آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

گزارشی از هجوم نیروهای نظامی و امنیتی به خیابان های تهران : «نمایش قدرتی» که نشانگر وحشت مرگ بود

«نمایش قدرتی» که نشانگر وحشت مرگ بود
گزارشی از هجوم نیروهای نظامی و امنیتی به خیابان های تهران


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
پنج‌شنبه ۱۰ دی ۱٣٨٨ - ٣۱ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: روز پنجشنبه تهران شاهد حضور بی سابقه ی نیروهای نظامی و آرایش جنگی حکومت بود. این نمایش هر چند نمایش قدرتی برای ترساندن مردم و جلوگیری از تجمعات تازه ی آن ها بود، اما وحشت مرگ حکومت را نشان داد. حضور انبوه نظامیان و خودروهایشان، به مردم قوت قلب می داد، آن ها را به قدرت خود آگاه می کرد، اکنون یک فراخوان در اینترنت حکومت را چنان به وحشت می اندازد که از شهرهای اطراف نیروی نظامی به سوی «ام القرا» روانه کند. حکومتی که برای حفظ خود، پایتخت را به پادگان تبدیل کرده است، حکومتی نیست که چشم اندازی داشته باشد.
گزارش زیر را فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران تهیه کرده اند:


گزارشی از ترس و وحشت حاکم بر نیروهای سرکوبگر
امروز هم روزی بود روزی بود که ترس و وحشت حکومت از مردم بی دفاعی که دست خالی و در سکوت فقط در خیابان راه می رفتند تا حضور خودشان را نشان بدهند، در نیروهایی که از آزادی تا امام حسین پیاده کرده بودند به خوبی دیده می شد .
ساعت ۱۴:٣۰ از آزادی حرکت کردیم سر تمامی چهاراه ها به خصوص چهارراه های اصلی همچون شادمان، خوش، رودکی ده ها نفر از نیروی ضدشورش باتون بدست پیاده کردند. داخل نیروی انتظامی تهران بزرگ که در خیابان آزادی قرار دارد مملو از نفربر و ون و نیروهای ضدشورش بود. به انقلاب نزدیک می شدیم و تعداد نیروهای ضد شورش و لباس شخصی بیشتر می شد.
دور تا دور میدان انقلاب پر بود از نیروهای ضدشورش و لباس شخصی که رفت و آمد مردم را کنترل می کردند. نیروهای ضدشورش در صف های دوتایی تقریبا ۲۰ نفری پشت هم ایستاده بودند. یک صف رو به خیابان و یک صف رو به مردمی بودند که در پیاده روها حرکت می کردند. دو طرف پیاده رو مملو از جمعیتی بود که آمده بودند در سکوت اعتراض کنند.
امروز بر خلاف روزهای قبل که روی پل عابر پیاده نیروی انتظامی مستقر می کردند، ۴- ٣ لباس شخصی گذاشته بودند که اگر مردم غفلت کنند و از نیروها عکس بگیرند به سرعت بازداشتشان کنند. اما مردم هوشیار بودند و به سرعت متوجه قضیه می شدند و به همدیگر می گفتند کاری نکنید لباس شخصی اینجاست .
از طرفی چند خانم هم گذاشته بودند که کیف و ساک دستی خانم ها را می گشتند خانمی با داد و فریاد به طرف آنها می رفت و می گفت که شما کی هستید و به چه جراتی به خودتان اجازه دادید داخل ساک من را بگردید؟ این دو نیروی خانم اینقدر وحشت کرده بودند که با اشاره به خانمی که اعتراض می کرد می گفتند ساکت؛ اما او همچنان داد می زد تا بقیه مردم بفهمند.
به سمت ولی عصر راه افتادیم کل محوطه تئاتر شهر مملو از نیروهای ضد شورش بود که سوار بر موتور ایستاده بودند و لباس شخصی هایی که مردم را کنترل می کردند. شاید بیش از ۴۰۰ نیرو در تئاتر شهر چهارراه ولی عصر مستقر کرده بودند. بیش از ۲۰ اتومبیل یگان ویژه ۴ اتوبوس و ۵ مینی بوس و ٨ ون که نیروها را پیاده کرده بودند، دور تا دور پارک دانشجو بودند. آنقدر از حضور مردم وحشت کرده بودند که جلو تاکسی ها را می گرفتند و مردم را مجبور به سوار شدن می کردند تا چهار راه ولی عصر را خلوت کنند اما مردم قصد رفتن نداشتند و همچنان در خیابان ها بودند.
دائما نیروهای ضد شورش با موتور و اتومبیل در خیابان ها مانور می دادند و مسیر شرق و غرب را طی می کردند به خصوص لباس شخصی ها و بسیجی ها که به صورت گله ای در خیابان با موتور مانور می دادند. در تمام کوچه های فرعی بین انقلاب تا فردوسی که همیشه مردم برای پناه گرفتن در زمان یورش نیروها استفاده می کردند، توسط لباس شخصی ها اشغال شده بود. مردم از کنار همدیگر رد می شدند و با شجاعت و شعف می گفتند درود بر ما ببینید روز عاشورا چه وحشتی به دل آنها انداخته ایم که پادگان را برای ما که دست خالی هستیم تخلیه کرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ دی ۱٣٨٨ برابر با ٣۱ دسامبر ۲۰۰۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار