تهران ، اصفهان و شيراز و مشهد و حضور مسالمت آميز در خيابانها براي اعتراض به نتايج اعلام شده شديد ترين برخورد ها با معترضين بر حق انتخابات صورت گرفت كه به جرات ميخ بزرگي بود بر تابوت پوسيده ولايت خود خوانده آقاي خامنه اي ، مخصوصا وقتي كه نابخردانه ايشان در بعد از ظهر انتخابات با تبريك زود هنگام تمامي مردم را بر عليه خود و دولت فرمايشي و انتصابي ايشان بسيج كرد. حوادثي پشت سر هم به وقوع پيوست كه منجر به حماسه آفريني هاي فرزندان اين مرز و بوم در خلال اين ماه ها در روز 25 و 26 و 27 و 28 خرداد و حضور ميليوني بي خشونت آنها شد كه در ماه ها و مناسبت هاي بعدي نيز مردمانمان به جهانيان ثابت كردند كه علي رغم قدرت و كثرتي كه دارند از خشونت دوري مي كنند و اين حكومت است كه نمي خواهد شرايط بدين گونه باشد و بارها و بارها با يورشهاي وحشيانه ، سركوب ، دستگيري ، شكنجه ، تجاوز و كشتار جوانان وطن و تحريك احساسات پاك مردم پايه گذار خشونتهايي باشد كه در ادامه به آن مي پردازيم .

حرف به درازا نكشد . بسياري مي گويند كه جنبش سبز متعلق به طبقه متوسط و يا مرفه شهرهاي بزرگ مي باشد . در ابتداي امر حتما هر كدام از ما اين موضوع را رد مي كنيم . چراكه از هر طيف و گروه و طبقه هاي اقتصادي ، حتي از گروه هاي مذهبي سنتي مانند روحانيت در اين جنبش حضور دارند . اما يك كمي بيشتر بيانديشيم !

آيا اين حضور حداكثري كه جنبش سبز در بدنه خود از اقشار تحصيل كرده و متوسط جامعه شهري دارد در ساير گروه ها و طبقات نيز حداكثر مردم متعلق به جنبش سبز هستند ؟؟؟ نه ! قشر تحصيل نكرده و محروم جامعه به دليل عدم دسترسي به جريان اطلاعات آزاد و دسترسي به اينترنت به آن شكلي كه من و شما در جريان وقايع و جناياتي كه مزدوران حكومتي مرتكب شده اند آگاه نيستند و بعضاً نيز چون تنها راه دستيابي به اطلاعات براي آنها صدا وسيما است . پس بايد به آنها حق داد كه با وارونه دريافت كردن اطلاعات و مهندسي صدا و سيما در تحريك احساسات مذهبي و اعتقاداتي آنها مانند من و شما فكر نكنند .

بيشتر تلاشي كه جنبش سبز در اين چند ماه به آن مبادرت ورزيده معطوف به آگاه سازي همين قشر متوسط جامعه و افرادي است كه دسترسي به ماهواره و اينترنت و ساير اخبار موثق از منابع ديگر را دارند و همچنين رسانه هاي كشورهاي ديگر براي آگاهي رساندن به ساير ملل از حوادث ايران بوده است . كاري كه به جد لازم و ضروري است . اما چيزي كه در اين مدت به فراموشي سپرده شد و يا آنچنان كه اهميت آن بيش از ساير كنشهاي جنبش سبز مطرح است انجام نگرفت، بحث آگاه سازي ساير اقشار جامعه بالاخص ساكنين مناطق محروم ، بي سوادها و كم سوادها و همچنين حضور در شهرستانهاي كوچك و آگاه كردن اين عزيزان از وقايع و حوادث قبل و بعد از انتخابات به زبان و گويش قابل پذيرش توسط آنها است .

بگذاريد مثالي در اين باه بزنم . پس از انتخابات گروه هاي خودجوشي از ميان جنبش سبز با تهيه مستندهاي حوادث انتخابات به تكثير آنها در سطح شهر پرداختند كه كاري بسيار عالي و نيكو در آگاهي رساني به ساير مردم از حوادث بعد از انتخابات بود اما بيشتر اين فرآيند در نقاط مركزي و شمالي شهر تهران و يا بعضا نقاط خاصي از شيراز و اصفهان و مشهد بود . كه به طور معمول با دسترسي به اينترنت و ماهواره به جريان آزاد اطلاعات دسترسي داشتند . به جاي اين كار بهتر بود كه اين مستندهاي بسيار جامع و مفيد كه هنوز در دست بسياري از عزيزان موجود است در سطحي وسيع در نقاط جنوبي شهرها و يا مناطق فقير نشين و در بين مردمان شهرستانها توزيع شود .

دامنه شعارنويسي ها نيز در قسمتهاي مركزي از حجم بيشتري برخوردار است . در صورتي كه در نواحي جنوبي تهران و شهرستانها اين كار به صورت پراكنده و بسيار محدود ديده مي شود . چيزي كه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و با شعار نويسي در واقع بافت بيشتري از مردم و رهگذران با مشاهده آنها ، از بعد رواني تاثير پذير تر مي شوند . اين شعارنويسي ها يكي از بازوهاي مثبت و مفيد جنبش سبز است كه كمتر به آن پرداخته شده و كودتاچيان شديداً از شدت يافتن آن هراسان هستند و با بسيج جمعي از افراد به طور روزانه سعي در پاك كردن آنها دارند . دوستان و همراهان عزيز در سراسر تهران و شهرها و شهرستانهاي ايران بيشتر روي موضوع شعارنويسي كار كنيد كه اثرات آن كمتر از برپايي تظاهراتها نيست .


همچنين آن دسته از دوستاني كه توانايي ايجاد و توليد مستندهاي ويدئويي را دارند با توجه به اهميت شرايطهاي پيش رو و مجموع حوادثي كه در مناسبتهاي مختلف صورت گرفته بر اين مهم تاكيد كرده و با توليد و تكثير سريع اين مستندها در نواحي كم در آمدتر و دور از جريان آزاد اطلاعات سبب شوند تا جمعيتهاي منفعل يا بعضاً فريب خورده توسط صدا و سيماي كودتا به جنبش سبز بپيوندند .


همچنين حتي از مصاحبتهاي حضوري و صحبتهاي روزمره در تاكسي و كوچه و خيابان نيز غافل نشويد . ما با توجه به محدوديتهاي رسانه اي از هر وسيله اي كه مقدور است براي اطلاع رساني و آگاه كردن سايرين بايد استفاده كنيم . فقط توجه داشته باشيد كه در مواجهه با افراد مختلفي كه مانند شما نمي انديشند با رعايت ادب و متانت با آنها بحث كنيد و از توهين به اشخاصي كه از ديد آنها افراد مقدس يا مهمي هستند بپرهيزيد .

مي دانم شايد خيال كنيد كه اين كارهاي بديهي و پيش پا افتاده مگر اهميتي دارد ؟

من به شما پاسخ مي دهم كه بلي و صد البته ! ما بي شماريم و اگر هر يك از ما و يا هر چند نفر از ما بتواند يك نفر از نيروهاي كودتا و حاميان كودتا كم كند نزديك است رسيدن آن روزي كه تعداد افراد در گرد آنها آنقدر محدود شود كه خود راهي نيابند جز پذيرش خواسته هاي بر حق مردم ايران .

اما حرفي هم دارم با وبلاگ نويسان و خبر گزاري ها و خبر رساني هاي عزيز كه شبانه روز با صرف زمان و پذيرش ريسكهاي بسيار حاضر به نوشتن و اطلاع رساني در محيط اينترنت مي كنند . دوستان توجه داشته باشيد كه از احساسي كردن و تهييج مردم بپرهيزيد و با دامن زدن به شايعات و دورغ هايي كه بعضاً خود عوامل كودتا در سايت ها رواج مي دهند باعث تشويش اذهان مردم نشويد . همچنين لازم است كه از دعوت خودسرانه و عجولانه مردم به راهپيمايي هايي كه فرصت اطلاع رساني به مردم براي حضور در آنها محدود است بپرهيزيد . با اين كار در واقع با ايجاد تجمعات كوچك كه امكان سركوب و دستگيري هاي بيشتر را به كودتاچيان و عمال بسيج مي دهيم . همچنين توجه داشته باشيد كه شعار و رمز پيروزي ما همواره و هميشه پرهيز از خشونت و مبارزه مسالمت آميزي بوده كه تاكنون داشته ايم و بعد از اين نيز خواهيم داشت . نبايد با تهييج و تحريك مردم شرايطي را پديد بياوريم كه خداي ناكرده مردم روبروي مردم قرار بگيرند و باعث شويم ناخواسته حكومت به بهانه هاي كثيف خود براي سركوب گسترده و كشتار وحشيانه مردم دست بزند .

توجه داشته باشيد كه اين حرف من به هيچ وجه بدين معني نيست كه نبايد از خودمان دفاع كنيم و يا هنگامي كه دارند ما را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند به آنها گل بدهيم . اما نبايد به گونه اي باشد كه تفاوتي بين اين وحشيهاي ذوب در ولايت و يا مزدوران خونخوار ولايي و ما احساس نشود . ما مردمان آزاده و سبز ايران هستيم و حتي با دشمنانمان نيز چون كوروش كبير با مهرباني و مردانگي رفتار مي كنيم . ما فرزندان داريوش كبير هستيم كه از هر قوم و عقيده و مذهب و مسلك در تمامي ممالك تحت امرش در امان بودند . آن بسيجي ديوانه و آن نيروي انتظامي نيز فرزندان اين آب و خاك هستند و اين هدف كثيف حكومت است كه مي خواهد فرزندان اين مملكت و مردان و زنان ايران را رودر روي هم قرار دهد . پس عاجزانه و صميمانه از تك تك وبلاگ نويسان و تحليلگران عزيز كه شده اند صداي اين ملت در اين دنياي مجازي مي خواهم كه كمي تامل داشته باشند بر نوشتارها و گفتارهاي خود و مبادا ناخواسته مردم را به سمتي هدايت كنند كه دستهاي پاك جنبش سبز به خون كسي آلوده شود . ما همچنان سبزيم و آزاده و مسالمت آميز بودن اعتراضاتمان فريادي است كه دارد مي رود تا جهاني را در نوردد . اين همان برگ برنده دست ماست كه تمامي اقوام و افكار جهان و سازمانهاي بين المللي را مدافع و پشتيبان ملت ايران كرده است . كاري كه داريم انجام مي دهيم يعني پرهيز از خشونت راهي است صحيح و درست كه جهانيان بر آن صحه گذاشته اند .

همچنين دوستان وبلاگ نويس ، كمي دقت كنيد و از آپلود كردن مطالب بدون VPN و يا نرم افزارهاي فيلتر شكن شديداً بپرهيزيد . چشم كفتارهاي سپاه و اطلاعات در كمين هر كدام از ماست تا مگر با لغزش و خطايي امنيتي ما را دستگير كنند . پس دوستان و همراهان عزيز با رعايت اصول امنيتي هرگز و هيچ زمان بدون استفاده از نرم افزارهاي مطمئن كه حتماً از سايتهاي معتبر دانلود شده باشند به آپلود كردن اطلاعات در اينترنت نپردازيد .

يكي از دوستان عزيز و گرامي در وبلاگي اطلاعات جامعي براي عبور از فيلترينگ و همچنين استفاده از نرم افزارهاي مربوط به عبور از فيلترينگ جمع آوري نموده كه ضمن تشكر و قدرداني از ايشان شما را به ديدن بلاگ ايشان دعوت مي كنم . براي مشاهد وبلاگ كه عنوان ارتش سبز را دارد به لينك زير مراجعه كنيد .

http://arteshesabz.blogspot.com

دوستان دل قوي داريد ! سحر نزديك است !
فرداي ايران
88/10/10

حرکت خودروهای سنگین زرهی به سمت تهران



سایت جنبش راه سبز: از ساعتی پیش صدها نیروی نظامی و دهها خوروی سنگین زرهی حرکت خود را از کرج به سمت تهران آغاز کرده اند.
برخی از این خودروها که ویژه سرکوب تظاهرات های درون شهری است تاکنون در خیابانهای تهران مشاهده نشده بود.
همچین صدها نیروی نظامی نیز از این شهر در حال حرکت به سمت تهران هستند.گسیل نیروهای بیشتر و تجهزیات نظامیسنگیتر به تهران را ناظران مرتبط با حوادث عاشورای تهران می دانند که در آن مردم در پاره ای از ساعات نیروهای گاردی را یا فراری دادند و یا محاصره کردند و موتورسیکلت ها و خودروهای آها را به آتش کشیدند. نیروهای نظامی بیم آن دارند که انتشار تصاویر مربوط به این حادثه موجب روحیه گرفتن معترضین و رویایی بیشتر آنها با یگان های نظامی سرکوبگر شود.

نیروهای نظامی دربرخی از میادین مرکزی تهران مستقر شدند

از صبح امروز تعداد زیادی از نیروهای نظامی در میادین اصلی شهر تهران مستقر شده اند.در میادین هفت تیر، ولی عصر و انقلاب ماموران نظامی مستقر شده اند. این نیروها البته تاکنون از نیروهای کلانتری هستند و تا لحظه ارسال این خبر از حضور نیروهای
گاردی خبری نیست.
گفتنی است برخی از معترضین قصد دارند تا در ساعت 15 امروز ، خاطره شهدای عاشورای تهران را گرامی دارند. در حوادث عاشورای تهران 37 نفر به شهادت رسیدند که برخی از این افراد توسط خودروهای نیروی انتظامی به زیر گرفته شدند. یکی از این کشته شدگان سید علی موسوی خواهر زاده میرحسین موسوی بود که روز گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی تدفین شد.

کدهای مخرب و هک شدن سایتهای معترضان ایرانی


انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ایران و حوادث بعد از آن، دنیای مجازی اینترنت را هم برای کاربران ایرانی متفاوت کرده است.

به جز فیلتر شدن تعداد زیادی سایت و وبلاگ گروه های مختلف هکرها از جمله هکرهای طرفدار دولت ایران تلاش می کنند وب سایت های مخالفان خود را مورد تعرض قرار دهند.

حمله به سایت توییتر که نقش مهمی در اطلاع رسانی رویدادهای بعد از انتخابات داشت شاید یکی از برجسته ترین موارد در این زمینه بود که گفته می شود هکرهای طرفدار دولت ایران آن را انجام داده اند.

پیش از آن نیز سایت «موج سبز آزادی» که در زمان فعالیت خود یکی از سایت های اصلی معترضان به حساب می آمد، توسط یک گروه هکر از دست گردانندگان اصلی اش خارج شده بود.

چند روز پیش از حمله به توییتر، چند سرور که تعدادی زیادی سایت و وبلاگ متعلق به گروه اصلاح طلب ایرانی را میزبانی می کرد مورد حمله هکرها قرار گرفت و از دسترس خارج شد.

نکته قابل توجه در مورد تمامی این حملات در اینجا است که هکرها از یک نقطه ضعف مهم که کاربران اینترنت، حتی با دانش فنی بالا، کمتر به آن توجه می کنند برای حملات خود استفاده کرده اند.

حمله اکس اس اس

با استفاده از این روش که «اکس اس اس» نام دارد ابتدا هکرها ایمیل گردانندگان این سایتها را هک می کنند و با استفاده از آن با شرکتهای میزبان و کنترل کننده دامنه های این سایتها تماس گرفته و با ذکر اینکه رمز عبور خود را فراموش کرده اند، سعی می کنند که کنترل سرور و دامنه سایت را به دست بگیرند.

وب سایت بالاترین هم یکی از سایت هایی است که در اوایل سال ۲۰۰۹ با استفاده از همین روش مورد حمله قرار گرفت و برای مدتی از دسترس کاربران خارج شد.

هکر ها با استفاده از یک ضعف امنیتی در "جی میل" توانسته بودند از طریق یک حمله «اکس اس اس» به اکانت ایمیل مدیر وب سایت دسترسی پیدا کنند. هک وب سایت توییتر هم به همین روش با رخنه به ایمیل داخلی و تحصیل کنترل دامنه توییر انجام گرفت.

اکس اس اس چیست؟

Cross Site Scripting یا به صورت خلاصه «اکس اس اس» یکی از رایج ترین حملاتی است که در حال حاضر کاربران وب را هدف گرفته است.

در این نوع حمله با باز کردن یک صفحه اینترنتی، کلیک کردن روی یک لینک و یا باز کردن ایمیل، کدی به صورت مخفیانه روی کامپیوتر کاربر اجرا می شود که می تواند اطلاعات مهمی را از روی کامپیوتر کاربر سرقت کند.

ماهیت این حمله به گونه‌ای است که اغلب کاربران تصورش را هم نمی‌کنند که ممکن است به همین سادگی اطلاعات خودشان را از دست بدهند به همین دلیل این نوع حمله دست کم گرفته می‌شود.

برای مثال کاربر روی لینکی که توسط ایمیل برای او فرستاده شده کلیک می کند و یک صفحه اینترنتی را باز می کند، با انجام این کار، هکر می تواند کوکی مربوط به ایمیل کاربر را سرقت کند و از طریق آن وارد ایمیل کاربر بشود تا به اطلاعات او دسترسی پیدا کند.

این سناریو در مورد بقیه حساب های کاربری اینترنتی هم امکان پذیر است.

در حملات «اکس اس اس» فقط با مشاهده یک صفحه اینترنتی که کدهای حمله در آن مخفی شده‌اند کامپیوتر مورد حمله قرار می‌گیرد و کاربر هم از آن مطلع نمی شود.

زمانی که کاربر وارد یک حساب اینترنتی مانند ایمیل، حساب بانکی یا حساب‌های کم اهمیت‌تر می‌شود اطلاعاتی توسط سرورهای این حساب‌ها روی کامپیوتر استفاده کننده ذخیره می شود.

حملات «اکس اس اس» می‌توانند این اطلاعات را از روی کامپیوتر کاربر بربایند و هکر با داشتن این اطلاعات به حساب اصلی دسترسی پیدا کند.

به عنوان مثال کاربری در حال خواندن یک صفحه وب است که به کدهای مخرب آلوده است و همزمان در حساب بانکی خود هم وارد شده است.

هکر می‌تواند با مخفی کردن یک کد در صفحه‌ای که توسط کاربر در حال خوانده شدن است از ضعف سیستم بانکی استفاده کرده و وارد حساب بانکی او بشود.

اطلاع کم استفاده کنندگان اینترنت و نبود ابزارهای مناسب برای جلوگیری از این حملات سبب شده که کاربران به راحتی قربانی این حملات بشوند و به نظر می رسد که هکرهای ایرانی هم به خوبی از این روش حمله برای دسترسی به اطلاعات استفاده می کنند.

در مقابل حملات جدید ایمن نیستید

اغلب کاربران تصور می کنند با داشتن آنتی ویروس، به روز نگاه داشتن سیستم عامل و مرورگر و استفاده از فایروال در مقابل تمامی خطرات ایمن هستند.

اما این ابزارها در مقابله با حملات اکس اس اس موثر نیستند. برای همین به راحتی کاربران می توانند قربانی این نوع حمله شوند، حتی کاربران با دانش فنی بالا.

کارشناسان توصیه می کنند که در انتخاب مرورگر اینترنتی خود دقت زیادی داشته باشید.

به نظر می رسد که در حال حاضر مرورگر فایرفاکس بیشترین امنیت را برای مقابله با حملات «اکس اس اس» داشته باشد.

نصب یک افزونه به نام NoScript در مرورگر فایرفاکس هم به کاربران کمک می کند تا در برابر این گونه حملات ایمنی بسیار بیشتری داشته باشند.

بیشتر این حملات از طریق لینک هایی صورت می گیرد که توسط ایمیل برای کاربران ارسال شده است. کلیک نکردن بر روی لینک هایی که توسط ایمیل ارسال شده است یکی از راه‌های مقابله است.

می‌توان لینک ها را به صورت دستی در مرورگر تایپ کرد تا این اطمینان وجود داشته باشد که به همان سایت مورد نظر هدایت می‌شوید.

گاهی اوقات بدون کلیک کردن روی یک لینک و فقط با باز کردن یک ایمیل، امکان سرقت اطلاعات کاربر نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از این نوع حمله می توان ایمیل را روی حالت Plain Text (نوشته خالی بدون (HTML قرار داد تا کدهای مخرب خود به خود اجرا نشوند.

کارشناسان امنیت در اینترنت توصیه می کنند که کاربران گزینه به یاد آوری شناسه و رمز کاربری در مرورگر های خود را غیر فعال و رمزکاربری ایمیل خود را حداقل هر ماه یک بار عوض کنند.

همچنین پیشنهاد می شود که کاربران ایمیل مجزایی برای حساب های کاربری مهم آنلاین خود مانند سرور، وبلاگ و حساب بانک ثبت کنند و از آن ایمیل برای ارتباطات روزمره استفاده نکنند.

شاید رعایت کردن خیلی از این موارد برای کاربران عادی اینترنت سخت باشد. ولی نباید فراموش کرد که مرورگرهای فعلی وب راهی طولانی برای امن شدن در پیش دارند و تا آن زمان برای حفظ امنیت آنلاین باید بیشتر مراقب بود.

جزئیات برخورد خشن تر نیروی انتظامی اعلام شد

گامرون : احمدی مقدم: برخورد پلیس از این به بعد شدید تر خواهد شد.

جزئیات این برخورد شدید تر به شرح زیر می باشد:

1- استفاده از تانک و نفربر به جای وانت برای عبور از روی معترضین
2- استفاده از آرپی‏جی‏هفت به جای گاز اشک‏آور
3- استفاده از مسلسل 2A14 به جای باتوم
4- استفاده از موشک های S300 به جای سپرهای دفاعی
5- استفاده از دوشکا به جای کلت کمری
6- استفاده از تیربار M60 به جای تفنگ ساچمه ای
7- استفاده از لودر و تراکتور برای حمل کشته شدگان و مجروحین

جبهه مشارکت: آنهایی که ملت را کشتند، حرمت عاشورا را نگه نداشتند

جنبش سبز اعتراضی مردم ایران به کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد با درس آموزی از قیام اصلاح طلبانه امام حسین(ع) برآن بودند تا با پیروی از آن امام همام و سرور و سالار شهیدان و آزادگان عالم و درادامه شش ماه مقاومت مدنی باردیگر در پاسداشت قیام کربلا صدای اعتراض خود را به گوش حاکمان برسانند اما این بار نیز نه تنها صدای اعتراض مسالمت آمیز و مدنی آنها شنیده نشد بلکه با حمله و هجوم نیروهای نظامی و امنیتی و لباس شخصی به مردم بیدفاع خیابانهای مرکزی تهران به صحنه هایی از خشونت ورزی آنهم در ماه حرام و روز عاشورا تبدیل و عده ای از مردم شهید و مجروع شدند . دستگیریهای گسترده و کور بعدی نیز دلیل عمق یابی جنبش سبز و خارج شدن کنترل اوضاع از دست کودتاچیان است و میخواهند به طرفداران روحیه باخته خود روحیه بدهند و البته این حربه دیگر کارگر نیست و...

براستی با توجه به مجموعه شرایطی که کشورمان به لحاظ جهانی و داخلی در آن بسر می برد آیا رخداد چنین وقایعی چقدر می تواند تامین کننده امنیت ملی و ثبات سیاسی کشور باشد؟
براستی اگر حاکمیتی باتدبیر و عاقل بر سر کار بود نمی بایست پس از این مدت با شنیدن صدای اعتراض و حضور فعال از عقلای قوم ودلسوزان ملت می خواست به چاره جویی این بحرانی که روز به روز تشدید می شود و برای همه مضر است بپردازند ؟ ونه اینکه زمام امور اداره این بحران را به دست کسانی بسپارد که جز زور و اسلحه و خشونت و زدن و بستن و گرفتن زبانی دیگر یاد نگرفته اند.اگر حکومت با تدبیری بر سر کار بود به جای ضرب و شتم مردم و دستگیری بی گناهان دستور می داد تا نظامیان به پادگانها بر گردند و دست خونین ناقضان حقوق ملت را از جان و مال و ناموس مردم کوتاه می کرد و به جای آزادیخواهان و حق طلبان کسانی را به زندان می انداخت که در کشتار مردم و شکنجه و تجاوز به زندانیان و شکستن حرمت دین و روحانیت و مشوه کردن چهره نظام در جهان نقش داشته اند. و همین اینان هستند که هر روز برای توجیه کارهای تندروانه خود سناریوهایی را طراحی و اجرا می کنند از قبیل پاره کردن عکس امام خمینی تا با تحریک احساسات مذهبی عده ای مردم را به رویارویی با یگدیگر بکشانند و روز به روز بر دامنه بحران و سرکوب بیافزایند و در همین روز دیده شده است که لباس شخصیها برای معرکه گیری بعدی قران پاره کردند ، به تابلو عکس امام جسارت کردند و علمهای عزاداری را میشکستند تا با تبلیغات بعدی اذهان بیخبران راباز هم مشوش کنند و اینکه سبزها حرمت عاشورا را و...نگه نداشتند در حالیکه آنهایی حرمت عاشورا را نگه نداشتند که مردم را مورد حمله و هجوم قراددند و کشتند و مضروب کردند و...

جبهه مشارکت ایران اسلامی با محکوم کردن حمله و هجوم به مردم بی دفاع و مظلوم در روز عاشورا و تسلیت به بازماندگان شهیدان اینروز براین باور است که مجموعه حوادث رخداده پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و به ویژه وقایع روز عاشورا نشانه شکست کامل کودتا و کودتاگران است و نه نشانه اقتدار حاکمیت ، و از اینرو تا دیر نشده است باید مسئولین دلسوز نظام به فکر چاره افتاده و با گردن نهادن به قانون اساسی راه آشتی با معترضان را درپیش گیرند و از این همه قانون شکنی و فریبکاری و اقتدارگرایی دست بردارند که هنوز عذر خواهی انها از مردم و تعهد دادن به دست کشیدن از تجاوز کاری وبازگشت به قانون اساسی تنها راه خروج از بحران است.اینک کاملا مشخص شده است به کارگیری ابزار سرکوب در گسترده ترین سطح فقط برای تحریک مردم و عصبانی کردن انها و دمیدن در کوره عصبیت و خشونت و هرج ومرج و به دست آوردن بهانه بیشتر برای سرکوب بیشتر است. جبهه مشارکت از همه میخواهد با آرامش و خویشتن داری مانع تحقق این توطئه شوند و اعلام میدارد جنبش سبز جنبشی مسالمت آمیز ، صلح طلبانه و قانون گرا و عاری از تمسک به هرگونه خشونتی است و بر همین مسیر ادامه راه خواهد داد .

ما با جان مان حضور خود را ثابت کردیم، شما با ساندیس و کیک

ايران سبز ايران فردا : وقتی حکومت دیکتاتور با تعطیلی مدارس و ادارات وتبلیغات صداوسیما و کشاندن مردم از شهر های کوچک به شهرستان ها و تاکید بر حضور اجباری در راهپیمایی و خود جوش خواندن آن و دادن ساندیس، کیک و ساندویچ به شرکت کنندگان و زدن حقه های تلویزیونی(که جای بحث فراوان داره) و استفاده ابزاری از ساحت مقدس امام حسین(ع) برای کشاندن مردم مذهبی، چند صد هزار نفر شرکت می کنند. در حالی که در طرف مقابل مردم بدون داشتن حق راهپیمایی برای اعتراض ها و داشتن شبکه ای رسمی برای اطلاع رسانی جهت تظاهرات و کتک و کشتن و تجاوز وتهدید شدن و دادن جان نه گرفتن نان(ساندیس،کیک و سادویچ) از حکومت و توسل به امام حسین (ع)( یا حسین میر حسین) حضوری چند صد هزاری و حتی میلیونی دارند، چگونه می توانم به خود اجازه دهم تا این دو را با هم مقایسه کنم.

كتاب از ديكتاتوري تا دوموكراسي - نوشته جين شارپ

خواندن اين كتاب را به همه شما عزيزان و همراهان توصيه مي كنم ! براي دانلود كتاب فوق به لينك زير مراجعه كنيد .

http://www.aeinstein.org/organizations/org/Farsi-FDTD-1.pdf

آخرين آخبار